The Last of Us Universumi – sarja, pelit, kaikki

  • 14 878
  • 164

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minkä takia sitä pitää painottaa? En ole missään sanonut, että minun mielipiteeni on ainoa oikea totuus?
Mielipiteet on mielipiteitä...
Olkoon, me ei päästä samalle aaltopituudelle ikuna...
Eikä meidän tarvitsekkaan päästä. Sitä minä juuri sanoin. Hienoa että on erilaisia mielipiteitä ja jotkut näkevät rikkaat tyylit köyhinä ja tärkeät asiat turhina.

Olisihan se tylsää jos me kaikki ajateltais että Tommy vain vaihtaa kantaansa kostosta koska ei osaa päättää vaan jotkut taas näkee että suuren trauman koettua on normaalia että ajattelutapa ja tyyli muuttuu ajan kanssa tai sitä Joelin itsesuojeluvaiston ymmärtämistä.

Ylistäkäämme eri mielipiteitä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Hienoa että on erilaisia mielipiteitä ja jotkut näkevät rikkaat tyylit köyhinä ja tärkeät asiat turhina.
Argumentointityylisi kaipaisi hiomista, jos olet oikeasti sitä mieltä että eri mielipiteitä voi olla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Argumentointityylisi kaipaisi hiomista, jos olet oikeasti sitä mieltä että eri mielipiteitä voi olla.

Oi jos ironia olisi tehty mansikoista niin nyt olisi pirtelöä joka puolella. Haha

Anna olla jo hyvä ihminen(ja tämäkään ei ole tarkoitus hiljentää mielipiteitä. Tarpeellinen lisäys näköjään)
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kirahvikohtaus on paras olla tai olen äärimmäisen pettynyt...
Kirahvista on vaahdottu moneen kertaan ja piti pelaamattomana etsiä mikä helvetti se on, ei kirahvi vaan tapahtuma.

Kai pelisarjaan ja tv-sarjaan uskonnollisella kiihkolla suhtautuvat on tyytyväisiä, kun Ellien näyttelijällä on sama arpi kulmakarvassa kuin pelin hahmolla, siinä olisi kyynel virrannut monen näppiksen päälle jos se olisi erilainen tai, herra paratkoon, puuttuisi kokonaan.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kirahvista on vaahdottu moneen kertaan ja piti pelaamattomana etsiä mikä helvetti se on, ei kirahvi vaan tapahtuma.

Kai pelisarjaan ja tv-sarjaan uskonnollisella kiihkolla suhtautuvat on tyytyväisiä, kun Ellien näyttelijällä on sama arpi kulmakarvassa kuin pelin hahmolla, siinä olisi kyynel virrannut monen näppiksen päälle jos se olisi erilainen tai, herra paratkoon, puuttuisi kokonaan.
Se nyt sattuu vaan olemaan koskettava hetki pelissä, niin kai sitä saa toivoa, että se myös näytetään sarjassa?
En ole missään haukkunut sarjaa, vaikka tietysti siinä on kohtia, mitkä olisi voinut tehdä eri tavalla jonkun mielestä, mutta se on niitä mielipiteitä...

Ja @Tifosi, ei tarvitse puhua toisista alentavaan sävyyn, vaikka heillä on eri mielipiteet...
Saanen myös vahvasti painottaa, että sinunkaan mielipiteesi ei ole aina ehdoton totuus, vaikka välillä tunnut olevan sitä mieltä...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ja @Tifosi, ei tarvitse puhua toisista alentavaan sävyyn, vaikka heillä on eri mielipiteet...
Saanen myös vahvasti painottaa, että sinunkaan mielipiteesi ei ole aina ehdoton totuus, vaikka välillä tunnut olevan sitä mieltä...
En nyt ihan täysin ymmärrä mikä teitä tässä hiertää joten annan yhden yksinkertaisen esimerkin ja jos sitten voitais jo haudata tämä jankutus.

Oletetaan että tiedätte Sylvester Stallonen luoman ja tähdittämän parhaan elokuvan oscarin voittaneen Rocky-elokuvan vuodelta 1976. En viitsi laittaa spoiler-tägejä 40-vuotta vanhaan leffaan mutta varoitetaan silti näin.

Teidän ei ole pakko siitä pitää mutta jos kritiikkinne on että "olihan se ihan kiva mutta ei parhaan elokuvan oscarin arvoinen koska leffassa oli kaikkea turhaa kuten Adrian ja Paulie joilla ei ole mitään tekemistä nyrkkeilyn kanssa ja sitten se loppu oli ihan paska kun Rocky ei edes voita matsia."

Tällöinkin antaisin teidän pitää mielipiteenne mutta älkää tulko valittamaan miten en kestä suosikkielokuvani kritiikkiä jos tokaisen että itseasiassa Adrianilla on melko tärkeähkö rooli elokuvassa ja että itse Rockyn tavoite oli todistaa itselleen ettei ole vaan lähiön pummi selviämällä matsin loppuun mestaria vastaan ja että voitolla ei olisi väliä.

Toivottavasti tämä riittäisi eikä tarvitsisi jankata enää.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Minkä takia sitä pitää painottaa? En ole missään sanonut, että minun mielipiteeni on ainoa oikea totuus?
Mielipiteet on mielipiteitä...
Olkoon, me ei päästä samalle aaltopituudelle ikuna...

Se mitä tulin sanomaan on tämä:

Bella Ramsey on The Last of Us Episode 8 and 9 (Season Finale)
“It was… exhausting,” she reflects, “but those were some of my favourite days on set. That sounds really masochistic, but it’s the scenes that break me that I love the most, in a way.” As for what she thinks people will make of the series finale in March? “It’s going to divide people massively – massively.”

Onko sarjaan tehty joku iso muutos nähden peliin?
Ei se ykkösosan loppu muistaakseni aikanaan jakanut ihmisiä niin paljon...
Toki kaikki eivät olisi halunneet tappaa lekuria lopussa, vai mikä siinä nyt jakaisi ihmisiä niin paljon?

Kirahvikohtaus on paras olla tai olen äärimmäisen pettynyt...
Kirahvi tulee kyllä. Siitä on jo viitteitä olemassa.

Luulen että tässä vain painotetaan sitä miten paljon finaalin tapahtumat vaikuttavat katsojiin.

En usko että pääjuonta on muutettu mihinkään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kirahvi tulee kyllä. Siitä on jo viitteitä olemassa.

Luulen että tässä vain painotetaan sitä miten paljon finaalin tapahtumat vaikuttavat katsojiin.

En usko että pääjuonta on muutettu mihinkään.

Kyllä se kirafvi on sen verran vertauskuvallinen hetki pelissä et kyllä se mukana tulee oleen.

Ja lopun osalta veikkaan Bellan tarkoittavan että Joelin valinta, Ellie ennen rokotetta, ja teko mitä tekee tuon seurauksena on se joka tulee jakamaan katsojien mielipiteitä, varsinkin niiden jotka eivät tiedä tuota ennalta. Sitähän ei ole paljastettu että se on joko rokote tai Ellie, ei molemmat.

Joelin osalta valinta on kumminkin selkeä, Ellie on Joelin elämän valo (when you are lost in the darkness, look for the light - tämähän on Joelin tilanne Sarahin menetyksen jälkeen ja pelin edetessä Ellie alkaa tuomaan pimeydessä vaeltavan Joelin elämään valon pilkahduksia ja tarkoituksen) ja hän ei ole valmis uhraamaan ja menettämään "tytärtään" toistamiseen, ei vaikka panoksena olisi ihmiskunnan tulevaisuus. Ja tekisi sen myös uudelleen. Ellie sen sijaan painii jatkossa tuon asian, Joelin tekemän valinnan, kanssa koska Ellien päämäärä oli olla ihmiskunnan tulevaisuus ja hän oli valmis uhraamaan itsensä suuremman päämäärän edessä.

Lisätään vielä että tuo täällä aikasemmin ollut Bellan kommentti tulevien jaksojen rankkuudesta lupaa hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ellie sen sijaan painii jatkossa tuon asian, Joelin tekemän valinnan, kanssa koska Ellien päämäärä oli olla ihmiskunnan tulevaisuus ja hän oli valmis uhraamaan itsensä suuremman päämäärän edessä.
Ja se että se keskustelu siinä terassilla jäi parivaljakon viimeiseksi kerraksi oli aika rankkaa matskua. Seuraavana iltana Joel jo kuolikin.

Mun on itse hyvin vaikea käsittää miten takaumat eivät jollekin toimi. Mutta onneksi ei tarvitsekaan.

On tuon pelin muuntamisessa kyllä haasteensa tv-ruudulle. Onneksi on ammattilaiset asialla.

Se lelukirahvi tosiaan oli 2. jaksossa.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mun on itse hyvin vaikea käsittää miten takaumat eivät jollekin toimi. Mutta onneksi ei tarvitsekaan.

On tuon pelin muuntamisessa kyllä haasteensa tv-ruudulle. Onneksi on ammattilaiset asialla.

Tietysti takaumat toimivat, mutta jos niitä käytetään jatkuvasti, niin ei sekään ole hyvä...
Tuntuu vain, että niitä käytetään joka paikassa ihan liikaa... Sarjoissa, leffoissa, peleissä jne...

Ja kyllähän tuo on mielenkiintoistä nähdä tosiaan miten kakkospeli saadaan muunnettua sarjaksi...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mun on itse hyvin vaikea käsittää miten takaumat eivät jollekin toimi. Mutta onneksi ei tarvitsekaan.
Se on varmaan joillekin vähän sekavaa tarinankerrontaa kun ei juonta viedäkkään pisteestä a suoraan pisteeseen b.

Pulp Fictionit yms ovat saaneet kärsiä samasta.

Tosiaan se part2:n terassikohtaus oli aika musertava kun ymmärsi että oli tosiaan parin viimeinen keskustelu.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tietysti takaumat toimivat, mutta jos niitä käytetään jatkuvasti, niin ei sekään ole hyvä...
Tuntuu vain, että niitä käytetään joka paikassa ihan liikaa... Sarjoissa, leffoissa, peleissä jne...

Ja kyllähän tuo on mielenkiintoistä nähdä tosiaan miten kakkospeli saadaan muunnettua sarjaksi...
En ota kantaa takaumien käyttöön yleisesti, mutta itse kokisin jokaisen takauman pelissä oleelliseksi ja varsin hyviin paikkoihin laitetuksi. Ellien hetket Joelin kanssa. Abbyn hetki kun isänsä tapettiin. Abby löytää akvaarion Owenin kanssa ja samalla käydään läpi sitä miten Joelista ei ole tietoa ja se kalvaa. Abby menee kertomaan Joelin mahdollisesta löytymisestä Owenille jouluna, mistä leikattiin upeasti hirttokohtaukseen. Ellien ja Dinan suutelukohtaus ja Joelin väliintulo jota puitiin sanallisesti heti pelin alussa. Ja lopulta Ellien ja Joelin viimeinen juttelu.

Kaikki mielestäni hyvin oleellisia ja hyviin kohtiin pudotettuja.

Itse asiassa tarinasta tulisi monin verroin yksiulotteisempi ja vaikeampi ymmärtää jos asioita olisi vain sanallisesti muisteltu tai luettu jostain. Lineaarisesti kerrottuna noita ei pelissä olisi enää voitu kokea.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
En ota kantaa takaumien käyttöön yleisesti, mutta itse kokisin jokaisen takauman pelissä oleelliseksi ja varsin hyviin paikkoihin laitetuksi. Ellien hetket Joelin kanssa. Abbyn hetki kun isänsä tapettiin. Abby löytää akvaarion Owenin kanssa ja samalla käydään läpi sitä miten Joelista ei ole tietoa ja se kalvaa. Abby menee kertomaan Joelin mahdollisesta löytymisestä Owenille jouluna, mistä leikattiin upeasti hirttokohtaukseen. Ellien ja Dinan suutelukohtaus ja Joelin väliintulo jota puitiin sanallisesti heti pelin alussa. Ja lopulta Ellien ja Joelin viimeinen juttelu.

Kaikki mielestäni hyvin oleellisia ja hyviin kohtiin pudotettuja.

Itse asiassa tarinasta tulisi monin verroin yksiulotteisempi ja vaikeampi ymmärtää jos asioita olisi vain sanallisesti muisteltu tai luettu jostain. Lineaarisesti kerrottuna noita ei pelissä olisi enää voitu kokea.
Tarinan olisi voinut myös kertoa eri tavalla, jolloin takaumia ei olisi tarvinnut niin paljon, mutta ymmärrän kyllä pointtisi, sinä sentään kerrot tästä pelistä, etkä vain vertaa sitä ihan toiseen teokseen...

Myönnän, että ehkäpä olin liian tunnekuohussani aikanaan kun pelasin tätä, että silloin Abbyn tekemiset eivät kiinnostaneet vattuakaan, niin kaikki takaumat oli vain silloin liikaa...
Ehkä jos joskus pelaan tämän toisen kerran läpi, niin näen asiat eri valossa...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vaikka antaisi miten yksinkertaisen esimerkin niin silti sitä joskus yliarvioi kohteensa. Esim jos kolmasosa joskus tehdään niin onkin mielenkiintoista nähdä mitä valitsevat. Palavasti haluaisin saada sarjalle jatkoa mutta onhan tässä jo aikamoinen rusetti päällä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kolmososan juoni oli Druckmannin mukaan luonnosteltu jo ajat sitten Grossin kanssa. Kertoi siitä kait jo ainakin vuosi sitten julkisesti. Totesi tuolloin ettei sitä ole kuitenkaan tekeillä.

Julkista tietoa on että Naughty Dog palkkasi kirjoittajia jokunen aika sitten. Ei tiedetä mihin.

On aivan varmaa että jos Part III on tekeillä ND pysyy siitä visusti hiljaa vielä. Part II:sta vuosi tavaraa ulos kuin seulasta vaikka ilmeisesti kyse oli osin hakkeroinnista.

Ihmettelisin kovin jos Part III ei olisi tekeillä. Se on ND:n ylivoimaisesti suurin tuote ja keskinkertaisen kivaa Unchartedia on tehty jo mitä? Viisi osaa? Sarjan myötä pelin odotusarvot ovat kasvaneet varmasti paljon.

Jos joku on pelannut Part II:n tasan kerran, suosittelen lämpimästi palaamaan aiheeseen. :)
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kolmososan juoni oli Druckmannin mukaan luonnosteltu jo ajat sitten Grossin kanssa. Kertoi siitä kait jo ainakin vuosi sitten julkisesti. Totesi tuolloin ettei sitä ole kuitenkaan tekeillä.

Julkista tietoa on että Naughty Dog palkkasi kirjoittajia jokunen aika sitten. Ei tiedetä mihin.

On aivan varmaa että jos Part III on tekeillä ND pysyy siitä visusti hiljaa vielä. Part II:sta vuosi tavaraa ulos kuin seulasta vaikka ilmeisesti kyse oli osin hakkeroinnista.

Ihmettelisin kovin jos Part III ei olisi tekeillä. Se on ND:n ylivoimaisesti suurin tuote ja keskinkertaisen kivaa Unchartedia on tehty jo mitä? Viisi osaa? Sarjan myötä pelin odotusarvot ovat kasvaneet varmasti paljon.

Jos joku on pelannut Part II:n tasan kerran, suosittelen lämpimästi palaamaan aiheeseen. :)
Voi olla että muistan väärinkin mutta eikös itse Druckman vähän aikaa sitten sanonut että kolmonen tehdään jos löytyy/syntyy tarina kerrottavaksi ja tällä hetkellä sellaista ei ole. Kakkososan raamit olivat kuulemma olemassa ennen kuin ykkösosa valmistui.

Edit. Tälläisen uutisen löysin
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Voi olla että muistan väärinkin mutta eikös itse Druckman vähän aikaa sitten sanonut että kolmonen tehdään jos löytyy/syntyy tarina kerrottavaksi ja tällä hetkellä sellaista ei ole. Kakkososan raamit olivat kuulemma olemassa ennen kuin ykkösosa valmistui.
On nyt helppo nähdä että kakkosen raamit olivat jo olemassa. Druckmann voi sanoa mitä hyvänsä tällä hetkellä mutta se ei poista Sonyn painetta edellä mainitsemistani syistä.

En jaksa nyt googletella mutta jotain tuon suuntaista mies kai on laukonut. Mutta myös hän ainakaan sanoi tehneensä Grossin kanssa kolmoselle hahmotelman.

Mikä on lopulta totuus selvinnee joku syyskuun 26. päivä. Itse veikkaan että tulevana on moninpelin julkistusvideo. Seuraavana eli -24 2. kauden teaseria ja sitä seuraava eli -25 kolmosesta ekaa matskua.

Odottavan aika on pitkä!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaikka antaisi miten yksinkertaisen esimerkin niin silti sitä joskus yliarvioi kohteensa. Esim jos kolmasosa joskus tehdään niin onkin mielenkiintoista nähdä mitä valitsevat. Palavasti haluaisin saada sarjalle jatkoa mutta onhan tässä jo aikamoinen rusetti päällä.

Neil Druckmann on sanonut että toivoisi Ellien löytävän rakkauden ja onhan se lapsikin (Dinan) niin suloinen mutta ei ole varma että voiko tuo tapahtua Ellielle Last of Us maailmassa jossa asiat voi niin helposti mennä pieleen.

Toivon pelille jatkoa mutta toivon myös että jos peli tehdään niin se on sitten myös idealtaan kantava. Ja jos toivoa saa niin minusta Ellie ansaitsisi elämäänsä jotain hyvää ja kaunista, se tyttö on saanut kärsiä jo riittävästi - toki peli ja jatko-osa voi tuota kärsimystä vielä jatkaa mutta et edes loppu olisi kaunis jos pelisarja siis tulisi maaliin 3.osan jälkeen. Toki mikään pakko ei ole jatkaa jos ei ole pelille kantavaa ideaa mielessä.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Katselin muuten tuossa aikani kuluksi sitä vähäistä videomateriaalia mitä HBO on julkaissut finaalista ja totean sen perusteella oman arvaukseni Elliestä, hänen äidistään ja immuniteetista. Jos et halua menettää mitään tulevasta älä lue seuraavaa kappaletta. Todennäköisesti kirjoitan toki pelkkää tuubaa.

Mulle tuli siitä trailerin stalkerin hyökkäyksestä viba että se käy Ellien äidin kimppuun hänen ollessa raakaana ja äiti puolustautuessaan saa tartunnan ennen synnyttämistä. En tiedä tullaanko kyseisen tapahtumaketjun vaikutusta lapsen immuniteettiin käsittelemään mutta sitä voidaan ainakin vihjata. Saa ottaa talteen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Katselin muuten tuossa aikani kuluksi sitä vähäistä videomateriaalia mitä HBO on julkaissut finaalista ja totean sen perusteella oman arvaukseni Elliestä, hänen äidistään ja immuniteetista. Jos et halua menettää mitään tulevasta älä lue seuraavaa kappaletta. Todennäköisesti kirjoitan toki pelkkää tuubaa.

Mulle tuli siitä trailerin stalkerin hyökkäyksestä viba että se käy Ellien äidin kimppuun hänen ollessa raakaana ja äiti puolustautuessaan saa tartunnan ennen synnyttämistä. En tiedä tullaanko kyseisen tapahtumaketjun vaikutusta lapsen immuniteettiin käsittelemään mutta sitä voidaan ainakin vihjata. Saa ottaa talteen.

Säilytin koko lainauksen jos joku ei halua lukea arvaustasi tulevasta viestin loppuosassa.

Nyt asiaan, sanoisin et varsin hyvä arvaus ja tuo voisi olla syy miksi Ellien äiti hylkäsi ja antoi Ellien pois Marlenen haltuun. On muuten hieno kunnianosoitus Ashley "fucking" Johnsonille saada olla sarjassa Ellien äidin roolissa, joka hän vertauskuvallisesti pelin Ellielle onkin. Ja on erityisen hienoa nähdä Ashley Johson, pelin Ellie, nyt myös tässä sarjassa.

Isot odotukset 1.kauden finaalijaksoon.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
On isot odotukset. Itse asiassa finaali on ollut koko kauden ajan se jakso mitä olen silti odottanut vähiten.

Se johtunee siitä että itselle se on jotenkin niin selviö. Joel tappaa kaikki ja Ellie säilyy hengissä.

Kuten joillekin fanipojillekin maailmalla se on vain itsestäänselvyys. Ja jonka vuoksi eivät vieläkään pääse yli siitä seikasta että on päivänselvää että Joelilla on loppuelämän torpedo perässä.

Ryhdyin vasta 8. jakson jälkeen todella miettimään että herranjestas, tässähän voi uusille katsojille olla vielä luvassa yllätystä ja ristiriitaa!

Pelissä ei sille ristiriidalle lopulta paljoa annettu tilaa. Pieni cutscene ja sitten stormattiin läpi sairaalan ja the end.

On mahdollista että finaali on osalle katsojista se kovin jakso. Saa nähdä minkälainen vastaanotto tulee.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
On isot odotukset. Itse asiassa finaali on ollut koko kauden ajan se jakso mitä olen silti odottanut vähiten.

Se johtunee siitä että itselle se on jotenkin niin selviö. Joel tappaa kaikki ja Ellie säilyy hengissä.

Kuten joillekin fanipojillekin maailmalla se on vain itsestäänselvyys. Ja jonka vuoksi eivät vieläkään pääse yli siitä seikasta että on päivänselvää että Joelilla on loppuelämän torpedo perässä.

Ryhdyin vasta 8. jakson jälkeen todella miettimään että herranjestas, tässähän voi uusille katsojille olla vielä luvassa yllätystä ja ristiriitaa!

Pelissä ei sille ristiriidalle lopulta paljoa annettu tilaa. Pieni cutscene ja sitten stormattiin läpi sairaalan ja the end.

On mahdollista että finaali on osalle katsojista se kovin jakso. Saa nähdä minkälainen vastaanotto tulee.
Onhan se nyt selvää, että jos tapat ihmisiä, niin joku saattaa siitä suuttua, ja lähteä kostamaan...
Mutta kyllä tuo Joelin kuolema nyt oli jotenkin tökerösti tehty, tapetaan se nyt vain pois, niin saadaan Ellie kostojahtiin...
Kuolemassa ei ole mitään väärää sinänsä, mutta se tapa millä se tehtiin, niin sen olisi voinut tehdä paremmin... Joel oli kuitenkin toinen päähahmoista ykköspelissä, niin olisi ehkä ansainnut jotain parempaa, vaikka nyt mulkku olikin tekojensa takia...
Jos sitä olisi edes jotenkin pohjustettu, niin märinä olisi ollut biljoona kertaa vähempää...
Ihmisten dissaaminen siitä, että eivät pidä Joelin kuolemasta, on kyllä aika tylyä, jokainen ihminen tuntee asiat eri tavalla, ja siinä ei ole mitään väärää... Tunteilleen ei voi mitään...
Itsekin elän usein tunne edellä, ja silloin yleensä ei tule ajateltua järjellä...

Ihminen nyt tuppaa tekemään mitä ihmeellisempiä tekoja rakkaiden ihmisten puolesta missä ei ole mitään järkeä, joten onhan siinä Joelin teossa oma järkensä...
Ehkä sarjassa sitten tuota käsitellään jotenkin, jos ei vikassa jaksossa, niin sitten kakkoskaudella...

Eikä sitä parannuskeinoakaan keritä käsittelemään ollenkaan, oletetaan vain, että yksi lääkäri olisi sen yksin muutaman kokeen perusteella pystynyt kehittämään, aikas mahdotonta noissa olosuhteissa, mutta nämä on näitä pilkunnussutusjuttuja muuten loistavassa pelissä...
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onhan se nyt selvää, että jos tapat ihmisiä, niin joku saattaa siitä suuttua, ja lähteä kostamaan...
Mutta kyllä tuo Joelin kuolema nyt oli jotenkin tökerösti tehty, tapetaan se nyt vain pois, niin saadaan Ellie kostojahtiin...
Kuolemassa ei ole mitään väärää sinänsä, mutta se tapa millä se tehtiin, niin sen olisi voinut tehdä paremmin... Joel oli kuitenkin toinen päähahmoista ykköspelissä, niin olisi ehkä ansainnut jotain parempaa, vaikka nyt mulkku olikin tekojensa takia...
Jos sitä olisi edes jotenkin pohjustettu, niin märinä olisi ollut biljoona kertaa vähempää...
Ihmisten dissaaminen siitä, että eivät pidä Joelin kuolemasta, on kyllä aika tylyä, jokainen ihminen tuntee asiat eri tavalla, ja siinä ei ole mitään väärää... Tunteilleen ei voi mitään...
Itsekin elän usein tunne edellä, ja silloin yleensä ei tule ajateltua järjellä...
Itse taas tykkäsin siitä kuinka karusti ja koruttomasti tuo hoidettiin pelissä alta pois. Ei mitään sankarikuolemaa tai itsensä uhraamista muiden puolesta jonka jälkeen vielä viimeinen liikuttava ja kähisevä puheenvuoro Ellien käsivarsilla, vaan kylmästi jalka muusiksi ja sen jälkeen mailaa kalloon vailla sen isompia fanfaareja. Shokeeraavahan se on ja tyly kuin mikä, mutta toisaalta täysin linjassa pelin muun menon ja julman maailman kanssa eivätkä Joelin uhritkaan kokeneet sen nätimpiä kohtaloita.

HBO:n tyylin tuntien tuo tulee olemaan rankkaa katseltavaa myös sarjan puolella, ja hyvä niin. Jännä kyllä nähdä peliä pelaamattomien reaktioita tuohon ratkaisuun sitten joskus kun siihen päästään sarjassakin, pelin kohdallahan tuo paskamyrsky syntyi aikoinaan siksi koska temppu tehtiin nimenomaan pelin päähahmolle jolla pelaaja oli pelannut koko ekan pelin, ja jota moni piti eittämättä koko tarinan sankarina, ja sitten käykin näin. Pelkästään sarjaa seuranneille ja muita HBO:n tuotoksia katsoneille tuo kuolemahan voi näyttäytyä jopa kierolla tavalla täysin loogisena asiana, ja samaa menoahan on nähty mm. Sopranosissa ja Game of Thronesissakin jo vuosia aiemmin. Hahmojen hyvyys tai pahuus ei ole koskaan mustavalkoinen asia, ja ennenpitkää menneet teot palaavat kyllä aina kummittelemaan ja velat on maksettava. Ja kun lähtö tulee, se tulee usein täysin yllättäen kuin isku palleaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itse taas tykkäsin siitä kuinka karusti ja koruttomasti tuo hoidettiin pelissä alta pois. Ei mitään sankarikuolemaa tai itsensä uhraamista muiden puolesta jonka jälkeen vielä viimeinen liikuttava ja kähisevä puheenvuoro Ellien käsivarsilla, vaan kylmästi jalka muusiksi ja sen jälkeen mailaa kalloon vailla sen isompia fanfaareja. Shokeeraavahan se on ja tyly kuin mikä, mutta toisaalta täysin linjassa pelin muun menon ja julman maailman kanssa eivätkä Joelin uhritkaan kokeneet sen nätimpiä kohtaloita.

HBO:n tyylin tuntien tuo tulee olemaan rankkaa katseltavaa myös sarjan puolella, ja hyvä niin. Jännä kyllä nähdä peliä pelaamattomien reaktioita tuohon ratkaisuun sitten joskus kun siihen päästään sarjassakin, pelin kohdallahan tuo paskamyrsky syntyi aikoinaan siksi koska temppu tehtiin nimenomaan pelin päähahmolle jolla pelaaja oli pelannut koko ekan pelin, ja jota moni piti eittämättä koko tarinan sankarina, ja sitten käykin näin. Pelkästään sarjaa seuranneille ja muita HBO:n tuotoksia katsoneille tuo kuolemahan voi näyttäytyä jopa kierolla tavalla täysin loogisena asiana, ja samaa menoahan on nähty mm. Sopranosissa ja Game of Thronesissakin jo vuosia aiemmin. Hahmojen hyvyys tai pahuus ei ole koskaan mustavalkoinen asia, ja ennenpitkää menneet teot palaavat kyllä aina kummittelemaan ja velat on maksettava. Ja kun lähtö tulee, se tulee usein täysin yllättäen kuin isku palleaan.
100% samaa mieltä.

Tästä "ansaitsemisesta" kuulee silloin tällöin ja täytyy kyllä antaa Druckmannille ja Naughty Dogille isot aplodit etteivät lähteneet millekkään Marvel linjalle ja antamaan jotain sankarikuolemia. Sillä ei ole väliä pitääkö Joelia sankarina tai pahiksena tai jotain siltä väliltä mutta laadukkaassa kirjoittamisessa ymmärretään ettei hyviä asioita tapahdu hyville ihmisille ja pahoja pahoille.

Ironia on huipussaan jos peli sekoitti pelaajan tunteita niin että unohtuu järki mutta sitten poimii pelistä kohtia ja hahmojen tekemiä asioita joita ei voi järjellä selittää. Aivan kuin hahmot olisivat kokeneet massiivisen trauman ja menevät fiilis edellä:D Uskomaton peli kaikenkaikkiaan.

Ja pelaajien kriitiikkitulvasta ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Edelleen jos menee lukemaan arvosteluja niin harvassa on ne joissa ei lue "go woke, go broke"
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kuten olen kirjoittanut jo aiemminkin, ND:n tapa vetää matto pelaajan jalkojen alta oli pelimaailmassa varmasti rohkein veto. TV-puolella ei mitään ennenkuulumatonta mutta taatusti sattuu 2. kaudella rankasti massoihin.

Nimenomaan kaikkein älyttömintä olisi pistää Joel tappelemaan ja vielä lausumaan jotain jippikaijee laineja. Jesse ja Manny laitettiin kylmäksi vielä yllättävämmin. Yara lähti kieltämättä myös melko nopeasti.

Mua jotenkin hämmentää se että on kamalaa kun kerrotaan tarinaa niin kuin se todennäköisesti todellisuudessakin menisi.

Jos joku kutsuu sitä dissaamiseksi niin siinähän kutsuu.

Itse edelleen veikkaan että elämänmittaiset vihaajat ovat melko marginaalia. Äänekkäitä kyllä. Internet nyt vain on paikka missä jokaisella on äänioikeus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös