Töitä, mutta mistä?

  • 331 379
  • 1 617

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Enpäs ole nyt seuraillut Elisan henkilöstöpolitiikkaan vähään aikaan, joten en tiedä!! Mutta tämä paikka tuntuu kyllä "varsin" vakaalta, sikäli mikäli nykypäivänä vakaata työpaikkaa on. Jokatapauksessa innolla odotan, palkkakaan ei ole huono vaan hyvää keskitasoa.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on sitten tänään viimeiset viikkokännit pitkään aikaan. Maanantaina kutsuu taas työt. Johan tässä tuli jo tarpeeksi työttömänä maattuakin. Tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että hyvällä tuurilla työpaikka vaihtuu jo parin viikon sisällä parempipalkkaiseen, mielekkäämpään ja pidempi kestoiseen :) Maanantaina alkava duuni kestäisi vain viisi kuukautta, mutta se koulutusta vastaava paremmin palkattu aluksi kahdeksan kuukautta, jonka jälkeen todennäköisesti vakinaistettaisiin. Hölkyn kölkyn ja kovempaan känniin!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Daespoo
Eikös Elisalta ole juuri pistetty jengiä urakalla ulos, ketäs ne nyt palkkailee??

Ainakin asiakaspalveluun haetaan koko ajan lisää työntekijöitä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: Missä Suomen kauppalaivasto?

Viestin lähetti Kippari

Olin muuten 26.12.04 tsunamin kohteena, mutta 300 m pituutta ja 50 m leveyttä alapuolella ei edes huomannut mitään aaltoa...

50m leveyttä???

-ipa rules
 

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nostetaas ylös, kun on itsellä töiden haku käynnissä.

Nyt on sitten hakemuksia ammuttu sinne tänne. Jotain on löydettävä. Olen kohdannut työnhaussa moraalisia ongelmia. Taidan olla liian pehmeä.

Eli tilanne on tämä: monta rautaa tulessa, haastatteluja on ollut ja tulossa on lisää. Muutama on jo jatkovaiheessa eli pitäisi osata päättää kiinnostaako. Taidan olla turhan rehellinen, mutta kysyttäessä olen vastannut kuten asia on. Eli muitakin hakuja on menossa ja olen jostakin kiinnostuneempi kuin jostakin toisesta.

En halua valehdella, toisaalta kai se kohta on pakko. En halua olla se työntekijä, joka vetää nimen paperiin ja häipyy parhaassa tapauksessa muutaman päivän jälkeen.

Tänään onnistuin huonommassa tapauksessa torpedoimaan neljä mahdollista paikkaa. Jokaisesta oltiin minuun oltu jo yhteydessä. Muutamalle sanoin, että ratkaisu asiaan tarvii saada asap. No toisille se ei sopinut. Joten kerroin, että kiitos kiinnostuksesta, mutta tilanne on se, että minulla ei ole aikaa odotella ratkaisuanne heinäkuulle asti.

Työttömäksi en aio jäädä, toisaalta pätkätyöläisenä en koskaan ole edes oikeastaan ollut lomalla, että ei muutaman viikon "loma" pahitteeksi olisi.

Tunnen ensimmäistä kertaa elämässäni olevani kunnolla stressaantunut.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ernesto Peli kirjoitti:
Nostetaas ylös, kun on itsellä töiden haku käynnissä.
Juu nostellaas taas. Elikkä oma tilanteeni on se, että taas on yksi pätkätyöjakso takana, eikä mitään konkreettista toistaiseksi näköpiirissä. Sen verran olen pätkittäisi jaksoja ollut töissä, että pääsin taannoin ansiosidonnaisen päivärahan piiriin. No, nyt tuosta "maagisesta" 500:sta päivästä on jäljellä enää kuutisen kymmentä, eli lokakuussa meikäläinen tippuu työmarkkinatuelle, ellei duunia ala löytymään.

Täällä Rauman seudulla Olkiluodon kolmannen ydinvoimalayksikön rakentaminen on luonut optimistiset odotukset useimmille työnhakijoille. Itsekin olen täytellyt muutamien sinne työvoimaa välittävien henkilöstövuokrausfirmojen hakukaavakkeita, mutta saapa nähdä tärppääkö.

Kun tuo 500 päivää ansiosidonnaita täyttyy, on yksi vaihtoehto myös tukityöllistyminen. Omalla kohdallani kyseeseen tulisi kaiketi yhdistelmätuki, mikäli avoimille työmarkkinoille pääsy ei tunnu onnistuvan. Tuella työvoimaa palkkaavat ymmärtääkseni erilaiset yhdistykset ja mm urheiluseurat. Vaikka tuen suuruus ei juuri ansiosidonnaista korkeampi ole, niin kai tällainenkin vaihtoehto kannattanee pitää mielessä. Etenkin paikallisilla urheiluseuroilla näytti olevan mielenkiintoisia tehtäviä tarjottavana yhdistelmätukikelpoisille.

Toivotaan nyt, että syksyn tullen jotain ilmaantuu. On meinaan pelkkä työmarkkinatuki sen verran heppoinen, että sillä ei elä kipeä kissakaan.
 

Hyypiö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Merille töihin?

Juttelin baarissa alkuvuodesta parin hepun kanssa, jotka silloin tällöin lähtevät laivalle töihin, tankkerille tms. hitsaajan hommiin pariksi kuukaudeksi. Palasi vaan mieleen lukiessani tätä viestiketjua. Ei kuulemma ole mikään mahdottomuus, jos ei pelkää työntekoa, ei ole peukalo keskellä kämmentä eikä kärsi koti-ikävästä. Onko kellään kokemuksia tällaisesta?

Mikäs mua estäisi, yo-lakki päässä, armeija käyty, ei työtä, ei opiskelupaikkaa, enkä ole riisitautinen tai vetelä paska. Valaiskaa joku viisaampi minua.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eino_Mies kirjoitti:
Täällä Rauman seudulla Olkiluodon kolmannen ydinvoimalayksikön rakentaminen on luonut optimistiset odotukset useimmille työnhakijoille. Itsekin olen täytellyt muutamien sinne työvoimaa välittävien henkilöstövuokrausfirmojen hakukaavakkeita, mutta saapa nähdä tärppääkö.

Kun tuo 500 päivää ansiosidonnaita täyttyy, on yksi vaihtoehto myös tukityöllistyminen. Omalla kohdallani kyseeseen tulisi kaiketi yhdistelmätuki, mikäli avoimille työmarkkinoille pääsy ei tunnu onnistuvan. Tuella työvoimaa palkkaavat ymmärtääkseni erilaiset yhdistykset ja mm urheiluseurat. Vaikka tuen suuruus ei juuri ansiosidonnaista korkeampi ole, niin kai tällainenkin vaihtoehto kannattanee pitää mielessä. Etenkin paikallisilla urheiluseuroilla näytti olevan mielenkiintoisia tehtäviä tarjottavana yhdistelmätukikelpoisille.

Joo, itse olen ollut raumalla urheiluseurassa töissä 1,5 vuotta yhdistelmätuella. Koska veroprosenttini on pieni, on homma aina parempi kuin työttömänä. En viitsi paljastaa missä seurassa olen, koska raumalla piirit ovat pienet jne. mutta yhtään ei ole kaduttanut olla siellä missä nyt olen. Pian tämä lysti tosin loppuu eli tukiaika päättyy ja työttömäksi jäädään. Sitten saa taas ihmetellä että mistäs nyt hommia sais, koska atk/konttorirottia kyllä riittää jonossa muutenkin. Mutta tuo yhdistelmätuki on kaiken kaikkiaan hyvä homma, pienentää kynnystä päästä töihin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olemme tässä vaimoni kanssa funtsineet tulevaisuuttamme viime kuukausina kerran jos toisenkin, ja kovasti kumpaakin kiehtoisi lähteä vielä opiskelemaan. Vaimoni kiinnostuksen kohde on hyvin selkeä, mutta itse olen pyöritellyt mielessäni muutamia vaihtoehtoja. Lähinnä minua kiinnostaisi historian tms. reaaliaineen opinnot, jotta taustalla olisi opettajakortti käytettävänä, ellei yritysmaailmasta tärppäisi. Lähinnä minua kiinnostaisi tietää, josko jollakulla tänne kirjoittelevalla nimimerkillä olisi kokemusta esim. historian tai kasvatustieteiden opintojen pohjalta muihin kuin opetushommiin pääsystä ja minkäkaltaisia tehtäviä noilla FM:n/KM:n papruilla yleensä saa, jotta palkka olisi ya/lukio-opettajaa parempi? Minun mielikuvitukseni on nimittäin niin rajoittuna tällä saralla, etten oikein osaa kuvitella henkilöstöhallinnon lisäksi muita työtehtäviä. Kirjoittakaa tänne tai YV:nä, kiitosi palio.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
sampio kirjoitti:
Olemme tässä vaimoni kanssa funtsineet tulevaisuuttamme viime kuukausina kerran jos toisenkin, ja kovasti kumpaakin kiehtoisi lähteä vielä opiskelemaan. Vaimoni kiinnostuksen kohde on hyvin selkeä, mutta itse olen pyöritellyt mielessäni muutamia vaihtoehtoja. Lähinnä minua kiinnostaisi historian tms. reaaliaineen opinnot, jotta taustalla olisi opettajakortti käytettävänä, ellei yritysmaailmasta tärppäisi. Lähinnä minua kiinnostaisi tietää, josko jollakulla tänne kirjoittelevalla nimimerkillä olisi kokemusta esim. historian tai kasvatustieteiden opintojen pohjalta muihin kuin opetushommiin pääsystä ja minkäkaltaisia tehtäviä noilla FM:n/KM:n papruilla yleensä saa, jotta palkka olisi ya/lukio-opettajaa parempi? Minun mielikuvitukseni on nimittäin niin rajoittuna tällä saralla, etten oikein osaa kuvitella henkilöstöhallinnon lisäksi muita työtehtäviä. Kirjoittakaa tänne tai YV:nä, kiitosi palio.
Nostan tämän vielä ylös, jos jollakulla löytyisi joitain kerrottavaa. Toki työhakemuksista usein löytyy, minkälaisella koulutuspohjalla olevia jamppoja yritykset hakevat, mutta usein vaatimuksena on vain ylempi korkeakoulututkinto. Tämän ehdon konkretisoimiseksi täältä tietoa haen (ja toki myös muista lähteistä).
 

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
snumi kirjoitti:
Tuliko jollekin mieleen, että voisi perustaa oman yrityksen?

Siinähän pääsee hetkessä eroon rengin roolista.

Aivan oikein. Ei se ihan helppoa ole, mutta yksityisyrittäjyyden tulisi olla vakava vaihtoehto. Itseasiassa toimintojen ulkoistaminen luo kasvavia markkinoita yrittäjille.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
pernaveikko kirjoitti:
Töitä saa muuttamalla pääkaupunkiseudulle.

Niin saa, pätkätöitä vuokrafirman kautta, tosi motivoivaa.
Taas alkaa olemaan se aika vuodesta kun tästä asiasta valitan. Voi olla että tulee syksyn aikana taas avauduttua esimiehelle, joka ei kyllä ole hyvä homma. Kun muutenkaan ei kaikki mene ihan putkeen työn ulkopuolellakaan niin alkaa tuo pää prakaamaan ja mieliala on musta. Tästä vielä puuttuu tuo viime syksyinen unettomuus niin kaikki on taas kerran tosi hyvin.

Nyt sentään olen ihan mukavassa paikassa töissä kun meitä on siellä muitakin vuokratyöntekijöitä istumassa samassa tilassa. Kaikilla motivaatio on aika alhaalla huono palkka ja ei toivoa edetä mihinkään eteenpäin. Tuntuu päiväö päivältä että tulee vaan tyhmemmäksi. Tämän päivän saldo oli tulostimen ajurin ottaminen pois offline tilasta, toisen tulostimen kaapelin kytkentä, virtanapin noukkiminen pois koneen sisältä, kaapelin kytkentä ristikytkentäkaapista, datapuheluiden tilauksen prosessin informoimista, oikeuksien lisäämistä kansioon yms muuta tosi kehittävää. Mitään isompaa ongelmaa ei voi alkaa tutkimaan koska siihen on omat henkilöt ihan firman omia työntekijöitä jotka ei ole vuokratyöntekijöitä.
Hain kouluun mutta kun koulujen käynnistä on sentään jo melkein kymmenen vuotta niin ei toivoakaan. Ei ole kyllä yhtään valoa tunnelin päässä. En ole paljoa opiskellut vaan kaiken töissä tehdessä oppinut niissä työpaikoissa, tai okeastaan yhdessä ainoassa jossa sain sentään itse tehdä jotain ja osallistua kehittämiseen, mutta sitten tuli monoa. Aika tyhjänpäällä olen edelleen ja tuntuu että koko ajan unohdan niitäkin juttuja joita siellä opin kun en niitä tietoja ja taitoja voi nykyisessä paikassa hyödyntää kun se ei minun toimenkuvaan kuulu.
Mielestäni on tosi hankalaa sellaisen löytää työpaikkaa joka on kasvanut ja oppinut tietonsa ja taitonsa työtä tehdessä, eikä koulunpenkillä. Ne hommat joita osaan on ihan sen firman omia rutiineja ja toimintatapoja. Ei sellaisilla tiedoilla pärjää muuaalla kun joka yrityksessä on omat toimintatapansa, rutiininsa ja yhteyshenkilöverkostonsa.

Tuli taas vuodatettua samaa asiaa mitä ennenkin mutta tämä jo hiukan helpottaa oloani.

Kysyn vielä yhteisesti ja erikseen. Jos haluaisin takaisn entiseen työpaikkaani niin miten minun kannattaa lähestyä? Sähköposti kai on aivan oiva vaihtoehto, ainakin uskoisin. Mielelläni myös menisin johonkin muuhuntkin työpaikkaan vaikka pienemmällä palkalla jos siinä on mahdollisuus edetä eteenpäin. En vaan halua olla loppuelämääni vuokrafirman kautta oleva mikrotukihenkilö.

ps. Olen edelleen kovinkin katkera.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
mafioso kirjoitti:
Niin saa, pätkätöitä vuokrafirman kautta,

Ei se aina noinkaan ole. IT-huora minäkin olen, ja jo kolmatta vuotta samalla asiakkaalla töissä, eikä loppua näy. Parempi se on pätkätöissäkin olla, kuin istua keskellä lattiaa peukalo perssilmässä.

Discoveryllä tuli eilen dokkari, jossa ilmeni että Panaman kanavalla olisi luotseista huutava pula. Hommaan pystyviä ukkoja on vain noin 200 maailmassa ja työhön vaaditaan vain 8 vuoden koulutus.

Nyt nuoriso opiskelemaan luotsiksi..

K
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Kaiser Soze kirjoitti:
Ei se aina noinkaan ole. IT-huora minäkin olen, ja jo kolmatta vuotta samalla asiakkaalla töissä, eikä loppua näy. Parempi se on pätkätöissäkin olla, kuin istua keskellä lattiaa peukalo perssilmässä.

Discoveryllä tuli eilen dokkari, jossa ilmeni että Panaman kanavalla olisi luotseista huutava pula. Hommaan pystyviä ukkoja on vain noin 200 maailmassa ja työhön vaaditaan vain 8 vuoden koulutus.

Nyt nuoriso opiskelemaan luotsiksi..

K
Työilmapiiri on ihan mukava kun kaikki on samassa veneessä. Kaikki vaan on kyrpiintyneitä siihen tilanteeseen että tässä jos pysyy niin täältä ei sen enempää mitään saa, minä myös mukaanlukien. Eli mielelläni toimisin jonkun firman omassa organisaatiossa, niin että se myös maksaisi minun palkkani. Uskoisin että motivaationi nousisi jos tietäisin että omalla ahkeruudella voisin saavuttaa paikan auringossa, mutta nykyinen paikkani ei sitä tee.

Sinulla on sentää kolmatta vuotta sama paikka, mutta minulla on jo vajaan kahden vuoden aikana muistaakseni 7. paikka. Olis kiva josku ostaa vaikka asunto, mutta ei näillä näkymin kun nykyinen sopimus loppuu taas syyskuun lopussa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tammikuusta tähän päivään takana about 40 hakemusta ja sitten vielä 6 henkilöstövuokrausfirmaa.
Saldona 0 päivää duunia.

Koulutusta on yli 150 opintoviikon edestä ammatilliselta puolelta (merkonomi, ammattitutkinto ja vuoden mittainen kurssi), AMK:ta käyty about puoleen väliin.
Työkokemusta n. 20 kk josta osa on kaupalliselta ja osa media-alalta.
En tiedä sitten missä vika, kai sitä jotakin perusduunia pitäisi löytyä jo tällä kokemuksella.

Puhelimitse myynnin olen skipannut, sitä olisi tarjolla.

No, nyt ei ole hätää kun on opiskelut mutta mitäköhän sitä keksisi sitten kun valmistuu..
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
bisnesman kirjoitti:
No, nyt ei ole hätää kun on opiskelut mutta mitäköhän sitä keksisi sitten kun valmistuu..

Tervetuloa sen jälkeen vuokrafirmojen ihanaan maailmaan.
Sama homma mulla että töitä on haettu ahkerasti mutta ei mitään konkreettista ole tullut muutama haastattelu, mutta ei sen enempää.
Tekis mieli vaan lyödä kaiken ihan läskiksi ja hakeutua jonnekkin hoitoon. Tällä menolla kyllä joudun sinne hoitoon ilman hakeutumistakin.


Tää ei oo yhtään enää kivaa
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mafioso kirjoitti:
Tervetuloa sen jälkeen vuokrafirmojen ihanaan maailmaan.
No mutta kuudessa olen kirjoilla, ei sitäkään kautta ole työllistynyt.

Oiskohan vika sit CV:n asettelussa? Tai sitten annan vääränlaisia signaaleja haastatteluissa. Ainakin olen pyrkinyt katsomaan silmiin ja olemaan mahdollisimman rento ja vastailemaan napakasti.
Ainakaan passiivisuudesta ei pitäisi kieliä.

Edit: ja tämä siis Helsingissä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
mafioso kirjoitti:
Uskoisin että motivaationi nousisi jos tietäisin että omalla ahkeruudella voisin saavuttaa paikan auringossa, mutta nykyinen paikkani ei sitä tee.
Tämä on kyllä ihan totta. Motivaatio on suht nolla, kun mitään saumaa etenemiseen ei oikeastaan ole.. Tai no,, meitin tiimi juuri ostettiin kyseiselle asiakkaalle palvelun tarjoajaksi, joten me teimme asiakkaaseen vaikutuksen osaamisellamme, ja siitä hyvästä meidät haluttiin kiinnittää pidemmin sopimuksin taloon. Nykyinen soppari on vuoden pituinen, joka taaasen jatkuu vuodella jos homma toimii kuten pitääkin..

Työpaikan vaihtooon IT-alalla on nyt erittäin huono aika. Ainoastaan kovat gurut vaihtelevat paikkoja. Meille välimallin jätkille ei ole markkinoita, joten pitää olla tyytyväinen, että duunia edes on.

Itsekin olen tuumaillut iltakoulun penkille menoa, mutta en ole vielä keksinyt, että mitä sitä kannattaisi opiskella.

K
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Alkukesä meni juurikin hakemuksia laitellessa paikkaan jos toiseenkin, sen johdosta olin hetken aikaa puhelinmyyjänä ja rakennusapumiehenä. Sitten vihdoin viimeviikolla sain puhelun paikasta, jonne olin päällimmäisenä hakenut useamman kerran ja tällä viikolla olen ollut jo täydessä työn touhussa. Olo on äärimmäisen helpottunut, kun pääsee työhön, jota on aina halunnut tehdä.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Joskus näyttää homma olevan huvittavista seikoista kiinni..

Hain 8kk työttömyyden aikana töitä useammasta (4-5) firmasta ja kahteen henkilöstövuokrauspaikkaan laitoin paperit myös.. kahdesta tuli vastaus "liian kokenut meidän tarpeisiin".. työkokemusta on noin 5 vuotta, joista 1,5v vastuullisessa "esimiestehtävässä" ja ison varaston vastuuhenkilönä..
Nyt sitten viikolla kävin haastattelussa Postissa, haastattelu kesti noin 5 min ja loppui haastattelijan kysymykseen: "haluatko varmasti näillä kokemuksilla ja tehdyillä työtehtävillä tulla meille töihin?"

Joten nyt sitten ollaan postin palkkalistoilla, ei niin vaativassa työssä, mutta rahaa siitä saa enkä pelkää ulkoilmaa ja jakelualuetta..

Joten taas on nähty, että kyllä ne työhön ihmisiä valitsevatkin ajattelevat aika eri tavoin.. toisille liika kokemus (palkka?) on pahasta ja toiset ottavat mielellään työhön ihmisen, jolla on näyttää jotain aiemmin tehtyä. Vaikka se olisi kuinka erilaista työtä.

Mutta hyvä näin.. :)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gentleman kirjoitti:
James Bondin paikka olisi ainakin vapaana, ei muuta kuin hakemuksia kehiin.
Ja heti siitä seuraavana Roman Vopatin paikka meitsin siivoojana.

Ymmärrän hyvin tämän pätkähomma-turhautumisen, kun sen olen itsekin läpikäynyt, ja nyt katson vieresta yhtä tapausta. Kauanko kestää opiskella paperikoneen käyttäjäksi ja mitä siihen vaaditaan? Kaveri olisi valmis muuttamaankin.
 

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
tant gredulin kirjoitti:
Kauanko kestää opiskella paperikoneen käyttäjäksi ja mitä siihen vaaditaan? Kaveri olisi valmis muuttamaankin.

Svante kirjoitti:
Tuosta osoitteesta voit katsoa: www.tkk.fi
Onnea opiskelulle ;-)

Tai vaikka näistä. Siinä mitään tekua tarvita.

http://www.raol.fi/tekniikanala/paperiprosessinhoitaja.htm
http://www.jkouke.fi/telia/paperiprosessi.html
http://www2.vaao.fi/koulutusalat/tekniikka_ja_liikenne/
http://www.ktao.fi/TeRa/Tekniikka/index.html
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös