Töitä, mutta mistä?

  • 331 146
  • 1 617

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Tällänen tilanne, olen ollut t-collarilla töissä 3,5kk, eli koeaika alkaa olla loppu. Tokihan sitä tekee mieli saada parempaa palkkaa kuin harjoitteluajalta. Työkaverilla loppui se koeaika ekaksi ja meni kysymään lisää palkkaa. Pomon vastaus meni suurinpiirtein näin, että katsotaan pari kuukautta ettei ala löysäily koeajan jälkeen. Miltäs tälläinen ratkaisu teistä kuulostaa?
Jos sama ehdotus odottaa mua niin on erittäin lähellä että tulee sanottua adios ja katoan siitä firmasta samantien. Työhaastattelussa pomo pyysi kertomaan kaksi palkkaa, toisen harjoittelujaksolta ja toisen kun hommia on opittu riittävästi, sanoi että tyypillisesti harjoittelu jakso kestää kahdesta viikosta 3 kuukauteen, on käynyt ilmi että palkkoja ei firmassa ole korotettu ennen koeajan päättymistä ja ei ihan heti senkään jälkeen, eli tuo edellä kerrottu palkankorotus-hässäkkä on käyty läpi yhden pitempään talossa olleen kanssa.
Työhaastattelussa myös pomo kehtasi sanoa että heillä ei makseta huonoimpia palkkoja muttei parhaitakaan.
Kenen mielestä 8 euroa metallipajassa ei ole surkea palkka, entä tyypillä joka on ollut talossa 8 vuotta niin vähän päälle 11 euroa? Tämäkin tyyppi kuten aika moni firmassa etsii samalla toisia työpaikkoja, varmasti mukava olla töissä 11 eurolla kun on käynyt toisessa paikassa työhaastattelussa ja siellä oli sanottu aloituspalkan olevan 20 euroa, harmi hänen kannaltaan että se arpa ei voittanut.
Harmi sinänsä kun työpaikalla on hyviä työkavereita joitten kanssa viihtyy, mutta ei millään kehtaa ottaa tukkaansa 200 euroa kuussa sen takia että saa kuunnella pari kertaa päivässä hyviä juttuja kahvitunneilla.
Kyllä työpaikalla pomoa kunnioitetaankin siitä että on varmasti raatanut pitkää päivää firmansa parissa, mutta aika alkaa olla ajanut ohi miehen. Eläkeikä lienee ollut ohitettu jo pitemmän aikaa ja kaikkien mielestä lopulta pomoa kannetaan jalat edellä mustaan autoon työpaikalta.

Kokoajan haku päällä uusia työntekijöitä varten, vuoden aikana olen päätellyt työntekijä-tunnuksista että siellä on käynyt n.10 ukkoa/akkaa pyörimässä, joita ei nyt näy. Mun mielestä aika iso vaihtuvuus kun firma periaatteessa pyörii alle 20 ihmisellä.
Jos olet fiksu, näppärä sormistaan, riippumatta sukupuolesta, saat paikan.
työpaikkailmo
Olithan fiksu? Saat varmasti tuottavamman muualta.
Palkka ei vastaa työpanosta mielestäni tai sitten mulla on varmaan väärät mielikuvat paljon on keskiarvopalkka yleensäkkin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Hamraan kirjoitti:
Työhaastattelussa myös pomo kehtasi sanoa että heillä ei makseta huonoimpia palkkoja muttei parhaitakaan.
Kenen mielestä 8 euroa metallipajassa ei ole surkea palkka, entä tyypillä joka on ollut talossa 8 vuotta niin vähän päälle 11 euroa? Tämäkin tyyppi kuten aika moni firmassa etsii samalla toisia työpaikkoja, varmasti mukava olla töissä 11 eurolla kun on käynyt toisessa paikassa työhaastattelussa ja siellä oli sanottu aloituspalkan olevan 20 euroa,

Missä metallihommissa 20 euroa tunnilta maksetaan? Kuulosta todella spesiaalihommalta kyllä. Normi metallisepän palkka, kun liikkuu varsin lähellä tuota 11 euroa.
Ota myös paikkaa hakiessa se huomioon, että saako kyseisessä lafkassa tehdä omia hommia työajan jälkeen. Moinen työsuhde-etu kun on näppärälle kaverille kultaa kalliimpaa.

"Tehtävässä menestyminen edellyttää fyysistä ja henkistä läsnäoloa sekä omaehtoista halua soveltaa annettuja neuvoja."

Bhahaha. Voi saatana mitkä edellytykset. Firman omistajan 5 vuotias tytärkö tuon ilmon on laatinut..


K
 
Viimeksi muokattu:

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Kaiser Soze kirjoitti:
Missä metallihommissa 20 euroa tunnilta maksetaan? Kuulosta todella spesiaalihommalta kyllä. Normi metallisepän palkka, kun liikkuu varsin lähellä tuota 11 euroa.
Ota myös paikkaa hakiessa se huomioon, että saako kyseisessä lafkassa tehdä omia hommia työajan jälkeen. Moinen työsuhde-etu kun on näppärälle kaverille kultaa kalliimpaa.

Bhahaha. Voi saatana mitkä edellytykset. Firman omistajan 5 vuotias tytärkö tuon ilmon on laatinut..
K

En tarkemmin kysynyt mitä se kaveri olisi siellä toisessa firmassa mennyt tekemään. Voi hyvin ollakkin jotain spesialisti meininkiä. Hitsausta ehkä.
Ei ei, mä siis olen ollut tuolla jo 3,5kk, en uutena ole hakemassa, varoittavana esimerkkinä vaan tänne laitoin ettei ainakaan täältä kukaan tervehenkinen hae paikkaa. :)

Ilmon on varmasti laatinut n. 70v. the boss.

Tässä on päivien aikana moneen kertaan kerennyt miettiä että miten se palkankorotus keskustelu tulee menemään ja mitä pitää sanoa. Kunhan ei tulisi vaan jäädyttyä ja tyydyttyä kohtaloon. prkl.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Puuh. Viime talvena oli pientä mahdollisuuden tynkää ja viritelmää, mutta tässä sitä taas ollaan.

Ja kesällä nyt ei jaksanut tehdä millekään asialle mitään. Töissä olen toki aina, kuten olen monessa eri yhteydessä sanonut, pääkaupunkiseudulta ne ei lopu.

Todella huonosti vain on mitään ilmoituksia, semmosille tosi koville IT-alan ammattilaisille on kyllä jonkin verran, mutta ei tämmöiselle pernaveikolle.

Yhteen paikkaan rustaan juuri hakemusta, sitten taidan rekisteröityä useampaan noihin vuokrafirmoihin.

Mitenköhän nykyään toimitaan, jos CV pyydetään lähettämään sähköpostitse? Itse tuumasin muuntaa Word-dokumentin PDF:ksi.

Pitää vain selvittää miten se käy, kun en ole sitä aikoihin tehnyt.

Sitten vielä palkkatoivomus, eipä ole oikein hajuakaan mitä siihen laittaisi. Se kun ei kuitenkaan saisi olla yläkanttiin, mutta eihän alakanttiinkaan ole sen parempi.
 
Viimeksi muokattu:

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
pernaveikko kirjoitti:
Mitenköhän nykyään toimitaan, jos CV pyydetään lähettämään sähköpostitse? Itse tuumasin muuntaa Word-dokumentin PDF:ksi.

Pitää vain selvittää miten se käy, kun en ole sitä aikoihin tehnyt.

Sitten vielä palkkatoivomus, eipä ole oikein hajuakaan mitä siihen laittaisi. Se kun ei kuitenkaan saisi olla yläkanttiin, mutta eihän alakanttiinkaan ole sen parempi.

PDF-dokumentin tekeminen on helppoa kuin heinänteko, jos on Adobe Acrobat Professional.

Älä laita myöskään palkkatoivetta alakanttiin, vaikka alalla olisikin kova kilpailu; alhainen palkkapyyntö on merkki epätoivosta, ja useimmilla firmoilla on kyllä varaa maksaa hyvälle työntekijälle. Laita hakemukseen vaikka palkkahaitari ja neuvotteluvara eduista. Henkii joustavasta, mutta jämäkästä hepusta. Idealistista, mutta näin minä tekisin.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
pernaveikko kirjoitti:
Mitenköhän nykyään toimitaan, jos CV pyydetään lähettämään sähköpostitse? Itse tuumasin muuntaa Word-dokumentin PDF:ksi.

Rich Text Formaatissa (RTF) jotkut paikat pyytävät lähettämään. Sitä on itsekin tullut käytettyä.

Että silleen...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
pernaveikko kirjoitti:
Mitenköhän nykyään toimitaan, jos CV pyydetään lähettämään sähköpostitse? Itse tuumasin muuntaa Word-dokumentin PDF:ksi.

Suosittelen .rtf:ää eli Rich Text Formatia. .doc muuten, mutta kaikilla ei välttämättä ole Windowsia alla, mistä syystä .rtf on varma valinta. PDF:ää en itse käyttäisi, koska kaikilla ei välttämättä siihenkään tarvittavaa softaa löydy.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
er_bai_wu kirjoitti:
PDF-dokumentin tekeminen on helppoa kuin heinänteko, jos on Adobe Acrobat Professional.

Ja .pdf:n tekeminen onnistuu ihan vaikka netistä ilmaiseksi imutettavalla cutePDF ohjelmalla myöskin.

Itse kyllä suosin tuota .pdf muotoa tallennuksissa, koska sitähän ei jälkeenpäin sitten kauhean helposti pysty muokkaamaan, joten voit seisoa sanojesi takana. Toki tuo nyt ei ole mikään ihan tärkein asia CV:ssä, mutta kun minäkin lähetän töissäni tarjouksia erinäisistä tuotteista jne, niin silloin tuo muokkaamattomuus on tosi tärkeätä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
JustinCase kirjoitti:
Ja .pdf:n tekeminen onnistuu ihan vaikka netistä ilmaiseksi imutettavalla cutePDF ohjelmalla myöskin.

Loistava pikku ohjelma, vaikka ehdin Acrobat Pronkin jo käydä ostamassa warekaupasta. Eipä sitä sitten tarvitsekaan.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Czescku kirjoitti:
Minä olen aina lähettänyt Word-dokkarina ellei ole nimenomaisesti pyydetty esim. rtf tai pdf. Olen kuullut, että muutama tuttavani pistää itse hakemuksenkin .doc-muodossa sähköpostin liitteenä, mutta itse olen ajatellut, että jos vastaanottaja ei pystykään lukemaan Word-tuotosta niin kirjoitan hakemuksen itse sähköpostiin ja lisään siihen myös yhteystietoni vaikka ne myös CV:stä löytyvätkin. Olen tuuminut, että jos hakemukseni on kiinnostava, mutta CV ei näy, vastaanottaja kyllä pyytää minulta CV:n jossain toisessa muodossa.

Pari vinkkiä.. itse olen ollut monasti valikoimassa ja haastattelemassa ihmisiä töihin. Varsinkin jos haette IT-alalle ja pyydetään sähköisesti niin EI LIITTEENÄ, vaan tekstimuodossa suoraan mailiin. Ja sitten tuohon kommenttiin että jos ei saa auki, niin ottavat yhteyttä. Mulle kun tuli jossain ihme .wks muodossa muutamalta, niin delete viuhui samantien. En edes lukenut hakemusta. Johtuen oikeastaan siitä että näiden parinkin deleten jälkeen olisi vielä noin sata hakemista läpi luettavana... Myöskin .doc:it menevät monellä nopeasti ei pinoon. Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä. Jos liitteenä välttämättä haluaa laittaa, niin
.rtf on paras vaihtoehto.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Asiahan ei sinänsä minulle kuulu, mutta jo pitempään työelämässä olleena ja nykyisin yrittäjänä toimivana voinen pari sanaa sanoa.

Mielestäni kaikki perinteiset hakemukset voitte unohtaa. Oma aktiivisuus on se kultamuna. Hakemuksia yrityksiin tulee pilvin pimein, eikä niistä ota selvää erkkikään. Mutta kun on itse aktiivinen, soittaa mahd. pian hakemuksensa perään, ottaa suoraan yhteyttä ja menee ns. tyrkylle, niin tsanssit kummasti paranee. Ei työnantaja tarvitse luusereita jotka vain kirjoittelevat anomuksia.

Kerronpa esimerkin. Naistyöntekijä, jolle ilmoitettiin määräaikaisen työsuhteen päättymisestä kun työnantaja teki ns. organisaatiomuutoksia, ja sen varjolla kaikki määräaikaiset työsopimukset lopetettiin. Vaikka normaalisti näitä määräaikaisia oli vain jatkettu. Tämä henkilöpä sitten henk.koht. otti yhteyttä, eli soitti oman toimialansa neljään firmaan. Kolme näistä pyysi haastatteluun ja kolmeen näistä hän olisi päässyt. Valitsi siis itse näistä ja jälkeenpäin kuuli, että nimenomaan oma aktiivisuus oli ollut se pointti.

Siis, jumalauta, ei jäädä tuleen makaamaan. Omaa aktiivisuutta ja henkilökohtaista panostamista; yhdenkään hyvän työntekijän panostusta ei saa jättää Suomen kaltaisessa pienessä maassa käyttämättä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koira kirjoitti:
Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä.

Hmm, onhan se aika naurettavaa laittaa ihan yhtenä tekstipötkönä, kun nykytekniikalla saisi vähän parempaakin aikaa, käyttämättä edes mitään turhia kikkoja.

Sittenhän olisi jo järkevämpää varmaan käyttää ihan perinteistä postia.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koira kirjoitti:
Pari vinkkiä.. itse olen ollut monasti valikoimassa ja haastattelemassa ihmisiä töihin. Varsinkin jos haette IT-alalle ja pyydetään sähköisesti niin EI LIITTEENÄ, vaan tekstimuodossa suoraan mailiin. Ja sitten tuohon kommenttiin että jos ei saa auki, niin ottavat yhteyttä. Mulle kun tuli jossain ihme .wks muodossa muutamalta, niin delete viuhui samantien. En edes lukenut hakemusta. Johtuen oikeastaan siitä että näiden parinkin deleten jälkeen olisi vielä noin sata hakemista läpi luettavana... Myöskin .doc:it menevät monellä nopeasti ei pinoon. Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä. Jos liitteenä välttämättä haluaa laittaa, niin
.rtf on paras vaihtoehto.

Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word? Mistään hommista ei tulisi mitään ilman Wordia. Toinen asia sitten on että pitääkö hakemus kirjoittaa suoraan e-mailiin vai liitteeseen, en tiedä. 99% lukijoista avaa kuitenkin rtf-filenkin wordillä ja ulkoasu on sitten mitä on, tapsat sun muut ihan sekaisin. Aktiivisuus ja huomionkipeys on kyllä työnhaussa paikallaan, hiukan saa lisäksi pistää omiaankin joukkoon jonon piikkiin kiilatessa.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukkoseppä kirjoitti:
Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word?

Varmaan pystyy aukaisemaan, mutta silti monet ATK-päälliköt ottavat silti huomattavasti mieluummin RTF:iä. Nyt puhun vaan omasta kokemuksesta ja IT-alasta. Muista kun en mittää tiedä. Ja kun lähettää mailin plain textinä ja CV:n tiedot siihen, niin ei ne tabutkaan mene sekaisin.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koira kirjoitti:
Pari vinkkiä.. itse olen ollut monasti valikoimassa ja haastattelemassa ihmisiä töihin. Varsinkin jos haette IT-alalle ja pyydetään sähköisesti niin EI LIITTEENÄ, vaan tekstimuodossa suoraan mailiin. Ja sitten tuohon kommenttiin että jos ei saa auki, niin ottavat yhteyttä. Mulle kun tuli jossain ihme .wks muodossa muutamalta, niin delete viuhui samantien. En edes lukenut hakemusta. Johtuen oikeastaan siitä että näiden parinkin deleten jälkeen olisi vielä noin sata hakemista läpi luettavana... Myöskin .doc:it menevät monellä nopeasti ei pinoon. Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä. Jos liitteenä välttämättä haluaa laittaa, niin
.rtf on paras vaihtoehto.

Noin just itsekin olen paria viime paikkaa hakiessani tehnyt. Tokihan omalla koneella voi olla hakemus ja CV missä muodossa tahansa. Se onkin helppoa copy/paste&quick/dirty-menetelmällä napata siihen meilin viestikenttään. Samalla tavallahan se on siitä tulostettavissa tarpeen mukaan, kuin noista toimistosoftistakin.

Palkkapyynniksi olen laittanut toivomani tulotason vuosiansiona. Viimeksi laitoin toivomukseksi edellinen vuosi+35%. Sain sen ihan ilman keskustelua, kun tuntui osuvan osaaminennkin kohdalleen. Eipä sitä viimeksi duunipaikkaa vaihtaessaan tiennytkään mistä kaikesta ansio kertyy. Peruspalkkana en osaisi nytkään kovin hyvin alkaa toiveitani asettaa. Se on aina hyppy tuntemattomaan, kun firmaa vaihtaa. Koskaan ei voi tietää, miten hommat alkaa sujumaan. Silloin pitäisikin saada tuollainen ahneus-boosti innostuakseen firman vaihtoon.

-duud-
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pernaveikko kirjoitti:
Hmm, onhan se aika naurettavaa laittaa ihan yhtenä tekstipötkönä, kun nykytekniikalla saisi vähän parempaakin aikaa, käyttämättä edes mitään turhia kikkoja.

Sittenhän olisi jo järkevämpää varmaan käyttää ihan perinteistä postia.

Joo, onhan se paremman näköistä joo. Mutta perustelen tuon sillä että luin noin sata hakemusta kerralla päivässä, ja mitä vähemmän lukija joutuu tekemään jotta saa tiedot hakemuksesta irti, sitä suuremmalla todennäköisyydellä se tulee luetuksi.

Muistan tuostakin urakasta sen että aluksi jaksoin lukea niitä kunnolla ja availla eksoottisempiakin liitteitä, mutta parin tunnin päästä ei tarvinnut kun tulla pikkuasia joka ärsytti, niin "ei" folderiin siirtyi. Asettelut ja ulkomuoto ei ärsyttänyt, mutta pdf:ät ja wks:ät kyllä.

Niin ja ei kannata lähettää tavallisella postilla. Lyhyt ja ytimekäs maili -> soitto perään. Ja soitettaessa ei kannata alkaa jaarittelemaan, kysyy jotain millä saa nimensä haastattelijan mieleen.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koira kirjoitti:
Varmaan pystyy aukaisemaan, mutta silti monet ATK-päälliköt ottavat silti huomattavasti mieluummin RTF:iä. Nyt puhun vaan omasta kokemuksesta ja IT-alasta. Muista kun en mittää tiedä. Ja kun lähettää mailin plain textinä ja CV:n tiedot siihen, niin ei ne tabutkaan mene sekaisin.

Pakko jatkaa vielä vähäsen. En ole ATK-päällikkö, en työskentele henkilöstöhallinnassa eikä mulla ole edes yhtään alaista, joten en omaa selkeää ajatusta tästä. Tietotekniikka on vain työkaluni, saan/vastaanotan päivittäin kymmeniä sähköposteja ja niissä olevia liitteitä. Koska varma on aina varmaa, niin printtaan melkein kaikki postit projektimappiin, ne liitteet on helppo säilöä verkkolevylle asianmukaiseen paikkaan ja kaivaa ne sitten tarvittaessa esille. Postilaatikkoa voi sitten tasaiseen tahtiin tyhjennellä, on ikävä lukea joka kerta postia lähettäessä postilaatikon koon ylittäneen 512 megaa (Lotus Notes on muuten todella paska). Sähköpostiviestinkin voi varmaan tallettaa jotenkin, en ole jaksanut kokeilla. Pointti oli siis että liitteitä on kiva tallettaa ja paperiton toimisto on paskapuhetta!
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lukkoseppä kirjoitti:
Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word? Mistään hommista ei tulisi mitään ilman Wordia. Toinen asia sitten on että pitääkö hakemus kirjoittaa suoraan e-mailiin vai liitteeseen, en tiedä. 99% lukijoista avaa kuitenkin rtf-filenkin wordillä ja ulkoasu on sitten mitä on, tapsat sun muut ihan sekaisin. Aktiivisuus ja huomionkipeys on kyllä työnhaussa paikallaan, hiukan saa lisäksi pistää omiaankin joukkoon jonon piikkiin kiilatessa.

Saivarteluahan tämä on, mutta en muista milloin olisin ms-word:ia viimeksi käyttänyt. Eniten tulee käytettyä vi-editoria ja sitten ms:n notepadia. Yllättävän usein nuo word-dokkarit jäävät avautumatta tai sekoilee layoutit yms. jutut. Aivan perus ascii-formaatti on kuitenkin jokaisella koneella luettavissa.

Eikä muutenkaan työhakemukseen kovin kummoisia muotoiluja kannata väsäillä. Asia noissakin yleensä ratkaisee, muodon sijasta. Haastattelutilanteessa taas saattaa olla toisinkin päin.

-duud-
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lukkoseppä kirjoitti:
Koska varma on aina varmaa, niin printtaan melkein kaikki postit projektimappiin, ne liitteet on helppo säilöä verkkolevylle asianmukaiseen paikkaan ja kaivaa ne sitten tarvittaessa esille. Postilaatikkoa voi sitten tasaiseen tahtiin tyhjennellä, on ikävä lukea joka kerta postia lähettäessä postilaatikon koon ylittäneen 512 megaa (Lotus Notes on muuten todella paska). Sähköpostiviestinkin voi varmaan tallettaa jotenkin, en ole jaksanut kokeilla. Pointti oli siis että liitteitä on kiva tallettaa ja paperiton toimisto on paskapuhetta!

Itselläni on tämä pc ihan vain työkalu ja jatkoajassa roikkumisen väline. Tuossa Notesissa on kuitenkin sellainen mukava ominaisuus kuten archive, jonne voi meilinsä liiteineen tuupata. Sieltä ne sitten valuvat varmistettuina nauha-arkistoon kaksi kertaa viikossa. Aina ovat luettavissa ja käytettävissä kuten alkuperäiset meilitkin. Mulla meiliboksin koko on 70 megaa, joka riittää todella hyvin. Arkistossa on yli 9 000 meiliä liitteineen tällä hetkellä, eli about 3,5 GB dataa on tallessa kaikkine notes-kantoineen. Itse en osaa Noutsin kaikkia ominaisuuksia edes käyttää, mutta sen voin sanoa, että yhtään viestiä ei ole koskaan kadonnut, eikä liitettäkään.

-duud-
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
duud kirjoitti:
Itselläni on tämä pc ihan vain työkalu ja jatkoajassa roikkumisen väline. Tuossa Notesissa on kuitenkin sellainen mukava ominaisuus kuten archive, jonne voi meilinsä liiteineen tuupata. Sieltä ne sitten valuvat varmistettuina nauha-arkistoon kaksi kertaa viikossa. Aina ovat luettavissa ja käytettävissä kuten alkuperäiset meilitkin. Mulla meiliboksin koko on 70 megaa, joka riittää todella hyvin. Arkistossa on yli 9 000 meiliä liitteineen tällä hetkellä, eli about 3,5 GB dataa on tallessa kaikkine notes-kantoineen. Itse en osaa Noutsin kaikkia ominaisuuksia edes käyttää, mutta sen voin sanoa, että yhtään viestiä ei ole koskaan kadonnut, eikä liitettäkään.

-duud-

Menee vielä enemmän ohi asian. Mutta, myönnän että en osaa/viitsi käyttää Lotuksessa muuta kuin sähköpostia, kaiken maailman Case Managerit ja muut on ihan hepreaa... tuntuu vain jotenkin liian monimutkaiselta yksinkertaiselle miehelle. Ominaisuuksia olisi varmaan helkutisti. Nyt lopetan ettei tule penalttia.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lukkoseppä kirjoitti:
Menee vielä enemmän ohi asian. Mutta, myönnän että en osaa/viitsi käyttää Lotuksessa muuta kuin sähköpostia, kaiken maailman Case Managerit ja muut on ihan hepreaa... tuntuu vain jotenkin liian monimutkaiselta yksinkertaiselle miehelle. Ominaisuuksia olisi varmaan helkutisti. Nyt lopetan ettei tule penalttia.

Noh, kyllähän tuo liittyy työllistämis teemaan mikä on tämänkin threadin aiheena. Nimittäin mihin on kadonnut se deskside-support, jota oli vielä 1999? Tänään viimeksi duunissa mietimme tuota asiaa, kun jouduimme jokainen painimaan saman pc-softan asennuksen ja konffaamisen kanssa. Meni päivästä ~4 tuntia jokaisella, kun ihmettelimme sitäkin asiaa. Aivan sama on sihteeri hommien kanssa. Munkin työ paikalle voisi aivan huoleti palkata 10-15 pc-osaajaa ja saman verran sihteerien hommien tekijöitä. En edes usko, että kukaan olisi koskaan laskenut, miten kalliiksi tulee tuollainen toiminta. Me osaamattomat tumput yritämme hoidella pc-tuen tai sihteerien hommia. Mut ainakin on palkattu tekemään ihan jotakin muuta. Kai ne boardissa laskevat tukitoiminnot vain kulueräksi, eivätkä tajua meidän tekevän tuollaisen vuoksi kamalasti ylitöitä. . .

Tuossapa sekavia, väsyneitä ajatuksia 15 tunnin duunipäivän jälkeen.

-duud-
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lukkoseppä kirjoitti:
Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word? Mistään hommista ei tulisi mitään ilman Wordia.

Kaikilla ei ole alustana Windows, joten ei kannata automaattisesti olettaa kaikkien käyttävän Wordia. Tai ainakaan, jos hakee ATK-alalle. Muilla aloilla nyt jo voikin olettaa käyttiksenä olevan Windows aina.

Lukkoseppä kirjoitti:
Toinen asia sitten on että pitääkö hakemus kirjoittaa suoraan e-mailiin vai liitteeseen, en tiedä. 99% lukijoista avaa kuitenkin rtf-filenkin wordillä ja ulkoasu on sitten mitä on, tapsat sun muut ihan sekaisin.

Itse kokisin järkeväksi niin, että hakemus suoraan mailiin ja CV liitteenä, ja näin meille on joskus viestinnän kurssilla opetettukin.

Ja kyllä .rtf ainakin omien kokemuksieni mukaan näkyy Wordilläkin ihan kuten kuuluukin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse iskin viimeisimmät hakemukseni sähköpostin liitteeksi pdf-muodossa, eipähän ainakaan karkaile asetukset. Jos ei moukilla ole Acrobat Readeria, jäävät ilman meikäläisen kaikkivoipaa läsnäoloani yrityksessään. Sääli heidän kannaltansa.

Pitänee kai kokeilla tuota peräänsoittamista joskus taas. Tosin viimeksi kun niin tein, en päässyt edes haastatteluun, vaikka tyyppi langan toisessa päässä peräti innostui soitostani ja sanoi, notta sinun hakemuksen minä muistankin. Viimeisimpään haastattelun pohjalta saamaani työpaikkaan pääsin ilman soitteluja, ja nykyisen sain suhteilla, jotka olin luonut omalla aktiivisuudellani. Eli kaikkea on kokeiltu.

Nykyiseen työpaikkaani olenkin ihan tyytyväinen muuten, paitsi palkka on naurettava, motivaatio nollissa ja työ kaikin puolin peräsuuttimesta. Ehkä siis pitää alkaa kokeilla erilaisia keinoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös