XBox: NHL13 - EASHL - HC Jatkis

  • 40 317
  • 537

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Yksi pakki tulee täältä mukaan vimeistään klo 22. Otetaanko "harkkamatsi" ennen tulikoetta?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Eli siis aikaisempi komento takaisin!

Jos vain millään kerkeän, vaikuttaa epätodennäköiseltä, niin Jarvikselle pakkipari tulossa täältä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
lutsero messissä! Aletaanko spekuloimaan ketjuja jo?:D vois napata pokaalin

Ai TurtleDef on lutsero! Pitääkin lisätä sinut tuonne etusivun listaan. Itseasiassa, pitäisi varmaan muutenkin päivittää sitä.

Noh... toisella kierroksella karsiuduttiin. Mielestäni peleissä oli hyviä elementtejä tänään. Otan muutaman maalin omaan piikkiin, kun en pitänyt ukkoani kunnolla kiinni. Minä olen tuohon pakin tonttiin niin tykästynyt nykyisin, että taidan sitä mieluummin handlailla ja jättää hyökkäyksen niille, ketkä siellä osaa paremmin pelata. Jarviksen kanssa on kiva pelata pakkiparina. Toki tarvittaessa voin hyökkääjäkin olla.

Kaikki pelasi mielestäni oikein hyvin tänään toisen kierroksen tappiosta huolimatta. Palssi pelasi aivan loistavasti maalissa! Omat merkkausvirheet tuntuu kahta ikävämmiltä, kun noin hyvä mokke joutuu huonontamaan tilastojaan.

Noh, seuraavissa pleijareissa sitten äijää seinille, lapaa jäähän ja kiekkoa vastustajaa enemmän nuottaan.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Kaikki pelasi mielestäni oikein hyvin tänään toisen kierroksen tappiosta huolimatta.
Ekan kierroksen peli oli kyllä parasta viisikkopelaamista miesmuistiin. Toisessa sitten sattui enemmän näitä merkkausvirheitä itsekullekin. Itsellä oli vähän hakemista, kun ei olla toviin pelattu pakkiparina. Yleensä kun saa tuon botin kanssa seikkailla puolustuksessa ja sitten kun tuleekin pelimies viereen, niin ei ajatukset aina oikein kohtaa. Mutta tähän vaivaan auttaakin se perinteinen "reeniä, reeniä", niin oppii tuntemaan kaverin kentällä. Kumpi menee kulmaan missäkin tilanteessa ja kumpi jää maalille. Puolenvaihdot omalla alueella, pakki-pakki syötöt, kumpi nousee, kumpi varmistaa jne. Itse asiassa voitaisiin jollonkin ihan treenata pakeilla tuota oman pään peliä ja avauksia. Helpottaa paljon peliä, kun tietää mitä kaverit touhuaa ja kaverit tietää mitä itse yrittää ja näin ollen voivat jo pelkällä sijoittumisellaan helpottaa peliä entisestään.
Noh, seuraavissa pleijareissa sitten äijää seinille, lapaa jäähän ja kiekkoa vastustajaa enemmän nuottaan.
Kyllä ja sitä varten treenataankin viisikkopeli ja yli- ja alivoimat kuntoon jo kauden aikana! Eli joka pelipaikalle olisi äijiä sen verran että saataisiin aina täyskentällinen jäälle ja siten pelipaikat/kuviot ja eri kenttäkaverit tutuiksi. Mitenkäs tuo klo 21.30 peliaika? Aika monelle se tuntuu sopivan joten otetaanko tuosta käytäntö. Itselle riittäisi yleensä se 2-3 peliä illassa, sen jälkeen alkaa keskittyminen monesti herpaantua. Milloinka Tammi kerkeää julkistaa "geimplääninsä"? Nythän käytännössä pelataan "go-with-the-flow" kiekkoa. Eikä siinä mitään väärää ole, hyvinhän tuo on toiminut ja leppoista pelata, mutta olisi mukavaa vaihtelua kokeilla oikein pelitaktiikkaa. Mitenkä se todellisuudessa onnistuu ja jos ei onnistu, niin suotta sitä itseään sillä sitten kiusaa. Ideoita, näkemyksiä, tuntemuksia, ehdotuksia?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Muistan kun minun tekemää pelisuunnitelmaa toeutettiin niin se oikeasti toimi aika hyvin, vaikka se kovin pelkistetty olikin. Tärkeintä vaan on se, että jokainen toteuttaa sitä kurinalaisesti ja pitää sen mielessä niin että muutamien pelien jälkeen se alkaa tulla selkärangasta. Olisi tärkeää, että myös uudet pelaajat, jotka tulevat kesken kauden mukaan tutustuisivat pelisuunnitelmaan ja noudattaisivat sitä.

Se mikä meillä välillä tökkii on tuo miesvartiointi omalla alueella ja toinen asia on vastustajan sinisen ylittäminen ja alueelle pääseminen. Bottipakkeja vastaan päästiin Lutseron ja Lyytin kanssa viemään kiekko alueelle nätisti ja peli olikin todella hyvää ja maalipaikkoja pystytään luomaan hyvin. Asia, josta Lutsero varmaan myös tullee kertomaan on puolustajien kautta pelaaminen hyökkäyksiin lähdöissä ja vaikka yritetäänkin suoraviivaisia hyökkäyksiä niin silti meidän hyökkääjien on turha puskea koko ajan betoniseinään vastustajan sinisellä, josta vastustaja monesti pääsee kääntämään pelin nopeasti vastaan.

Kello 21.30 käy mulle useimmiten aika hyvin, pelailen toki päivemmälläkin.

Nyt kun saadaan pelituntuma taas päälle niin meillä on kova, yhtenäinen, taisteleva ja uhrautuva nippu kasassa, jolla pystymme voittamaan lähes jokaisen joukkueen. Minä olen viikon reissussa, mutta lupaan käydä ulkojäillä pitämässä pelitaitojani yllä :D
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Olisi tärkeää, että myös uudet pelaajat, jotka tulevat kesken kauden mukaan tutustuisivat pelisuunnitelmaan ja noudattaisivat sitä.
Tästä olisi mielestäni hyvä tehdä jonkinlainen graafinen malli johonkin internjetin syövereihin(jos ei jo ole), missä siihen voisi uudet tutustua tai vanhat käydä muuten vaan kertaamassa. Myös ylivoimasta olisi hyvä pitää kertaus tai suunnitella uusi. Alkuaikoina tuo "sentteriltä aloitusvoitto laidan viereen pakille, kiekko laiturille kulmaan, syöttö takaisin maalin eteen sentterille/toiselle laiturille ja kädet kohti kattoa"-kuvio toimi ihan mallikkaasti. Nythän myös Nebulan kanssa kätisyydet käy suoriin vetoihin viivasta.(nimimerkillä osumatarkkuus n. 3%) :)
Se mikä meillä välillä tökkii on tuo miesvartiointi omalla alueella ja toinen asia on vastustajan sinisen ylittäminen ja alueelle pääseminen.
Tämän maalineduspelin uskon paranevan kovasti, kunhan saadaan pakkipareina taas vähän tuntumaa. Nythän tuo bottipakki on täysin flegmaattinen vapaamatkustaja, jonka tekemisiä joutuu "sivusilmällä" seuraamaan/arvaamaan ja täten oma keskittyminen välillä herpaantuu. Oikean ihmisen kanssa pelatessa tuo luotto kasvaa ja uskaltaa enemmän keskittyä siihen omaan pelaajaansa, kun tietää ettei pakkipari ole täysi lapanen. Tästä esimerkkinä siniviiva pelaaminen. Mielellään antaisi painetta jo siniviivalla, mutta kun tietää että botti surffailee toisella puolella, niin tulee "vaan" ohjattua hyökkääjä laitaan ja yrittää katkoa syöttölinjan maalille. Enkä nyt tarkoita, että yrittäisi ajaa sitä tappopommia viivalla, vaan että saisi hyökkäyksen hidastettua jo tuolla ylempänä tai vastustajan ajamaan itsensä paitsioon/heittämään kiekon päätyyn. Sentterit (Lutsero, janbo, Tammi) ovat kuitenkin tunnollisia kahdensuunnan pelaajia ja täten korvaamattomana apuna omassa päädyssä. Itsellä on viime aikoina valitettavasti tuo kiekon hautominen lisääntynyt ja tästä tavasta yritän päästä eroon. Yritän saada nopeammin vaan kiekkoa liikkeelle, ettei vastustajan pelaajat kerkeä ryhmittymään kunnolla. Jos vihulta löytyy bottipakki, pitäisikö yrittää röyhkeästi vaan puskea siltä puolelta läpi, kun painettahan se ei anna?


Nyt kun saadaan pelituntuma taas päälle niin meillä on kova, yhtenäinen, taisteleva ja uhrautuva nippu kasassa, jolla pystymme voittamaan lähes jokaisen joukkueen.
Kyllä, tähän uskon itsekin.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Itsellä on viime aikoina valitettavasti tuo kiekon hautominen lisääntynyt ja tästä tavasta yritän päästä eroon. Yritän saada nopeammin vaan kiekkoa liikkeelle, ettei vastustajan pelaajat kerkeä ryhmittymään kunnolla.

Tähän on sellainen lisättävä mulla, että niissä tapauksissa jos oma syöttö ei ennätä hyökkääjille lapaan ilman pysähtymistä hyökkäys siniselle, olen itse kuljettanut kiekkoa mahdollisimman ylös. Hyökkääjä seisovilla jaloilla kun on melko helppo pelata pois vastustajan toimesta ja siitä on ikävä lähteä muutenkin rakentamaan peliä. Muuten se 1 sekunti tulee ainakin haudottua kiekon kanssa, kun nopeasti arvioin painottomamman puolen ja koitan sinne saada pelattua kiekkoa.

Pari kertaa eilen ihmettelin, että mitä mun ukko tekee. Hieman yläviistoon pistän syötön ja tähtään, niin syöttö lähteekin melkein suoraan laitaa päin. Onneksi meni omille joka kerta.

Omalla puolustusalueella mulla on hivenen metsästys päällä, mutta en sen takia ole ulos itseäni tilanteesta monesti pelannut. Maalin eteen parkkeeraavat kiekottomat vastustajat ajan surutta pystyyn. Eikös tuolla taklauksella ole myös joukkueeseen se vaikutus, että se ikäänkuin momenttumia nostaa ja toisaalta vastustajan laskee?

Minulla on Jarvis ehdotus tuohon meidän puolustuspelaamiseen, kerro mitä mieltä olet. Maalin edessä oleva pakki tuuttailee sinne pyrkivät kiekottomat vastustajat kumoon. Niistä ei jäähyjä juuri jaeta.

Jos minä olen vastustajan kanssa kulmassa ja vastustaja lähtee viemään kiekkoa maalin taakse niin, että olen potkun verran siitä jäljessä. Tuossa tapauksessa voit ennakoida ja lähteä ottamaan vastustajaa vastaan maalin toiselta puolen, kun minä taas tulen tässä tapauksessa maalin eteen päivystämään.

Muuten voit Jarvis jatkossa luottaa siihen, että jos en ole hyökkäys P-pisteille mennyt antamaan painetta, niin katson kyllä aina jos olet minua ylempänä alueella ja varmistan selkäpuolesi. Ja omassa päässä kiekottomana parhaani mukaan annan sulle tilaisuuden levittää mulle kentän toiselle puolelle jos paine on kova.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Tähän on sellainen lisättävä mulla, että niissä tapauksissa jos oma syöttö ei ennätä hyökkääjille lapaan ilman pysähtymistä hyökkäys siniselle, olen itse kuljettanut kiekkoa mahdollisimman ylös.
Tässä vaiheessa toisen kannattaa varmistaa reilusti alempana. Tässä saa olla myös tarkkana että syöttö päätyy omille tai sitten kiekko toimitetaan syvälle päätyyn. Tästä on vastustajan syötön katkolla helppo kääntää 3 tai 2 vs 1 ylivoimahyökkäys. Mutta ehdottamasti kannattaa tilaisuuden tullen nousta, niin tulee eri variaatioita hyökkäykseen.

Hyökkääjä seisovilla jaloilla kun on melko helppo pelata pois vastustajan toimesta ja siitä on ikävä lähteä muutenkin rakentamaan peliä.
Totta, vaihtoehdot on joko yrittää syöttää keskelle sentterille vauhtiin tai heittää kiekkoa eteenpäin. Laiturille vauhtiin laidankautta syötöllä, muttei mitään kaverin tappajaa. Jos on ahdasta, niin sitten puolen vaihto.

Pari kertaa eilen ihmettelin, että mitä mun ukko tekee. Hieman yläviistoon pistän syötön ja tähtään, niin syöttö lähteekin melkein suoraan laitaa päin. Onneksi meni omille joka kerta.
Itellä kun vaihtaa takaperinluisteluun, niin ukko tekee joskus ylimääräisen ihme sirklauksen ja sitten ollaankin potku jäljessä...

Omalla puolustusalueella mulla on hivenen metsästys päällä, mutta en sen takia ole ulos itseäni tilanteesta monesti pelannut. Maalin eteen parkkeeraavat kiekottomat vastustajat ajan surutta pystyyn. Eikös tuolla taklauksella ole myös joukkueeseen se vaikutus, että se ikäänkuin momenttumia nostaa ja toisaalta vastustajan laskee?
Kyllä, aina kun on paikka niin miestä katolleen, mutta riskit minimiin.

Minulla on Jarvis ehdotus tuohon meidän puolustuspelaamiseen, kerro mitä mieltä olet. Maalin edessä oleva pakki tuuttailee sinne pyrkivät kiekottomat vastustajat kumoon. Niistä ei jäähyjä juuri jaeta.

Jos minä olen vastustajan kanssa kulmassa ja vastustaja lähtee viemään kiekkoa maalin taakse niin, että olen potkun verran siitä jäljessä. Tuossa tapauksessa voit ennakoida ja lähteä ottamaan vastustajaa vastaan maalin toiselta puolen, kun minä taas tulen tässä tapauksessa maalin eteen päivystämään.
Käy, kunhan maalin edestä lähtevä pakki ei jätä hyökkääjää täysin vapaaksi. Eli toinen oikeasti kerkeää tulla maalin eteen puolustamaan ja toinen saa pidettyä kiekollisen aisoissa. Ei ole sitten sitä tilannetta, että molemmat pakit maaliviivan takana ja sentteri yksin kahden vastustajan kanssa maalilla.


Muuten voit Jarvis jatkossa luottaa siihen, että jos en ole hyökkäys P-pisteille mennyt antamaan painetta, niin katson kyllä aina jos olet minua ylempänä alueella ja varmistan selkäpuolesi. Ja omassa päässä kiekottomana parhaani mukaan annan sulle tilaisuuden levittää mulle kentän toiselle puolelle jos paine on kova.
Jos/kun tulee reilusti painetta, niin puolen vaihto maalin takaa ja sieltä sitten laituria liikenteeseen.

Mitä olet mieltä?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Jos/kun tulee reilusti painetta, niin puolen vaihto maalin takaa ja sieltä sitten laituria liikenteeseen.

Mitä olet mieltä?

Näin ajattelin sen itsekin eli peukku ylös. Ja myös muihin pointteihisi peukku ylös, vaikken niitä lainannut.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Näin ajattelin sen itsekin eli peukku ylös. Ja myös muihin pointteihisi peukku ylös, vaikken niitä lainannut.
Dodii, mites porukka pääsisi tänään jo n.klo 21 peleille? Pääsis soveltamaan teoriaa käytäntöön ;)
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Dodii, mites porukka pääsisi tänään jo n.klo 21 peleille? Pääsis soveltamaan teoriaa käytäntöön ;)

Minä en tänään pääse ja mitä noihin kellonaikoihin tulee, niin noin parina iltana viikossa minulle passaa nuo myöhäisillan kellonajat. Päivät, kun vaihtelee viikottain, niin laitan vaikka päivää ennen ilmoitusta omasta osallistumisestani.

Toki viikolla on sitten niitäkin päiviä, että jos en illalla pääse, niin aikaisemmin saattaa onnistua. Esim. huomenna klo15-17 on aikaa ottaa peliä.

Sellainen ilmoitusluontoinen asia muuten, että playoff joukkueessakin mukana ollut Assumpta Lyyti on viikon ajan poissa joukkueesta. Liittyy takaisin kyllä.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Pahoittelut epäaktiivisuuteni viime aikoina, mutta yksinkertaisesti aika on ollut erittäin kortilla, on tehnyt jopa tiukkaa pelata GMC-pelit ajallaan. Työkiireet ja varsinkin useat sairaslomat työpaikalla ovat "pakottaneet" tekemään normaalia enemmän hommia. Välillä kun pitäisi vielä opiskellakin. Ensi viikosta eteenpäin oletan ja toivon tilanteen rauhoittuvan, ja silloin viimeistään Bobby Luu nähdään peleillä!
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Pahoittelut epäaktiivisuuteni viime aikoina, mutta yksinkertaisesti aika on ollut erittäin kortilla, on tehnyt jopa tiukkaa pelata GMC-pelit ajallaan. Työkiireet ja varsinkin useat sairaslomat työpaikalla ovat "pakottaneet" tekemään normaalia enemmän hommia. Välillä kun pitäisi vielä opiskellakin. Ensi viikosta eteenpäin oletan ja toivon tilanteen rauhoittuvan, ja silloin viimeistään Bobby Luu nähdään peleillä!
Jokaisella on menoja ja muitakin hommia, eikä siinä mitään. Itsekin olen lähdössä taas viikonloppuna työreissulle. Itsekukin pelaa sen minkä kerkeää, mutta jos linjoilla olette, niin viitsisittekö vastata kyseilyihin kerkeää/nyt ei kerkeä. Tarkoitan näin yleisesti ottaen. Tällöin ei tarvitsisi turhaan odotella pukusuojassa, että montako pelimiestä saadaa kehiin.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
mutta jos linjoilla olette, niin viitsisittekö vastata kyseilyihin kerkeää/nyt ei kerkeä. Tarkoitan näin yleisesti ottaen. Tällöin ei tarvitsisi turhaan odotella pukusuojassa, että montako pelimiestä saadaa kehiin.

Tätä kannatetaan. Tuli muuten mieleen sellainen juttu, että oletteko käyttäneet koskaan nimenhuuto.comia? Tuota urheilujengeille tarkoitettua välinettä, johon voi yksinkertaisesti klikkaamalla "in" tai "out" ilmoittaa, pääseekö treeneihin mukaan. Meillä on yhdessä urheiluporukassa tuo käytössä ja mietin, että soveltuisiko se myös virtuaaliurheiluun? Siellä voi myös keskustellakin.

Käsittääkseni siellä voi lisätä tapahtumia oman mielen mukaan esim. jos nyt sovitaan, että ylihuomenna peliä ja tänään sen lisää, niin jokainen sinne rekisteröinyt saa sähköpostiinsa siitä viestin ja sitä myöten voi käydä klikkaamassa oman osallistumisensa.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Jokaisella on menoja ja muitakin hommia, eikä siinä mitään. Itsekin olen lähdössä taas viikonloppuna työreissulle. Itsekukin pelaa sen minkä kerkeää, mutta jos linjoilla olette, niin viitsisittekö vastata kyseilyihin kerkeää/nyt ei kerkeä. Tarkoitan näin yleisesti ottaen. Tällöin ei tarvitsisi turhaan odotella pukusuojassa, että montako pelimiestä saadaa kehiin.

Aivan, olenkin pyrkinyt aina vastaamaan, mutta joskus se vaan unohtuu kun on juuri alkanut liigapeli ja yleensä heti perään toinen. Pahoittelut siitä, että pari kertaa olen jättänyt vastaamatta em. syystä. Jatkossa lupaan vastata heti sitten vaikka erätauolla: IN tai OUT termein livessä, kun tämän nyt ehtii tehdä erätauollakin. Yleensä kun on ollut tapana lässyttää, että "nyt on liigapelejä niin en ehdi yms.." Joten kaikki voisi jättää sellaisen väliin ja vastata viestiin eashl, joko IN tai OUT. Tuota nimenhuuto.com ehdotusta soveltaisin näin, olisiko hyvä idea?
 

janbo

Jäsen
Kuten jotkut huomasivatkin, niin liityin takaisin jengiin. Uusvanhalla porukalla lopahti mielenkiinto yllättävänkin nopeasti. Muutan kuitenkin parin tunnin päästä vielä pahasti remontin alla olevaan kämppään, enkä tiedä milloin saan nettiyhteyden. Palaan peleille kun aikaa koittaa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Joten kaikki voisi jättää sellaisen väliin ja vastata viestiin eashl, joko IN tai OUT. Tuota nimenhuuto.com ehdotusta soveltaisin näin, olisiko hyvä idea?

Jep. Hyvä pointti. Itsekin aina yksinkertaiseen ei tai kyllä -vastaukseen koittaa ängätä jotain lätinää päälle. Luulen, että tämä ehdottamasi saattaa olla toteutettavampi vaihtoehto. Ei siis tosiaan tarvitse sanoa muuta kuin IN tai OUT, niin tietää kysyjä, ketä on mukaan tulossa. Saa toki puhua muutakin jos haluaa :)

Ja tervetuloa Janbo mukaan takaisin! Johan tuossa tosiaan pelailimmekin jo muutaman matsin.
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Nyt kävi ikävä kyllä näin, että Tammen pelit loppuivat ainakin hetkeksi.
Boxi irtisanoi itsensä ja uuden hankinnasta ei ole mitään tarkkaa tietoa.

Palailen takaisin kunhan uusi saatuna, mutta voi mennä hetken aikaa...
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Tänään koko päivän/illan linjoilla paitsi lukon pelin aikana.
Jos kauden avaus tapahtuisi siis tänään ja mielellään vielä kovalla voittoputkella :).
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Onnistuuko liittyminen vielä tässä vaiheessa kautta?

Seuraa perinteisen suomalaisurheilijan markkinointipuhe: "Teen jatkuvasti parhaani, mutta loppujen lopuksi kaikki menee aina päin helvettiä." Ts. saan silloin tällöin maalin tehtyä ja taklauksen kohdalleen, mutta usein peli on aikamoista selviytymistaistelua vaikka olenkin "jo" Veteran 3-tasolla.

Eli mielellään liityn nöyränä joukkoonne oppimaan joukkuepelaamista ;-)

Pelaan miltei aina vasta klo 22 eteenpäin muutaman tunnin ja usemmiten pe/la, joskus arkisinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös