Uusi kännykkä

  • 1 245 069
  • 5 798

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nokia N8 toimii vielä ja akkukin vain vuoden vanha mutta...joudonko ostamaan uuden puhelimen?

Missä mahtaa olla vika, kun tuolla ei pääse m.webmail.elisa.fi sivulle vaan herjaa, että "Selain ei voi muodostaa yhteyttä sivustoon". Sama juttu jos jättää m :n pois. Samaan aikaan normi tietokoneella sivut toimii täysillä ja N8 avaa muita sivuja kuten kuuluukin. Alkaako aika ajamaan N8:n selaimen ohi? En halua imuroida sähköposteja puhelimeen, mutta olisi kiva päästä tarkistamaan ne reissussa em sivun kautta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Nokia N8 toimii vielä ja akkukin vain vuoden vanha mutta...joudonko ostamaan uuden puhelimen?

Missä mahtaa olla vika, kun tuolla ei pääse m.webmail.elisa.fi sivulle vaan herjaa...
Mitä selainta käytät? Kokeile esim. Operan mini browserilla saatko saman tuloksen.

Ohessa linkki ko. ohjelmaan Opera storeen, joka otti hoitaakseen Microsoftilta Nokia Storen rippeet. -> Opera Mini web browser
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä selainta käytät? Kokeile esim. Operan mini browserilla saatko saman tuloksen.
Puhelin ei suostunut lataamaan ko ohjelamaa. Kun pääsee illalla kotia, niin siirrän tietokoneen kautta josko onnistuis paremmin. Hyvä vinkki, kiitos. Käytössä ollut puhelimen oma selain.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeiltu on ja se avaa tuon asennusohjelman, mutta sitten puhelin väittää että yhteys poikki ja homma jää siihen. Sanomattakin lienee selvää, että netti toimii normaalisti. [repii hiuksia]
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kertokaas nyt vanhalle juntille miten tulee toimia järkevimmin jos vaihtaa Samsungista uuteen Samsungiin? Säilyvätkö tekstiviestit, whats up keskustelut jne? Entä sähköposti-tilit, yhteystiedot? Mulla on taito tunaroida tällaisissa jutuissa.. Joku puhui Kies-ohjelmasta joku taas Samsung-tilistä, kolmas taas puhui varmuuskopioista muistikortille. Ota näistä nyt selvää. Perusjuttuja, mutta kun ei vaan hallitse.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uusi puhelin tilattu. Huawei Ascend Y530 valikoitui ja se maksoi 79 euroa toimituskuluineen. Ensisijaisesti katsoin noita perinteisiä näppäinpuhelimia mutta niiden joukosta ei löytynyt tarpeeksi houkuttelevaa vaihtoehtoa uudeksi puhelimeksi. Parhaaksi vaihtoehdoksi katsoin Nokian 301:n mutta olisi ollut saman hintainen kuin Huawein Ascend Y530 mutta ominaisuuksiltaan heikommalta vaikuttava. Myös muita kosketusnäytöllisiä vaihtoehtoja kävin läpi.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Ihmettelen suuresti, miksi perinteinen Fm-radio on jätetty pois? Nettiradiot on kyllä ihan hyvä joo, mutta kun mennäänkin toimivien 4G verkon ulkopuolelle, ei niillä tee mitään. Samsung s4 oli aiempi luurin, nyt on Applen versio käytössä. Eli missä mallissa olisi hyvät ominaisuudet ja radio käytössä...?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kokeiltu on ja se avaa tuon asennusohjelman, mutta sitten puhelin väittää että yhteys poikki ja homma jää siihen. Sanomattakin lienee selvää, että netti toimii normaalisti. [repii hiuksia]
Googletuksen perusteella vika olisi Elisan webmail-palvelussa? Osuuko ongelma tuohon kuvaukseen?

https://yhteiso.elisa.fi/t5/Sähköpo...ei-toimi-kännykän-selaimella/m-p/438146#M2263

Eli korjaavat, jos viitsivät. Ei tuohon ole muuta kiertotietä kun luoda kännykkään sähköpostitili ja lukea postit muuten kuin webmailin kautta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ihmettelen suuresti, miksi perinteinen Fm-radio on jätetty pois? Nettiradiot on kyllä ihan hyvä joo, mutta kun mennäänkin toimivien 4G verkon ulkopuolelle, ei niillä tee mitään. Samsung s4 oli aiempi luurin, nyt on Applen versio käytössä. Eli missä mallissa olisi hyvät ominaisuudet ja radio käytössä...?
FM-radiotuki on tosiaan käymässä harvinaiseksi. Lumia 930:ssa se ainakin on, samoin uusista Android-malleista Sonyn Xperia Z3:ssa.

Entä jos ostat handsfreen, josta löytyy FM-radio? Itselläni on Nokia BH-221-setti, jolla radion/musiikin kuuntelu onnistuu mainiosti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
FM-radiotuki on tosiaan käymässä harvinaiseksi. Lumia 930:ssa se ainakin on, samoin uusista Android-malleista Sonyn Xperia Z3:ssa.
...
Galaxy A5:ssa on FM radio ja muutenkin vaikuttaa OK kapulalta ja toiminee rouvalla ihan hyvin. Muotoilukin on ihan trendikkään näköinen ja kevyt peli.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Googletuksen perusteella vika olisi Elisan webmail-palvelussa? Osuuko ongelma tuohon kuvaukseen?

https://yhteiso.elisa.fi/t5/Sähköpo...ei-toimi-kännykän-selaimella/m-p/438146#M2263

Eli korjaavat, jos viitsivät. Ei tuohon ole muuta kiertotietä kun luoda kännykkään sähköpostitili ja lukea postit muuten kuin webmailin kautta.
Kiitos vaivasta. Mulla taitaa olla vanhempi puhelin ja isompi ongelma, mutta nuo vahvistaa, että vika on elisan. Ne vahvistaa myös sen, että eilsaa ei [piip] kiinnosta. Itse pistin palautetta sähköisesti ja vastauksena sain bulkkiohjeet sähköpostin käytöstä. Ihan puhdasta vittuilua ja ylimielisyyttä.
 

Matsku

Jäsen
Osaisiko joku sanoa lyhyesti, onko Sonyn Xperia Z3 mistään kotoisin? Aikaisemmin ollut pelkästään Samsungeja (S3 ja S4 Mini), ja tuon Sonyn lisäksi vaihtoehtoina on nimenomaan Samsungin A5 ja Alpha. Jos näitä joku pystyisi niputtamaan jonkinlaiseen fiksuusjärjestykseen niin olisi nasta homma, kiitos!

Akun kesto olisi tietysti suht tärkeä, joka ilmeisesti speksien mukaan Alphassa on syvältä ja Z3:ssa hyvä. Onko käytännön kokemuksia Z3:n akusta, jolle luvataan 2 päivän kesto?
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Osaisiko joku sanoa lyhyesti, onko Sonyn Xperia Z3 mistään kotoisin? Aikaisemmin ollut pelkästään Samsungeja (S3 ja S4 Mini), ja tuon Sonyn lisäksi vaihtoehtoina on nimenomaan Samsungin A5 ja Alpha. Jos näitä joku pystyisi niputtamaan jonkinlaiseen fiksuusjärjestykseen niin olisi nasta homma, kiitos!

Akun kesto olisi tietysti suht tärkeä, joka ilmeisesti speksien mukaan Alphassa on syvältä ja Z3:ssa hyvä. Onko käytännön kokemuksia Z3:n akusta, jolle luvataan 2 päivän kesto?
Ostin Z3 compactin marraskuussa kun sain sen hyvällä tarjouksella (399e). Akku kestää pari päivää normikäytöllä ihan helposti. Päivittäin tulee jonkin verran pyörittyä facebookissa, pelailtua, surffattua netissä ja whatsappissa. Ihan koko aikaa ei puhelin kourassa kuitenkaan ole, joten jollain himokäyttäjällä ei välttämättä paria päivää akku kestä.

En osaa verrata Z3 compactia noihin mainitsemiisi malleihin, koska edellinen luuri oli Nokia N9. Itse olen kyllä ollut pirun tyytyväinen Z3 compactiin. Ostin sen takia Z3 compactin enkä Z3:sta, koska mulla on suhteellisen pieni käsi ja omistan myös tabletin.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaisiko joku sanoa lyhyesti, onko Sonyn Xperia Z3 mistään kotoisin?

Onko käytännön kokemuksia Z3:n akusta, jolle luvataan 2 päivän kesto?

Mulla on ollut Z3 nyt puolisen vuotta ja akku kyllä kestää sen luvatun 2 päivää. Saattaa mennä kolmekin päivää. Ja mitään virransäästöjä ei edes ole käytössä.

Muutenkin ihan hyvä vekotin ja kaikki tuntuisi toimivan suhteellisen hyvin. Halusin Lumiasta takaisin Androidiin ja tyytyväinen olen ollut. Joku suojakori tuohon tarvitaan, koska jotenkin liukkaan oloinen ilman ja meinaa tippua kädestä. Ei mielestäni ole liian iso luuri, vaikka sitä hieman pelkäsinkin etukäteen. Olen pitänyt farkkujen taskussa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikä on yleensäkin tuon Sampan Alpha-sarjan merkittävin ero S:ään? Edullisempi, mutta onko sen kalliimman eli oliko se nyt A5 ero vaikkapa S6:een aivan tolkuton? Olen tässä aloittelemassa puhelinkuumetta ja tuo Alpha näyttäisi aika kivalta. Toisaalta tykkään Lumiasta enkä haluaisi Androidiin vaihtaa Winkkua. Onko Lumioihin tulossa päivityksiä, jos ostan halavalla 930:n?
 
Kysytäänpä täällä viisaammilta. "Saunalahdelta" soittivat ja tarjosivat kytkynä 4G-liittymää ja Huawein Mediapad T1 (LTE) tablettia. Juurikin vastaavanlaisen halpistabletin hankinta on ollut muutenkin jossain määrin harkinnassa, joten pohdin että ehkäpä tällä kertaa sitä voisikin tarttua "tarjoukseen".

Kuitenkin ennen ostopäätöstä tarvitsisi saada vastaus pariin käytännön kyssäriin, kun akkujen tilailua lukuunottamatta näitä mobiiliasioita on tarvinnut viimeksi miettiä silloin kun koko tabletteja ei vielä ollut olemassakaan ja LTE:kin vain paperilla.

1) Voinko jollain adapterilla laittaa yli 5v vanhaan Android-puhelimeeni tuon 4G-liittymän SIM-kortin ja toimiiko sillä puhelimen
1.1) 2G puheominaisuudet?
1.2) 3G dataominaisuudet?
2) Voiko tablettia käyttää wlan-yhteydellä vaikkei sisällä olisi SIM-korttia?
3) Saako noihin tabletteihin akkuja jälkimarkkinoilta, ja jos saa, niin mitä työkaluja vaihtamiseen tarvitaan?
4) LTE-teknologiasta, onko odotettavissa, että kyseisellä raudalla pysyy kotimaan 4G-verkkojen kehityksen kärjessä, sanotaanko ensi vuosikymmenelle asti?

Vaikka alistamiemme parempaa elämää tavoittelevien kongolaisten kaivosmiesten ja -lasten ja aasian kokoonpanolinjastojen lapsityöläisten ansiosta nämä vehkeet eivät meidän elintasostamme nauttiville maksakaan mitään, niin täytyy yrittää kuluttaaa vastuullisesti :)
 

Outsider

Jäsen
Lumia 800 akku on ollut jo pidemmän aikaa tiensä päässä, mutta olen lykännyt uuden puhelimen hankintaa. Nyt se hankinta on kuitenkin tehtävä, kun onnistuin rikkomaan näytön pillun päreiksi heti aamusta. Tärkein yksittäinen ominaisuus perus puhelintoimintojen ohella on toimiva nettiyhteyden jako ja Lumian karttasysteemit olen havainnut hyödyllisiksi matkoilla. Itse en ole puhelinmaailmasta kovin hyvin perillä, mutta ensimmäisenä pisti silmään, että kaikki vähänkään hinnakkaammat mallit on tuohon vanhaan Lumiaani verrattuna isommalla näytöllä ja yhtään tuosta isompaa puhelinta en kyllä haluaisi. Onko jollain jotain suositeltavaa tähän kokoluokkaan, vai onko vaan suosiolla siirryttävä isompaan? Kamerat noissa pienemmissä näyttää ainakin olevan pikaisella katsomisella järjestäen huonoja, mutta miten sitten muu rautapuoli riittää peruskäytössä verrattuna vaikka tuohon vanhaan Lumiaani? Esim. vaikka joku Lumia 532?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on yleensäkin tuon Sampan Alpha-sarjan merkittävin ero S:ään? Edullisempi, mutta onko sen kalliimman eli oliko se nyt A5 ero vaikkapa S6:een aivan tolkuton? Olen tässä aloittelemassa puhelinkuumetta ja tuo Alpha näyttäisi aika kivalta. Toisaalta tykkään Lumiasta enkä haluaisi Androidiin vaihtaa Winkkua. Onko Lumioihin tulossa päivityksiä, jos ostan halavalla 930:n?

Kevyemmät speksit kaikin puolin. Näyttö ei ole niin tarkka, ei tue kaikkia uusia tekniikoita mitä S6 tukee kuten 4G LTE CA (300 meganen yhteys). On kuitenkin niin, että A5 speksit on aivan riittävät käytännössä kaikkeen käyttöön. Näyttö ei ole yhtä tarkka, mutta ei A5 näytössäkään mitään pikseleitä näy. Kamera on ihan laadukas myös A5:ssä. Bonuksena A5:een saa muistikortin, mitä S6:een ei saa.

Jos joku ostaa S6 edgen isoimman mallin ja maksaa siitä 1100€, niin itse suosittelen samalla käymään tapaamassa valkotakkisia setiä.

Itse vaihdoin vaimon lumian A5:teen viikko sitten ja on ollut erittäin tyytyväinen. Tosin hänellä oli galaxy tabi käytössä jo ennen, että sikäli tuttua.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mikä on yleensäkin tuon Sampan Alpha-sarjan merkittävin ero S:ään? Edullisempi, mutta onko sen kalliimman eli oliko se nyt A5 ero vaikkapa S6:een aivan tolkuton? Olen tässä aloittelemassa puhelinkuumetta ja tuo Alpha näyttäisi aika kivalta. Toisaalta tykkään Lumiasta enkä haluaisi Androidiin vaihtaa Winkkua. Onko Lumioihin tulossa päivityksiä, jos ostan halavalla 930:n?
Ymmärtääkseni WP päivittyy tuohon kymppiversioon loppuvuodesta.

Windows Phone 10 release date, news and features | TechRadar
 

Outsider

Jäsen
Tässä kun on nyt päivän verran yrittänyt kartoittaa puhelinten tarjontaa, niin ei voi kuin ihmetellä, että käsilaukuissako noita puhelimia on tarkoitus nykyisin kantaa, kun mini tai compact malleissakin on jotain 4.3" - 4.6" näyttöjä. Kaikki järkevän kokoiset sitten taas vaikuttaa olevan kuvausten perusteella enemmän lapsille tai muuten vaan ensimmäisiksi puhelimiksi suunnattuja. Enpä olisi uskonut, että tästäkin voi tulla näin hankalaa.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Tässä kun on nyt päivän verran yrittänyt kartoittaa puhelinten tarjontaa, niin ei voi kuin ihmetellä, että käsilaukuissako noita puhelimia on tarkoitus nykyisin kantaa, kun mini tai compact malleissakin on jotain 4.3" - 4.6" näyttöjä.

Tämä on kyllä hyvin totta. Itse juuri hankin uuden puhelimen ja valinta osui Sony Z1 compactiin (4.3'' näyttö). Reippaan viikon testillä olen erittäin tyytyväinen valintaani. Tuo koko mahtuu vielä ihan hyvin ainakin minun taskuihini. Hintakaan ei ollut paha kun on jo vähän vanhempaa mallia-
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Samsung S3 minin tilalle pitäisi hommata uusi luuri. Tällä hetkellä vaihtoehtoina hinnan perusteella A3 tai S5 mini. Onko miepiteitä siitä kumpi kannattaa hommata? Tulee lähinnä selailtua nettiä ja hitaus on ainoa ominaisuus joka häiritsisi. Kameran ei tarvitse olla mikään loistava ja selfiekeppiä en omista. Niin ja oishan se kiva, että puhelutkin onnistuisi ilman puhelujen katkeamisia. Tämä ominaisuus on jo nykyisessä.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Pahoittelen, jos olen väärässä ketjussa, mutta auttakaa miestä mäessä. Asia on niin vähäpätöinen, että hävettää mutta tuodaanpa se nyt julki. Elikkäs puhelimena toimii Samsung Galaxy S4. Päivitin puhelimen ja uudessa päivityksessä en saa Whatsup nimiin hymiöitä. Ennen päivitystä hymiöt sain nimien perään siten, että kopioin hymiön Whatsup viestistä ja sitten liitin sen osoitekirjassa nimen perään. Tämä taktiikka ei toimi päivityksen jälkeen, joten olisikos viisaammilla neuvoja?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Onko muuten joku vaihtanut Lumiaan uuden näytön ja mikrofonin. Itellä lumia 920 ja molemmat eli näyttö ja mikki sen verran hajalla, että ajattelin rahaa säästämällä tilata uudet osat netistä ja youtube-Videoiden avulla leikkiä huoltomiestä.
 

Duffman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chelsea, Florida Panthers, Azzurri
1) Voinko jollain adapterilla laittaa yli 5v vanhaan Android-puhelimeeni tuon 4G-liittymän SIM-kortin ja toimiiko sillä puhelimen
1.1) 2G puheominaisuudet?
1.2) 3G dataominaisuudet?
2) Voiko tablettia käyttää wlan-yhteydellä vaikkei sisällä olisi SIM-korttia?
3) Saako noihin tabletteihin akkuja jälkimarkkinoilta, ja jos saa, niin mitä työkaluja vaihtamiseen tarvitaan?
4) LTE-teknologiasta, onko odotettavissa, että kyseisellä raudalla pysyy kotimaan 4G-verkkojen kehityksen kärjessä, sanotaanko ensi vuosikymmenelle asti?

Itse olin vielä jonkin aikaa sitten alalla hommissa, ja koitan parhaani mukaan vastata.
1. Kyllä, saat SIM-kortin puhelimeen. Uskoakseni liittymä jota sinulle tarjottiin ei sisällä lainkaan puheluja, vaan on "mokkula"-liittymä, eli jos laitat sen puhelimeen, siinä toimii vain dataominaisuus, tarkoituksena ei ole että et tarvisi erikseen puhelinliittymää.
2. Kyllä, ei ole itselleni ainakaan vastaan tullut tablettia joka ei wlania tukisi.
3. Laite spesialisti en ole, mutta muistaakseni Huaweissa on kiinteä akku jota ei irti saa, mutta sen tiedon pitäisi netistä löytää.
4. Laitteesta en osaa sanoa tarkemmin, liittymän pitäisi kyllä toimia ja senhän voi aina tarvittaessa päivittää parempaan.

Suosittelen tarkastamaan paljonko oikeasti säästöä tulee puhelimitse hankittaessa vrt. siihen että ostaa tabletin erikseen ja liittymän siihen erikseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös