Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 538
  • 778

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kai tässä viime kesänä jotain omasta mielestäni hyvin hauskaa oli. En edes tiedä tarkoitanko tällä sitä, että Värilasit on, niinkuin on, vai sitä, että olisin Värilasiton ja huijaisin teitä muita.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tuolta löytyy vähän taustaa.

Germanicus – Wikipedia

Mielenkiintoinen henkilö, josta ei - ikävä kyllä - löydy kovinkaan paljoa kirjoitettua tietoa. Antiikin Roomassa tavallinen kansa (plebeijit) arvostivat kovasti tätä patriisia. Kuoli myrkytykseen, jonka Tiberius (oma mielipide) järjesti.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Muunneltu versio Herefordista (kännispäissään väärin lausuttu, jäi sitten elämään). Hereford siis on sekä sangen hyvien punaviinien valmistukseen käytettävä rypäle, että nautakarjalajike. Olisiko ollut toissa juhannuksena, kun sattumalta molempia oli tarjolla runsaasti ja etenkin nestemäistä Hereworthia tuli nautittua legendaarisen reissun arvoisesti.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Kauan sitten, kun olin rekisteröitymässä eräälle toiselle palstalle, kuulin avoimesta ikkunasta, kuinka pihallamme leikki joitain pikkupoikia. Juuri kun tulin kohtaan, jossa piti valita nimimerkki, yksi pikkupojista alkoi huutaa: "Mä oon puskutraktori! Mä oon puskutraktori!" Ajattelin, että jos kerran hän on, miksen sitten minäkin... Kansainvälisenä miehenä vaihdoin toki nimestä pari tuttua kotimaista konsonanttia fiinimpiin ulkomaalaisiin.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Olin teininä iso pro wrestling fani ja jostain syystä suosikkini vanhasta WcW:sta oli Diamond Dallas Page. Diamond Dolls oli nimi jolla DDP kutsui naispuoleisia managereitaan ja tuo on jostain syystä jäänyt elämään meikäläisen nimimerkkinä melkein jokaisella forumilla.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
"A diamond upside-down is a pussy" lienee siis tuttu hokema ;)

Heh, elokuvasta Ready To Rumble ainakin. Hemmetin aliarvostettu komedia muuten, varsinkin kun pääosassa on namuinen Scott Caan ;)
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kuten joskus aikaisemminkin olen muistaakseni kirjoittanut, niin sarjakuvahenkilön, josta nimimerkkini yllättäen juontaa, elämänfilosofia muistuttaa hämmästyttävästi omaani. Erityisesti "I say, if your knees aren’t green by the end of the day, you ought to seriously re-examine your life." Tänäänkin olen onnistuneesti elänyt tämän filosofian mukaisesti.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Eipä varmaan ole kauhean vaikea arvata mistä nimimerkki on peräisin. Eli pitkäaikaisesta ja rakkaasta harrastuksestahan se on peräisin.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Olen aina ollut sanojen vaantaja ja sanoilla leikkija. Ja silloin kun paatin, etta 1Timer nimimerkkina oli loppuunpalanut, niin otin kayttoon nimimerkin, joka oli much better (Mats Bedö). Muut vaihtoehdot olisivat olleet Justin Case ja Candice B. Tru.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Riksaksi / Rixaksi kutsuttiin ala-asteella. 88 syntymävuoden mukaan. Jossain vaiheessa teki mieli vaihtaa nimimerkkiä mutta olkoon nyt tämä
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
JustinCase on muuten käytössä jo (ilman välilyöntiä tosin).

Jep. Täällähän minä.

Itselläni tarina on oikeastaan vaan se, että näin tuon "nimen" joskus 13-15v sitten jossain flyerissä tms. lehdykkeessä ja tykkäsin sen verran, että apinoin nimen itselleni.

Toki myös ymmärsin sanaleikin nimessä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep. Täällähän minä.

Itselläni tarina on oikeastaan vaan se, että näin tuon "nimen" joskus 13-15v sitten jossain flyerissä tms. lehdykkeessä ja tykkäsin sen verran, että apinoin nimen itselleni.

Toki myös ymmärsin sanaleikin nimessä.

Mun mielestä toi nimi on ihan huippu, sama kuin Justin Time, joka olisi muuten minun nimeni jos pitäisi vaihtaa englantilaiseksi nimeksi.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Vaikia on mennä sanommaan, sen varmaan tajuaa sitten vasta myöhemmin"

Ehe ehe tajusitteks häh?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Vaikia on mennä sanommaan, sen varmaan tajuaa sitten vasta myöhemmin"

Ehe ehe tajusitteks häh?

No ainakkii meikälle o ollu jo aikoja sitte selevää, että nää oot ottanu nimimerkkis Kuoppatien keisarin eli Alarannan tuittupään nimien alakukirijaimista.
 

Wolves

Jäsen
Aikoinaan palstalle liittyessäni nimi tuli internetsivustostani, jota jaksoin muutaman vuoden pyöritellä.

Olisikohan reilu vuosi takaperin, kun päätin vaihtaa nimimerkkiäni, jonka merkitystä ei varmaan kauaa tarvitse arvailla. Nimi tulee Wolverhampton Wanderersin jalkapallojoukkueesta, joka parasta aikaa suorittaa seurahistoriansa pahinta konttausvaihetta. Putoaminen championshipistä oli sangollinen jääpaloja niskaan. Vesi jäi vielä ämpäriin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen melkoisen karvainen persoona. Pelikaverit ovat suihkussa pitkän aikaa nimitelleet neanderthalin ihmiseksi, koska selkään voisi höylällä muotoilla pelinumeron. Sain 16-vuotislahjaksi ensimmäisen partakoneeni.

Pelikentällä olen melkoisen kovasuinen ja periksi antamaton, jota vastustajat pelinjälkeiskaljoilla hämmästelevät. Väittävät jopa mukavaksi ja hauskaksi tyypiksi.

”Neanderthaler” ja ”aika paha” ovat yhdessä ndt665.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Aikanaan kun vuonna 2005 palstalle rekisteröidyin oli Kill Bill tuoreessa muistissa ja ko. leffasta oli mieleen jäänyt erityisesti Lucy Liun esittämä O-Ren Ishii, jonka salamurhaajanimi oli cottonmouth.

Joskus pohdin täälläkin ääneen, että onkohan nimimerkki liian naismainen:

Tuossa akassa oli kyllä enemmän munaa kuin pienessä tai keskisuuressa hevossiittolassa.

linkki: youtube ja kuva.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aikanaan kun vuonna 2005 palstalle rekisteröidyin oli Kill Bill tuoreessa muistissa ja ko. leffasta oli mieleen jäänyt erityisesti Lucy Liun esittämä O-Ren Ishii, jonka salamurhaaja nimi oli cottonmouth.

Joskus pohdin täälläkin ääneen, että onkohan nimimerkki liian naismainen.

Eipä kai vesimokkasiinikäärmeessä mitään kauhean naismaista ole. Sitähän cottonmouth tarkoittaa ameriikan kielellä. Koko Billin salamurhaajakatrashan käytti koodiniminään kyykäärmeiden nimiä, ja koko porukan nimi oli Deadly Viper Assassination Squad. Bill itse oli koodinimeltään Käärmeenlumoaja. Mutta tämän kaiketi tiesitkin.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Eipä tätäkään ole vaikea arvata mistä käyttis tulee,eli yhdestä maailman parhaista pakeista,Ray Bourquesta.Kyynelen tirautin (ja hyvä etten jotain muutakin) kun mr. Bourque pytyn nosti viimein.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Varmaan olen tähän ketjuun jo vastannutkin, mutta laitetaan kerran vielä. Evil tulee Black Sabbathilta, joka lauluissaan viljelee tuota sanaa. Se tulee myös suosikkijoukkueestani Devilsistä, hieman tuunaten. Siinä on myös samoja kirjaimia kuin oikeassa etunimessäni. Lisäksi se on lyhyt ja ytimekäs, kuten nimimerkin pitää olla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Koko Billin salamurhaajakatrashan käytti koodiniminään kyykäärmeiden nimiä

Tuossa on muuten leffassa pieni epätarkkuus, koska Deadly Viper Assassination Squad:n jäsenistä koodinimet Black Mamba ja California Mountain Snake eivät kuulu oikeasti viperidae-heimoon eli kyykäärmeisiin, vaan ensin mainittu elapidae-heimoon (myrkkytarhakäärmeet) ja jälkimmäinen colubridae-heimoon (tarhakäärmeet).

Silti ajoittain harmittelen, etten rekisteröitynyt joko nimimerkillä Juhani Tamminen tai SeksiVeksi95.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös