The Last of Us Universumi – sarja, pelit, kaikki

  • 14 527
  • 163

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mua jotenkin hämmentää se että on kamalaa kun kerrotaan tarinaa niin kuin se todennäköisesti todellisuudessakin menisi.

Jos joku kutsuu sitä dissaamiseksi niin siinähän kutsuu.

Itse edelleen veikkaan että elämänmittaiset vihaajat ovat melko marginaalia. Äänekkäitä kyllä. Internet nyt vain on paikka missä jokaisella on äänioikeus.
Ihmiset kokee, tuntee, tulkitsee asiat eri tavoilla...
Jos sitä haukkuu typeräksi, niin mitä se sitten on, jos ei dissaamista?

TLOU porukka on mennyt ihan samanlaiseksi kuin Tähtien Sodan, kaikki eriävän mielipiteen tai asian eri tavalla kokeva ihminen tuomitaan vain typeräksi fanipojaksi puolin ja toisin...

Asioista voi puhua myös asiallisesti ilman vähättelevää ja alentuvaa asennetta toisten tunteita, kokemuksia ja mielipiteitä kohtaan...

En edelleenkään vihaa tätä peliä, vaikka se käsitys tuntuu olevan, yritän vain sanoa, että asioilla on eri näkökantoja, ja niitä voisi yrittää kunnioittaa, vaikka ne ei omaan näkökantaan sovi, mutta turhaa tuntuu olevan, joten antaa olla...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Uhriutuminen on kyllä tätä päivää. Kun omaa dissausta ei saa kommentoida niin sitten vedetään johto seinästä ja mä en pelaa enää ku ootte tyhmiä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ihmiset kokee, tuntee, tulkitsee asiat eri tavoilla...
Jos sitä haukkuu typeräksi, niin mitä se sitten on, jos ei dissaamista?

TLOU porukka on mennyt ihan samanlaiseksi kuin Tähtien Sodan, kaikki eriävän mielipiteen tai asian eri tavalla kokeva ihminen tuomitaan vain typeräksi fanipojaksi puolin ja toisin...

Asioista voi puhua myös asiallisesti ilman vähättelevää ja alentuvaa asennetta toisten tunteita, kokemuksia ja mielipiteitä kohtaan...

En edelleenkään vihaa tätä peliä, vaikka se käsitys tuntuu olevan, yritän vain sanoa, että asioilla on eri näkökantoja, ja niitä voisi yrittää kunnioittaa, vaikka ne ei omaan näkökantaan sovi, mutta turhaa tuntuu olevan, joten antaa olla...
Mulla ei ainakaan ollut mitään tarkoitusta vähätellä mielipidettäsi tuossa omassa viestissäni, kerroin vaan miten itse koin sen peliä pelatessa. Tottahan toki jokainen reagoi tuollaisiin asioihin omalla tavallaan eikä niistä mikään ole missään nimessä väärin. Kuten sanoit, ihmiset kokevat ja käsittelevät tällaisiakin asioita eri tavalla. Kyllä se Joelin lahtaus kirpaisi täälläkin ja aika pirusti, mutta alkuäimistelyn jälkeen rupesin jäsentelemään tuota kohtaloa vähän enemmän, ja omasta mielestäni se oli kaikessa julmuudessaan jopa jossain määrin oikeutettua ja perustelua nimenomaan tuon maailman pelisäännöillä. Niin makaat kuin petaat.

Se on silti vain mun näkemys, ja kyllähän tähän ketjuun toisenlaisiakin mielipiteitä mahtuu, etenkin kun ne ovat hyvin perusteltuja eikä mitään täysin perusteetontä lyttäystä ja vihaamista vihaamisen takia kuten tuolla sarjaketjussa on tuon yhden sankarin toimesta tapahtunut. Mielestäni se on rikkautta ja hieno merkki pelin monitasoisuudesta, että tuostakin kohtalosta ja sen toteutuksesta viriää edelleen keskustelua ja erilaisia näkemyksiä näin vuosiakin myöhemmin. Jokaiselle se omansa suotakoon, sillä kuten itse pelikin muistuttaa: Harvat asiat ovat täysin mustavalkoisia ja absoluuttisia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ihmiset kokee, tuntee, tulkitsee asiat eri tavoilla...
Jos sitä haukkuu typeräksi, niin mitä se sitten on, jos ei dissaamista?

TLOU porukka on mennyt ihan samanlaiseksi kuin Tähtien Sodan, kaikki eriävän mielipiteen tai asian eri tavalla kokeva ihminen tuomitaan vain typeräksi fanipojaksi puolin ja toisin...

Asioista voi puhua myös asiallisesti ilman vähättelevää ja alentuvaa asennetta toisten tunteita, kokemuksia ja mielipiteitä kohtaan...

En edelleenkään vihaa tätä peliä, vaikka se käsitys tuntuu olevan, yritän vain sanoa, että asioilla on eri näkökantoja, ja niitä voisi yrittää kunnioittaa, vaikka ne ei omaan näkökantaan sovi, mutta turhaa tuntuu olevan, joten antaa olla...
Ensinnäkään en ole missään sanonut ketään käsittääkseni typeräksi. Fanipojiksi kyllä. Kutsun ryhmää fanipojiksi koska rewiev bombing aikanaan oli rankkaa. Sama ilmiö on nyt nähty jaksojen 3 ja 7 kohdalla. Eri syystä ja todennäköisesti eri ihmisten toimesta. Varsinkin kun ei kai kukaan Druckmannia vihaava tätä sarjaa katso?

Minä en voi tietää minkälainen osuus fanaattisia vihaajia lopulta oli. En tietenkään. Yleisesti on ainoastaan tiedossa että fanaattiset saavat itsensä näkyviin paljon massaansa suuremmin tarpeen vaatiessa.

Ja sä saat olla tästä juuri sitä mieltä kuin tahdot. Kukaan ei sitä sulta halua kieltää. Enkä halua kieltää keneltäkään muultakaan. Enkä ole myöskään kutsunut sua fanipojaksi tai yhtään miksikään.

Itse antaisin jo koko aiheen olla koska itselleni se on yhdentekevää. Tämä itse asiassa alkaa jo tuntua raskaalta. Halusin vain alunperin käydä läpi skenaarion ja pohtia sitä miten oikea suuri yleisö ottaa asian vastaan. Niin ykkösen finaalin kuin siitä johtuvan kakkosen avauksen. Se jäänee nähtäväksi. Itse silti veikkaan että sarja jatkaa voittokulkuaan hamaan tappiin asti. Ja veikkaan että se on isolta osin Bella Ramsayn ansiota. Jos Joelin kuollessa toinen pääosan esittäjä olisi karismaton tyhjäpää, sarja olisi todella kusessa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minua ainakin henkilökohtaisesti vitutti kuinka kylmästi Abby tappoi Joelin ja harmitti että menetettiin 1.pelin pääprotagonisti vaikka hahmona siis Ellie on tärkeämpi. Mutta tuo Joelin tappaminen toimi erittäin hyvänä motivaationa Ellien teoille ja siihen kuinka julmaksi Ellien meno tuossa pelin 2.osassa menee. Eikä Abbylla pelaaminen myöskään aivan alussa ollut helppoa, vaikeinta oli se osa jossa Abby metsästi Ellietä ja siinä pyrin kyllä ampumaan ohi ja vahingoittamaan Ellietä mahdollisimman vähän. Eli minulla ei ollut motiivia yrittää tappaa Ellietä mutta kuten olen kertonut niin pelin lopussa kyllä ymmärsin molempien motiivit ja oli hyvä että Ellie antoi Abbyn elää pelin lopussa, molemmat oli kulkenut turhankin synkän matkan ja kärsineet jo liikaa. Eikä koston vieminen loppuun olisi mielestäni parantanut Ellietä vaan tällä tavalla miten se tehtiin, se antoi mahdollisuuden anteeksiantoon ja siirtymiseen eteenpäin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Eikä Abbylla pelaaminen myöskään aivan alussa ollut helppoa, vaikeinta oli se osa jossa Abby metsästi Ellietä ja siinä pyrin kyllä ampumaan ohi ja vahingoittamaan Ellietä mahdollisimman vähän. Eli minulla ei ollut motiivia yrittää tappaa Ellietä
Se Abbyn Ellie-metsästys oli kyllä erittäin outoa ja vaikeaa pelata.

Girlfriendreviews-tubekanava kertoi osuvasti miten peli asetti meille haasteen jota ei voinut helpottaa vaikeusastetta alentamalla. Tarkoitti muistaakseni anteeksiantamista mutta sopi tuohonkin taisteluun täydellisesti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse antaisin jo koko aiheen olla koska itselleni se on yhdentekevää. Tämä itse asiassa alkaa jo tuntua raskaalta. Halusin vain alunperin käydä läpi skenaarion ja pohtia sitä miten oikea suuri yleisö ottaa asian vastaan. Niin ykkösen finaalin kuin siitä johtuvan kakkosen avauksen. Se jäänee nähtäväksi. Itse silti veikkaan että sarja jatkaa voittokulkuaan hamaan tappiin asti. Ja veikkaan että se on isolta osin Bella Ramsayn ansiota. Jos Joelin kuollessa toinen pääosan esittäjä olisi karismaton tyhjäpää, sarja olisi todella kusessa.
Otin tuohon asiaan vähän jo kantaa tuolla sarjan omassa ketjussa jossa kehuin Bellan suoritusta viimeisimmässä jaksossa, eli minulla oli vahvoja epäluuloja että onko Bellasta Ellienä kantamaan tätä sarjaa koska tiedetään mitä tulee tapahtumaan, Joel ei poistu tietenkään kokonaan mutta sarjan kantaminen siirtyy Bellan Ellielle ja myös Abbylle ja häntä esittävälle näyttelijälle jolla on vielä Bellaakin isompi homma saada suuri yleisö puolelleen. Elliestä ja Bellasta pidetään jo tällä hetkellä sarjan katsojen keskuudessa myös Pedro "daddy" Pascal nauttii suosiota ja joka tulee ekaa kertaa koetukselle sarjan 1.kauden päätösjaksossa koska päätarinaa ja sen kulkua ei mielestäni voida muuttaa, eikä sitä ole tällä hetkellä muutettukaan. Mutta Abbyn näyttelijä valinta on merkittävä 2.kauden onnistumiselle, niin iso rooli myös Abbylle tulee jatkossa olemaan. Mutta Bella kantaa kyllä, nähdyn perusteella uskon ettei HBO, Neil Druckmann ja Craig Mazin tee tässäkään valinnassa ohilaukausta. Sille he ei tietenkään voi mitään jos se mitä Joelille tapahtuu on joillekin ylipääsemätön paikka, aivan kuten kävi osalle tuossa pelin 2.osassa.

Kuten olen sanonut niin Joelin "valinta" ei oikeasti ole hänelle valintatilanne, hän on jo tehnyt selväksi (ja teki 8.jaksossa) kuinka pitkälle on valmis menemään Ellien pelastamiseksi ja kuten olen sanonut Ellie on Joelin elämän valo, syy elää ja minkä puolesta taistella ja ei ole olemassa vaihtoehtoa jossa Joel uhraisi Ellien, itsensä hän varmasti voisi uhrata (vaikkei olekaan mikään varsinainen sankarihahmo) jos sillä pelastaa Ellien mutta toisinpäin ei missään nimessä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mutta Abbyn näyttelijä valinta on merkittävä 2.kauden onnistumiselle, niin iso rooli myös Abbylle tulee jatkossa olemaan.
Tämähän on tässä vaiheessa toki vasta puhdasta spekulointia ja huhupuheita, mutta netin salapoliisit ovat jo kaivaneet esiin yhden potentiaalisen ehdokkaan tuohon rooliin ja kontaktia Druckmannin suuntaankin löytyy:



Hauskahan näitä on huvin vuoksi arvuutella, ja vaikka ensisijaisena kriteerinä pitää tietysti olla näyttelijän taidot ja karisma, ainakin yhdennäköisyyttä Abbyyn Shannon Berrylta löytyy hämmentävän paljon, ja tiukalla käsitreenillä olemus olisi kyllä pelottavan lähellä. Ehkä se on tuo "resting bitch face" mikä kummaltakin löytyy ihan luonnostaan.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
On kyllä näköinen. Luinkin tuosta joskus jo aiemmin.

Mulle on se ja sama kunhan osaa näytellä. Se onneksi tuntuu olevan tuotannon kriteeri. Kukaan sarjasta ei kyllä ole pettänyt.

Tosin mulle jäi siitä Dinan esittäjästä vähän valju fiilis. Vilahduksen perusteella seka kun kaivoin naisesta infoa. Mutta se nyt voidaan aina todella castata vasta nyt. Sama se kuka siellä vilahti.

Tosin Laura Baileylle toivoisin roolia. Mel voisi olla hyvä hivenen Abbya vanhempana. Oletan että on vanhempi koska lääkäri. Ikää ei toki ole mainittu. Vaikuttaa myös vanhemmalta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Olen talvilomalla. Otin pari viskiä. Pahoittelen, mutta nauratti ihan helvetisti.

"This is the way!" :D
 

Liitteet

  • PSX_20230309_000201.jpg
    PSX_20230309_000201.jpg
    158,2 KB · kertaa luettu: 135

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Itse tykkäsin tuosta jatko-osan tarinasta vielä enemmän mitä ensimmäisestä osasta ja tunnepuolella se sai ylä- ja alamäkineen aikaan isompaa myräkkää kuin yksikään toinen videopeli, mutta ihan noin niinkuin pelinä se tuntui jatkuvan hieman liian pitkään ja etenkin loppupuolella tuli tuon tuosta fiilis että nyt venytetään ihan vain sen takia että saadaan pelille lisää kestoa koska jatko-osan edellytys on se, että sen vain nyt pitää olla isompi mitä edeltäjänsä. Teknisellä puolella kaikki on 10+-osastoa eikä siitä ole mitään motkottamista, mutta napsun verran tiivistämällä koko pelistä olisi jäänyt vielä vaikuttuneempi fiilis. Vähän sama homma oli aikoinaan Red Dead Redemption kakkosen kohdalla eli pintapuolisesti kaikki on isompaa ja näyttävämpää, mutta stoorin vain jatkuessa ja jatkuessa jossain vaiheessa huomasin mielenkiinnon jo vähän herpaantuvan eikä lopun kliimaksi ollut täten ihan niin iskevä kuin edeltäjän kohdalla.

Heh, piti jo miettiä, että olinko käynyt kirjoittamassa tänne, koska kaikki tämä on kuin itse olisin kirjoittanut.

Mielestäni myös ykkösosassa oli sitä venytyksen tuntua ja siinäkin piti jo odottaa malttamattomana tarinan etenemistä/loppua. Alkoi jo vituttamaan kun vastaan tuli aina vaan uusia taistelukohtauksia ynnä muuta.

Kakkosessa venytys ylsi jo ihan älyttömälle tasolle. Tarina voisi olla rankasti tiivistettynä erinomainen (toivottavasti peli pistää paremmaksi kuten toistaiseksi on nähty), mutta nykyisellään en ymmärrä pätkääkään tuota kakkososan tarinan hehkuttamista joksikin maailman parhaaksi.

Erinomaiselle tasolle yltääkseen vaaditaan erinomainen kokonaisuus. Tuossa sellaista ei nähty. Nähtiin lukuisia täysin turhia kohtauksia, tarinanhaaroja ja hahmoja, joiden tarinaa venyttiin ihan liikaa. Esim Levin kanssa seikkaillessa tuli mieleen, että loppus nyt jo jumalauta tämä vaihe pelistä.

Loppuun mahtui myös laiskaa käsikirjoittamista monessa kohtaa. Esim raskaana olevaa naista ammutaan jousella rinnasta läpi ja Tommy saa luodin päähänsä. Mielestäni tuohon kohtaukseen olisi pitänyt saada jollain tapaa peli pakettiin ja ehdottomasti kaulan viilto auki ja siitä lopputaistelu Ellien ja Abbyn välillä yms.

Luulin aluksi, että kyse on jostain unesta kun yhtäkkiä näytettiin naisten viettävän rauhaisaa perhe-elämää lapsen kanssa ja Tommykin oli hengissä. Ihan naurettava ratkaisu. Sitten kun kaikki näytti rauhalliselta ja peli vaikutti loppuvan niin Ellie saakin päähänsä lähteä viimeiselle kostoretkelle. Tuon helvetin pitkän retken päätteeksi hän päättääkin, että eipä tapetakaan Abbya. Tehdäänkö kolmas osa, jossa metsästetään taas toisia läpi maailmanlopun ja tosipaikan tullen jätetäänkin tappo tekemättä?

RDR2:n osalta sama juttu. Lähes täydellinen tarina pilataan turhalla venyttämisellä. Itse otan mieluummin sen vaihtoehdon, jossa peli on lyhempi, mutta laatu säilyy koko ajan. Eihän sellaiset sarjatkaan hyvältä tunnu, joissa on samaa toistavia/turhia täytejaksoja.

Kaikkien aikojen paras peli- titteli vaatii sen, että taso pysyy alusta loppuun erinomaisena. Last of Us ei missään nimessä yltänyt tuohon, ei myöskään RDR2.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Otin tuohon asiaan vähän jo kantaa tuolla sarjan omassa ketjussa jossa kehuin Bellan suoritusta viimeisimmässä jaksossa, eli minulla oli vahvoja epäluuloja että onko Bellasta Ellienä kantamaan tätä sarjaa koska tiedetään mitä tulee tapahtumaan, Joel ei poistu tietenkään kokonaan mutta sarjan kantaminen siirtyy Bellan Ellielle ja myös Abbylle ja häntä esittävälle näyttelijälle jolla on vielä Bellaakin isompi homma saada suuri yleisö puolelleen. Elliestä ja Bellasta pidetään jo tällä hetkellä sarjan katsojen keskuudessa myös Pedro "daddy" Pascal nauttii suosiota ja joka tulee ekaa kertaa koetukselle sarjan 1.kauden päätösjaksossa koska päätarinaa ja sen kulkua ei mielestäni voida muuttaa, eikä sitä ole tällä hetkellä muutettukaan. Mutta Abbyn näyttelijä valinta on merkittävä 2.kauden onnistumiselle, niin iso rooli myös Abbylle tulee jatkossa olemaan. Mutta Bella kantaa kyllä, nähdyn perusteella uskon ettei HBO, Neil Druckmann ja Craig Mazin tee tässäkään valinnassa ohilaukausta. Sille he ei tietenkään voi mitään jos se mitä Joelille tapahtuu on joillekin ylipääsemätön paikka, aivan kuten kävi osalle tuossa pelin 2.osassa.
Tuo Abbyn castaus on kyllä vaikea paikka. Sen tietää jo nyt että näyttelijä tulee todennäköisesti saamaan vihaa ihan oikeassakin elämässä siitä mitä hänen hahmonsa tekee sarjassa, aivan kuten kävi pelin näyttelijöillekin.

Part 2 on aika selkeästikin paras peli mitä on ikinä tehty juuri suurelta osin pov:n vaihdon ansiosta. Saatiin aikamoinen tunteiden vuoristorata
Pelonsekaisin tuntein odotan miten se kääntyy sarjaksi. Luotto tekijöihin on kyllä horjumaton. Pelissä jaksoivat rakentaa moniulotteista hahmoa pala palalta vailla mitään turhaa. Uskomattoman hienoa kirjoittamista mutta jaksaako perus televisionkatselija moista jos HBO:kin on hankittu vain sarjan takia ja muuten nautitaan netflix-tason sarjoista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vielä pikkasen Bellasta ja Bellan Elliestä, eli Bella on mielestäni mennyt, ainakin minulle, mennyt läpi 14 vuotiaana Ellienä, Bellan kasvot on (luonnollisesti) nuorekkaat ja pieni koko vielä korostaa tuota vaikutelmaa. Sinällään uskon kyllä että kun sarjan 2.kausi tulee niin Bellasta saadaan kyllä tehtyä vanhemman näköinen koska onhan hän oikeasti nyt 19 vuotias (samanikäinen kuin Ellie on pelin 2.osassa) mutta koolleen Bella ei toki voi mitään vaan on pienikokoinen kun taas pelin 2.osassa Ellie on kyllä selvästi 1.osan Ellietä isompi, tytöstä on tullut nuori nainen. En kuitenkaan näe isoa ongelmaa vaikka Bellasta ei kokoistaan isompaa saada - tiedä sitten pistetäänkö Bella salille hankkimaan lihasta 2.kaudelle jos hänestä halutaan vahvemman ja kookkaamman oloinen. Ellien ei kuitenkaan tarvitse olla 2.kaudellakaan mikään lihaskimppu, toisin kuin Abby pelissä on, toki lihaksikkuus ja yhdennäköisyys ei saa myöskään Abbyn kohdalla olla se valinnan ratkaiseva tekijä, vaan kyvykkyys näyttelijänä (ja kova pinta että kestää sen palautteen mitä hänen tekonsa tulee sarjaa seuraavassa yleisössä herättämään).
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Vielä pikkasen Bellasta ja Bellan Elliestä, eli Bella on mielestäni mennyt, ainakin minulle, mennyt läpi 14 vuotiaana Ellienä, Bellan kasvot on (luonnollisesti) nuorekkaat ja pieni koko vielä korostaa tuota vaikutelmaa. Sinällään uskon kyllä että kun sarjan 2.kausi tulee niin Bellasta saadaan kyllä tehtyä vanhemman näköinen koska onhan hän oikeasti nyt 19 vuotias (samanikäinen kuin Ellie on pelin 2.osassa) mutta koolleen Bella ei toki voi mitään vaan on pienikokoinen kun taas pelin 2.osassa Ellie on kyllä selvästi 1.osan Ellietä isompi, tytöstä on tullut nuori nainen. En kuitenkaan näe isoa ongelmaa vaikka Bellasta ei kokoistaan isompaa saada - tiedä sitten pistetäänkö Bella salille hankkimaan lihasta 2.kaudelle jos hänestä halutaan vahvemman ja kookkaamman oloinen.
Ikinä ei kannata myöskään aliarvioida tekijöiden kykyä luoda illuusiota hahmon iästä, niin paljon noita kaikkia kikkoja löytyy liittyen jo pelkästään maskeeraukseen, valaistukseen ja kameran käyttöön. Ramseyllahan tuota vipuvartta ei ole Googlen mukaan kuin vaivaset 155 cm ja ekalla kaudella tuota sekä tietynlaista siloposkisuutta on selvästi korostettu tuon Ellien iän uskottavuuden takia, mutta eiköhän kakkoskaudella oteta sitten jossain vaiheessa vähä erilaista lähestymistapaa ja kas kummaa - sama likka näyttääkin yhtäkkiä 10 vuotta vanhentuneelta ja 15 cm kasvaneelta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
@NakkiFakiiri

Olen, sattuneesta syystä, nyt katsellut Bellan haastatteluja ja hän näyttää niissäkin nuorelta ja siloposkiselta, niissä Bella luultavasti näyttää aikalailla omalta itseltään. (No ei 19 vuotias nyt vanha olekaan) Mutta on myös totta että kuvaa/videota voidaan jälkikäsitellä nykytekniikalla hyvin uskottavasti joten tottakai niin voitaisiin tarvittaessa tehdä mutta onko tarvetta? Tuskin eiköhän pelkkä sopiva meikkaus/maskeeraus, ehkä se Ellien 2.osan lyhyempi tukka ja sopivat vaatteet saa Bellasta sen 2.osan Ellien esiin. Ja tuo 8.jakso osoitti että Bella kyllä on näyttelijänä kykenevä 2.osan vaatimaan Ellien rooliin. Mitä tulee Bellan kokoon niin tuo 155cm on kyllä varsin lyhyt ja näyttää monien rinnalla pieneltä, mutta en itse näe siinä varsinaisesti ongelmaa vaikka Ellie olisikin 2.kaudella pelin esikuvaansa pienempi, Ellien isoin vahvuus kun on älykkyys ei fyysinen voima.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
S2 veikkaan ei tule pihalle -24 koska tuleva kesä tulee väkisin liian nopeasti vastaan. Kuvauslokaatioiden valinta on haastavampaa joskin niitä saatetaan tehdä enemmän studiossa/rakennetuissa ulkolokaatioissa (esim. sniperkatu). Tämä voi osaltaan nopeuttaa aikataulua. Seattlen rakentaminen on silti massiivinen prokkis.

Jos päättäisivät kuvata koko kakkosen kerralla vaikka jakaisivatkin kahteen kauteen, Santa Barbaran voi toki kuvata varmasti liki milloin haluaa. Ensi talvi Jacksonille on ihan realismia mutta epäilen että koko päätarinan kuvausta tuskin voidaan startata vielä tänä kesänä. Luotan että tuotanto ei oio laadussa.

Ja vaikka kakkosen castingia on taatusti tehty jo ennen go signaalia veikkaan että niinkin massiivisen castingin teko ei ole ihan pikapyrähdys. Ellien rooliin kait käytiin läpi vähintään kymmeniä näyttelijöitä mitä jostain luin.

Itseäni ehdottomasti eniten kiinnostaa aikovatko kuvata oikeassa Seattlessa mitään. Pelissähän on useita paikkoja jotka on täsmälleen esikuviensa mukaan tehtyjä.

En itse olisi kovin huolissani Bellan lookista jatkossa. Tyttö on toki babyface mutta onhan se nyt fakta että pelissä Ellien muutos viidessä vuodessa on selvästi epärealistinen. Väittäisin rohkeasti ettei keskimäärin nainen muutu 14 -> 19 noin paljon mitä pelissä on piirtopöydällä väännetty. Se tietysti kun on helppoa, se myös halutaan tehdä. Pelissä kaikki on siloteltua.

Mutta kieltämättä on todella jännä nähdä millainen lookki Bellalle luodaan!
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Väittäisin rohkeasti ettei keskimäärin nainen muutu 14 -> 19 noin paljon mitä pelissä on piirtopöydällä väännetty. Se tietysti kun on helppoa, se myös halutaan tehdä. Pelissä kaikki on siloteltua.
Jos kehittäjiä uskominen, tuo tehtiin osin siksi että kakkospelin Ellie vastaa enemmän (vaikkei toki täysin) Ashley Johnsonin kasvonpiirteitä. Kakkososassa oli jo facial capture käytössä, ykkösessä naamat animoitiin käsin videomateriaalin perusteella.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jos kehittäjiä uskominen, tuo tehtiin osin siksi että kakkospelin Ellie vastaa enemmän (vaikkei toki täysin) Ashley Johnsonin kasvonpiirteitä. Kakkososassa oli jo facial capture käytössä, ykkösessä naamat animoitiin käsin videomateriaalin perusteella.
Juu niin oli. En tosin ihan osta sitä että pitäisi tehdä juuri tuollainen piirros Ashley Johnsonin kasvojen paritusta, mutta voihan tuo olla niinkin.

Naughty Dog kyllä osaa tuon touhun, sitä ei käy kieltäminen.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Naughty Dog kyllä osaa tuon touhun, sitä ei käy kieltäminen.
Asiaa ei toki haittaa, että Sony Picturesin mocap-studio on jokseenkin lähellä pelistudiotakin. Mutta tämä kai on sitä kuuluisaa "synergiaa".
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Asiaa ei toki haittaa, että Sony Picturesin mocap-studio on jokseenkin lähellä pelistudiotakin. Mutta tämä kai on sitä kuuluisaa "synergiaa".
Juu. Se varmasti auttaa asiaa. Mutta on edelleen hehkutettava Naughty Dogia teknisestä osaamisesta. Mielestäni mikään muu pelitalo ei pääse samalle tasolle mitä tulee pelimotoriikkaan. Joskus huvitin itseäni vain juoksemalla ovien ja ikkunoiden läpi part 2:n battlemodessa. Se animointi on huikeaa. Pelasin sen jälkeen Ghost of Tshushiman ja vaikka peli muuten onkin karkkia, se peruspelaaminen näytti niin kököltä verrattuna TLOU2:een. RDR2 on jo hyvä yritys muttei sekään pääse kovin lähelle.

No, pääsinpä hehkuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Se animointi on huikeaa. Pelasin sen jälkeen Ghost of Tshushiman ja vailla peli muuten onkin karkkia, se peruspelaaminen näytti niin kököltä verrattuna TLOU2:een. RDR2 on jo hyvä yritys muttei sekään pääse kovin lähelle.
Tää nyt menee vähän ohi otsikosta, mutta kerta muutenkin vapaamuotoisempi ketju niin miksei.

Tuo on siis "motion matching", jonka juuret johtaa Ubisoftiin:



...joka käytti tuota tekniikkaa For Honorissa, ja sen jälkeen ei kai oikein missään. Sen sijaan Naughty Dog otti kopin ja toimii ilmeisen hyvin. Kuten vaikka part 2:ssa (tai nykyään myös part 1:ssä), voi poimia asioita selän takaa samalla kun on kyyryssä ja kaikki menee smoothisti. Toisin kuin RDR2:ssa, joka itsellä kuuluu sarjaan "hyvä peli mitä on raivostuttava pelata" - että edes pääsee katsomaan samat kaapinavausanimaatiot niin pitää ensiksi odottaa että Arthur asemoi itsensä juuri sopivasti kohteen eteen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos kehittäjiä uskominen, tuo tehtiin osin siksi että kakkospelin Ellie vastaa enemmän (vaikkei toki täysin) Ashley Johnsonin kasvonpiirteitä. Kakkososassa oli jo facial capture käytössä, ykkösessä naamat animoitiin käsin videomateriaalin perusteella.

Minusta on hieno kunnianosoitus Ashley Johnsonille että Ellien kasvot muistuttaa häntä. Ashley kun on pelin Ellie.

Ashleyllä on muuten aika kauniin herkkä (Ellien) lauluääni kun tuossa katselin ja kuuntelin (pitkästä aikaa) youtubesta kuinka Ashley (Ellie) laulaa A-han "Take on Me" kappaletta:


- ja Elliehän tosiaan laulaa tuossa pelin 2.osassa niin mikähän mahtaa olla Bellan tilanne, tietääkö joku osaako Bella laulaa? Veikkaisin että osaa, hämmästyttävän moni näyttelijä kun tuntuu osaavan myös laulaa.

Jatkan vielä myös pikkasen tuosta 2.osan castauksesta niin kuka ikinä valitaankaan Dinan rooliin niin tuossa on niitä harvoja kohtia jossa Bellan pieni koko mielestäni vaikuttaa hieman tuohon kuka voidaan valita Dinaksi, lähinnä ajattelin sitä tanssi/suudelma kohtausta joka voi näyttää vähän hassulta jos Ellie on huomattavasti Dinaa lyhyempi, pelissä kun nuo on lähes saman mittaiset. En silti sano että tuokaan nyt olisi iso ongelma ja kyllähän tosimaailma tuntee moniakin pareja joissa on valtava kokoero.

Nähdäänköhän muuten tuossa 1.kauden finaalijaksossa vilausta nuoresta Abbystä (vaikka se varsinainen näyttelijä 2.osaa varten olisikin vielä hakusessa)?
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Veikkaan itse ettei Abbya nähdä lainkaan. Enemmän itseäni mietityttää onko Jerry Anderson castattu jo niin 1. kuin 2. kaudellekin. Koska mieshän väkisin kohdataan.

En tiedä Bellan laulamisesta mutta skittaa hän ainakin osaa soittaa. :)

On totta että mitään valtavan pitkää ei voida Dinan rooliin valita. Mutta tuskin pieni ero haittaa.

Senhän halusin tulla tänne sanomaan että on pari juttua mistä on lievä huoli. En esim. tiedä laisinkaan osaako Pedro laulaa miten hyvin. Skitan soitto kyllä hoituu kuvausteknisin kikoin.

Toinen iso juttu on se että kerta Outbreak Day olikin 2003, Future Daysia ei sarjassa kuulla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
En tiedä Bellan laulamisesta mutta skittaa hän ainakin osaa soittaa. :)

On totta että mitään valtavan pitkää ei voida Dinan rooliin valita. Mutta tuskin pieni ero haittaa.

Senhän halusin tulla tänne sanomaan että on pari juttua mistä on lievä huoli. En esim. tiedä laisinkaan osaako Pedro laulaa miten hyvin. Skitan soitto kyllä hoituu kuvausteknisin kikoin.
Kaivelin youtuben syövereitä ja kyllä Bella itseasiassa osaa laulaakin, sanoisin että hänen lauluäänensä on jännä.


Mutta kuten olen sanonut niin kasvot on ilmeikkäät ja jännä nähdä kuinka Bella eläytyy myös tuossa laulaessaan laulun sanoihin.

Tässä vielä toinen pätkä jossa Bella laulaa ja soittaa tällä kertaa kitaraakin, tästä tulee hyvät Ellie vibat:


Ja olimpa mä hölmö kun unohdin että Joelinkin, eli Pedronkin, pitäisi osata soittaa kitaraa ja laulaa. Tuostakaan ei ole tietoa, pitää varmaan vähän etsiä jos youtube osaisi kertoa tuohon vastauksen. :)
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Huomenna se meille sitten jää tauolle jonka odotan kestävän tästä hetkestä jotakuinkin pari vuotta.

Internet on täynnä kaikenlaista. Joku ehtikin jo tekemään kuvamanipulaation.

Kakkonen on niin monella tapaa haastavampi toteuttaa hyvin. Mutta jos siinä onnistuvat voi se olla yksi tyylikkäimpiä sarjoja ikinä.
 

Liitteet

  • PSX_20230312_195404.jpg
    PSX_20230312_195404.jpg
    128,4 KB · kertaa luettu: 96
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös