Pekka Virta SaiPan peräsimeen

  • 173 928
  • 913

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näyttää siis siltä, että ensi kaudelle ei voida hankkia lähteneiden pelaajien tilalle ns. liigapelaajia, koska tältä kaudelta ei menestystä ole luvassa? Lisäksi ensi kausi näyttää huonolta, koska seuraan jääneet pelaajat eivät ole tällä eikä viime kaudella pelanneet menestyvää kiekkoa? Ehkä mä ymmärrän mitä hait takaa, mutta hölmöltä tuo kirjoittamasi kuulostaa. Eiköhän SaiPakin pysty hankkimaan niitä ns. liigapelaajia lähteneiden tilalle ihan samalla tavalla kuin KooKoo. Rahasta siinä on suurimmaksi osaksi kyse ja tähän kauteen lähdettiin samalla budjetilla.
En usko, että SaiPan toteutunut pelaajabudjetti on KK: n kanssa samalla tasolla tällä kaudella ja epäilen että ensi kaudelle ero kasvaa. Nuo ennen kautta ilmoitetut ei välttämättä ole ihan vertailukelpoisia, mitä kukakin niihin ilmoittaa ja sisällyttää.
 

ahal

Jäsen
Ei ole varmasti kiva istua tänään bussissa Raumalta Lappeenrantaan. Jos Virralla on virtaa (heh!) niin palautetta pelaajille saattaa tulla koko matkan ajan. Ja siitä on hyvin vähän positiivisen sävyistä tekstiä.
Luulen, että Virta ajelee Turkuun, jos on vähänkään tilanteen tasalla...
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Nyt hereillä siellä lehdistotilaisuudessa. "Onko Virta polkenut polkupyörää koskaan tässä rakennuksessa?"
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Luulen, että Virta ajelee Turkuun, jos on vähänkään tilanteen tasalla...

Ehdottomasti paras ratkaisu. Jokuhan saattaisi vaikka sanoa kotimatkalla jotain poikkipuolista. Joutuisi rangaistukseksi laittamaan Ketterään leirille, mutta jätkät ei riitä enää kokonaiseen rosteriin.
 

Housley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Ketterä, NY Rangers
En usko, että SaiPan toteutunut pelaajabudjetti on KK: n kanssa samalla tasolla tällä kaudella ja epäilen että ensi kaudelle ero kasvaa. Nuo ennen kautta ilmoitetut ei välttämättä ole ihan vertailukelpoisia, mitä kukakin niihin ilmoittaa ja sisällyttää.
Ei voi olla millään samalla tasolla. Veikkaan, että toteutunut on ainakin 20% alempi kuin kauden alussa. Tai aitten rahat on käytetty todella huonosti.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ymmärsinkö Virran lausunnosta pressissä että pelaajat ovat käyneet valittamassa pelitavasta häntä ylemmälle taholle(Markkaselle)?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ymmärsinkö Virran lausunnosta pressissä että pelaajat ovat käyneet valittamassa pelitavasta häntä ylemmälle taholle(Markkaselle)?
Niinhän se oli ymmärrettävissä että jostain oli käyty mutisemassa, ei välttämättä pelitavasta.

Se on sanottava, että ei Lukon Virta huonoimmillaankaan ollut koskaan noin totaalisen jaloissa kuin SaiPa tänään, eli sikäli voisin olla vähän huolissani ja hiukan myös mietityttää pelaajien sitoutumisen taso.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on sanottava, että ei Lukon Virta huonoimmillaankaan ollut koskaan noin totaalisen jaloissa kuin SaiPa tänään, eli sikäli voisin olla vähän huolissani ja hiukan myös mietityttää pelaajien sitoutumisen taso.

Käytössä myös hieman eri resurssit, SaiPan mestaruus ovat ne sijat 8-10. Mahtaako Pekka kuitenkin ollut kuvittellut hieman liikoja. Lukossa käytössä oli usempaa kertaluokkaa kovempia pelaajia. Onkohan tuo Pekan pelikirja optimaalinen Liigan pikkuseuralla?
 

emz1

Jäsen
Tai Pekka on lukenut, että palstalla tiedetään, mitä kopissa puuhaillaan.
Tämä ei välttämättä ole edes kovin kaukana totuudesta tai sitten Virralle on joku muu kertonut että tälläistä puhutaan.

”Jos pelaajat jostain syystä viestittää seurajohdolle tai johonkin että näin ei ole hyvä olla”

Itse ehkä tulkitsen tuon asian enemmän niin että Virtaa vähän kaihertaa kun asioista ei ole puhuttu suoraan hänelle jolloin ehkä itsekin ymmärtää että luottamuksen synnyttäminen on epäonnistunut.

Sen verran hälyttävää oli tämän iltaisen pelin meininki, että toivottavasti pöytä puhdistetaan avoimella ja yhteisellä palaverilla jossa jokainen uskaltaa puhua omalla äänellään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käytössä myös hieman eri resurssit, SaiPan mestaruus ovat ne sijat 8-10. Mahtaako Pekka kuitenkin ollut kuvittellut hieman liikoja. Lukossa käytössä oli usempaa kertaluokkaa kovempia pelaajia. Onkohan tuo Pekan pelikirja optimaalinen Liigan pikkuseuralla?
Totta tämäkin toki.
 

ahal

Jäsen
Valmentajan osakkeet laskee kuin lehmän häntä, jos pressissä valitetaan jatkuvasti vastoinkäymisistä. Ei ne pelaajat piruuttaan lähde työnantajalleen valittamaan, kyllä siinä aika iso kynnys on ovella. Tilanne on vähintään huolestuttava ja vaatii raikasta ja avointa palaveria, jotta oltais edes samalla sivulla tekemisten kanssa. Tässä täytyy myös työnantajan katsoa peiliin ja yrittää nähdä kokonaiskuva. Virheet on pakko myöntää ja korjata, jotta pöytä saadaan putsattua. Mikään hymistely ja toivominen ei riitä tai seura on todella kusessa.
 

Barney

Jäsen
Virheet on pakko myöntää ja korjata, jotta pöytä saadaan putsattua.
Tätä olen myös itse painottanut jo jonkin aikaa, mutta vähän särähti korvaan lehdistötilaisuudesta tuo Virran kommentti, jossa hän totesi, että jos asiat eivät jollain osa-alueella ole tällä hetkellä hyvin niin siihen pitää reagoida jonkun muun kuin hänen. Itse ainakin luin rivien välistä tuon kommentin olleen "jos ette ole tyytyväisiä minuun, niin antakaa potkut". Potkut nyt ei olisi millään tavalla taloudellisesti järkevä ratkaisu SaiPalta, eivätkä ne olisi sitä todennäkköisesti myöskään urheilullisesti järkevä päätös.

Nyt kuitenkin selvästi sen ainaisen pelaajien kritisoinnin sijaan nostettiin esille muitakin mahdollisia ongelmia. Jos seuraavaksi niitä kritisoitavia asioita löytyy myös omasta toiminnasta tämän alkukauden osalta, niin tilanne menee todennäköisesti entistä positiivisempaan suuntaan. Aikaahan tässä on vielä kääntää laivan suunta, mutta kuten olen varmaan jo liiankin paljon jankannut, niin ainakin minun mielestäni se vaatii muutoksia. Jos sieltä omasta toiminnasta karsii pois ne jutut, jotka eivät ole lainkaan toimineet tämän joukkueen kanssa ja tilalle tuo uusia asioita, niin todennäköisesti lopputulos tulee olemaan parempi kuin jääräpäinen puskeminen samoilla metodeilla.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole varmasti kiva istua tänään bussissa Raumalta Lappeenrantaan. Jos Virralla on virtaa (heh!) niin palautetta pelaajille saattaa tulla koko matkan ajan. Ja siitä on hyvin vähän positiivisen sävyistä tekstiä.
En tiedä onko tullut muutoksia, mutta juttelin minulle tutun SaiPan liigajoukkueen Bussikuskin kanssa syksyllä ja kyselin miten Virta toimii bussissa? Sain vastauksen että Virta ei kulje liiga joukkueen bussin mukana pelipaikoille, vaan omalla autolla. Voihan se olla että nyt on muuttunut.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En tiedä onko tullut muutoksia, mutta juttelin minulle tutun SaiPan liigajoukkueen Bussikuskin kanssa syksyllä ja kyselin miten Virta toimii bussissa? Sain vastauksen että Virta ei kulje liiga joukkueen bussin mukana pelipaikoille, vaan omalla autolla. Voihan se olla että nyt on muuttunut.

Tuollaisen 6-0 tappion jälkeen on varmaan pelaajien mielestä parempi jos Virta ajelee omalla autollaan minne haluaakaan mennä.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Tätä olen myös itse painottanut jo jonkin aikaa, mutta vähän särähti korvaan lehdistötilaisuudesta tuo Virran kommentti, jossa hän totesi, että jos asiat eivät jollain osa-alueella ole tällä hetkellä hyvin niin siihen pitää reagoida jonkun muun kuin hänen. Itse ainakin luin rivien välistä tuon kommentin olleen "jos ette ole tyytyväisiä minuun, niin antakaa potkut".

Korvakuulolla kommentti meni jokseenkin sanatarkasti näin: "Jostain syystä pelaaja viestittää seurajohdolle tai johonkin että näin ei ole hyvä olla tai jotain niin silloinhan pitää jonkun muun reagoida tähän asiaan ku mun, et mä oon kuitenkin sillä tavalla niinku subjektiivinen näkökulma tähän kaikkeen"

Kyllähän tuo aika kryptiseksi jää. Itselle tulkitsen tuon niin, että kommunikaatio pelaajien, valmennuksen ja seurajohdon välillä kusee jotenkin, ja ehkä Virta kokee että jos pelaaja suuntaa viestinsä seurajohdolle eikä hänelle, niin hänen on jotenkin vaikea vastata viestiin joka on lähetetty hänen ohitseen, tai että asiassa tarvitaan jotain "tuomaria" osapuolien välille.

Onko sitten niin, että Virran olemus herättää jossain nuoremmissa pelaajissa jonkinlaista pelkoa, tai onko aiempiin huolenaiheisiin vastattu liian kärkevästi, ettei uskalleta sanoa että ei ole hyvä olla? En tiedä, mutta tuntuu että joukkueessa edelleen ammottaa se Ville Kohon kokoinen aukko, pelaajan joka liimaisi joukkuetta yhteen. Sitä johtajatyyppiä ei oikein löydy, kun esimerkiksi pitkän linjan saipalaisista Koskiranta, Riikola, Maalahti kaksi on rikki, ja onko kellään heistä Kohon kaltaista hiljaista karismaa? Oli miten oli, kyllä tuon Virran kommentin jälkeen pitää jo hälytyskellojen soida organisaatiossa ja jonkinlaista vähintään puolijulkista ilman puhdistamista tapahtua.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kyllähän tuo aika kryptiseksi jää. Itselle tulkitsen tuon niin, että kommunikaatio pelaajien, valmennuksen ja seurajohdon välillä kusee jotenkin, ja ehkä Virta kokee että jos pelaaja suuntaa viestinsä seurajohdolle eikä hänelle, niin hänen on jotenkin vaikea vastata viestiin joka on lähetetty hänen ohitseen, tai että asiassa tarvitaan jotain "tuomaria" osapuolien välille.
Eiköhän meiän urheilutoimenjohtaja tämän nyt hoida kun kissa on nostettu pöydälle. Eiku niin...
 

Holkkipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä onko tullut muutoksia, mutta juttelin minulle tutun SaiPan liigajoukkueen Bussikuskin kanssa syksyllä ja kyselin miten Virta toimii bussissa? Sain vastauksen että Virta ei kulje liiga joukkueen bussin mukana pelipaikoille, vaan omalla autolla. Voihan se olla että nyt on muuttunut.
Omalla Skodalla oli liikkeellä, tuli tervehdittyä hallin pihalla. Peksi on kova.
En tiedä onko tullut muutoksia, mutta juttelin minulle tutun SaiPan liigajoukkueen Bussikuskin kanssa syksyllä ja kyselin miten Virta toimii bussissa? Sain vastauksen että Virta ei kulje liiga joukkueen bussin mukana pelipaikoille, vaan omalla autolla. Voihan se olla että nyt on muuttunut.
Omalla Skodalla tuli, tervehdin ilolla hallin pihalla.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Heikosti menee, ei käy kieltäminen. Virtaan on nyt sitouduttu pitkäksi aikaa ja ainakin mie haluan nähdä mihin tämä projekti johtaa. Missään nimessä en ole tyytyväinen siihen mitä kentällä, saatikka kentän ulkopuolella tapahtuu. Vituttaa suuresti tämä konttaaminen ja pelaaja ralli.

Pekalla on kuitenkin näyttöjä menestymisestä ja itse jaksan vielä odottaa, josko projekti saa onnellisen lopun.

Sen verran Pekka on nyt kuitenkin soppaa hämmentänyt, että näen että jättäessään Lappeen juhlitaan häntä suurena messiaana, taikka muistetaan Tertsin kaltaisena Lappeeseen erittäin ei toivottuna henkilönä.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Onhan se selvä, että valmentajalla on myös vastuu, vaikka rosteri on mitä on. Selkeä peiliin katsomisen paikka on Virrallakin. Kenkimässä en ole, mutta heikko suoritus on Virraltakin tämä kausi, joka tulee päättymään sijaan 14 tai 15. Vau.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös