Uusi kännykkä

  • 1 245 251
  • 5 798

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Skloddille ostin ko. luurin n. kk sitten. Itse kun noita vertailin, niin teho, laadukas yleisilme, toimiva käyttis ja ennenkaikkea äärimmäisen hyvä Full HD näyttö riittävän kokoisena olivat kriteereinä. Ostin itse sen 32GB mallin eli oli melko kalliskin, selkeästi yli alkuperäisen budjettini. Mä vaan vakuutuin kaikesta siinä. Kauppaan astellessani en ollut ko. luurista edes tietoinen... Varaukseton puolto.

Kiitti... nopean toiminnan heppuna kävelin edellisen viestini lähettämisen jälkeen kauppaan tarkoituksena ostaa juurikin LG G3 malli, mutta ulos kaupasta onnistuin kuitenkin tulemaan saman puljun G Pro2 mallin kanssa... Pikkuriikkisen huonommat speksit joitain osin G3 malliin verrattuna, mutta 5.9 tuuman näyttö sai kääntymään tän kannalle, enkä ole katunut, mitä olen puhelinta nyt opetellut käyttämään. Laatuvaikutelma erittäin hyvä ja ennenkaikkea näyttö on nyt sen kokoinen, että puhelimen avulla viitsii myös nettisivuja selailla ja whatsapp viestejä tyttärelle naputella näilläkin nakkisormilla. En uskaltanut ottaa riskiä G3 puhelimen kanssa näytön suhteen, kun päällimmäinen syy uuden puhelimen hankinnalle oli juurikin saada puhelin isolla näytöllä. iPhone 5S mikroskooppisen pieni näyttö vit**ti kylläkin ihan loppumetreille saakka, kun jouduin poistamaan iphonesta kaiken tulenaran materiaalin veke, rouvan anastaessa mun vanhan puhelimen käyttöönsä... mutta siitäkin selvittiin, heh!

Hintakaan ei ollut paha, laadukkaan nahkaisen suojakotelon kanssa koko roskalle jäi hintaa 350 euroa, joten yhden uuden iPhone 6 Plussan hinnalla näitä olisi saanut kaksi.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Akunkestoa joissain lähteissä moitittiin, mutta ei taida olla älypuhelinta, jota aktiivikäytössä ei joudu päivittäin lataamaan?

Itsellä Sony Xperia Z3 ja akunkesto on kyllä huikea. Normaalikäytöllä akku kestää sen pari päivää. Verrattuna Lumia 920 mikä oli aiemmin on ero kuin yöllä ja päivällä. Samanlaisella käytöllä Lumian akku loppui ennen iltaa, kun Sony porskuttaa vielä toisen päivän. Toki välillä tulee päiviä jolloin puhelinta tulee käytettyä enemmän ja tällöin tulee puhelin ladattua jo päivän jälkeen, kun ei viitsi seuraavaa päivää tuskailla virransäästöjen kanssa, mitkä kyllä vie akunkeston täysin uusiin sfääreihin, mutta itse en näitä tykkää käyttää. Muutenkin loistava puhelin. Kamera on huikea, kun osaa sitä käyttää. Puhelin toimii erittäin nopeasti ja tähän mennessä eli ole jumittanut kertaakaan (puhelin ollut syyskuun alusta). Suosittelen ehdottomasti hankkimaan kyseisen kapistuksen, jos kalliimpia älypuhelimia suunnittelee. Ja onpa puhelin kaiken lisäksi vielä pöly- ja vesitiivis. Näitä ominaisuuksia en tosin ole itse kokeillut, enkä varmasti tule kokeilemaankaan, mutta ainakin testien perusteella ei puhelin ole vedestä moksiskaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jolla kiittää onnistuneesta tablet-myynnista ja muutaman päivän myy puhelintaan hintaan 249 euroa. Vahinko, että ei tarvitse uutta kännykkää.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Onko kenelläkään pidempiaikaista käyttökokemusta LG G3 puhelimesta? Netistä olen lukenut testiraportit, mutta lisätietoa kaipaisin ns. numeroiden takaa, eli käytettävyydestä ja pidempiaikaisesta käytöstä? Onko puhelin ollut ns rahan arvoinen ostos myös alkuhuuman jälkeen

iPhone 5S nyt vuoden käyttäneenä olen ollut tyytyväinen puhelimen helppokäytöisyyteen ja siitä en haluaisi paljoa tinkiä. Android puhelinten kohdalla pelottaa, ehkä aiheettomasti, että sitä joutuu säätämään puoli vuotta ennenkuin puhelin on toimiva. OK, vähän liioitellen, mutta kuitenkin...?

Uuden puhelimen hankkiminen tulee ajankohtaiseksi, koska olen lopen kyllästynyt nykyisen puhelimen pieneen näyttöön, varsinkin nettikäytössä (yllättäen sillekin on tarvetta reissun päällä ollessa...) sekä siihen, että mun nakkisormilla kirjoitusvirheiden määrä on kasvanut huomattavasti, kun ei vaan tahdo osua oikeisiin kirjaimiin pienellä näytöllä... Lapset myös pakottivat käyttöönottamaan Whatsappin (joka on kyllä ihan kätevä sovellus) joten tekstien naputtelun määrä on kasvanut entisestään.

iPhone 6+ olisi tietty mahdollisuus, mutta jotenkin 700 euroa laittaa puhelimeen tuntuu jo jotenkin järjettömältä summalta, varsinkin jos lähes yhtä hyvän (esim tuo LG G3..) saa alle 400 euron.

Toki myös muita älypuhelimia saa suositella, Sony... kaveri on tyytyväinen Lumia 1520 malliin.. Tai sitten odotan jokusen kuukauden, että tuon 6+ hinta tippuu johonkin järjelliseen summaan, kuten 500 euroon, jollooin hankin sen!

Itse vaihdoin n. kuukausi takaperin Iphone 4:n Sony Xperia z1:seen. Iso 5" näyttö, hyvä kamera, 3000mah akku joka kestää, ja vedenkestävä kaiken muun lisäksi. Ei voi kun suositella, vaikka mallista on jo tullut z3 ulos. Meikäläisen käytössä (viaplay, youtube, kuvaus, sports tracker, spotify ja netti) toimii kyllä paremmin kuin ajatus.

Miinukset lähinnä kömpelöstä näytönlukitusnäppäimen sijainnista. Muuten kyllä loistava luuri ollut.

Edit: olitkin jo luuron hommannut, mutta kätetään susoistukset ennalleen :)
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2014/11/04/huawei-honor-6-arvostelu
http://saunalahti.fi/honor6/
http://murobbs.plaza.fi/taskumuro-p...a-muut-mobiililaitteet/1169339-honor-6-a.html

Uudella android puhelimella jatketaan. Tällä kertaa haaviin tarttui Honor 6 (Huawein tekemä puhelin jonka ovat brändänneet honoriksi).

-Tinke

Mitäs olet tykännyt puhelimesta? Itsellä vakavassa harkinnassa tämä vs. One Plus One. Oikeastaan ainut asia mitä vielä mietin, on tuo huollon toimivuus. OPOssahan takuuhuolto on toiminut suhteellisen hitaasti, kun ilmeisesti puhelin on lähetettävä takaisin tehtaalle. Kuinka on Honor 6:ssa, kun puhelinta kuitenkin myydään ihan Saunalahden verkkokaupassa, vastuu huollostahan on ilmeisesti silloin myyjäliikkeellä ja luulisi että tällöin joku huoltopaikka löytyisi Suomesta.

Onko muilla kokemuksia?
 

lebak

Jäsen
Mitäs olet tykännyt puhelimesta? Itsellä vakavassa harkinnassa tämä vs. One Plus One.
Itsellä ei ole kokemuksia OPO:sta, mutta eilen tuli klo 14:23:14 kutsu sähköpostiin. Muutama kk sitten ostin jo uuden puhelimen, joten tuolle ei ole enää käyttöä. Kutsu ilmeisesti siis voimassa 24h. Laita YV:tä, jos kiinnostaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mitäs olet tykännyt puhelimesta? Itsellä vakavassa harkinnassa tämä vs. One Plus One. Oikeastaan ainut asia mitä vielä mietin, on tuo huollon toimivuus. OPOssahan takuuhuolto on toiminut suhteellisen hitaasti, kun ilmeisesti puhelin on lähetettävä takaisin tehtaalle. Kuinka on Honor 6:ssa, kun puhelinta kuitenkin myydään ihan Saunalahden verkkokaupassa, vastuu huollostahan on ilmeisesti silloin myyjäliikkeellä ja luulisi että tällöin joku huoltopaikka löytyisi Suomesta.

Onko muilla kokemuksia?

Ei ole ollut mitään ongelmia. Puhelin on erittäin tehokas hintaansa nähden (mm. pieksi kaverini S3:n tuplapisteillä AnTuTun testeissä.). Akku kestää 2-2,5 päivää minun käytössäni ja akun kestoa saisi vielä pienemmäksi ultra-akku ominaisuudella ja erinäisillä tasker softilla. Erittäin hyvä puhelin tähän hintaluokkaan. Suosittelen.

-Tinke
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Akunkestoa joissain lähteissä moitittiin, mutta ei taida olla älypuhelinta, jota aktiivikäytössä ei joudu päivittäin lataamaan?

Edellä mainittujen lisäksi myös iPhone 6 plus riittää helposti yli päiväksi (itse lataan oman joka toinen yö) sekä melko varmasti Samsungin Note puhelimet.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Paras akunkesto minkä tiedän löytyy Lumia 1320:stä. Pitkälle kolmatta päivää kestää akku normaalikäytössä. Kaksi vuorokautta vaatii jo todella kovaa käyttöä. Toki tuo alkaa olemaan itselleni jo liian suuri, mutta jos haluaa akun kestoa ja suuren näytön, niin tuskin on parempaa.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lumiasta Lumiaan - Tietojen siirtoa

Nyt sain sitten hankittua vanhan Lumian (820) tilalle 930, mikä vaikuttaa muutaman päivän jälkeen omaan käyttöön oikein sopivalta. Sain jo Live-tilinkin tiedot linkattua niin, että aiemmin ostetut sovellukset saa suoraan ladattua myös uuteen puhelimeen.

Nyt kyselen jo aika tyhmiä, mutta mitenhän on pelien tallennuksien siirto, siis onko mitenkään mahdollista saada Angry Birdsien tai Hill Climb Racingin saavutuksia siirrettyä uuteen puhelimeen? Onnistuisiko ihan kopsaamalla oikeat tiedostot vanhalta puhelimelta uudelle tai jotenkin verkon kautta? Kun ei haluaisi Angry Birdin Star Warseja täysin nollasta aloittaa, ja on tuo perusjeeppi aika köykäinen peli Hill Climb Racingissa...
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Lumiasta Lumiaan - Tietojen siirtoa

Nyt kyselen jo aika tyhmiä, mutta mitenhän on pelien tallennuksien siirto, siis onko mitenkään mahdollista saada Angry Birdsien tai Hill Climb Racingin saavutuksia siirrettyä uuteen puhelimeen? Onnistuisiko ihan kopsaamalla oikeat tiedostot vanhalta puhelimelta uudelle tai jotenkin verkon kautta? Kun ei haluaisi Angry Birdin Star Warseja täysin nollasta aloittaa, ja on tuo perusjeeppi aika köykäinen peli Hill Climb Racingissa...

Hill Climbistä en tiedä, mutta Rovion peleissä lienee helpointa vain rekisteröityä ja hankkia Rovion pelitili. Tällöinhän voi pelata Rovien pelejä, eli mm eri Angry Birdsejä millä tahansa alustalla aina jatkaen siitä missä on menossa.
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onko kokemuksia Galaxy S4+ -puhelimesta? Hintaa on 299, kun taas S5 on jo 499. Eli kannattaako ostaa S4+ ennen kuin S5 hintaero vuoksi?
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Mä oon katellut tuota LG G2:sta sillä silmällä viime päivät. Muita miinuspuolia en löydä kuin "vain" 16GT tallennustilan ja ei sd-korttipaikkaa. Nyt irtoaisi Saunalahden puljusta alle 300€, mitäs olette asiantuntijat mieltä? Lähinnä perus nettisurffaukseen, musiikin kuunteluun ja Clashin pelaamiseen olen uutta luuria hankkimassa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Näin kaupassa uuden Samsung Gear S älykellon ja päätin hetken mielijohteesta hankkia moisen kapistuksen komplementoimaan Note 3 luuria.

Hyödyllisimmät featuret näin ensi tuntumalla tuntuisivat olevan meilien lukeminen suoraan kellosta ja kalenterin integrointi, jolloin yhdellä vilkaisulla näkee kellotaulun lisäksi päivän tapaamiset ja tapahtumat.

Kellolla soittaminen tuntuu vähän turhan oudolta...

Edit. Joskus tulee missattua puheluita esimerkiksi ulkona tai kaupungilla, kun on kännykkä taskussa, eikä kuule soittoääntä. Värinähälytys ranteessa tuntuu toimivan hyvin siihen skenaarioon.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Lumia 620 päivitysongelma.

Eli seuraavanlainen ongelma olisi. Laitoin puhelimen (Lumia620) etsimään päivitykset ja päivitys löytyikin.
Latasin akun täyteen ennen latausta ja jätin puhelimen edelleen laturiin kiinni.
Päivitys latautui ilman ongelmia ja alkoi asentamaan ilman ongelmia.
Rattaat pyöri nätisti ja alla oleva palkki meni noin 90% ja sen jälkeen vilkkui akku lopussa (siis se iso akun kuva) ja puhelin sammui.
Puhelin siiis edelleen laturissa ja akku oli täynnä niin silti akku loppui?!?

Puhelin ei lähde enää käyntiin vaikka on toista tuntia ollut laturin päässä tuon sammumisen jälkeen.

Onkohan kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa lumiaa päivitettäessä?

tai jos joku tietäisi miten ongelman saisi ratkaistua.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Lumia 620 päivitysongelma...
Jotain perusvinkkejä löytyy Microsoftin sivuilta:
www.windowsphone.com/fi-FI/how-to/wp8/phones-and-hardware/restart-my-phone

Itse antaisin luurin olla yön yli piuhan päässä ja katsoa onko siinä aamulla eloa. 620:ssa sai akun irti ilman huollon työkaluja, joten voisit ottaa sen aamulla irti ja laittaa takaisin. Kyse voi olla vain jostain kosketushäiriöstä. Läppärini kanssa on pitänyt tempaista akku pari kertaa irti, kun virtanäppäimen painelu ei käynnistänyt konetta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vuosikausia vanhan Nokialaiseni näyttö hajosi viimein, kun puhelin oli tarpeeksi monta kertaa tipahtanut lattialle. Olin jo korjauttamassa näyttöä, koska pidin ja pidän edelleen todella paljon tuosta yksinkertaisesta ja akunkestoltaan erinomaisesta puhelimesta, mutta vaimoni taivuttelun ansiosta siirryin pitkin hampain oikeiden älypuhelinten maailmaan. Uusi puhelin kantaa nimeä Samsung Galaxy Trend Plus.

Tämä on tarpeeksi pieni, jotta käyttö onnistuu vallan mainiosti yhdellä kädellä, joka oli ykkösprioriteetti uutta puhelinta ostaessa. On myös minun ensimmäinen Android-käyttöjärjestelmällä varustettu puhelin ja vaikka Android tuntuikin vanhaan Symbianiin tottuneesta aluksi sekavalta, niin onhan tuo monessa mielessä huomattavasti Symbiania parempi. Noin muutoin en tiedä puhelimen spekseistä juurikaan mitään. Muistikorttipaikka siinä on, jota pidän tärkeänä asiana. Kamera vaikuttaisi olevan ihan ok, joskaan sillä ei ole kauheasti väliä, koska mulla on ihan erikseen digikamera jolla harvat kuvani napsin.

Positiivisin yllätys hankinnassa oli puhelimen halvahko hinta. Tai ainakin se tuntui musta halvalta, hyvän matkaa alla sata euroa. Jotenkin mulla oli mielikuva, että tuollaisetkin älypuhelimet maksavat pari-kolmesataa euroa, mutta ei näköjään ja hyvä niin.

Akkua saa olla lataamassa päivittäin, jos vähänkin enemmän puhelimella kikkailee ja totta kai uutuuttaan kiiltävää puhelinta tulee koko ajan räplättyä ihan jo siksikin, että oppisin joskus sitä edes välttävästi käyttämään. Sen olin jo huomaavinani, että näytön oletuskirkkautta tiputtamalla akku kestää pidempään ja aika tummaksi sen sääsinkin. On tuossa varmaan ihan pirusti kaikkea mitä en ole vielä oppinut käyttämään, mutta onhan tässä aikaa opetella. Ja kuitenkin nyt tuli sentään siirryttyä tekniikassa aimo harppaus eteenpäin. Vanhassakin puhelimessa oli netti ja sitä jonkun verran lähinnä uutisten lukemiseen käytinkin, mutta ovathan tässä Samsungissa nuo hommat aivan eri tasolla. Paljon tässä on sellaistakin joka ainakin pintapuolisella tutkimisella vaikuttaa kovin turhalta, mutta ehkä nuokin jutut vielä mulle aukeavat. Joka tapauksessa olen hankintaan ihan tyytyväinen. Kai tämä on nykykriteereillä aika perusperus älypuhelin, mutta kaltaiselleni teknofobiaan taipuvaiselle vanhalle käyrälle tässä on enemmän kuin tarpeeksi teknisiä hienouksia.

Niin ja onhan mulla parikin vanhaa Nokialaista jemmassa. Niiden käyttöön voin sitten palata, jos oikein alkaa nykytekniikka ahdistamaan.
 
Viimeksi muokattu:

JeanGP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Senators
Onkos jollekkin tuttu Xiaomin mi4 malli, tai Xiaomi noin merkkinä yleensä.
Aika vahvalla boostilla painanu ilmeisesti aasiassa viime vuoden. Kiinnostais speksien/hinnan takia, mutta vähän riskibisnekseltä vielä tuntuu kun on Suomessa ja euroopassakin melko tuntematon (vielä).
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Xiaomin markkinaosuus koko maailman älypuhelinten myynnistä on noin 6% ja sillä se on maailman kolmanneksi eniten älypuhelimia myyvä nimi, Samsungin ja Applen jälkeen. Kiinassa Xiaomi on ykkönen 15%:lla markkinoista. Suomenkielisyys ja takuukorjaukset tulee mieleen ongelmina, mutta tuleeko android-puhelimiin kielisyys käyttöjärjestelmästä, en tiedä asiaa.
http://uk.businessinsider.com/xiaomi-v-apple-v-samsung-market-share-and-profits-2014-11?r=US
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mikäs mahtaa vaimon Samsung Galaxy s4.sta vaivata, kun kuumenee ajoittain todella kuumaksi nettiä selaillessa ja purkaa samalla akun erittäin nopeasti tyhjäksi? Roskiin vai huoltoon?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulipa ostettua perheenjäsenelle Huawei G6 ja ominaisuuksien yllätettyä vielä toinenkin (ei tietenkään samaiselle ihmiselle). Hieno puhelin, kelpo kamera, mainio akunkesto sekä nopea latausaika, tarpeeksi suuri näyttö ja nopea vehje (G4). Ymmärtääkseni Honor 6 samaiselta valmistajalta on vielä hienompi. Yllättävän vähän saanut palstatilaa täällä tai missään muuallakaan.

Josko hommaisi itselle tuon Honorin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@polvipetteri Itselläni on tuo Honor 6 käytössäni ja hinta/laatusuhteeltaan paras puhelin mitä minulla on ollut. Akku kestää omassa käytössäni 2-2,5 päivää kun edellinen Samsungin S2 kesti vain sen päivän. Prosessori on erittäin tehokas hintaansa nähden ja itse ainakin tykkään Huawein omasta käyttöliittymästä. Suosittelen lämpimästi.

-Tinke
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös