TV-sarja: The Last Of Us (HBO)

  • 93 481
  • 796

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Erityyppinen jakso kuin muut kolmosta lukuunottamatta, mutta itse en osannut tätä kyllä minään fillerinä pitää. Kun sarjan tunnelma on pääosin niin ryppyotsainen ja alakuloinen, mukava saada välillä tällaisia pieniä hengähdystaukoja joissa on mukana ihan vilpitöntä iloa ja innostusta vailla mitään kyynisyyttä, vaikka se isku palleaan tulikin siinä jakson loppupuolella. Ramseyn ja Rileya näytelleen Storm Reidin välillä oli hyvää kipinää ja kemiaa ja hyvä niin, ilman tätä yhteyttä jakso olisi saattanut tuntua hieman pitkäpiimäisemmältä. Hienoja pieniä hetkiä riitti ja niissä kelluttiin kaikessa rauhassa, ja välillä tuli jopa mieleen joku Lost in Translation tunnelman puolesta.

Kyllähän tuo jo tässä vaiheessa aikalailla harmittaa että parin viikon päästä koko kausi on paketissa, ja tuntuu että vielä olisi niin paljon kaikkea tulossa että voivatko nuo kaksi jäljellä olevaa jaksoa millään kattaa kaikkea. Etenkin tuo viimeisen jakson lyhyt kesto vähän ihmetyttää, olisihan tämä nyt ansainnut kunnon grande finalen sellaisen 80-minuuttisen jakson muodossa kuten tuo kauden avauskin oli. No, katsotaan nyt mitä sieltä tulee.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tässä Ellien ja Rileyn jaksossa oli ainoana vahvuutena kaksikon kemia, ihastus, hauska ilta, aivopesun tuottamat ajatukset sekä traaginen loppu.

Muutoin heidät vain lämättiin yhteen, namedropattiin Marlene ja Firefliesit. Ellielle pidettiin puhuttelu ja annettiin jo kaikkien jaksoja seuranneiden tiedossa ollut kertaus Fedran motiiveista joita myivät. Kuitenkin jo ensimmäisessä jaksossa tuli selväksi mitä he tekevät ja piittaamatta muista.

Yritin kyllä kovasti miettiä että mitä missasin tässä uusimmassa jaksossa kun näin isolta hudilta tuntui.
Ellie oli ensimmäistä kertaa elämässään rakastumassa johonkuhun. Ja se rakkaus vietiin ennen kuin ehti kunnolla edes tajuta.

Ellie olisi vieläkin voinut vain dumpata Joelin kun mies yritti kaikin jäljellä olevin voimin saada tyttöä lähtemään. Oikein työnsi pois. Mies ajatteli että on parempi kun toinen pelastuu.

Rileyn menetys oli aikanaan niin paha juttu että vaikka nyt kyseessä onkin tyystin erilainen rakkaus, toista kertaa hän ei enää petä. Ehkä enemmänkin itseään. Mutta ei petä kuitenkaan.

Elliehän jo Samille kirjoitti että pahin pelko on jäädä yksin. En usko etteikö Ellie selviytyisi fyysisesti yksin. Hän vain ei halua päätyä olemaan yksin.

Kirjoitin aiemmin että tässä kyseisessä jaksossa oli ihan vitusti nyansseja. Niitä on varmaan enemmän mitä aiemmissa jaksoissa.

Mielestäni tämä jakso oli sarjan kannalta monta kertaa merkittävämpi jakso mitä E3. Se kertoo koko sarjan päähenkilön tarinaa. E3 olisi aina voitu selittää miten vain. Onneksi se kuitenkin tehtiin kuten tehtiin. Puhdasta kultaa.

Katsoin juuri jakson toisen kerran aamulla ja nyt itse asiassa en edes lyhentäisi arcade - episodia.

Lopun linkki Rileyn kuolemasta Joelin tikkaamiseen meni itse asiassa todella hyvin,

Loppuun haluan vain todeta että tämä ei ole spoileri. E2 puolessa välissä on kuvaa jossa auton alla on pehmokirahvi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Omasta mielestäni ihan todella magee seiskajakso tunnelman ja näyttelijöiden kemian puolesta. Aina tullut digattua Left Behind -lisäosasta ja aina tullut pelattua se heti pääpelin perään. Yhtään ei tosin olisi haitannut vaikka ostaritapahtumia olisi Rileyn kanssa tiivistetty ja tilalle olisi tuotu Ellien selviytymistaistelua toisella ostarilla etsien Joelille lääkitystä mm. katolle syöksyneestä armeijan helikopterista.

Myös täällä pidettiin tästä jaksosta ja teinityttöjen sekoilusta hylätyllä ostarilla ja kuinka käytiin läpi salaista ihastusta/ensirakkautta, Ellien kaipailevia katseita ja hapuilevia toiveita ensisuudelmasta ja kuinka Ellie lopulta rohkaistuu ottamaan sen ratkaisevan askeleen suudelmaan ja kuinka paska osuu tuulettimeen melkeinpä heti kun tytöt uskaltautuvat tunnustamaan molemminpuolisen ihastuksen (tarjoten sen 5s onnea). Se liukuporras osuus oli hieno, samoin Ellien (Bellan) ilme kun Riley valaisi ostarin ekaa kertaa.

Ja itseasiassa se miten tähän Ellien ja Rileyn takaumaan hypättiin oli nerokas. Eli kuinka kuoleva Joel koitti työntää Ellien pois ja palaamaan takaisin turvaan Tommyn luo (ja kuinka Ellien kääntäessä selän poistuakseen, kyynel valuu Joelin poskelle) ja kuinka Ellie siinä ovella käy läpi tuon Left Behind takauman, erityisesti ne kuolevan Rileyn sanat heillä jäljellä olevista kahdesta minuutista tai kahdesta päivästä ja kuinka ei halua antaa niitä pois vaan niistä kannattaa taistella eikä luovuttaminen ole vaihtoehto on se mikä Ellietä ajaa ja tätä samaa Ellie nyt toteuttaa Joelin kohdalla ja meinaa taistella jokaisesta minuutista joka kuolevalla Joelilla mahdollisesti on jäljellä. Ja kyllä täällä ainakin liikutti se Ellien ja Joelin käsien puristaminen yhteen ennen kuin Ellie alkoi parsimaan Joelia. (Ja tietenkin myös ne jakson lopun tapahtumat suudelmasta, pureman saantiin, Reilyn puheeseen ja kyynelehtivien tyttöjen käpertyminen halaukseen) Ehkä tämä sitten vaan toimii paremmin, kun on pelannut pelin mutta minulle tämä jakso oli timanttinen.

Mainitaan vielä hyvänä hetkenä se kuinka FEDRAn kapteeni Kwong veteli Ellien puhuttelussa oikeista naruista, kun kertoi Elliellä olevan potenttiaali jos nielee ylpeytensä ja tottelee sääntöjä - antamalla kaksi vaihtoehto olla joko rivisotilas ja ottaa käskyjä Bethanyn kaltaisilta tyypeiltä tai olla johtava upseeri ja näyttää Bethamyn kaltaisille tyypeille kaapin paikan.

Seuraava osa tulee olemaan sarjan paras.

How did you put it? Hmm? Tiny pieces?
See ya in the morning, Ellie.

Sama olettamus, seuraavassa jaksossa lienee sitä kaivattua toimintaa ja jännitystä kun Ellie kohtaa Davidin porukan ja ennen kaikkea Davidin.

Convince them of what?
That you can come around. You have heart. You are loyal.
And you are special...

...Ellie,
What?
tell them that Ellie is the little girl,...that broke your fucking finger!

Ja tuon 8.jakson lopetuksesta odotan myös poikkeuksellisen vahvaa (oli ainakin pelissä iso hetki), kyyneliltä tuskin vältytään. Sitä en kumminkaan tässä spoilaa sen enempää.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ellie oli ensimmäistä kertaa elämässään rakastumassa johonkuhun. Ja se rakkaus vietiin ennen kuin ehti kunnolla edes tajuta.

Ellie olisi vieläkin voinut vain dumpata Joelin kun mies yritti kaikin jäljellä olevin voimin saada tyttöä lähtemään. Oikein työnsi pois. Mies ajatteli että on parempi kun toinen pelastuu.

Rileyn menetys oli aikanaan niin paha juttu että vaikka nyt kyseessä onkin tyystin erilainen rakkaus, toista kertaa hän ei enää petä. Ehkä enemmänkin itseään. Mutta ei petä kuitenkaan.

Elliehän jo Samille kirjoitti että pahin pelko on jäädä yksin. En usko etteikö Ellie selviytyisi fyysisesti yksin. Hän vain ei halua päätyä olemaan yksin.

Kirjoitin aiemmin että tässä kyseisessä jaksossa oli ihan vitusti nyansseja. Niitä on varmaan enemmän mitä aiemmissa jaksoissa.

Mielestäni tämä jakso oli sarjan kannalta monta kertaa merkittävämpi jakso mitä E3. Se kertoo koko sarjan päähenkilön tarinaa. E3 olisi aina voitu selittää miten vain. Onneksi se kuitenkin tehtiin kuten tehtiin. Puhdasta kultaa.

Katsoin juuri jakson toisen kerran aamulla ja nyt itse asiassa en edes lyhentäisi arcade - episodia.

Lopun linkki Rileyn kuolemasta Joelin tikkaamiseen meni itse asiassa todella hyvin,

Loppuun haluan vain todeta että tämä ei ole spoileri. E2 puolessa välissä on kuvaa jossa auton alla on pehmokirahvi.

Taisin jo kehua pariinkin kertaan Ellien ja Rileyn kuvion ja tuohon viimeisimpään viestiin vielä alleviivasin ettei tyttöjen tarinasta olisi tarvinnut karsia minusta mitään.

Sen sijaan toiveeni olisi ollut saada kattavampi pohjustus/taustoitus Ellielle ja muita häneen vaikuttaneita ihmisiä kuvastoon. Tätä pidin epäonnistumisena kun jakso nyt kuitenkin selkeästi halusi taustoittaa Ellieta.

Eli rauha maassa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, kyllähän tuossa vahvasti henkilön kehityksen elementtejä Ellien osalta eli sikäli edisti hyvinkin selvästi tarinaa. Sen lisäosan (ja jakson) nimikin jo kertoo oleellisen, Left behind. Riley jätti Ellien taakseen, kun löysi Tulikärpäsistä kaipaamansa "perheen". Mutta palasi, ainakin hyvästelemään, mutta ehkä enemmänkin.

Ellie jätti Rileyn, koska ei kestänyt hyvästelyä ja yksin jäämistä heti sen jälkeen, kun ensimmäistä kertaa koskaan rakkauden/välittämisen tunne toista ihmistä kohtaan oli herännyt. Hänkin kuitenkin palasi, koska hetkikin (oli se sitten kaksi minuuttia tai kaksi päivää) yhdessä on parempi kuin ikuisuus on yksin.

Ja aika ihania hetkiä ne olivatkin! Nyanssien hoksaamiseen pitäisi katsoa toiseen kertaan ja oikein pohtia, mutta koviksen "naamion" riisuminen ja tunteiden osoittaminen oli ainakin ilmeinen. Ja kuten draama näissä usein vaatii, heti tämän jälkeen tunteista rangaistiin ja kaikki meni pieleen.

Helposti tämän kokemuksen olisi voinut kuvitella kyynistävän Ellien jättämään kaikki taakseen ja tunteet koviksen naamion alle. Toisin kuin Billille ja Frankille kävi, Ellie ei saanut kuolla yhdessä rakkaansa kanssa, vaan hänet jätettiin "taakse" karuun maailmaan yksin.

Sarjan nykyhetkessä Ellielle oli kuitenkin täysin selvää, että kun tunteet olivat taas heräämässä, tällä kertaa isähahmoa/perhettä kohtaan, niin todellakin palaa takaisin, eikä jätä taakseen. Olipa se sitten kahden minuutin, tunnin, päivän, vuoden tai vuosikymmenen vuoksi. Kuten Riley sanoi, vaihtoehto 1 eli luovuttaminen ei ole oikeastaan edes vaihtoehto.

No mutta joo, kaikki on sinänsä aika ilmeistä, mutta mulle nää tällaiset pieniin yksityiskohtiin pohjautuvat juonet toimii paremmin kuin suoraviivaisempi rytke.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ellie jätti Rileyn, koska ei kestänyt hyvästelyä ja yksin jäämistä heti sen jälkeen, kun ensimmäistä kertaa koskaan rakkauden/välittämisen tunne toista ihmistä kohtaan oli herännyt. Hänkin kuitenkin palasi, koska hetkikin (oli se sitten kaksi minuuttia tai kaksi päivää) yhdessä on parempi kuin ikuisuus on yksin.
Erittäin hyvin kiteytetty mistä tässä kaikessa oli ja on kyse. Rakkauden puolesta kannattaa taistella, sen puolesta Ellie tässä taistelee.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Mielestäni huonoin jakso tähän mennessä. Kirjoitin jo Bill&Frank jakson jälkeen, että en ole takaumien iso fani, varsinkin jos tarina on muutenkin iso ja pitäisi viedä maaliin 10 jaksossa. Nyt sitten toinen koko jakson takauma ja kaiken lisäksi hyvin tylsä sellainen. Viime jakso vielä loppui kunnon cliffhangeriin, niin oletin että tässä jaksossa tapahtuu jotain siihen liittyvää mutta ei, vasta ihan jakson lopussa alettiin vähän parsimaan Joelia kasaan.

Takaumat on hyviä tuomaan syvyyttä hahmoihin ja tarinaan, mutta nyt sitä on käytetty liikaa ja liian nopeasti.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Aikamoinen suoritus löytää Rileyn rooliin vielä Bella Ramseytä huonompi näyttelijä, joka ei tietenkään myöskään näytä yhtään Rileyltä. Enpä ole pitkään aikaan nähnyt yhtä pökkelöä näyttelemistä. Luki vain vuorosanat ilman mitään tunnetta/tulkintaa.
Taas kerran peli vie sarjaa 100-0, kun pelissä Elliellä ja Rileyllä oikeasti oli kemiaa ja tarina oli koskettava.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Siis kunhan @VilleLeino n saisi poistettua ketjusta niin tilanne olisi parempi. Mutta foorumisofta ei kai anna myöten banneja vain tiettyyn ketjuun.
Eikö jonkun tietyn kirjoittajan tekstit voi blokata kokonaan vai kuvittelenko vain? En ole kyllä itse edes kokeillut. Itse olen viime vuosina yrittänyt ensi sijassa tietysti somessa poistaa negatiivisuutta ympäriltäni. Täällä tuo nimimerkki ei suolla muuta kuin turhanpäiväistä negaa. Voisi kuvitella parodiatiliksi jos ei olisi oikeasti ilkeä.

Itse jaksosta vielä yksi easter egg. Kapteenin pöydällä avaimenperässä on Naughty Dogin logo.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Näin peliä pelaamattomana henkilönä, joka ei tyypillisesti edes ole ko. genren ystävä, niin täytyy hämmästellä kuinka kovaa sarja onkaan iskenyt.

Visuaalinen ilme on joka kohtauksessa niin huolellisesti rakennettu, että tätä varmaan katselisi kyllä ilman näyttelijöitä ja juontakin. Edellisen jakson kauppakeskus tarjosi tähän tarkoitukseen taas uuden fiilistelymahdollisuuden ja oli hienoa nähdä nuo ihan oikeat brändiliikkeet (Victoria’s Secret, Foot Locker, Body Shop, Panda Express, Subway) tuolla mukana. Luulisi kyllä, että tuossa ajassa ihan jokainen liike olisi jo raidattu, kun kaikesta mahdollisesta materiasta on pulaa. Toki sitä pohjustettiin, että miksi tuo on jäänyt hylätyksi. ”Back in 5 minutes” kyltit ym. detaljit on näissä mahtavia ja jättävät katsojan miettimään, että kuinkas sitten kävikään.

Mielipiteitä jakaneesta kolmosjaksosta voisi vielä todeta, että tuo tarinahan toimii mainiosti ihan sarjasta erillisenä ”parisuhdeleffanakin” . Infektoituneita ei juuri näy ja näyttelijätyö on 10/10 (kts. esim. mansikkakohtaus ja dinnerit). Hetki muuten meni Bartlettin yhdistämisessä White Lotukseen, vaikka ”jotain” samaa noissa rooleissa onkin.

Lätkäpalstalla kun ollaan, niin nippelitietona vielä kerrottakoon, että aikaisemmassa jaksossa esiintynyt poika Keivonn Woodard pelaa lätkää ilmeisen tosissaan. Haaveenaan olla ensimmäinen kuuro NHL pelaaja ja ihan hyvin näyttää luistin kulkevan. Woodard kävi viime viikolla treenaamassa ja tapaamassa idoleitaan Washingtonissa - vaikutti melko onnelliselta. (En nyt linkkaa mitään ja pyydän tämän ketjun puhtaana pitämistä ko. joukkueen kapteenia koskevasta keskustelusta).
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Aikamoinen suoritus löytää Rileyn rooliin vielä Bella Ramseytä huonompi näyttelijä, joka ei tietenkään myöskään näytä yhtään Rileyltä. Enpä ole pitkään aikaan nähnyt yhtä pökkelöä näyttelemistä. Luki vain vuorosanat ilman mitään tunnetta/tulkintaa.
Taas kerran peli vie sarjaa 100-0, kun pelissä Elliellä ja Rileyllä oikeasti oli kemiaa ja tarina oli koskettava.

Onko kukaan kertonut sulle, että mikään pakko ei tätä sarjaa ole katsoa? Pelaa vaikka molemmat pelit läpi pariinkin kertaan sarjan katsomisen sijaan. Ihan saatanan raskasta luettavaa nää sun tekstit.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikö jonkun tietyn kirjoittajan tekstit voi blokata kokonaan vai kuvittelenko vain? En ole kyllä itse edes kokeillut. Itse olen viime vuosina yrittänyt ensi sijassa tietysti somessa poistaa negatiivisuutta ympäriltäni. Täällä tuo nimimerkki ei suolla muuta kuin turhanpäiväistä negaa. Voisi kuvitella parodiatiliksi jos ei olisi oikeasti ilkeä.

Ignore on hyvä, sitä vaan käyttöön niin kyseisen käyttäjän viestit poistuu näkyvistä.

Itse sarjasta ei ole kuin hyvää sanottavaa, kyllä tässä taas maanantaita odottaa..
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan kertonut sulle, että mikään pakko ei tätä sarjaa ole katsoa? Pelaa vaikka molemmat pelit läpi pariinkin kertaan sarjan katsomisen sijaan. Ihan saatanan raskasta luettavaa nää sun tekstit.
Ignoreen vaan. Räksyttäköön ihan keskenään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Aikamoinen suoritus löytää Rileyn rooliin vielä Bella Ramseytä huonompi näyttelijä, joka ei tietenkään myöskään näytä yhtään Rileyltä. Enpä ole pitkään aikaan nähnyt yhtä pökkelöä näyttelemistä. Luki vain vuorosanat ilman mitään tunnetta/tulkintaa.
Taas kerran peli vie sarjaa 100-0, kun pelissä Elliellä ja Rileyllä oikeasti oli kemiaa ja tarina oli koskettava.

Turhaahan tämä on mutta minusta Bella on ollut aivan loistava, toki Bella ei näytä (naamaltaan) pelin Ellieltä tai Ashley Johnsonilta mutta hän on myynyt sarjan Ellien ainakin minulle 110% ja hänellä tuntuu olevan kyky luoda hyvä kemia vastanäyttelijänsä kanssa, se toimii hienosti Pedron Joelin kanssa. Se toimi Samin kanssa ja oli hienosti läsnä Storm Reidin Rileyn kanssa tässä Left Behind jaksossa. Mielestäni Bellalla on ilmeikkäät kasvot ja hän on taitava tulkitsemaan erilaisia tunteita mitä Ellien päässä liikkuu. Aivan nappivalinta Ellien näyttelijäksi. Ja mitä tulee Rileyn eli Storm Reidin suoritukseen niin mielestäni molemmat tytöt, nuoret naiset, oli molemmat loistavasti läsnä ja kemia toimi läpi jakson.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Minä en kyllä oikeasti ymmärrä, miten tätä pidetään niin hyvänä. En yritä loukata ketään, mutta oman teoriani mukaan sarjaa kiinnostavana pitävät ovat niitä, jotka ovat pelanneet myös peliä ja nyt jotenkin kokevat niitä pelin tuomia fiiliksiä jotenkin uudestaan tai uudessa valossa.

Vertailuna tuohon Walking deadin ensimmäsiin kausiin: Minä olin siitä todella innostunut, odotin seuraavaa sunnuntaita, kaivoin jostain jenkkisaitilta trailerin seuraavasta jaksosta ym. Viimeistään silloin, kun juuri kakkoskauden lopussa Carolin tyttö tuli zombina sieltä vajasta ja Rick ampui häntä päähän niin olin sitä mieltä, että sarjassa voi oikeasti tapahtua mitä tahansa ja siinä oli sellainen oikea vaaran tunne läsnä. Toisaalta tänä aamuna katsoin 45 minuttia, kun kaksi teinityttöä hahuilee treffien tapaisella tyhjässä ostoskeskuksessa. Tämän päivän jakson voi tiivistää lauseeseen: "Näytettiin, miten Ellietä purtiin ja Ellie tikkasi Joelin kyljen", siinä se.

En tiedä, odotinko liikaa vai käsitinkö sarjan alunperin jonain muuna, mitä se on tai miltä se mulle ainakin näyttäytyy: Onko tämän tarkoitus olla maailmanlopun jälkeiseen aikaan sijoittuva draamasarja vai jotain muuta? En kaipaa aivotonta lahtamista, mutta minusta jännitystä ja vaaran tunnetta vaan on liian vähän.

Tässä kommentissa mielestäni kiteytyy jotain tästä sarjasta. Premissi post-apokalyptisestä zombie-sarjasta on selvästi houkuttanut sarjan pariin paljon ihmisiä, jotka olettavat aiheen väistämättä sisältävän paljon toimintaa, räimettä ja tietysti niitä zombieita. Itsehän olen sitä mieltä, että tuollaisia on nähty niin paljon, yleensä huonosti ja joskus hyvinkin tehtynä, että The Last Of Us on todella virkistävä poikkeus nimenomaan lähestymistavallaan. Se on virittynyt draamapainotteisesti ja siksi mahdollistaa aivan eri tavalla tunnelmoinnin - välillä sangen raastavasti! - sen suhteen, millaista vakaan yhteiskuntajärjestelmän jälkeinen elämä voisi olla.

Minun reaktioni sarjan rytmitykseen ja aihepiireihin on siis sellainen thank god, tämä ei ole yksi zombiesarja muiden joukossa-tyylinen, mutta toisaalta on kai ymmärrettävää, että pettyneitäkin on paljon. Ja mainittakoon, että peleistä minulla ei ole minkäänlaista kokemusta eikä siis ennakko-odotuksiakaan ole niiden kautta luotu. Ja todettakoon nyt sekin, että verrokkina käyttämääsi The Walking Deadia pidin kehnona ja pääosin huonosti käsikirjoitettuna tusinasarjana, jonka katsominen jäi kesken joskus toisen kauden alussa. Eli varmasti makuasioista on kysymys ja katsojakuntaa tavoitellaan otsikon sarjassa vähän eri suunnalta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Turhaahan tämä on mutta minusta Bella on ollut aivan loistava, toki Bella ei näytä (naamaltaan) pelin Ellieltä tai Ashley Johnsonilta mutta hän on myynyt sarjan Ellien ainakin minulle 110% ja hänellä tuntuu olevan kyky luoda hyvä kemia vastanäyttelijänsä kanssa, se toimii hienosti Pedron Joelin kanssa. Se toimi Samin kanssa ja oli hienosti läsnä Storm Reidin Rileyn kanssa tässä Left Behind jaksossa. Mielestäni Bellalla on ilmeikkäät kasvot ja hän on taitava tulkitsemaan erilaisia tunteita mitä Ellien päässä liikkuu. Aivan nappivalinta Ellien näyttelijäksi. Ja mitä tulee Rileyn eli Storm Reidin suoritukseen niin mielestäni molemmat tytöt, nuoret naiset, oli molemmat loistavasti läsnä ja kemia toimi läpi jakson.
Nimenomaan hänen kykynsä vuorovaikutukseen muiden näyttelijöiden kanssa on vahvaa. Aivan kuin Bella Ramsay olisi helposti lähestyttävä ihminen lavan ulkopuolellakin. En sitä tiedä tietenkään kuin julkisista haastatteluista, mutta se tunne jää kyllä.

Muistan hyvin miten tuotanto oli painottanut Ellien castingissa sitä että nyt mainittujen ominaisuuksien lisäksi pitivät tärkeänä sitä että kuka näyttelijä ikinä onkaan, on hänen osattava näyttää ja vaikuttaa helposti väkivaltaan kykenevältä, mitä ikinä se kenenkin mielestä sitten tarkoittaakaan.

Ramsayn Ellie on hyvin inpulsiivinen ja helposti voi ymmärtää että vain ryhtyisi tappamaan porukkaa jos tarve vaatii. Ei psykopaattisesti mutta roolihahmo on hyvin nopeasti lämpenevää sorttia.

Ymmärrän sen jotenkin että jos jollekin Elliestä piti tulla jotain muuta mutta olen täysin ihastunut tähän nyt nähtyyn lähestymistapaan.

Ja olen kait sanonut tämän ennenkin mutta pidän todella paljon siitä että Ellien näyttelijä näyttää ihmiseltä eikä miltään nukelta.

Bella Ramsayllä on karismaa yhtä paljon mitä Pedro Pascalilla. Ei tuo homma muuten niin hyvin toimisikaan. Hän on tietysti valovuoden kokemattomampi mitä näyttelemiseen tulee. Kaikki aloittavat joskus.

Ramsay toki aloitti jo 11-vuotiaana Lady Mormontin roolissa ja kun aikanaan luin että hänen on castattu Ellieksi olin heti että ei voi mennä pieleen. Ihan puhtaasti siksi että itse ajattelin jo silloin että aggressiota ja tunnetta tarvitaan.

Tiedän, otan tämän touhun ja sarjan fanituksen varmaan joskus liiankin tosissani.
 
Viimeksi muokattu:

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Viimeisin "Left Behind" jakso kulutti melko tehokkaasti alun innostusta. Ei millään koko jakson arvoinen varsinkin kun helikopteria ei nähty edes vilaukselta. En todellakaan odottanut tai halunnut pelin toisintoa toiminnan tai rojun keräämisen kannalta mutta haaleaa on silti ollut tarjonta. Hybridi ois ollut mukava mutta draamalla mennään. Kolmeen kertaan on ykkönen läpivedettynä jos se nyt jotain sattuu kiinnostamaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kukaan kertonut sulle, että mikään pakko ei tätä sarjaa ole katsoa? Pelaa vaikka molemmat pelit läpi pariinkin kertaan sarjan katsomisen sijaan. Ihan saatanan raskasta luettavaa nää sun tekstit.

Noh noh! Hänen mielestään kakkososa on kasa paskaa ja odotankin kumpaa hän tokalla kaudella haukkuu enemmän, peliä vai sarjaa. Mutta onhan tuo hauskaa, että oikeastaan kaikki castauksesta, juoneen, maailmaan ja hahmojen ulkonäköön on paskaa, mutta silti seurataan jo seitsemättä viikkoa. Siinä samalla esitetään omat mielipiteet muita parempina ja vastaväitteiden esittäjät ovat vähintään seinähulluja tai muuten vaan vajaita.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Itse odotin ennakkoon enemmän hiiviskelyä ja jännitys/kauhu elementtiä. Nythän tämä on tältä osin jäänyt aika vajaaksi omiin odotuksiin nähden. Draamapuoli on kyllä toiminut hyvin.

Olen kanssa yllättynyt, ettei tähän ole tuotu enempää noita jännityselementtejä. Loppujen lopuksi aika vähän ollut, vaikka kaksikko on seikkaillut pitkään sivistyksen ulkopuolella. Klikkereiden seassa hiiviskelystä saisi rakennettua hyvin jännittäviä kohtauksia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olen kanssa yllättynyt, ettei tähän ole tuotu enempää noita jännityselementtejä. Loppujen lopuksi aika vähän ollut, vaikka kaksikko on seikkaillut pitkään sivistyksen ulkopuolella. Klikkereiden seassa hiiviskelystä saisi rakennettua hyvin jännittäviä kohtauksia.
Arvelisin että seuraavassa jaksossa voisi olla monien odottamaa jännitystä ja tapahtumia. Ainakin itsellä on tulevalle jaksolle isot odotukset.

Enää muutama päivä kun saadaan seuraava jakso ja viikko tuosta meillä on koko sarjan 1.kausi paketissa. Kyllä tätä olisi katsonut pidempäänkin. Pitää varmaan kerrata koko sarja uudelleen putkeen kun on kaikki jaksot tarjolla ja pyhittää joku viikonloppu tälle sarjan 1.kaudelle.

Miten pitkäänhän tässä menee että saadaan seuraava 2.kausi nähtäväksi, sen kuvauksia kun ei ole vielä aloitettu, meneekö vuoteen 2025 vai saataisiinko vielä vuoden 2024 aikana? Ja saadaankohan tässä jotain pelillisiä uutisia jatkosta? Odottavan aika on pitkä. ;)
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ja saadaankohan tässä jotain pelillisiä uutisia jatkosta? Odottavan aika on pitkä. ;)
"Factions 2" eli toinen monipeliversio aiheesta on työn alla - tuleeko se sitten tänä vai ensi vuonna jää nähtäväksi. Toistaiseksi on nähty vain yksi kuva concept artia. Virallisesti Naughty Dog on että kolmososa ei ole vielä/välttämättä koskaan suunnitelmissa, mutta toisaalta anonyymit sisäpiirilähteet ovat sitä mieltä että sitä tehdään jo. Itse kallistuisin jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle, kai se nyt tulee kerta kaikesta pitää tehdä trilogia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse kallistuisin jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle, kai se nyt tulee kerta kaikesta pitää tehdä trilogia.
Tähän voi lisätä vielä sen että rautaa kannattaa takoa silloin kun se on kuumaa ja tämän sarjan ansiosta The Last of Us on nyt kuuminta hottia, tai ainakin lähelle sitä ja on tällä hetkellä varsin monien huulilla - joten aika olisi siis otollinen myös pelijulkistukselle, tai siis sille että tuon 3.osan ilmoitettaisiin olevan virallisesti työn alla vaikkei peliä itsessään olisikaan odotettavissa vielä vuosiin. Sitten pikku hiljaa jotain trailerin pätkää kunnes saadaan virallinen julkaisu aikataulu.

Toki onhan se mahdollista että The Last of Us pelisarja on vain kahden osan mittainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös