Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 293 028
  • 1 868

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
-Onko täällä monet miehet liehitelleet TQoFE:ta takavuosina?

Säännöllisen epäsäännöllisesti joku laittaa yyveetä, mutta tiedä nyt, voiko sitä liehittelyksi kutsua. Ex-avomiehen, joka kirjoitti tänne, tunsin muuta kautta - itseasiassa jo ennen palstalle rekisteröitymistäni. Ja yhden palstalaisen kanssa seurustelin vajaat pari vuotta. Siinä se, eipä paljoa jälkipolville kerrottavaa. Vaan ei niin väliksikään, kun ei niitä jälkipolvia ole tulossa.

Eikä nyt vielä puhuta takavuosista, tässä missään rollaattori-iässä sentään olla...
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
-Minkälaisia mielikuvia, kysymyksiä, viiltäviä analyysejä teille on tullut nimimerkki Balrogista ?

Onko sinulla ne siivet vai ei?


-Minkälainen jakauma täällä on puoluekannoittain, Pisin kääpiö 186 ja scholl taitavat olla jonkinlaisia porvareita, noitarumpu ei muistaakseni pitänyt Niinistöstä presidentinvaalit-ketjussa, ketkä täällä siis ovat kokoomuslaisia, kepulaisia, vihreitä, piraatteja, demareita, persuja, jne..

Vähän samat sanat kuin Evililläkin, eli en ole minkään puolueen jäsen. Puuparta-hengessä en ole varsinaisesti kenenkään puolella, koska kukaan ei ole kokonaan minun puolellani.

Perussuomalaisia tosin tunnustan äänestäneeni jo monta kertaa. Tuen mielelläni puoluetta, joka rikkoo vallitsevaa "Kolmen Suuren" ja apupuolueiden muodostamaa konsensusta, pakottaa aiempaa laajempaan keskusteluun ja joka suhtautuu kriittisemmin EU-mantraan, monikulttuurisuusmantraan ja moneen muuhunkin muka itsestäänselvään totuuteen ja käytäntöön. Valta ei ole vielä ehtinyt turmelemaan perussuomalaisia, eikä heillä ole vielä "maan tapaa" omissa systeemeissään eikä vuosikymmeniä jatkunutta hyväveli-verkostoa, nuorisojärjestöjen suojatyöpaikkoja tai muuta, mitä valtapuolueilla on. Vastapainona on sitten Sika-Oinosia ja teuvohakkaraisia, joita en äänestäisi, mutta valtapuolueiden vastaavantasoiset persoonat eroavat lähinnä sillä, että he osaavat peitellä sanomisiaan julkisuudessa.

Varmasti perussuomalaisetkin ajan myötä muuttuvat samanlaisiksi kuin muutkin, mutta onpahan se siihen asti kuitenkin realistinen vaihtoehto kaltaisilleni, joiden mielestä pörssikeinottelukapitalismi ja snobbailevan ääri-itsekäs porvarismi (också på svenska), kommunismin kauhut, punavihreyden suvaitsematon suvaitsevaisuus, taantumuksellisen jähmeä ja elitistinen demarien tasapäistämislinja sekä mafiaorganisaatioon verrattavissa oleva kepulaisuus eivät ole vaihtoehtoja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...-Minkälainen jakauma täällä on puoluekannoittain, Pisin kääpiö 186 ja scholl taitavat olla jonkinlaisia porvareita, noitarumpu ei muistaakseni pitänyt Niinistöstä presidentinvaalit-ketjussa, ketkä täällä siis ovat kokoomuslaisia, kepulaisia, vihreitä, piraatteja, demareita, persuja, jne...

Olen kokoomuslainen ja epäilisin, että ystäväni Dee Snider on persu.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mitä mieltä olette minusta?
Kuka on palstan pisin ja lyhin käyttäjä?
Kuinka moni ei ole kiinnostunut politiikasta?
Kuinka moni on täällä vain jääkiekon takia?

Siinä muutama kysymys.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
-Minkälainen jakauma täällä on puoluekannoittain, Pisin kääpiö 186 ja scholl taitavat olla jonkinlaisia porvareita, noitarumpu ei muistaakseni pitänyt Niinistöstä presidentinvaalit-ketjussa, ketkä täällä siis ovat kokoomuslaisia, kepulaisia, vihreitä, piraatteja, demareita, persuja, jne..

Katsoisin olevani vasemmistoliberaali ja olen äänestänyt pääasiassa vihreitä, mutta en kuitenkaan jaa kaikkia vihreiden aatteita.

En ole äärisuvaitsevainen, vaan kannatan hyvin maltillista maahanmuuttopolitiikkaa ja ennemmin keppiä ja porkkanaa -linjaa kuin pelkkää porkkana-linjaa, jossa tulija saa kaiken haluamansa tekemättä mitään vastapalvelukseksi.

Kehitysapukin tulisi miettiä toisella tapaa toteutettavaksi, tässä jaan Haaviston kannan, parempi tehokas apu lähellä kohdealueita kuin loputon rahan lappaminen suuntaan tai toiseen ilman kunnollista ja pysyvää hyötyä.

En myöskään ole ydinvoimakielteinen vaan kannatan ydinvoimaa, kunhan kaikki mahdolliset riskit on otettu huomioon ja turvatoimet ovat kattavat, mutta samalla olen sitä mieltä, että parhaansa mukaan on syytä myös tukea tulevaisuuden energiamuotoja - johon kuuluu myös fuusioreaktorin avulla tuotettu energia.

Toisaalta kannatan seksuaalisten vähemmistöjen oikeuksia, kokonaisvaltaista biodiversiteetin suojelua, uskonnosta vapaata yhteiskuntaa, eutanasiaa tms. Linkolalaisittain kannatan rajua syntyvyyden säännöstelyä, tarvittaessa sterilisaatiota suoritettuna tavalla tai toisella - jokin kannustin sen suhteen.

Kohtahan alan puhua politiikkaa, joten parempi lopettaa homma näin alkuunsa.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Katsoisin olevani vasemmistoliberaali ja olen äänestänyt pääasiassa vihreitä, mutta en kuitenkaan jaa kaikkia vihreiden aatteita.
...
Kohtahan alan puhua politiikkaa, joten parempi lopettaa homma näin alkuunsa.
Tämän olen halunnut tietää: miksi ihmeessä vihreitä sitten äänestät? Minulle se ei tuosta viestistäsi auennut, joten anna palaa politiikasta.

Saako trollaamisesta palkintoja tällä palstalla? Onko mitään lifetime-awardeja rooliinsa juuttuneille tarjolla?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Haluaisin tietää hallitseeko Turenki tätä palstaa?

Joskus täällä oli läsnä vahvasti turenkilainen mukahauska huumori tai sen parodia, katsantokannasta riippuen. Kaikki tämä henkilöityi yhteen ex-palstalaiseen, jonka maantieteellisestä sijainnista ei ole mitään käsitystä, mutta HPK oli suosikkijoukkue. Turenki on vain yksi surullinen Hämeenlinnan sivuvaikutus.

Voisiko olla niin, että jotain muutakin Hämeenlinnan joukkueita kannattavaa nimimerkkiä suvaittiin niin paljon keskimääräistä pidempään, että syntyi tietty käsitys valtasuhteista? Itse muistan ottaneeni verbaalisia painiotteluita yhden kolumnistin kanssa. Johonkin hän katosi niin palstalta kuin kolumneistakin.
 

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Vähän aiheeseen liittyen kysymystä tulemaan: Löytyykö palstalta ulkomaisissa kiekkosarjoissa pyörinyttä porukkaa? Erityisesti kiinnostaa noiden pienempien kiekkomaiden sarjat esim. Ranska, Italia jne. jne.

Tiedän ainakin pari nimimerkkiä, jotka ovat käyneet Ranskan divaria pelaamassa, luulisi muitakin löytyvän.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämän olen halunnut tietää: miksi ihmeessä vihreitä sitten äänestät? Minulle se ei tuosta viestistäsi auennut, joten anna palaa politiikasta.

Nelikenttäkartassa en kuitenkaan sijoittaudu "syvälle" vasemmistoon vaan olen hyvin maltillisesti sille puolelle kallistuneena, toisaalta en myöskään jaa perinteisen vasemmiston työläisarvoja vaan ennemminkin vihreiden ja osin liberaalimman vasemmiston arvomaailman. Vihreitä olen äänestänyt lähinnä siksi, koska heidän parista on löytynyt ne miellyttävimmän ja minun arvomaailmaa lähinnä olevat poliitikot, kuten pressanvaaleissa Haavisto, tai aiemmissa vaaleissa Hautala. Pk-seudulla asuessani eduskuntavaaleissa ääneni on myös saanut Vihreiden J.Kasvi, jonka arvomaailma on hyvin lähellä omaani. Nykyisessä kotikunnassani en ole vielä onnistunut löytämään sitä varteenotettavinta ehdokastani esim. kunnallisvaaleihin, mutta eiköhän hän löydy kaikesta huolimatta Vihreiden piiristä, koska täällä vasemmistolla ei oikein ole minulle varteenotettavia ehdokkaita - vasemmisto kun koostuu entistä enemmän "tehdaspaikkakunnan" rasvakourista - joille sanon kiitos mutta ei kiitos. Vastaavasti SDP:n äänestäminen vieroksuttaa hiukan, vaikka heidän joukossa toisaalta on pari hyvinkin asiallista henkilöä, jotka oletettavasti ovat mukana kuntavaaleissa. Mutta kaikkiaan, puolueista Vihreät, Vasemmistoliitto ja SDP - viimeisin edustaa tietyllä tapaa eniten paikalleen jymähtänyttä voimaa, vastaavasti täällä Vasemmistoliitto liiankin kanssa "rasvakouria", tai sitten silmiini ei ole osunut oikeaa ehdokasta, joten tässä osin syy sille miksi ääni mennee Vihreille.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Toisaalta loimaalaisethan eivät tarvitse isoa sukuelintä, koska niillä on se kassa, ja näin ollen ovat rikkaita.

No kerrohan nyt sitten mihin ihmeeseen vaikkapa sinä tarvitset isoa sukuelintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös