Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 291 365
  • 1 868

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kässäristä ei ole muistikuvaa, mutta sen muistan miten Herra Scarface esitteli suurta tieteellistä tutkimustaan siitä miksi musta mies on valkoista nopeampi. Vastaus oli tietenkin kana. Liittyikö kässäri tähän?

Laitetaan vielä kyseinen tutkimus. Miksi musta mies on valkoista nopeampi?? Vastaus...
Piti oikein kaivaa muistelemani viesti esiin, ja Leffakerhostahan se löytyi:
Olen itse juuri aloittelemassa oman elokuvani käsikirjoitusta, tällaista ideaa ei ole aiemmin vielä toteutettu tai elokuvaksi asti kuvattu. Saatan palata käsikirjoitus aiheeseen myöhemmin joskus, sitä en kerro, mistä elokuvani kertoo, ideaa en aio paljastaa, koska joku varastaisi sen taatusti. Aion myydä käsikirjoitukseni Amerikkaan kun se valmistuu, ja dominoin sitten jollain tasolla elokuvamaailmaakin, tämä idea elokuvaan on pyörinyt ajatuksissani jo parin kolmen vuoden ajan. Yhdysvaltojen elokuvapamput taatusti hämmästyvät valmista käsikirjoitustani, taon taaloja sitä kautta sitten myös. Amerikassa maksetaan parhaiten maallista mammonaa elokuva-alalla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kässäristä ei ole muistikuvaa, mutta sen muistan miten Herra Scarface esitteli suurta tieteellistä tutkimustaan siitä miksi musta mies on valkoista nopeampi. Vastaus oli tietenkin kana. Liittyikö kässäri tähän?

Laitetaan vielä kyseinen tutkimus. Miksi musta mies on valkoista nopeampi?? Vastaus...
Väitän että ei pelkkä kana ole se pääasia. Eiköhän vuosisataiset perinteet poliisia karkuunjuoksemisesta ole vahvana tekijänä tässä.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Toivottavasti olisi joku raja, ennen niin infoa tarjoava NHL-osio on muuttunut joka aiheessa suomalaisten vertailuksi. Tuntuu että joka aihe on muuttunut samaksi paskaksi, joka ketjussa itketään kekä on parempi, eikö olis kiva vaan nauttia tästä mitä ei ole ainakaan omassa nuoruudessa kokenut. Laineen ketjussakin puhutaan jo Cheekistä.
Kait tää sit on iästä johtuvaa ihmettelyä. Mun nuoruudessa parasta oli teksti-tv ja Darren McCartyn suorittama Niinimaan totaalinen kahvitus
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Toivottavasti olisi joku raja, ennen niin infoa tarjoava NHL-osio on muuttunut joka aiheessa suomalaisten vertailuksi. Tuntuu että joka aihe on muuttunut samaksi paskaksi, joka ketjussa itketään kekä on parempi, eikö olis kiva vaan nauttia tästä mitä ei ole ainakaan omassa nuoruudessa kokenut. Laineen ketjussakin puhutaan jo Cheekistä.
Kait tää sit on iästä johtuvaa ihmettelyä. Mun nuoruudessa parasta oli teksti-tv ja Darren McCartyn suorittama Niinimaan totaalinen kahvitus

Harmi että Internet ei ollut vielä voimissaan 80-luvulla lopulla. Mielelläni olisin lukenut kuinka Skriko pelaa liikaa miinaharavaa ja kuinka Sinisalolla ei seiso.

(Tosin olen syntynyt 80-luvun alkupuolella joten vaikka netti olisikin ollut, niin tuskinpa olisin silti lukenut..)
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Harmi että Internet ei ollut vielä voimissaan 80-luvulla lopulla. Mielelläni olisin lukenut kuinka Skriko pelaa liikaa miinaharavaa ja kuinka Sinisalolla ei seiso.

(Tosin olen syntynyt 80-luvun alkupuolella joten vaikka netti olisikin ollut, niin tuskinpa olisin silti lukenut..)

Olisin ollut innoissani kun Pentti olisi Nhl-pläjäyksessään kertonut Skrikon miinaharavavinkit. Mut se oli kyllä mun mielestä aivan paska peli.
Joo ei ollu nettiä, ensimmäisehän sieltä haettiin hitaasti tissikuvia, ei mitään corseja
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se jäi vielä sanomatta noista pettämisjutuista, jos lähdette ulkomaille opiskelemaan jättäkää se varsinkin silloin ennen opintojen alkua.

Aivan kammottavaa sivustaseurattavaa se pariutuminen, vaikka samat ihmiset olivat juuri kertoneet olevansa parisuhteessa kotipuolessa. Doping-ketjussa pohdittiin onkohan huippu-urheilijoilla mitään moraalia ja kiinnostaako yhtään onko jokin väärin. Tuskinpa kiinnostaa, hieno laji tämä ihmislaji ja toivon mahdollisimman nopeaa sukupuuttoa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?

En väitä että lukion pitkä matematiikka olisi ainoa mahdollisuus näiden asioiden omaksumiseen, mutta väitän monen tarvinneen noissa opittuja taitoja ja tietoja tiedostamattaan. Siis jos ne asiat on kunnolla osannut. Usein matematiikasta omaksuttu looginen päättelykyky ja muu ajattelun kehittäminen jää huomaamatta mutta sen voi havaita kun kohtaa ihmisiä joilta nämä taidot täysin puuttuvat. On porukkaa jotka eivät tajua mitä eroa on tasolla ja muutoksella ja muutoksen muutoksella ja miten nämä toisiinsa liittyvät. Eivät intuitiivisesti eivätkä selittämällä.

Ei liity suoraan kysymykseesi mutta samaan numerolukutaidottomuuteen törmää aivan jatkuvasti "koulutettujen" ihmisten taholtakin. Kuka/ketkähän vasemmistopoliitikot esim. olivat kun eivät jossain keskustelussa kertakaikkiaan tajunneet Lepomäen selityksiä köyhien määrän pienenemisestä vaan tuijottelivat huuli pyöreänä ja jatkoivat toistelua "köyhien aseman heikkenemisestä". Joku voisi sanoa köyhien aseman parantuneen jos ne jotka olivat köyhiä eivät sitä enää ole. Mutta tietenkin jos jättää huomiotta ne joiden asema on parantunut ja katsoo niitä joiden ei ole, voi päätyä kaikenlaisiin jänniin johtopäätöksiin. Toisinaan kyse on tahallisesta vääristelystä, toisinaan ihan aidosta ymmärtämättömyydestä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?
Pitkässä matematiikassa on pari muutakin osa-aluetta, joiden tarpeellisuus lähestyy asymptoottisesti nollaa. Luin itse aikoinaan pitkän matematiikan ”puoliksi”. En siis lopettanut sitä kesken (en tosin kirjoittanutkaan), mutta jätin sellaiset kurssit opiskelematta mitkä katsoin täysin turhiksi. Avaruusgeometria oli mainittujen lisäksi sellainen. Siellähän oli oikein hyödyllisiäkin asioita mukana, esim todennäköisyyslaskentaa ja logiikkaa pitäisi olla enemmän, mutta sitten näiden mielikuvituslukujen ja muiden kanssa on vähän hiljaisempaa. Suurta ylpeyttä ja tyytyväisyyttä olen tuntenut siitä, että osasin teininä finnipäänä arvioida virheettömästi nuo tarpeelliset ja tarpeettomat osa-alueet.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä joku biologia, historia ja uskonto oli koulussa sellaisia aineita, mitä ei halunnut oppia, eikä mulle riitä syyksi että sitten voi jutella tylsien ihmisten kanssa kuivista jutuista tai "kilpailla" jossain Trivial Pursuitissa kuka on hikarein ja tietää eniten turhaa.

Kaikilla tietty omat jutut mistä tykkää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minäpä olen kuullut kovapalkkaisen, korkeakoulututkinnon omaavan suomalaisen naisihmisen kysyvän, että kumpi se nyt oikein on vahvempaa, kolmos- vai nelosolut?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minäpä olen kuullut kovapalkkaisen, korkeakoulututkinnon omaavan suomalaisen naisihmisen kysyvän, että kumpi se nyt oikein on vahvempaa, kolmos- vai nelosolut?

En epäile hetkeäkään, että vauva.fi -palstalla ei voisi olla ketju missä asiaa pohditaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Väitän että ei pelkkä kana ole se pääasia. Eiköhän vuosisataiset perinteet poliisia karkuunjuoksemisesta ole vahvana tekijänä tässä.

Hyi, tuo on selvästi postkolonialistista nationalismigangsterismiä. Ei Afrikassa ollut vuosisatoja sitten poliiseja joita juosta karkuun.

Leijonia oli.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hyi, tuo on selvästi postkolonialistista nationalismigangsterismiä. Ei Afrikassa ollut vuosisatoja sitten poliiseja joita juosta karkuun.

Leijonia oli.
Mutta sitten bwanat murhasivat melkein kaikki leijonat - toivat ja loivat sentään poliisi-instituution leijonien tilalle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mutta sitten bwanat murhasivat melkein kaikki leijonat - toivat ja loivat sentään poliisi-instituution leijonien tilalle.

Tämä oli kyllä ehdoton vääryys. Olisi pitänyt jättää Afrikasta leijonat ja muut eläimet rauhaan. Saisi edelleen jättää, jokainen valkoinen (tai ihan minkä värinen tahansa) suurriistanmetsästäjä patsastelemassa Afrikassa vituttaa suuresti, varsinkin aidatuilla alueilla tarhattuja eläimiä "metsästävät" mulkerot. Heidät voisi vaikka paloitella taikakaluiksi taikauskoisille heimolaisille jotka nytkin murhaavat ja paloittelevat albiinoja taikauskonsa takia. Tämä Suomen Kuvalehden juttu on muutaman vuoden vanha, mutta siinä on erittäin hyvin kiteytetty tämäkin touhu, jossa mm. Tansaniassa murhataan albiinoja ja leikellään näiltä raajoja poppamiesten toimesta.

Poliisi-instituutiokaan ei tunnu afrikkalaisittain oikein toimivan, viranomaiskorruptio on kuulemma tutkimusten mukaan mantereella pääosin melko korkea. Afrikkalaiset rauhanturvaajatkin ovat aika ajoin pyörittäneet prostituutiorinkejä tai muuta rikollista, joten erikoista sekin touhu.

Myös aseviennin osalta olisi voinut harjoittaa hillintää, sillä monessa Afrikan maassa operoidaan edelleen muinaisella heimo- ja klaaniperiaatteella mutta aseet, pelit ja vehkeet ovat sotilailla nykyaikaisia jolloin jälki on pahaa.

Myöskään vuosikymmenien kehitysapu suoraan sikäläisten leopardihattujen yksityistileille tai paikallisen ykkösklaanin pääjehuille ei ole tuottanut kummoistakaan tulosta, jotain muuta voisi hiljalleen miettiä.

Oikeastaan olisi pitänyt ja pitäisi jatkossa pysyä poissa koko mantereelta ja antaa sikäläisten hoitaa omat asiansa. Toki Kiinalla on nykyisin Afrikassa paljon intressejä, ja ehkä se on lopulta parempi kaikille osapuolille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
varsinkin aidatuilla alueilla tarhattuja eläimiä "metsästävät" mulkerot.

Olin joitain vuosia sitten mielenosoituksessa missä vastustettiin muunmuassa tuota aitaamista. En ollut ajatellut asiaa enkä ehkä edes tiennytkään sitä tehtävän. Laitetaan tosiaan leijona aitaukseen ja sitten on todella jännittävää metsästää sitä.

Onko Suomessa vielä lohilampia mistä itse pyydetään niitä ja viedään kassalle. Pienenä tuli käytyä ja sehän oli aivan typerää, kun aina tärppäsi heti. Leijonastus on taatusti yhtä mielenkiintoista, kun ei voi mitenkään tietää missä jalopeura lymyilee.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen haluaisin tietää, että olisiko @pernaveikko valmis lähtemään ak:n kanssa johonkin urheilutapahtumaan. Olen muuten fiksumpi kuin luulet. Tai ehkä en, mutta normaali kuitenkin. Syy miksi kysyn on se, että kyseinen nimimerkki tuntuu olevan kaikkialla. Arvostan sinua ja siksi kysyn kaikien nähden, koska toivon, että et kehtaa antaa pakkeja kaikkien nähden.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sen haluaisin tietää, että olisiko @pernaveikko valmis lähtemään ak:n kanssa johonkin urheilutapahtumaan

Hämmentävää, tutkin juuri toukokuun retkeä, mutta kun jalkapallossa pelataan vähän kaikkialla ylempi ja alempi jatkosarja, niin ohjelmia ei ole vielä julkaistu.

On kuitenkin varmaa, että silloin pelataan ja olen Slovakiassa tai Tšekissä, koska yksi peli MM-kisoja riittää eli se avausottelu Kanadaa vastaan.

Se toki muuttuu, jos Lechia voi ratkaista historian ensimmäisen kannun jo tuolloin, niin silloin olen siellä, mutta se voi myös siirtyä viikolla.

Liity joukkoon, narriseni.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hämmentävää, tutkin juuri toukokuun retkeä, mutta kun jalkapallossa pelataan vähän kaikkialla ylempi ja alempi jatkosarja, niin ohjelmia ei ole vielä julkaistu.

On kuitenkin varmaa, että silloin pelataan ja olen Slovakiassa tai Tšekissä, koska yksi peli MM-kisoja riittää eli se avausottelu Kanadaa vastaan.

Se toki muuttuu, jos Lechia voi ratkaista historian ensimmäisen kannun jo tuolloin, niin silloin olen siellä, mutta se voi myös siirtyä viikolla.

Liity joukkoon, narriseni.

Varmasti menemme tänä vuonna yhteiseen urheilutapahtumaan. Palaamme asiaan ennekuin on kesä ja heti kun vaimoni on hyväksynyt asian.

Ja jos ei vaimo hyväksy, niin jääköön miettimään sitä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sen haluaisin tietää, että olisiko @pernaveikko valmis lähtemään ak:n kanssa johonkin urheilutapahtumaan. Olen muuten fiksumpi kuin luulet. Tai ehkä en, mutta normaali kuitenkin. Syy miksi kysyn on se, että kyseinen nimimerkki tuntuu olevan kaikkialla. Arvostan sinua ja siksi kysyn kaikien nähden, koska toivon, että et kehtaa antaa pakkeja kaikkien nähden.

Mistähän se kertoo, että "ak:n kanssa" toi minulle mieleen ensimmäiseksi AK-47:n eikä allekirjoittanutta eli sinua?

AK-47:n kanssa en osaa pernaveikkoa kuvitella ikinä missään tapahtumassa tai tilanteessa, en varsinkaan urheilutapahtumassa. Mutta teille toivotan hyvää urheilureissua!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmasti menemme tänä vuonna yhteiseen urheilutapahtumaan. Palaamme asiaan ennekuin on kesä ja heti kun vaimoni on hyväksynyt asian.

Ja jos ei vaimo hyväksy, niin jääköön miettimään sitä.

Eilen en muistanut sitä, ettå 12-19.5 olen matkoilla, jossain päin Kreikkaa. Lähdetään tosiaan äitienpäivänä ja se sopii, koska voisin luulla, että skumpat saa äidit lentokoneessa, joten senkin rahan voin käyttää itseeni.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän se kertoo, että "ak:n kanssa" toi minulle mieleen ensimmäiseksi AK-47:n eikä allekirjoittanutta eli sinua?

Kertoo siitä, että olet lukenut enemmän kuin osasi korkkareista (korkeajännitys, huom nille joilla ei sivistys riitä) ja sieltä tulee flashbackkeja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös