Sotilasarvo ja tehtävä

  • 84 744
  • 422

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vapautettu

Tehtävä: Miinojen polkeminen sota-aikana
 
Rajajääkäri

Kainuun rajavartiosto, rajajääkärikomppania. SE I/03.

Sijoituspaikka jossain Kuhmon metsissä. Pitää vaan toivoa ettei ruottalaiset hyökkää, sitten oon väärällä puolen maata.
 
Viimeksi muokattu:

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Panssarijääkäri. CV9030FIN:n miehistöön kuuluin

Karjalanprikaati, Kymen jääkäripataljoona 2/06
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tykkimieshän sitä ollaan ja siellä Sergein vierellä lataajana. Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa, kun ensimmäisenä saapumiseränä puolella vuodella väisteltiin. Ei siinä Sergein vierellä niin pahalta loppujen lopuksi tuntunut, kun toinen vaihtoehto olisi hyökkäävää Hornetia heitellä kävyillä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
1. Lentosotamies
2. Lentokonepolttoaineajoneuvonkuljettaja

Taitaapa olla viisi kertaa, kun on takaisin pyydetty. No mukavaa hommaa ja nakee samoja naamoja. Mutta silti ei (edes) korpin natsoja ole saanu. SAATANA!

Edellisesta viestista yli 3 vuotta aikaa...
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Alikersantti Lapin ilmatorjuntarykmentistä saapumiserästä II/02. Sijoitus on muistaakseni KaiPr:ssä ja tehtävä komentoryhmän johtaja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Alikessu laivastossa, II/-75 TurLas

Alokasaika ja RAUK TurLas/Pansio, Suomenlinna/fregatti HMS Porlock Bay eli koululaiva Matti Kurki, santsarina HelLas/Upinniemessä, VartioVkö Rihtniemi&Rymättylä kadetteja kouluttamassa.

Tuo loppuaika oli reipasta merimieselämää, viiniä, laulua, naisia(kin), mutta yksi tärkeä varusmiesajan elementti eli lomat puuttuivat ihan kokonaan.

Kertaakaan ei ole tarvinnut kerrata, olen ilmeisesti joko liian huono- tai hyväoppinen eikä näillä vuosirenkailla tarvitse enää miettiä edes sijoituspaikkaa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
1. Ylikersantti
2. I/98 aloitin Pohjan Prikaatissa, Hiukkavaarassa 1.PionK:ssa. Aukkiin menin Teknoon ja sieltä kotiuduin alikessuna aukin santsarihommien jälkeen. Palveluksen aikana tosin muutettiin Kajaanin Prikaatiin koko sakki. Passissa jostain syystä sodanajantehtävä oli taistelulähetti-au. Intin jälkeen puoli vuotta ylikessuna kahvia keittelemässä ja harjoituksia valvomassa. Leppoisaa hommaa, tosin röökiä paloi järjettömät määrät.

Myöhemmin vapautettu niin rauhan- kuin sodanajan palveluksesta kokonaan. Kertaamaan en ehtinyt kertaakaan. Eli kai minä sodan tullessa pidän kotirintaman naisista huolta, miestensä ryynätessä. Jonkunhan sekin on hoidettava.
 

julle-jr

Jäsen
yllättävän paljon täällä on aktiivipalveluksessa olevaa tai ollutta porukkaa. Oma sotilasarvoni on nimenomaan reservin alikersantti. Palveluspaikkani oli 7. ohjuslaivue Upinniemessä ja siellä pääasiassa ohjusvene Raahe. Tehtävänä oli Rad-AU.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Tulenjohto-au, kersanttina kotiuduin vuoden 2005 kesällä Mikkelistä, eikä takaisin ole ainakaan vielä kutsuttu.

Sodanajan sijoitus taitaa olla kärkipataljoonan kärkikomppanian kärkijoukkueen tj-au, eliniän odote joitakin kymmeniä sekunteja sodan syttyessä :)
 

Zerotta

Jäsen
Hämeen Ratsujääkäripataljoona II/10, Moottori-AU. Sodanajan sijoituksesta ei harmainta hajua, koska meitä ei mihinkään sijoitettu, eikä varmaankaan tulla ihan hetkeen sijoitettua. Niin isot herran osasivat kertoa. Kertaamaankaan ei varmaankaan tule jouduttua/päästyä ollenkaan.

Palvelusajan hommat olivat meikäläisellä kyllä vimosen päälle. AUKin jälkeen oman saapumiserän kuskeille alikiksi. Joukkueenjohtaja meillä oli ensimmäisen 2 kuukautta, jonka jälkeen hän lähti vetämään PASI-kurssia sun muita autokouluun liittyviä kursseja. Viikko-ohjelmassa ainoa merkitty palvelus oli perjantaisin lomille lähdön valmistelut. Loppuaika meni sodessa istuen ja Pleikkaria pelaten. Hauskaa meillä oli kuin Linnanmäellä, vai mitä Eetska?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaahas samaa saapumiserää meikäläisen kanssa. Ajelitko normaalien panssarijääkäreiden mukana vai kenties 3psjk:n?
Toivottavasti Teräväinen oli yhtä mulkku kuin mitä II/05 saapumiserälle.
 

chubster

Jäsen
Jaa mikäs tässä naputellessa II/07, sotilasarvo on maaginen lentosotamies.

Sodanaikainen tehtävä on varmaan se, että koulutetaan uudestaan. Sitä en oikeen edes muista mitä intissä tuli tehtyä, joku ilmanvalvoja sitä kai ollaan. Mäen päältä kiikareilla taivaan kattelua ja sellasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pois pois Spollin tieltä... Spolli se kulkee sinapit kainaloissa keskellä tietä. hehhehheh.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen tuleva sotasankari. Olen se mies, joka hiipii vihollislinjojen taakse, ja yksin tekee tuhoa vihollisjoukoissa, sekä kantaa sotasairaalaan haavoittuneet maanmiehensä. Minua eivät tarkka-ampujat pysätä. Etenen miinakentällä, enkä anna räjähdysten haitata.

Olen siis tuleva sotasankari. Omistan kaiken mitä tuohon tarvitaan. Minulla on hullun paperit.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Jaahas samaa saapumiserää meikäläisen kanssa. Ajelitko normaalien panssarijääkäreiden mukana vai kenties 3psjk:n?

Moro! Ihan normaalien jäkstereiden kanssa kruisailin. Charlie-joukkue :)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Reservin vänrikki
Viestiliikenneupseeri, sodan aikainen sijoituspaikka on (tai ainakin kotiutettaessa -94 oli) Armeijakunnan Esikunnan viestikeskusjoukkue E.

Jaa tännekin on tullut kirjoitettua...

Ylennys tuli pari vuotta sitten, joten nykyinen sotilasarvo on siis reservin luutnantti.

Sodanaikainen sijoituskin on muutettu laivaston esikunnan hommiin, olikohan se joku tietokonekomppania tms. joku on ilmeisesti kämmännyt jossain, kun tuonne jouduin :). Edellinen kertaus tuossa kaksi ja puoli vuotta sitten oli Upinniemessä juuri noissa hommissa, ei ollut ainakaan liian rasittavaa. Uhkasivat tuolloin kutsua seuraavana vuonna uudestaan, mutta opittiin näköjään kerralla, kun ei kutsua tullut.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jääkäri ja aikoinaan kranaatinheittimen lataaja, nykyisestä tehtävästä ei enää hajua kun menivät laittamaan heittimet Pasien katoille.

Vähän eksyy sivuraiteille, mutta kyllä vielä nykyään ainakin Parolassa on kevyet heittimet selässä ja raskaita vedetään vaunujen perässä ja ihan käsin ilmeisesti ruuvaillaan ampumakuntoon jne, eli ei ainakaan siellä ole vielä Pasien katoilla.

Kerrotaan nyt vielä, että itselläni on armeija meneillään ja sotilasarvo on panssarijääkäri ja kohta olen valmis PSV-asentaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös