Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 030 514
  • 61 578

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ryssien YK-lähettiläs käytti sittaattikäsimekkkejä kun puhui mahdollista joukkomurhista. Palakaa helvetissä joja ikinen sotiva ryssä!!!
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Sodan alusta laskien EU on tukenut Venäjää 35 miljardilla ja Ukrainaa yhdellä miljardilla.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Transnistrian lentokenttiä valmistellaan:

50 palanut Mariuopolissa sairaalaiskussa. Myös ainakin lastensairaalaan iski Venäjä eilen.
Almost 50 people burned to death after Russian bombing of Mariupol hospital

Edit:
Venäläisen 64. moottoroidun prikaatin passidata:


 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kadyrovin joukot nähtävästi lähtemässä muinais roomalaiseen tapaan valloittamaan Ukrainaa, miekoilla.

Seuraavaksi varmaan panssarivaunut muuttuu hevosiin.
Ja jos hevosia ei löydy tarpeeksi kaikille, niin heille kelpaavat myös aasit ja sonnitkin. Tšingis-kaani olisi varmaan todella ylpeä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitäs olette mieltä, kun Suomen tulli pysäytti 42 miljoonan venäläiset taideaarteet niiden palautuessa Italian ja Japanin näyttelyistä lainalta takasin venäläisiin taidelaitoksiin, niin pitäisikö nuo taideaarteet antaa jatkaa matkaa Venäjälle?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs olette mieltä, kun Suomen tulli pysäytti 42 miljoonan venäläiset taideaarteet niiden palautuessa Italian ja Japanin näyttelyistä lainalta takasin venäläisiin taidelaitoksiin, niin pitäisikö nuo taideaarteet antaa jatkaa matkaa Venäjälle?
Pitäisi, mutta asiassa tulee viivytellä tarpeettomasti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitäs olette mieltä, kun Suomen tulli pysäytti 42 miljoonan venäläiset taideaarteet niiden palautuessa Italian ja Japanin näyttelyistä lainalta takasin venäläisiin taidelaitoksiin, niin pitäisikö nuo taideaarteet antaa jatkaa matkaa Venäjälle?
Huutokaupataan ja tuotto Ukrainalle.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitäisi, mutta asiassa tulee viivytellä tarpeettomasti.
Aika pitkälle samaa mieltä, mutta...

Minusta tässä itse kysymys on tärkeämpi ehkä kuin esimerkiksi minun lopullinen vastaus tuohon kysymykseen.

Toisaalta, tässä pätee varmaankin se, että kun venäläinen tökkii pistimellä, niin löytyykö sieltä nyt sitä kovaa vai pehmeätä?

Duuman puheenjohtaja Vjatšeslav Volodin on sanonut, että Suomen on palautettava taideteokset ja lisäksi maksettava vielä viivästyssakkoa viivästymisestä. Zaharovan kommenteista en viitsi sanoa enää mitään.

Okay, vielä viivästyssakkoa kun puhutaan muuten miljardeista, tuhotusta infrasta sekä tuhotusta ihmiskohtaloista.

Joo, palautetaan sitten joskus nuo. Katsotaan sitten siinä vaiheessa, että mikä se viivästyssakkojen loppusumma kaiken kaikkiaan onkaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Mitäs olette mieltä, kun Suomen tulli pysäytti 42 miljoonan venäläiset taideaarteet niiden palautuessa Italian ja Japanin näyttelyistä lainalta takasin venäläisiin taidelaitoksiin, niin pitäisikö nuo taideaarteet antaa jatkaa matkaa Venäjälle?
Ihan sen mukaan miten pakotesäännöksissä on.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä

444

Jäsen
Aika pitkälle samaa mieltä, mutta...

Minusta tässä itse kysymys on tärkeämpi ehkä kuin esimerkiksi minun lopullinen vastaus tuohon kysymykseen.

Toisaalta, tässä pätee varmaankin se, että kun venäläinen tökkii pistimellä, niin löytyykö sieltä nyt sitä kovaa vai pehmeätä?

Duuman puheenjohtaja Vjatšeslav Volodin on sanonut, että Suomen on palautettava taideteokset ja lisäksi maksettava vielä viivästyssakkoa viivästymisestä. Zaharovan kommenteista en viitsi sanoa enää mitään.

Okay, vielä viivästyssakkoa kun puhutaan muuten miljardeista, tuhotusta infrasta sekä tuhotusta ihmiskohtaloista.

Joo, palautetaan sitten joskus nuo. Katsotaan sitten siinä vaiheessa, että mikä se viivästyssakkojen loppusumma kaiken kaikkiaan onkaan.
Mitä jos Suomi ilmoittaisi, että viivästyssakot voidaan maksaa vain ruplissa ja vain Suomen määrittämällä vaihtokurssilla? Eli esim. 1 rub = 100 eur. Arvokas vaihtokurssi, koska arvostamme tuota paskavaluuttaa niin paljon.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäs olette mieltä, kun Suomen tulli pysäytti 42 miljoonan venäläiset taideaarteet niiden palautuessa Italian ja Japanin näyttelyistä lainalta takasin venäläisiin taidelaitoksiin, niin pitäisikö nuo taideaarteet antaa jatkaa matkaa Venäjälle?

Heti kun idän toverit palauttavat mm. lentokoneet jotka ovat liisanneet ja jotka piti jo palauttaa aikoja sitten.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS

Lend-Lease Ukrainalle. Voi veljet.

Tämä on se mekanismi jolla liittoutuneet auttoi Neuvostoliittoa ja mm. sen ilmavoimia.
Hyvä että lakiprosessi avun antamiseen helpottuu nyt.

Jotta lännen rooli WW2:ssa ei unohtuisi, länsi antoi NL:lle 420.000 ajoneuvoa, 20.000 lentokonetta jne … 15.000 lentokonetta yksistään jenkeistä. Heillä itsellään ei ollut mitään juuri.


 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Zelenskyiltä raju väite: Venäjä piilottelee tuhansia ruumiita Mariupolissa​


Veikkaan kymmeniä tuhansia kuolleita siviilejä tuolla ja kaikki muut hirveydet kaupan päälle. Hyi helvetti... Pahaa tekee ajatellakin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
@Flonaldo haastoi minun mielestäni ihan hyvin tuolla aiemmin tätä meidän "länsimaailman kuplaamme", joka ajatteluamme muokkaa. Ja sekin on ihan totta, että tämmöistä se sota on aina ollut, ja ei tuolla Ukrainassa tosiaankaan tehdä mitään täysin ennennäkemättömiä kauheuksia. Sota on aina kuorinut ihmisestä ne kaikkien pimeimmät voimat esiin, ja niin se tekee nyt tuollakin. Me emme vain ole tällä tavalla lähes reaaliajassa pystyneet ennen mitään sotaa seuraamaan. Lisäksi monille meistä, ml. minä itse tämä on omana elinaikana ensimmäinen tämän mittaluokan Euroopassa käytävä sota, jossa kuolee näin paljon ihmisiä, ja joka on näin brutaali. Jugoslavian hajoamissotien aikaan olin itse vielä niin nuori, että en niistä mitään muista. Ja tokkopa hekään, jotka muistavat, pystyivät kauheasti mistään muualta, kuin TV-uutisista ja sanomalehdistä tuohon aikaan sotaa seuraamaan.
Lupasin, etten palaa enää tähän vertailuun, mutta tämä Venäjän toimien samaistamisen ja "ymmärryksen" leviäminen on niin vaarallista, että syön vielä kerran sanani. Asiantuntijat kuten Martti J. Kari, Pekka Toveri, Mika Aaltola, ovat monta viikkoa kertoneet nimenomaan Venäjän sodankäyntiin liittyvistä perinteistä, niin siitä huolimatta täällä löytyy vertailua muihin maihin.

"tämmöistä se sota on aina ollut", ei ole ollut. Jos niitä kuuluisia sotakirjoja lukee, niin ymmärtää, että toisessa maailmansodassa jokainen sotilas tai siviili olisi jäänyt kymmenen kertaa kymmenestä ennemmin amerikkalaisten, kuin venäläisten käsiin. Tämä koskee saksalaisten lisäksi koko Neuvostoliiton operaatioiden alle jäänyttä Itä-Eurooppaa. Venäläiset sotilaat eivät paljon välittäneet raiskasivatko saksalaisia, puolalaisia vai jopa vankeina olleita venäläisiä naisia. Suomalaisilla on omakohtaisia muistoja, partisaanien iskujen täysin turha, järjetön väkivalta siviilejä kohtaan järkytti jopa sotaa käyvässä Suomessa. Sodan toiset roistot, saksalaiset, pitivät sotilaansa kohtuullisesti kurissa, osin jopa itärintamalla. Balteilta voi kysyä, kumman sotasaappaan alla oli mukavampi olla.

Sodan jälkeen piti Suomenkin maksaa sotakorvauksia, mutta kuuluiko siihen valvontakomission järjetön tuhoaminen ja ryöstely, jäljet paljastuivat komission poistuessa. Esimerkiksi Hotelli Tornin huoneet oli sutattu verellä, ulosteilla ja oksennuksella. Kaikki irti saatava, ovenkahvoja ja ikkunaheloja myöten, lähti "sotakorvauksina" Venäjälle. Historiaa vasten venäläisten toiminta Ukrainassa ei siis yllätä yhtään.

Me emme vain ole tällä tavalla lähes reaaliajassa pystyneet ennen mitään sotaa seuraamaan. Kirjojen lisäksi minulla on kokemusta sodan hirveyksistä Lähi-idästä. Olen toiminut mm. konfliktien aiheuttamien posttraumaattisten hoitohankkeiden seurannassa ja kehittämisessä. Rapatessa roiskuu, eli verta tulee aina, mutta joillakin toimijoilla se roiskuminen on enemmän pääasia kuin itse rappaaminen. Täällä esille nostetuista valtioista, henkilökohtaisen kokemuksen nojalla totean, että israelilaiset ovat silmäkirurgeja, amerikkalaiset terveyskeskusten yleislääkäreitä, hätäisimpinä ja isommilla työkaluilla poistavat varmasti kasvaimet (muuta kudosta menee välillä mukana). Sitten ovat pääasiassa Syyriassa huseeraavat venäläiset. He ovat Atrian teurastajia, kaikki samaan, täysin tasalaatuiseen makkaramyllyyn.

Miten näitä voi vertailla?

Edit; Sorry, sotarikoksille on avattu oma ketju. @Moderaattorit voi siirtää tämän viestin sinne.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mitäs olette mieltä, kun Suomen tulli pysäytti 42 miljoonan venäläiset taideaarteet niiden palautuessa Italian ja Japanin näyttelyistä lainalta takasin venäläisiin taidelaitoksiin, niin pitäisikö nuo taideaarteet antaa jatkaa matkaa Venäjälle?
Sinne vaan Rautatientorin nurkille näytteille tai isoon kansainväliseen huutokauppaan myyntiin ja tulot Ukrainalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös