The Last of Us Universumi – sarja, pelit, kaikki

  • 14 534
  • 163

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kuten jo pahoittelin kimpoilua TV-sarjan ketjussa, totean tähän nyt alkuun, että kyseinen pelisarja TV - adaptaatioineen on itseäni eniten liikuttanut kokonaisuus. Ikinä.

Tämän vuoksi avaankin vielä uuden ketjun johon jokainen saa avautua menneestä ja spekuloida tulevaa. Varsinkin tulevan kauden casting kiinnostelee valtavasti.

Abbyn casting tulee olemaan kyllä massiivinen juttu ja kuka roolin ikinä saakaan tulee se kyllä muttamaan henkilön elämän lopullisesti. Toivon että rooliin saataisiin mahdollisimman tuntematon kasvo, koska haluan adaptaatioon mahdollisimman vähän ennakko-odotuksia näyttelijöiden osalta.

Vaikka tietysti ykköskausikin on vielä aivan levällään. Itselläni ei 5. jakson osalle ole kovin suuria odotuksia koska kyseinen episodi pelissäkin oli mielestäni heikointa antia. Toki tarinan kannalta oleellinen.

7. jakso veikkaan on vaikuttavin.

Ainoa asia mikä itseäni pelottaa on sarjan lyhyys. Mä tiedän että Mazin ei halua filleriä. Silti tunnin pätkät noin Left Behindille ja Davidin jengille. Aiemmin pitäisi vielä käydä Jacksonissa ja kampuksella vähän ottamassa osumaa. Toivon ja uskonkin että tuotanto tietää mitä tekee.

Mielelläni lukisin jengin ajatuksia koskien koko asiaa. 3. pelin spekulointiakin toki voidaan harrastaa mutta arvailuahan se tyystin on.

Sana on nyt vapaa!!

Laitankin liitteenä kuvan asiaan liittyen. Jaksot ovat varsin selkeästi jaoteltu.
 

Liitteet

  • PSX_20230209_044155.jpg
    PSX_20230209_044155.jpg
    276,1 KB · kertaa luettu: 217

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä on hyvä ketjunavaus ja varmasti rauhoittaa tuota alkuperäistä, kun tällä voi spekuloida tulevaa verraten itse peliin. Jonkun tää piti vaan tehdä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tämä on hyvä ketjunavaus ja varmasti rauhoittaa tuota alkuperäistä, kun tällä voi spekuloida tulevaa verraten itse peliin. Jonkun tää piti vaan tehdä.
Komppaan, hyvä että on tällainen erillinen "spoilers: all"-ketju, jossa saa rauhassa mellestää ilman nillitystä.

Mutta kai täällä (mieluummin kuin "pääketjussa") hassutellakin saa pikkaisen? Karak eli ACG on tehnyt muutaman "AI-arvostelun", jossa skripti (jos on kattonut joskus jampan peliarvosteluja, noudatavat pääsääntöisesti aina tiettyä rakennetta) on tekoälyn tuottamaa käyttäen pohjana myös aiempia arvosteluja (ja useampi kuvakin on tekoälyn aikaansaannosta). Ja lopputulos on ainakin itselle todella huvittava:

 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on herännyt pieni pelko, että riittääkö nämä 9 jaksoa kuitenkaan. Siellä on sen verta tavaraa tarjolla, vaikka eihän se kaikki sitä juonta edistä ja sarjana vähän eri homma kuin pelinä. Siltikin pieni pelko perssiissä. Kuitenkin nauttinut tästä sarjasta enemmän kuin mistään muusta sarjasta pitkään pitkään aikaan, ihan timanttista kamaa ollut tähän asti.

Kirahvijaksoa odotellessa ja jos sitä ei tule niin haistakoot Mazin ja kumppanit hevon vihhu!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jatketaan tänne kun spekuloitavaa riittää. Eastern Eggeja löytyi jo.

6. Jaksossa nähtiin Dina. Hahmo on niin samoin vielä puettukin että vaikkei Druckmann sitä aivan suoraan myöntänytkään, on 2. pelissäkin viittaus kohtaukseen jossa Ellie ahmii ruokaa kun näkevät toisensa ensi kerran.

Shimmer oli vielä varsa. Sillähän lähdetään Seattleen.

Haluan varsinkin palata tyyliin jollaiseksi Ellie ja Joel on sarjassa viety peleistä. Mielestäni se on hyvinkin tarkkaan mietittyä. Ellie kiroilee ja on pelihahmoa impulsiivisempi. Joel on taas inhimillisempi ja "vanhempi". En muista mainitaanko pelissä varsinaisesti koskaan miehen ikää.

Ellien vienti impulsiivisemmaksi ja tavallaan jo lähtökohtaisesti enemmän luontaisesti kykeneväiseksi väkivaltaan helpottaa tv-sarjassa tulevia kahta jaksoa jotta tietynlainen "realismin" tunne säilyisi. Ja näkisin että eniten pedataan tulevaa jatkoa koska Elliestä kuitenkin lopulta muodostuu melko säälimätön muija.

Joel kokee aikanaan jostain perspektiivistä oikeutetun kohtalonsa ja kun mies on jo nyt välillä off guard eikä kuule kunnolla ja kärsii paniikkikohtauksista, on luontevampaa että lopulta noutaja tulee.

Mua vieläkin jaksaa hämmentää se tietyn marginaalin viha sitä tosiasiaa kohtaan että part 2:n koko narratiivi on mielestäni hienoin mitä missään pelissä on ikinä ollut. Muut eivät pääse edes lähelle.

On selvää että tappamista vähennetään siinäkin ja muutoksiakin tulee. Mutta kuten 1. osa, on turha muuttaa pohjaa kun se jo toimii. Kerronnan rytmitystä varmasti miettivät pitkään ja hartaasti tulevaan tuotantoon. Siellähän on jo tiimi vääntämässä kuumeisesti käsistä. Ramsay oli käynyt istumassakin heidän kanssaan.

Ja itse veikkaan että vaikka nyt panos rahallisesti oli suuri, voitaisiinko nähdä jopa rahallisesti suurin tuotanto HBO:n historiassa kun vastaanotto oli tätä luokkaa?

En itse finaalilta niin suuria odota koska se on vain vääjäämätön loppu. Mutta Davidin tappaminen ja Ellien vastuunotto seuraavassa ja 8. jaksossa varmaan hajottavat vielä pahasti.

Huh huh. Tiesin että tästä tulee hyvä mutta näin hyvä?!

On kyllä se myönnettävä että välillä toivoisin minäkin hivenen enemmän aikaa joihinkin rauhallisempiin osiin mutta jos se on ainoa asia niin...

Ajatuksia?
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
(siirretty asianmukaisempaan ketjuun että voi puhua ilman spoiler-tageja, sekä ettei pelejä pelaamattomat häiriinny)

Tähän voi lisätä vielä sen että rautaa kannattaa takoa silloin kun se on kuumaa ja tämän sarjan ansiosta The Last of Us on nyt kuuminta hottia, tai ainakin lähelle sitä ja on tällä hetkellä varsin monien huulilla - joten aika olisi siis otollinen myös pelijulkistukselle, tai siis sille että tuon 3.osan ilmoitettaisiin olevan virallisesti työn alla vaikkei peliä itsessään olisikaan odotettavissa vielä vuosiin. Sitten pikku hiljaa jotain trailerin pätkää kunnes saadaan virallinen julkaisu aikataulu.

Toki onhan se mahdollista että The Last of Us pelisarja on vain kahden osan mittainen.
Itselle part 2 on vähän ristiriitainen juttu. Tekniikan puolesta ihan suvereeni tekele, oikein näyttävän näköinen ja pelituntuma toimii kuin junan vessa (siis silloin muinoin kun tavara pudotettiin suoraan radalle, ei nykyään kun huuhtelu onkin poissa pelistä jostain syystä). Mutta tarinan puolesta, "pacing" ei oikein toimi. Menee vähän ähkyn puolelle kun on niin paljon tavaraa purettavana. Kyse ei siis ole seksuaalivähemmistöistä, liian lihaksikkaista naisista tai golfmailoista, mutta omasta mielestä yritettiin haukata vähän liian isoa palaa kakkua. Loppu on kyllä hieno - ilman sitä Joel-flashbackia olisin ollut vihainen, mutta sen kanssa, toimii.

Lähinnä, olisin ollut täysin tyytyväinen jos TLoU olisi ollut vain yksi peli. Se "ok"-lopetus tuntui aluksi tosi halvalta. Tätäkö varten käytin kymmenen tuntia? Mutta mitä enemmän sitä pureskeli, sitä paremmalta se alkoi maistua. Oikeastaan paras lopetus ikinä. Niin olisi ollut hienoa jos se olisi ollut vain siinä, koska tuollainen on nykyään niin harvinaista. Mutta markkinatalous ja muuta, jatko-osilla mennään.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mä olen aina ihmetellyt tätä "pacing" valitusta. Siis jos olen ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan.

Kun hypätään Abbyn saappaisiin niin alkuun se vähän tökki kun Ellie-osio jäi cliffhangeriin mutta kun mustaan ruutuun pomppasi day2 Abbyn kanssa niin ajatteli että no mennään nyt sitten. Ei häirinnyt enää siinä vaiheessa.

Jos pacingillä tarkoitetaan lukuisia takaumia niin sitten en ymmärrä valitusta edes vähää alusta. Kronologisessa järjestyksessä kohtaukset olisivat jääneet haaleiksi mutta nyt ne oli tiputeltu strategisesti erittäin herkullisesti.

Kuten olen pelipuolen ketjuissa lukuisia kertoja maininnut niin en enää jaksa pelejä hirveästi pelata koska tarinat jäävät niin pahasti sarjojen ja leffojen jalkoihin mutta TLOU2 oli niin saatanan kova että moista vuoristorataa ei muualta saa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mä olen aina ihmetellyt tätä "pacing" valitusta. Siis jos olen ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan.
Siis itselle ainakin tuossa mättää ekaksi että, jossain vaiheessa pelataan Abbyna, no ei tullut yllätyksenä yhtään kerta niin tehdään jo pelin introssa. Ei tuollaista (kaikkine animaatioineen) tehtäisi ellei hahmoon palattaisi myöhemmin. Joten kun "the big reveal" tuli, niin ehh. Osasi sitä odottaa.

Sitten tosiaan että alkupuolen tarina käydään kahteen kertaan läpi. Siinä ei sinänsä mitään vikaa, mutta kerta tuohon menee sen verran pitkä aika, olisi ollut mielenkiintoisempaa jos tarina olisi kerrottu enemmän limittäin sen sijaan että puolet ja puolet. Varsinkin kun toinen puolisko vietetään ihmisten kanssa joihin ei ole mitään tunnesidettä (Abbyyn ehkä hitusen, mutta kaljupääpoika ja siskonsa, ei voi vain esitellä hahmoja ja olettaa että pelaaja välittäisi).

Ja loppu, vaikka sikäli hieno, meni itselle ainakin vähän väkisin hinkkaamiseksi. Nyt tuodaan esille uusi pahisryhmä, jonka juttu on, että... ne on pahiksia. Whoopdedoo. Niiden parin clickerin vapauttaminen aiheuttamaan kaaosta on tosin mukavaa, myönnettäköön.

Tiedän että kritiikki menee sinulla ohi kovaa ja korkealta koska TLoU 2 on heti jumalasta seuraava ellei jessen paikalla, mutta mielestäni on ihan perusteltua olla tykkäämättä joistain aspekteista pelissä vaikka muuten maistuukin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Siis itselle ainakin tuossa mättää ekaksi että, jossain vaiheessa pelataan Abbyna, no ei tullut yllätyksenä yhtään kerta niin tehdään jo pelin introssa. Ei tuollaista (kaikkine animaatioineen) tehtäisi ellei hahmoon palattaisi myöhemmin. Joten kun "the big reveal" tuli, niin ehh. Osasi sitä odottaa.

Sitten tosiaan että alkupuolen tarina käydään kahteen kertaan läpi. Siinä ei sinänsä mitään vikaa, mutta kerta tuohon menee sen verran pitkä aika, olisi ollut mielenkiintoisempaa jos tarina olisi kerrottu enemmän limittäin sen sijaan että puolet ja puolet. Varsinkin kun toinen puolisko vietetään ihmisten kanssa joihin ei ole mitään tunnesidettä (Abbyyn ehkä hitusen, mutta kaljupääpoika ja siskonsa, ei voi vain esitellä hahmoja ja olettaa että pelaaja välittäisi).

Ja loppu, vaikka sikäli hieno, meni itselle ainakin vähän väkisin hinkkaamiseksi. Nyt tuodaan esille uusi pahisryhmä, jonka juttu on, että... ne on pahiksia. Whoopdedoo. Niiden parin clickerin vapauttaminen aiheuttamaan kaaosta on tosin mukavaa, myönnettäköön.

Tiedän että kritiikki menee sinulla ohi kovaa ja korkealta koska TLoU 2 on heti jumalasta seuraava ellei jessen paikalla, mutta mielestäni on ihan perusteltua olla tykkäämättä joistain aspekteista pelissä vaikka muuten maistuukin.
Juuri tuollainen kritiikki menee kyllä ohi kovaa ja korkealta ja naurahdan aina ääneen kun vihjaisee että se on vain meikäläisen jumalointia kun samalla se annettu "kritiikki" on sokeaa ja muuttaisi pelin 100% jos niitä tarinoita alettais kertomaan rinnakkain.

Äläkä nyt taas tartu siihen "sokea"-sanaan vaan maiskuttele "jesse"-lääkettäsi.

Ja toisen osion kritisointi että pitäisi muka välittää ihmisistä joihin ei ole mitään tunnesidettä naurattaa vielä enemmän. Ei sitä Elliestäkään välitetty ykköspelin alussa ennen kuin hänen kanssaan vietettiin aikaa ja koettiin asioita. Aivan kuten Levin kanssa tehdään kakkospelin toisella puoliskolla. Ei hänestä ole tarkoitus heti välittää ja moinen oletuskin on outo.
Jos ei kakkososion aikana kasva minkäänlaista tunnesidettä Leviin niin se on ihan ok. Kukaan ei pakota tai vertaa sitä johonkin naurettaviin jeesuksiin.

Mutta tosiaan huvittavaa on että jos pitää pelistä ja sen jaksotuksesta niin se on heti jumalointia mutta niiden dissaus on sitä oikeaa kritiikkiä.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tässä on yksi mielipide jaksotuksesta ja vähän muustankin... Jotakin ihan hyviä pointteja siinä on, en sano, että olisin kaikista samaa mieltä, mutta osa kyllä selittää, miksi tarinankerronta tässä vähän tökkii...
Druckmann otti ison riskin teollaan, ja varmasti menetti sen tekemällä paljon faneja, mitä on vaikea enää saada takaisin... Varmasti tuli uusia, mutta oliko se sen arvoista, kuka tietää...
Kolmososaa tuosta en oo edes katellut, koska jokaisella on omat mielipiteensä miten jokin tarina kuuluisi mennä, ja niin, ne on niitä mielipiteitä...

Ja en edelleenkään vihaa tätä peliä...


 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tässä pari mielipidettä joiden kanssa olen hyvin pitkälti samaa mieltä että mestariteos.
...ja tässä mielipide minkä kanssa olen itse hyvinkin samaa mieltä:



Eli että ei huono peli. Mutta ei täydellinen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Se on hienoa että on mielipiteitä. On joitain kriitikoiden hehkuttamia leffoja jotka ei itselle avaudu tai tyyli/tarina ei vain maistu. Ymmärrän että kaikki ei maistu kaikille. En silti lähde huutelemaan että Scorsese teki Raging Bull leffassa mokan kun teki De Niron hahmosta niin raivostuttavan.

Vähän kun olisi muokannut ja tehnyt miehestä vaimolleen uskollisen ja lempeän sekä veljelleen mukavamman niin olisi ollut kelpo raina.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Itse tykkäsin tuosta jatko-osan tarinasta vielä enemmän mitä ensimmäisestä osasta ja tunnepuolella se sai ylä- ja alamäkineen aikaan isompaa myräkkää kuin yksikään toinen videopeli, mutta ihan noin niinkuin pelinä se tuntui jatkuvan hieman liian pitkään ja etenkin loppupuolella tuli tuon tuosta fiilis että nyt venytetään ihan vain sen takia että saadaan pelille lisää kestoa koska jatko-osan edellytys on se, että sen vain nyt pitää olla isompi mitä edeltäjänsä. Teknisellä puolella kaikki on 10+-osastoa eikä siitä ole mitään motkottamista, mutta napsun verran tiivistämällä koko pelistä olisi jäänyt vielä vaikuttuneempi fiilis. Vähän sama homma oli aikoinaan Red Dead Redemption kakkosen kohdalla eli pintapuolisesti kaikki on isompaa ja näyttävämpää, mutta stoorin vain jatkuessa ja jatkuessa jossain vaiheessa huomasin mielenkiinnon jo vähän herpaantuvan eikä lopun kliimaksi ollut täten ihan niin iskevä kuin edeltäjän kohdalla.

Jännä kyllä nähdä miten kaikkea tuota lähdetään sitten purkamaan itse sarjan puolella. Se on ainakin selvää että jatko-osan tarinaa ei ole mitenkään mahdollista käydä läpi missään yhdeksässä jaksossa, eli joko kakkoskauden jaksomäärä tulee olemaan tuplasti isompi, tai sitten tuota lähdetään levittämään ainakin parin kauden ajalle kuten tekijätkin taisivat jo vähän vihjailla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Joskus aikanaan katselin noita youtuben länkyttäjiä jotka aina kuvittelevat tekevänsä asiat paremmin mitä joku köpönen pikku pelitalo kuten Naughty Dog.

Mutta niistä vain nousee verenpaine ja hukkaa hyvää elämäänsä. Ennemmin käyttää sen ajan vaikka TLOU2:n pelaamiseen.

Pelasin taannoin kakkosen grounded modella per act permadeathilla läpi. Tasan 200 kertaa delasin ja aikaa meni jotain reilu 60 tuntia. Siinä on oma limiittini. Tiedän että joku on pelannut koko pelin läpi kertaotolla mutta on se liki mahdotonta. Niin monta monttua noinkin pitkässä pelissä on että jossain kohtaa keskittyminen herpaantuu.

Jostain syystä oma kantapääni on se Abbyn 3. päivän lopun palavan talon hirren ylitys. En tiedä miksi mutta usein vaan tippuu vaikka muissa vastaavissa ei juuri ole ikinä ongelmia. Ehkä se on se kun pitää vielä tehdä 90 asteen käännös.

Mä voin ymmärtää jos joku ei pidä pelin tarinasta koska Joel tapetaan heti alkuun. Aikanaan se oli kyllä kova pala. Muistan vielä ennen kuin hautakiveä näytettiin ajatelleeni että ehkä mies jotenkin selvisi.

Peli soljuu hienosti Abbyn ilmestymiseen asti. Oli mahtavaa pätkiä idiootteja ja Noran paiskominen putkella on varsin tyydyttävää.

Ekan kerran kun tajusin että on vittu pelattava Abbylla sama määrä, olin että ei vittu. Onko pakko?!

Itse kyllä sulin melko nopeasti kun alkoi tulla gruntille tukkaan ja skiditkit tarvitsivat kipeästi apua. Ellien hakkaaminen tuntui oudolta mutta olin kyllä ihan menossa jo mukana.

Ellien takaumat on mahtavasti toteutettuja ja itse varsin kovin ihmettelen sitä miten joku voisi olla sitä mieltä ettei Joel ansainnut sitä mitä lopulta sai. Ellie ja Abby ovat vain sijaiskärsijöitä. Ja toki myös Joel. Hänestä tuli kärsijä jo 25 vuotta aiemmin.

Toivon että sarja tuo finaalissa huomattavasti selvemmin esille sen miten ristiriidassa Joelin toiminta on. Ja varmasti näin tehdäänkin. Pelissäkin nauhureissa kerrottiin miten merkittävä Ellie on rokotteen kannalta. Ne toki pystyi skippaamaan ja vain tappamaan jengiä surutta.

Itse en ymmärrä tuota "pacing" - ongelmaa. Itse pidin pelin rytmiä varsin hyvänä. Ja tarina on pelien keskuudessa aivan omaa luokkaansa. Ykkönen on vielä melko simppeli. Hyvä mutta kuten todettua, ei pistä miettimään perspektiivejä. Sarjassahan sitäkin jo tehtiin KC:ssa. Pelissä pahikset on pahiksia.

Mutta käsitän sen jos joku on asioista eri mieltä. Silti en usko että Naughty Dogille selkänsä kääntäneiden osuus on järin suuri. Hyvin äänekäs kylläkin. Pisteet pelitalolle rohkeudesta. Samat äänekkäät ovat pommittaneet myös 3. Ja 7. jaksoja imdb:ssä.

Ainoa itseäni mietityttävä asia tulevasta jatkosta on jaksojen määrä ja nyt se rytmitys. Koska pelissä rytmi toimii senkin vuoksi että se on peli. Sarjassa kiinnostus voi oikeasti loppua jos liian rankasti pyyhitään katsojalla lattiaa.

Ykköskausi olisi voinut olla hivenen pidempi. Pientä kiirehtimisen tunnetta välillä on tuntunut, mikä onkin ainoa oma valitukseni aihe.

Kakkosesta materiaalia riittää ja joku kokonainen kausi Abbyn kanssa kakkoskauden jälkeen tuntuu vähän liiankin rohkealta.

Mutta olen melko varma että Mazin/Druckmann - kaksikko tietää mitä tekee.

Toivon toki että Halley Gross olisi myös mukana projektissa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mä voin ymmärtää jos joku ei pidä pelin tarinasta koska Joel tapetaan heti alkuun.
Tuo ei itselle ollut ikinä mikään juttu. Olin sitä mieltä, että jos jatkoa ylipäänsä tulee niin Ellie pääosassa, koska Joel hahmona oli jo läpikäyty. Eka peli oli Joelin "redemption arc" - siis hänen omasta näkökulmastaan, kyseessä toki ei ole mikään sankari. Mutta teki mitä teki ja tekisi sen uudestaan (kuten kakkospelissä tuleekin ilmi). Ei tuollaisesta lähtökohdasta voi alkaa rakentamaan uutta tarinaa hahmon ympärille.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mielestäni ykkösosa oli enemmän tarina painotteinen kuin kakkonen...
Ykkösosassa kuljetaan jotain tavoitetta kohden, ja kerrotaan Joelin ja Ellien tarinaa, kun kakkosessa on enemmän vain tappamista ja tappamista ja tolkuttomasti takautumia, että saadaan Joel mukaan, ja Abbyn toimille syitä sekä pitämään hänestä... Tarina vain pomppii paikasta toiseen...

Takautumia käytetään muuten nykyään ihan liikaa joka paikassa nykyisin, ei vain tässä pelissä...
Suurin osa Abbyn tuohuista on vain ihan turhaa...
Hakee sairaalatarpeita jollekin, joka sitten kuolee melkein heti, kun on saanut tarvitsemansa tavarat?
Mikä järki? Venyttää vain peliä vai saada ihmiset pitämään hänestä enemmän kuin Elliestä?
Abbyn osuus olisi voinut olla paljon lyhyempi, nyt se tuntuu osan ajasta vain pakkopullalta...
Joo, saa tappaa enemmän ihmisiä ja örkkejä, mutta niitä pelejä on maailma täynnä...

Ja se että Joel on menettänyt selvitymisvaistonsa, koska on ollut 4 vuotta rauhallisessa paikassa, okei, toimiihan se, mutta se olis pitänyt näyttää pelissä ennen hänen kuolemaansa jollakin tavalla, niin se kuolema olisi ollut paljon helpompi hyväksyä...
Nyt se näyttää vain typerältä, koska siihen ei anneta kunnon pohjatarinaa miksi Joel käyttäytyy noin, eikä niin kuin ennen...
Ja Tommykin muuttaa vain koko ajan mieltään, ensiksi kosto on paha, sitten on hyvä, sitten taas paha...
Yritä nyt hyvä mies olla jotain mieltä...

Ja en edelleenkään vihaa peliä, siinä on vain puutteensa, kuten kaikissa asioissa nyt tuppaa olemaan...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mielestäni ykkösosa oli enemmän tarina painotteinen kuin kakkonen...
Ykkösosassa kuljetaan jotain tavoitetta kohden, ja kerrotaan Joelin ja Ellien tarinaa, kun kakkosessa on enemmän vain tappamista ja tappamista ja tolkuttomasti takautumia, että saadaan Joel mukaan, ja Abbyn toimille syitä sekä pitämään hänestä... Tarina vain pomppii paikasta toiseen...

Takautumia käytetään muuten nykyään ihan liikaa joka paikassa nykyisin, ei vain tässä pelissä...
Suurin osa Abbyn tuohuista on vain ihan turhaa...
Hakee sairaalatarpeita jollekin, joka sitten kuolee melkein heti, kun on saanut tarvitsemansa tavarat?
Mikä järki? Venyttää vain peliä vai saada ihmiset pitämään hänestä enemmän kuin Elliestä?
Abbyn osuus olisi voinut olla paljon lyhyempi, nyt se tuntuu osan ajasta vain pakkopullalta...
Joo, saa tappaa enemmän ihmisiä ja örkkejä, mutta niitä pelejä on maailma täynnä...

Ja se että Joel on menettänyt selvitymisvaistonsa, koska on ollut 4 vuotta rauhallisessa paikassa, okei, toimiihan se, mutta se olis pitänyt näyttää pelissä ennen hänen kuolemaansa jollakin tavalla, niin se kuolema olisi ollut paljon helpompi hyväksyä...
Nyt se näyttää vain typerältä, koska siihen ei anneta kunnon pohjatarinaa miksi Joel käyttäytyy noin, eikä niin kuin ennen...
Ja Tommykin muuttaa vain koko ajan mieltään, ensiksi kosto on paha, sitten on hyvä, sitten taas paha...
Yritä nyt hyvä mies olla jotain mieltä...

Ja en edelleenkään vihaa peliä, siinä on vain puutteensa, kuten kaikissa asioissa nyt tuppaa olemaan...
Eikä tässäkään voi tarpeeksi painottaa että kyseessä on vain oma mielipiteesi.

Oma mielipiteeni on että tarina ei pompi päättömästi mihinkään vaan rakentaa kokonaisvaltaista tarinaa erilaisia tarinankerrontatapoja oivaltavasti hyväksikäyttäen.

Omasta mielestäni se ei ole vain tappamista tappamisen takia.
Takaumia ei luotu vain tuodakseen Joel halvasti mukaan vaan tällä tavoin saatiin jokaisesta kohtauksesta merkittävä.

Omasta mielestäni Abbyn osiossa ei ollut mitään turhaa vaan hänestä rakennettiin ihminen vikoineen ja jääräpäisyyksineen eikä vain mustavalkoisesti paha tai hyvä ihminen josta muka pitäisi pitää Ellietä enemmän.

Joel suostui nukkumaan ekassa pelissä samassa huoneessa täysin tuntemattomien ihmisten kanssa vain 5minuuttia näiden tapaamisesta joten hän ei ollut menettänyt mitään itsesuojeluvaistoja kakkosessa vain mainitsemalla nimeään.

Mutta tosiaan hienoa että on erilaisiakin mielipiteitä. Muuten olisi tylsää.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Oma mielipiteeni on että tarina ei pompi päättömästi mihinkään vaan rakentaa kokonaisvaltaista tarinaa erilaisia tarinankerrontatapoja oivaltavasti hyväksikäyttäen.

Omasta mielestäni se ei ole vain tappamista tappamisen takia.
Takaumia ei luotu vain tuodakseen Joel halvasti mukaan vaan tällä tavoin saatiin jokaisesta kohtauksesta merkittävä.

Omasta mielestäni Abbyn osiossa ei ollut mitään turhaa vaan hänestä rakennettiin ihminen vikoineen ja jääräpäisyyksineen eikä vain mustavalkoisesti paha tai hyvä ihminen josta muka pitäisi pitää Ellietä enemmän.

Joel suostui nukkumaan ekassa pelissä samassa huoneessa täysin tuntemattomien ihmisten kanssa vain 5minuuttia näiden tapaamisesta joten hän ei ollut menettänyt mitään itsesuojeluvaistoja
Takaumat toimivat juuri sopivassa rytmissä kakkosessa. Joka kerralla tehdään enemmän rakoa Joelin ja Ellien välille. Ja lopulta pelaaja tietää että Ellie tiesi Joelin teot ja lähti silti kostamaan. Miten tämä ei voisi olla tarinan kannalta oleellista?

Abbyn hahmon rakentaminen vaati juuri tuon mitä meille tarjottiin. Kohtaus missä Abby tapaa Levin ensimmäisen kerran on kyllä yksi pelihistorian hienoimpia isolla screenilla pimeässä ja subbari täysillä.

Tuosta Joelin vaistojen katoamisesta on saanut lukea vuodet läpeensä. Joel oli ykkösessä melko tappokone mutta kuten sanoit, oli siinäkin heikot hetkensä jos tahtoo tätä puolta oikeasti tutkia. Onneksi sarjassa Joelista on jo tehty ihminen. Elliä on taasen viety impulsiivisempaan ja aggressiivisempaan suuntaa. Mikä on myös hyvä juttu tulevan kannalta. Taatusti ovat sitäkin miettineet.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mutta tämä jankkaaminen on yhdentekevää. Jokainen saa olla ihan mitä mieltä lystää. Ei se minua kiinnosta.

Minua kiinnostaa vain tiedot tukevan kauden tuotannosta. Jos jollain jotain infoa löytyy niin postailkaa ihmeessä tänne!
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Minua kiinnostaa vain tiedot tukevan kauden tuotannosta. Jos jollain jotain infoa löytyy niin postailkaa ihmeessä tänne!
Ei löydy, mutta nykyisen kauden tuotannosta (sikäli menisi "pääketjuun"kin, mutta menköön nyt tänne) ihan mielenkiintoinen artikkeli:


Tuon arcade-osuuden (tai koko ostoskeskuksen, tai sarjan erikoistehosteet yleensä) olisi voinut hoitaa helpomminkin käyttäen CGI:tä enemmän kuin laki sallii, mikä tuntuu olevan nykytrendi ihan suurimpien budjettien elokuvissakin. Mutta ei, mennään vaikeimman kautta. Arvostan.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Eikä tässäkään voi tarpeeksi painottaa että kyseessä on vain oma mielipiteesi.
Minkä takia sitä pitää painottaa? En ole missään sanonut, että minun mielipiteeni on ainoa oikea totuus?
Mielipiteet on mielipiteitä...
Olkoon, me ei päästä samalle aaltopituudelle ikuna...

Se mitä tulin sanomaan on tämä:

Bella Ramsey on The Last of Us Episode 8 and 9 (Season Finale)
“It was… exhausting,” she reflects, “but those were some of my favourite days on set. That sounds really masochistic, but it’s the scenes that break me that I love the most, in a way.” As for what she thinks people will make of the series finale in March? “It’s going to divide people massively – massively.”

Onko sarjaan tehty joku iso muutos nähden peliin?
Ei se ykkösosan loppu muistaakseni aikanaan jakanut ihmisiä niin paljon...
Toki kaikki eivät olisi halunneet tappaa lekuria lopussa, vai mikä siinä nyt jakaisi ihmisiä niin paljon?

Kirahvikohtaus on paras olla tai olen äärimmäisen pettynyt...
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Toki kaikki eivät olisi halunneet tappaa lekuria lopussa, vai mikä siinä nyt jakaisi ihmisiä niin paljon?
Puhu omasta puolestasi. Mä ainakin säästin liekinheitintä uusinpeluukerroilla ihan tuota kohtaa varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös