Uusi kännykkä

  • 1 243 944
  • 5 798

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Onkohan kellään kokemusta rikkinäisen kännykän tietojenpalauttamisesta? Edellinen puhelimeni (Motorola Moto 1G) on lojunut kuukausikaupalla hyllyssä, koska kommunikointi kapulan kanssa ei onnistu rikkinäisen näytön vuoksi. Puhelin toimii muutoin, mutta näyttölasi on säpäleinä ja siksi täysin mykkä eikä ota kosketuseleitä vastaan. Perinteinen usb-yhteys ei auta, koska puhelimen kautta ei ole mahdollista aktivoida tiedonsiirto-modea.

Netissä on erinäisiä kikkoja puhelimen ohjaamiseen koneen ja usb-yhteyden avulla, mutta prosessi vaikuttaa melko monimutkaiselta. Mikäli jollakulla on tietoa tällaisen paletin pyörittämisestä, ottaisin mielelläni step-by-step -ohjeita vastaan. Toivoisin saavani kännykästä edes sisäiseen muistiin tallennetut kuvat talteen.

Yksi vaihtoehto olisi tietenkin korjauttaa luurin näyttö tai viedä kapula jonkun ammattiosaajan plärättäväksi, mutta nämä palvelut lienevät hinnoiltaan päälle toistasataa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kiitokset vain vastauksista @Anssi #5 , @moby ja @Delter !

Huawein akku on mietityttänyt myös minua, tosin eri syystä kuin teillä. Nimittäin puhelimessa on kiinteä akku, eli ei ole akun vaihtamisen mahdollisuutta. Veljellä on samanlainen puhelin kuin minulla, ja kerran on jo siihen tilattu Kiinasta uusi akku, kun alkuperäinen alkoi turpoamaan ja akun kesto oli käytönnössä nolla. Tuo tapahtui takuuaikana, mutta Kiinasta saatiin akku kotiovelle tuotuna parilla eurolla, joten ei viitsitty takuuhuoltoon viedä. Kiinteän akun kanssahan tuota ei ilmeisesti voisi tehdä. Olen ymmärtänyt että kun akku tsippaa lopullisesti, niin puhelin on käytännössä roskis-kamaa. Tai kai sen akun voisi vaihtaa, mutta hintaa operaatiolle tulee uuden kapulan verran. Saa korjata jos olen pahasti hakoteillä. Motorolasta en pikaisella googlaamisella löytänyt onko akku vaihtokelpoinen, mutta veikkaan että ei.

En tiedä paljonko normaalin älypuhelimen akun tulisi kestää käyttöä, mutta nykyinen ei kestä juuri mitään. Mitähän heittäisin arvioksi, ehkä 6h? Youtubea selatessa vielä vähemmän. Toki mulla toi puhelin on jatkuvasti kädessä päällä. Selvästi akku on kyllä heikentynyt alkuperäisestä, joten uskon että vaikka Huaweissa olisi kuinka paska akku tahansa uutena, se olisi kuitenkin meikäläiselle vielä edistysaskel.

Vielä saa antaa kommentteja, varmaan parin päivän sisään marssin kauppaan ja teen valitani. Varmaan Huaweihin kallistun nyt kuitenkin lopulta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kiitokset vain vastauksista @Anssi #5 , @moby ja @Delter !

Huawein akku on mietityttänyt myös minua, tosin eri syystä kuin teillä. Nimittäin puhelimessa on kiinteä akku, eli ei ole akun vaihtamisen mahdollisuutta. Veljellä on samanlainen puhelin kuin minulla, ja kerran on jo siihen tilattu Kiinasta uusi akku, kun alkuperäinen alkoi turpoamaan ja akun kesto oli käytönnössä nolla. Tuo tapahtui takuuaikana, mutta Kiinasta saatiin akku kotiovelle tuotuna parilla eurolla, joten ei viitsitty takuuhuoltoon viedä. Kiinteän akun kanssahan tuota ei ilmeisesti voisi tehdä. Olen ymmärtänyt että kun akku tsippaa lopullisesti, niin puhelin on käytännössä roskis-kamaa. Tai kai sen akun voisi vaihtaa, mutta hintaa operaatiolle tulee uuden kapulan verran. Saa korjata jos olen pahasti hakoteillä. Motorolasta en pikaisella googlaamisella löytänyt onko akku vaihtokelpoinen, mutta veikkaan että ei.

En olisi huolissani puhelinten akuista. Minulla ovat edellisten puhelinten akut kestäneet 2 ja 2,5 vuotta ihan ok. kunnossa, eli ei ole juurikaan käyttöaika lyhentynyt. Tosin minun käyttöni on myös aika vähäistä. Muksujen Samsungeista on porsineet akut n. vuoden ikäisinä, kun ovat jatkuvasti käytössä/latauksessa. eBaysta olen tilannut noihin uusia akkuja ja ovat olleet ihan toimivia. Liekö Samsungit(ei uusimmat huippumallit) ja Lumiat ainoita mihin saa akun vaihdettua itse takakannen avaamalla.

Tuosta Huaweista vielä sen verran, että ainakin viime vuoden puolella luurille sai kolmen vuoden takuun, joka on jo melkein ylimitoitettu takuu puhelimelle. Toki se on hyvä homma jos puhelimen myy takuuaikana, mutta monet luurit lienevät jo kierrätyksessä kolmen vuoden päästä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Perinteinen usb-yhteys ei auta, koska puhelimen kautta ei ole mahdollista aktivoida tiedonsiirto-modea.

Netissä on erinäisiä kikkoja puhelimen ohjaamiseen koneen ja usb-yhteyden avulla, mutta prosessi vaikuttaa melko monimutkaiselta. Mikäli jollakulla on tietoa tällaisen paletin pyörittämisestä, ottaisin mielelläni step-by-step -ohjeita vastaan.
Aika hankalan laitoit. Et välttämättä tarvitse tietokonetta kännykän ohjaamiseen - yksi konsti _voisi_ olla iskeä usb-hiiri kiinni porttiin ja ohjailla sillä näyttöä kuin tietokonetta. Tarvitset hiiren ja kännykän väliin USB OTG -adapterin, joka ei montaa euroa maksa. Luurisi pitäisi tukea USB OTG:ta, vaikka en tähän 100% varmuutta saanut.

Eli hiiri kiinni adapteriin ja adapteri puhelimen USB-porttiin. Jos puhelimessa toimii wlan, niin sen kautta voi siirtää kuvat esim. Dropboxiin tai vastaavaan pilvipalveluun. En osaa varmaksi sanoa toimiiko tuo tapa, mutta ei siinä rahaakaan kauheasti menetä.

Ehkä oheisesta linkistä löytyy jotain perustietoa aiheeseen:
Moto G USB OTG guide (also for Moto X) - Moto G Phone Guide
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Niin tämmöiset tapaukset välttää helposti, kun tekee varmistukset google driveen/iCloudiin tms. automaattisesti. Tuon pitäisi olla ensimmäinen homma mikä pitäisi laittaa kuntoon kun uuden puhelimen ottaa käyttöön. Toinen mahdollisuus on tietysti muistikortti. "Olihan sulla backupit kunnossa" ei ole turha kysymys.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Aika hankalan laitoit. Et välttämättä tarvitse tietokonetta kännykän ohjaamiseen - yksi konsti _voisi_ olla iskeä usb-hiiri kiinni porttiin ja ohjailla sillä näyttöä kuin tietokonetta. Tarvitset hiiren ja kännykän väliin USB OTG -adapterin, joka ei montaa euroa maksa. Luurisi pitäisi tukea USB OTG:ta, vaikka en tähän 100% varmuutta saanut.
Kiitos vihjeestä, mutta ei tuosta minulle apua ole, sillä kännykän näyttö on täysin pimeänä eikä reagoi mihinkään. Joten vaikka laite tunnistaisi hiiren , en näe kursorin liikettä missään, sillä kännykässä ei käytännössä tällä hetkellä ole "näyttöä". Ehjä rauta ilmeisesti muutoin, mutta kaikki yhteydet näyttöön on poikki.

Niin tämmöiset tapaukset välttää helposti, kun tekee varmistukset google driveen/iCloudiin tms. automaattisesti. Tuon pitäisi olla ensimmäinen homma mikä pitäisi laittaa kuntoon kun uuden puhelimen ottaa käyttöön. Toinen mahdollisuus on tietysti muistikortti. "Olihan sulla backupit kunnossa" ei ole turha kysymys.
Näinhän se menee. Ensimmäinen laatuaan tällainen haaveri, mutta jatkossa täytyy olla viisaampi. SD-kortille olin alunperin kuvia tallennellutkin, mutta sen täytyttyä alkoi sisäiseen muistiin kertya kuvia. Nuo parisataa kuvaa olisi kiva saada talteen, mutta vielä ei ole toimivaa konstia tullut vastaan.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kiitos vihjeestä, mutta ei tuosta minulle apua ole, sillä kännykän näyttö on täysin pimeänä eikä reagoi mihinkään. Joten vaikka laite tunnistaisi hiiren , en näe kursorin liikettä missään, sillä kännykässä ei käytännössä tällä hetkellä ole "näyttöä". Ehjä rauta ilmeisesti muutoin, mutta kaikki yhteydet näyttöön on poikki.
Pahoittelut, tajusin kuvauksesi "näyttölasi on säpäleinä" väärin. Oletin, että rikki olisi vain näyttölasi, mutta varsinainen näyttöosa (moduuli) olisi ehjä.

Meni vielä hankalammaksi - erilaiset etäkäyttökonstit vaativat erilaisten kuittausten antamisia ja hyväksymisiä. En itse keksi muuta konstia kuin koko näyttöpaketin (lasi + moduuli) vaihdon.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Noniin, ensimmäinen android puhelin hankittuna. Mites saan helpoiten synkronoitua yhteystietoni ja kalenterimerkinnät lumiasta (930)? Onnistuuko synkkaus suoraan outlookista?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noniin, ensimmäinen android puhelin hankittuna. Mites saan helpoiten synkronoitua yhteystietoni ja kalenterimerkinnät lumiasta (930)? Onnistuuko synkkaus suoraan outlookista?
Suosittelen siirtämään google-tilille, mutta eiköhän onnistu myös suoraan outlookista tilin lisäämällä ja valitsemalla yhteystiedot synkronoitavaksi. Tässä ohje miten voit tuoda yhteystiedot outlookista gmailiin: CSV-tiedostojen tuominen - Gmail Ohjeet
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nyt on Huawei P8 Lite taskussa. Ihan kelpo puhelin nopealla vilaisulla. Ja varmasti edeltäjääni parempi kaikilla mittapuilla. Sellaisen huomion olen tehnyt, että usein ottaessani puhelinta taskusta se kysyy pin-koodia. Ensin jo säikähdin että hetikö ongelmat alkoivat, mutta ilmeisesti taidan aina unohtaa laittaa näppäimet lukkoon kun tungen puhelimen taskuun -> onnistun taskussa painamaan virtanappia ja käynnistämään uudelleen.

Pientä ihmetystä sai tosin aikaansa Gigantti, jossa tätä kyseistä puhelinta ei ollut ollenkaan. Olin jo henkisesti valmistautunut että käyn nopeasti hakemassa uuden puhelimen Gigantista, jätin jopa lataamatta vanhan puhelimeni ennen reissua sillä ajatuksella että tulen takaisin uusi puhelin taskussa. Gigantissa sitten vuoronumero heti kouraan ja myyjälle tokaisin että yksi kappale Huawei P8 Litejä. Myyjä katsoo takaisin hieman oudosti ja toteaa ettei täällä ole enää niitä. Ei kuulemma ole, eikä ole tulossa enää uusiakaan. Eikä muissakaan Giganteissa kuulemma ole. Netissä kuitenkin mainostavat vielä että tuota puhelinta saa Gigantin myymälöistä. Sellainen anti-kliimaksi päivälle. Siinä hämmennyksissäni koitin sitten kysellä että mikä puhelin olisi lähimpänä tuota alkuperäistä valintaani. Ensin tämä tyrkytti jotain 200 euron Huaweita joka ilmestyy kauppaan kahden viikon päästä. Kun sanoin että pitäisi saada se puhelin heti, niin sitten tarjottiinkin jotain 180 euron LG:tä. Kysyttäessä mitä eroa tässä on P8 Liteen niin vastaus oli "no tää on vähän kalliimpi ja tässä on puolta vähemmän muistia, mut on tää musta silti parempi ku Huawei". Että semmoinen reissu, voisi melkein kopioida tämän viestin paskan asiakaspalvelun ketjuun. Lopulta sitten lahjakortista huolimatta päätin hakea haluamani luurin sitten samaan hintaan kilpailijan kaupasta. Olisivat edes Gigantin nettisivuilla rehdisti sanoneet puhelimen olevan poistuva tuote. Noh, minkäs teet.

Sitä en kyllä ymmärrä miksi P8 Lite oli poistunut kaikista Giganteista. Kauppalehden mukaan kyseinen kapula on tämän hetken suosituin puhelin, jopa iPhoneakin suositumpi. Ja kaikilla kilpailijoilla niitä tuntuu hyllyssä olevan aivan normaalisti. Ei voi ymmärtää. Käsittääkseni se puhelin ei ole vielä "vanhentunut" tai siitä ole tullut uudempaa mallia.

Kauppalehti: Puhelintilastojen kärki pitkästä aikaa uuteen uskoon - ykkösenä uusi nimi
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pientä ihmetystä sai tosin aikaansa Gigantti, jossa tätä kyseistä puhelinta ei ollut ollenkaan. Olin jo henkisesti valmistautunut että käyn nopeasti hakemassa uuden puhelimen Gigantista, jätin jopa lataamatta vanhan puhelimeni ennen reissua sillä ajatuksella että tulen takaisin uusi puhelin taskussa. Gigantissa sitten vuoronumero heti kouraan ja myyjälle tokaisin että yksi kappale Huawei P8 Litejä. Myyjä katsoo takaisin hieman oudosti ja toteaa ettei täällä ole enää niitä. Ei kuulemma ole, eikä ole tulossa enää uusiakaan. Eikä muissakaan Giganteissa kuulemma ole. Netissä kuitenkin mainostavat vielä että tuota puhelinta saa Gigantin myymälöistä. Sellainen anti-kliimaksi päivälle. Siinä hämmennyksissäni koitin sitten kysellä että mikä puhelin olisi lähimpänä tuota alkuperäistä valintaani. Ensin tämä tyrkytti jotain 200 euron Huaweita joka ilmestyy kauppaan kahden viikon päästä. Kun sanoin että pitäisi saada se puhelin heti, niin sitten tarjottiinkin jotain 180 euron LG:tä. Kysyttäessä mitä eroa tässä on P8 Liteen niin vastaus oli "no tää on vähän kalliimpi ja tässä on puolta vähemmän muistia, mut on tää musta silti parempi ku Huawei". Että semmoinen reissu, voisi melkein kopioida tämän viestin paskan asiakaspalvelun ketjuun. Lopulta sitten lahjakortista huolimatta päätin hakea haluamani luurin sitten samaan hintaan kilpailijan kaupasta. Olisivat edes Gigantin nettisivuilla rehdisti sanoneet puhelimen olevan poistuva tuote. Noh, minkäs teet.

Mä olen alkanut keskittää elektroniikkaostot Verkkokauppa.comiin. Jotenkin olen usein saanut vastaavanlaista paskaa palvelua Gigantista ja ainakin ennen vanhaan tyrkyttivät vielä niitä kusetusvakuutuksiaan päälle. Itse asiassa kerran möivät vaimolleni ties mitä paskaa käyttäen sanaa "kaupan päälle". Kassalla kuitenkin näistä meni maksu ja putiikki oli juuri mennyt kiinni. En muista jaksoimmeko reklamoida myöhemmin.

Toisaalta olen myös ajatellut, että jätän tukematta norjalaisketjua ihan vaan jättääkseni toivottavasti enemmän rahaa talousvaikeuksista kärsimään kotimaahan.

Ketjun aiheeseen: 12-vuotiaalle tyttärelleni Olin luvannut uuden puhelimen. Toivoi Samsung J5:ttä, mutta onnistuin nappaamaan Verkkokaupan tarjouksesta S5 Neon hintaan 199, kun se normaalisti on 299. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Tytär on tyytyväinen.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Uutta puhelinta itsekin olen hankkimassa mieluiten jo tämän tai viimeistään ensi viikon aikana. Vaatimuksena puhelimen on ehdottomasti oltava android -luuri ja tällä hetkellä noin 300 euron hintaluokassa vaihtoehtoina tuntuvat olevan Sony Xperia M5 ja Samsung Galaxy S5 Neo. Kuten @Schwein tuossa yllä totesi niin Verkkokaupassa olivat kumpikin luuri alennuksessa hintaan 199 mutta ikävä kyllä itse missasin kokonaan tämän tarjouksen..

Onko palstalaisilla kokemuksia ylläolevista luureista ja kumpaa itse suosittelisitte? Ja tottakai jos tuohon hintaluokkaan löytyy parempikin vaihtoehto tai jos 200 euron pintaan löytyy luuri, joka on lähes yhtä hyvä niin vinkkejä otan vastaan. Itse puhelimelta on hirveästi vaadi, kunhan akku kestää, netissä pyöriminen on helppoa ja muisti riittää perussovellusten kanssa. Hyvä kamera on tottakai aina plussaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@HockeyForLife , otanta on vielä kovin lyhyt, kun tuo S5 Neo tuli perille kaksi päivää sitten lauantaina. Mutta vaikuttaa erittäin laadukkaalta Androidilta. Huomaa, että tuo on lippulaivamalli. Hieman turhan hieno 12-vuotiaalle oikeastaan (hymiö).

Aika näyttää sitten kuinka kestävä tuo on. Sonyssä olisi näköjään 3 gigaa ram-muistia, kun taas S5:ssä on 2.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
@HockeyForLife , otanta on vielä kovin lyhyt, kun tuo S5 Neo tuli perille kaksi päivää sitten lauantaina. Mutta vaikuttaa erittäin laadukkaalta Androidilta. Huomaa, että tuo on lippulaivamalli. Hieman turhan hieno 12-vuotiaalle oikeastaan (hymiö).

Aika näyttää sitten kuinka kestävä tuo on. Sonyssä olisi näköjään 3 gigaa ram-muistia, kun taas S5:ssä on 2.
Ymmärtääkseni tuo S5 Neo on hieman paranneltu versio alkuperäisestä S5:sta, joten varmasti laadukas on. Itselläni on nyt S3, joten siirtyminen tuohon uudempaan kuulostaisi luonnolliselta. Sony Xperia M5 kun vertaa niin Sonylla tosiaan löytyy enemmän muistia ja parempi kamera, joten hieman pitää pohtia uskaltaako Sonyn leiriin siirtyä. Paljon on kuulunut huonoa palautetta kyseisestä luurista..
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ymmärtääkseni tuo S5 Neo on hieman paranneltu versio alkuperäisestä S5:sta, joten varmasti laadukas on. Itselläni on nyt S3, joten siirtyminen tuohon uudempaan kuulostaisi luonnolliselta. Sony Xperia M5 kun vertaa niin Sonylla tosiaan löytyy enemmän muistia ja parempi kamera, joten hieman pitää pohtia uskaltaako Sonyn leiriin siirtyä. Paljon on kuulunut huonoa palautetta kyseisestä luurista..

Sonyn kamerassa tosiaan on paljon megapikseleitä, mutta hyvä kamera on kyllä Samsungissakin. Sitä nimenomaan on paranneltu tähän Neo-malliin, näin luin. Tuntui olevan samaa tasoa kuin omassa LG G4:ssä: nopea kuin mikä ja 16 megapikselin tarkkuus on myös riittävä.

Olen itsekin vähän kuullut Sonyistä huonoa, vaikka toisaalta vaikuttavat ainakin ominaisuuksien puolesta tosi hyviltä. Vaikea sanoa. Harmi, että missasit Verkkokaupan tarjoukset. Olisit voinut antaa se ratkaista, kumman onnistut nappaamaan.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ymmärtääkseni tuo S5 Neo on hieman paranneltu versio alkuperäisestä S5:sta, joten varmasti laadukas on. Itselläni on nyt S3, joten siirtyminen tuohon uudempaan kuulostaisi luonnolliselta. Sony Xperia M5 kun vertaa niin Sonylla tosiaan löytyy enemmän muistia ja parempi kamera, joten hieman pitää pohtia uskaltaako Sonyn leiriin siirtyä. Paljon on kuulunut huonoa palautetta kyseisestä luurista..
M5:sta en osaa sanoa, mutta jos pikkuisen enemmän haluat sijoittaa (tai löydät tarjouksen jostain, ei kumminkaan niin uusi luuri ole että olisi täysihintainen koko aikaa) niin Z5c löytyy nykyään itseltä ja on aivan mahtava luuri. Akkukesto (älypuhelimeksi) oikein kiitettävä, hyvä kamera, toimii jouhevasti ja sormenjälkitunnistin asemoitu jokseenkin optimaalisesti omaa käyttöä ajatellen (keskellä oikeaa laitaa virtanäppäimeen upotettuna - näin oikeakätisenä juuri sopiva paikka oikealle peukalolle, toki useamman sormenkin saa opetettua). Aiemmin oli Z2 ja sekin oli oikein hyvä, mutta kivempaa saada vähän pienempi vaihtelun vuoksi (ei mene oikea etutasku farkuista rikki ihan niin nopeasti). Muistia on 2GB verrattuna aiempaan 3GB, mutta toisaalta 720p näyttö (eikä sitä tuossa koossa tarkempaa kaipaisikaan) verrattuna aiempaan 1080p näyttöön kompensoi tuota muistin tarvetta. Ei silti swappaa turhan paljoa, voi vaihtaa selaimesta jonnekin muualle ja kun palaa niin aktiivinen tabi edelleen muistissa.

Eli siis voi olla että Sony on kitsastellut komponenteissa halvemmissa malleissa, mutta Z-sarjasta, omasta näkökulmasta, ei ole pahaa sanottavaa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Kyselläänpäs täältä neuvoa, kun en ole tekniikan ihmelapsi. Eli mitä puhelinta suosittelette minulle, kun kriteerit ovat: alle 300€, Android, hyvä kamera ja yli 16GB muistia.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
@HockeyForLife , otanta on vielä kovin lyhyt, kun tuo S5 Neo tuli perille kaksi päivää sitten lauantaina. Mutta vaikuttaa erittäin laadukkaalta Androidilta. Huomaa, että tuo on lippulaivamalli. Hieman turhan hieno 12-vuotiaalle oikeastaan (hymiö).

Itsellä on töistä saatu S5 Neo ollut viime syksystä asti eikä kyllä ole mitään valittamista ollut. Välillä (harvoin) vähän reagoi hitaasti kun vaikka kameran käynnistää, mutta muuten toiminut hienosti. Suosittelen tuota ihan hyvillä mielin. Tuosta toisesta puhelimesta ei kyllä ole mitään kokemusta, joten voihan se olla parempikin.

Kyselläänpäs täältä neuvoa, kun en ole tekniikan ihmelapsi. Eli mitä puhelinta suosittelette minulle, kun kriteerit ovat: alle 300€, Android, hyvä kamera ja yli 16GB muistia.

Menee juuri ja juuri yli tuo 300 euron ellei löydy jotain tarjousta, mutta Motorola Moto X voisi olla yksi vaihtoehto.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyselläänpäs täältä neuvoa, kun en ole tekniikan ihmelapsi. Eli mitä puhelinta suosittelette minulle, kun kriteerit ovat: alle 300€, Android, hyvä kamera ja yli 16GB muistia.

Vaimo osti juuri kaksi päivää sitten Huawei P8 Lite kapulan, ja ainakin parin päivän käytön perusteella hyvältä vaikuttaa. 13Mpix kamera on jo erittäin hyvää luokkaa, kun sitä testailin, ja 5.0" näyttö on jo ihan ok iso. Hinta on lisäksi luokassaan todella kilpailukykyinen, 159€. Ilmeisesti tämä onkin tämän hetken lähes suosituin älyluuri..

Olen itse Lumia-käyttäjä. Allekirjoittaneen luuri vain on vanhahko Lumia 625, eli niitä ensimmäisiä 4G Lumioita. Nythän on tullut ilmoitus, että mainittu malli ei kuulu Microsoftin listalle niiden osalta, joihin päivitetään Windows 10 eli päivitykset loppuvat viimeistään ensi kesänä. Vaihtoon siis menee myös oma luuri, ja olen sinnikkäästi ajatellut pysyä Lumia-miehenä, koska pidän käyttiksestä. Uusi hankinta voisi olla Lumia 640 XL, koska kyllähän 5,7" näyttö on jo niin seksikkään kuuloinen ettei tosikaan. Samoin se kerännyt pelkkää ylistävää palautetta mitä netissä olen tutustunut, ja onhan nyt hintaluokassaan (esimerkiksi Verkkokaupassa alle 230€) ihan ylivoimainen. Jos vaihdan kuitenkin Androidiin, niin sillä puolella olen katsellut Huawei Y6 Pro (200€) kapulaa sillä silmällä.. mutta veikkaan kallistuvan yhä tuohon Lumiaan, koska maksan selkeästi isommasta näytöstä mielelläni ylimääräisen kolmekymppiä

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pistävät sen 500€ kiinni puhelimeen (vaikka nykyään älylaite on älylaite, niin se on lopulta kuitenkin VAIN puhelin, on lukuisia tärkeämpiäkin rahareikiä), kun tuollaisillakin hinnoilla on saatavissa laatuluureja..
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pistävät sen 500€ kiinni puhelimeen (vaikka nykyään älylaite on älylaite, niin se on lopulta kuitenkin VAIN puhelin, on lukuisia tärkeämpiäkin rahareikiä), kun tuollaisillakin hinnoilla on saatavissa laatuluureja..
Teineillehän tuo 500 euroa ei riitä mihinkään kun pitää olla iPhone joten rahaa pitää laittaa junnuille tiskiin 750-1000 euroa. Kuulemma alle 20 vuotias ei opi uutta käyttöjärjestelmää joka evoluution kannalta aika huolestuttavaa.

Sinänsä ymmärrän että luuriin halutaan panostaa. Höpinät siitä että matkapuhelimista on tulossa bulkkia kuten laskimet eivät pidä paikkaansa vaikka hinnat ovatkin kiinalaisten tulon myötä rajusti tippuneet. Matkapuhelin on ja pysyy sosiaalisen elämän keskiössä paikkana josta informaatiota kulutetaan ja tuotetaan. Katsokaa vain mitä tahansa julkista tilaa miten ihmisten huomio on liimautunut tuohon maagiseen ruutuun.

Halpuuttumisen seurauksen tuossa Zoidbergin kysymässä 300 euron hintapisteessä on aika paljonkin valinnanvaraa eikä pahoihin kompromisseihin joudu tyytymään.

Hyviä kandidaatteja Huawein Honor 7:aa (345e), Honor 5X:ää (299e) tai alelaarista Samsung Galaxy S5 Neo (299e) tai LG G (249e). Näihin kaikkiin saa Marshmellowin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teineillehän tuo 500 euroa ei riitä mihinkään kun pitää olla iPhone joten rahaa pitää laittaa junnuille tiskiin 750-1000 euroa. Kuulemma alle 20 vuotias ei opi uutta käyttöjärjestelmää joka evoluution kannalta aika huolestuttavaa.
....
Itsellä on työn puolesta aina omavalintainen puhelin ja en ikipäivänä maksaisi noista pyydettyjä hintoja omista rahoista. Olisi kiva tietää kuinka suuri osa joistain 850€ maksavista puhelimista ihan omalla rahalla maksetaan. Joku 300-400 euron android ei kyllä juurikaan eroa käytännössä tuplahintaisista. Näyttö lienee kallein yksittäinen osa laitteissa ja käytännössä peruspuhelimen näyttö on täysin riittävä ja kalliimpi on tietenkin parempi, mutta käytännön eroa ei ole. Omassakin kapulassa näyttää olevan 534 pikseliä tuumalle, mikä tekee reilut 20 millimetrille, mikä on jo enemmän kuin mihin näkökyky pystyy. Uskon, että tulisin mainiosti toimeen vähemmällä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku 300-400 euron android ei kyllä juurikaan eroa käytännössä tuplahintaisista.
Omistan OnePlus Onen joka maksoi juurikin reilu 300 aikoinaan. Kamera on se itselleni tärkeä komponentti mikä esim. Samsungin tai Applen lippulaivoissa on selkeästi parempi. Kun seuraavan puhelimen hankinta on ajankohtaista, joutuu taas miettimään mahtaako siitä kannattaa maksaa satoja euroja enemmän.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Itselläni on Nokian Windows ja ostin halpisandroidin tiettyjen sovellusten takia. Seuraava luuri on kyllä auttamattomasti joko Android tai Apple. iLuureista kun ei ole mitään kokemusta, niin olisihan sekin kiva kokea.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Teineillehän tuo 500 euroa ei riitä mihinkään kun pitää olla iPhone joten rahaa pitää laittaa junnuille tiskiin 750-1000 euroa. Kuulemma alle 20 vuotias ei opi uutta käyttöjärjestelmää joka evoluution kannalta aika huolestuttavaa.

Jotenkin olisikin hauska testata teineille käsiin vaikkapa Nokian 5110 tai 3310 (tuossa järjestyksessä alkoi minun kännykkähistoriani). Tulisiko yhtäkkiä somet ja muut viestintäkeinot ajateltua uudella tapaa.

Nojoo, itse tunnustan että totesin paremmaksi panostaa saman tien tuoreimpaan puhelimeen. Olen Apple-ihminen, joten iPhone 6s tuli hankittua. Tässä tapauksessa mietin, että iPhone 4 minulla kesti lähes 6 vuotta, joten josko tuo menisi saman ajan, hintaa en sitten enää edes muistaisi. Musiikkia tulee nykyään harvoin kuunneltua iPodeilla tai muilla kannettavilla, joten sitä en tuossa miettinyt. Kuvaus tuolla on helppoa, edes tärisevät käteni eivät liiaksi pilaa kuvaotoksia tuolla puhelimella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös