Tupakka-gallup

  • 39 965
  • 327

Lakez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
L&M light menthol.
Sitä mä polttelen
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Re: Taas mennään

Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Viime lauantaina tuli mitta täyteen, 2 vajaata askia läksi vessanpönttöön ja kaikki hätävararöökit ja piipputupakat mitä talosta löytyi. Nuuskatykki sai puukosta ja stendari meni muuten vaan roskikseen. Nyt on ns. tekemisen meininki, saa luvan jäädä mokomat aineet.
On ehkä "vähän" turhan aikaista uhota kun on ollut huikeat 2 vrk ilman nuuskaa/tupakkaa mutta näillä mennään, kele! Painonlisäyksen torjun käymällä kuntosalilla 3 kertaa viikossa ja kunhan lumet tuosta sulavat alan reippailla ulkosalla enemmänkin. Nikotiinipurkkaa vedän, auttoi viimeksikin ja porkkana maistuu myös. Raportoin fiiliksistä kuukauden kuluttua.

No niin, nyt on mennyt reilut 3 kuukautta ja ihan hyvältä näyttää. Ihan kamalia nikkiksiä ei tule enää ja paino on jopa pudonnut. Nikotiinipurkkaa menee vielä 4-5 päivässä joka on mielestäni hieman liikaa.

Joskus tuntuu aika hankalalta kun ajattelee että tätäkö se sitten on loppuelämä, koko ajan saa "varoa" ettei lipeä taas polttamaan ja aika tuntuu menevän hitaasti. Kolme kuukautta on kuitenkin aika helvetin lyhyt aika alkaa keulimaan että olenpas lopettanut röökaamisen. Enimmäkseen olen kuitenkin tyytyväinen itseeni ja kun lähipiiriltä saa kannustavia kommentteja niin mikäs tässä ollessa.

Välillä tosin baarissa iskee kamala tupakantuska mutta onneksi kaverit ovat tilanteen tasalla eivätkä tarjoa/myy mulle tupakkaa vaikka maksaisin mitä vaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä olen nykyään ihan viihdepolttaja, tulee poltettua vain, jos ottaa keittoa ja menee esim. tsekkaamaan bändejä, ym. Pitkään tuli vedettyä ihan jokapäiväisesti, mutta mitään riippuvuutta ei jostain syystä päässyt muodostumaan.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Re: Re: Taas mennään

Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Kolme kuukautta on kuitenkin aika helvetin lyhyt aika alkaa keulimaan että olenpas lopettanut röökaamisen.
Lopetin melko tarkalleen 2 vuotta sitten tupakoinnin, poltin 10 vuotta ihan säännöllisesti. Edelleen tekee joinakin päivinä mieli, tosin johtunee suurimmilta osin siitä että olen aika ajoin sallinut itselleni lipsua vähän tästä lopettamisesta. Melko harvoin kuitenkin. Tuuritupakointi on nykyään ok, mutta yllättävän pitkään kestää halut esim. sen jälkeen jos illan mittaan polttelee ~5-6 savuketta.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen nyt ollut 2 viikkoa ilman tupakkaa ja edelleen on erittäin vaikeaa. Mitään nikotiinipurkkaa yms. en ole käyttänyt ollenkaan vaan omalla päättäväisyydellä on menty eteenpäin. Tyttöystävä on myös kannustanut ja auttanut vaikeina hetkinä. 8 vuotta tuli polteltua, viimeisinä aikoina vajaa aski päivässä. Kysymys ei todellakaan ole lakosta vaan lopettamisesta. Sitä vaikeinta asiaa eli baarissakäyntiä en ole vielä lopettamisen jälkeen kokeillut.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ilman tupakkaa on nyt tullut oltua sellaiset 34 päivää!! Ja voin sanoa ettei ole helppoa. Mutta ei se auta kuin kaivaa sitä selkärankaa joka päivä ja joka minuutti. Koska enään en tupakkaan koske. PRKL.

Mutta helppoa tämä ei ole. Jatkuva sotatila päällä. Ja tässä sodassa ei haavoittuneita lasketa.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Taas mennään

Viestin lähetti Jakke Huuliparta
...ja porkkana maistuu myös...

Hyvä Jakke, siitä se lähtee - löydä sinäkin se oma, sisäinen Tapparasi!

Hehheh. Vakavasti puhuen, itse poltan päivässä askin verran Band of brothers -sarjassa esiintyviä savukkeita (poltin jo ennen ensiesitystä) ja varsinkin pahimpaan siitepölyaikaan mieleen hiipii ajatus josko lopettaisi.
Kokemuksesta vaan tiedän, ettei se todellakaan ole helppoa, siksipä nostankin vilpittömästi hattuani teille, jotka tuosta perkeleestä olette eroon pääsemässä/ päässeet.

Toisaalta olen sen verran jääräpää, että niin kauan kuin tässä yltiösuvaitsevassa maailmassa tupakoitsijat ovat laillistetun päähänpotkinnan kohteita, niin minähän poltan! (Kulloisenkin seurueen huomioiden.)
Samalla nostan niille stanan norskeillekin hattuani esimerkillisestä tupakanvastustajien vastustamisesta, vaatii poikkeuksellista rohkeutta asettua itsemääräämisoikeuden ja todistetun riippuvuus-tutkimuksen puolestapuhujaksi. Kaippa se on sitä huikeiden öljytulojen, kyltymättömän turskanhimon ja hiihtomenestyksen mukanaan tuomaa röyhkeyttä asettua muuta (sivistynyttä & suvaitsevaa) maailmaa vastaan.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Piipussa useimmiten Amphora toki muitakin tulee kokeiltua.
Tupakka/kessu Mentholia sen olla pitää tosinhädässä muukin käy.
Sikari hyvän aterian päälle tai viskin kera nam!
Nuuskaa olen kokeillut armeijassa ja huumeita en edes halua kokeilla.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä sitä kärvistellään ilman röökiä kolmatta päivää. Hurjantuntuista toimintaa, mutta minkäs teet, alkavat nuo kehkot sanoa jo että jos nyt et mies ala lopetella niin me lopetamme...

Polteltua on tullut n. 10v ja lopettamisyrityksiä on takana 4kpl, pisin puolen vuoden savuttomuus. En tällä kertaa edes yritä asettaa itselleni mitään rajoja, vaan katson päivä ja tunti kerrallaan miten tämä tästä etenee.

Terv. laastari käsivarressa ja microtab huulessa. Ja silti vaikeaa.
 

Kyle

Jäsen
Pitipä tämmönenkin nostaa ylös.

Olen päättänyt lopettaa kyseisen homman jota on nyt viimmeiset neljä vuotta harrastanut. 3 päivää olen nyt ollut ilman tupakkaa ja tänään ollut koko päivän kauheet niksat. Ei sellaiset mitkä joskus tulee kun muutaman tunnin on ilman röökiä, vaan nyt olo on kuin krapulassan, otsaan tullut "kylmää hikeä".

Oma ajatus maailma oli vielä tuossa viikko sitten, etten varmasti lopeta koskaan. Tiistai aamuna en sitten totuttuun tapaan mennytkään aamusavuille ja sitten jossain kohtaa sinä päivänä päätin kokeilla lopettamista.
Tällä hetkellä ei ole tullut mieleenkään pettää itseäni menemällä röökille, ainoastaan keho haluaa kun on vähän "höntti"/tyhjä olo.

PS.Takin taskussa on edelleen täys aski.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Gerodz:

Toivottavasti onnistut. Itse olen polttanut 14 vuotta ja pahalta näyttää etten ikinä pysty lopettamaan. Paras yritys oli joskus seitsemän vuotta sitten. Silloin olin "kuivilla" 4kk ja joka saatanan päivä teki mieli tupakkaa. Vittumaisinta oli herätä siihen, että on juuri tumpaamassa ensimmäistä tupakkaa pitkään aikaan ja on juuri seuraavaa sytyttämässä. Tuon jälkeen en ole kunnolla edes uskaltanut yrittää. Viime keväänä tein päätöksen, että seuraavan kerran kun iskee armoton flunssa niin yritän taas lopettaa. No eihän sen jälkeen ole kunnolla edes nuhaa tullut.
 
Oon kuullut isoilta pojilta että pitää jotain purkkaa mukana kun kuljeskelee tuolla kylillä. Ja kun iskee tupakin himo niin jenkki suuhun ja jotain. En kyllä usko että ees toimii. Mutta silleen. Ja ostappa kalleinta tupakkaa mitä löytyy ja katkot sitten kaikki ne koko askin roskiin. Vaatii mielenlujuutta.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti Gerodz

PS.Takin taskussa on edelleen täys aski.

Sanoisinpa tähän, että hävitä se aski HETI. Siinä on pössäkkä vähän turhan helpolla saatavilla vaikkapa parin bissen jälkeen. Se 'voin mää ny yhren vetästä' fiilis kun on sitä lopun alkua.

32 v sitten aloitttanut parhaimmillaan 1,5v 'lopettaneena' ollut

hanu

edit: niin ja siis TSEMPPIÄ ja helvetisti. Kuulemma vain keskimääräistä älykkäämmät ihmiset pystyvät lopettamaan tupakoinnin ;)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kuuntelin ratiosta, jonkun viisaan ihmisen luentoa, tupakinpolton lopettamisesta. Se vertas sitä maraton juoksuun. Sano, että ei maratooniakaan juosta kylmiltään, vaatii lukuisia harjoituksia, eli keskimäärin, kuulemma tupakinpolton lopetus onnistuu 4-7 harjoitus kerran jälkeen.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
General, lös. Ensisijaisesti. Tai sikari. Tai mikä tahansa tupakka.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sniper:
Kerrohan muuten mikä on Zybanin vaikutus siihen tärkeimpään, elikkäs tekeekö kuinka paljon mieli lähteä tupakalle? Isäukkoni tuota testasi, mutta ei kuitenkaan onnistunut lopettamaan. Ei tupakka kuulema maistunut, mutta ei osannut olla ilmankaan. Tosin ukon elämäntilanne talonrakennuksineen ei ollut ehkä paras mahdollinen aika yritykselle.

Oma tupakointirupeamani on nyt kestänyt toistakymmentä vuotta, ja alkaa tuntua että tuosta voisi vaikka eroon yrittää. Tosin edelleenkin aamusavut maistuvat niin hyvälle, että suorastaan pelottaa oman selkärangan kestävyys lopettaessa.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Mulla tullu polteltua about 10 vuotta ja jatkuu edelleen...Mä poltan sinistä LM tai sinistä Smartia.Lopettaakin joskus kokeilin,mut ei kertakaikkiaan tullu mitään.Nyt en ees yritä.Ei oo lopettamishaluja,enkä siihen varmaan pystyis,vaik yrittäisin.Jostain oon kuullu,et tupakasta eroon pääseminen ois yhtä vaikeeta ku kovista huumeista irti pääseminen.Riippuvuus siis tosi kova.Tiedä sit häntä,mut näin oon kuullu...Tosi paljon vaan tsemppiä kaikille,jotka yritätte lopettaa kessuttelun ! Ehkä mäkin joskus...Who knows...
 

Veijari

Jäsen
Marlboro Lights Mentholin vetäminen loppui uuden vuoden yönä ja jatkuu edelleen.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos Sniper kommentista.

Tokihan se tärkein asia on motivaatio. Ja sitä tässä on tullut kerättyä jo jokusen vuoden ajan. Omalla kohdallani on ongelmana ilmeisen kova nikotiiniriippuvuus sen tapariippuvuuden lisäksi. Tuohon nikkisten kanssa painimiseen toki on olemassa korvauslääkkeet, mutta tuollainen lisäpotku, joka hävittäisi sen hyvän tunteen (maku kai on lähinnä oikeaa termiä), olisi luultavasti myös tarpeen.

Saapi nähdä jos tästä vaikka yrittäisi.

Onkos kukaan muuten testannut hypnotisointihoitoa? Isäukko kävi senkin yrittämässä, mutta siitä ei ollut minkäänlaista hyötyä. Joku hänen tuttavansa taas oli lopettanut kerralla juuri hypnotisoinnin avulla.
 

kusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Kookoo
Itse poltin 15 vuotta Mentholi savukkeita. Loppuajasta tais mennä 30 tupakkaa päivässä. Nyt on puol vuotta savuttomuutta takana ja nykyään tekee jo aika harvoin mieli tupakkaa. Sen sijaan pallopeleissä jaksaminen on noussut ihan uusiin ulottuvuuksiin ja liikunnasta nauttii nyt aivan eri tavalla.

Tupakoinnin lopetin kylmästi jättämällä tupakat polttamatta. Olin kuullut että jotain pillereitä syömällä se olisi ollut helpompaa, mutta toisaalta minulta lopettamiseen oli puuttunut aiemmin vain aito motivaatio. Kesällä alkoi kunto olla niin heikko että jotain sen eteen oli tehtävä.
 

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on tullut muutama vuosi polteltua ja merkkinä on punainen Marlboro, mutta jos on oikeen köyhä olo ja pitää sätkiä ostaa niin silloin joko punainen smart tai sitten vaalea bonus.
Että semmosta tällä kertaa, mitä sitä turhia lopettamaan kun armeijakin vielä eessä, ei sitä ilman tupakkaa kumminkaan kestä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös