Portsari – aikamme kerjäläinen

  • 84 423
  • 364

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Onko tosiaan näin? Vahvalla Poliisit-sarjan katsomiskokemuksella humalassa oleva sössöttäjä vs. portsari -tilanteissa känniläinen lähtee poliisin saapuessa putkaan ja portsarille toivotetaan illanjatkoja.

Omalla kisakunnolla voi tietysti olla vaikutus siihen, että kumman versioon uskotaan. Mutta jos tosiaan takkia on pimitetty, joka on asiakkaan omaisuutta, niin aika heikoilla on portsarit tuossa tilanteessa.

Tuossa vain on se etu, että kun kaikki osapuolet ovat välittömästi tilanteen tultua edelleen paikalla, niin omaa tilannetta on helpompi demonstroida ja perustella. Jälkeenpäin se usein meneekin niin, että se on sana vastaan sana, ellei ole todistajia, jotka antavat lausunnon mitä on tapahtunut.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Onko tosiaan näin? Vahvalla Poliisit-sarjan katsomiskokemuksella...

Heh, tästä tulee muuten automaattisesti mieleen ko. sarjan tapaus Kotkan Seurahuoneelta, jossa asiakas oli niputettu (syystä tai ei, vaikea sanoa), mutta puhelin oli mystisesti kadonnut rytäkässä. Pitkään poket kielsivät kaiken ja helvetinmoinen huuto oli päin poliisien naamaa, mutta niin vain luuri lopulta yhdeltä ukolta löytyi. Oli pakko googlata, että muistanko oikein ja neämmä Muron puolella on aikanaan keskusteltu juuri ko. tapauksesta (alkaa viestistä 1155).

Allekirjoittaneella on käynyt tuuri pokejen kanssa, koska oikeastaan yhtään selkeästi huonoa kokemusta ei näin nopeasti tule mieleen. Pari kertaa on villissä nuoruudessa Kouvostoliiton Rubiinista (aikalaiset tietävät kyllä paikan...) cotton poistettu, mutta ihan hyvässä hengessä, koska siinä vaiheessa olikin jo varsin hyvä idea lähteä kohti kotia.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Muista en tiedä mutta helsingissä mannerheimintiellä Pubi vastapäätä IFK-kannattajien juomapaikkaa toisella puolella tietä hallin päädyssä ( mikä lie nykyinen nimeltään?) vanha portsari aikoinaan ovella, viimeisen päälle kohtelias ja asiallinen, jutteli mukavalla leppoisalla äänensävyllä ja esiintyi niin sulavasti ettei ainoallekaan asiakkaalle tullut mieleenkään ryhtyä rähinöimään, äijä pelasi jokaisen tilanteen niin ammattimaisesti että olo oli aina käydessä kuin kuninkaalla. Hoisi ainakin meikäläisen näkemät rähinät niin auktoriteetilla ja fiksusti ettei jeppejäkään koskaan soitettu. Vanhan kansan ovimies, tunsi itsensä arvon ja kohteli asiakasta niin että teki mieli palata aina takaisin.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Oli toki jo etukäteen tiedossa, että joku (kenties itse alalla oleva) tulee ja kertoo, että eihän ne poket virheitä tee, oma vikasi. Näin käy tässä ketjussa lähes aina, sen mitä olen lukenut.
Mulla on molemmat kortit, vartijan kortti ja järjestyksenvalvojan kortti. Kun teen näitä kahta työtä, olen pienen väestöryhmän mielestä hormooneja popsiva kaljupää. Mutta olen myös puolivakinainen palomies Tampereen aluepelastuslaitoksella. Jos kannan ihmisen ravintolasta ulos, saatan olla mulkku. Mutta jos kannan hänet ulos palavasta talosta, olen sankari.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Erikoinen tapahtuma tuo Käyttäjänimettömän takin panttaaminen. Onni onnettomuudessa, että oli muutenkin aika nostaa tämä ketju ylös.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos kannan ihmisen ravintolasta ulos, saatan olla mulkku. Mutta jos kannan hänet ulos palavasta talosta, olen sankari.
Ei minua tarvinnut kantaa ravintolasta ulos. Olin jo ulkona, sitten vaan sanottiin, että enää ei pääse sisälle. Narikkalappua pidin kädessäni ja osoitin toisella kädellä, että tällainen olisi. Poliisit-sarjassahan ne on aina joitain riehujia, minä en riehunut millään tavalla. Toki tähän voi sanoa, että "joo, en usko", mutta kun en riehunut. Yökerhosta lähtemisen jälkeen menin sisätiloihin läheiseen pikaruokapaikkaan ja hyvin siellä sai oltua ja syötyä hampurilaisen ja ranskalaiset. Sen jälkeen kävelin kotiin. Välillä juoksin, meinasi olla kylmä. Tuntui niin lyhyeltä matkalta kuitenkin, etten taksia ottanut. Ilman ulkokamppeita se sitten tuntui hieman pidemmältä matkalta kuin yleensä.

Hirvittävän vaikeaa tuntuu joillekin olevan se, että joku poke voi olla täysi mulkku. No, huomenna soittoa ja sillä tavalla. Ainakin teen parhaani, että se hormoniääliö saa moitetta. Toki en itse mene siihen paikkaan enää ikinä. En edes yhdeksän vuoden päästä.
Onni onnettomuudessa, että oli muutenkin aika nostaa tämä ketju ylös.
Minulle on uutinen, että Veini oli myös scholl. Stop the press.
 
Viimeksi muokattu:

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olin eilen baarissa. Kävin loppuyöstä eräässä hemmetin yökerhossa. En siis menisi sinne, ellen olisi niin kännissä, että menisin.
Tapausta vain enemmän julkiseksi, josko sitä kautta tulisi vähän tolkkua heidän toimintaansa? Iltalehden verkkosivuilla julkaistaan niin paljon kaikkea turhaa, että tuo sinun tapaus ei edes kuulostaisi turhalta uutiselta IL:een. Eli tuonne vain kirjoittamaan tapauksesta. Ja vaikka et haluaisikaan tätä juttua välttämättä noin julkiseksi nostaa, niin ainakin voisit kertoa yökerhon nimen tänne (ei osunut ainakaan omaan silmääni). Voi nimittäin olla, että tämän viestiketjun myötä jotkut palstaveljet haluaisivat välttää tuota mestaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Palasipa ketjun nähtyäni mieleen eräs tilanne Kajaanista, jossa olimme aikaisemmin tänä syksynä viettämässä seurueemme kanssa iltaa ja eksyimme erääseen yökerhoon. Yökerhon ovelle oli muodostunut n. 20 metrin jono ja jouduimme odottelemaan sisäänpääsyä jonkin aikaa. Jonossa ollessamme en voinut olla kiinnittämättä huomiota portsarin lievästi sanottuna valikoivaan logiikkaan, kun kaikki vähänkään naamatutut painoivat jonon ohi sisälle ja varsinaisesta jonosta päästettiin porukkaa sisään vain silloin tällöin. No mikäs tuossa, ei sinne sisään niin karmea kiire ollut että siinä vaiheessa olisi toiminta vielä kovin paljoa hermoon ottanut. Varsinaisesti hermot menivät sitten sisäänpääsymaksua suorittaessa kun aloitin ohimennessäni keskustelun kahden järjestyksenvalvojan kanssa. Keskustelu meni osapuilleen näin:

Minä: Teillä ilmeisesti pientä ruuhkaa kun jonoksi asti porukkaa ovella?
Portsari I: Ai ruokaa? Ei sitä semmosta täällä!
Portsari II: Hehe, hehe.
Minä: Että mitä? Eikun siis että ruuhkaa.
Portsari I: Ei meillä edelleenkään mitään ruokaa ole.
Portsari II: Hehehee!

Tässä vaiheessa jo alkoi verenpaineet nousta kiitettävää tahtia, kun omaan täysin asialliseen sävyyn heitettyyn kommenttiin sai noinkin asiallisia vastauksia. En tosiaan sen aulan perusteella uskonut olevan ruuhkaa, mutta eipä sitä varmaksi voinut tietää kun varsinainen yökerho sijaitsee alakerrassa. Kiitin herroja varsin hervottomasta läpän heitosta ja poistuin aulasta ettei tulisi pilattua seurueen iltaa jollakin typerällä heitolla ja baarista ulos lentämisellä. Mutta kaikenlaisia huumorin lähettiläitä tähänkin ammattiryhmään näyttää sisältyvän. Ei jäänyt kyseisen baarin portsareista kovinkaan asiallista kuvaa tuon illan perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Keskiviikkona törmäsin ensimmäiseen letkeään pokeen. Yleensä ammattiryhmän edustajat ovat sellaisia tympeän asiallisia, mutta tämä totesi sisäänpääsyrannekkeita kiinnittäessään virnistellen, että näillä saa luvan tehdä mitä haluaa sisällä.

Ovelle oli ehkä vaihdettu hiukan asiakaspalveluhenkisempää kaveria sen mamurajajutun jälkeen, Amarillo kun oli kyseessä. Tai sitten tarkoituksena oli toivottaa puhdas arjalaisveri ilolla sisälle.
 
Mutta kaikenlaisia huumorin lähettiläitä tähänkin ammattiryhmään näyttää sisältyvän.

Näköjään. Minun mielestäni hyvä vastaus tuohon kysymykseesi olisi ollut tällainen: "Ei, kun ihan vittuillessamme seisotetaan teitä siellä pihalla." Mieleen palaa Tokion MM-kisat 1991. Kymmenottelija Petri Keskitalo nojasi 1500 metrin juoksun jälkeen Ylen haastattelussa polviinsa puolikuolleena. Toimittaja aloitti haastattelun kysyen: "No Elmo, taisi olla tosi rankka tonnivitonen?" Keskitalon vastaus oli niin eeppinen, että muistan sen lopun ikääni: "Eeeei, kuhan filmaan."
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minun mielestäni hyvä vastaus tuohon kysymykseesi olisi ollut tällainen: "Ei, kun ihan vittuillessamme seisotetaan teitä siellä pihalla."

Tuo olisi ollut sen aulan perusteella aika lähellä todenmukaista vastausta, sillä narikka-aula huusi sisälle päästessämme tyhjyyttään. Eikä siellä alakerran yökerhossakaan mikään hirveä tungos ollut, niin voi tosiaan olla että vittuillessaan ihmisiä pakkasessa seisottivat. Mutta kuka tietää.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eikö nykyään ole tapana enää antaa portsareille tippiä?

Itselleni jotenkin luonnollista jotta tippaa tarjoilijoita tahi portsareita silloin harvoin kun lähtee viihteelle.

Oltiin kaveri porukalla liikenteessä isolla kirkolla perjantaina, mentiin baariin ja minä maksoin meidät sitten sisällä, tahi siis narikat. Sanoin jotta se on tasaraha, niin vaikutti todella hämmentyneeltä ja totesikin ai tasaraha.

Muutenkin tuon yökerhon portsarit kyllä vaikuttivat hyvin rennoilta tyypeiltä vaikka olivatkin kohtalaisia kaappeja jne. juttelivat ihan rennosti siinä kun sisään tultiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös