Heh, taidan tietää tämän tapauksen. Oli myös minun palvelusaikanani kouluttajana. Melkoinen persoona.
Tämähän on se kaveri, joka sai ikuisen ylenemiskiellon tästä johtuen? Tapahtui juuri ennen kuin itse menin palvelukseen...
Heh, taidan tietää tämän tapauksen. Oli myös minun palvelusaikanani kouluttajana. Melkoinen persoona.
Esimerkiksi hävittäjiä olis menossa, uskoisin että sen kuski liittyy siihen ukrainan uuteen ulkomaanosastoon. Toivottavasti.
Toivottavasti EU saa sinne esim häivekoneen tai muuta nopeasti, ihan mieluiten jo yöllä
Joteki luulen, että saartajille tulee nälkä aiemmin tässä tapauksessa.Enpä usko siihen kaupunkihyökkäykseen. Tappiot hyökkääjälle ovat siinä aivan hirvittäviä, ja se voisi ruveta jo oikeasti kunnolla vahingoittamaan Venäjän kykyä jatkaa sotatoimia, jos näitä saarrostuksia on oikeasti nyt siis useissa kaupungeissa.
Saarrostusrenkaan tarkoitus on näännyttää sen sisällä olevia, ja saada heidät luovuttamaan.
Kunhan pistävät maansa EU kuntoon ensin. Ei ole helppo tehtävä.Poliittinen symboliikka on nyt korkealla tasolla, ehkä jopa taistelutahdon kohottamista tää. Ja se on totta!
Meillä se oli ylivääpeli ja varasto oli polkupyörävarasto. Ilmeisesti hän ei sittenkään ollut ”ylenemiskiellossa”, koska oli päässyt ylenemään yhden sotilasarvon verran.Sama vääpeli oli meidän varuskunnassa edelliselle saapumiserälle antanut taakse poistu -käskyjä suksivaraston katolla olevaan järveen.
Näin muistelen kuulleeni. Oli tosin muistaakseni vänrikki silloin kun itse olin armeijassa.Tämähän on se kaveri, joka sai ikuisen ylenemiskiellon tästä johtuen? Tapahtui juuri ennen kuin itse menin palvelukseen...
Ja vielä kesät talvet jäässä mutta silti sieltä palattiin uimalla, aikamoista!Vain Suomessa voi suksivaraston katolla olla järvi.
Meidän varuskunnassa oli synkempi juttu, joka ylitti uutiskynnyksen mediassa. Mämmikoura varusmies pudotti harjoituksissa kovan käsikranaatin poteroon, sokan jo irroitettuaan, ja valvomassa ollut skappari kuoli kun varusmiehen pelastaakseen heittäytyi kranun päälle.Sama vääpeli oli meidän varuskunnassa edelliselle saapumiserälle antanut taakse poistu -käskyjä suksivaraston katolla olevaan järveen.
Toivottavasti kaikki kieltäytyvät silti pelaamasta ryssiä vastaan vaikka tulisi minkälaiset sanktiot tahansa.Fifa varmaan antaa sanktiot jos joku kieltäytyy.
Totta! Olin tuon traagisen tapahtuman unohtanut. Muistaakseni tapahtui pari saapumiserää ennen minua meidän varuskunnassa.Meidän varuskunnassa oli synkempi juttu, joka ylitti uutiskynnyksen mediassa. Mämmikoura varusmies pudotti harjoituksissa kovan käsikranaatin poteroon, sokan jo irroitettuaan, ja valvomassa ollut skappari kuoli kun varusmiehen pelastaakseen heittäytyi kranun päälle.
Käykäähän kirjoittamassa tuonne, jos muistoja on. Tuli vain mieleen.Vaarini menetti oman suuren osan omasta ryhmästään, jotka koostuivat oman kylän miehistä, kun venäläiset tiputtivat kranaatin korsun kamiinan piipusta ja ampuivat ulos juosseet suomalaiset ovelle. Vaarini selvisi kuin ihmeen kaupalla ja kertoi joskus näitä tarinoita nuorelle Rantojen miehelle. Kun kymmenvuotiaana utelin vaariltani, miksi lähdit sotaan, hän vastasi ilmekään värähtämättä, "koska pystyin". En ymmärtänyt sitä tuolloin, mutta koskaan tuo lause ei ole ollut selkempänä ja konkreettisempana päässäni, kuin nyt.
Tuo oli lähinnä ironinen kommentti kuvatakseni sitä kuinka korruptoitunut organisaatio koko Fifa on.Toivottavasti kaikki kieltäytyvät silti pelaamasta ryssiä vastaan vaikka tulisi minkälaiset sanktiot tahansa.
Englanti ainakin kieltäytyi juuri pelaamasta Venäjää vastaan kaikissa ikäluokissa. Puola, Tsekki ja Ruotsi kai tekivät tämän päätöksen MM-karsintojen suhteen jo aiemmin. Tätä menoa Infantino saa viedä Qatarin verikisojen pokaalin suoraan Kremliin.Päätös sinänsä oikeansuuntainen, mutta listan lopusta unohtui olennaisin: ilman vastustajia.
Motivaatio on ainakin huipussa päästä irtoamaan lopullisesti terroristivaltion otteesta. Luulen että tuo vie väkisin jopa hyvin nopealle EU-kelpoistumisen tielle. Toki sankarimyytti Ukrainasta taistelemassa Euroopan puolesta silottaa jäsenyysneuvotteluja aika tolkuttomasti.Kunhan pistävät maansa EU kuntoon ensin. Ei ole helppo tehtävä.
Kiovassa soi sireenit. Onhan tuo pelottava ääni. Muistan lapsuudestani, kun noita Stadissakin kerran(?) vuodessa testailtiin.
Nyt niillä on kissatkin kentällä
Täysin sama kehitys omissa ajatuksissani. Pari päivää meni aikamoisessa myllerryksessä, mutta nyt tuntuu etten ole ikinä ollut näin rauhallinen. Ehkä kuolema on jäänyt ennen tätä käsittelemättä kunnolla, nyt se on tullut tehtyä. Olen täysin valmis puolustamaan Suomea, kansaamme ja arvojamme henkeni kaupalla heti kun tarve on.Olen saanut totaalisen rauhan mielessäni nyt vain muutaman päivän aikana, mutta oli tämä kyllä kova työmaa mielelle ja ensin alkuun meinasi mennä aivot totaalisen solmuun. Nyt on rauha.
Eri asia onkin sitten, että haluaako kukaan pelata Venäjää vastaan... Mitä sitten tehdään..
Olettavasti korruptiokin kivasti rehottaa tuolla armeijassa ja varmaan aina esimiehelle kerrotaan mitä tämä haluaakin kuulla. Loppuaika sitten tungetaankin moppia alokkaan perseeseen tai muuten vain hakataan toisia.Ketkä meni rybyjen propagandaan? Me.