Töitä, mutta mistä?

  • 329 886
  • 1 617

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hahaa. Mielenkiintoiset koukerot edessä, kun yritys, johon tein osa-aikaduunia ja määräaikaisuuksia opiskeluaikoinani, tarjosi mielenkiintoista kontrahtia. Homma selkenee parin viikon sisällä, joten siihen asti kuulemiin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tämä on se aika vuodesta, kun pitäisi alkaa tälläkin rintamalla tapahtua. Toivottavasti natsaa joku kunnon paikka, toivotaan, toivotaan.

Sitä vaan ei aina jaksa uskoa, että mikään kohdallani onnistuu, ehkä tätä kutsutaan alemmuuskompleksiksi, mutta olen aivan tosissani. Suunnaton on ärsytyksen ja pennin venytyksen määrä tulevana kesänä, ellei johonkin hakemukseen vastata.

Tai huonoimmassa tapauksessa joudun samoihin hommiin kuin viime kesänä. Tässä asiassa vikaa ei olekaan itse työssä, pidän rakennuksilla olosta, ellei sada neljänä arkipäivänä viidestä, kuten viime kesänä. Asiasta kukkaruukkuun, kivaa oli myöskin -7 Celciuksen astetta lähdettäessä, Matin&Tepon aikataululla, Petäjävedeltä työmaalle päin, toukokuun puolessa välissä. Meinasi päästä kesätunnelmaan.

Niin, itse asiaan, joka jäi kesken. Vikaa oli pomossani sen verran, että joka tilinauhaa sai kyylätä, lähes joka tilinauhasta soittaa ja ihmetellä puuttuvia tunteja. Oli taistelua siitä, maksetaanko päivärahoja vai ei, matkorvauksia ei mielellään yms. yms. Pomon emäntä hoiteli firman tiliasioita ja jälki oli sen näköistä. Ei, minulla ei ole mitään naisia vastaan, mutta kun nämä yhdessä, tai villien huhujen mukaan nimenomaan tämä pomon emäntä oli se, joka vähensi tilistä juuri niin paljon, kuin annoit vähentää.

Tiedättekö, että tuollainen syö miestä, hermoja, henkisiä voimavaroja ja kaikkea, mitä maan ja taivaan väliltä voitte kuvitella? Oikeasti, välillä tuli sellainen olo, että ellei pomo olisi ollut lähes kaksimetrinen suht. riski alle nelikymppinen sälli, olisin vetänyt sitä turpaan ihan sen verran, että oppii. Meinasi todella hajota siihen. Ensi kesä on todellista tuonelan esikartanoa, mikäli joudun sieltä päin hommia etsimään. Sinänsä sääli, kun työ oli kuitenkin suht. ok, fyysisesti raskasta kyllä, mutta se vain ylläpiti lihaskuntoa. Työkaverit olivat sellaisia, että voisin vaikka eläkkeelle asti tehdä niiden kanssa duunia, aika loistoporukkaa. Osan tunsin jo parin vuoden takaa, kun puoli vuotta armeijan jälkeen olin näissä hommissa, osan näin vasta kesällä ensi kerran elämässäni.

Tämä on todellista avautumista, en tiedä edes kiinnostaako tämä teitä, mutta just nyt se on herttaisen yhdentekevää. Heippa ja soitellaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on tämä työnhakurumba tällä hetkellä päällä. Varmaan kymmenkunta hakemusta on jo lähetetty eri puolille maata. Tarkoituksena on siis löytää kesäharjoittelupaikka, jossa tekisin sitten joko samalla tai kesän jälkeen diplomityön. Rekrytointipäivillä sain muutaman kontaktihenkilön yhteystiedot, joten ainakin nyt tuntui paremmalta, kuin aiempina kesinä. Ilmeisesti se puolentoista vuoden työkokemus ja opintomenestys ja valmistumisen näkyminen lähitulevaisuudessa on sitten syynä tähän...

Tänään oli tullut sähköpostia eräästä kiinnostavasta yrityksestä. Olivat soitelleet meikäläiselle silloin kun olin englannin kurssilla. Sanoivat soittavansa huomenna uudelleen. Odotellaan. Ilmeisesti nyt ainakin haastatteluun pääsee.

Tuo tarkoittaisi muuttoa pois Tampereelta, mutta kaipa senkin kestää. Vaihtelu voi tehdä hyvääkin. Sen tarkemmin en viitsi puhella asiasta ainakaan vielä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Sistis
Tänään oli tullut sähköpostia eräästä kiinnostavasta yrityksestä. Olivat soitelleet meikäläiselle silloin kun olin englannin kurssilla. Sanoivat soittavansa huomenna uudelleen. Odotellaan. Ilmeisesti nyt ainakin haastatteluun pääsee.

Näin siinä kävi, haastatteluun olisi tarkoitus mennä reilun viikon päästä. Soittavat tiistaina uudestaan ja kertoilevat sopivia päiviä. Kuulemma olisi tarjolla sangen mielenkiintoinen työ, jossa kesän aikana työskentelisin yhdessä kokeneemman kaverin kanssa ja joskus syksyn aikana väsäisin diplomityötä...

Ainoa ongelma on enää, että 2-3 muuta henkilöä on myös saanut kutsun haastatteluun. En sitten tiedä, että kisaammeko yhdestä paikasta, vai olisiko mahdollista jopa, että me kaikki pääsisimme duuniin.

No sen näkee sitten. Ihan kiva fiilis jäi, kun jo ensimmäinen paikka mihin hain, pyysi haastatteluun.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Alkaa pikkuhiljaa olla veto pois näistä työnhakemis jutuista. Olen ollut täällä vuokrafirman kautta samalla asiakkaalla samassa toimipaikassa jo vuoden ja nyt sitten homamt loppuukin yhtäkkiä.
Koko vuokrafirman asiakkaalla. No vuokrafirmalla oli heti tarjota uusi paikka mutta sekin on vain 7kk sijaisuus. Mielenkiintoinen paikka kylläkin mutta jotenkin tuntuu että ei vaan enää jaksa.
Hienoja juttuja kerrotaan että voi saada vakipaikan kunhan tekee ahkerasti töitä. Olen ollut ahkera mutta sitten vaan kun tarve vähenee niin monoa vaan takamukseen eikä kukaan perään huutele.
Olisi ihan kiva vaihtaa alaakin mutta kun ei vaan tiedä mihin. Tarvii varmaan käydä työvoimatoimistossa ammatinvalintapsykologin juttusilla. Koulu kyllä ei kiinnosta pätkääkään, ikäähän on jo kertynyt lähemmäs kolmekymmentä.
Töitä olen kyllä jatkuvasti hakenut mutta ei vaan mistään tärppää, rassaa pääkoppaa aika lujasti tämä hakeminen.
Omaa ammattitaitoakaan ei työssä voi kehittää kun ne hommat josta olet kiinnostunut ei sinulle kuulu, joten se siitä sitten.
Ei vaan enää jaksa, taitaa olla taas sairasloman paikka, ei ole sitten tullut edes hyvin nukuttua viime aikoina näiden juttujen takia.
Kyllä kai sitä vielä vähän jaksaa yrittää, mutta motivaatio on kateissa ihan totaalisesti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kohta pari viikkoa on tullut oltua töissä tuossa opiskeluaikaisessa lafkassa. Rehellisesti sanottuna en minä neljää vuotta tätä varten ajatellut opiskella, mutta kun ei omalta alalta mitään kiinnostavaa löytynyt, otin paikan vastaan. Tuttu homma, mukava työaikajärjestely (kahdeksan työpäivää päivystyksineen, päivystyksen ajaksi auto käytössä ja jakson jälkeen kuusi vapaata) ja kiinteä, joskin luvattoman pieni palkka, joten en ilkeä suuremmin valittaakaan. Vaikka itse työ on tuttuudensa vuoksi jo melko leppoisaa hetkellisiä kiireitä lukuunottamatta, en haluaisi kuitenkaan löytää itseäni kymmenen vuoden päästä samoista hommista. Tuntuu vain siltä, että tässä hommassa en pääse käyttämään oppimaani, ja pelkään, että jumitun pian aloilleni tai jään kokonaan syrjään alani työmarkkinoista, jos jään laakereilleni lepäämään. No, aika aikansa kutakin. Saatanpa löytää itseni vielä koulun penkiltä ja ura saattaa urjeta kokonaan toiselta alalta, mitä nyt edustan. Tällä hetkellä on kuitenkin hienoa, että minulla on vakituinen paikka ok yrityksessä tehtävässä, jonka tiedän hallitsevani, vaikka ajatukseni liitää jo voimakkaasti tulevassa.

Oho, tulipas lyyrinen loppu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen vähän katselin netistä kesätyöpaikkoja. Ekaa kertaa koskaan näin aikaisin keväällä mietin tollasia. Yleensä oon alkanut etsimään kesätöitä vasta kun koulu loppuu. Opiskelija kun siis oon. Mua vähän ihmetyttää kun jotkut rupee jo tammikuussa kattelee kesäksi töitä. Tuntuu vähän hassulta sit odotella monta kuukauttaa tietoa että pääseekö, tai sit jos sais heti tietää että saa töitä kesäksi niin tuntuu hassulta odottelulta kevät sit. Kyllähän sitä aina jotain kesätöitä saa, ainakin isoimmissa kaupungeissa.

Ja jos ei saa töitä tai ei jaksa hakea niin sitten voi hakea esim. toimeentulotukea. Vaikkakin se on pieni niin kuitenkin vuokran jälkeen käteen jäävä osuus on noin puolet isompi kuin opintotuen vastaava. Viime kesänä kävi just näin etten jaksanut hakea mihinkään töihin, ja päätin siis hakea tuota tukea. Kun olin paperin lähettänyt niin mulle soitettiin sieltä että sä saat tuen, tai sit kaupunki tarjoaa sulle töitä, kumman valitset? Vähän hassulta tuntui että sain kesätöitä vaikka en hakenut mihinkään.

Tuota edellisen työpaikan saamisen kanssa oli kans pari hauskaa juttua. Ensinnäkin lupasin sinne firmaan töihin, vaikka en tiennyt mikä mun työtehtävä olisi. En ollut edes kuullut koko firman nimeä aikaisemmin. Luulin meneväni työhaastatteluun niin siellä soviteltiinkin sitten jo työhaalareita.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös kesätyöpaikat, ainakin ne parhaimmat, ole jo menneet melkein tähän aikaan vuodesta? Yleensähän niitä kannattaisi alkaa etsiä jo joulukuussa tai vähän sen jälkeen, etenkin jos jotain hyvää paikkaa haluaa. Moni kun on liikkeellä hyvissä ajoin, jotta saa parhaan päältä.

Oma lukunsa toki suhteilla "hankitut" kesäduunipaikat, kuten Kaukaalla Lappeenrannassa...
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Czescku
Toimeentulotukea kyllä saa, mutta ainakin aikaisemmin on pitänyt sitä ennen nostaa opintolainat.
Ja huolehtia ettei säästöjä ole yhtään. Opiskelijan tulotasohan nousee huikeasti kesäisin, kunhan vain on rällännyt kaiken rahansa.

Kesätöitähän tässä kokoajan haetaan, itseasiassa nyt voisi olla peliliike hankkia vähän pitempiaikainen jobi. Tammikuussa sitten katsella huvittaako enää palata koulunpenkille.

Mutta ei tuo kesätyön saaminen ole helppoa täällä Helsingissäkään. Tai on, mutta suhdeverkosto pk-seudulla on (vielä) sen verran huono, että työpaikat valuvat silmien edestä.

Työkokemusta ja koulutus kolmelta eri toimialalta, eli sen suhteen ei pitäisi olla ongelmia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Czescku
Toimeentulotukea kyllä saa, mutta ainakin aikaisemmin on pitänyt sitä ennen nostaa opintolainat.
Viestin lähetti bisnesman
Ja huolehtia ettei säästöjä ole yhtään.
Mä en ole kuullut tuollaisesta että opintolainat pitäisi olla nostettu. Ei varmaankaan ole enää käytäntönä. Ja kyllähän niitä säästöjä voi olla, esim. lipaston laatikossa. Pankkitilin vaan pitää olla aika tyhjä.

Kyllä mä tänä kesänä jonnekkin kesätöihin aion mennä, tai ainakin haen. Mulla on vaan tapana jättää jotkut asiat viime tippaan, tyhmyyttäni siis vain. Tuosta viime kesän tapauksesta vielä sen verran että mulle myönnettiin se toimeentulotuki mutta kaupunki samalla tarjosi töitä. Taisi olla jonkin kesätyöprojektin kautta ja ne valitsi osan toimeentulotuen hakijoista. Hyvä munkki siis kävi. Jos en olisi sitä ottanut vastaan niin tukea olisi muistaakseni pienennetty vähän. Sain valita noin kymmenestä vaihtoehdosta mieluisimman työn. Menin toimistoon kun ei mummojen vaippojen vaihtelu yms. oikein kiinnosta.

Esimerkiksi työkkärin sivuille tulee joka päivä Helsingin seudulta reilu pari sataa uutta ilmoitusta. "Muita hakuehtoja ja paikkavahti" -napin kautta ainakin mun mielestä löytää nopeiten. Valitsee maakunnaksi esim. Uusimaan ja ottaa mukaan esim. kolme viimeisintä päivää.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Itselläni tuli tänään erään puhelinsoiton myötä hieman valoa tunnelin päähän kesätöiden suhteen. Nyt kun vielä viimeinenkin silaus menisi niin, että saan paikan, niin olisi totisesti asiaa vaikkapa onnellisuusketjuunkin.

Ainakin meidän luokkalaisilla tuntuu olevan kesätyöpaikat aika kiven alla, en tiedä mistä moinen johtuu. No, toki itse sain kesätyöpaikkani samasta, missä olin puoli vuotta ennen koulun alkamistakin, tänä kesänä otan sen vain viimeisenä vaihtoehtona. Syy on aika yksinkertainen, jos yritystä ei kiinnosta palkanmaksu ajallaan ja laillensa, ei minua kiinnosta ajelu pitkin poikin isänmaata, että pääsisi talkoisiin...
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Neuvoja kaivataan

Mulla alkais ens viikolla vuorotteluvapaan sijaisuus. Nyt kysyisinkin onko tuollaisesta mahdoton irtaantua mitenkään jos parempi työpaikka ilmaantuisi. Tuon paikan otin siksi että kun ei muutakaan ollut tarjolla ja vanha työ loppuu.
Haku on kova ja nyt tuntuu että olis pikkuhiljaa mahdollisuuksia parempiinkin paikkoihin kun töitä tuntuu taas olevan enemmän tarjolla. Vai olenko nyt sitten tuon uuden paikan vanki niin kauan kuin sopimus kestää.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Oma ratkaisu on lähteä ulkomaille töiden perässä. Eli toukokuun alussa on alkamassa ensin kolme kuukautta kestävä työharjoittelu IT-alalla, ja jatkokaan ei ole mahdottomuus. Itselleni tuo oli vaihtoehto vaihtoon lähtemiselle - paitsi tässä on etuna se, että työkokemus karttuu, ansaitsee rahaa, oppii kieltä ja saa hyvän merkinnän CV:n. Kun työpaikka on vielä lähellä Itävallan rajaa, niin veikkaan että ehdotan töihin perehdyttämistä vaikkapa Innsbruckin jäähallissa jääkiekko-ottelun lomassa...

Oikeastaan muuta valitettavaa ei ole tuon vaihtoehdon suhteen kuin heikko palkkaus (n. 1000€, mutta firma tarjoaa asunnon ja lentoliput) ja se, että oma saksan osaaminen ei ole häävi. Mutta eiköhän siitä selvitä! Tietenkin pidemmällä tähtäimellä työharjoittelu ei ole tuottoisa vaihtoehto, mutta kertoohan se (toivottavasti) jotain rekrytoijille ihmisen asenteesta ja oppimishalusta...
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Re: Neuvoja kaivataan

Viestin lähetti mafioso
Mulla alkais ens viikolla vuorotteluvapaan sijaisuus. Nyt kysyisinkin onko tuollaisesta mahdoton irtaantua mitenkään jos parempi työpaikka ilmaantuisi. Tuon paikan otin siksi että kun ei muutakaan ollut tarjolla ja vanha työ loppuu.
Haku on kova ja nyt tuntuu että olis pikkuhiljaa mahdollisuuksia parempiinkin paikkoihin kun töitä tuntuu taas olevan enemmän tarjolla. Vai olenko nyt sitten tuon uuden paikan vanki niin kauan kuin sopimus kestää.

Sehän työsopimuksestasi kiinni. Jollei siinä ole asiaa erikseen määritelty, niin työntekijällä on kahden viikon irtisanomisaika.

edit.

Olen itse irtisanoutumassa vakituisesta työpaikasta ja sen takia on tullut katseltua tuota asiaa. Minulla ei ole syynä uusi työpaikka, vaan haluan muuttaa takaisin toiselle paikkakunnalle. Päätöksen muuttamisesta olen jo tehnyt ja nyt tehtävänä hienosäätö. Eli pitäisi hankkia asunto ja työtä - tai edes opiskelupaikka Tampereelta.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Itselläni kesätyöpaikka löytyi varsin kivuttomasti. Netin kautta pistin hakemuksia muutamaan paikkaan ja kolme päivää sen jälkeen soitettiin ja kysyttiin työhaastatteluun. Tosin omalla kohdallani auttoi se, että pystyin aloittamaan työt heti ja jatkamaan niitä kesän loppuun asti. Toisin sanoen tarvetta oli enemmänkin kuin pelkkään kesätyöhön. Päivittäistavarakaupassa tehtävä työ on kyseessä. Onneksi melko monipuolista hommaa. Neljä kuukautta olin eri ketjussa hommissa ja siellä jouduin lähinnä istumaan kassalla, mikä kyllä oli helvetin rasittavaa loppupeleissä. Nyt pitäisi saada tehdä enimmäkseen muita hommia mitä löytyy.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti mafioso
Mulla alkais ens viikolla vuorotteluvapaan sijaisuus. Nyt kysyisinkin onko tuollaisesta mahdoton irtaantua mitenkään jos parempi työpaikka ilmaantuisi. Tuon paikan otin siksi että kun ei muutakaan ollut tarjolla ja vanha työ loppuu.
Haku on kova ja nyt tuntuu että olis pikkuhiljaa mahdollisuuksia parempiinkin paikkoihin kun töitä tuntuu taas olevan enemmän tarjolla. Vai olenko nyt sitten tuon uuden paikan vanki niin kauan kuin sopimus kestää.
En ole koskaan kuullut että joku olisi pakotettu olemaan määraikaisen työsuhteensa loppuun, vaikka periaatteessa sellainen velvollisuus toki on. (Eli määraikaisuus sitoo molempia osapuolia). Sanktiona sopimuksen rikkomisesta työntekijän puolelta tosin seuraa ainoastaan se että jää palkka saamatta ajalta jota ei ollut töissä.... Eli siis ei sanktiota ollenkaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Huomenna olisi sitten työhaastattelu kesätöiden osalta, alkaa jo hiljalleen jänskättää. Jostain pitäisi leipää löytää pöytään kesälläkin. Lisäksi en tiedä, miten käy KELAn kanssa, joutuuko vielä palauttelemaan yhden tai useamman kuukauden opintotukiakin. Olisi aika monta syytä natsata huomisessa haastattelussa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Nyt kaikki töihin haluavat valmiina.

Vatikaani on juuri julistanut avoimen työpaikan. Tarkoitus olisi löytää Paavi, edesmenneen Paavin paikalle. Toivomme sinulta kykyä tulla ihmisten kanssa toimeen ja hallitset katolilaisen kirkon toimintamenetelmät, sekä olet syvästi uskonnollinen. Työ on epäsäännöllistä vuorotyötä ja se edellyttää sinulta joustavuutta ja mahdollisuutta osallistua juhlapyhinäkin erilaisiin tilaisuuksiin lähinnä Vatikaanin ja Rooman seudulla. Työ sisältää myös runsaasti matkustelua.

Luemme eduksesi myös:
Kaljuuntumisen, kurttuisen naaman, vähintään orastavan Parkinsonin taudin ja kyvyn puhua täyttä huuhaata jopa sadoille tuhansille ihmisille täysin pokeri-naamalla.

Tarjoamme Sinulle:
Näköalapaikan katolilaisessa maailmassa, joko kirkon parvekkeella tai ikkunassa tuhansien ihmisten silmien edessä. Työsuhde asunnon ja työsuhdevaatteet.

Hakuaika päättyy sitten, kun virkaan kelvollinen henkilö on löydetty.¨

että silleen....
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Näyttäisi siltä että menetämme Helkovaaran vatikaanin palvelukseen, mikäli hän kohdan haluaa olisi varmasti yksi potentiaalisimpia hakijoita, toinen varteenotettava kilpailija on verpaalisesti ehkä lahjakkaampi Juhani Tamminen , myöskin sujuva ranskankieli olisi hänelle eduksi.

Pena Matikainen olisi myös mies joka pystyisi homman hoitamaan, mutta esteeksi nousee tukka joka on liian komea kyseisiin tehtäviin, niinpä ykkösvaihtoehtoni on ilman muuta joko Helkovaara tai Tamminen, mikäli nämä miehet kyseistä duunia hakevat on melko turha meidän muiden laittaa papereita vetämään.

Mies joka on toiminut aurinko-kuningaana ranskassa pystyisi kyllä siirtymään melko vaivattomasti kyseisiin tehtäviin, Helkovaaran plussana laskettakoon tämä viriili-puoli joka ei varmasti olisi mikään ongelma(selipaatti ) .

PS.Kun raha kassaan kilahtaa,Urpo vatikaaniin vilahtaa !!
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Twite
En ole koskaan kuullut että joku olisi pakotettu olemaan määraikaisen työsuhteensa loppuun, vaikka periaatteessa sellainen velvollisuus toki on. (Eli määraikaisuus sitoo molempia osapuolia). Sanktiona sopimuksen rikkomisesta työntekijän puolelta tosin seuraa ainoastaan se että jää palkka saamatta ajalta jota ei ollut töissä.... Eli siis ei sanktiota ollenkaan.

Tuon korvauvelvollisuuden osalta Twiten viestissä esiintyy yleinen harhakäsitys, sillä mikäli työntekijä lopettaa/päättää työsuhteensa ilman purkuperustetta, hän on korvausvelvollinen työnantajalle. Työnantaja on kuitenkin näissä tapauksissa velvollinen näyttämään toteen vahingon määrän. Purkuperusteena ei voida pitää esim uuden paremman työn saamista muualta, mutta esim pitkään jatkunut palkanmaksun laiminlyönti käy perusteeksi.

Työsuhde voidaan aina sen sijaan että käytettäisiin mitään irtisanomis- tai purkuperustetta myös sopia päättyväksi. Näin käytännössä näissä tapauksissa usein menetelläänkin koska ta:n kannalta ei ole tarkoituksenmukaista ketään väkisin roikottaa työpaikalla. Juridisesti määräaikainen kuitenkin siis sitoo korvausvelvollisuuden uhalla ellei toisin sovita.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Peesaillaan vähän veinikretskiä, joka heitti paavin vakanssin ehdokkaiksi nimiä Upi, Tami ja Pena.

Pena voidaan tosiaan unohtaa heti kättelyssä, jo mainitun tukan lisäksi kompastuskiviksi muodostuisivat viikset ja purkan syönti. Vai voiko teistä joku kuvitella tulevan paavin jäystävän leuat lonksuen purkkaa lukiessaan faxipaperilta joulumessua? Ja viikset, nimenomaan mallia Pena, ovat luultavasti varmin merkki kantajansa riettaudesta. Sitäpaitsi, tuskin sir Penalla olisi edes käyttöä paavin viralle.

Itse kannattaisin paavin viran valtavan vastuun jakamista. Kun SM-liigajoukkueen valmennukseen tarvitaan nykyään vähintään kolme jannua, niin miten yksi mies pystyisi kaitsemaan koko katolista maailmaa?

Jonkinlainen "Fantastic Four" / "The Four Horsemen" -tyyppinen ratkaisu voisi olla sopiva. Jokaisella neljännespaavilla olisi joku erikoistaito.

Tami, joka on elävien kirjoissa olevista ihmisistä ehkä lähimpänä täydellisyyttä, toimisi keulakuvana ja hoitaisi suurimman osan julkisesta hillumisesta. Myös vaikeaselkoiset, pitkät, uuvuttavat puheet lyhenisivät ja tehostuisivat, kun prinsiipit lueteltaisiin rahvaalle parvekkeelta.

Upi hoitaisi musikaalisena jamppana musiikit, jotka ovat erinäisissä jumalanpalveluksissa kohtuullisen tärkeässä roolissa. Muuta tekemistä en juuri nyt Upille keksi, mutta tässähän Upi juuri mestari onkin. Ei-mitään-tekemisessä.

Kolmantena nostaisin mukaan Harri "Kiva-Harri" Rindellin, joka tekee ilmeisesti lähtöä Hifkistä. Kaikilla olisi aina kivaa, eikä tämä mies ainakaan astuisi muiden neljännespaavien varpaille.

Neljäntenä kvartetin täydentäisi työpaikkansa menettävä Jukka Koivu. Yksi paavin tärkeimmistä töistähän on ihmisten armahtaminen. Tätähän Jukka on viime kaudet tehnyt toistuvasti. Tosin, en tiedä, onko paaville soveliasta ottaa syytä omille niskoilleen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Yksi vaikea työ, joka vaatii vahvaa kutsumusta, on Tiedonantajan katumyyjänä toimiminen. Kävin äsken Hakaniemen torilla ostoksilla ja näin torin ympärillä ainakin 3 kpl tämän haasteellisen ammatin harjoittajaa. Odotin bussia 10 min seuraillen "kaupankäyntiä" ja yhtään lehteä ei mennyt kaupaksi.

Kuka meistä olisi valmis ottamaan nipun lehtiä kainaloon ja menemään kadunkulmaan huutamaan: "Tiedonantaja, vain puoli euroa". Myyntitärppinä oli uhka Helsingin koulujen lakkautuksista, tuskin sentään kaikkien, vaikka lapset tästä ilahtuisivatkin.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Toukokuusta alkaen pitäisi mennä Elisalle töihin, kyllähän tämä alkaa jo jännittämään, enpä olisi uskonut tuonnekaan pääseväni näillä papereilla. No, kaitpa minussa oli jotain sisäistä vetovoimaa heidän mielestään. ;)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikös Elisalta ole juuri pistetty jengiä urakalla ulos, ketäs ne nyt palkkailee??
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Missä Suomen kauppalaivasto?

Suomen kauppamerenkulkulaivasto on ulosliputettu vähin äänin. Jäljellä on muutama "Ruotsinmatkustajapaatti" ja jokunen "Fortumin" nestepaatti. Suomen viennistä ja tuonnista tapahtuu yhä n. 80% meriteitse.

Olen ollut poissa aktiiviajan palstoilta kun oli pakko ottaa förstin paikka Saudien pöntöstä (=suurtankkeri). Olin siellä hieman aiemmin jo pari kk, mutta nyt meni lätkäkausi SM-finaaleja ja MM-kisoja lukuunottamatta ohi.

Kun ei Suomessa mene hyvin, on pakko hakea duunia sieltä, mistä sitä saa. Olin muuten 26.12.04 tsunamin kohteena, mutta 300 m pituutta ja 50 m leveyttä alapuolella ei edes huomannut mitään aaltoa...

Mutta nyt olen takaisin ja ainakin hieman aikaa lomalla, joten jotain saattaa kuulua taas täältäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös