Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 538
  • 778

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asun Saksassa ja rekisteröityessäni päätin, että käyttäjänimeni tulee olemaan jokin tyypillinen saksalainen nimi. Muutamasta eri vaihtoehdosta päädyin mülleriin, paristakin syystä. Müller on muistaakseni Saksan toiseksi yleisin sukunimi. Sitä en tiedä miksi päätin kirjoittaa sen pienellä, kai luulin että se näyttäisi tyylikkäämmältä.
 

Hakki75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä on mun lempinimi. Sukunimestä väännetty. 80-luvulla, ala-asteella se oli ensin Hakis, sitten Hakkis, joka muuttui nykyiseen. Joissain paikoissa tulee käytettyä Hagi-nimeä, mutta puhekielessä tuota on käytetty todella harvoin. 75:n vaihtaisin erittäin mielelläni, vaikka 92:een, mut... *huokaus*

Mitään yhteyttä viralliseen Hakkiin (Matti Hagman) ei ole, mutta näillä mennään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Müller on muistaakseni Saksan toiseksi yleisin sukunimi. Sitä en tiedä miksi päätin kirjoittaa sen pienellä, kai luulin että se näyttäisi tyylikkäämmältä.
Minulla on se käsitys ollut, että se olisi yleisin. Mikä on taajempi? Schneider?

Müllereitähän on kaikkialla. Englantia puhuvissa maissa Miller, meillä Myller. Möllerkin lienee samoja mylläreitä.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulla on se käsitys ollut, että se olisi yleisin. Mikä on taajempi? Schneider?

Ilmeisesti Müller olikin yleisin sukunimi, eikä Schmidt, kuten muistin. Schmidt on toiseksi yleisin ja Schneider kolmanneksi. Näin ainakin sanoo Wikipedia. Tosin täällä Pohjois-Saksassa tuntuu olevan enemmän Schmidtejä kuin Müllereitä, ainakin omien havaintojen perusteella.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Nuorempana runkkarina piti keksiä uusia niksejä. Vuosi oli jotain 2003 tai 2004, siitä se ajatus sitten lähti.

Nimimerkki Freyan tarina kiinnostaa. Onko peräisin jopa siitä eräästä pelistä? 8)
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Minusta Hemingway on paska kirjailija enkä pidä hänen kirjoistaan. Ja kun itsekin olen paska, niin tuli sitten Hemingway.
 

Pasha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pavel Datsyuk
Pasha taitaapi olla venäläinen jälkiruoka (rahka?). Nimeni kumminki juurtaa erään Red Wings pelaajan lempinimeen.

Otna minua kiinnostaa myös tuo Freyan nimi, että onko hän sen napannut eräästä pelistä, jonka itse muistan pelanneeni nuoruudessa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pasha taitaapi olla venäläinen jälkiruoka (rahka?). Nimeni kumminki juurtaa erään Red Wings pelaajan lempinimeen.

Jonka lempinimi ei ilmeisesti ole peräisin miehen suuresta mieltymyksestä ko. herkkuun vaan etunimensä diminutiivimuodosta tai itäisten maiden pašša-arvonimestä, melkoinen päällikkö kun on.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tuo tulee sanasta quit (yllätys) ja siihen isolla S eteen joka on etunimeni ensimmäinen kirjain. En tiedä mistä tuli päähän, joskus teininä keksinyt. Ei ole tullut sanasta squirt, joka näin jälkeenpäin olisi kyllä kivempi tarina. Voisi tuon vaihtaa joku päivä.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Millä kielellä quit=yllätys?
Eiköhän Squit tarkoita, että vähemmän yllättäen tuo nimimerkin osa tuilee quit-sanasta.

Omassa nimimerkissä ei mitään salamyhkäistä, kaverin kesken käytetty jääkiekkoaiheinen termi vilttiketjusta.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Istuin koneen ääressä ja söin makaroni-nötkötti-mättöä. Katselin ihailevasti muiden Jatkiksen-kirjoittajien nimimerkkejä jotka olivat hienoja, jotain tarkoittavia. Omani sensijaan oli tylsä kirjain-numero sekasotku.

Otin Facebookin auki ja kommentoin nasevasti jonkun yksilahkeisen päivitykseen ja tokaisin itselleni naureskellen: -"Vittu, mie oon sika. röhröhröhröö"
Otin lusikallisen nötkötti-soosia ja jatkoin: -"Kyllä tää nötkötti on vaan hyvää lihaa."

Sitten päässä jotenkinn niksahti ja keksin: -"Nötkötti on hyvää sianlihaa, mie oon sika mie oon lihaksikas ja mie oon hyvä. MIE OON NÖTKÖTTI!!!!"
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Aikoinaan, kun tänne rekisteröidyin, en keksinyt millään mitään nimimerkkiä, kunnes huomasin Nebula laajakaista mainoksen ja ajattelin avaruudesta jonkin verran kiinnostuneena ihmisenä, että no tuossapa on varsin ok nick.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mun piti pitkään arpoa että oonko Kumielvis vai Nahka-Albert. Tai kenties Albert Lether. Kolmosvaihtoehtona olis Puukko-Boris. Päädyin nyt kuitenkin tähän kumielvikseen kun oon monessa muussa paikassa toi nahka-albertti. Kumielvis juontaa juurensa noin kolmen-neljän vuoden takaiseen jouluun. Perinteinen perhejoulu, muuten mutta meillä ei yleensä olla jouluisin kovinkaan kännissä, pienessä sievässä enemmänkin. Kyseisenä jouluna kuitenkin tätini oli juonut punkkua vähän tavallista enemmän ja aamuyön tunteina sai juotua itsensä pöydän alle. Sieltä pöydän alta, siis kirjaimellisesti, hän sitten kovaan ääneen huusi " KUMIELVIS! KUMIELVIS!" tästä julistuksesta sain sitten toisen nickkini internetin ihmeelliseen maailmaan ja siten myös tänne.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joku saattaa arvatakkin että tämän nimimerkin tarinaan liittyy tavalla tai toisella eräs brittiläinen auto-ohjelma joka Top Gearinakin tunnetaan. Rekisteröitymisen aikoihin seurasin kyseistä ohjelmaa aika runsaasti. Nimimerkkiä keksiessä iski vaan se tylsyys että minkä nimimerkin ottaisi käyttöön, enkä jaksanut tänne foorumille ottaa nimimerkiksi samoja mitä muilla foorumeilla tullut käytettyä. Sitten Top Gearia katsoessa tajusin että "Tuohan sopisi ihan jees nickiksi, ja saattaisi jollain huonolla aasinsillalla viitata jääkiekkoonkin ihan pikkuisen". Jälkikäteen ajateltuna oisin voinut keksiä paljon huonommankin nimimerkin.

Here comes Captain Slow..
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ensimmäisen kerran kun hain Jatkoaikaan tunnareita niin kokeilin ns oikealla nimimerkilläni hakea niitä. No en saanut tunnareita. Luulin ettei samalla nimimerkillä kannata hakea seuraavan kerran jatkoajan kirjoitusoikeuksia niin kokeilin lapsuudenajan lempinimeäni ja "-80" perään. Ihme ja kumma sain kirjoitusoikeudet. +10 vuotta ja +4500 viestiä myöhemmin niin kai sitä olisi voinut keksiä omaperäisemmän nikin.

-Tinke
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
En kyllä tiedä mistä pääte -tti on tullut, mutta Ade:ksi kutsuttiin nuorempana paljon eikä omalta nimeltä juurikaan. Varmaan tuli -tti ainakin joissain sivuilla siksi, että se oli toimiva ryhmä/joukkue nimi. Sitten sitä on tullut käytettyä joka paikassa tunnuksina. Ja kun kuulostaa ja onkin typerä nimi, niin ainahan se vapaana on, mihin vain rekisteröityykin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ensimmäisen kerran kun hain Jatkoaikaan tunnareita niin kokeilin ns oikealla nimimerkilläni hakea niitä. No en saanut tunnareita. Luulin ettei samalla nimimerkillä kannata hakea seuraavan kerran jatkoajan kirjoitusoikeuksia niin kokeilin lapsuudenajan lempinimeäni ja "-80" perään. Ihme ja kumma sain kirjoitusoikeudet. +10 vuotta ja +4500 viestiä myöhemmin niin kai sitä olisi voinut keksiä omaperäisemmän nikin.
No etkös voisi tässä vaiheessa uskaltautua vaihtamaan nimimerkkisi tuohon hylättyyn versioon? Tuskin sua tässä vaiheessa enää potkitaan pois.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No etkös voisi tässä vaiheessa uskaltautua vaihtamaan nimimerkkisi tuohon hylättyyn versioon? Tuskin sua tässä vaiheessa enää potkitaan pois.

Tämä nykyinen nimimerkkini on jäänyt elämään ja käytän tätä nykyään muillakin foorumeilla. Antaa tämän nykyisen jäädä. Ja ei sitä tiedä miten Jatkoajan moderaattorit reagoisivat siihen uuteen nimimerkkiin. Parempi ettei mene kokeilemaan kepillä jäätä.

-Tinke
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Aikoinaan kun tänne palstalle kirjoitusoikeuksia anoin matkustin siihen aikaan aika useasti työni puolesta projektipalavereihin Kandaan Montrealiin. Montralissa ollessani tuli käytyä melkein joka palaveri reisulla katsomassa Montral Candiensin ja Saku koivun pelejä. Hallin nimi vaihtui juuri niihin aikoihin Molson areenasta Centre Bell:iksi ja siitähän tuo nimimerkki sitten tuli otettua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aikoinaan kun tänne palstalle kirjoitusoikeuksia anoin matkustin siihen aikaan aika useasti työni puolesta projektipalavereihin Kandaan Montrealiin. Montralissa ollessani tuli käytyä melkein joka palaveri reisulla katsomassa Montral Candiensin ja Saku koivun pelejä. Hallin nimi vaihtui juuri niihin aikoihin Molson areenasta Centre Bell:iksi ja siitähän tuo nimimerkki sitten tuli otettua.
Nyt saattaa mennä kyllä oma tieto aivan päinvastaiseksi mutta eikös Canadiensin areenan nimi oo nimenomaan Bell Centre..

Tosin, viestissäsi on pari muutakin kirjoitusvirhettä...
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tylsän kirjoittajan tylsän nimimerkin takana poikkeuksellisen yllätyksetön tarina:

Lalli Partinen, jota kovasti fanitin kun vuosikymmeniä sitten aloin HIFKiä kannattamaan + oma syntymävuosi. Lalleja pitäisi olla nyky-HIFKissäkin ainakin yksi.

Fanitin myös Esa Peltosta mutta Lalli oli ykkönen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pitäähän tyylikästä veikkoa jotenkin kunnioittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös