Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 491
  • 778
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Tarina nimimerkkini takaa löytyy YUP:n Toppatakkeja ja Toledon Terästä -pitkäsoitolla seikkailevasta salapoliisista. Nimimerkin kirjoitusasuun eksyi tosin pienoinen virhe.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ette uskois vaikka kertoisinkin. No okei, kerrotaan. Erään näyttelijän mukaan olen nimimerkkini aikanaan keksinyt.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Koska olen Ässien kannattaja, niin halusin keksiä nimimerkin, joka liittyy jotenkin Ässiin. Lopulta valitsin nimimerkikseni Punamustan, koska punainen ja musta ovat Ässien värit.
Minulle tuosta sinun nimimerkistä tulee heti mieleen takavuosien menestyksekäs helsinkiläinen pesäpalloseura Puna-Mustat, PuMu, joka oli seuran edeltäjän, Viipurin Pallonlyöjien lempinimi. Arvatenkin seuran edustusasun värit olivat/ovat punainen ja musta.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Larionov, tuo myyttinen hahmo lapsuudesta. Hävisi kartalta siinä 80/90-lukujen taitteessa. Meni kuulemma jäähdyttelemään johonkin Pohjois-Amerikan liigaan. Ihan semi-ok statseja veteli jossain Vancouverissa, palasi Eurooppaan (Sveitsiin). Ja se oli siinä. Vaan eipä ollutkaan. San Jose nappasi jäähdyttelijän Makarovin kaveriksi. Vetelivät ihan ok playoffit uran päätteeksi.
Vaan eipä se ura ollut ihan vielä siinäkään. Detroitissa oli joku Bowman, halusi vielä kokeilla.
Pisti kaikki viisi ryssää samaan kenttään. Siellä oli joku has been Fetisovkin joukossa.
Pelasivat nätisti yhteen, muuttivat peliä sanoi joku.

Ihan keskinkertaiset statsit NHL:ssä jäi jälkeen Larionovilta, joka aloitti uransa kypsässä 29v iässä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oleminen ja olemassaolo olivat mielessäni. Sitten totesin tämän olevan ihan kelvollinen nimimerkki. Olisi periaatteessa pitänyt laittaa vielä joku sijapääte perään, mutta ei jaksanut.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tykkään kikkailla, kynäillä ja peippailla ulkojäällä ja katusählyssä, vaihtelevalla menestyksellä. Useimmiten tulee paskaa niskaan, kun peliväline löytyy omasta verkosta, mutta minkäs sille voi. :D
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Simppeliä sinänsä, sillä vauhtia ajatuksissa on joskus enemmän kuin järkeä, kuten esimerkiksi nimimerkin lopullisella luomishetkellä. Nimimerkki kalkkifredi lienee jossain parantolassa nykyään, mutta käyttämänsä "jumalanpiri" oli häneltä hyvä oivallus. Toki tiedän sanan alkuperäisenkin merkityksen.

Minua eräät luulevat uskonnolliseksi henkilöksi nimimerkkini takia, vaikka suhtaudun asioihin, myös uskontoon, paljolti filosofian keinoin - onnistun siinä tai en. Tätä pitää teroittaa yllättävän paljon joskus, joten muistutuksena ja lisäyksenä tähän aiheeseen. Eikä tämä siltikään mene välttämättä perille, minkä toki hyväksyn, sillä ei kaikilta voi vaatia kaikkea.

Osansa vauhdista antaa toki kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka tosin on viime ajat suojellut mieltäni, sillä ei huvita kauheasti enää kirjoittaa...
 

ace

Jäsen
Aikana ennen SoMea kun keskustelupalstat olivat paljon yleisempiä ja aktiivisempia kuin nykyään, kirjauduin myös Jatkoaikaan. Useimissa nimimerkkini oli sama, tai ainakin siitä johdettu.

Koskaan minulla ei paljoa sanottavaa ole ollut, mutta sitäkin tarkemmin olen kiinnostavia keskusteluja seurannut. Niin täällä, kuin niillä sen aikaisilla muillakin palstoilla.

Twitterin, Instagramin yms. hömpötysten vähennettyä keskustelupalstojen tarpeellisuutta, Jatkoaika on ainoa keskustelupalsta mihin nykyään kirjaudun lähes päivittäin. Muutamassa "SoMe-kanavassa kyllä olen nykyisin mukana, lähinnä kertoakseni lähipiirilleni viimeiset kuulumiset. Parhaat huhut, kohut ja paskanjauhamiset ovat edelleen kuitenkin täällä.

No niin, sitten ehkä päästään niihin nimimerkkini taustoihin. Ihan vitun tylsä, suosikkibändin kitaristi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nimimerkin takana ei ole mitään ihmeellistä tarinaa... Jonain iltana marraskuussa vuonna 2017 täyttelin hakemusta tänne. Nimimerkki vaan putkahti jostain mieleen, kuulosti neutraalilta ja helpolta. Olen ennenkin käyttänyt kasveihin liittyviä nimimerkkejä yms. netissä pyöriessäni joten tämä on jatkoa sarjaan.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Matkasin 98 vuonna Alaskaan ja satuin siellä jossakin lukemaan historiaa paikallisesta jääkiekosta.
No perkule, Frank Mckey oli muinoin varsin tehokas kaveri, mätti vuonna 1905 NHL peleissä sen 14 kassia Yukon Teamia vastaan.
Ei tässä vielä kaikki.
Frankhan oli yksisilmäinen eli lappu toisessa slmässä pellaili ja teki sen 14 maalia. Yhessä pelissä.
Kun muinoin hain tunnareita tänne tähähän het hyppäs mieleen, no enhän mä yks silmänen oo enkä oo tehny yhessä pelissä ku max. 1+7 niin
hieman muokkasin tuota nimeä joka väänty sitten viimesen kirjaimen kohdalla e kirjaimeksi.

Frank Mckee
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tämä nimimerkkihän on rekisteröity tänne silloin kun Ville Koho pelasi ensimmäisiä kausiaan SaiPan edustuksessa. Vuosi saattoi olla 2003.

Hävyttömintä tuossa on se että muistan jopa jotenkin etäisesti tuon rekisteröitymishetken. Jonkinlainen hakemus siinä piti kirjoittaa. Tämä lienee näitä elämän suuria merkkitapahtumia?

Niin mitään sen suurempaa tarinaa tuskin on takana. Jotain mitä on vain ensimmäiseksi mieleen tullut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisoppi kasvista en ole ikinä kuullut, mutta Nokialla on Iisoppi yökerho jossa olen käynyt useamman kerran. Luulin nimesi tulevan sieltä.
Yökerhosta en tiennyt mitään silloin kun nimimerkin keksin. Täällä palstalla olen siitä saanut kuulla muutaman kerran. Ja olihan yksi televisiossa esiintynyt pari tavannut Iisoppissa.

Iisoppi-kasvi on huulikukkaiskasveihin kuuluva puolipensas jota ei esiinny Suomessa luonnostaan. Puutarhoissa sitä tapaa, esim. Strömsössä (ohjelma) istuttivat Iisoppia penkkiin. Iisoppia voi käyttää ruokien maustamiseen ja voimakas tuoksuisena sitä on käytetty suojaamaan muita kasveja. Iisopilla maustetaan joitain vahvoja yrttilikööreitä. Vanhoina aikoina sitä on käytetty rohdoskäytössä (lääkkeenä).
 
Viimeksi muokattu:

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun kerran tarina nimimerkillä on niin laitetaan tulemaan.

Nuorena poikana tuli luettua Myrkkyä, joka tämän hetken nuoremmalle porukalle lienee vähän tuntemattomampi julkaisu. Yhdessä numerossa oli kummeli-spesiaali ja siinä opettaja kusyy Speedyltä ja Sakulta että tietävätkö pojat mikä on konsonantti. Jompi kumpi vastaa tietävänsä että Konson Antti on hirvee runkkari.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Isäni on kuningas. Ei kylläkään @FASlapsi eli isäni ei ole maailman kuningas kolmatta vuotta putkeen. Eli minä en näin ollen ole FASlapsenlapsi. Niin, vaikka isäni ei ole maailman kuningas kolmatta vuotta putkeen, on hän kuningas. Tämä tekee minusta aatelisen. Meidän kuninkaallinen korkeutemme olisi vähän jäykkä palstakäyttöön. Siitä johtuen alkuun kasuaali ”Sir”. Markku taas on yksi juoppo. ”Markku vaan”.

Saatat olla samaa sukua, mutta oletko oikeasti:

https://www.youtube.com/watch?v=mVoa_l5n2ks
 

Abdel

Jäsen
Kun liityin -13 palstalle, niin "olin" Jackets fani ja nimerkiksi en keksinyt kuin sitten Jacket#28, joku voi muistaakkin. 28 oli pelinumeroni tuolloin salibandyssa.

Pari vuotta myöhemmin kun oli oikeasti katsonut enemmän pelejä ja seurannut NHL:ää enemmän, alkoi samalla nimimerkkini ahdistaa kun leimasi niin vahvasti sinitakkien kannattajaksi.
Knoppina: Nyt vuosien jälkeen tuntuu, että Torontosta on nyt vihdoin löytynyt itselleni se suosikki.

Palataan tuohon kevääseen 2015. Olin kuullut kaveriltani huhupuhetta, että hän tietää erään nimimerkin joka on vaihtanut sen alkuperäisestä. Minulla heräsi samantien kiinnostus, että nyt keksin jonkun oikeasti minua kuvaavan nokkelan nimimerkin ja pyydän modeilta lupaa vaihtaa. Noh, Justin Abdelkader on ollut itselleni/on edelleen sellainen sympaattinen pelaaja, joten päätin että minäpä olen Abdel ja läpi meni, nimimerkki vaihdettu!
Sitten vähän ajan päästä vaihtohurmoksen laskettua, aloin tyypilliseen (huonoon) tapaani mukaan miettiä, että mitähän muut palstalaiset kelailee tosta Abdelista?
Kirjoitin Googleen Abdel, ja sieltä tuli mustia huivipäisiä kaiken maailman terroristi Abdulejen kuvia, jonka jälkeen ajattelin että ei tämä sittenkään hyvin mennyt!
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
SMT tulee latinankielisistä sanoista "Salve Mutato Terra", joka on vapaasti suomennettuna "Monien asioiden opettelu ei tee viisaammaksi." Tämä lause tuli minulle tärkeäksi lukion toisella luokalla, kun pidin esitelmää ja aiheena oli opiskelu/opiskelu tyylit. Kun etsin tietoa kyseiseen aiheseen, niin törmäsin tuohon lauseeseen ja pistin sen esitelmäni alkuun suomeksi ja latinaksi. Tuo lause oli yksi koko esitykseni kulmakivistä ja sen jälkeen olenkin pohtinut usein merkitystä. Mielessäni on muun muassa pyörineet kysymykset, kuten tarvitseeko kaikkea oppia, tai Tarvitaanko kaikesta hyötyä? En minäkään opi kauheasti mitään, kun kirjoittelen tänne, mutta haittaako se? Olen aina ollut melko filosofinen ihminen ja tuo lause on kulkenut nyt muutaman vuoden mukanani. Päätin soveltaa sitä sitten tänne palstalle ja tehdä siitä nimimerkkini. Muistakaa, että monien asioiden opettelu ei tee viisaammaksi, mutta ei se haittaa mitään.

Joo o. Oikeastihan mun ensimmäinen mopo oli Gilera SMT. Sen mukaan tuo nimi tulee oikeasti. Olisi voinut kyllä keksiä jonkun järkevämmän, mutta tällä mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös