Uusi kännykkä

  • 1 245 525
  • 5 798

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi päivitys toi Samsung Galaxy S3:een multi-window ominaisuuden eli nyt voin jakaa näytön vaikka kahdeksi ikkunaksi, jossa ensimmäisessä pyörii Maps ja toisessa Selain. Muutama muukin sovellus voi hyödyntää tätä oikeaa moniajoa (sähköposti, twitter, video soitin jne.) Tykkään.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Aiemmin mainitusta Sony Xperia Go:sta on ainakin rouva tykännyt. Epäilin olevan turhan pienikokoinen näytöltään, mutta toisaalta taas vedenkestävyys korjaa monta puutetta.

Jatketaan kyselyä. Löytyykö keltään kokemuksia LG:n P760 Optimus L9:stä? Tuli hiukan vertailtua noita about kolmensadan Androideja ja kyseinen kapula vaikuttaisi ainakin specsien perusteella pätevältä vehkeeltä, etenkin 4,7" näyttö houkuttelee.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Samsung Galaxy S3 mini irtoaa euron alle 300 euron. Sen mitä vaimon miniä olen näprännyt, niin vaikuttaa oikein pätevältä luurilta.
 

scholl

Jäsen
Nyt osaan sulkea Lumiasta sovellukset. Kun nylkyttää backspacea eli vasemman puoleista niistä kolmesta napista tarpeeksi kauan niin palaa tilaan, jossa ei ole mitään sovellusta enää auki. Jos painaa aina vain sitä windows-logoa niin sovellukset jäävät auki.
 

Altec

Jäsen
Nyt osaan sulkea Lumiasta sovellukset. Kun nylkyttää backspacea eli vasemman puoleista niistä kolmesta napista tarpeeksi kauan niin palaa tilaan, jossa ei ole mitään sovellusta enää auki. Jos painaa aina vain sitä windows-logoa niin sovellukset jäävät auki.
Mitähän se haittaa, jos ne siellä taustalla rullaavat? Akkua ne eivät kuluta siellä taustalla kuitenkaan.
 

scholl

Jäsen
Mitähän se haittaa, jos ne siellä taustalla rullaavat? Akkua ne eivät kuluta siellä taustalla kuitenkaan.

En ole varma, mutta olen ajatellut, että jos selain on siellä auki niin se latailee itsekseen jotain ja ainakin ulkomailla se tulee maksamaan ehkä vaikka kuinka paljon per päivä. Mulla oli jo C7:ssa jo aikanaan etusivulla jotkut hemmetin CNN:n, Hesarin ja Facebookin ruudut ja se lataili itsekseen päivityksiä sinne kunnes sain ne laatikot kokonaan poistetuksi. Saattaa olla, että selaimen kautta puhelin tekee vaikka kokonaisen suuren ohjelmistopäivityksen tietämättäni.
 

Altec

Jäsen
En ole varma, mutta olen ajatellut, että jos selain on siellä auki niin se latailee itsekseen jotain ja ainakin ulkomailla se tulee maksamaan ehkä vaikka kuinka paljon per päivä. Mulla oli jo C7:ssa jo aikanaan etusivulla jotkut hemmetin CNN:n, Hesarin ja Facebookin ruudut ja se lataili itsekseen päivityksiä sinne kunnes sain ne laatikot kokonaan poistetuksi. Saattaa olla, että selaimen kautta puhelin tekee vaikka kokonaisen suuren ohjelmistopäivityksen tietämättäni.
Nämä on toki mahdollisia, jos ei tajua ulkomaille mennessään ottaa mobiilidataa pois käytöstä. Samoin se silloin synkronoi kaikki sähköpostitkin siellä ulkomailla, jos data on käytössä. Yksinkertaisin tapa välttää nämä on ottaa se data vaan yksinkertaisesti pois ulkomailla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toinen vaihtoehto on sopia operaattorin kanssa ettei data toimi Suomen verkon ulkopuolella. Ainakin Saunalahti tarjoaa kyseistä palvelua.
 

Carlos

Jäsen
Nyt osaan sulkea Lumiasta sovellukset. Kun nylkyttää backspacea eli vasemman puoleista niistä kolmesta napista tarpeeksi kauan niin palaa tilaan, jossa ei ole mitään sovellusta enää auki. Jos painaa aina vain sitä windows-logoa niin sovellukset jäävät auki.

Juu, ja kun pidät sitä nappia pohjassa hetken, niin saat näkyviisi kaikki avoinna olevat sovellukset.

Ja itselle avautui muuten että "Asetukset" alla oleva lista ei ole ainoa, kun vetää pykälän vasemmalle niin saa vielä läjän lisää asetuksia valittavaksi.

Meni myöskin hetken että hiffasi mistä pin-koodin saa vaihdettua, pitää mennä puhelin-sovellukseen, sieltä valita se kolme pistettä, ja sieltä sitten.

Täytyy myöntää ettei tuo WP ehkä kaikkein helpoin ja loogisin systeemi ole, mutta tottakai toimiva kun sen oppii. Kyllä mulla jonkun iOS:n kanssakin meni aika tovi ennenkuin hiffasi mistä kaikki löytyy sieltä valikkohelvetistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole varma, mutta olen ajatellut, että jos selain on siellä auki niin se latailee itsekseen jotain ja ainakin ulkomailla se tulee maksamaan ehkä vaikka kuinka paljon per päivä.
Kai nyt Windows Phonessakin on asetus jolla estetään datan käyttö roamingin tilanteissa? Androideista ja iOS:sta ainakin löytyy..
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kai nyt Windows Phonessakin on asetus jolla estetään datan käyttö roamingin tilanteissa? Androideista ja iOS:sta ainakin löytyy..

On toki, nimellä Datayhteyden verkkovierailuasetukset. Matkapuhelinverkon asetuksissa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vaihdoin iPhone neloseni "uuteen" nokialaiseen, elikkä 2630 on nykypuhelin. iPhone on kaapissa odottomassa ulkomaanreissuja, joissa sitä voi käyttää sähköpostin lukemiseen. Muuten totesin että elämässä on muutakin kuin älypuhelimen näyttö. Omasta mielestäni tämä on ollut ehkä eniten elämänlaatua parantanut päätökseni ikinä. Enää ei tartte kaivaa sitä taskusta parin minuutin välein ja tarkistaa sähköpostit, twitterit ynnä muut.

Tuolla nykyisellä luurilla ei onnistu kuin puhelut, tekstiviestit ja bluetooth. Toki meilin saa pop3:na käyttöön ja nettiselainkin on, mutta kuka niitä GRPS-siirrolla viitsii edes yrittää?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaihdoin iPhone neloseni "uuteen" nokialaiseen, elikkä 2630 on nykypuhelin. iPhone on kaapissa odottomassa ulkomaanreissuja, joissa sitä voi käyttää sähköpostin lukemiseen. Muuten totesin että elämässä on muutakin kuin älypuhelimen näyttö. Omasta mielestäni tämä on ollut ehkä eniten elämänlaatua parantanut päätökseni ikinä. Enää ei tartte kaivaa sitä taskusta parin minuutin välein ja tarkistaa sähköpostit, twitterit ynnä muut.

Tuolla nykyisellä luurilla ei onnistu kuin puhelut, tekstiviestit ja bluetooth. Toki meilin saa pop3:na käyttöön ja nettiselainkin on, mutta kuka niitä GRPS-siirrolla viitsii edes yrittää?

Kunnioitettava suoritus, itselleni tuottaisi aikamoisia vaikeuksia vastaava muutos.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tuolla nykyisellä luurilla ei onnistu kuin puhelut, tekstiviestit ja bluetooth. Toki meilin saa pop3:na käyttöön ja nettiselainkin on, mutta kuka niitä GRPS-siirrolla viitsii edes yrittää?

Itsekin vetelin tällä linjalla reilut puoli vuotta. Toisaalta se oli aika vapauttavaa, ja laturiakaan ei tarvinnut etsiä joka välissä. Nyt ollaan taas oltu takaisin oravanpyörässä puolisen vuotta.

Loppujen lopuksi tuskastuin tyhmäluuriin työelämässä. Älyluuri tuo myös vapautta tietyissä asioissa, varsinkin kun pienet lapset aiheuttavat kaikenlaisia yllätyksiä sairastelemalla. Toisaalta yritän viimeiseen asti välttää luurin räpläämistä jatkuvasti, näitä tapauksia näkee esim. lasten harrastuksissa ihan riittävästi.
 

He-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittajajoukkue
Vaihdoin iPhone neloseni "uuteen" nokialaiseen, elikkä 2630 on nykypuhelin. iPhone on kaapissa odottomassa ulkomaanreissuja, joissa sitä voi käyttää sähköpostin lukemiseen. Muuten totesin että elämässä on muutakin kuin älypuhelimen näyttö.

Loistava ajatus! Pitää ottaa tämä heti kokeiluun. Iphone 4S kaappiin ja Nokia 3210 Classic tulille. On jo heti vapautuneempi olo!
 

scholl

Jäsen
Vaihdoin iPhone neloseni "uuteen" nokialaiseen, elikkä 2630 on nykypuhelin. iPhone on kaapissa odottomassa ulkomaanreissuja, joissa sitä voi käyttää sähköpostin lukemiseen. Muuten totesin että elämässä on muutakin kuin älypuhelimen näyttö. Omasta mielestäni tämä on ollut ehkä eniten elämänlaatua parantanut päätökseni ikinä. Enää ei tartte kaivaa sitä taskusta parin minuutin välein ja tarkistaa sähköpostit, twitterit ynnä muut.

mä en käytä Lumiaa juurikaan mihinkään muuhun kuin tekstiviesteihin. Satunnaisesti soitan, hyvin satunnaisesti otan valokuvia ja vielä enemmän satunnaisesti käytän nettiä kuten la kirjoitin kalsarikänniketjuun viestin. Mielestäni kännykän käyttö vähenee iän myötä. Ei ole tarvetta lörpötellä huvikseen kuten nuorempana.

Mä ihmettelen niitä, erityisesti naisia, jotka pläräävät kuntosaleilla kännykkää koko ajan, eivätkä keskity treenaamiseen. Niillä menee piuhat kännykästä korviin, joten lataavat ilmeisesti itseään puhelimen akusta. Katsokaapa huvikseen niin huomaatte, että se on pattern. Hyvin moni nainen toimii samalla tavalla. Tai sitten sieltä tulee jotain treeniohjeita korviin, mutta jos näin on niin kyllä valmentajan pitäisi olla tiukempi. Ei siellä pitäisi istuskella jonkun jumppamaton päällä ja plärätä sitä puhelinta, vaan tehdäkin oikeasti jotakin.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Itellä ois hakusessa uus luuri ja aattelin nyt siirtyä ensimmäistä kertaa älypuhelimeen. Haussa ois siis mahdollisuus käyttää nettiä, kuvata edes joten kuten laadukkaita kuvia ja kuunnella musiikkia. Hintaa ei sais mielellään olla yli 300 egee. Oon muutamia luureja löytäny, jotka sopis kriteereihin eli Lumia 800/900, Galaxy S2, Sony Xperia Go/P/Sola. Vieläkö olisi muita kriteerit täyttäviä puhelimia? Onko tuossa puhelinta mistä kannattaisi pysyä kaukana jatkuvien ongelmien vuoksi tai onko muita päätöstä helpottavia tietoja/käyttökokemuksia?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En mene yleistämään, mutta Samsung GS2 on varsin hyvä puhelin - ellei huomioida sitä, että ainakin tämä mun luurini jumittaa parisen kertaa viikossa totaalisesti. Eli kuva jäätyy hetkeksi täysin ja puhelin pitää käynnistää uudelleen. Periaatteessa olen tyytyväinen tähän, ja voisin lämpimästi suositella, jos olisin varma, ettei tämä jumittelu ole yleinen juttu. Varsinkin tuolla 299 hinnalla tämä olisi aivan huikea luuri muuten. Joskus vain ottaa päähän, kun pitäisi jokin asia ihan oikeasti hoitaa, ja luuri jumiutuu.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Periaatteessa olen tyytyväinen tähän, ja voisin lämpimästi suositella, jos olisin varma, ettei tämä jumittelu ole yleinen juttu.

Näin tekee myös oma SGS2, tullut pari softaversiosta takaperin tämmöinen ilmiö. Aiemmilla versioilla hidasteli hieman muuten vain, nyt on nopeampi ja selaimen bugitus korjattu mutta tuo jäätyminen mm. tekstaria kirjoittaessa (swype lakkaa toimimasta) tai muuten vain jumiin joutuminen on kyllä hieman ärsyttävää.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itellä ois hakusessa uus luuri ja aattelin nyt siirtyä ensimmäistä kertaa älypuhelimeen. Haussa ois siis mahdollisuus käyttää nettiä, kuvata edes joten kuten laadukkaita kuvia ja kuunnella musiikkia. Hintaa ei sais mielellään olla yli 300 egee. Oon muutamia luureja löytäny, jotka sopis kriteereihin eli Lumia 800/900, Galaxy S2, Sony Xperia Go/P/Sola. Vieläkö olisi muita kriteerit täyttäviä puhelimia? Onko tuossa puhelinta mistä kannattaisi pysyä kaukana jatkuvien ongelmien vuoksi tai onko muita päätöstä helpottavia tietoja/käyttökokemuksia?

Matkapuhelimet Tuossa on hyvä foorumi josta löytyy paljon keskustelua lähes jokaisesta puhelimesta mitä maanpäältä löytyy.

Itse mietin myös nuita Lumioita ja S2 Samsungia, mutta tällä hetkellä suunnitelmissani on ostaa LG Galaxy Nexus 4 sitten kun sitä taas tulee saataville Saksan Google Play Storeen (350e). Toisaalta jos sitä saa aikaisemmin Media Marktista tai Saturnista, niin saatan minä sen sieltäkin ostaa (399e) kun sitä kautta sen saisi halutessaan korottomalla osamaksullakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös