Uusi kännykkä

  • 1 245 993
  • 5 798

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nojoo, itse tunnustan että totesin paremmaksi panostaa saman tien tuoreimpaan puhelimeen. Olen Apple-ihminen, joten iPhone 6s tuli hankittua. Tässä tapauksessa mietin, että iPhone 4 minulla kesti lähes 6 vuotta, joten josko tuo menisi saman ajan, hintaa en sitten enää edes muistaisi.
Kyllähän nuo Applen laitteet taitaa yleisesti ottaen olla melko hyvin aikaa kestäviä. Töissä oli esimiehellä monta vuotta iPhone 4S käytössä ja siihenkin sai vielä viimeisimmät järjestelmäpäivitykset sun muut ja puhelin toimi loistavasti. Ainoa mikä 4S:stä puuttuu verrattuna myöhempiin malleihin on 4G:n puute, mutta muuten on ihan hyvin "ajan tasalla" oleva laite edelleenkin, ja sama varmaan pätee monilta osin myös tuohon perus iPhone 4:ään. Laatulaitteitahan ne on.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
mutta muuten on ihan hyvin "ajan tasalla" oleva laite edelleenkin, ja sama varmaan pätee monilta osin myös tuohon perus iPhone 4:ään. Laatulaitteitahan ne on.

Tuo 4G-vaikeus sai minutkin lopulta vaihtamaan puhelinta. Alkoi iPhone 4 jäädä jälkeen tuosta pahasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Honor7 Lite, kuinkahan paljon litempi se käytännössä on ominaisuuksiltaan? Mitkä noissa palikkaversioissa eniten kärsii?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jatkan yksinpuheluani, kun tänään sattui eteen uutinen Honor 8:n lanseerauksesta ensi viikolla. Pitäisi ehtiä vain samalla viikolla matkalle mukaan, joten voi jäädä hankkimatta. Siinä on LG:n G5:stä tuttu tuplaetukamera, jolla kuulemma ihan vinkeitä kuvia saa tuunattua. Onko kellään kokemusta tuplakamerasta? Hinta on tietysti kova heti aluksi, mutta kun siinä taas varmaan kolmeksi-neljäksi vuodeksi olisi luuri, niin maksakoon. Miten nuo prossujen tehot vertautuvat Honor 7 vs. 8, jos joku niistä enemmän perillä oleva jaksaisi valistaa:

Honor 7 ja tässäpä Honor 8

Edit. Toki saapi myös muista tolkun luureista antaa suosituksia. iPhone ei ehkä ole se mun juttuni, vaikken siihen syljekään. WP jää nyt taakse ihan vain siksi, että on tullut sen rajallisuus tietyissä softissa ja toiminnoissa vastaan, vaikka periaatteessa pidänkin simppelistä käyttiksestä. Android siis todennäköisesti.

Edit 2: Luuriehdokkaat painuvat sinne mallistojen yläpäähän, jos nyt jätetään ne S7 edget ja 6plussat pois miljoonahintoineen.
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Gigantin tarjous 299 € Lumia 950:stä sisältäen Display Dockin ja Office 365 paketin 1 teratavun verkkotallennuksella oli itselle ohittamaton tällä kertaa. Tuota 950:stä vastaavat ominaisuudet Android-puhelimissa ovat jossain 500+ euron malleissa. Toki ohjelmistot alkavat olemaan puutteellisia, mutta itse en vielä keksi yhtään ohjelmaa lisää mitä tarvitsisin. Ja jos sitä taas parin vuoden päästä vaihtaa kännykkää niin siihen asti tuo riittänee oikein mainiosti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo Oneplus 3 olikin unohtunut kokonaan, kiitokset siitä. Joo, 950 olisi kyllä kova varsinkin tuollaisella paketilla, mitä yllä mainittiin, mutta harmittavasti olen huomannut joidenkin arkisten sovellusten puutteen WP:llä. Kaikki kriittiset kyllä löytyvät, mutta esim. viime reissulla jäi lentoliput avaamatta omalla kännyllä kun ei yhtiön sovellusta ollut luurilleni, 360-kuvat ja videot eivät toimi edes Facebookissa, kanta-asiakkuussovelluksia yrityksillä ei juurikaan WP: lle ole jne.
 

BaronFIN

Jäsen
No nyt tuli repäistyä. Olen käytännössä koko kosketusnäyttö -puhelimien ajan hakenut aina sitä seuraavaa luuria (oli joko syytä tai ei), jossa on edellistä luuria paremmat näytöt, kamerat, prosessorit, akut jne... Lähdin Nokia N900 liikkeelle ja sen jälkeen on tullut käytyä luuri luurilta tarjontaa läpi. Nyt puolitoista vuotta taskun pohjalla kulki iPhone6 ja olihan se ihan jees.

Mutta yksi paskamainen tapa liittyy tuohon luuriin. Sitä tulee katseltua ihan turhaan ja liian usein. Jokaikinen tyhjä hetki tulee täytettyä ihan turhanpäiväsellä hesari/iltasanomat uutisten lukemisella, keskustelupalstojen selailulla ja muulla jonninjoutavalla somen hipelöinnillä. Itse asiassa tämä on ihan pienten lasten vanhemmilla aivan älytön ongelma mitä tulee puistoissa huomioitua. Ihmiset katsovat luurejaan eikä lapsiaan. Se on suorastaan pelottavaa kun tarkemmin ajattelee millaista kasvatusjälkeä siitä tulevaisuudessa tulee.

Olen itse yrittänyt aktiivisesti vähentää "turhaa" vilkuilua, mutta ajattelin viedä tämän nyt maaliin asti: otin käyttöön 11 vuotta vanhan Samsung SGH Z140 (linkki vie GSMarena.com), joka on itse asiassa kaikin puolin erittäin hyvä puhelin. Se on erittäin hyvän kokoinen ja näppärä muotoilultaan. Hämmästyttävää kuinka hyvin se sopii käteen ja taskuun näiden 5" näyttöjen jälkeen.. Okei, muistia on säälittävät 44 Mt (siis sitä mihin tallennetaan tavaraa), kamera on 0,3 MPxl ja akkukin on köykäset 1000 mAh (tosin tässä luurissa se riittää viikon valmiusaikaan). Ainoa mitä jään nykyisistä älyluureista jään kaipaamaan ovat EasyPark ja Finnkinon mobiililiput. Sekä mahdollisesti Finnairin sekä VR:n liput tarvittaessa, mutta jo parissa viikossa olen huomannut olevani paljon enemmän "läsnä" hetkessä enkä vetäytymässä milloin mihinkin. Digijärkkäri on kokenut mullistuksen ja tabletti ottanut osansa takaisin enkä ole mistään joutunut luopumaan.

Mielenkiintoista ajatella mitä vanhoihin puhelinmalleihin voitaisiin nykypäivän tekniikalla saada aikaiseksi. Hauskinta tässä kokeilussa oli löytää puhelimen uumenista selfiekuva ajalta kuin ennen koko selfiekäsitettä on ollut olemassakaan ja se oli 11 vuoden takaa minusta ja 2 vuotiaasta pojastani. Sen pystyi tekemään jo silloin. Ja voi hyvänen aika miten vuodet vierivät.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki saapi myös muista tolkun luureista antaa suosituksia. iPhone ei ehkä ole se mun juttuni, vaikken siihen syljekään. WP jää nyt taakse ihan vain siksi, että on tullut sen rajallisuus tietyissä softissa ja toiminnoissa vastaan, vaikka periaatteessa pidänkin simppelistä käyttiksestä. Android siis todennäköisesti.

Emäntä hankki tuossa jokin aika sitten Huawei P9:n ja täytyy sanoa että teki kerralla vaikutuksen mitä sitä nyt olen tuossa hypistellyt ja testaillut. Fiksun ja todella laadukkaan näköinen ja tuntuinen laite, toimii sujuvasti ja tuo kaksoiskamera tekee ihan helvetin hyvää jälkeä. Akkukin kestää suht' aktiivisella käytöllä näköjään sen pari päivää lataamatta. Alkoi tuntumaan siltä että oma jatkuvasti reistaileva S5 Mini lähtee ihan piakkoin vaihtoon ja tilalle tulee tuollainen samanlainen Huawei. Ainoa mikä Samsungiin verrattuna tökkii on tuo Huawein versio Androidista joka ei minusta ole tuon Samsungin modaaman veroinen käytettävyydessä, mutta se on sinänsä pikkuvika koska muuten vaikuttaa niin toimivalta laitteelta ja olen niin totaalisen kyllästynyt noihin jatkuvasti hajoaviin Samsungeihin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Emäntä hankki tuossa jokin aika sitten Huawei P9:n ja täytyy sanoa että teki kerralla vaikutuksen mitä sitä nyt olen tuossa hypistellyt ja testaillut. Fiksun ja todella laadukkaan näköinen ja tuntuinen laite, toimii sujuvasti ja tuo kaksoiskamera tekee ihan helvetin hyvää jälkeä. Akkukin kestää suht' aktiivisella käytöllä näköjään sen pari päivää lataamatta.
Kävin tänään hiplailemassa P9:ä ja onhan se sekä hyvännäköinen että ihan sulavasti toimiva luuri. Kameraakin testailin ja pakko kyllä kehua sitä lähikuvaustoimintoa. En tiedä, onko siinä erityisen mullistavaa muutoin, mutta hyödyntäisikö sitten toista linssiään siihen ja asetukset valmiiksi sellaiset, että alle kahden metrin päässä olevat kohteet tulevat erityisen terävinä. Kokeilin sormiani siihen n. viiden sentin päähän ja otin kuvan, oli oikein tarkka. Joku kuvauksesta ymmärtävä voisi tietysti todeta että vastaavan saa tehtyä muillakin uusilla kännyillä, mutta mun perehtyneisyydelläni tuollainen valmisversio on oikein hyvä.

Tekisi mieli hakea P9 pois, mutta yritän malttaa odottaa vielä Honor8:n saapumista markkinoille. Jos siitä tarkempia speksejä ilmaantuisi niin voisi tehdä vertailua. Onhan tuo P9:n päälle viidensadan hinta aika kova.

P9:stä saa kertoa kokemuksia, jos sattuu joku omistamaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Henkeään pidätellen varmasti seuraatte tätä kännykänvalintaprosessiani, mutta ymmärrän, onhan se jännittävää. Hiukan kyllä vielä on epäselvä tilanne valinnan osalta - iPhone SE, Huawei P9 ja Oneplus3 ovat finaalissa. Eka lähinnä kokonsa vuoksi, mutta huono etukamera hiukan jarruttaa. Toinen kokonaisuutena ehkä paras ja varsinkin kamera on saanut kehuja testeissä. Sitten hinta-laatusuhteeltaan paras, jossa lähinnä mietityttää kamera, joka ei ole testeissä vakuuttanut. Ja tilausjonot ovat kai kohtalaiset. Lisäksi P9:n 5,2" olisi käytännöllisempi kuin Oneplussan 5,5". Pitänee vielä testata tuota SE:n kameraa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toimiiko esim joku vatupassi sovellus tai joku autopeli jota ohjatan puhelinta kallistamalla? Jos ei niin varmaankin gyroskooppi rikki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ja katso, saaga tuli päätökseensä - Huawei P9 lojottaa piirongin päällä. En tosin ole unboksannut(!) sitä vielä, kun en löytänyt sopivaa kuorta siihen, enkä viitsi liki miljoonan puhelinta ottaa heti huomenna sellaisenaan talkoisiin. Vanha Noksu 920 sen sijaan kärsii hiukan iskujakin. Itse asiassa se on pudonnut niin monta kertaa, että heikompi olisi jo hajonnut. Peruskäyttöön kyllä todella hyvä luuri oli tuo. Toisaalta, peruskäyttöä kai tämä mun käyttö onkin. Ei hittolainen, pitäisikö palauttaa tuo uusi myymälään!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikäs olisi semmoinen hyvä 300-400€ android puhelin? Pitäisi semmoinen tässä hankkia ja en ymmärrä näistä enää mitään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos ei kiire ole, niin laita tilaukseen Oneplus3, @Ollakseni. 399 hintaan et parempaa varmasti saa.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Huawein P9 on kyllä loistava puhelin! Itse tuli tilattua se ennakkoon eräänä viikonloppuna niin sai Huawei Watchin (n.300-400e) kaupan päälle. Suosittelen hommaamaan Huawein oman kuoren Huawei P9 Smart Cover -suojakuori, tummanharmaa | Suojakotelot / Huawei & Honor | Laukut ja kotelot | Verkkokauppa.com Dna kaupassa tuo maksoi jotain 19e muistaakseni. Lasikalvoa tähän ei taida olla johtuen tuosta 2,5D näytöstä joka on reunoilta kaareva. Mutta kuten ylempänä moni on todennut niin kamera on aivan loistava. Lisäksi jos ei tykkää Huawein omasta Emui:sta niin ladatkaa vaikka Nova Launcher, itse en myöskään pidä Emui:sta mutta tuo korjasi ongelman :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jep, tuota sihtailin juuri DNA:n verkkokaupasta. Toinen vaihtoehto korttipaikalla olisi tämä, vaikkei yhtä siro olekaan. Pitää vielä huomenna tsekata paikalliset myymälät ja pistää sitten tilaus menemään, ellei hyllyillä ole mitään kelvollista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla käväisi Sony Xperia Z3+ huollossa kun laite oli mennyt vähän mutkalle ja USB-portti oli löystynyt. Laitteeseen oli vaihdettu näyttö ja USB-portti, ja puhelin oli ilmeisesti tuon näytön vaihdon seurauksena myös suoristunut. Homma siis skulaa hyvin, mutta huomasin tässä nyt että ilmeisesti huollon yhteydessä laite on kohtuullisen atomeiksi pistetty kun puhelimen takakuori on hieman koholla tuolta oikeasta alakulmasta. Tämä ilmeisesti vaikuttaa sitten siihen että laite ei ole enää täysin vesitiivis. Onko tässä taas huoltokeikan paikka?

Minulla ei ole ollut laitteessa minkäänlaisia suojakuoria tai koteloita, joten riittääkö ainakin väliaikaiseksi ratkaisuksi jos kuitenkin hommaisin nyt alkuun ainoastaan suojakotelon tälle? Ei tosiaan huvittaisi heti uudestaan alkaa huoltamaan laitetta kun sen sain eilen sieltä takaisin. Onko tuolla takakuoren pienellä kohoamisella muuta vaikutusta kuin se että laite ei ole täysin vesitiivis? Se että laite ei ole täysin vesitiivis ei ole mikään ongelma, kunhan se nyt ei leviä siitä jos esim. taskussa hieman hikolee tai vastaan puhelimeen ulkona pienessä tihkusateessa. En ajatellut mennä uimaan tai suihkuun sen kanssa.

Terveisin Epätietoinen.
 

HokiHero

Jäsen
Tulipa laitettua tilaukseen tuo Oneplus 3, vaikka elokuun alkuun menee toimitus. Mielenkiinnolla odotan millainen kapistus tuohon 399€ hintaan tulee, speksit ainakin vakuuttaa ja kamera toimii lomakuva ja instagram-käytössä taatusti paremmin kuin hyvin. Täytyy laittaa kokemuksia jahka luuri saapuu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huawein P9 on kyllä loistava puhelin!

Kyllä tuo aika vakuuttavalta laitteelta tuntuu. Omat Samsungit on oikeastaan ihan järjestään alkaneet temppuilunsa viimeistään parin viikon käytön jälkeen ja alta kuukauden käytön jälkeen lähteneet ensimmäiseen huoltoonsa. Tuossa Huaweissa ei emännän mukaan ole ollut muutaman viikon aikana pienintäkään ongelmaa. Vähän aikaa taidan vielä katsella ja seurailla sivusta "kestotestiä" ja sitten lähtee itsellekin tilaukseen sama luuri. Ihan hitusen liian isohan tuo minulle on kun olen suosinut näitä Mini-malleja lähinnä urheilukäytön takia, mutta tuo Huawei vaan vaikuttaa spekseiltään ja tuntumaltaan niin paljon paremmalta ja laadukkaammalta kuin esim. Sonyn Z5 Compact että taidan kuitenkin päätyä vähän isompaan tällä kertaa. Samsungilta en ole nyt edes katsellut onko heillä uusia Mini-malleja, eiköhän tämä Samsungien kanssa leikkiminen riitä minulle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kamera saa kiitosta P9:ssä ja nopeahan tuo on sormenjälkitunnisteesta lähtien. Lähinnä vaikeuksia tuottaa Androidin logiikkaan tottuminen ja asetusten vääntäminen mieleisekseen, kun ne tuossa WP:ssä olivat niin simppelit. Puhelin itsessään siis oikein hyvä, mutta Androidiin tottuminen vienee aikansa. WP ylemmän kategorian luureissa on kyllä mainettaan paljon parempi käyttis.

Huawein perusnäppikseen ei oikein sovi sormet. Onko heittää jotain muhkeampaan näppissoftaa?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Huawein perusnäppikseen ei oikein sovi sormet. Onko heittää jotain muhkeampaan näppissoftaa?
Muhkeudesta en osaa sanoa, mutta on vain yksi ja oikea näppäimistö ja sen nimi on SwiftKey (en nyt jaksa kännykällä alkaa linkittämään, Play Storesta löytyy). Nykyään maksuton ja jos antaa oikeuden skannata postit niin todella nopeasti oppii mitä haluat kirjoittaa (oppii myös muutenkin käytön yhteydessä, mutta nopeuttaa jos on iso lähdemateriaali mitä käyttää). Ja voi käyttää useamman kielen sanakirjaa yhtäaikaa, itsellä suomi ja englanti koko ajan päällä koska noita tulee käytettyä aika ristiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@hablaa

Kiitokset, huomattavasti parempi kuin alkuperäinen. Ei ehkä sen kookkaampi, mutta tajuaa todellakin paremmin kirjoitusta ja korjaa tekstiä paremmin. Lisäksi toiminnot ovat muutenkin loogisempia kuin oletusnäppiksessä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
LG G4 tullee tämän päivän aikana postissa. Xperia Z5 Compactin saatavuus oli sen verran heikkoa että päädyin LG:hen. Ehkä se on ihan hyvä ja palvelee pari vuotta eteenpäin hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös