Uusi kännykkä

  • 1 244 011
  • 5 798

Gemondo

Jäsen
Onko täällä kenelläkään ollut iPhone 5S kanssa ongelmana että puhelinta ei saa ladattua? Epäilen että oma ongelmani johtuu siitä että olen käyttänyt halpoja tarvike latausjohtoja jotka eivät ole yhtä timmejä kuin aidot vastaavat.

Nyt kävin ostamassa aidon Applen latausjohdon, mutta virta ei siltikään siirry puhelimeen. Olen miettinyt että voisiko ongelma olla nyt siinä pienessä vehkeessä joka tungetaan pistorasiaan? Voiko sillä olla merkitystä minkä valmistajan se on? (Koska kombo Applen "boxi + tarvikepiuha toimi jotenkuten, mutta Samsungin "boxi" + Applen piuha ei lainkaan.)

Entä pystyyköhän tuota korjauttaa missään kun ei huvittaisi uutta luuria kuitenkaan ostaa?
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Älypuhelimet on perseestä. Ne soittelee itsekseen minne sattuu, ja koko elämä on pakattu tupakka-askin kokoiseen yhteen muovinpalaseen: Puhelin, tietokone ja musiikki jne kaikki samassa, kun se yksi muovinpala sitten tipahtaa vessanpottuun ei ole enää elämää. Eläköön erilliset laitteet, televisio televisiona, tietokone tietokoneena, stereot stereona ja vanhaan malliin elämä järjestyksessä. Riippumattomuus nettiyhteyksistä on kaiken viisauden lähtökohta, sano Paasikivi!
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Onko täällä kenelläkään ollut iPhone 5S kanssa ongelmana että puhelinta ei saa ladattua? Epäilen että oma ongelmani johtuu siitä että olen käyttänyt halpoja tarvike latausjohtoja jotka eivät ole yhtä timmejä kuin aidot vastaavat.

Nyt kävin ostamassa aidon Applen latausjohdon, mutta virta ei siltikään siirry puhelimeen. Olen miettinyt että voisiko ongelma olla nyt siinä pienessä vehkeessä joka tungetaan pistorasiaan? Voiko sillä olla merkitystä minkä valmistajan se on? (Koska kombo Applen "boxi + tarvikepiuha toimi jotenkuten, mutta Samsungin "boxi" + Applen piuha ei lainkaan.)

Entä pystyyköhän tuota korjauttaa missään kun ei huvittaisi uutta luuria kuitenkaan ostaa?

iPhone- ja iPad-huolto | iPhone ja iPad korjaus
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Itselläni kävi kans aikoinaan ihan samanlailla. Kun puhelin pyörii housujen/takin taskussa niin oli kyseinen kolo täynnä kaiken maailman skeidaa.
Tästä viisastuneena hommasin kunnon suojapussin puhelimelle.
Mut hienoa et ongelma selvisi.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Aikeissa olisi ostaa uusi puhelin lumppu 1020:n tilalle. Toiveena olisi siis hyvä kamera ja kokoa ei saisi olla juurikaan 1020:ta enemmän. Niin ja androidiin olen taipumassa. Nopeasti vilkastuna näyttää siltä että kaikki uudet hyvän puhelimet ovat aika isoja tai siis näyttö on iso. Jos koosta tinkii joutuu hankimaan "paskaa" Mutta siiten tuli eteen Sony Xperaia Z5 compact. Mitäs mieltä palstavelijet olette tästä puhelimesta? Olen lukenut muutamia arvosteluita netissa ja vähän ristiriitaista tietoa on ollut. Jotkut kehuu kameraa taivaisiin ja jotkut sanovat sen olevan parhaimillaakin vain keskivertoa. Hämäräkuvauksesta puhuttaess siis. Hämäräkuvaus ilman salamaa olis se tärkein kameraominaisuus.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ei oo uusi käynnykkä, mutta rohkenen silti kysyä täällä ajatuksella "kännyköiden yleisketju" : )

Eli Nokia Lumia 1520. Olisiko jollain ollut samanlaista probleemaa ja tietäisi vastauksen? Googlesta en apua löytynyt. Ongelma on se, että kun puhun normaalisti puhelua luuri korvalla, vastapuoli kuulee hyvin mun puheen. Kun yritän puhua kaiuttimen kautta, ei toiseen päähän kuulu kuin pihaus. Ja sama homma mm. Whatsapp ääniviestissä, ei kuulu kuin tosi hiljaa, vaikka kaiutin täysillä.

Viime syksynä oli sama ongelma, mutta en muista miten se ratkesi, automaattisesti vai teinkö jonkun onnistuneen "korjausliikkeen".
 
Osaako joku kertoa miten saa oman soittoäänen iPhone 6 s puhelimeen laitettua? Välineinä olisi iPad air 2 ja iPhone 6s kyseistä soittoääntä ei löydy sieltä sovelluskaupasta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku kertoa miten saa oman soittoäänen iPhone 6 s puhelimeen laitettua?
Käsittääkseni vaatimus on iTunes ohjelma, olen muutaman kerran tehnyt sen Windows ympäristössä sillä.
 
Kiitoksia Leon nyt löyty näköjään tarpeeksi selkeät ohjeet. Minkähän ihmeen takia on tuo nuinkin vaikeaksi pitäny tehä. Tämän soittoäänen saaminen on niin vaikeaa mutta kyllä se sitten palkittee kun puhelin helähtää sillä soimaan. Vanhoissa Nokialaisissa on kyseinen ääni ollut monessakin koska sen on voinu lähettää puhelimesta toiseen.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta siiten tuli eteen Sony Xperaia Z5 compact. Mitäs mieltä palstavelijet olette tästä puhelimesta? Olen lukenut muutamia arvosteluita netissa ja vähän ristiriitaista tietoa on ollut. Jotkut kehuu kameraa taivaisiin ja jotkut sanovat sen olevan parhaimillaakin vain keskivertoa. Hämäräkuvauksesta puhuttaess siis. Hämäräkuvaus ilman salamaa olis se tärkein kameraominaisuus.
On muuten ihan hyvä puhelin, mutta kameran hämäräkuvausominaisuudet eivät ole ainakaan automaattiasetuksilla kummoiset, joten en suosittele, jos hämäräkuvaus ilman salamaa on tärkeää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitoksia Leon nyt löyty näköjään tarpeeksi selkeät ohjeet. Minkähän ihmeen takia on tuo nuinkin vaikeaksi pitäny tehä. Tämän soittoäänen saaminen on niin vaikeaa mutta kyllä se sitten palkittee kun puhelin helähtää sillä soimaan. Vanhoissa Nokialaisissa on kyseinen ääni ollut monessakin koska sen on voinu lähettää puhelimesta toiseen.
Mä tulostin itelleni joskus vastaavat ohjeet. Nyt vois mennä jo ulkomuististakin, mutta kyllä toi pariin kertaan piti harjoitella paperin kanssa. Eka ongelma oli se, että tää kone ei oletuksena näyttänyt tiedostopäätettä (kun sehän pitää siis käsin käydä vaihtamassa), ja sen esiin saaminen nykyisillä winkkareilla oli oma shownsa. Kynnys uuden soittoäänen tekemiseen on edelleen hiukan korkea. Mäkin ihmettelen sitä vaikeutta, mutta yhtä paljon sitä, että se on ylipäänsä mahdollista soittoäänelle. Viestiääniä ei kai vieläkään saa tehtyä ite.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Morjens. Olen ostamassa uutta puhelinta 4 vuoden tauon jälkeen, kun Lumia 900 alkaa aiheuttamaan vähän liikaa ongelmia vanhentuessaan.
Budjetti on tällä kertaa alle 300 €, mutta sillä hintaa pitäisi saada hyvä puhelin.
Jos rahaa olisi niin ostaisin Lumia 950:n mutta se mene rankasti yli budjetin.

Luin tätä ketjua läpi ja jonkin verran on kehuttu LG:n G3:sta. Sen saisi tällä viikolla gigantista 269 euroon. (16Gb versio)
Onko 3G enää järkevä ostos, kun käyttöjärjestelmä ja tekniikka on jo pari vuotta vanhaa?? Hinta vain houkuttaa aika paljon, koska kilpailijoiden vanhoja lippulaivamalleja en ole tuohon hintaan löytänyt.

Puhelimelta vaaditaan nopeutta arkikäytössä, helppokäyttöisyyttä ja hyvää kameraa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Meinasin suositella Huawei Honor 5X:ää mutta kun vertailin speksejä LG G3:n ja sen välillä niin G3 ei häviä kuin akunkestossa tuolle 5X:lle.

Tuohonhan saa heti Android 5.0 Lollipopin ja nopealla googlauksella vielä 6.0 Marshmallowin

LG G3 saa viimein Android 6.0 Marshmallow’n | Mobiili.fi

Miten niin 3G? Eikös tuossa ole ihan Gigantinkin speksien mukaan 4G?
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Verkkokaupan poistomyynnissä on Motorolan Moto X hintaan 209,90€. Kyseessä on heidän 2014 vuoden lippulaiva ja parempaa hintalaatusuhdetta ei tällä hetkellä omien tutkimuksien perusteella ole. Toki noitakaan ei näyttäisi olevan enää kuin pari jäljellä, joten nopeita toimia vaaditaan.

Tässä linkki kyseiseen puhelimeen verkkokaupan sivulla: MotoX | Verkkokauppa.com

Itse olin myös tilanteessa, jossa vanha iPhone 4 piti päivittää ja valinta osui tähän poistomyynnissä olevaan tuotteeseen. Motorolan lupaus, että siihen tulee vielä Android 6.0 (joka piti paikkaansa) oli se, joka viimeistään ostopäätöksen varmisti. Tuolla puhelimella uskon siis pärjääväni hyvin seuraavat 2-3 vuotta.

Puhelin on nopea, siinä on 2,5Ghz neliydinprosessori (sama mitä LG G3), mutta keskusmuistia vain 2 Gb, jonka nimenomaan uskon tulevan vastaan tuossa parin vuoden jälkeen. Käyttöliittymä on puhdas Android, ei mitään ylimääräisiä lisättynä, joten sanoisin sen olevan varsin helppokäyttöinen. Kameraa en puhelimessa käytä juuri ollenkaan, joten siitä en osaa arviota antaa. Muiden kokemusten perusteella se ei juurikaan erotu edukseen.

Eli mikäli tämän hetkisistä puhelimista mikään ei juuri säväytä, tuo Moto X on loistava valinta tuohon poistohintaan, koska sillä saa näyttävän ja riittävän tehokkaan puhelimen todella halvalla. Jos tuon ajattelisi maalaisjärjellä, että pari vuotta pärjää puhelimella hyvin, niin se olisi silloin ~100€ / vuosi ja epäilen, että juuri julkaistu Samsung S7 pystyy samaan. Tuon parin vuoden jälkeen voi sitten palata tarkistamaan markkinoita, josko löytyisi luuri joka todella säväyttää.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kiitos vastauksista @SergeiK ja @Iggy.
MotoX voisi jopa kiinnostaa, mutta puhelinta pitäisi päästä myös kokeilemaan ennen ostoa, eikä tuota mallia taida löytää enää mistään.
Pienellä googlauksella ei puhelimessa taida olla muuta vikaa kuin organisaatiomuutokset (Lenovo heittänyt Motorolan väkeä pihalle), jotka on hidastanut puhelimen päivityksiä.
CDON:ssa on kampanjassa Moto X play, (215 €) jota suositeltiin toisella palstalla. Onko tuo nyt sitten päivitetty versio Moto X:stä? Ainakin android on 5.1-versio.
Playta pääsisi varmasti vielä testaamaankin jossain liikkeessä ennen ostoa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuolla jossain kauempana mainitsin hankkineeni kakkospuhelimeksi LG Spiritin. Toissa viikolla se oli reissussa mukana. Hermot meni. Pahimpina päivinä piti buutata kolme kertaa lyhyen ajan sisällä. En sitten tiedä, oliko virhe laittaa kasvontunnistus päälle. Lähti kyllä vikkelään pois, täysin turha ominaisuus. Nopeammin sai auki koputuskoodilla. Kyllä tuli iPhonea ikävä. Ensi reissulla otan molemmat mukaan ja lelu voi olla rinteessä taskussa, mutta kaikki älyjutut kyllä jää oikealle puhelimelle. Se jäi arvoitukseksi, oliko wifin hyytyminen tokavikana päivänä puhelimen vai tukarin kenkkuilua. Buutti ei auttanut, uloskirjautuminen tukarista ei auttanut, mikään ei auttanut. Vieressä vaimo surffasi samaan aikaan tyytyväisenä iPhonellaan. Oli mulla onneksi android-tabletti mukana, niin sain check-inin sentään tehtyä samalla henkilökohtaisella wlan-tunnuksella. Tunnus siis ei ollut lukossa eikä mitään. Mystisesti kyllä puhelimen wifikin heräsi lähtöpäivänä.

Onko tuo androidin perustouhua, vai onko loi LG vain niin lelu? Ainoa plussa kamerasta. Yllättävän nättiä kuvaa hämärässäkin sisätiloissa.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo CDON kampanja on päässyt livahtamaan täysin tutkan ohitse. Joudun kenties seisomaan korjattuna koskien aiemmin mainitsemaa mielipidettäni parhaasta hintalaatusuhteesta.

Prosessorin suhteen muutosta on, mutta itse en tykkää suuntauksesta, jossa prosessorin tehoa lasketaan ja ytimien määriä nostetaan. Omiin käyttötarkoituksiin tämän suhteen X play on ottanut takapakkia. Sen sijaan kamera on huomattavasti parempi ja niin on myös akkukin. Myös microSD-muistikorttipaikka on oiva lisä, joten kyllä tässä tapauksessa tuo Moto x play hintaan 215 on vielä parempi mitä aiemmin mainitsemani Moto X.

Jos tuota pääset jossain liikkeessä ihan kokeilemaan ja siihen tykästyt, niin en usko, että pieleen voi tuon kanssa mennä. Jotenkin absurdi jopa tuo tarjous. Jos jokin asia vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin... No joo, itse ostaisin tuon kyllä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Luin tätä ketjua läpi ja jonkin verran on kehuttu LG:n G3:sta. Sen saisi tällä viikolla gigantista 269 euroon. (16Gb versio)
Onko 3G enää järkevä ostos, kun käyttöjärjestelmä ja tekniikka on jo pari vuotta vanhaa?? Hinta vain houkuttaa aika paljon, koska kilpailijoiden vanhoja lippulaivamalleja en ole tuohon hintaan löytänyt.

Onko tuo androidin perustouhua, vai onko loi LG vain niin lelu?

LG spiritistä en tiedä, mutta itse vaihdoin Lumia 925:n LG:n G4:ään muutama viikko sitten. Olen ollut oikein tyytyväinen. Toki tämä onkin lippulaivamalli (ei kylläkään enää uusin sellainen). Yksi tärkeimpiä kriteerejä valita juuri LG oli se, että LG ilmeisesti ainoana valmistajana tekee lippulaivapuhelimetkin irroitettavalla akulla. Lumia oli mun Siperia sen suhteen, että ymmärsin tuon olevan suositeltava ominaisuus.

G3:a en ole kokeillut, mutta G2:ta kyllä. Ihastuin siihen kovasti, joten uskon tuon G3:n olevan myös oikein hyvä peli varsinkin tuohon hintaan. Toki Motorola puhtaine Androideineen olisi sekin varmasti oikein hyvä ostos.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vastauksista @SergeiK ja @Iggy.
MotoX voisi jopa kiinnostaa, mutta puhelinta pitäisi päästä myös kokeilemaan ennen ostoa, eikä tuota mallia taida löytää enää mistään.
Pienellä googlauksella ei puhelimessa taida olla muuta vikaa kuin organisaatiomuutokset (Lenovo heittänyt Motorolan väkeä pihalle), jotka on hidastanut puhelimen päivityksiä.
CDON:ssa on kampanjassa Moto X play, (215 €) jota suositeltiin toisella palstalla. Onko tuo nyt sitten päivitetty versio Moto X:stä? Ainakin android on 5.1-versio.
Playta pääsisi varmasti vielä testaamaankin jossain liikkeessä ennen ostoa.

Käyttöjärjestelmän puolesta voin suositella noita puhtaita Android luureja. Itsellä ollut nyt 3 vuotta Nexusin Android luuri ja ei juurikaan pahaa sanottavaa löydy. Noiden puhtaiden Android luurien etuina ovat mm. helppokäyttöisyys, päivitysten nopeus ja bugittomuus verrattuna valmistajien omiin muokkauksiin. Puhdas Android on äärettömän helppokäyttöinen eikä sisällä mitään ylimääräistä, joillekkin se voi toki olla iso miinuskin kun ei ole niitä valmistajien omia tilpehöörejä mukana. Silti perus Androidista löytyy kaikki tarvittava valmiiksi ja sovelluskaupasta voi asennella niitä sovelluksia sen mitä itse haluaa. Päivitykset Google lähettää näihin puhtaisiin Android luureihin aivan ensimmäisten joukossa, eli uusia päivityksiä ei tarvi odotella pitkään, kuten joillakin valmistajilla.

Motorolasta ei ole itsellä kokemusta, mitä äkkiseltään tuon Moto X playn specsejä selasin, varsin pätevältä puhelimelta vaikuttaa.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kiitokset vielä kaikille keskusteluun osallistuneille.
Äsken kävin G3:n Gigantista hakemassa, koska Motorolaa ei Vaasassa päässyt testaamaan.
Laitan jotain arviota kunhan olen päässyt sinuiksi laitteen kanssa.

Oli muuten expertilla joku Huawei-fani myyjänä. Oli honor 7 ja honor 5X niiiiiin hyviä että. Gigantin myyjä oli mukavan neutraali esittelijä.
Gigantin myyjä pelotteli tiedonsiirto-ongelmilla Lumiasta ja kauppasi aika suolaiseen hintaan asennuspalvelua ja tiedonsiirtoa. En tähän täkyyn tarttunu. Perkeles itte teen! Toivon mukaan en kadu illemmalla.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Kunhan vaan on peruspuhelin niin kaikki skulaa. Puhelin omanaan puhelimena, telkkari telkkarina, Stereot stereoina ja tietokone tietokoneena kaikki erikseen. Eläköön laaja laitekanta ja vähäinen haavoittuvuus! Älypuhelimet on perseestä, kalliita, ei kestä kolhuja ja koko elämä on kiinni yhdestä tupakkiaskin kokosesta vehkeestä kun siinä on kaikki laitteet samassa ja vielä netin toimivuudesta niidenkäyttö kokonaan kiinni, kun se on vessanpotussa saa hirttää samantien ittensä pyykin mukana : D
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Oli muuten expertilla joku Huawei-fani myyjänä. Oli honor 7 ja honor 5X niiiiiin hyviä että.
Kyse tuskin on faniudesta, vaan siitä että tietyt merkit antavat paremmat provikat myydyistä laitteista.

On virhe kuvitella että elektroniikkaliikkeen myyjä olisi jotenkin puolueeton asiantuntija. Useassa tapauksessa se ei ole kumpikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös