Uusi kännykkä

  • 1 246 115
  • 5 798
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
OnePlus 3:n laitoin tuossa männäpäivänä tilaukseen. Onko täällä kyseisen mallin luureista kokemuksia? Edellissivulla toki oli mainintaa, mutta ei liene vielä käyttökokemuksia...
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Löytyykö palstalta Huawei Honor 7:n omistajia? Hieman polttelisi hankkia uusi kännykkä ja tuo sopisi budjettiini. Millaista palautetta antaisitte kyseisestä puhelimesta? Posit/Negat.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyykö palstalta Huawei Honor 7:n omistajia? Hieman polttelisi hankkia uusi kännykkä ja tuo sopisi budjettiini. Millaista palautetta antaisitte kyseisestä puhelimesta? Posit/Negat.

Puolisen vuotta ollut käytössä eikä mitään ongelmia. Akkukesto nyt miinuspuolena, mutta taitaa olla vähän kaikissa luureissa sama ongelma. Jos paljon hipelöi luuria niin yksi lataus vuorokaudessa ei riitä. Itsellä nyt ei tule mitää muita huonoja puolia mieleen, mutta eipä tuo käyttökään nyt mitään ihmeellistä ole ollut. Sovellukset pyörii hienosti ja itse tykkään tuosta koosta, ei ole liian iso taskuun eikä käteen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Puolisen vuotta ollut käytössä eikä mitään ongelmia. Akkukesto nyt miinuspuolena, mutta taitaa olla vähän kaikissa luureissa sama ongelma. Jos paljon hipelöi luuria niin yksi lataus vuorokaudessa ei riitä. Itsellä nyt ei tule mitää muita huonoja puolia mieleen, mutta eipä tuo käyttökään nyt mitään ihmeellistä ole ollut. Sovellukset pyörii hienosti ja itse tykkään tuosta koosta, ei ole liian iso taskuun eikä käteen.

Tyttöystävän käytössä akku kestää kevyesti 2 pvää, vaikka välillä käyttö on aika kovaakin. Muuten samaa mieltä, todella hyvä kännykkä hintaisekseen. Honor 8 on tulossa myös myyntiin tässä ehkäpä kuukauden parin sisään, mikä saattaa 7:n hintaan vaikuttaa myös positiivisesti.

Itse odotan vesi kielellä tuota 8:ia. Kaunis kun sika pienenä ja mukana myös P9:stä tuttu kaksoiskamera (Leican logoja ei tuossa ole, mutta eiköhän ne samat linssit ole kuitenkin.)
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyttöystävän käytössä akku kestää kevyesti 2 pvää, vaikka välillä käyttö on aika kovaakin. Muuten samaa mieltä, todella hyvä kännykkä hintaisekseen. Honor 8 on tulossa myös myyntiin tässä ehkäpä kuukauden parin sisään, mikä saattaa 7:n hintaan vaikuttaa myös positiivisesti.

Itse odotan vesi kielellä tuota 8:ia. Kaunis kun sika pienenä ja mukana myös P9:stä tuttu kaksoiskamera (Leican logoja ei tuossa ole, mutta eiköhän ne samat linssit ole kuitenkin.)

Niin tullaan varmaan taas siihen, että miten kukakin luokittelee "kovan" tai "peruskäytön". Taitaa kuitenkin olla vähän kaikkien älypuhelinten ongelma tuo, että varsinkin jos verkkoliikennettä on vähänkään enemmän niin akku kuluu vauhdilla. Se on kyllä sanottava, että todella nopeasti tuo akku kuitenkin latautuu, kun laittaa puhelimen piuhan päähän.

Tuo kaksoiskamera kyllä itseäkin kiinnostaisi vaikka en kyllä varmaan sillä mitään tekisikään. Vähän tuhan tiuhaan tahtiin tulee uusia puhelimia markkinoille niin on vähän hankala päättää, että odottaako uudempaa mallia vai ostaako samantien.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku vastata onko One plus 3:n kamera yhtä huono kuin One Plus Onessa? Melko reilua parannusta tällä saralla on saanut tapahtua, jos tuo lähtisi tilaukseen. Onessa kamera tarjosi melkoista perunaa odotuksiin nähden.

Lisäksi tuossa 1+1:ssä vitutti kun näyttö meni paskaksi niin täytyi puhelin melkoisen sähköpostisodan siivittämänä lähettää postissa johonkin päin maailmaa. Lontooseen se taisi lopulta lähteä repair-osastolle. One plussalla ei vissiin edelleenkään ole huoltoa Suomessa? Tämän ( ja kameran paskuuden) takia taidan kallistua itsekin tuohon Huawein P9-puhelimeen. Jotkut lafkat taitavat sentään huoltaa Huawein luureja Suomessa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pitäis kanssa käydä uusi puhelin hakemassa huomenna kun hyvin palvellut Galaxy Alpha päätti jäädä bootlooppiin. HTC One ainakin vaikuttaisi ihan pätevältä, onko kellään kokemuksia? Huawei P9 ehkä myös kiinnostaisi, vähän toki merkki epäilyttää. Toki tää samppa on ollut sen verran hyvä, että saatan päätyä johonkin vastaavaankin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku vastata onko One plus 3:n kamera yhtä huono kuin One Plus Onessa?
Tämä kiinnostaisi itseänikin. Tekisi mieli vaihtaa puhelin mutta uuden valinta on vaikeaa. Nykyiseen OnePlus Oneen olen ollut tyytyväinen mutten kameraan. Jossain Samsungin S7:sa olisi taas hyvä kamera, mutta sitten siinä on Samsungin lievästi ärsyttävä androidversio käyttiksenä.
One plussalla ei vissiin edelleenkään ole huoltoa Suomessa?
Elisahan noita nykyisin myy, joten kai niiden sitä pitää myös huoltaa. Toki voi olla että ne lähettävät sen sitten sinne Englantiin.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä olen tässä läpi yön pyöritellyt ja lukenut arvosteluja, kun yötyörytmit on sopivasti päällä. Luulen että myös minun kohdallani Huawein P9 lähtee sittenkin ostoon One plus 3:n sijaan. Saman lafkan Honor 8 olisi myös kutkutellut oletettavasti matalamman hintansa vuoksi, mutta tarkkaa julkaisuajankohtaa Suomen markkinoille ei taida olla tiedossa ja puhelimen haluaisin vaihtaa uuteen ASAP.

Vielä jäi kuitenkin mietietyttämään Androidin vakiokäyttäjänä tuo Huawein oma EMUI 4.1 käyttöliittymä kaikkine erilaisuuksineen. Kuten edellisellä sivulla on mainittu, voi sen päälle toki ladata vaikkapa Novo Launcherin jos ei tuo emui nappaa. Tähän liittyen olisi taas pari amatöörin kyssäriä:
Toimiiko puhelimen kaikki ominaisuudet täydelllisesti vaikka alkuperäinen käyttis korvataan esimerkiksi juuri tuolla Novo Laucherilla, onko joku huomannut suuria puutteita? Entä voiko alkuperäisen emuin palauttaa jos se tuntuu sittenkin paremmalta?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toimiiko puhelimen kaikki ominaisuudet täydelllisesti vaikka alkuperäinen käyttis korvataan esimerkiksi juuri tuolla Novo Laucherilla
Launcher huolehtii ainoastaan "työpöydästä" ja application drawerista. Toisin sanoen siitä miten ohjelmat käynnistetään ja Widgetit. Muuten kaikki asetukset yms. Androidin perusjutut pysyvät samana. Voit varmaan kokeilla nykyiselläkin puhelimellasi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
CDON:ssa olisi Nexus 5X hyvään tarjoukseen myynnissä 233 euron hintaan.
LG Nexus 5X 16GB Musta

Itselläni on vielä vanha Nexus 5 käytössä ja ehkäpä paras puhelin, jonka olen ikinä omistanut. Nexus-mallistohan on puhtaita Androideja, joissa ei ole valmistajan turhia sovelluksia mukana joita ei voi poistaa. Niihin tulee myös käyttöjärjestelmäpäivitykset heti samantien ensimmäisinä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta 16GB on liian pieni muisti nykypäivän käyttäjille, joutuu vähän väliä siirtelemään kamaa verkkoon.
Totta kyllä, ei välttämättä kaikille riitä mutta ainakin omassa käytössäni riittää ihan hyvin, kun ei kauheasti turhia sovelluksia yms. tule pidettyä. Kuviakin on jonkin verran kertynyt ja tiedostoja, mutta hyvin vielä mahtuu. Toki sen verran tarkka olen aina, että kaikki turhat kuvat ja muut tulee poisteltua, niin yleensä puhelimessa ei sellaista turhaa "kuonaa" ole ollenkaan.

Eipä tuo 32GB:n versiokaan ole tuolla pahanhintainen. 284 euroa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
CDON:ssa olisi Nexus 5X hyvään tarjoukseen myynnissä 233 euron hintaan.
LG Nexus 5X 16GB Musta

Itselläni on vielä vanha Nexus 5 käytössä ja ehkäpä paras puhelin, jonka olen ikinä omistanut. Nexus-mallistohan on puhtaita Androideja, joissa ei ole valmistajan turhia sovelluksia mukana joita ei voi poistaa. Niihin tulee myös käyttöjärjestelmäpäivitykset heti samantien ensimmäisinä.

No eipä ole tuo Nexus hinnalla pilattu, jos joku tarvii halpaa ja hyvää puhelinta, suosittelen ostamaan tuon välittömästi. Tuon paremmalla hintalaatusuhteella tuskin löytää mistään puhelinta. Ostaisin myös itse tuon jos tämä vanha hajoaisi, mutta toistaiseksi ei semmosia merkkejä ole ilmassa. Itsellä on siis tällä hetkellä myös tuo tavallinen Nexus 5, ja voin kyllä allekirjoittaa että loistava puhelin on kyseessä. Olen nähnyt monia kalliimpia Samsungeja, Huaweita jotka ovat hitaita, sekavia ja kömpelöitä tämän Nexusin rinnalla. Nimenomaan tuo ''puhdas Android'' on se ominaisuus joka tekee tästä selkeän ja nopean luurin. Sovelluksia voi sitten asentaa itse sen verran mitä tarvii, ilman että valmistajan tarvii tuputtaa niitä sinne valmiiksi. Puhdas Android on harvinaisen bugiton käyttöjärjestelmä, jotain vähän heikompia käyttöjärjestelmä päivityksiä on osunut kohdalle, mutta hyvä puoli on että päivitykset tulee Googlen omiin puhelimiin ensimmäisenä, eli niitä päivityksiä tulee todella nopeasti.

Siihen päälle tämä Nexus 5 LG:n valmistamana on todella kestävä, olisikohan 3.5 vuotta mittarissa, näyttö pysynyt ehjänä ilman suojia vaikka puhelin on tippunut noin 20-40 kertaa niin korkeammalta kuin matalalta, rungossa on naarmuja, mutta mitäpä ne haittaa, samoin näytössä on pienempiä naarmuja jotka eivät näy kun näyttö on päällä. Niin moni tuttavan puhelimen näyttö on mennyt säleiksi Samsungeista ja muista, heti kun puhelin on saanut ensimmäisen osuman näyttöön. Näyttö voi olla vaikka minkälaista gorillalasia, mutta se miten näyttö on kiinnitetty runkoon ja mitä siinä rungossa on, vaikuttaa paljon. Huono runko ei tavallaan ota vastaan iskua vaan välittää sen näytölle, joka ei kestä rajattomasti. Tietynlaiset rungot vaimentavat sitä iskua paremmin itseensä.

Lisäksi vertasin tuttavan iPhone 5 puhelinta oman Nexuksen kanssa yleisessä käyttöjärjestelmän nopeudessa ja perus sovellusten (selain jne.) käytössä, mun noin 400-500e halvempi luuri hävisi yleisessä nopeudessa noin 0.5 sekuntia. Se 0.5 sekuntia on näiden hintaluokkien välillä aika mitätön ero. Muutenkin kun on kysynyt iPhoneja hehkuttavilta, mikä siinä on niin loistavaa muihin puhelimiin verrattuna? Vastaukset ovat ympäripyöreitä, ja useimmiten virheellisiä olettamisia koskien muita puhelimia. Ymmärrän toki että siihen tiettyyn brändiin on helppo ihastua, enpä minäkään taida ihan helposti vaihtaa enää pois Nexusin puhelimista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Siihen päälle tämä Nexus 5 LG:n valmistamana on todella kestävä, olisikohan 3.5 vuotta mittarissa, näyttö pysynyt ehjänä ilman suojia vaikka puhelin on tippunut noin 20-40 kertaa niin korkeammalta kuin matalalta, rungossa on naarmuja, mutta mitäpä ne haittaa, samoin näytössä on pienempiä naarmuja jotka eivät näy kun näyttö on päällä. Niin moni tuttavan puhelimen näyttö on mennyt säleiksi Samsungeista ja muista, heti kun puhelin on saanut ensimmäisen osuman näyttöön
Pakko yhtyä myös kehumaan oman Nexus 5:n kestävyyttä. On nyt noin kolme vuotta ollut käytössä ja pakko ihmetellä, miten on näinkin vähillä kolhuilla jos miettii omaakin puhelimen kohtelua välillä. Sen pari-kolme kertaa käy viikossa lattialla, kun unenpöpperössä sitä pöydältä kaivan tai vastaavaa, mutta eipä ole ensimmäisen viiden kerran jälkeen enää edes pelottanut, että meniköhän rikki. Töissäkin on muutaman kerran tippunut taskusta betonille, mutta se vain kestää. Toki ehkä jossain kohtaa se raja tulee vastaan ja hajoaa, mutta saapahan syyn sitten päivittää uuteen malliin.
Verrokkina Nexusta aiempi puhelimeni, olikohan Lumia 800 kävi kerran lattiassa ja näyttö halkesi. Siihen samaan parkettiin on Nexus tullut varmaan valehtelematta 100 kertaa ilman ongelmia. Alakerran naapuri varmaan tykkää.

Itse en tykkää suojakuoria käyttää enkä edes laittanut suojakalvoa puhelimeen. Yleensä aina joku avain tai muu kulkee samassa taskussa ja siihen nähden naarmuja on aika vähän. Näytön ollessa päällä ei näe ollenkaan, mutta pimeällä ruudulla kun valoa vasten katsoo niin näkee kyllä että niitä on. Rungossa myös muutamat naarmut ei sen suurempaa.
Laturinreikä on tainnut kuitenkin jostain ottaa kipeää, kun ei meinaa laturi pysyä kunnolla kiinni. Joskus huomaa, että ei ole ladannutkaan kun on ollut niin löysällä. Yleensä kun kerran tuikkasee hellästi painaen, niin kyllä se pysyy.

Ainoat miinukset puhelimessa on mielestäni suht heikko kamera. Sillä kuitenkin pärjää, kun en mitään luontokuvia otakaan.
Akku on myös aika pieni 2300ma, joka kovemmassa käytössä tyhjenee aika rivakasti. Omalla käytöllä kuitenkin selviää yleensä hyvin, kunnes kotona tai kovassa hädässä voi autossakin ladata.

Näihin "heikkouksiinhan" on tuossa 5X:ssä juuri panostettu. Paljon parempi kamera ja akkukin on jonkin verran isompi.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Vanha HTC one (M7) toimii edelleen loistavasti ja mitään vikoja ei puhelimessa ole ollut reilun 2v aikana, joten olen erittäin tyytyväinen ollut tämän laatuun ja suorituskykyyn. Viime vuonna one (M9) oli pettymys ja testeissä kyseinen kapula ei juurikaan loistanut ja myös käyttäjät olivat pettyneitä, mutta uusi M10 on jälleen palannut puhelimien kärkeen ja testeistäkin on tullut hyvin menestystä sekä käyttäjät ovat kehunneet tuotetta hyväksi. Hinta on suolainen, mutta jos se toimii samalla tavalla kuin nykyinen luuri niin olen sen valmis maksamaan tai sitten odotan vielä vuoden tämän kanssa ja ostan sen halvempaan hintaan.
Päätöksiä päätöksiä....
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
CDON:ssa olisi Nexus 5X hyvään tarjoukseen myynnissä 233 euron hintaan.
LG Nexus 5X 16GB Musta

Itselläni on vielä vanha Nexus 5 käytössä ja ehkäpä paras puhelin, jonka olen ikinä omistanut. Nexus-mallistohan on puhtaita Androideja, joissa ei ole valmistajan turhia sovelluksia mukana joita ei voi poistaa. Niihin tulee myös käyttöjärjestelmäpäivitykset heti samantien ensimmäisinä.
Joo, itselläni oli myös pitkään käytössä tuo Nexus 5, loistava puhelin joskin kamera oli aika surkea.
Päivitin juuri uudempaan, koska Nexuksen akku alkoi vetelemään viimeisiään. Valinta osui edelleen tällaiseen halvemman tason puhelimeen, eli Motorola Moto G 4 Plus. Tässä on myös käytännössä puhdas Android, hintaansa nähden loistava puhelin. Voin kyllä suositella kaikille.

Moto G Plus 4th gen. Dual-SIM -Android-puhelin, musta | Android | Puhelimet | Verkkokauppa.com
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joidenkin luurien rakenne on sellainen, että kestää suurin piirtein kaiken. 920 tuli aikoinaan markkinoille kestävän luurin hehkutuksella ja kyllä se sitä ainakin mulla olikin. Mikään erityisen huolimaton kännynkäsittelijä en ole, mutta kolmen vuoden aikana tuo luuri kuitenkin ehti tipahtaa liki kaikille pinnoille ja liukui mm. asfalttia vasten, mutta eipä tuohon naarmuja isompaa vauriota koskaan tullut. Vaimoni 820:n näyttö halkesi ekan pudotuksen jälkeen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko palstalaisilla kokemusta Samsung Galaxy J5 sekä J5 (2016) puhelimista, Pitäisi vaihtaa luuria ja tuota mallia olen ajatellut ?
Taitaa olla aika perus puhelin ? Käytän luuria vaan soittamiseen/tekstareihin/nettisurffaukseen/valokuvien ottamiseen
Eikä näytä olevan kauhean kalliskaan ku on n. 200 e
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Onko palstalaisilla kokemusta Samsung Galaxy J5 sekä J5 (2016) puhelimista, Pitäisi vaihtaa luuria ja tuota mallia olen ajatellut ?
Taitaa olla aika perus puhelin ? Käytän luuria vaan soittamiseen/tekstareihin/nettisurffaukseen/valokuvien ottamiseen
Eikä näytä olevan kauhean kalliskaan ku on n. 200 e
Peruspuhelimena menee oikein hyvin. Muistiahan tuossa ei ole nimeksikään (8GB) mutta jos sen kanssa pärjää niin muuten luuri toimii loistavasti. Tyttöystävältä löytyy kyseinen puhelin ja varmasti löytyy useammastakin kaupasta hintaan 179e ellei halvemmallakin jo.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Peruspuhelimena menee oikein hyvin. Muistiahan tuossa ei ole nimeksikään (8GB) mutta jos sen kanssa pärjää niin muuten luuri toimii loistavasti. Tyttöystävältä löytyy kyseinen puhelin ja varmasti löytyy useammastakin kaupasta hintaan 179e ellei halvemmallakin jo.

Katselin vaan tuolta samsungin sivuilta niin tossa (2016) mallissa ois sisäistä muistia 16 GB ? Onkos sillä muistilla ja sen määrällä nyt millaista merkitystä ihan peruskäytössä ? Enempi muistia = nopeampi käyttää jne ?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Katselin vaan tuolta samsungin sivuilta niin tossa (2016) mallissa ois sisäistä muistia 16 GB ? Onkos sillä muistilla ja sen määrällä nyt millaista merkitystä ihan peruskäytössä ? Enempi muistia = nopeampi käyttää jne ?

Nopeuteen vaikuttaa enemmän suorittimen muisti, jonka olisi hyvä olla vähintään 2 Gb. Tallennustilaa taas pitäisi nykyään olla se 16 Gb, koska jo sovellukset vaativat sen verran tilaa, että 8 Gb on lähes heti täynnä. Kuvia yms. voi toki tallentaa muistikortille, mutta nimenomaan sovelluksia ajatellen se 16 Gb alkaa olla minimi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nopeuteen vaikuttaa enemmän suorittimen muisti, jonka olisi hyvä olla vähintään 2 Gb. Tallennustilaa taas pitäisi nykyään olla se 16 Gb, koska jo sovellukset vaativat sen verran tilaa, että 8 Gb on lähes heti täynnä. Kuvia yms. voi toki tallentaa muistikortille, mutta nimenomaan sovelluksia ajatellen se 16 Gb alkaa olla minimi.


Eli noi "speksit" ei siis ihan ns.riitä ?
Linkki menee Samsing:in nettisivuille...

nyky luuri on Galaxy S4 4G, muutaman vuoden vanha, mutta kuulemma puhe ei aina kuulu kunnolla toisessa päässä olevalle
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eli noi "speksit" ei siis ihan ns.riitä ?
Linkki menee Samsing:in nettisivuille...

nyky luuri on Galaxy S4 4G, muutaman vuoden vanha, mutta kuulemma puhe ei aina kuulu kunnolla toisessa päässä olevalle

Tuo J5 (2016) sisältää 2 Gb / 16 Gb, joten sen kyllä pitäisi riittää. Sen sijaan "vanha" J5 alkaa olla niukka.

Tiedän sikäli mistä puhun, että ostin vaimolleni viime vuoden lopussa Moto G3:n ja nimenomaan 1 Gb / 8 Gb -varianttina valkoisen värin takia... Olen katunut. Marshmallow-päivityksen jälkeen Moto G3:ssa on voinut muistikorttia käyttää myös sovellusten tallentamiseen, mikä on auttanut asiaa. Mutta sovellusten käyttäminen muistikortilta ei ole aivan ongelmatonta. Esim. tuiki tarpeellinen Facebook pyörii kuulemma aivan pirun hitaasti. Lisäksi luulen, että tuo suoritinmuistin vähyys aiheuttaa monia hidasteluja.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuo J5 (2016) sisältää 2 Gb / 16 Gb, joten sen kyllä pitäisi riittää. Sen sijaan "vanha" J5 alkaa olla niukka.

Tiedän sikäli mistä puhun, että ostin vaimolleni viime vuoden lopussa Moto G3:n ja nimenomaan 1 Gb / 8 Gb -varianttina valkoisen värin takia... Olen katunut. Marshmallow-päivityksen jälkeen Moto G3:ssa on voinut muistikorttia käyttää myös sovellusten tallentamiseen, mikä on auttanut asiaa. Mutta sovellusten käyttäminen muistikortilta ei ole aivan ongelmatonta. Esim. tuiki tarpeellinen Facebook pyörii kuulemma aivan pirun hitaasti. Lisäksi luulen, että tuo suoritinmuistin vähyys aiheuttaa monia hidasteluja.

No itse en käytä puhelinta enään pelaamiseen. Yhdessä vaiheessa tuli pelattua Hill Climbracing:ia ihan "simona". Vasessa tulee jumitettua ihan liikaa / päivä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös