Portsari – aikamme kerjäläinen

  • 84 578
  • 364

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän kyllä tuon mutta en sitä miksi järjestyksenvalvonnasta kuuluu maksaa asiakkaan eikä ravintolan? Eihän asiakas maksa suoraan muidenkaan ravintolassa työskentelevien palkkaa. Vaikka ei kait sekään tässä itsepalvelukulttuurin luvatussa maassa ole kaukana, että tarjoilijapalveluista alettaisiin periä erillistä maksua niissä paikoissa joissa asiakas ei hoida astioitaan palautuskärryyn.

Tästä olen kyllä aika pitkälti samaa mieltä. Paljon mieluummin itsekin työskentelin sellaisissa paikoissa joissa paikka maksoi järkkärifirmalle, joka sitten maksoi minulle.

Tällä hetkellä lähes kaikki järjestyksenvalvonta on ulkoistettua toimintaa ja tästä myös johtuu tämä nykyinen käytäntö. Monissa mestoissahan järkkärifirmat otetaan paikalle ihan puhtaasti sillä logiikalla, että tekevät tulonsa narikasta ja ravintola ei välttämättä maksa mitään. Lähiöräkälöissä varsinkin tämä on aika pitkälti sääntö.

Perseestähän tuo on, mutta sen verran voisi odottaa kohtuullisuutta, ettei sitä tarvitse purkaa siihen järkkäriin.
 
Toki ravintola voisi palkata saatanan kalliilla järjestyksenvalvojat, ottaa narikan pois ovelta ja tuplata hinnat, mutta jostain syystä tämä tapa ei ole vielä yleistynyt.

Tulee näistä narikkamaksuista aina mieleen Lippupalvelu ja sen palvelumaksut, täytynee toivoa ettei joku ravintola ulkoista baarimikkoja ettei juoman tilaamisen yhteydessäkin joudu maksamaan jotain lisätaksaa.

Asioin viimeksi Helsingin ravintolaelämässä uutenavuotena ja jouduin juoksuttamaan narikan pyörittäjää koska halusin laittaa puseroni takin seuraksi narikkaan, tippasin kuitenkin pari euroa vaivannäöstä kun taskussa sattui pyörimään pari ylimääräistä kolikkoa. Kotiinlähtiessä jonotin oman ja kaverin rotsin ja sainkin vaatemytyn ja siirryin sivummalle pukemaan. Huomasin nopeasti että takkini puuttui, ilmeisesti sen takia että ripustamiseen tarkoitettu lenkki oli mennyt poikki jo aiemmin. Onneksi muistin koodin missä naulassa rotsi oli ollut ja sen alta poke takkini samantien hakikin. Joku mulkku olisi voinut odotuttaa minua niin kauan että kaikki ovat lähteneet ja olisin saanut sen takin joka viimeisenä narikassa on. Jollekin toiselle asiakkaalle tämä olisi taas saattanut olla paskaa asiakaspalvelua koska takki oli tippunut lattialle eikä se vitun lihapää tajunnut noukkia sitä ekalla kerralla.

Onneksi tippasin portsaria jo etukäteen niin pääsin ajoissa kotiin nukkumaan.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Onneksi tippasin portsaria jo etukäteen niin pääsin ajoissa kotiin nukkumaan.

Tästä tuleekin mieleen yksi iso syy siihen ettei juuri tule ravintoloissa käytyä. Ensin maksat siitä että saat armon ja pääset sisälle. Sitten laitat vähän lisää pääsylipun päälle että saat takin takaisin kun lähdet ulos.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tästä tuleekin mieleen yksi iso syy siihen ettei juuri tule ravintoloissa käytyä. Ensin maksat siitä että saat armon ja pääset sisälle. Sitten laitat vähän lisää pääsylipun päälle että saat takin takaisin kun lähdet ulos.

Oikeestikko meinaat että kun teet päätöstä ravintolaan lähdöstä, niin yksi suuri syy kotiin jäämisen puolesta on se että joutuu maksamaan mm. narikassa.

Enpä ole ennen kuulut moista. Mäkin muuten käyn nykyään suht harvoin baareissa/rafloissa. Päätökseeni vaikuttaa narikkapalvelun toimivuus ja hinta ehkä noin 0 prosenttia.

Onko tämä narikkarutina muuten 2000-luvun villitys vai onko tätä ollut aikaisemmin. Mä täytän tänä vuonna 38v enkä kaveripiirissänikään juuri koskaan sivua aihetta. Ei ylitä "uutiskynnystä". Eli ystävällisesti kysyn onko tämä vain nuoremman sukupolven ongelma. Eli pitäisi päästä ilmaiseksi sisään ja mieluiten "vittu heti" vaikka ravintolaan haluaisi 200 muutakin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Oikeestikko meinaat että kun teet päätöstä ravintolaan lähdöstä, niin yksi suuri syy kotiin jäämisen puolesta on se että joutuu maksamaan mm. narikassa.

Jos ko.ravintolassa ei aio istua koko iltaa vaan ehkä duunipäivän jälkeen käydä ennen kotiin lähtöä yhdellä tai kahdella. Kyllä minä ainakin kierrän silloin paikat joissa pitää jättää takki maksulliseen narikaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Täysin periaatteellinen ja kaunis asia on onnistuttu pilaamaan käytännön argumenteilla. Tulee paha mieli.

Kuluttajalle ei saa pilkkoa hintaa. Jos ravintolaan sisäänpääsy maksaa 6 € + 2 €:n eteispalvelumaksun, ravintolan tulee selkeästi ilmoittaa sisäänpääsyn hinnaksi 8 €. Näin ei tarvitse menetellä, jos kyseessä on vain ns. narikkamaksu, eli pelkästään ne asiakkaat maksavat ekstraa pääsylipun lisäksi, jotka jättävät tavaroitaan narikkaan huolehdittavaksi.

Jos oikeudellinen käytäntö menee tulevaisuudessa siihen, että ravintolan asiakkaan tehtävä on ostaa erikseen järjestyksenvalvontapalvelut illanviettonsa ajaksi ravintolassa, saatanpa tuoda mukanani oman järjestyksenvalvojani, jolle maksan hänen suorittamastaan palvelusta. Ravintolaahan asia ei kiinnosta, koska he tarjoavat vain sisäänpääsyn tapahtumaan ja turvallisuuspalveluista huolehtii toinen toimija. Tässä tilanteessa katsoisin oikeudekseni valita turvallisuuspalvelujeni suorittajan itse, koska ravintola ei näe tehtäväkseen tarjota minulle tällaista palvelua nauttiessani ajastani heidän tiloissaan.

Edit: Ei sillä etteikö olisi mielenkiintoista lukea, miten teille ollaan mukavia, kun jakelette rahaa vapaaehtoisesti. Minäkin olen aina mummille kiltisti.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos ko.ravintolassa ei aio istua koko iltaa vaan ehkä duunipäivän jälkeen käydä ennen kotiin lähtöä yhdellä tai kahdella. Kyllä minä ainakin kierrän silloin paikat joissa pitää jättää takki maksulliseen narikaan.

Aika pitkältihän narikat keskittyykin yökerhoihin ja klubeihin. En mäkään ymmärrä miksi jossain pubissa tai ravintolassa olisi narikka, enkä ainakaan ymmärrä miksi siitä pitäisi maksaa. Monissa pubeissakin on paikalla järjestyksenvalvoja, ilman narikkaa, ja ne kustannukset maksetaan sitten siinä kaljan hinnassa.

Yökerhoilta ja klubeilta vaaditaan järjestyksenvalvontaa, joten ihan ymmärrettävää on, että jollain tavalla siitä veloitetaankin. Se nyt on ihan sama onko se pääsylipussa vai narikassa veloitettu, joka tapauksessa jollain tapaa se veloitetaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Aika pitkältihän narikat keskittyykin yökerhoihin ja klubeihin. En mäkään ymmärrä miksi jossain pubissa tai ravintolassa olisi narikka, enkä ainakaan ymmärrä miksi siitä pitäisi maksaa. Monissa pubeissakin on paikalla järjestyksenvalvoja, ilman narikkaa, ja ne kustannukset maksetaan sitten siinä kaljan hinnassa.

Yökerhoilta ja klubeilta vaaditaan järjestyksenvalvontaa, joten ihan ymmärrettävää on, että jollain tavalla siitä veloitetaankin. Se nyt on ihan sama onko se pääsylipussa vai narikassa veloitettu, joka tapauksessa jollain tapaa se veloitetaan.

Tuotanoinnii, itse en kauheasti ole baareissa/klubeilla/yökerhoilla/yms pyörinyt, luultavasti moni viime kesänä 18v täyttänyt on kiertänyt jo enemmän noita paikkoja kuin minä elämäni aikana. Mutta yleensä noissa pubeissa kalja on huomattavasti halvempaa. Puhutaan siis euro tai kaksi per tuoppi hintaerosta. Tietysti trendikkäällä klubilla on erilaisia kuluja kuin lähiöpubilla, mutta jätän tämän tähän kun kumosin hienosti itse itseni.

Itseäni vituttaa kun enää ei kauheasti ole paikkoja joissa voi istuskella rauhassa kaljalla ja puhua paskaa kaverin kanssa. Joko siellä täytyy olla wannabe-dj, bändi, karaoke-vehkeet tai jotain muuta ihmeellistä. Amerikan filmien prätkäjätkien baarit vaikuttavat helvetin hienolta idealta. Pari biljardipöytää, edullista bisseä, jotain naposteltavaa ja ei mitään ylimääräistä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuotanoinnii, itse en kauheasti ole baareissa/klubeilla/yökerhoilla/yms pyörinyt, luultavasti moni viime kesänä 18v täyttänyt on kiertänyt jo enemmän noita paikkoja kuin minä elämäni aikana. Mutta yleensä noissa pubeissa kalja on huomattavasti halvempaa. Puhutaan siis euro tai kaksi per tuoppi hintaerosta. Tietysti trendikkäällä klubilla on erilaisia kuluja kuin lähiöpubilla, mutta jätän tämän tähän kun kumosin hienosti itse itseni.

Isoissa yökerhoissa voi olla se 10 kundia valvomassa jäjestystä, hoitamassa narikkaa ja ovella. Siitä tulee vähän erilailla kuluja. Muutenkin aika typerää vertailla yökerhoja ja pubeja, koska kulurakenne ja ansaintalogiikka on täysin erilainen. Pointtina kuitenkin oli se, että jollain tapaa se järjestyksenvalvojan palkka maksetaan, ja jos vähänkään ymmärtää maailmaa, ymmärtää myös sen, että se raha siihen palkkaan tulee asiakkaalta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Aika pitkältihän narikat keskittyykin yökerhoihin ja klubeihin. En mäkään ymmärrä miksi jossain pubissa tai ravintolassa olisi narikka, enkä ainakaan ymmärrä miksi siitä pitäisi maksaa. Monissa pubeissakin on paikalla järjestyksenvalvoja, ilman narikkaa, ja ne kustannukset maksetaan sitten siinä kaljan hinnassa.

Kyllä sellaisiakin paikkoja on. Yhteen sellaiseen kerran vaimon kanssa aiottiin päivällä oluelle poiketa. Ovella katsottiin että on narikka (maksullinen) ja pohdittiin keskenämme ääneen että kannattaako jäädä johon portsari kiukkuisesti tiuskaisi että "ei tänne ole pakko tulla". No emme tulleet.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä sellaisiakin paikkoja on. Yhteen sellaiseen kerran vaimon kanssa aiottiin päivällä oluelle poiketa. Ovella katsottiin että on narikka (maksullinen) ja pohdittiin keskenämme ääneen että kannattaako jäädä johon portsari kiukkuisesti tiuskaisi että "ei tänne ole pakko tulla". No emme tulleet.

Huonoa palvelua ravintolalta ja vahtimestarilta. Narikat ymmärrän isoissa paikoissa ja huippupaikoissa, mutta perusbaareissa ja pubeissa en keksi mitään syytä pitää narikkaa, ainakaan asiakkaalle maksullista. Se kääntyy helposti ravintolaa vastaan, kuten teidän tapauksessanne, varsinkin jos ovella on tuon tyyppistä väkeä töissä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huonoa palvelua ravintolalta ja vahtimestarilta. Narikat ymmärrän isoissa paikoissa ja huippupaikoissa, mutta perusbaareissa ja pubeissa en keksi mitään syytä pitää narikkaa, ainakaan asiakkaalle maksullista. Se kääntyy helposti ravintolaa vastaan, kuten teidän tapauksessanne, varsinkin jos ovella on tuon tyyppistä väkeä töissä.

Nimenomaan. Eiköhän porukka ala pikkuhiljaa näissä tapauksissa äänestämään jaloillaan ja sen huomaa puljun pitäjäkin. Ennemmin tai myöhemmin.

Uskoisin kuitenkin että näitä päiväkaljanarikkapubeja on aika harvassa. Siispä edelleen ihmettelen jonkun kotiin jäämistä johtuen narikkamaksusta. Baarin/ravintolan valintaan se toki voi vaikuttaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin eilen baarissa. Kävin loppuyöstä eräässä hemmetin yökerhossa. En siis menisi sinne, ellen olisi niin kännissä, että menisin. Kävin siellä ennen eilistä viimeksi vuonna 2005. Muistin silloin yhdeksän vuotta sitten vasta ovella, että takkini jäi. Oli alkusyksy. Se steroidihomo sanoi ovella, että minun pitää hakea takkini vasta seuraavana päivänä. Ei voinut muutaman metrin päästä hakea takkiani.

Niinpä hain seuraavana päivänä sen takkini. Tosin, sitä ennen olin silloin illalla tovin läheisessä puistossa tuumimassa, että miten saisin takkini takaisin eikä tarttisi seuraavana päivänä lähteä moista hakemaan. Skarppasin itseni ihan selväksi, otin toisen paidan pois ja piilotin sen puistoon. Menin ovelle ja kerroin rauhallisen anovasti, että kaksoisveljeni on tuolla puistossa ja pyysi, että saisinko minä sen hänen takkinsa. Se apina oli lähellä uskoa kaiken. Se hämmentyi ja kävi kysymässä joltain apinalauman johtajalta, että mitä tehdään. Ei tehty mitään. Lähin meneen. Vitutti moinen mesta.

No eilen sitten kävin siellä, kun alkoi olla muut paikat kiinni ja kaverini sanoi, että sinne voisi mennä. Menimme. Jossain kohtaa kävin ulkona kännitupakoimassa. Sitten sisälle, niin poke sanoi, että älä tule tänne. Jaha. en ollut häiriköinyt millään tavalla. Sanoin, että saisinko takkini. Arvaahan sen, että ei saanut. Narikkalappu kädessäni olin siinä taas, kuten vuonna 2005. Nyt oli kuitenkin helmikuun viimeinen ilta, pakkastakin oli. Minulla oli vain ohut paita päällä. Ulkona oli noin 5 astetta pakkasta. Ilman pipoa, takkia ja hanskoja sitten kävelin reilun kilometrin kotiini.

La hain takkini. Onneksi ei tarvinnut nähdä niitä apinoita. Aion tehdä kaikkeni, että nuo hormonihomot saavat paskaa niskaansa. Viritän sellaisen asiallisen vittumaisen vittuilukirjeen jonnekin ja kaikkialle. Soitankin vielä. Tuo on ainoa ravintola, joka on pantannut takkejani, nyt siis vieläpä kahdesti ja lähes vuosikymmenen välein. Perustaisivat, saatanan tunarit, panttitoimiston, näyttäisi olevan enemmän heidän alaansa.

Suomi24:ssä oli pitkä ketju kyseiseen paikkaan liittyen. Samanlaisia kokemuksia näyttää olevan monilla muillakin.

Olisipa jo maanantai, niin pääsen soittamaan sen apinalauman pomo-osastolle. Lisäksi ilmoitan tästä S-ryhmälle, kun sen ryhmän yökerho se on. Valjastan vittuilukykyni maksimaaliseen operaatioon. Sitä ei kestä kuin 1-2 päivää, mutta tanner tömisee. Joitain mopopoikahomoja ne apinat vissiin ovat, aivan sama.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Harmittaa niin paljon, että en sitten jaksanutkaan lähteä ajamaan asiaa Tampereella 90-luvulla. Olin väärä mies ja väkivalloin heitettiin katuun. Todistajiakin oli, että nyt retuutetaan aivan väärää kaveria mikä ei ole tehnyt mitään. Olisin tietenkin hävinnyt jutun, niin parempi antaa vain olla.

Antaa niiden tehdä rauhassa sitä hyvää työtään mitä tekevät.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Olin eilen baarissa..
Kannattaa pysyä kotona, jos sinulle käy useasti näin. Kuulut todennäköisesti siihen yhteen prosenttiin asiakkaista, jotka eivät osaa käyttäytyä tai joille ei sovi alkoholi. Jo pelkästään se, että menet esittämään jotain "kaksoisveljeä" ravintolan portsarille kertoo siitä, sinun kannattaa käydä lääkärissä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Joo ei Suomessa kannata mihinkään yökerhoihin mennä. Ei saa polttaa, eikä nukkua pöydässä. Melko perseestä. Samoin kaikki retalejengi pääsee sisään ovista ja ikkunoista.

Viimeiksi olin yökerhossa Thaimaassa. Sai polttaa ja kun sammuit pöytään ne odottivat heräämistä ja tarjosivat lisää viinaa niin kauan kun jaksoit juoda. Retalejengille(intialaiset, neekerit ja arabit) portsarit sanoivat, että yksityistilaisuus(että menkääpä v***uun). Oikea meininki. Menen uudestaankiin. Maailmasta löytyy hyviäkin pokeja.
 
Viimeksi muokattu:

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Harmittaa niin paljon, että en sitten jaksanutkaan lähteä ajamaan asiaa Tampereella 90-luvulla. Olin väärä mies ja väkivalloin heitettiin katuun. Todistajiakin oli, että nyt retuutetaan aivan väärää kaveria mikä ei ole tehnyt mitään. Olisin tietenkin hävinnyt jutun, niin parempi antaa vain olla.

Antaa niiden tehdä rauhassa sitä hyvää työtään mitä tekevät.

Jokos soitit Iltalehteen ja Seiskaan? Koskaan ei ole myöhäistä.
"Saastaa Kansalle!!" sanoisi toimittaja Paavo Pönttö, Paskalehdestä (Sleepy Sleepers - Alma Tädin Illuusio, 1983)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kannattaa pysyä kotona, jos sinulle käy useasti näin.
Minähän jo kerroin tuossa, että näin on käynyt elämässäni tasan kahdesti. Kaksi = 2 = II. Ravintolaiän saavutin vuonna 1995, jääkiekon MM-kisojen alkupäivinä. Ei siis käy usein eli ei kannata pysyä kotona.

Ottaen huomioon, että noin 19 vuodessa olen käynyt aika usein ravintoloissa, niin on perin erikoista, että vain siinä yhdessä paikassa on käynyt noin, vieläpä kahdesti, eikä missään muualla ikinä. Ei, se ei ole sattumaa. Ja kun en kyseisessä paikassa ole yhdeksään vuoteen edes käynyt ja taas sama homma. Missään tappeluissa en ole ollut ikinä mukana, joten päätelmäsi ovat varsin, sanoisinko, porilaisia.

Oli toki jo etukäteen tiedossa, että joku (kenties itse alalla oleva) tulee ja kertoo, että eihän ne poket virheitä tee, oma vikasi. Näin käy tässä ketjussa lähes aina, sen mitä olen lukenut.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Oli toki jo etukäteen tiedossa, että joku (kenties itse alalla oleva) tulee ja kertoo, että eihän ne poket virheitä tee, oma vikasi. Näin käy tässä ketjussa lähes aina, sen mitä olen lukenut.

Sama koskee vartijoita ja heihin kohdistuvaa arvostelua. Taitaa vartijakortin saamisen edellytyksenä olla joku "kaikki yhden puolesta"-kurssi ja jonkinlainen retardius. Ainakin nämä jotka tänne kirjoittelevat aiheesta suhtautuvat portsareiden ja vartioiden tekemisiin täysin kritiikittömästi.
 
Ottaen huomioon, että noin 19 vuodessa olen käynyt aika usein ravintoloissa, niin on perin erikoista, että vain siinä yhdessä paikassa on käynyt noin, vieläpä kahdesti, eikä missään muualla ikinä.

Siis millä perusteella poke ei antanut sulle takkiasi takaisin? Olihan sulla narikkalappu tallessa? Jos oli, niin en näe mitään oikeutta pidättää takkia. Vaikka kuinka perseilee ravintolassa, ja narikkalappu on tallessa, niin takki lähtee asiakkaan matkaan. Hämmentävää toimintaa portsarilta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Siis millä perusteella poke ei antanut sulle takkiasi takaisin? Olihan sulla narikkalappu tallessa? Jos oli, niin en näe mitään oikeutta pidättää takkia. Vaikka kuinka perseilee ravintolassa, ja narikkalappu on tallessa, niin takki lähtee asiakkaan matkaan. Hämmentävää toimintaa portsarilta.
Johan Käyttis edellä sanoi olleensa narikkalappu kädessä kysymässä takkiaan.

Tuossa voisi olla jo heitteillejätön tunnusmerkit lähellä, sentään pakkastakin oli. Jos Käyttiksellä on vielä todistaja vahvistamaan tapahtumien kulun, niin voisi olla paikallaan tehdä tutkintapyyntö ravintolan ovimiesten toiminnasta.

Ekaksi Kayttis voi kuitenkin esittää ravintolalle hyvityspyynnön tapahtuman johdosta. Ei kannata mennä haistattelu- tai edes haukkulinjalle, vaan asiallisesti esittää tapauksen johdosta pyyntö selvittää asia ja hyvittää tapahtunut asiakkaalle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei kannata mennä haistattelu- tai edes haukkulinjalle, vaan asiallisesti esittää tapauksen johdosta pyyntö selvittää asia ja hyvittää tapahtunut asiakkaalle.
En tietenkään millekään haistattelulinjalle menisi. Vaikka poket eivät ole laskeutuneet puusta, niin minä olen. Tämä hoidetaan mitä korrekteimmalla tavalla, mutta kuitenkin täydellä panostuksella.

Asia olisi muuten täysin ok, kello oli siinä kohtaa yli kolme aamuyöllä, mutta jos ei pakkassäällä saa narikkalappu kädessään takkia, pipoa ja hanskoja mukaansa, niin onhan se todella surkeaa toimintaa pokeilta. Varsinkin kun se näyttää olevan heillä yleisempikin tapa. Ja enpä tosiaan perseillyt mitään siellä. Kännissä aloin olla, ilman sen kummempia perseilyjä.

Yleensä kyllä poket ovat muualla ihan ok, paikoin jopa erittäin mukavia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Väittävät tietenkin että olet ollut örinäkunnossa, ollut hankala, tai jotain sinne päin.

Minun mielestäni Käyttäjänimetömän tapaus on melkeinpä tutkintapyynnön paikka. Ei ravintola voi, varsinkaan pakkassäällä, kieltäytyä antamasta narikkalappua kädessä pitävälle asiakkaalle tämän ulkovaatteita. Kyllä tuossa on ihan heitteillejätön makua, varsinkin jos ravintola menee vielä väittämään että Käyttis on ollut liian jurrissa. Silloinhan he myöntävät itsekin menettelynsä virheellisyyden.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Sama koskee vartijoita ja heihin kohdistuvaa arvostelua. Taitaa vartijakortin saamisen edellytyksenä olla joku "kaikki yhden puolesta"-kurssi ja jonkinlainen retardius. Ainakin nämä jotka tänne kirjoittelevat aiheesta suhtautuvat portsareiden ja vartioiden tekemisiin täysin kritiikittömästi.

Teidänlaisia liikkuu täällä myös. Eli järjestään auktoriteetin omaava henkilö on natsisika, joka ei osaa mitään ja järjestää suomalaiselle känniurpolle hankaluuksia ihan tahallaan. Olet suoraan sanoen lapsellinen, tai ainakin tämä lainattu tekstini on ihan yläaste meininkiä.

Käyttäjänimettömän olisi kannattanut ihan suoraan sanoa, että jos takkia ei tule, niin tulee poliisi ja katsotaan mitä tehdään. Takin pimittäminen on omaisuusrikokseen viittaava teko, koska sinulla oli narikkalappu takkiin ja mitään syytä takkia ei ole pitää, ellei sieltä olisi nyt vaikka sattunut joku huumepussukka pullottamaan. Tällöinkin suora yhteys olisi tullut ottaa poliisiin.

Myös se, että sinut laitetaan pakkaseen ilman takkia, humalassa, on heitteillejättö, koska portsarin on myös pystyttävä arvioimaan voitko pitää itsestäsi huolta sen verran, että pääset turvallisesti kotiin. Kissa kannattaa nostaa edelleen pöydälle, mutta tuo olisi kannattanut hoitaa heti saman tien paikan päällä poliisin avustuksella. Valitettavasti noita ukkoja pönöttää portsarina edelleen. Usein kyllä ne urpot järkkärit on tiettyjen paikkojen ongelma.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kissa kannattaa nostaa edelleen pöydälle, mutta tuo olisi kannattanut hoitaa heti saman tien paikan päällä poliisin avustuksella.
Onko tosiaan näin? Vahvalla Poliisit-sarjan katsomiskokemuksella humalassa oleva sössöttäjä vs. portsari -tilanteissa känniläinen lähtee poliisin saapuessa putkaan ja portsarille toivotetaan illanjatkoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös