Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 924
  • 1 868

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Sytytä sisäinen liekkisi näkyvästi eli ilmavaivat kunniaan, minähän sanoin!
Palava pieru on psykologisin ase ja hakkaa kaikki hermokaasut.
Tulevalle karjala takaisin ja suursuomi pystyyn- valloitusretkelle nämä elävät liekinheittimet ovat kenttätykistömme lisäksi pelottavin armeijamme osasto!
Keskenkäyneet kiljut kippaa, tulitikut mukaan ja riviin järjesty! Isänmaa odottaa!
: ( )
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Sattuuko kukaan olemaan kokeillut sukelluskalastusta? Ei sitten.

On kokeiltu. Yritin skidinä kaksin käsin pitää kiinni ankeriaasta ihmetellen samalla, miksi edes antoivat puristella. Syy oli joka kerta sama: eivät pitäneet minään mun käsipyynti yritelmää. Kiemurtelivat perkeleet irti joka kerta ja siirtyivät n. 0,50m. päähän päivystää.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
On kokeiltu. Yritin skidinä kaksin käsin pitää kiinni ankeriaasta ihmetellen samalla, miksi edes antoivat puristella. Syy oli joka kerta sama: eivät pitäneet minään mun käsipyynti yritelmää. Kiemurtelivat perkeleet irti joka kerta ja siirtyivät n. 0,50m. päähän päivystää.

Mielenkiintoista. Olisit käyttänyt jotain atrainta, syönyt ankeriaan ja elänyt elämäsi onnellisena loppuun asti. Sukelluskalastus olisi mielenkiintoinen laji, en tiedä tosin täällä Suomessa kun vesissä ei näkyvyyttä kauheasti ole. Ihan pelkästään sukeltaminen tosin saattaisi riittää mulle. Ehkä se kalastaminen on kuitenkin kivempi homma sillä perinteisellä tyylillä ja ns. sokkona.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Touhusta ei ilmeisesti moni iloisesti ajattele ja kalastuskieltoja saattaa tulla jos lupaa erehtyy kysymään.

Mikä tuossa on kyseenalaista kenenkään mielestä? Olen sukelluskalastajia nähnyt kirkkaissa sisävesissäkin ja onhan se kiinnostavan näköistä touhua. Omaa kokemusta ei ole, mutta varmaan hieman samantyylisen saalistustunteen saa atraimella kalastaessa ja juurikin näillä keleillä haukia saa hyvin.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Vetenalaisesta metsästyksestä tulee mieleen lähinnä vaan nuorena urhona kesämökillä kännissä sukeltelu kun tuli kurkittua naapurin mamman takalistoa veden alla sukeltaessa silmät selällään ja kun mamma äkkiä pysähtyi niin eikun meikäläinen törmää suoraan ahteriin ja siitä pökertyneenä järvenpohjaan.

Kun siinä sitten vettä keuhkoihinsa veteli ja elämäänsä jo kuvanauhana ennen kuolemaa eessään näki, se olikin vaan elokuva täynnä naapurityttöjen hyviä kankkuja joita siinä hurjassa sarjassa näki, ennenkun joku avulias tauno valo sitten tietysti kiskoi juuri sen huippupeffan tullessa takasin laiturille ja eikun sitä saatanan tekohengitystä valkosipulimakkaralle haisevasta partaturvasta ja viikon vanha juhannuskossun löyhkä päälle.

Siinävaiheessa ei kyllä ollu olo kun metsästäjällä, vaan ajatteli että voi perkele kun ei saa edes kuolla rauhassa kun sen kerrankin saisi mukavasti tehrä : /

Jotta tämmösiä asioita olen aina halunnu tietää tai kertoa jatkoajasta ja sen sukelluksista kaikenlaisiin meriin ja lätäköihin, ahti suo antejaaaan !
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sattuuko kukaan olemaan kokeillut sukelluskalastusta? Ei sitten.

Ostin (tai äiti maksoi) kerran skidinä postimyynnistä harppuunan. Voimanlähteenä oli paksuhko kumilenkki ja itse nuoli oli kolmikärkinen, vajaan metrin mittainen ja narulla kiinni itse harppuunassa. Ase laukaistiin ihan liipasimella. Tehoa oli vähintään riittävästi, männyn runkoon upposi 2-3 senttiä ja kirveellä piti kaivaa pois. Ihmiseen osuessa jälki olisi ollut rumaa.Tuskin moista tappovehjettä enää nykyään saisi edes pahaa-aavistamattomalle tavikselle myydä.

Yritin sillä pintasukeltamalla kalastaakin muutamana kesänä, vekotin oli kuitenkin niin epätarkka, että yli puolen metrin päästä osuminen oli turha toivo. Sain sillä kolme kalaa, yhden isohkon ahvenen, yhden särjen ja lopulta myös n. kiloisen hauen, joka ei lumpeen alla makoiillessaan vaivautunut yrittämään karkuun. Jos osuma tuli, ei kalaparoilla ollut mitään jakoa.

Onneksi ei osunut koskaan omaan nilkkaan...
 

Gestapo

Jäsen
En halunnut tällä entisestään liekittää kuumina käyviä Venäjä-, Ukraina- ja Israel/Palestiina-ketjuja, joten kysäistään täällä. Kuinka moni palstalainen avoimesti myöntää olevansa antisemitisti? Monihan sanoo olevansa Israel -kriittinen, mutta useista kommenteista paistaa omaan silmääni jotain muutakin läpi. Leimallisesti moni näistä "Israel -kriittisistä" tuntuu vielä olevan russofiliaan ja/tai vasemmistolaisuuteen taipuvaisia. Mielenkiintoista sinänsä kun usein antisemitismi mielletään enemmän äärioikeistolaisten puuhasteluksi ja toisaalta nykyisellään oikeistolainen Venäjä itse pitää itseään juutalaisten pelastajana, olkoonkin että Neuvostoliitossa aikoinaan juutalaisia vainottiin suuressa mittakaavassa. Mielenkiintoinen paradoksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Israelhan perustettiin alkujaan siksi, että Stalin, Roosevelt ja Churchill halusivat hyvitellä shylockeja Adolfin tekemistä vääryyksistä. Tämä tehtiin joko vahingossa tai vittumaisuuttaan, tieten tahtoen, koska selväähän on etteivät rättipäät moista hyvällä katso. Koko saatanan Palestiina on ruutitynnyri, jossa sotiminen ei lopu ikinä, ellei joku ydinasevalta tee kuten oikein olisi ja pamauta kerralla koko (Välimeren) itärantaa ja (Jordanin) länsirantaa atomeiksi. Muuten ne tappelee siellä maailman tappiin.

Vastauksena edelliseen kysymykseen siis: en ole sen enempää antisemitisti kuin anti-islamisti tai antijehovantodistaja-istikaan. Vihaan kaikkia uskontokuntia ja ihmisiä ihan tasapuolisesti, harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Onkohan täällä sellaisia henkilöitä jotka ovat syntyneet ja eläneet koko elämänsä jossain kaunpungissa mistä löytyy liigaseura mutta kuitenkin kannattavat jonkun toisen kaupungin liigaseuraa?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onkohan täällä sellaisia henkilöitä jotka ovat syntyneet ja eläneet koko elämänsä jossain kaunpungissa mistä löytyy liigaseura mutta kuitenkin kannattavat jonkun toisen kaupungin liigaseuraa?

Luulis ainakin espoolaisia julleja riittävän
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onkohan täällä sellaisia henkilöitä jotka ovat syntyneet ja eläneet koko elämänsä jossain kaunpungissa mistä löytyy liigaseura mutta kuitenkin kannattavat jonkun toisen kaupungin liigaseuraa?

Esimerkiksi minä, syntynyt Helsingissä, asun Helsingissä, mutta kannatan Porin Ässiä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Senkin perverssi. hymiö.

Syyt ovat tietysti sukulaissuhteissa.

Areenalla kun olen käynyt katsomassa vaikka Jokerit-Ässät matseja, niin punamustaa viuhunut siellä sun täällä katsomossa ja vain murto-osa tästä porukasta on ajanut paikalle Porista.

Ässillä on pk-seudulla varsin intohimoinen kannattajajoukko, kuten varmasti monilla muillakin maakuntien jengeillä. Jokeri- ja Hifk-peleissä on paikalla yleensä ollut useita satoja Ässä-henkisiä, siellä sun täällä yleisön seassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuo on muuten tekijä joka selkeimmin erottaa arki-iltaiset pelit pääkaupunkiseudun halleissa muista Suomen liigahalleista: vierasjoukkuetta kannattavia on aina suhteelisen iso osa katsojista. Maakunnissa on korkeintaan joku yksittäinen huutelija - jota katsotaan pitkään.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ässillä on pk-seudulla varsin intohimoinen kannattajajoukko, kuten varmasti monilla muillakin maakuntien jengeillä. Jokeri- ja Hifk-peleissä on paikalla yleensä ollut useita satoja Ässä-henkisiä, siellä sun täällä yleisön seassa.

Porilaisilla on aika vahva tuo ässäside verrattuna monen muun kaupunkien vastaavaan tilanteeseen, ja maanpaossa (=diasporissa) pyhältä maalta oltaessa tuo ässäside tapaa vain vahvistua entisestään. Tunnen ihmisiä jotka eivät Porissa asuessaan käyneet kuin matsin pariin-vuoteen hallilla, eivätkä seuranneet mediastakaan kuin satunnaisesti Ässien otteita. PK-seudulla samat ihmiset käyvät katsomassa pari-kolme vieraspeliä kaudessa ja tsekkaavat koko ajan mediasta miten pelit menivät. Koti-ikävä lienee syy tähän.
 

Ralph

Jäsen
Onkohan täällä sellaisia henkilöitä jotka ovat syntyneet ja eläneet koko elämänsä jossain kaunpungissa mistä löytyy liigaseura mutta kuitenkin kannattavat jonkun toisen kaupungin liigaseuraa?

En nyt täytä kriteeriä, mutta mainitsen kuitenkin. Olen syntynyt Tampereella, asunut koko elämäni naapurikaupungeissa, mutten kannusta Ilvestä tai varsinkaan Tapparaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onkohan täällä sellaisia henkilöitä jotka ovat syntyneet ja eläneet koko elämänsä jossain kaunpungissa mistä löytyy liigaseura mutta kuitenkin kannattavat jonkun toisen kaupungin liigaseuraa?

Olen syntynyt ja asun Tampereella, mutta siitä huolimatta olen aina kannattanut vain ja ainoastaan Tapparaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kenellä mahtaa olla eniten banaania ilman kirjoitusoikeuksien poistoa? TOJ nappasi tuossa toisen puolivuotisensa ja lyhyempiä kakkuja oli jokunen alla ennen noita. Mahtanee olla ainakin kärkiryhmässä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös