Uusi kännykkä

  • 1 246 240
  • 5 798

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lumia 925 meni taas kerran jumiin eikä käynnisty enää millään tavalla. Takuuta on jäljellä, mutta työnantaja antoi silti hommata uuden puhelimen, kun ei tuohon oikein voinut luottaa.

Hommasin LG G4:n, josta viime vuoden puolella kyselinkin kokemuksia. Vielä on liian aikasta sen kummemmin arvioida noin muuten, mutta ensivaikutelman osalta täytyy sanoa, että kyllä Windowsin käyttöliittymä oli erinomainen. Tämä on toistaiseksi aikamoista sillisalaattia. Noin muuten puhelin tuntuu äkkiseltään laadukkaalta. Joitan vau-juttujakin olen jo ehtinyt löytää. Niin, ja Ruudun katsominen vaikutti paljon miellyttävämmältä tällä kuin 925:llä. Vielä kun oppis muuten käyttämään...
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Termosta vaan kaikille luuriseriffeille.

Olisi tarkoitus tässä lähiaikoina ostaa uusi paahtoleipä pöytälaatikkoon. Olisi mukavaa jos kyseisestä kapistuksesta löytyisi hyvä kamera ja kohtuullisesti muistia ja tehoja. Olen katsellut tuota Samsung Galaxy J5:sta, mutta muistin pienuus vähän epäilyttää. Minkälaisia muistikortteja noihin saa hommattua? Tosin nykyisessä Trend+:ssa muistia on vain puolet tuostakin, joten ei se nyt ihan mahdoton vaihtoehto ole.

Jos jollain olisi heittää jotain kohtuullisen hyvätasoista luuria joka sijoittuu samaan hintahaarukkaan kuin tuo ed. mainittu J5 (eli jotain 200-300 aböyt) niin olisin kiitollinen. Mielelläni kuulisin myös kokemuksia joltain tuosta JFemmasta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Termosta vaan kaikille luuriseriffeille.

Olisi tarkoitus tässä lähiaikoina ostaa uusi paahtoleipä pöytälaatikkoon. Olisi mukavaa jos kyseisestä kapistuksesta löytyisi hyvä kamera ja kohtuullisesti muistia ja tehoja. Olen katsellut tuota Samsung Galaxy J5:sta, mutta muistin pienuus vähän epäilyttää. Minkälaisia muistikortteja noihin saa hommattua? Tosin nykyisessä Trend+:ssa muistia on vain puolet tuostakin, joten ei se nyt ihan mahdoton vaihtoehto ole.

Jos jollain olisi heittää jotain kohtuullisen hyvätasoista luuria joka sijoittuu samaan hintahaarukkaan kuin tuo ed. mainittu J5 (eli jotain 200-300 aböyt) niin olisin kiitollinen. Mielelläni kuulisin myös kokemuksia joltain tuosta JFemmasta.
Itse hankin Oneplus X:n ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Hintaa taisi olla 269 euroa + postikulut pari kymppiä päälle.

Laite on erittäin tyylikäs ulkoisesti ja näyttö on todella hyvä. Muistia on 16 gigaa + muistikortti paikka max. 128 gb kortille. Tehoa on reilusti ja hinta-laatusuhde on loistava.

Lisään vielä oleellisen tiedon!! Voit ostaa tuon ilman kutsua tiistaisin Oneplussan nettisivuilta oneplus.net osoitteesta! Mieti haluatko erilaista suojakuorta tai muuta tarpeellista tuohon mukaan. Mukana tulee kuminen, melkein läpinäkyvä silikonisuojus ja laturi. Liitteenä kuva.
 

Liitteet

  • Oneplus X.jpg
    Oneplus X.jpg
    55,2 KB · kertaa luettu: 477
Viimeksi muokattu:

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Itse hankin Oneplus X:n ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Hintaa taisi olla 269 euroa + postikulut pari kymppiä päälle.

Laite on erittäin tyylikäs ulkoisesti ja näyttö on todella hyvä. Muistia on 16 gigaa + muistikortti paikka max. 128 gb kortille. Tehoa on reilusti ja hinta-laatusuhde on loistava.
Täytyy kompata Mazaa. Vaimolle hankintalistalla tuo Oneplus x, heti kun nykyinen Samsung sanoo sopimuksensa lopullisesti irti.

Oneplussasta noin muuten melkein pelkkää positiivista, Onen kanssa oli alkuun vähän kaikennäköistä, kun päivitykset tahtoivat aina rikkoa jotain, kun korjasivat toista.

Edit, Niin tosiaan, siis itsellä tuo Oneplus 2, tällä hetkellä käytössä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Multa lähtee ääni myös OnePlus X:lle sekä myös Honor 4X:lle. Pikkasen enemmän fygyä pöytään niin saat Honor 7:n.

Sanoisin, että tutkaile nuo ensin, ennen kuin mietit J5:sta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Voisi kuvitella että koska Huawei Honor 5x on tulossa keväällä niin pian alkaisi Honor 4X tyhjennysmyynti. Nyt hinta on 188 joka on jonkun verran alle sen 229 euron jolla sitä viime keväänä myytiin, mutta luulisi että pian tulee noita 149e hintoja ainakin yksittäisinä tarjouksina.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OnePlus on tyttärellä käytössä ja on erittäin laadukas peli. Itselle ostin powerbankin tuolta ja sekin on todella hyvää laatua ja jotenkin tyylikästä tavaraa noi kaikki OnePlus kamat. Jos ostaisin omilla rahoilla kännykän, se olisi ilman muuta OnePlus.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Noniin, nyt Perjantaina otin käyttöön uuden luurin, Huawei Honor 7.Tähän mennessä on toiminut aivan moitteettomasti muuten, paitsi Whatsappin osalta. Jotkut viestit saapuvat about 10min viiveellä. Ne tulevat näkyviin vasta silloin kun avaan Whatsapp sovelluksen. Tulee sitten kaikki viestit ns. ryppäissä. Jos odotan siis jotain viestiä niin joudun aina varmuuden vuoksi availemaan whatsappia viiden minuutin välein, koska en voi olla varma lagaako sovellus vai ei. Olen poistanut whatsappin ja ladannut uudelleen, ei ole auttanut. Kenelläkään muulla samaa ongelmaa?
Ja sitten vielä spotifysta; eikö todellakaan saa käynnissä olevaa biisiä näkymään lukitulla näytöllä, vaan pitääkö biisin vaihtamiseen aina avata näyttö erikseen ja sitä kautta vaihtaa biisiä?

Näihin kun saisi vastaukset niin olisin kiitollinen!
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
OnePlus on tyttärellä käytössä ja on erittäin laadukas peli. Itselle ostin powerbankin tuolta ja sekin on todella hyvää laatua ja jotenkin tyylikästä tavaraa noi kaikki OnePlus kamat. Jos ostaisin omilla rahoilla kännykän, se olisi ilman muuta OnePlus.
Mikä versio hänellä On?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
En muista mallia, mutta se on reilun vuoden vanha, silloin ei tainnut olla vielä kun yksi versio. Ainoa puute noissa uusissakin on NFC:n puuttuminen, mutta luultavasti kovin moni ei sitä tarvitse.

Sitten kysymyksessä on Oneplus One. NFC on kyllä ominaisuus mitä en itse käytä, mutta voi olla tulevaisuudessa tarpeellinen. Laite sinänsä on ominaisuuksiinsa nähden edullinen ja lähellä puhdasta Androidia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onkohan tuo nyt niin, etät Lumiat 950 ja 650 jäävät viimeisiksi WP-laitteiksi?

Onneksi Lumia 1520 on edelleen mahtava puhelin, mutta varmaan vuoden päästä (silloin kunnioitettavasa 3½ vuoden iässä) pitää uusia... Onko Androideissa jotain vastaavaa 6" näytön laitetta jossa akku kestää 2½-3 päivää?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Onkohan tuo nyt niin, etät Lumiat 950 ja 650 jäävät viimeisiksi WP-laitteiksi?
Eivät jää. Voivat olla (uutisten/huhujen mukaan) viimeisiä Lumioiksi, mutta _Microsoftin_ tulevat WP-luurit ovat kai Surface-brändin alla.

Windows-alustat ovat joka tapauksessa yhdistymässä (ytimeltään), joten eri laiteluokkien skippaaminen (puhelimet/tabletit/tietokoneet/"wearables") ei ole yhtä todennäköistä kuin Nokian kulta-aikoina, jolloin eri laitteissa pyöritettiin eri tarkoituksiin tehtyjä käyttöjärjestelmiä. Paitsi jos Microsoft meinaa tappaa koko Windows-tuoteperheensä. Hymiö.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Pitäisi ostaa Suomesta (..tai ainakin siten, että sujuva ja luotettava toimistus Suomeen..) vanhemmalle tyttärelleni iPhone 6 Plus. Mistä kannattaisi tsekata, vai onko hinnoissa käytännössä mitään eroa? Mieluiten kertamaksuna...

Olen aina luullut, että Applen tuotteet ovat kutakuinkin samanhintaisia kaikkialla, mutta ainakin täältä missä minä asustelen kyseisen puhelimen saisi miltei parisataa taalaa edullisemmin kuin mitä se Suomessa pikaisella selauksella näyttää maksavan. Yllättävän iso hintaero! Toimitus Suomeen ei oikein onnistu..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen aina luullut, että Applen tuotteet ovat kutakuinkin samanhintaisia kaikkialla, mutta ainakin täältä missä minä asustelen kyseisen puhelimen saisi miltei parisataa taalaa edullisemmin kuin mitä se Suomessa pikaisella selauksella näyttää maksavan. Yllättävän iso hintaero! Toimitus Suomeen ei oikein onnistu..

Kyllä ne ovat aika lailla samanhintaisia, mutta paikalliset verot ja mystiset muut maksut muuttavat hintaa jonkun verran. Nyt on kyllä mahdoton keksiä miksi et voi tilata pakettia itsellesi ja lähettää sitä sitten Suomeen, mutta joku syy siihen varmaankin on.

Tuommoisessa erikoisessa tilanteessa kärvisteleville on toki kehitetty palveluita:

Parcl

(linkki vie puljun sivuille mistä voi etsiä jonkun lähettämään tilaamasi lähetys minne haluat)

Perinteisempiäkin edelleenlähetyspalveluita tietenkin on, mutta saattaa tulla aika kalliiksi noin pienessä paketissa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Nyt on kyllä mahdoton keksiä miksi et voi tilata pakettia itsellesi ja lähettää sitä sitten Suomeen, mutta joku syy siihen varmaankin on..

Tämän maan postilaitokseen ei ole luottaminen. IPhonen laittaminen täällä postin kuljetettavaksi on sama kuin käyttäisi bensaa liekkien sammuttamiseen. Ne kun vaivautuvat varastamaan suomenkieliset Aku Ankatkin, jonka takavuosina lapsilleni Suomesta tilasin, niin voit arvata, mitä kaikkien paikallisten himoitsemalle uudelle iPhonelle kävisi.

Perinteisillä lähettifirmoilla (UPS, DHL), joita työni puolesta käytän viikottain, kustannukset nousevat helposti niin korkeiksi, että hintasäästö on pitkälti syöty sille tasolle, että puhelin on sama ostaa Suomesta ja välttää kuljetukseen liittyvät riskit. Ja eikös Suomen päässäkin olisi tiedossa jotain lisäveroja ja tullimaksuja tuon hintaisessa tuotteessa, kun paketti EU:n ulkopuolelta tulee? Linkittämäsi palvelu ilmoitti, ettei homma pelaa vielä täältä Suomeen. Kiitoksia kuitenkin vinkistä! Anyway, kaikki OK nyt, koska yksi tuttava sattuu sopivasti matkustamaan lähipäivinä Suomeen ja hän lupautui toimittamaan puhelimen tyttärelleni, kaljapalkalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja eikös Suomen päässäkin olisi tiedossa jotain lisäveroja ja tullimaksuja tuon hintaisessa tuotteessa, kun paketti EU:n ulkopuolelta tulee?

Olisi, siksi paketti pitäisikin avata ja ottaa kaikki ohjekirjat ja ylimääräiset pois sieltä ja pakata uudelleen. Juoni olisi siinä, että se on käytetty puhelin minkä omistaja vain unohti vieraillessaan ja nyt lähetät sen takaisin.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Anyway, kaikki OK nyt, koska yksi tuttava sattuu sopivasti matkustamaan lähipäivinä Suomeen ja hän lupautui toimittamaan puhelimen tyttärelleni, kaljapalkalla.
Toimiiko Applen takuu Suomessa, jos laite on tuotu EU-alueen ulkopuolelta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hankin arvalla jonkun ja opettelen käyttämään sitä. Jotain vitutuksen aiheita siinä kuitenkin on, mutta siinä jossain toisessa olisi ollut joku toinen kohta puissa.

Itse itseäni lainaten. Nyt on Samsung S5 Neo. Menin liikkeeseen ja sanoin tytöille moikka, tarvitsisin luurin ja tuo Neo näytti hyvältä. Sitten tehtiin kaupat.

Laitetaanpa se tulille ja sitten kiroillaan, eihän se sen kummempi asia ole. Todella mukavasti olen pärjännyt ilman älyluuria, mutta ei kai sitä pidä hippeillä kivikaudellakaan. Niin tässä varmaan kuitenkin käy, että tulee tätä käytettyä. Turhasta valokuvaamisesta olen tosin päässyt eroon jo ajat sitten enkä edes reissussa ole jaksanut kuvata ihan siksi, koska ei niillä kuvilla tee yhtään mitään.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Keilläs kaikilla on kokemuksia salolaisesta Turing-puhelimesta? Semmoinen olis kyllä kiva. Tietoturva siinä on tapissaan. Ominaisuus, millä tämä tavis ei tee mitään. Mutta muuten on kyllä hieno:Turing Phones
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jenkkifirma kai, mutta hienoa Salolle, että joku tulee paikkaamaan tilannetta. Käsittääkseni lupailivat kymmentä työpaikkaa per tuhat myytyä tuotetta tjsp. ja firman pääkonttoria Suomeen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jenkkifirma kai, mutta hienoa Salolle, että joku tulee paikkaamaan tilannetta. Käsittääkseni lupailivat kymmentä työpaikkaa per tuhat myytyä tuotetta tjsp. ja firman pääkonttoria Suomeen.
Lupailivat joo, mutta tuo työpaikka-arvio ei taida oikeassa maailmassa olla edes samalla dekadilla. Paitsi jos kaikki tehdään käsityönä, mitä kyllä epäilen. Hiukan kävin googlaamassa, hassun näköinen on tuo luuri.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lupailivat joo, mutta tuo työpaikka-arvio ei taida oikeassa maailmassa olla edes samalla dekadilla. Paitsi jos kaikki tehdään käsityönä, mitä kyllä epäilen.

Autoteollisuus pysyy Uudessakaupungissa, koska robottiarmeijan lisäksi siellä on todella paljon käsityötä. Jokin aika sitten oli raporttia sieltä. Luurit ovat pienempiä kuin autot, mutta varmaankin jotain vastaavaa. Tuskin se koosta on kiinni ja niitä ihmisiä ihan todella tarvitaan. On paljon juttuja missä ei kannata mennä konetta häiritsemään, koska se on tehokas ja virheetön, mutta sitten on yhä edelleen ne muut työt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Autoteollisuus pysyy Uudessakaupungissa, koska robottiarmeijan lisäksi siellä on todella paljon käsityötä. Jokin aika sitten oli raporttia sieltä. Luurit ovat pienempiä kuin autot, mutta varmaankin jotain vastaavaa. Tuskin se koosta on kiinni ja niitä ihmisiä ihan todella tarvitaan. On paljon juttuja missä ei kannata mennä konetta häiritsemään, koska se on tehokas ja virheetön, mutta sitten on yhä edelleen ne muut työt.
Itse asiassa tuo ei ollut minun arvioni, vaan YLEn uutisesta poimittu nippeli. Asiantuntijalausuntonsa antoivat mm. Salon kaupunginjohtaja ja Etlatiedon varatj.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös