Veikkaaja muuttui - kumpaan suuntaan?

  • 43 156
  • 290

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Viestin lähetti Eddie
Noh vaikka lehteä lyödäänkin lyttyyn joka suunnalta niin on sitä kuitenkin ihan kiva lukea. Ei ole suomessa parempaakaan urheilulehteä.
Voisi se ihan hyvä lehti ollakin, jos olis tuollaisena markkinoille tullut, tai sitten ei... Mutta kun nyt on vertailupohjaa siitä, että millainen kyseinen lehti oli aikaisemmin, niin tuo nykyinen läpyskä on lähinnä vitsi (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta eli esimerkiksi Valioliiga-liite oli erinomainen).

Kaikenkertova esimerkki tästä lehden yleisestä huonoudesta on se, että aikaisemmin lehdestä löytyi aina uutta mielenkiintoista luettavaa. Vaikka sen otti vielä lauantaina aamupaskalla nenän eteen niin aina sieltä jotain uutta ja mielenkiintoista luettavaa löytyi. Nykyistä lehteä en ole kertaakaan varttia kauempaa jaksanu vilkuilla eli luen sen kerralla läpi ja se jää sitten siihen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huonompaan on menty.

Jaa en tiedä, mikä siellä on nyt loppujen lopuksi muuttunut, koska tietääkseni koko Veikkaajan porukka (lukuunottamatta päätoimittajaa) vaihtoi Sanoman leipiin.
Minua harmittaa ainakin nyt se, että Euroopan jalkapallosivuilta puuttuvat nämä vielä vanhan Veikkaajan aikana olleet poiminnat viikonlopun kohokohdista.
Samaa mieltä fossen kanssa: sisältö on köyhtynyt sen jälkeen kun IS Veikkaajaksi muuttui. Ja jos kestotilauksen hinta rupeaa vielä nousemaan, harkitsen kuuden vuoden tilauksen lopettamista. En kuitenkaan vielä.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Fosse76
Nykyistä lehteä en ole kertaakaan varttia kauempaa jaksanu vilkuilla eli luen sen kerralla läpi ja se jää sitten siihen.

Sama täällä. Eipä tule mieleen näitä nykyisiä lehtiä edes millään tavalla arkistoida. Minun tilaukseni taitaa loppua tähän. Mikäli verkkoversiona saisi kohtuuhintaan pelkän kiekko-osion, saattaisin sellaiseen sijoittaa.

Tällä hetkellä lehden uutiset ovat ilmestyessään auttamattoman vanhoja ja syventävät artikkelit niin vähissä että ne eivät lehteä kannattele. Pakinoita riittää sitten senkin edestä, mutta mielipiteitä voi lukea vaikkapa Jatkoajasta, josta löytyy näkökulmaa monelta kantilta.

Sääli. Vanha Veikkaaja oli kaikista puutteistaan huolimatta maan paras kiekkolehti.
 

Aksu

Jäsen
En ole tilausta uudistuksen jälkeen enää tehnyt, alkukesästä loppui irtonumeroiden ostaminen. Samat hutut ja jutut voi lukea baarissa kaljatuopin ääressä 10 minuutissa. Poikkeuksen linjasta tein kun valioliigaliite ilmestyi ja se oli vanhaan tapaan hyvin tehty. Tosin herra Beckhamia en jaksa... mutta asiaan. Seuraavan kerran kyseinen lehti todistaa olemassaolonsa ostettuna irtonumerona kun jääkiekon liigaliite tulee. Sen on parempi olla hyvä... Jos Veikkaajan jääkiekkoaiheiset jutut kauden aikana eivät minua vakuuta niin ostamatta jää. Harmin paikka...

Minulle kalskahtaa vieläkin pahalta tämä IS-veikkaajan antama vastaus, jonka mukaan he eivät lähde kilpailemaan nettien sun muiden nopeampien viestintävälineiden kanssa uutisten tarjoamisesta. Minä ainakin löydän lehdestä kasapäin pirun vanhoja uutisia joka ikinen kerta. Ja toiseksi, niistä kannattaisi lähes kokonaan luopua ja siirtyä pelkkään taustoittavaan toimittamiseen. Tosin sen jälkeen Veikkaaja saattaa erota emonsa, Ilta-Sanomien, journalistisesta linjasta ja sehän se vasta kauheaa olisikin.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Ajattelin tältä palstalta tiedustella otsikkoa sivuavasti, että onko kenelläkään tarkkaa tietoa milloin Jääkiekkolehden kausiennakko ilmestyy kioskeille. Malttamaton kun olen niin aikasempina vuosina olen mennyt useampaankin otteeseen lehteä kioskilta hakemaan, mutta turhaan. Tänä vuonna olisi mukavaa mennä kerrankin oikeaan aikaan. Itse en ole siis Jääkiekkolehden tilaaja, mutta SM-liigan kausiennakon ostaminen on muodostunut jo monivuotiseksi traditioksi minulle. Saa nähdä kuinka matalalle uskaltavat tänä vuonna sijoittaa esimerkiksi HPK:n runkosarjassa.
Kiitokset jo etukäteen jos joltain löytyy tähän ilmestymisaikaan tietoa.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Kun uudistus keväällä tapahtui, päätin katsella tilannetta kestotilauksen erääntymiseen eli syyskuuhun asti. Taso on tosiaan laskenut, eikä lehdessä ole nykyisin luettavaa kuin n. tunniksi kun ennen sitä pystyi lukemaan useampana päivänä.
En kuitenkaan osaa olla ilman jonkinlaista urheilulehteä, koska minulle on sellainen tullut jo parinkymmenen vuoden ajan. Ensin tuli Urheilulehti ja nyt n. kahdeksan vuoden ajan on tullut Veikkaaja.

Tein vertailua muutaman viikon ajan Veikkaajan ja Urheilulehden välillä ja päädyin jatkamaan Veikkaajan tilausta, koska kaikista puutteista huolimatta se on vielä selkeästi Urheilulehteä parempi. Urheilulehdestä tulee nykyään lähinnä mieleen 7päivää:n sporttiversio. Veikkaajan tilaus jatkuu niin kauan kun muut lehdet eivät pistä paremmaksi.

Aika säälittävä urheilulehtien taso meillä Suomessa kyllä on, jos nykyinen Veikkaaja on ykkönen. Esim. Saksassa Kicker ja SportBild ovat lehtiä, joista täälläkin voisi ottaa mallia. Englannissa taas kuukausittain ilmestyvät jalkapallolehdet, kuten FourFourTwo, ovat valovuosia Suomea edellä. Netissä kyllä löytyy Suomestakin hyvää yritystä. Täällä Jatkoajalla on hyviä juttuja (puhumattakaan keskusteluista) ja esim. Soneraplazan Lauri Hollo on erinomainen kirjoittaja. Parempia aikoja odotellessa tyydyn Veikkaajan ja internetin tarjontaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Tribal
Ajattelin tältä palstalta tiedustella otsikkoa sivuavasti, että onko kenelläkään tarkkaa tietoa milloin Jääkiekkolehden kausiennakko ilmestyy kioskeille.

5.9.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomenna sitten kolahtaa luukusta 64-sivuinen erikoisliite koskien alkavaa kiekkokautta. Mielenkiinnolla odotan, minkätasoinen opus sieltä tulee. Lehden taso on viime aikoina ollut siinä määrin heikko, että tuolla liitteellä voisi jotain paikata. Mikäli liitteen ensimmäinen juttu alkaa sanoilla "SM-liigasta tulee tällä kaudella tasaisempi kuin koskaan ennen.." niin lopetan kestotilaukseni siihen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Veikkaajan SM-liiga-liite ilmestyi tänään.

Olen huolissani liitteen sisällöstä, joka alkaa jo emolehti Veikkaajan alkusivuilla - siellä kun kritisoidaan puheenjohtaja Hjallis Harkimon lausuntojen linjattomuutta ja ennustellaan miehen aseman liigapomona olevan pian vaakalaudalla. Itse liitteen sivuilla annetaan ymmärtää taitokiekon ja persoonien kadonneen kaukaloista.

Mistä moinen negatiivisuus? Kaikkihan on hyvin! Pelaajista on vihdoin, jo junioriaikana aloitettujen ponnistelujen tuloksena saatu kitkettyä omapäisyys ja yllätyksellisyys, nuo tiukan taktiikan pahimmat viholliset. Olemme vihdoin saaneet kaukaloihin omia kaistojaan sahaavia, purkukiekkoihin pystyviä kahvaajia, jotka eivät erehdy yrittämään improvisointia ja pelaamista, kuten tekevät esimerkiksi ämmämäiset ruotsalaiset.

Olkaamme tyytyväisiä asioiden tilasta, sillä nyt emme joudu katsomoissa todistamaan pelaajien äkillisiä, luovuudessaan yllätyksellisiä ratkaisuyrityksiä. Veikkaajan SM-liiga-liitteen edustama negatiivisuus hienoa tuotetta kohtaan ei ole oikea tie kehittää jääkiekkoilevaa nuorisoamme yhä robottimaisemmaksi ja ennakoitavammaksi materiaaliksi taktikkojen tarpeisiin. Jos tämänkaltainen, lähes suhosmainen negatiivisuus jatkuu, voivat pelaajat pian luulla olevansa kovinkin tärkeitä osasia itse pelissä. Tästä ei ole kuin luistimenpiirto siihen, että pelaajat luulevat voivansa tehdä kaukalossa itsenäisiä ratkaisuja. Huolestuttavaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Maple Leaf
Jos tämänkaltainen, lähes suhosmainen negatiivisuus jatkuu, voivat pelaajat pian luulla olevansa kovinkin tärkeitä osasia itse pelissä. Tästä ei ole kuin luistimenpiirto siihen, että pelaajat luulevat voivansa tehdä kaukalossa itsenäisiä ratkaisuja. Huolestuttavaa.

Täytyy myöntää, että Suhonen olisi saanut jatkaa sm-liigavalmentajana minun puolestani. Suhosen valmentama seura olisi vaan saanut olla kaudella 2003-04 joku muu kuin HIFK.

Kyllähän Apen omalaatuisia teorioita oli ihan hauska kuunnella. Niissähän oli paljon totuuksia ja viisauksia. Vähemmän hauskaa oli olla sen seuran kannattaja, jossa Apen teorioita yritettiin käytännössä toteuttaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En ole vielä ehtinyt kotiin kolahtavaa Veikkaajan liigaliitettä koluta lävitse, mutta olenko pahasti väärässä, että uudistuksen jälkeen sivumäärä on vähentynyt. Rupesin sitä viime viikon Veikkaajaa selatessani miettimään.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mukavan paljon asiaa oli saatu Mestiksestäkin liitteeseen mahtumaan... Meikäläisenkin postiluukku sanoo nyt sitten melkein yhdeksän vuoden tilaamisen jälkeen hyvästit kyseiselle aviisille.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Samoilla linjoilla

Olen huomannut, että lehden lukemiseen kuluu vähemmän aikaa kuin ennen. Yleensä jo keskiviikkona kaikki on luettu jos tekee kuten minä joka mielelläni lueskelen syödessäni. Valioliiga- ja SM-liigaliitteet olivat hyvin tehtyjä mutta kaikki muu on vajonnut huonompaan suuntaan. Eniten ehkä ärsyttää tekstin vähyys. Kuinka nokkela kikka suurentaa kuvat, ei mene niin kauaa juttujen kirjoittamiseen. Vesa Rantanen, muiden muassa, tapasi muuten kopioida aika ahkerasti noita juttujaan.

Linkki Urheilulehden sivuille oli hyödyllinen, tilasinpa näytenumeron ja anskattoo....no, saattaa olla että munkin Veikkaajan tilaus vetelee viimeisiään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Köpi
En ole vielä ehtinyt kotiin kolahtavaa Veikkaajan liigaliitettä koluta lävitse, mutta olenko pahasti väärässä, että uudistuksen jälkeen sivumäärä on vähentynyt. Rupesin sitä viime viikon Veikkaajaa selatessani miettimään.

Oikeassa olet, sivumäärä on vähentynyt. Aiemmin se on ollut 80-sivuinen paketti, nyt sivuja oli vain 64. Johtuu ainakin siitä että Mestiksestä ei mainittu sanaakaan koko lehdessä. Ja tästä voidaan päätellä ettei mainita koko kauden aikana.

Metsiksen ennakon puuttumisesta huolimatta liigaliite oli mielestäni ihan yhtä hyvä kuin aiemminkin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Tulipa ostettua ensimmäinen ja viimeinen "IS Veikkaaja". Ennen riitti mielenkiintoista luettavaa päiväkausiksi. Joko olen nopeampi lukemaan tai sitten asiaa on vähemmän. Mestiksestä ei sanaakaan! Olisivat voineet tähän "tuotokseen" laittaa edes otteluohjelman ja vaikkapa sivun verran kuinka mehupurkkisarjassa käy. S/M-liigafäneille tämä tuotos on ihan ok, mutta alempaa sarjaporrasta seuraaville ei ole mitään...prkele! Lopetin em. aviisin tilaamisen aikanaan siinä vaiheessa, kun sisäpalloilusta ei enää kirjoitettu. 1990-luvun alkupuolelta alkanut pitkä ja antoisa suhde päättyy nyt totaalisesti. "IS Arvaaja" ei kelpaa enää edes wc-paperiksi (turhan huono hinta/laatusuhde).
Onneksi on muita harvemmin ilmestyviä vaihtoehtoja.
 

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Minusta tämänkertainen liigaliite vastasi tasoltaan entisiä. Kritiikkiä uskallettiin esittää ja artikkelit olivat mielenkiintoisia. Erityisesti pidin taitokiekon tappamisjutusta. Mestis-ennakkoa minäkin jäin kaipaamaan. Tämän perusteella päätin antaa lehdelle vuoden jatkoaikaa ja jatkan kestotilaustani ainakin tämän kauden.

Huomasi muuten melko selvästi, että toimittajat lukevat Jatkoaikaa.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Eiköhän tuo lehti taas kiekkokauden alkaessa elvy vanhaan iskuun.

Kesällä oli kammottavaa lukea Veikkaajaa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jotain uutta olisivat voineet keksiä tuohon liigaliitteeseen vaikkakin se ihan mukava pläjäys olikin.

Mutta mutta: surkuhupaisin artikkeli oli kyllä se missä kirjoitettiin siitä montako sivua Beckhamista brittilehdet ovat kirjoittaneet. Johtuukohan tämä siitä että Mänsesterissä on yksi Veikkaajan toimittaja vai ei, sitä en tiedä. Mutta kovasti nauratti...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Liigaliite on ihan ok luettavaa. Muutenkin IS-veikkaaja on kesän jälkeen palannut takaisin "elävien kirjoihin". Nyt sitä taas jopa harkitsee kestotilauksen jatkamista, kun se tulee joskus katkolle.

Laadukkaan luettavan määrä on kyllä edelleen aika vähäinen verrattuna vanhaan veikkaajaan. Kuinka lehti onnistuu tämän kauden NHL-kirjoittelussaan ratkaisee paljon.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti Everton
Mukavan paljon asiaa oli saatu Mestiksestäkin liitteeseen mahtumaan... Meikäläisenkin postiluukku sanoo nyt sitten melkein yhdeksän vuoden tilaamisen jälkeen hyvästit kyseiselle aviisille.

Minä sinnittelen vielä - jalkapallon vuoksi - mutta Kiekkolehden tilaamisesta on jo alustava päätös olemassa.

Pikkuisen hankalaa on Jääkiekkoliiton rakentaa Mestis-brandiaan, kun maan johtava(?) urheilulehti ei noteeraa koko sarjan olemassaoloa. Kontrasti jalkapalloon, jossa kotimaista ykköstä ja kakkosta sekä Englannin kakkosta ja jopa kolmosta seurataan, on räikeä.

Ketjun otsikossa mainittua lehteä tästä on turha syyttää. Mitäpä yleistä mielenkiintoa suljetulla Mestiksellä voisikaan olla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hmhm.. Pitäisiköhän tuo sitten uskaltaa ostaa? Hankin tänään tuon Jääkiekkolehden kausiennakkonumeron ihan mielenkiinnon vuoksi, nämä kausiennakot kun eivät oikein kiinnosta samalla tavalla enää kuin ennen. Viikon päästä kuitenkin kausikin on jo käynnissä eikä ennakolla ole enää juuri mitään arvoa.
 

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Viestin lähetti Juhaht
Viikon päästä kuitenkin kausikin on jo käynnissä eikä ennakolla ole enää juuri mitään arvoa. [/B]
Paitsi, että minusta ennakolle on käyttöä keväälläkin juuri ennen PlayOffeja. Otan silloin aina sekä jkl:n että veikkaajan ennakot esiin. On tosi mielenkiintoista lukea kaudenalusarvioita ja niiden kohdalleen osumista. Samaahan tehdään täällä Jatkoajassakin.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli nyt sitten ostettua pitkästä aikaa Veikkaaja. Enpä ole vielä ehtinyt lehteen tutustua. Kysyisin vaan, että kuinka paljon tuon lehden hinta on oikeasti? Kaupassa luin vaan Veikkaajan kannesta, että myydään ainoastaan Iltasanomien yhteydessä. No, minä kiikutin Iltiksen ja Veikkaajan liigaliitteineen kassalle. Myyjä ihmetteli lehteä, kun viivakoodi ei antanut Veikkaajalle ollenkaan hintaa. No, täten minä sain Iltiksen ja Veikkaajan yhteishintaan 1 e. Ei paha.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Viikate
Pikkuisen hankalaa on Jääkiekkoliiton rakentaa Mestis-brandiaan, kun maan johtava(?) urheilulehti ei noteeraa koko sarjan olemassaoloa. Kontrasti jalkapalloon, jossa kotimaista ykköstä ja kakkosta sekä Englannin kakkosta ja jopa kolmosta seurataan, on räikeä.

Niinpä. Ja vielä hauskemmaksi asian tekee se tosiasia, että Veikkaushan on ollut hyvin vahvasti vaikuttamassa Mestiksen pelipäiviin. Olettaisin myös, että sarjan on tarkoitus olla jatkossakin vahvasti mukana Veikkauksen kohteena. Varmasti lukijoita kiinnostaa rutkasti suomifutiksen alasarjat ja ranskan liigat, mutta jotain perspektiiviä voisi hakea myös pelien vaihdoista. Mitään tarkkaa tutkimusta en ole tehnyt, mutta viime talvena ainakin oli poikkeuksetta Mestis-pelit vähintään yhtä pelattuja kuin esmes Elitserienin. Usein eroa oli reippaasti Mestiksen eduksi. Olisi voinut kuvitella lehden siis samalla markkinoivan (=antavan perustietoja) yhdestä suuresta kohteestaan.


Oli kyllä tuossa tuoreimmassa aviisissa muuten ihan outoja juttuja jalkapallosarallakin. Mulle ei ihan auennut esim päivittely tapauksesta, jossa Jeffers tekisi maaleja ManUn verkkoon. Pitäisikö sen sitten ampua tahallaan ohi, että se olisi lojaali Evertonille? Jokseenkin juosten kustuilta, eli kustannustehokkailta alkavat vaikuttaa noiden ulkomaanraportterienkin jutut.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Surkeaksi on mennyt Veikkaajan lätkäliitteen sisältö. Kyseisessä julkaisussa ei sanaakaan Suomen toiseksi korkeimmasta sarjatasosta joka tunnetaan nimeltä MESTIS !

Käykää nyt hyvät ihmiset antamassa palautetta Veikkaajan lätkäliitteestä

http://www.veikkaaja.fi/veikkaaja/palaute.asp
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös