Pokerikeskustelu

  • 898 992
  • 6 377

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipas mielenkiintoinen pelaaja äsken 25c NL pöydässä (Party Pokerilla). Kaveri varmaan puhui totta kun sanoi ettei tällaiset summat merkitse hänelle mitään ja että hän pelaa yleensä 5000$ pöydissä. Hän korotti ennen joka pottia dollarikaupalla ja yleensä flopista eteenpäin hän iski vähintäänkin potillisen. Aina noin joka 5-6 jako hän laittoi 25 taalaa lisää pelirahaa ja hävisi sen heti. Yhteensä hän hävisi varmasti 150 taalaa puolessa tunnissa mitä hänen kanssaan ehdin pelata. Harmi kun en itse saanut häneltä kuin yhden voiton hänen iskiessään 15 taalalla eka positiosta K3 offareilla all-innit minun KK kättä vastaan.

Tuota kaveria vastaan kun saisi pelata säännöllisesti hänen ollessaan tuolla tuulella. Hän oli joko todella isojen rahojen peluri tai sitten helvetin huono ja rikas.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Pokerisivustoja

Täältä kannattaa tsekkailla jos meinaa siirtä rahansa johonkin muuhun pokerisaittiin. Suurin osa varmaankin jo tiesi sivuston.

http://www.pokerlistings.com/poker-room-reviews

Näkee hyvin ulkoasun, bonuskoodit ja bonusten määrät, raket sekä paljon muuta hyödyllistä
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
V-man kirjoitti:
Tuota kaveria vastaan kun saisi pelata säännöllisesti hänen ollessaan tuolla tuulella. Hän oli joko todella isojen rahojen peluri tai sitten helvetin huono ja rikas.

No ei 25NL pöydässä roiskiakseen täydy olla kuin pyöreästi 200NL pelaaja, jotta jossain 25:ssa voi käydä välillä vähän räiskimässä. Ihan perusterapiaa joillekin pelaajille, eikä siinä tarvitse olla edes erityisen rikas tai kovin suurilla tasoilla pelaava jannu.

Ja pieni hymähdys täältä Kempesin "onko kukaan käyny kokeilemassa onneaan" heitolle :)
 

Morgoth

Jäsen
V-man kirjoitti:
Tuota kaveria vastaan kun saisi pelata säännöllisesti hänen ollessaan tuolla tuulella. Hän oli joko todella isojen rahojen peluri tai sitten helvetin huono ja rikas.

Itselle kävi kerran vähän vastaavasti. Pöytää tuli kaveri, joka lätki all-in lähes joka käteen. Rahat meni, mutta aina tultiin takaisin uuden kassan kanssa ja välillä kyseltiin lähtisikö joku hänen kanssaan pelamaan headsuppia isosta summasta? Oliko joku oikeasti hyvä pelaajaa joka oli ihan tiltissä vai joku aito maniac? En jäänyt ottamaan selvää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Morgoth kirjoitti:
Itselle kävi kerran vähän vastaavasti. Pöytää tuli kaveri, joka lätki all-in lähes joka käteen. Rahat meni, mutta aina tultiin takaisin uuden kassan kanssa ja välillä kyseltiin lähtisikö joku hänen kanssaan pelamaan headsuppia isosta summasta? Oliko joku oikeasti hyvä pelaajaa joka oli ihan tiltissä vai joku aito maniac? En jäänyt ottamaan selvää.

Ehkä kyseessä oli taktiikka. Annettiin olettaa, että ei osata pelata, ja tällä tavalla olisi saatu joku katiskaan, eli pelaamaan headsuppia hänen kanssaan.
Hyvähän se olisi muutenkin alkuun antaa itsestään pöydässä löysä kuva. Sillä tavalla saattaa jatkossa tehdä hyvät rahat, jos vain kortit osuu.

No itse en tuommoista taktiikka käytä, kun pelikassa on niin pieni, ja ei taitokaan riitä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Huuh... Jonkin aikaa oli tuossa todella hiljaista sittareissa ja turneissa. Tänään sitten napsahti kaksi voittoa putkeen 20 osallistujan 10+1e -turnauksissa. Lämmittää mieltä kieltämättä. Oikein en osaa vielä päättää, että kumpaan sitä panostaisi enemmän - ring gameen vai turnaujaisiin. Ensimmäiset ovat minulla kulkeneet paremmin, mutta jälkimmäisessä on sitä jotain enemmän.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
sopuli kirjoitti:
Huuh... Jonkin aikaa oli tuossa todella hiljaista sittareissa ja turneissa. Tänään sitten napsahti kaksi voittoa putkeen 20 osallistujan 10+1e -turnauksissa. Lämmittää mieltä kieltämättä. Oikein en osaa vielä päättää, että kumpaan sitä panostaisi enemmän - ring gameen vai turnaujaisiin. Ensimmäiset ovat minulla kulkeneet paremmin, mutta jälkimmäisessä on sitä jotain enemmän.

Kannattaa pysyä niissä missä pärjää. Itselle rahapöydät tuntuvat olevan
lähes ylitsepääsemättömiä (toki pienillä limiteillä tulee voittoa), mutta sittarit
taas kulkevat täysin eri malliin. Niissä yleensä hallitsen peliä isommillakin
buy-inneillä ja rahoille pääsen todella usein.
 

Morgoth

Jäsen
sopuli kirjoitti:
Oikein en osaa vielä päättää, että kumpaan sitä panostaisi enemmän - ring gameen vai turnaujaisiin. Ensimmäiset ovat minulla kulkeneet paremmin, mutta jälkimmäisessä on sitä jotain enemmän.

Turnauksen voitosta saa mielestäni paremman fiiliksen. Rahapyödässä pelaaminen on sellaista jauhamista eikä ilo isonkaan voitetun potin jälkeen mielestäni ole yhtä suuri kuin jonkun turnauksen voiton jälkeen. Ovathan nuo sittarit myös melko 'tuottoisia' ja rahasijoille pääsee kohtuullisen usein.

Ehkä jos haluaisi enemmän voittaa rahaa niin kannattaisi pelata rahapöytiä...?
Mutta ei itseäni ainakaan hirveästi kiinnosta ajatus vain multitablettaa montaa tuntia ja yhden rahapyödän jauhaminen kerralla on taas vähän boring...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Morgoth kirjoitti:
Ehkä jos haluaisi enemmän voittaa rahaa niin kannattaisi pelata rahapöytiä...?
Mutta ei itseäni ainakaan hirveästi kiinnosta ajatus vain multitablettaa montaa tuntia ja yhden rahapyödän jauhaminen kerralla on taas vähän boring...

Olen antanut itselleni ymmärtää seuraavaa sittareista:

- Sittareissa on se hyvä puoli, että niiden kesto on ennakoitavissa. Jos osut hyvään rahapöytään, niin pois ei kannata lähteä ja menee taas kerran yöunet:)
- Sittareissa on pienempi varianssi.
- Eteneminen täydestä pöydästä HU-tilanteeseen on monen mielestä hauskempaa kuin rahapöydän jauhaminen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Rahapöydissä ja turnauksissa on sellaiset erot omasta mielestäni, että rahapöydässä pitää pelata ehdottomasti tiukkaa ja agressiivista, kun taas turnauksissa voi joskus vähän löysätäkin, kokeilla ja hiillostaa. Näin niin kuin karkeasti. Tämä siksi, että turnauksissa kuitenkin sinulla on kädessä merkkejä, rahapöydässä taas kaikki on oikeaa rahaa - harvemmin on "varaa" lähteä liikaa hiillostamaan.

Itse tykkään pelata rahapöytääkin ihan siitä syystä, että sieltä saa monesti ihan hyvää tuottoa, jos pöytään sattuu tulemaan paisteja, jotka lähtee katsomaan potin korotusta suoran välivedoillaan tai lähtee maksamaan 5xBB;n korotuksia 58o:lla. Kuitenkin näitä paisteja on exponentiaalisesti enemmän jo 0.1/0.2 pöydissä kuin 0.25/0.5 -pöydissä, joten jos oikeasti haluaa tehdä elantoa pokeria pelaamalla, pelaajat ovat keskimäärin todella hyviä.

Turnauksissa taas itseäni kiehtoo se, että $10 panoksella voi hyvin pelatessa (ja pientä tuuria käyttäen) saada monta sataa takaisin - tällaiset jättipotit on siellä helpommin tavoitettavissa.

Ota sitten selvää, mitä yritin sanoa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
- Eteneminen täydestä pöydästä HU-tilanteeseen on monen mielestä hauskempaa kuin rahapöydän jauhaminen.
Itsehän en rinkejä pelaa, joten ei ole vertailukohtaa. Mutta nuo sittarit ovat kyllä niin kiehtova maailma, että niitä pelaa ihan vain pelaamisen ilosta. Minä en siis suunnittele rikastuvani pokerilla, joten minulle ne riittävät oikein hyvin. Oikeastaan ainoa huono puoli niissä on, jos joutuu täysin väärään seuraan (harvemmin kyllä noissa parin taalan pöydissä itseään täysin paistiksi tuntee), ei voi vaihtaa pöytää. Pois kyllä pääsee, mutta tuotto jäänee negatiiviseksi.

Ilman aasinsiltaa voisin kysäistä viisaammilta, mikä on suositeltava pelitapa, kun floppi ei osu? Jos on liikkeellä pikkuparilla tai vetokädellä, kippaaminen on toki helppoa, kun vastustaja tööttää. Mutta jos onkin esim. lyönyt ensimmäisenä AKs kourassa ja näennäisesti vaarattoman näköisen flopin jälkeen vastustaja lyö reilusti, vaikka olisit tehnyt continuation betin? Kannattaako maksaa viimeinenkin kortti vai luopua suosiolla? Miten paljon on merkitystä sillä, monta pelaajaa on vielä potissa mukana? Internet-peleissä kun on niin pirun rajallisesti aikaa ja mahdollisuuksia vastustajan lukemiseen. Ja parhaassa tapauksessa tuohon tilanteeseen joutuu jo turnauksen ensimmäisessä jaossa, jolloin et voi todellakaan tietää vastustajista mitään.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Miten pelaisitte eli kädessä TT. Kaveri reissanu alkupositiosta ennen floppia perus 4xbb, minä kutsuin (virhekö?Oisko re-raise ollu paikallaan). Ei muita floppiin. Potin koko tässä vaiheessa joku 4 taalaa. Floppi 337 (rainbow), eli kädessä vieläkin pöytää korkeampi pari. Potin kokoinen raise (4taalaa), kaveri re-raisee saman verran (4 taalaa).

No maksoin re-raisen, turni toi 9 pöytään. Tässä vaiheessa tein taas ilmeisesti virheen, checkaamaalla. Kaveri lyö 8 taalaa...

Mitä tuossa ois pitänyt tehdä? Meikä foldas isomman parin pelossa, tietenkin pelkät ylikortit (AK, AQ, AJ....) ois ollu mahdollisuus.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
TT ja JJ on molemmat erittäin v-mäisiä käsiä pelata, yleensä pre-flopissa yritän esittää nauloja. Olisin itse todennäköisesti betsannut tuon checkin sijaan ja re-reissun tullessa kipannut. Toisaalta sekin riippuu paljon siitä, millainen profiili vastapuolella on ja mikäli ei ole, hänen stackistaan voi päätellä myös jotain.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
Pistä Ossi esimerkki ;)
Pistän sitten, kun tulee seuraavan kerran vastaan. Katson vaikka piruuttani AK:lla loppuun asti, maksoi mitä maksoi. Ja sitten analyysi-ihmeille töitä ;)

Itse asiassa löysin continuation-hakusanalla pokeritiedon keskustelusta aika valaisevan ketjun aiheesta. Valaisevaa siinä oli lähinnä se, että muillakin on uskonpuutetta ja toistuvia virheitä pelissään. En ole siis maailman ainoa virheitä tekevä pelaaja.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No niin, tällainen käsi sattui eteen, jonka veistelen tähän käsin (kerran jo vannoin, että en pelaa saitilla, josta ei saa järkevästi hand historyä...):

10+1 kahden pöydän sittari:

Aikas lailla alussa, stackit melkein kaikilla noin kahdessa tonnissa, blindit 25/50, käteen QQ.

MP1 limp
sprukts(SB) raise to 200
BB call
MP1 call

Potti 600, flop TJK rainbow.

Mitä tekee sprukts?

edit: korjasin raisen määrän...
edit2: nyt se on oikein...
edit3: No voi vit**, unohdin oman käden tuosta kuten E kommentoi :)
 
Viimeksi muokattu:

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mestaruusturnauksessa joku vihjaisi Partylle saatavasta ilmaisesta rahasta. Perjantaina heti pistin "hakemuksen" sisään, ja tänään tupsahti 50$ pelitilille. (25$ saa lisää olisiko ollut 500:n rake-käden jälkeen ja oikeuden kotiutukseen). Tahtoisin näin esittää kiitoksen, ja kannattanee muidenkin hakea ilmaiset rahat pois jos Partylle ei vielä tiliä ole. Pokercodes on sivusto minkä kautta rahat sai. Nyt ei kun hakkaamaan ja toivomaan että kotiuttamaankin asti pääsee.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Mitä tekee sprukts?

sprukts bettaa ehdottomasti korteista riippumatta noin potin. Mikäli tulee reissua, kannattaa harkita kippaamista - näin ihan tietämättä kättäsi. Oletettavasti toiset ovat asettaneet sinut AK, AQ, AJ tai parin käsiin, jolloin uskoisin pikkuparien ja AXien kippaavan samantien.

Jos taas floppasit nutsisuoran, kannattaa miettiä, haluatko porukan ulos.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
sprukts bettaa ehdottomasti korteista riippumatta noin potin. Mikäli tulee reissua, kannattaa harkita kippaamista - näin ihan tietämättä kättäsi.

Köh köh... Tosiaan, käsi oli QQ, ja tällaisen käden pelasin tänään. Nyt en ainakaan pelaa enää saiteilla, josta ei saa käsihistoriaa ulos.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sopuli kirjoitti:
Potti 600, flop TJK rainbow.

Paha tilanne. Ilmaista korttia ei haluaisi tietenkään kenellekään antaa, mutta vaikka siellä olisi K osunut on sulla silti ainakin 8 outtia. Itse löisin tuossa tilanteessa ehkä sellaisen 300 betin, toivoen suoran vedon foldaavan. Jos sieltä tulee reraise ollaan perässä ja on katsottava pot oddsien mukaan kannattaako maksaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Seat 1: easty555 ($21.60 in chips)
Seat 4: Repe82 ($45.10 in chips)
Seat 6: JimsJigs ($27.45 in chips)
Seat 8: Myytti79 ($13.70 in chips)
ANTES/BLINDS
easty555 posts blind ($0.15), Repe82 posts blind ($0.25).

Repellä kädessä AD,AH

PRE-FLOP
JimsJigs bets $1.50, Myytti79 folds, easty555 folds, Repe82 bets $5, JimsJigs calls $3.75.

FLOP [board cards AS,9H,10S ]

Tilanne tämä. Kysymys kuuluu mitä minä teen seuraavaksi? Ja miksi? Minulla tuossa siis puheet ennen tuota JimJigsiä.

EDIT: Unohtui nuo omat aloituskortit.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Jos lyöt, niin pöydän ässä saattaa karkottaa pelaajan pois. Toisaalta värin ja suoran vedon takia olisi hyvä ottaa pot-oddsit pois kaverilta. Tietysti siellä on oltu liikenteessä jollain K-K Q-Q K-Q korteilla, joten aika kinkkinen tilanne. Koputus antaisi vastustajalle mahdollisuuden äärettömiin oddseihin, toisaalta vastustajan mahdollisen ison lyönnin jälkeen kunnon reissu tekisi oikein hyvää ja vastustaja joko foldaisi tai itkisi lopussa.

50%:n nosto olisi ehkä oma ratkaisu. Värin tai suoran suhteen se olisi virhe, mutta sellaista se on.

edit: tietysti riippuu siitä, laskeeko vastustaja oddseissa riverin olevan ilmainen vai vainko turniin saakka.
 
Viimeksi muokattu:

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
repe_joke kirjoitti:
Repellä kädessä AD,AH

PRE-FLOP
JimsJigs bets $1.50, Myytti79 folds, easty555 folds, Repe82 bets $5, JimsJigs calls $3.75.

FLOP [board cards AS,9H,10S ]

Tilanne tämä. Kysymys kuuluu mitä minä teen seuraavaksi? Ja miksi? Minulla tuossa siis puheet ennen tuota JimJigsiä.

Repe puhuu flopin jälkeen ennen Jims:iä, koska Myytti79 on dealerin paikalla.
Itse betsaisin aika paljon (?), koska Repellä on sillä hetkellä paras käsi. Mutta mun neuvoihin ei kannata luottaa, koska en ole hyvä pelaaja. Ja oddseista ei mulla ole mitään hajua.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
repe_joke kirjoitti:
Tilanne tämä. Kysymys kuuluu mitä minä teen seuraavaksi? Ja miksi? Minulla tuossa siis puheet ennen tuota JimJigsiä.

Päätäisin, että yritänkö kasata suurempaa pottia riskillä(check) vai otanko suoralla betillä oddsit pois. Milhousen 50% on liian vähän tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös