Uusi kännykkä

  • 1 248 973
  • 5 798

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oma 920 on kerran käynnistynyt yöllä uudestaan itsekseen ollessaan latauksessa. Sanoisin, että fanipoikien paisuttelua tuokin juttu.
 

scholl

Jäsen
Oma 920 on kerran käynnistynyt yöllä uudestaan itsekseen ollessaan latauksessa. Sanoisin, että fanipoikien paisuttelua tuokin juttu.

eikös se ole kuitenkin softaongelma, jonka voi päivittää? Mekaaniset ongelmat ovat paljon pahempia kuin jotkut softaongelmat. Mä en tiedä yhtään kännykkää, jossa ei olisi ollut jonkunlaista ohjelmistopuolen häikkää jossain vaiheessa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Helppo korjaus tuohon: puhalla näytön yläreunaa pitkin ja vaikka kuulokkeen kohdallekin niin kovaa kuin pystyt. Mulla oli samaa vaivaa ja syyllinen on aivan selkeästi lasin alle pääsevä pöly, joka sitten peittää anturi, joka taas saa puhelimen luulemaan sen olevan korvalla puhelun ollessa käynnisssä. Pölyn näkeekin ainakin omassa luurissa etukameran lasin alla ja sen vieressähän tuo etäisyysanturikin sijaitsee.

edit. Ja tietysti puhelin huoltoon/vaihtoon jos tämä on vian aiheuttaja.

Kärsiikö Nokia edelleen näistä ongelmista? Aikaan vittuunnuin osittain täysin tähän ja huollossa ohjeena oli säännöllisesti puhdistuttaminen huollossa. Melko paskaa. Muiden kuin Nokian luurien kanssa ei tuota pölyongelmaa ole ollut.
 
Suosikkijoukkue
KK
Itse sain Lumia 920:n heti kun markkinoille ilmestyi. Ei ole kertaakaan ainakaan huomaamattani sammunut. Ainut vika mitä olen joskus huomannut on seuraava: Nokia Mix Radiota kuunnllessani puhelin hävittää hetkeksi kentät täysin. Ne kumminkin palautuvat viimeistään 30sek kuluttua katoamishetkestään. Nyt siihenkin on tainnut tulla jo korjaus tai sitten en vain ole huomannut ko. vikaa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Softaongelmiin auttaa monesti puhelimen sammuttaminen tasaisin väliajoin. Tuo uudelleen käynnistyminen 920:ssa viittaa siihen että korjaa jotain bugia sillä.

Sen sijaa tuo pölyn meneminen lasin alle on jo isompi ongelma. Toivottavasti ei ole mikään yleinen ongelma, sillä aika paha virhe tuo on. Mutta eiköhän huolto tuon osaa korjata tai sitten swappaavat laitteen.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Kännykkä nikkareille kysymys. Vanha liukukantinen puhelin on tullut aikansa päähän ja nyt olisi aika valita itselle uusi puhelin, kyseinen puhelin tulisi olemaan ensimmäinen kosketusnäytöllinen puhelin itselleni. Olen pohdinnoissa päätynyt Samsung S2:n ja Lumia 900:n välille. Käyttötarkoitus olisi pääasiassa netissä surffailu, musiikin kuuntelu, sähköpostin lukeminen (gmail) ja muu päivittäinen normaali puhelimen käyttö. Facebookissa/twitterissä en ole joten niillä ominaisuuksilla ei ole mitään väliä. Akun kesto ja käyttöjärjestelmän sujuvuus on omalla kohdalla tärkeimmät kriteerit puhelimen valinnassa. Aloitus näkymän muokattavuus olisi myös hyvä ominaisuus. Android 4.0:ssa on kai melko hyvä tuo muokattavuus, mutta Nokialta on kai tulossa joku päivitys, jolla noiden "tiilien" kokoa voi muuttaa.

Lumian saisi 299€ hintaan ja S2 olisi n.350€. 350€ on itselle katto puhelimen hinnaksi ja näin nuo kalliimman hintaluokan puhlimet jätän muille. Arvosteluja olen lukenut, mutta ei niissä oikein mitään yhtenäistä linjaa ole siitä kumpi on parempi. Näinpä ajattelinkin kysyä, josko täältä saisi parempia neuvoja valintaan.

Asiaa on varmasti jo täällä käsitelty, olen vain sen verran laiska ja töissä tällä hetkellä, että en jaksa selata 115 sivua läpi.

Neuvoja, Anyone?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos haluat WP8-puhelimen, niin HTC:n uusi 8S maksaa n. 350 euroa. Kannattaa harkita sitäkin yhtenä vaihtoehtona, jos ei aina osta parasta nokialaista, kuten iso osa suomalaisista tekee tai ainakin ennen teki.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
. Käyttötarkoitus olisi pääasiassa netissä surffailu, musiikin kuuntelu, sähköpostin lukeminen (gmail) ja muu päivittäinen normaali puhelimen käyttö. Facebookissa/twitterissä en ole joten niillä ominaisuuksilla ei ole mitään väliä. Akun kesto ja käyttöjärjestelmän sujuvuus on omalla kohdalla tärkeimmät kriteerit puhelimen valinnassa. Aloitus näkymän muokattavuus olisi myös hyvä ominaisuus. Android 4.0:ssa on kai melko hyvä tuo muokattavuus, mutta Nokialta on kai tulossa joku päivitys, jolla noiden "tiilien" kokoa voi muuttaa.
Käyttösi on luonteeltaan aika peruskäyttöä, joten itseasiassa ihan mikä tahansa symbian luuri riittäisi. Mutta jos haluat uuden luurin, niin Nokian Lumia 800 tai helmikuussa tuleva 820 saattaisi olla sulle paras. Itse en ottaisi android-luuria käyttöjärjestelmän tietoturvahaavoittuvuuden takia, mutta normikäyttäjää asia tuskin häiritsee, ellet matkustele paljon ja käytä luuria ulkomailla. Noista vaihtoehdoista voit mielestäni valita ihan mutulla, minkä satut haluamaan. Ratkaisua voit sitten jälkeenpäin rationalisoida insinöörihenkisille.
 

scholl

Jäsen
Jos haluat WP8-puhelimen, niin HTC:n uusi 8S maksaa n. 350 euroa. Kannattaa harkita sitäkin yhtenä vaihtoehtona, jos ei aina osta parasta nokialaista, kuten iso osa suomalaisista tekee tai ainakin ennen teki.

miksi kannattaa harkita? Itse en ainakaan harkitse mitään aasialaisten firmojen tuotteita. Sehän raha menee silloin sinne, jos firma tekee voittoa. Mielummin vaikka Nokian tai Motorolan paskempi puhelin kuin aasialaisten WP8, koska silloin tuetaan länsimaita, eikä vinkuintiaaneja.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
miksi kannattaa harkita? Itse en ainakaan harkitse mitään aasialaisten firmojen tuotteita. Sehän raha menee silloin sinne, jos firma tekee voittoa. Mielummin vaikka Nokian tai Motorolan paskempi puhelin kuin aasialaisten WP8, koska silloin tuetaan länsimaita, eikä vinkuintiaaneja.

En minä, mutta Samsung on Etelä-Koreasta ja HTC taiwanilainen firma, ei eroa ilmansuunnassa kovin paljon. Lumia 820 maksaa n. 450-500 euroa, alustavien tietojen mukaan. 350 euroa ei riitä Lumia 820:n hankintaan, ainakaan n. vuoteen. Motorolan omistaa nykyään Google, jota yhtiötä kiinnostaa vain entisen Motorolan patentit, ei varsinaisesti oma laitevalmistus. Itse en enää sen takia hankkisi omaan käyttööni Motorolan puhelinta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
eikös se ole kuitenkin softaongelma, jonka voi päivittää? Mekaaniset ongelmat ovat paljon pahempia kuin jotkut softaongelmat. Mä en tiedä yhtään kännykkää, jossa ei olisi ollut jonkunlaista ohjelmistopuolen häikkää jossain vaiheessa.

Näinpä, en tiedä myöskään pc-tietokoneita (maceista ei ole kuin vähän käyttökokemusta, joten rajaan ne ulos tästä) joissa ei koskaan olisi ollut mitään softaongelmaa. En sano että softaongelmat olisi hyväksyttäviä vaan että mitä monimutkaisemmiksi ja "älykkäämmiksi" nuo laitteet muuttuu sitä enemmän niissä on softabugien mahdollisuutta. Vanha symbaluurinikin on muutaman kerran navigoidessa mennyt jumiin niin että vain akun irrottaminen ja uudelleen käynnistäminen on saanut luurin eloon, tosin tämä siis silloin kun tuo känny oli uusi kuten sen käyttiskin enää niitä ongelmia ei ollut.

En tiedä kuinka laajoista ongelmista Lumia 920 kohdalla puhutaan, en väitä ettei niitä olisi varmasti uudessa tuotteessa ja uudessa käyttiksessä on vielä mukana lastentauteja jotka korjaantuvat käyttökokemuksien karttuessa.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Kännykkä nikkareille kysymys. Vanha liukukantinen puhelin on tullut aikansa päähän ja nyt olisi aika valita itselle uusi puhelin, kyseinen puhelin tulisi olemaan ensimmäinen kosketusnäytöllinen puhelin itselleni. Olen pohdinnoissa päätynyt Samsung S2:n ja Lumia 900:n välille. Käyttötarkoitus olisi pääasiassa netissä surffailu, musiikin kuuntelu, sähköpostin lukeminen (gmail) ja muu päivittäinen normaali puhelimen käyttö. Facebookissa/twitterissä en ole joten niillä ominaisuuksilla ei ole mitään väliä. Akun kesto ja käyttöjärjestelmän sujuvuus on omalla kohdalla tärkeimmät kriteerit puhelimen valinnassa. Aloitus näkymän muokattavuus olisi myös hyvä ominaisuus. Android 4.0:ssa on kai melko hyvä tuo muokattavuus, mutta Nokialta on kai tulossa joku päivitys, jolla noiden "tiilien" kokoa voi muuttaa.

Lumian saisi 299€ hintaan ja S2 olisi n.350€. 350€ on itselle katto puhelimen hinnaksi ja näin nuo kalliimman hintaluokan puhlimet jätän muille. Arvosteluja olen lukenut, mutta ei niissä oikein mitään yhtenäistä linjaa ole siitä kumpi on parempi. Näinpä ajattelinkin kysyä, josko täältä saisi parempia neuvoja valintaan.

Asiaa on varmasti jo täällä käsitelty, olen vain sen verran laiska ja töissä tällä hetkellä, että en jaksa selata 115 sivua läpi.

Neuvoja, Anyone?


No molemmat ovat varmaan hinta/laatu suhteeltaan hyviä puhelimia.
Päätös pitääkin tehdä sitten omien mieltymysten mukaan. Ehkä kannattaa mennä vaikka liikkeeseen räpläämään kumpi vaikuttaa hyvälle.
Kummankaan luurin kanssa tuskiin metsään menet.

Jaksan muuten aina ihmetellä tätä ketjua lukiessa kuinka vakavasti ihmiset ottavat kännykät. Haukutaan kaikki muut merkit kuin se joka itsellä on, vaietaan oman puhelimen mahdollisista ongelmista(?) ja kehutaan omaa merkkiä jokaiselle kyseliälle.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Kiitos kaikille neuvoista. Täytyy illalla marssia kauppaan ja kokeilla kumpi luuri tuntuu paremmalle omassa kädessä, ja kummasta saa neuvoteltua paremman hinnan kauppiaan kanssa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ei. Ei ainakaan omien kokemusten mukaan.

Näin kun miettii, niin ei ole kyllä kukaan tuttavistanikaan, joilla erilaisia Lumioita löytyy asiasta ainakaan maininnut.

Loistavan Desiren jälkeen, HTC Sensation XE on ollut pieni pettymys. Ehkä odotin liikaa, mutta mieli tekisi seuraavaksi siirtyä windows -puhelimien maailmaan. HTC:n yksi ongelmista on kohtuullisen heikko antenni ja puheluiden äänentoisto. Näissähän Nokian luurit ovat perinteisesti hyviä. Tästä syystä mielenkiinto onkin kääntynyt mielummin nokialaiseen kuin HTC:n winukkaluureihin. Kooltaan tuo 920 ei oikein sovi käteen, joten taidan odotella tuota 820:n ilmestymistä.

Kuinka suuri ero kameroissa on 920:n ja 820:n välillä?
 
.. Kooltaan tuo 920 ei oikein sovi käteen, joten taidan odotella tuota 820:n ilmestymistä.

Kuinka suuri ero kameroissa on 920:n ja 820:n välillä?
Itse yllätyin, kun kokeilin 920:stä, että sitä pystyi kuin pystyikin käyttämään yhdelläkin kädellä. Aika kivasti ylsi peukalolla vastakkaisellekin laidalle. Muotoilu on just eikä melkein noin suurelle näytölle - esim Galaxy S3 on todella huono tässä verrannossa. Kun koittaa yhdellä kädellä käyttää, luuri poikkeuksetta lumpsahtaa kädessä väärään asentoon.

Käsittääkseni suurin ero tulee optisen kuvanvakaimen myötä 920:n eduksi. Eli etenkin tämä paljon mainostettu hämäräkuvauskyvykkyys on 820:ssä heikompi.
 

Fiiu

Jäsen
Miksei kukaan ole maininnut täällä Lumia 920 sammumis/jumiutumis ongelmista? Oli juttua keskiviikon Satakunnan Kansassa.

Laitetaan nyt kokemusta tästä: tasan kerran on noin kuukauden käytön aikana sammunut itsekseen, akussa riitti kyllä virtaa melkeinpä puolet kun puhelimen käynnisti uudelleen. Ei siis ole tullut mieleenkään mainita kun tuo on toistaiseksi vain yksittäistapaus omalla luuriyksilöllä.

Ei edelleenkään oikein voi muuta kuin kehua, niin tyytyväinen olen ollut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Paketista putkahti perusluuri, Nokia 311, jotta meikäkin saataisiin vihdoin (väkipakolla) kosketusnäyttöaikaan. Onko jollain kokemuksia kyseisestä lelusta? Sen verran huomasin, että sovellusten hakeminen on jotenkin haasteellista, ei esim. löytänyt Spotifyta lainkaan. Johtuukohan käyttiksestä vai mistä? Eli ihan tuon Nokia Kaupan kautta on tullut haeskeltua. Samoin Google-kalenteria olen yrittänyt saada synkkaan puhelimen kalenterin kanssa, toistaiseksi tuloksetta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nokia Asha 311

Itse itselleni vastaten: paskan möivät. Juuri tähän malliin ei ole saatavilla juuri mitään yleisimmistä sovelluksista. Sentään FB ja Gmail toimivat, muutoin on aika hiljaista. Perkele.
 

Carlos

Jäsen
Käsittääkseni suurin ero tulee optisen kuvanvakaimen myötä 920:n eduksi. Eli etenkin tämä paljon mainostettu hämäräkuvauskyvykkyys on 820:ssä heikompi.

Meille pukki toi 2 kpl Lumia 920:aa (tai no toinen tuli jo pari viikkoa ennen) ja voin vain sanoa että ovat totaalisen eri planeetalta verrattuna joihinkin antiikkisiin iPhoneihin ja Galaxyihin. Nokian omat appsit, muotoilu, laadun tuntu, ja raudan korkea laatu kertovat kyllä olennaisen. Ja ei tämän puhelimen hienoutta edes kunnolla tajua ennenkuin käyttää viikon-pari. Sitten kun yrität vaihtaa takaisin johonkin pelkkään sovellus-laukaisijaan tyyliin Android tai iOS niin fiilis on kuin vuoden 1982 Nintendo käsikonsolissa.

Olen ihan ällistynyt siitä miten ison harppauksen Nokia on ottanut Elopin aikakaudella. Wau.

Noin muuten olisi kiva kuulla tästä Asha 311:sta lisää, appseja voi olla (vielä) vähän, ja Google tulee boikotoimaan Nokiaa viimeiseen hengenvetoon asti, mutta miten se muuten toimii? Käytettävyys, käteensopivuus, hinta/laatu?
 

J.Petke

Jäsen
Sitten kun yrität vaihtaa takaisin johonkin pelkkään sovellus-laukaisijaan tyyliin Android tai iOS niin fiilis on kuin vuoden 1982 Nintendo käsikonsolissa.

Itselläni kävi taas juuri toisinpäin. Vaihdettua Windowsista Androidiin, muistin kuinka hauska puhelin voi olla. Erityisesti tuo visuaalisuus on toiselta planeetalta verrattuna Windowsiin, jossa ruudulla on se yksi väri ja pari eri kokoista laatikkoa. Ei ole kaduttanut, että vaihdoin Note2:seen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin muuten olisi kiva kuulla tästä Asha 311:sta lisää, appseja voi olla (vielä) vähän, ja Google tulee boikotoimaan Nokiaa viimeiseen hengenvetoon asti, mutta miten se muuten toimii? Käytettävyys, käteensopivuus, hinta/laatu?
Pari vuorokauden mittainen leikkiminen ei toki vielä riitä antamaan lopullista tuomiota, mutta toistaiseksi olen ollut kohtalaisen tyytyväinen luuriin. Käytettävyys on mielestäni hyvää tasoa, eli kosketusnäyttö tuntuisi toimivan hienosti ja loogisesti. Sopii handuun mainiosti, meikäläisen makuun sopivan pieni ja kevyt laite, muttei kuitenkaan liian snadi. Hintahan lienee jossain 120 euron(?) paikkeilla, joten mielestäni hinta-laatusuhde on kohdallaan. Ominaisuuksia on mielestäni riittävästi, joskin pelejä on liikaa, koska en kaipaisi yhtäkään, mutta eipä noista toisaalta haittaa ole. Jos jotain kehittämistä hakee, niin toistaiseksi en ole löytänyt asetuksia esim. näppäinlukitusviiveen säätämiseksi. Ja taustakuvasta ei ole liiemmin iloa, kun se näkyy vain näppäinlukituksen ollessa päällä, jolloin ruutu on käytännössä pimeänä. Myöskään kellonaika ja päiväys eivät ole kaiken aikaa näkyvissä ruudulla, vaan se vaatii aina napin painalluksen.
 
Itselläni kävi taas juuri toisinpäin. Vaihdettua Windowsista Androidiin, muistin kuinka hauska puhelin voi olla. Erityisesti tuo visuaalisuus on toiselta planeetalta verrattuna Windowsiin, jossa ruudulla on se yksi väri ja pari eri kokoista laatikkoa. Ei ole kaduttanut, että vaihdoin Note2:seen.
Pomolta tuli ilmoitus, että uus luuri on tulossa ja vertailujen jälkeen Lumia 920 menee tilaukseen. Siinä kun räpläili Galaxy S3:sta ja iPhone 5:sta, niin kyllä 920 vaan parhaan vaikutelman jätti. Ja siltikin päädyin siihen, vaikka kotona on MacBook - se oli nopeimman oloinen, laadukkaimman tuntuinen ja sitten vielä spekseiltään houkuttelevin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitäs puhelinta täällä suositellaan n. 200 euron hintaluokassa? Vaimolle pitäisi uusi luuri hankkia, eikä ole tarvetta ostaa uusinta uutta. Kunhan se on hyvä käyttää, pääsee kätevästi nettiin ja toimii puhelimenakin. Navigoinnistakaan ei ole haittaa.

Nokia 800 on itsellä ollut eniten mielessä. En ole Lumioita paljon käyttänyt, mutta ominaisuuksiltaan tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Hinta on tipahtanut uuden malliston myötä ja vaikka tuota ei saakaan päivitetty uusimpaan Windowsiin, ei siitä varmaan suurempaa haittaa ole peruskäytössä?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Sitten kun yrität vaihtaa takaisin johonkin pelkkään sovellus-laukaisijaan tyyliin Android tai iOS niin fiilis on kuin vuoden 1982 Nintendo käsikonsolissa.
Androidien etu on kuitenkin se että voit vaihtaa oletuskäyttöliittymän, marketissa löytyy jotain Windows 8 launchereitakin. iOS ja Windows puhelimissa käyttäjä sitoutuu käyttämään juuri sen valmistajan mieleistä käyttöliittymää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös