Sotilasarvo ja tehtävä

  • 85 046
  • 422

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
1. Korpraali
2. Jossain Turun saaristossa odotan ohjuksen osumaa nojateen vaikka 130:een, 100:een tai 152:een. Turha homma.
 

Pietu10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Sabres
1. Res/prTs/ShIT/mul.kku/fi

2. Säkkipillin soitto.

Ja onpa muuten järisyttävän typerä ketju.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Reservin Panssarijääkäri
Sodanajan sijoitus: Varalisä
Ajan autoja.
 

ipaz

Jäsen
Mistä muuten saa selville sodan ajan tehtävänsä ja joukko-osaston? Kun aikanaan intistä vuonna 1995 kotiuduttiin, niin meille ei kerrottu sodan ajan tehtävistä mitään (tai sitten mä en jostain kumman syystä ole ollut paikalla juuri silloin). Kertauskutsuakaan ei ole näin 12 vuoden jälkeen tullut. Miksei Suomen armeija halua kiitettävää alikersanttiaan jatkokouluttaa?
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Mistä muuten saa selville sodan ajan tehtävänsä ja joukko-osaston? Kun aikanaan intistä vuonna 1995 kotiuduttiin, niin meille ei kerrottu sodan ajan tehtävistä mitään (tai sitten mä en jostain kumman syystä ole ollut paikalla juuri silloin). Kertauskutsuakaan ei ole näin 12 vuoden jälkeen tullut. Miksei Suomen armeija halua kiitettävää alikersanttiaan jatkokouluttaa?

Ota henkarit mukaan ja painut paikalliseen sotilasalueen/-läänin esikuntaan. Sieltä löytyy vastaus sijoitukseesi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mistä muuten saa selville sodan ajan tehtävänsä ja joukko-osaston? Kun aikanaan intistä vuonna 1995 kotiuduttiin, niin meille ei kerrottu sodan ajan tehtävistä mitään (tai sitten mä en jostain kumman syystä ole ollut paikalla juuri silloin). Kertauskutsuakaan ei ole näin 12 vuoden jälkeen tullut. Miksei Suomen armeija halua kiitettävää alikersanttiaan jatkokouluttaa?

Heh, tämä on tuttu stoori kaikille Costa Del Hyrylän käyneille.

Nm. 1/95 eikä armeijasta ole sen koommin kuulunut.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
tehtävä olis luultavasti ilmavalvoja

Luin tuon ensin väärin muodossa "ilmavaivoja" ja samaistuin heti. Tuli nimittäin väkisinkin oma armeija-aika sekä sodanajan tehtävä mieleen. Itsehän juurikin keskittyisin piereskelyyn valtakunnan vanhentuneimman aselajin eli rannikkotykistön joukoissa, mahdollisesti jossain Korppoon seudulla. Yst.terv.nimim: Sulkakynä >
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ota henkarit mukaan ja painut paikalliseen sotilasalueen/-läänin esikuntaan. Sieltä löytyy vastaus sijoitukseesi.
Minulle selvisi tänään 6 vuoden miettimisen jälkeen oma sijoitus, tai se ettei sitä ole. Luulisi ettei PV:llä ole varaa olla sijoittamatta näin nohvakkaa taistelijaa.
Ehkäpä tehtävä on niin salainen ettei sitä voi kertoa edes minulle.
Kotiuduin Upinniemestä laivastosta maaliskuun lopussa 2001.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minulle selvisi tänään 6 vuoden miettimisen jälkeen oma sijoitus, tai se ettei sitä ole. Luulisi ettei PV:llä ole varaa olla sijoittamatta näin nohvakkaa taistelijaa.
Ehkäpä tehtävä on niin salainen ettei sitä voi kertoa edes minulle.
Kotiuduin Upinniemestä laivastosta maaliskuun lopussa 2001.

Laivastosta minäkin kotiuduin.. eikä aluksi sijoitusta. Laivastohan kouluttaa aika reilusti yli tarpeiden äijiä. Itse kävin sotilasläänissä tarkistamassa sijoituksen aikanaa, ei ollut, sanoin että haluan. Nyt on ja hyvä sellainen.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Res. Vänrikki (Torjuntapataljoonan pioneerijoukkueen johtaja)

1/04 tuli mentyä ja syyskuussa 2005 heitin ylikessun kulmaraudat ja sopimussotilaan tähden nurkkaan.

Porin Prikaatissa tuli palveltua. RUK Haminassa (K224, Sisu).
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Res.Alik (JPr II/98)

Sodan-ajan joukkoja ei taida tällä hetkellä olla. Olen siis reservin reservissä. Kai se johtunee että oli AUK:ssa apukouluttajana. Tiedä häntä, eikä ole tullut kertauskutsuja ei...
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni on ilmoitettu, että sodanajan sijoituspaikka on Helsinki-Vantaan lentokentän ympäristön pusikoissa desantteja väijymässä.

Kaverini (jonka isoveli on everstiluutnantti) kertoi, että suurella osalla (taitaa olla yli puolet) ei ole sodanajan tehtävää määrätty. Käytännössä tämä kai tarkoittaa sitä, että näitä solttuja odottaa Karjalan korpi. Nykyään pyritään kertauttamaan niitä solttuja, joilla on sodanajan sijoitus jo määrätty. Eli sijoittamattomille ei kertaukset osu niinkuin jo sijoitetuille.

Itse kävin inttini Santiksessa -90/91 ja kertaukset osuivat muistaakseni vuodelle -94. Kuuden vuoden välein sanoivat kutsun tulevan, mutta eivät ole sittemmin muistaneet. Reservin arvoni on jääkäri, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
 

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Res. Alik. (II/-87)

Helsingin länsisatamaa turvaamaan sijoitettu.

Kertauskutsu tuli reilut 12 vuotta reserviin astumisen jälkeen muutama vuosi sitten. Oli huikean paljon mukavampi reissu kuin mitä itse intistä oli jäänyt mieleen.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
1. Res. tykkimies ja tulenjohtopatteri I/96

2. Kirjuri
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
1. Res. Ltn

2. Tiedustelu-upseeri
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Korpraali
2. KrhK ja suuntaajana toimin.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
1. Res. Kersantti
2. Kenttätykistö ja tykinjohtajana
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rauhanaikaisesta palveluksesta vapautettu, 3138X (muu henkinen oireyhtymä).
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
1. Jakke Jägster
2. Sissijoukkueen tavallinen puskasissi.

Tosin en juurikaan niin sissi ole luonteeltani, että olisin nauttinut siellä kyntää ja asennella miinoja, niin että sormissa ei talvipakkasilla kiertänyt juuri veri ollenkaan eikä oikeastaan koko ääreisverenkierto. Myös vesistönylitykset helvetin painava rinkka selässä nostattivat vitutuskäyrän pystysuoraan, mutta ehkäpä siinäkin kasvettiin henkisesti. Noh tulipahan sielläkin sluibailtua se puoli vuotta, kun joku duuni minullekkin sieltä piti löytää, ehkä siitä joku isänmaa fanaatikko nauttikin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
1. Ylikersantti
2. Viesti, keskus- / datayhteydet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös