Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 548
  • 778

SgtMarkov

Jäsen
The Last Remake of Beau Geste, Marty Feldmanin ohjaama komedia vuodelta 1977, jossa Peter Ustinov veti hulvattoman hauskan roolin harvinaisen vittumaisena kersantti Markovina. Hahmon mahtava ärrävika jäi mieleen ja siitä on inside-läppiä riittänyt tähän päivään asti.

Edit. Jaa, ai niin. Uudistusten myötä hyperlinkitys palasi vuoteen 1941 joten linkki ei toimi, mut kattokaa IMDB:stä jos kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Jaa tämmöinen kysely. Lareksi/Lateksi mua on pienenä poikana kutsuttu. Eka oli varattu, joten piti ottaa toinen käyttöön. Redlate itseasiassa oli olutmerkki, jota juurikin nimen perusteella tuli osteltua joskus muinoin. Enää en ole sitä kaupoissa nähnyt. Niin, että eipä ollutkaan mikää HIFK-perusteinen red siinä alussa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Nimimerkkini on kuten Marilyn Manson. Milles on Charles Mansonin toinen nimi ja Mortenson on Marilyn Monroen syntymäsukunimi. Tästä syntyi mukavan kuuloinen Milles Mortenson jotenkin puolitahattomasti.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei tällä nimimerkillä sinänsä mitään eeppistä synnyinkertomusta ole. Oli ihan perustyyni ja aika hämärä myöhäissyksyn yö. Naputtelin, poikkeuksellisesti, koneella liittymishakemusta(toki liittymishakemuksen naputtelu on poikkeuksellista, mutta pointti oli siinä, että poikkeuksellisesti olin ihan old school tietokoneella(no okei, läppärillä)) enkä ollut sen erikoisemmin miettinyt nimimerkkiäni. Yritin vain keksiä jotain kuvaavaa. Mieleeni muistuivat suuren ajattelijan Jarkko Samuli Ruudun tappion jälkeiset, ehkä hiukan katkerat sanat. Hänen mukaansa Tappara heittää koko ajan virveliä kainaloon.

Vaikka kalastusta luonnehtisin jopa elämäntavakseni, en toki kovana perhomiehenä tunnusta virveliin tarttuvani. Mutta näin meidän kesken: kyllä se aika usein kädestä löytyy, aika harvoin kainalosta. Kerran tosin olen korvatärpin saanut, en kylläkään omasta korvastani.

Virveliä kainaloon on siitä hyvä nimimerkki, että se erottuu hyvin massasta. Tuskin lienee kukaan minua palstalla keneenkään muuhun sekoittanut. Myöskin nimimerkkiin kohdistuvan palautteen antamisen missä tahansa ketjussa uskon olevan kynnykseltään korkeampaa pitkän ja taivutetun nimimerkin vuoksi. Olen törmännyt palstalla tämän vajaan vuoden aikana jo kolmenlaiseen lyhenteeseen: Virveli, VK ja oma suosikkini Kainal' Virveli. Moni antaa lainaamatta jättäessään negaa passiivissa sen sijaan, että kirjoittaisi "nimimerkin Virveliä kainaloon mukaan" tms. Eduksi voitaneen laskea myös todennäköinen ja jo monesti tapahtunut päätyminen Otsikko+viimeinen postaaja-ketjuun.

Nimimerkki saattaa olla itseironinen näin Tapparan kannattajana, mutta toisaalta myös kantaa ottava. Saatan, en tiedä pyrinkö, pyrkiä ottamaan kantaa pinttyneisiin stereotypioihin. Vähän samalla tavoin, jos vaikka (en tiedä onko) Ässien kannattajan nimimerkki olisi Työtön hitsari(toki "dorka" toimii myös), Kärppien Ylimielinen lesta, Lukolla RTK(tämä taisi olla) tai TPS:lla Perseenreikä.

Joka tapauksessa tavoitteena on antaa keppiä ja ottaa vauhdit pois sääntöjen rajamailla joka palstakäänteessä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä olin synnynnäinen kasvillisuuden syöjä, tarkemmin ovo-pesco-vegetaristi n. 17 ensimmäistä elinvuottani. Siitä sitten kaverit alkoivat kiusata vegeksi, jonka nimen omaksuin. Taiteilin ottamiini valokuviin ns. oman logon, jossa "VEGE"n e-kirjaimista jätin jäljelle vain keskimmäisen poikkiviivan. Niinpä V-G- on ollut niminerkkini aina kun olen sellaista tarvinnut.
edit. Lausutaanhan V-G- myös ik. veegee...

ps. Nykyisin syön lihaa mieluusti ja paljon.
 
Oma nimimerkkini tulee syntymäkaupungista Savonlinnasta ja toisaalta saadakseni hieman edes katu-uskottavuutta viittaa nimimerkki myös vankkaan rikollistaustaan, jota tosin ei muutamaa ylinopeussakkoa enempää ole.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Silloin, kun sähköpostit olivat uusinta uutta, niin palvelu jota itse käytin antoi sinulle käyttäjätunnuksen. Ja tuolloin kone arpoi minulle sähköpostin tunnukseksi en1103:n. Sillä sitten kirjauduttiin sisään, mutta salasanan sai sentään itse kehitellä.

Pitäisi ehkä vaihtaa nimimerkki, jossain käänteessä. Tylsä tämä nykyinen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tylsänä en joskus jaksanut miettiä mitään liian nokkelaa. Stereoissani huusi Viikatteen levy Marraskuun Lauluja. Unen nukkuja kun soi, niin totesin sanoitusten kuvastavan sitä päivää. Siitä tämä alamäki sitten lähti...
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Joskus nuorempana ollessa tuli pelailtua paljon eräässä "klaanin" tapaisessa yhteisössä Day of Defeat 1.3 ja satunnaisesti Counter Strike 1.6 .

Tällöin peli nickinä oli lyhyesti ja ytimekkäästi " Zip " . Playstation maailmaan eksyessä tiliä luodessa tämä ei jostakin syystä pelkästään käynyt, joten etuliitteeksi muodostui hyvin nerokkaasti oma nimi. Nyt sitten " Jussizip " nimimerkillä olen muutamalla foorumillakin ja näin jälkikäteen tuo oma nimi ärsyttää välillä etuliitteenä.

No tällä mennään kuitenkin, kun Jatkoajassakaan ei ilmeisesti nimimerkkiä saa mitenkään vaihdettua?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen ollut palstalla lähes kymmenen vuotta, joista noin 9,5 v olen ollut tyytymätön nimimerkkiini. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tällaista lähdetä turhaan vaihtamaan. En enää tarkkaan muista, mikä sai minut raapustamaan juuri kyseisen nimimerkin hakupapereihin.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nimimerkki ei viittaa alaikäisyyteen vaan erääseen brittiläisen autoteollisuuden kauneimpaan helmeen, Morris Minoriin. Morris ja Mini oli jo varattu. Tuon jälkeen on tullut pari muutakin nimimerkkiä mieleen, mutta en vaihda. Tämä on hyvä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nimimerkkini Lunatico on sanasta Lunatic eli Suomeksi mielisairas. Kyllä, olen ollut mielenterveyspotilas jostain vuodesta 2005-2006 eteenpäin ja nyt olen ollut ilman terapiaa jo reilun vuoden. Ja ihan hyvin on mennyt. Joten nimimerkini juontaa entisaikoihin ja silloisiin ongelmiin huumeiden ja MT kanssa. Ja MT ongelmat varmaan on ns piilossa jossain pään syövereissä kuolemaan saakka, mutta kun on nyt oikea lääkitys niin en tällä hetkellä lunasta nimimerkkini suomennosta. Ja hyvä niin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen ollut palstalla lähes kymmenen vuotta, joista noin 9,5 v olen ollut tyytymätön nimimerkkiini. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tällaista lähdetä turhaan vaihtamaan. En enää tarkkaan muista, mikä sai minut raapustamaan juuri kyseisen nimimerkin hakupapereihin.

Älä ole suotta tyytymätön, hyvä ja iskevä nimimerkki joka jää mieleen, toisin kuin nämä kirjainkombot tai pelinumerovariaatiot. Kuuleman mukaan ainoa mahdollinen huono ominaisuus MustatKortit-nimimerkissä on se, että joku on sen välillä sekoittanut johonkin Mustaan Nuoleen.

Minullla on muistikuva, että olen tähän ketjuun osaltani jo vastannut, mutta enää ei pääse näkemään mistään montako viestiä mihinkäkin ketjuun on kirjoittanut ja koska on viimeinen viesti kirjoitettu.
 

dayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Hilpara, kasa sympatiajoukkueita NHL:ssä
Dayman! *AaAAAA* Fighter of the nightman! *AaAAA* ...

Eräs television mestariteos It's Always Sunny in Philadelphia :P
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En näköjään ollutkaan tähän ketjuun mitään kirjoittanut. Olenkohan sitten kirjoittanut tähän täsmälleen samantyyppiseen, vanhempaan ketjuun?
http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/nimimerkkinne-taustat.319/

Saisivat modet nämä ketjut yhdistää, jos nykyään ketjuja yhdistämään pystyy.

Tätäkin ketjua lukiessa oli oikeastaan mielenkiintoisinta lukea sellaisten nimimerkkien perusteluita, jotka on jo aikaa sitten vaihdettu muuhun. En edes muistanut, että Lunaticokaan ei aina ole ollut Lunatico vaan Otto G.O.A.T. Nykyinen nimimerkki on paljon parempi siitä huolimatta, että sen valitsemisen taustalla olivat Lunaticolla aikoinaan vakavat ongelmat.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiinnostavia tarinoita tässäkin ketjussa nimimerkkien taustoista ja ennen kaikkea vaihdettujen nimimerkkien taustoista. Se ei käynyt ilmi tässä ketjussa, miksi azul vaihtui muotoon TQoFE. Jälkimmäinenhän ei avaudu ilman allekirjoitusta kaiken nussimisesta, ja pelkkänä lyhenteenä se on yhtä helppo muistaa kuin jos kirjoittaisi kännissä pimeässä lauseen "Ben Zyskowicz arvosti Bill Sienkiewicziä". Mieleenpainuva palstapersoona, mutta hankala nimimerkin muoto.

Siinäpä jollekin rohkealle uusi nimimerkkiehdotus. Ben Zyskowicz arvosti Bill Sienkiewicziä. Sienkiewicz toki onkin nero alallaan, maailman parhaita tussaajia.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Oma nimimerkkini näki ensimmäistä kertaa päivänvalon abt 15 vuotta takaperin, tokikaan ei tällä palstalla. Tuolloin jippiiseen tai muuhun vastaavaan rekisteröityessä ja nimimerkkiä pohtiessa sain sellaisen "coolin" ajatuksen, että olisi makeeta ottaa nimimerkki kaupungilla yleisesti tunnetun deekun mukaan. Tätä ajatusta vielä "coolimmaksi" lähdettiin työstämään lisäämällä 69 perään, hämmästys oli suuri kun tämä nimimerkki oli tuolloin varattu, niinpä luovana persoonana lisäsin ykkösen tuonne väliin. Siitä lähtien olenkin sitten ollut netissä aina kake619, kaikessa koomisuudessaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei oo mitään tarinaa, paitsi että joskus aikoinani kun kaikkialle tämmösiin rekisteröidyin ja piti olla nimimerkki niin vitutti kun aina oli ne vanhat varattu, ja sit piti keksiä uusi eikä sitä sit enää muistanut että kuka nyt oon missäkin. Sit ajattelin että pitäisi valita semmonen mitä kukaan muu ei koskaan halua, ja just oli joidenkin kavereiden kanssa kuultu termistä FAS-lapsi, ja aateltu että se on kyllä tehokas haukkumasana kun samalla voi haukkua haukuttavan vammaiseksi ja sen mutsin juopoksi. Ni sit otin sen omaksi nimimerkikseni vähän kaikkialle, ei oo muuten missään ollut sitä vielä varattuna tähän päivään asti.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Nimimerkkini Lunatico on sanasta Lunatic eli Suomeksi mielisairas. Kyllä, olen ollut mielenterveyspotilas jostain vuodesta 2005-2006 eteenpäin ja nyt olen ollut ilman terapiaa jo reilun vuoden. Ja ihan hyvin on mennyt. Joten nimimerkini juontaa entisaikoihin ja silloisiin ongelmiin huumeiden ja MT kanssa. Ja MT ongelmat varmaan on ns piilossa jossain pään syövereissä kuolemaan saakka, mutta kun on nyt oikea lääkitys niin en tällä hetkellä lunasta nimimerkkini suomennosta. Ja hyvä niin.
Kyllä Oton vuohessa oli enemmän mielenterveyspotilaan tenhoa, kuin nykyisessä. Kjäh kjäh.

Olen tainnut tarinan jo avata tässä ketjussa, mutta palstasofta ei sellaista koko ketjua lukematta avaa. Kertauksen vuoksi: piti keksiä joku lätkäkeskusteluun soveltuva nimimerkki muilla forumeilla käyttämieni ollessa varattuja, enkä tämän parempaan kyennyt.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Nimimerkki tuli keksittyä ihan sattumalta, oli siinä varmaan joku minuutin pituinen tiukka mietintäsessio erilaisten vaihtoehtojen välillä. Nimimerkki on kirjoitettu pienellä alkukirjaimella tarkoituksella, koska halusin vaikuttaa coolilta tyypiltä jolla ei ole aikaa millekään oikeinkirjoitukselle.

Jälkiviisauden turvin tarkasteltuna olisin myös voinut keksiä jotain suosikkijoukkueeseen liittyvää, mutta kieltämättä sitten taas toisaalta joku Sakke23 voisi olla aika tukala tätä nykyä.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Nyt saattaa mennä kyllä oma tieto aivan päinvastaiseksi mutta eikös Canadiensin areenan nimi oo nimenomaan Bell Centre..

Tosin, viestissäsi on pari muutakin kirjoitusvirhettä...

Pahoittelen viestissäni olleita kirjoitusvirheitä mutta kuten Deco tuossa jo kertoi on Montreal Canadiensin kotihallin nimi ranskaksi Centre Bell ja englanniksi Bell Centre. Tuo Centre Bell lukee hallin seinässäkin. Ohessa linkki Wikipediaan jossa liitteenä myös valokuva seinässä olevasta tekstistä http://fi.wikipedia.org/wiki/Centre_Bell
 

Masentaja

Jäsen
Sitä, miksi tämä nimimerkki tuli valittua, on tullut joskus yön pimeinä tunteina mietittyä. Veikkaisin, että olen tehnyt kirjoitusoikeushakemuksen "norminikillä" joka ei mennyt läpi. Oikeastaan varmaan siitä tää on lähtenyt kun olen ammatiltani ollut asentaja, niin se tuntui tylsältä joten siitä tuli Masentaja. En kyllä (toivottavasti) ole kovin masentava tyyppi, ainakaan irl. Olen miettinyt kyllä kovasti nikin vaihtoa. Mutta saas nähdä...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
olisi makeeta ottaa nimimerkki kaupungilla yleisesti tunnetun deekun mukaan.
...
Oletko Mikkelistä? :D (Tosin eiköhän noita "repe"jä ja "kake"ja ole vähän joka kylässä, mutta "Mikkelin-Kake" kakkakepposineen ja muineen on elävä (tosin nykyisin jo kuollut) legenda.)

Oma nimimerkkini juontuu aikojen taakse johonkin 90-luvun puoliväliin. Olin ylä-asteella ja tuli ajankohtaiseksi keksiä jokin nimimerkki (muistaakseni hotmailiin), jolloin ajattelin ensin laittaa "Viljami", mutta sitten päätinkin tyylitietoisena vaihtaa ensimmäisen kirjaimen tupla-v:ksi. Tällä (ja variaatioilla) on menty eri foorumeilla nyt siis kohta 20 vuotta.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kake on legenda.
Oman nimimerkin tarinan joskus jaoinkin, varmaan tohon toiseen ketjuun en jaksa tarkistaa.
Eräs joulu kummitätini, joka ei juurikaan juo, joi hitusen tavallista enemmän punkkua. Sen verran enemmän, että joi itsensä kirjaimellisesti pöydän alle. Sieltä hän sitten keittiön pöydän alta ulisi että "kumielviiiiiisss......kuuuuumiiielviiiiiiss....." ja se siitä vähän jäi. Tosissaan mietin pitkään että olisinko ollut kuitenkin Albert Leather, yleensä tykkään olla joko nahka-albertti tai tää Kumielvis. No täällä näin. Hirmu hassu sana ja olenhan todella hassunhauska joten kuvaa ihan tarpeeksi hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös