Se, että Suomi uskoo tarvitsevansa aseensa itse, tuo mieleen Natoon liittymisen.
Liitytään Natoon ja ollaan valmiina taistelemaan.
On meillä myös tuo arvaamaton naapuri
Se, että Suomi uskoo tarvitsevansa aseensa itse, tuo mieleen Natoon liittymisen.
Liitytään Natoon ja ollaan valmiina taistelemaan.
Muistatteko videon, jossa oli kaapattu ukrainalainen traktori vetämään tankkia.
Nyt on video, jossa ukrainalainen traktori on näemmä kaapannut tankin!
Haavistolta kysyttiin suoraan, miksei Suomi anna aseita Ukrainalle.
Haaviston mukaan Suomi tarvitsee itse aseita.
- Kansallisen turvallisuuden näkökulmat vaikuttavat.
Kerrankin voi olla Pekan kanssa samaa mieltä. Haavisto olisi kyllä voinut lisätä, että aseita ollaan tilaamassa lisää. Ei ole hyvä merkki, että mitään ylimääräistä ei löydy. Oma etu pitää tietysti olla edellä, nyt kun ei voi tietää, mitä Venäjä jatkossa tekee.
On meillä myös tuo arvaamaton naapuri
"Liity armeijaan niin pääset ulkomaille"Mitähän Putin tekee, kun kansalta loppuvat rahat eikä ulkomaille pääse?
En usko että välitöntä uhkaa on, juuri nyt. No 70% maavoimien kalustosta on Ukrainassa tai matkalla sinne. Ehkä se loppu 30% vahtii Putlerin bunkkerii"Suomeen ei kohdistu välitöntä uhkaa", samaan aikaan päätetään pitää aseet omissa varastoissa koska "varastoa on hyvä olla". Nyt ne aseet sinne missä niitä tarvitaan! Lampaanperseitä kaikki, mutta tämähän jo tiedettiin.
Suomessa ollaan sen verran nuukia että kun venäjä hyökkää tänne ja eurooppalaiset työntävät tänne javelineja ja stingereitä laivakontit täynnä niin täällä ne laitettaisiin varastoon odottelemaan pahempaa hetkeä ja mosurille tarjotaan torjuntahommiin KESiä tai mustia.Minä olen tästä eri mieltä.
Sen mitä yhtenäisyyttä Eurooppa on tässä viime päivät näyttänyt, niin siitä ei tarvitse olla huolissaan ettemmekö mekin saisi aseapua, jos joudumme Ukrainan kanssa samaan tilanteeseen.
Aivan takuulla saamme, Natossa tai ei.
Tämä on vain sitä samaa suomettumista kuin ennenkin. Venäjää ei saa suututtaa missään tilanteessa.
Lisäksi ainakin se ukrainan venäläinen pappa joka käski venäläisiä painumaan takaisin omaan maahan ratkomaan Venäjän ongelmia ja se yks siviili joka veti turpaan kerrostalon pihalla venäläistä sotilasta.Lisäksi se mummo mikä kävi käskeen pois ja kehotti laittaan siemeniä taskuun
Pappa jonka yli ajettiin tankilla mut elää
Siviilit mitkä käännyttää tankit käsin
Varmasti saamme jos muilla on aseita mitä antaa. Todennäköisesti tietenkin on, mutta minä olen sitä mieltä että ensisijaisesti on huolehdittava siitä että on itsellä riittävästi aseita ja sitten jos on ylimääräisiä, niin niitä voi antaa pois. Tämä tilannehan osoittaa sen että Ukraina oli huonosti varustautunut vaikka kriisitilanne on ollut päällä melkein kymmenen vuotta. Eli en haluaisi että Suomea yllätettäisiin vastaavasti.Minä olen tästä eri mieltä.
Sen mitä yhtenäisyyttä Eurooppa on tässä viime päivät näyttänyt, niin siitä ei tarvitse olla huolissaan ettemmekö mekin saisi aseapua, jos joudumme Ukrainan kanssa samaan tilanteeseen.
Aivan takuulla saamme, Natossa tai ei.
Tämä on vain sitä samaa suomettumista kuin ennenkin. Venäjää ei saa suututtaa missään tilanteessa.
Ukraina on poistanut katukylttejä ja suuntamerkkejä hämmentääkseen venäläisiä hyökkääjiä. Heidän digitaalisissa kylteissä lukee "Go Fuck Yourselves".
Koska pystyi vielä erottamaan asevoimien yleisesikuntapäällikön, niin ei aivan vielä. Sitten kun kenraalit kieltäytyvät eroamasta ja syrjäyttävät yhdessä Putinin, niin sitten se on ohi.Myöskään spekulaatioille Putinin syrjäyttämisestä ei ole kyllä löytynyt tässä illan aikana minkäänlaista 'vahvistusta'. Ennenaikaisia toiveita ovat lähinnä.
Tuli muuten tuossa NATO-keskusteluissa esille erään kaverin mielipide, että todellakin lähtee sotaa karkuun (Thaimaa), jos Suomi ei liity NATO:oon ja joutuu sotaan Venäjää vastaan. Tietenkin NATO:n avulla on kuulemma eturintamassa...Pitää muuten Facebookin puolella alkaa seurailla ja bongailla ainakin omista kavereista näitä legendaarisia "minä ostan menolipun Thaimaahan tai Espaniaan jos Suomeen syttyy sota".
Nämähän menee samaan kastiin näiden geelitukka pakolaisten kanssa sillä erotuksella, että se sodan uhka tulee todennäköisesti ulkoa eikä sisältä päin. Varmaan ottaisivat iphonetkin matkaan mukaan.
En usko että välitöntä uhkaa on, juuri nyt. No 70% maavoimien kalustosta on Ukrainassa tai matkalla sinne. Ehkä se loppu 30% vahtii Putlerin bunkkerii
Mitä tarkoitat tarkalleen? Onko jotain lähdettä?Ryssät lyövät nyt mekaanisia divisioonia tuleen Kiovan suunnalla.
Näkyi olleen menossa Kiovaan ja aika isolla porukalla ja huolestuttavan hyvin varusteltuna Oli myös video, missä ukrainalainen dippasi luodit sianrasvaan tshetseenejä varten.Mitään tietoa onko Tsetseenit menossa Kiovaan, Lviviin, Harkovaan vai minne?
Ruotsi laittoi muutakin tavaraa sinkojen mukana menemään.
MTV uutiset juuri äsken, 5km pitkä jono sloboja kohti KiovaaMitä tarkoitat tarkalleen? Onko jotain lähdettä?
Varmasti saamme jos muilla on aseita mitä antaa. Todennäköisesti tietenkin on, mutta minä olen sitä mieltä että ensisijaisesti on huolehdittava siitä että on itsellä riittävästi aseita ja sitten jos on ylimääräisiä, niin niitä voi antaa pois. Tämä tilannehan osoittaa sen että Ukraina oli huonosti varustautunut vaikka kriisitilanne on ollut päällä melkein kymmenen vuotta. Eli en haluaisi että Suomea yllätettäisiin vastaavasti.
Ruotsillahan on todella vahva aseteollisuus. Että kai heillä on kalustoa tarjolla vaikkei miehiä olekaan.Ei se Ruotsikaan kovin heikko ole sotilaallisesti, jos tuommoisiin lahjoituksiin on varaa.
Tuli muuten tuossa NATO-keskusteluissa esille erään kaverin mielipide, että todellakin lähtee sotaa karkuun (Thaimaa), jos Suomi ei liity NATO:oon ja joutuu sotaan Venäjää vastaan. Tietenkin NATO:n avulla on kuulemma eturintamassa...