Veikkaaja muuttui - kumpaan suuntaan?

  • 43 074
  • 290

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Useampi lienee kirjoittanut negatiivista palautetta Veikkaajasta, mutta onko kukaan saanut vastausta palautteeseensa? Huomioidaanko tätä palautetta mitenkään vai meneekö se suoraan roskikseen?

Itse olen ostanut vain yhden Veikkaajan uudistuksen jälkeen ja se oli kyllä lievä pettymys, sillä kyseisen lehden lukee käsittämättömän nopeasti. Aikaisemmin lehdessä oli niin paljon sisältöä, että sen parissa meni useampi päivä. Noh, minä tuskin muutenkaan ostaisin useampaa lehteä, koska asun ulkomailla, mutta aikaisemmin tilasin 7-8 vuotta lehteä ja alaspäin ollaan menty ja paljon.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Timi
Useampi lienee kirjoittanut negatiivista palautetta Veikkaajasta, mutta onko kukaan saanut vastausta palautteeseensa? Huomioidaanko tätä palautetta mitenkään vai meneekö se suoraan roskikseen?

En ainakaan minä ole saanut minkäänlaista vastausta.

Kyllä nyt alkaa olla viimeiset lehdet tulossa, jos ei lehden taso parane. Aikana, jolloin lehti tuli maanantaina, sitä oikein jaksoi odottaa. Nykyisin saattaa mennä keskiviikkoon, ennen kuin sitä muistaa edes avata.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä päivämäärällä meikäläisen yhteistyö kyseisen lehden kanssa päättyi.
Ei voi muuta kuin todeta, että uudistuksen jälkeen postiluukusta on tullut aivan paska lehti.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten taso on voinut tippua noin paljon? Selasin lehden viidessä minuutissa! Nykyään veikkaajassa on älyttömän vähän kiinnostavia juttuja. Tämänpäivän lehdessä ei yhtään. Ketä kiinnostaa 2-divarin joukkue Öja-73? Tai Mika Kottilan itkeminen?
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse asiassa vaivauduin lukemaan kyseisen aviisin ensimmäisen kerran muutoksen jälkeen - eikä tarvi edes miettiä edelleenkään tilausta saati irtonumeron ostoa. Mitä se muuten nykyään edes maksaa. Jos hinta on sama kuin vanhalla veikkaajalla niin on tapahtunut ns. "virtsaaminen linssiin".

Jotenkin tuntuu härskiltä säästämiseltä. Minä kyllä ymmärrän, että pesäpallosta on juttua moniakin sivuja, mutta jos se tehdään muiden juttujen kustannuksella, niin silloin ollaan otettu metri eteen ja pari taakse.

Tosiaankin jutut oli aika laimean sorttisia. Säästölinja tuli mieleen heti kun näin otsikon Öja-73:sta.

Surkeaa, surkeaa.

Hyvälle "vanhan veikkaajan" kaltaiselle lehdelle olisi kyllä suuri tilaus. Tämä ei suinkaan tarkoita, etteikö vanhassakin olisi ollut parannettavaa.

Otaksuisin, että jotain muutoksia tullaan vielä näkemään lyhyelläkin aikavälillä. Pakko se on!
 

Mr. Beginning

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Minäkin liityin joukkoon harmaaseen ja kirjoitin Veikkaajalle asiallisen kritiikkimailin tason laskusta ja jopa ehdottelin jutun aiheita ajankulukseni. Mielestäni on huonoa asiakaspalvelua, ettei minulle (tai ilmeisesti kenellekään muullekaan) ole vastattu ollenkaan, saati henkilökohtaisesti tyyliin "Hei XXX, kiitos palautteestasi. Yritämme huomioida palautteesi tulevien lehtien suunnittelussa." (tms.).

Olen lukenut lehteä nelisen vuotta ja ollut tilaajana noin vuoden verran. Lehden taso lähti myös omasta mielestäni välittömästi laskuun "uudistuksen" jälkeen. Käsittääkseni Veikkaajan pitäisi kuitenkin uudistua jälleen syksyllä kun mukaan tulevat taas jääkiekko ja myös muut lajit (sisäpalloilut?). Tästä syystä taidan olla vielä kärsivällinen parin kuukauden ajan, ainakin SM-liigaliitteeseen asti. Tilanne ei kuitenkaan näytä kovin hyvältä. Jos siis Veikkaajan toimitus ei paranna touhua rutkasti syksyllä, tilaus loppuu siihen. Onneksi lehden voi selailla tarvittaessa työpaikalla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Noh.

Ensi tutustuminen Veikkaajaan on ollut joskus 60-luvun lopulla. Mahlottoman innostuneena brittifutiksen seuraajana oli hienoa kun siellä oli kaikki brittijoukkueiden pelaajasiirrot ja -vuokrat viikoittain esillä; pystyi seuraamaan oman suosikkijoukkueensa ja -pelaajansa taivalta + muuta tietoa mitä ei mistään muualta saanut, vaikka kotiin tuli Goalit ja Shootit. Silloinhan ei ollut nettiä.

Nyt kun on netti, niin on näköjään päätetty ajaa alas koko Veikkaaja- lehti. Sen verran surkea on tuo nykyinen tekele. Terveisiä vaan Ylärille.
 

axe

Jäsen
Mullekin oli tänään tullut Veikkaaja vaikken ole ikinä ollut tilaaja. Luulin jo, että nyt ne on aloittaneet jonkun mainoskampanjan ja antavat ilmaismaistiaisia lehdykkäisestään, mutta sitten huomasin että sehän oli vaan naapurin lehti tullut mun luukusta.

Varmaan omatunto kolkutti niin paljon, etten huomannut mitään minua kiinnostavaa juttua ja kävin nopeasti työntämässä lehden oikean omistajansa postiluukusta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Öja, pesäpallo ja yleisurheilu. Kenelle tämä uusi lehti on tehty?! Veikkaus ja Lotto oli kiinnostavampi lehti 80-luvulla.

Annan kestotilauksen kuitenkin jatkua vielä, eihän siinä oikeastaan koskaan ole heinäkuussa luettavaa ollut, eikä nyt ole järkevää veikattavaakaan. Seuraavan kerran annan tuomioni kiekkokauden alkaessa ja erikoisliitteen ilmestymisen jälkeen (jos sellainen vielä tulee). Ja jos taso ei ole miellyttävä, siirryn Turun Sanomien tilaajaksi.
 

Aksu

Jäsen
Ilmeisesti palautteeseen ei vastata koskaan. Pistän vastaavalle päätoimittajalle viestin asiasta ja kysyn aiotaanko tähän puoleen joskus tulevaisuudessa panostaa. Minusta on perin outoa, ettei palautteeseen kertakaikkisesti vastata. Kaikki vaikuttaa yrityksen julkiseen kuvaan. Onko tämä ymmärretty sanomatalossa?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Allekirjoittaneen mielestä eilinen numero oli ihan hyvä verrattuna siihen mikä taso on yleensä heinäkuussa ollut. Otanta viimeiset 12 vuotta. Minun kohdalla Veikkaaja on try-out sopimuksella tuonne lokakuun loppuun asti. Silloin jos eivät SM-liiga/NHL/brittifutis-osiot tyydytä vaan vieläkin kerrotaan siitä miten Pattijoki pelaa ulkopelinsä niin sommoro.

Tuosta Öjan jutusta vielä. Kun juurikaan mitään ei urheilun rintamalla tapahdu niin on mielestäni hyvä että tehdään "syvempää" juttua seurasta, joka kuitenkin on lähes viikottain Pitkävetolistalla tai Vakion kohteena. Mielummin minä tällaisia juttuja luen kuin näitä aivan turhia "Luciano Alvarez ja Pablo Parmo kokkaavat yhdessä" mitä Ilta-sanomat suolta. Jos ei se, että esitellään Veikkauksen pelikohteissa esiintyviä vähemmän tunnettuja joukkueita ole ko pelejä pelaavien intressien mukaista, niin mikäs sitten?
 

Aksu

Jäsen
Selailin oluen ääressä kuppilassa tuoreimman numeron. En pidä sitä sen ihmeempänä kuin pari aiempaa (ohuita ovat) numeroakaan, mutta minua vaivaa vieläkin yleisönosaston puuttuminen. Viimeisen aukeman sivu on ns. varattu mielipiteelle (kolumnille ja lukijoiden jutuille). Eilen ei lukijoiden kynän tuotoksia ollut taaskaan nähtävissä. Muistaakseni kolmas viikko peräkkäin.

Osa teistä ei varmaan niitä lue. Minä edustan perinteistä koulukuntaa. Jokainen itseään kunnioittava lehti varaa lehdestä tilan lukijoilleen, johon pistetään joka numerossa kiinnostavimpia asioita, negatiivisia, positiivisia, ehtotuksia ja ties mitä. Ilmeiseti ihmiset eivät kirjoita kesällä... No, varmasti kirjoittavat. Tiedän sen kavereiden kautta hyvin. Ei vaan nyt satu kiinnostamaan lukijoiden ääni.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Yleisönosasto puuttui kyllä vanhastakin Veikkaajasta jonkin aikaa. Eli siinä mielessä ei voi syyttää IS-versiota.

Sen sijaan haluan tarjota keskisormea IS-Veikkaajalle siitä, että sitä Tammista pitää tuputtaa sinnekin. Äijä kolumneissaankin vain kehuskelee omia voittojaan ja maalejaan. Kyllä sitä kaipaa Anna Sorasta, Jukka Pakkasta ja Jukka Virtasta.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Nikke

Tuosta Öjan jutusta vielä. Kun juurikaan mitään ei urheilun rintamalla tapahdu niin on mielestäni hyvä että tehdään "syvempää" juttua seurasta, joka kuitenkin on lähes viikottain Pitkävetolistalla tai Vakion kohteena. Mielummin minä tällaisia juttuja luen kuin näitä aivan turhia "Luciano Alvarez ja Pablo Parmo kokkaavat yhdessä" mitä Ilta-sanomat suolta. Jos ei se, että esitellään Veikkauksen pelikohteissa esiintyviä vähemmän tunnettuja joukkueita ole ko pelejä pelaavien intressien mukaista, niin mikäs sitten?

Olen kanssasi samaa mieltä tuosta ns.Öja-jutusta, mutta kertokaapa miksi veikkaus-lehden pitää kirjoittaa 4 sivua (14% koko lehdestä) pesäpallosta, joka ei ole edes veikkauskohde.
Onneksi veikkaaja muistaa unohtaa nämä mitättömät kiekkouutiset kuten draft, case kariya&selänne ja muutaman tuntemattoman suomalaisen siirtymisen änäriin. Mitta lehden suhteen on täynnä, mutta armon aikaa on vielä lehdella oman tilauksen suhteen syksy ennen kuin tilaus loppuu.
Sokerina pohjalla tämän viikon arvaajassa oli aukeaman pituinen juttu Matti Niemen joogaharrastuksesta....
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei veikkaajassa liikaa pesäpalloa ole, eikä mitään muutakaan lajia. Ongelma on se, että sivuja on säälittävät 28 ja tämän takia päälajeja käsitellään aivan liian vähän. Tuollaiset 10 sivua lisää joka numeroon, niin saadaan jääkiekkokin mukaan ja esim. eurojalkapalloa käsiteltyä lisää.

Nykyinen lehti on vähäisen sivumäärän takia täysin perseestä verrattuna edeltäjäänsä, joten jotain muutosta on tapahduttava. 2-divarin seuroista kertovat jutut on ihan hyviä, mutta ne eivät saisi viedä tilaa tärkeimmiltä jutuilta, kuten kunnon analyysyiltä tärkeisiin otteluihin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olenko minä sitten ainoa, joka on palautteestaan saanut myös vastauksen? Semmoinen nimittäin tänään päivällä oli sp-lootaani tipahtanut, kun eilen hetken mielijohteesta kirjoitin pitkän pätkän mietteitäni menneistä vuosista Veikkaajan tilaajana ja lukijana, sekä lehden nykyisestä tasosta.

Kirjoitin, että olen tilannut Veikkaajaa kohta 10 vuoden ajan, ja ollut lehteen tyytyväinen aina siihen päivään saakka, kun IS osti sen. Ja varsinkaan tämä nykyinen tila ei miellytä, eli tämä että NHL-draftista, suomalaispelaajien siirroista taalaliigaan sekä kotimaan kiekkokuulumisista ei mitään kirjoiteta näin kesällä.

Vastaus oli pitkä ja asiallinen, samanlainen kuin oma kirjoituksenikin Veikkaajalle. En koko vastausta viitsi kopioda, mutta tässä muutamia pätkiä siitä:

-Nykyään on netti, päivittäin urheilua seuraavat iltapäivälehdet liitteineen sekä eri urheilutelevisioita, joten kilpailu on kovaa, toisin kuin vielä 10 vuotta sitten. Enää ei pärjätä sillä, että kerran viikossa uutisoidaan tapahtumat, jotka jo muutenkin ovat kaikkien tiedossa. Näin toimimalla IS Veikkaaja ei kauaa olisi olemassa lainkaan, vaan edessä olisi lehden lakkauttaminen...

-IS Urheilu sekä IS Veikkaaja muodostavat toimivan kokonaisuuden, jossa nopea uutisointi kuuluu IS Urheilun toimitukselle. Nuo pelaajien seurasiirrot sekä NHL-draftit on myös (kuulemma) uutisoitu heti IS Urheilussa, eikä vasta viikon päästä IS Veikkaajassa (tosin oma mielipiteeni on se että kun esim. drafti oli viikonloppuna, niin ei juttu siitä tiistain lehdessä olisi vielä kovin vanha ollut)...

-IS Veikkajan ongelma (kuten kaikkien muidenkin urheilulehtien) on se, että joku haluaa lukea pelkkää jääkiekkoa, joku pelkkää jalkapalloa ja joku pelkkää pesäpalloa. Kompromissia on se, että eri lajien painotus vaihtelee lehdittäin, kausittain ja viikoittain...

-Se, miksi jääkiekosta ei nyt keskikesällä kirjoiteta IS Veikkaajassa, johtuu siitä että jääkiekkotoimittajat ovat kesälomalla...

-Peliliitteen paksuus johtuu siitä, että kaikki raviaiheinen aineisto on lukijoiden pyynnöstä siirretty sinne. Varsinaisen lehden sivumäärä kasvaa syksyä kohti mennessä entiselleen...

Lisäksi vastauksessa myönnettiin, että virheitä on varmasti tehty, mutta lehden kehittämistä jatketaan koko ajan. Mikään uudistus ei mene läpi suoraan niin, että se kaikkia miellyttäisi varsinkaan uudistuksen alussa. Lisäksi vastauksessa kehoitettiin olemaan kärsivällinen ja odottamaan vielä vuoden verran, jonka jälkeen vertaamalla lehteä "vanhan ajan Veikkaajaan" tuskin on halua palata vanhaan.

Mm. tuommoisia vastauksia sain antamaani palautteeseen ja lehdessä mielestäni vallitseviin epäkohtiin. Niinkuin olen jo aiemminkin todennut, niin katson jääkiekkokauden alun vielä, ja teen sitten ratkaisun jatkanko kestotilaustani vaiko en.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
-IS Urheilu sekä IS Veikkaaja muodostavat toimivan kokonaisuuden, jossa nopea uutisointi kuuluu IS Urheilun toimitukselle. Nuo pelaajien seurasiirrot sekä NHL-draftit on myös (kuulemma) uutisoitu heti IS Urheilussa, eikä vasta viikon päästä IS Veikkaajassa (tosin oma mielipiteeni on se että kun esim. drafti oli viikonloppuna, niin ei juttu siitä tiistain lehdessä olisi vielä kovin vanha ollut)...



Jotenkin on sellainen kuva jäänyt, että nekin pienet uutiset jotka lehdessä nykyään ovat, tulevat valmiina jostakin. Esim. IS:en viikon urheilusivuilta. Onhan se toimiva kokonaisuus kun samat jutut on molemmissa. Mikä uudessa IS Veikkaajassa on omaa..? Muuta kuin ne haastattelut ja tyyliin Öjan tarina..

Mitä ne toimittajat siellä tekevät? editoivat vanhoja uutisia?
Mahtaa olla palkkakulut suuret verrattuna tulokseen..

Kaikilla on netti.. On eri urheilutelevisioita.. Höh sanon minä.
Jos tehdään hyvää lehteä ja kiinnostavia OMIA juttuja lehteä luetaan ko. medioista huolimatta. Sitä paitsi en kyllä varmaan osta IS:a kuutta kertaa viikossa saadakseni tietää asioista, jotka voisin lukea viikottain tasokkaasta julkaisusta, joka Veikkaaja ennen oli. Rahastustahan tämäkin on.

Päätän vuodatuksen tähän, ennenkuin alkaa tulla painokelvotonta tekstiä..
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heh, minä haluaisin taas enemmän pesäpallosivuja. Esim. Ykköspesiksestäkin voisi olla edes jotain juttua, kun on jalkapallon kakkosdivaristakin, joka on kuitenkin vähemmän katsojia vetävä sarja. Mistä kesällä kirjoitetaan, jos ei pesiksestä, jalkapallosta ja yleisurheilusta? Ongelma ei ole lajien sivujako, vaan juttujen määrä ylipäätänsä. SM-liigan hot-line palstakin on hävitetty kokonaan, miksi? Minäkin olen todella pettynyt uudistukseen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Veikkaajan ideahan on se että se kertoo niistä urheilulajeista jotka ovat eri veikkauksen peleissä joten en ymmärrä mitä sopupeli-pesäpallo siellä tekee.Kaiken lisäksi laji ei ole edes mitään huippu urheilua vaan lapsellista pelleilyä kaljamahaisine jokereineen.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
"SM-liigan hot-line palstakin on hävitetty kokonaan, miksi? Minäkin olen todella pettynyt uudistukseen."

Miksiköhän? Voisiko syynä olla yksinkertaisesti se, ettei oikein mitään ole ennen eilistä tapahtunut SM-liigan saralla? Sitten alan minäkin ihmetellä jos ensi viikon veikkaajassa ei ole mitään juttua pelaajasiirroista SM-liigasta NHL:ään.

Ja itse aiheeseen: Kuin myös, mielestäni IS Veikkaajan tulon myötä taso on ollut jyrkässä laskussa.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Itse vaihdoin tuon Veikkaajan kokonaan myöskin uudistuneeseen Urheilulehteen jokin aika sitten. Tämä vaihto on ollut minulle kyllä positiivinen muutos. Kun ei ne vedonlyönnit kauheasti kiinnosta niin UL on ehdottomasti parempi valinta. UL:n vaihdettua kustantajaa A-Lehdille on toiminut aika hyvään suuntaan, tabloidi-aika on ohi. Kehotan oikeastaan muillekin samaa hinnankin puolesta, ellei sitten ne vetovihjeet ole must-juttu.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti mixu
Veikkaajan ideahan on se että se kertoo niistä urheilulajeista jotka ovat eri veikkauksen peleissä joten en ymmärrä mitä sopupeli-pesäpallo siellä tekee.

Kyllähän pesis on ollut vedonlyönnissä mukana taas ainakin 2 kautta.

Muistaisin lukeneeni jostain, että veikkaaja päätti olla kirjoittamatta jääkiekosta riviäkään koko kesänä, joten turha odotella ensi viikon lehteen mitään jääkiekkoaiheista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pesäpallo ja Veikkaaja

Onhan pesäpallo jo Tulosvedon kohteena toista kesää. Tai oikeastaan se pesiksen tulosveto taisi alkaa viime kesänä Itä-Lännen yhteydessä, mutta nyt siis on mukana oltu jo kauden alusta saakka. Ja Veikkauksen OnLine-pistettä pitävä tuttavani kertoi, että tänä kesänä nimenomaan pesäpallon Tulosveto on kerännyt euroja Veikkaukselle erittäin paljon, eli peli oli ilmanmuuta tervetullut lisä veikkaajien mielestä.

Pitkävetoon pesistä ei liene lähivuosina odotettavissa, ainakaan niin kauan kuin tuo jaksopeli on voimassa.
 

Afan

Jäsen
Re: Pesäpallo ja Veikkaaja

Viestin lähetti Roku
Pitkävetoon pesistä ei liene lähivuosina odotettavissa, ainakaan niin kauan kuin tuo jaksopeli on voimassa.

Käsittääkseni pesis pysyy poissa Pitkävedosta siihen saakka, kunnes sopupelien oikeuskäsittelyille on pantu viimeinen piste. Sitten katsellaan uudestaan.

Omalla kohdallani on ihan sama, palaako laji listoille vai ei, kun parhaat tarjoukset saa kuitenkin ulkomailta. Siellä firmat tykkäävät suomalaisten euroista ja tarjoavat lajin listoilleen, vaikka tietämys ei ihan parasta mahdollista olisikaan. Ja järkipelaajat kiittävät.

Hassua on se, että tässä ketjussa jotkut poraavat sitä, että lehdessä kirjoitetaan sellaisistakin lajeista, joista he eivät itse pidä. Tarkoitushan ei varmaankaan ole tehdä lehteä juuri kyseiselle kirjoittajalle henkilökohtaisesti, vaan aika lailla laajemmalle lukijakunnalle.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Re: Pesäpallo ja Veikkaaja

Viestin lähetti Afan

Hassua on se, että tässä ketjussa jotkut poraavat sitä, että lehdessä kirjoitetaan sellaisistakin lajeista, joista he eivät itse pidä. Tarkoitushan ei varmaankaan ole tehdä lehteä juuri kyseiselle kirjoittajalle henkilökohtaisesti, vaan aika lailla laajemmalle lukijakunnalle.

Jep, futisfoorumissa itketään sitä, että uudistuneessa IS Veikkaajassa ei ole tarpeeksi juttuja jalkapallosta. Täällä kaivataan enemmän kiekkojuttuja. Löydä sitten näiden väliltä jotain balanssia. :D

Pitäisikö meidän Afan alkaa vaatia lehteen lisää pesäpallouutisia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös