Pokerikeskustelu

  • 901 701
  • 6 377

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuamas kirjoitti:
- Itse agressiivisena turnauspelaajana löisin hilut keskelle. Mutta todennäköisesti pokeria enemmän analyyttisesti pelanneet käskevät joka reissaamaan potin verran tai tsekkaamaan ja toivoa, että kaveri reissaa.

Löisit 7x potin johtohanskalla? Mistä luulisit johtuvan, että sinua ei kehoteta niin tekemään?

Tuo ei ole aggressiivisuutta vaan tyhmyyttä. Partylla kyllä näkee tuommoisia puskuja flush drawlla. Niitä on sitten kiva maksella bottom pairilla.

Partylla tuo voikin onnistua, että saa hyvät maksut johtokädellä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Murmeli kirjoitti:
Tai kysytäänpä ensin, mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Peli siis no-limit turnaus. Stackit minulla ja KingBudsilla reilu 7,000, mulla pikkasen enemmän.
Koska itselläsi ei ole nut flush drawta, tulee ainakin flushin osalta korottaa enemmän kuin normaalisti. Checkaaminen tuntuisi aivan hullulta vaihtoehdolta ja "toivottavasti" et ole sitä mennyt tekemään. Alkupään checkaajien pot oddsit näyttävät sitä paremmilta mitä vähemmän panostat. Viimeinen mahdollinen chaseri pääsisi muiden tullessa mukaan lähes varmasti "halvalla" sisään. Potti kotiin vaan potilla.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Pleksi(t) kirjoitti:
Foorumille piti myös rekisteröityä ja tehdä ne kolme postausta. Perjantaina taisin tehdä hakemuksen, tiistaina viiden jälkeen soi puhelin ja äijä leveällä jenkki-aksentilla kysyi pelaajanimen, jonka jälkeen kiitokset ja rahat tuli tilille.

Jep, rekkasin nyt illalla itseni myös forumille, ja raadoin sinne kokonaista 5 postausta. Nyt sitten vaan odottelen mielenkiintoista puhelinsoittoa rapakon toiselta puolen. Tavoitteena olisi saada kotiutettua ainakin 50$ tuolta, ja samalla rakentaa itselleen pohjakassa tulevia triumfejani varten. Saas nähdä, miten äijän käy.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Milhouse Nixon kirjoitti:
Koska itselläsi ei ole nut flush drawta, tulee ainakin flushin osalta korottaa enemmän kuin normaalisti. Checkaaminen tuntuisi aivan hullulta vaihtoehdolta ja "toivottavasti" et ole sitä mennyt tekemään. Alkupään checkaajien pot oddsit näyttävät sitä paremmilta mitä vähemmän panostat. Viimeinen mahdollinen chaseri pääsisi muiden tullessa mukaan lähes varmasti "halvalla" sisään. Potti kotiin vaan potilla.
En sentään koputtanut pöytää. Tässä pelin loppu:

> EXECUTI0NER checked
> alicesoon65 checked
> yZn bet for 1,000
> KingBuds called for 1,000
> EXECUTI0NER folded
> alicesoon65 folded
> Dealing the turn(9d)

> yZn bet for 1,000
> KingBuds called for 1,000
> Dealing the river(Ah)

> yZn bet for 5,600
> KingBuds went all-in for 5,050
> Extra chips returned to yZn, 550

> KingBuds shows a Flush, Hearts (Ah 10h 8h 7h 2h)
> yZn wins 15,000 with a Flush, Hearts (Ah Kh Jh 7h 2h)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Murmeli kirjoitti:
Noniin, nyt pitää kysellä kanssapelaajilta. Miksi tämän käden hävinnyt haukkui minut idiootiksi?

Ehkä hän kuvitteli olevansa tilanteen herra värin ja suoran vedollaan, ja sitten tämän takia päätti jakaa tietouttaan hävityn käden jälkeen.

Ota noista selvää. Itse olen saanut haukkuja siitä, kun korotan liikaa no-limit pöydässä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Murmeli kirjoitti:
Noniin, nyt pitää kysellä kanssapelaajilta. Miksi tämän käden hävinnyt haukkui minut idiootiksi?

Paha sanoa, en minä ainakaan keksi ihmeempää syytä. Tuo potin panostus menee semi-bluffistakin, kun sinulla on kohtuullisen hyvä positio. Ihan siis ilmankin tuota suurinta paria. Taisi kaveri itse olla se idiootti, kun callasi tuon flopin yli potin panostuksen. Mitä taas tulee tuohon riveriin, niin kaveri tulkitsi sinun tekevän värin bluffin törkeällä overbetillä. Itse pistän sekaisin pieniä bettejä, jotka on helppo callata ja sitten hämäykseksi esim. juuri all in, jonka joku silloin tällöin callaa, kun luulee minun pistävän ainoastaan pieniä value bettejä nuts-käsillä.

Murmeli kirjoitti:
Tai kysytäänpä ensin, mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Peli siis no-limit turnaus. Stackit minulla ja KingBudsilla reilu 7,000, mulla pikkasen enemmän.

Tuo on hieman kaksipiippuinen juttu. Itse olisin lyönyt hieman vähemmän flopilla, ehkä 3/4 pottia. Mielestäni tuolla kädellä kannattaa ottaa rahat pois muilta ja ottaa joku callaaja mukaan. Itse en liikaa pelkäisi suurempaa väriä.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Murmeli kirjoitti:
Noniin, nyt pitää kysellä kanssapelaajilta. Miksi tämän käden hävinnyt haukkui minut idiootiksi?

Tai kysytäänpä ensin, mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Peli siis no-limit turnaus. Stackit minulla ja KingBudsilla reilu 7,000, mulla pikkasen enemmän.

Taisi vaan käämi palaa kaverilla, ihan oikein meni peli sinun osalta. Vastapuoli taas oli turnin jälkeen selkeästi edellä suorallaan, mutta ei kai lyönyt koska oli itselläänkin kohtalainen värin veto. No, se sitten kostautui.

Nyt on sitten Partylla 500 rake kättä tahkottu, aika nopeastihan tuo meni. Limit-pöytiä hakkasin muutamaa samaan aikaan, 99%:sesti olen aiemmin pelannut NL-pöytiä, tavoitteena oli vain saada nopeasti 500 kättä täyteen mahdollisimman pienellä riskillä. Vuoristorataa oli, alku meni limittiä opetellessa, sitten kun pääsi jyvälle alkoi tili karttua. Lopussa taas tuli rolli alas, muutama onnellinen riverin vetäjä tuli vastaan ja meinasi käydä kalliiksi. Ja peli löystyi ihan liikaa kun tavoitteli vain tuota maagista rajaa. Lisäbonuksen kanssa kuitenkin n.60$ tienattu "ilmaiseksi", täytyy sanoa että oli hyvä kampanja.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Footless kirjoitti:
Lyhyellä pokeriurallani saavutin eilen merkittävän merkkipaalun, eli sain ensimmäisen turnausvoittoni. Ja heti perään toisen. Kyseessä olivat vain 5$ sittarit, mutta jännä miten se ensimmäinen voitto vapautti peliä ja jälkimmäisen uskalsi pelata jo paljon rohkeammin, ja paremmin. Tänään sitten onkin mennyt jo paljon huonommin, vaikka yksi rahasija tulikin. Uskomattoman huonoa korttia tulee, pitäisi kai suosiolla lopettaa.

Itsekin pelaan pelkkiä $5 ja $10-sittareita, sekä 5 että 10 pelaajan pöydissä. Ainakin omien kokemuksien mukaan ainakin 5 pelaajan pöydissä pärjää huonommillakin korteilla, kunhan muistaa pitää korotukset riittävän suurina ja seuraamalla vastustajien peliä, sekä käyttämällä hyviä positioita hyödyksi. Lisäksi HU-peliin kannattaa kiinnittää huomiota, koska se on monelle kompastuskivi.

Rahapöydät ei minua oikein nappaa liian mekaanisen pelaamisen takia. Sittareissa on enemmän mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Toki voitotkin jäävät pienemmiksi, mutta ainakin minulle pokeri on enemmän ajanvietettä kuin mahdollisuus tehdä tiliä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onhan tuota palautetta tullut tännekin vastapelaajilta urakalla - yleensä siellä joku lasvegasilainen itkee tyyliin "idiotic call fish" tai jotain vastaavaa.

Yksi esimerkki, jossa vastapelaajalta meni herneet nenään, koska "I have never seen so stupid calls pre-flop", minkä jälkeen "fu, f*king fish", minkä jälkeen samaa vielä jatkui, oli, kun mulla oli BB:ssa kädessä TT ja hän korotti $0.5/$1 rahapöydässä 6xBB pre-flopissa nauloillaan ja katsoin. Floppiin tuli 2-7-T rainbow. Jamppa puski $35 all-in nauloillaan siinä vaiheessa omaa kärkikortin settiäni vastaan ja sai ihan hirveät itkupotkuraivarit, kun ei sitä kolmatta ässää saanutkaan ja tajusi mulla olevan setin. Yleensä nuo itkijät on aina oma lukunsa, ei kerää ainakaan itseltäni arvostusta ollenkaan tuollainen poraaminen - elämä on. Eikä niistä kannata välittää.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekavinta porukkaa on itkijöistä mielestäni ne, jotka möykkäävät sellaisen käden tulosta, jossa itse eivät ole mukana. Eilen Nordicilla ringissä kolme äijää kasasivat .10/.20 pöydässä sellaisen 50$ potin, kaikki korottelemalla reilusti jo pre flop. Lopulta kädet taisivat olla tyyliin KT, JJ, A9. KT voitti, ja joku ulkopuolinen alkoi välittömästi itkemään "KT? WTF". Kädessä kuokkaan ottanut ottanut kommentoi "That's poker", ja tämä vesipää vaan jatkoi: "That's luck" "Idiotic call!" ym. ym.

Miten voi ahdistaa noin pirusti jos toiset lyövät lyömisen ilosta vuoron perään?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
Onhan tuota palautetta tullut tännekin vastapelaajilta urakalla - yleensä siellä joku lasvegasilainen itkee tyyliin "idiotic call fish" tai jotain vastaavaa.

Yksi esimerkki, jossa vastapelaajalta meni herneet nenään, koska "I have never seen so stupid calls pre-flop", minkä jälkeen "fu, f*king fish", minkä jälkeen samaa vielä jatkui, oli, kun mulla oli BB:ssa kädessä TT ja hän korotti $0.5/$1 rahapöydässä 6xBB pre-flopissa nauloillaan ja katsoin. Floppiin tuli 2-7-T rainbow. Jamppa puski $35 all-in nauloillaan siinä vaiheessa omaa kärkikortin settiäni vastaan ja sai ihan hirveät itkupotkuraivarit, kun ei sitä kolmatta ässää saanutkaan ja tajusi mulla olevan setin. Yleensä nuo itkijät on aina oma lukunsa, ei kerää ainakaan itseltäni arvostusta ollenkaan tuollainen poraaminen - elämä on. Eikä niistä kannata välittää.

Mielestäni tässä on hyvä esimerkki siitä, mitä olen yrittänyt miettiä viime aikoina. Kuka callaa panostuksesi? Setillä kaveri olisi varmasti herutellut pienempää bettiä callin toivossa tai checkannut. Tässäkin tapauksessa tuon all innin todennäköisesti callaa ainoastaan se käsi, jolle olet hävinnyt, ja kaiken lisäksi tuollainen over bet paljastaa usein kätesi heikkouden. Jos toinen missaa flopin, niin pienemmälläkin panostuksella saa sen foldin ulos. Ja jos siellä jollain on se kymppipari tai yli kymmenen taskupari, niin et sinä halua kaveria ulos potista. Oma panostuksesi pitää huolen siitä, että oddsit ovat puolellasi ja helposti. Jos on pakko päättää käsi tuohon, niin voi voi, taitaa olla bankrolli liian pieni...
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Mua ottaa päähän vaan pelaajat siellä NL100 pöydissä , jotka tuovat pöytään sen 20 taalaa mukanaan. Sitten kun saat kaverin ansaan, ni eipä tarviikkaan paljon tienata esim nelosillaan kaverin täpöä vastaan. Tai värillä kolmosia vastaan etc.

Kertokaas mulle kuinka helvetissä te spottaatte ne triplojaan piilottelevat tyypit. Pari kertaa juossa AK:lla juossu (eli pöytä pariuttanut joko K:n tai A:n) ansaan muuten täysin vaarattoman näköiseen pöytään (mun readit näistä on yleensä ollu joko Akuvakortti tai epäonnistunut värin/suoran veto, jota yritetään sitten pelastaa riverillä petsaamalla. Yleensä ne perkeleet vielä vaan callivat perässä riverille asti). Vai onko tuo callaillu justiinsa se juttu mistä pitäisi hälytyskellojen soida päässä, eli jos vien tavallaan omalla petsaamisellani oddsit pois vedoilta?Tuntuu että hirtän aina itseni kolmosia vastaan.

Tänään viimeksi floppasin AK:lla pöytään AA4 (turni ja floppi oli kuraa), ni katkera tapiohan sieltä tuli moikkaamaan lopuksi kun kaveri näytti riverin jälkeen 44. Mut kuinka tuollaisen hanskan voi heittää pois?

Itselle kun käy samallalailla (kädessä JJ, floppi AAJ), ni tottakai vastapelurilla oli kädessä AJ).
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ApZu kirjoitti:
Mua ottaa päähän vaan pelaajat siellä NL100 pöydissä , jotka tuovat pöytään sen 20 taalaa mukanaan. Sitten kun saat kaverin ansaan, ni eipä tarviikkaan paljon tienata esim nelosillaan kaverin täpöä vastaan. Tai värillä kolmosia vastaan etc.

Jos tekee pahaa, niin ajattelepa siltä kannalta, että häviät vai sen $20 kun otat nokkaan.

ApZu kirjoitti:
Kertokaas mulle kuinka helvetissä te spottaatte ne triplojaan piilottelevat tyypit.

Antamalla respektiä kaverin lyönneille ja maksuille? Jos lyöt reilusti haista vittu -floppiin ja kaveri maksaa, niin siellähän saattaa olla jotain kädessä? Setin kippaaminen voi olla aika hankalaa, mutta kyllä kärkipari pitäisi saada tilanteen tullen pakkaan, jos pöytä on tiukka.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milhouse Nixon kirjoitti:
Pot oddseja verrataan todennäköisyyteen saada haluttu käsi jatkossa. Esim. Flush drawn kohdalla flopin jälkeen todennäköisyys saada väri on muistaakseni 35,9%. Turnilla väri tulee n. 24%:sti. Siihen nähden 33% vs. 24% maksu ei ole kannattava.

Mutta, mutta... kun asia ei ole näin yksinkertainen turnin kohdalla. Se muutuu yksinkertaiseksi, jos oletat, että vastustaja kippaa värikortin ilmestyessä pöytään. Näin et kuitenkaan voi olettaa. Varsinkin tällaiseessa pre-flop korotetussa potissa pelurit yleensä rakastavat käsiään ja pelkokortin napsahtaessa pöytään jatkavat lyömistä. kippaisitko itse AAA:n kun se kolmas pelottava värikortti tulee pöytään.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
13~ kirjoitti:
Jos tekee pahaa, niin ajattelepa siltä kannalta, että häviät vai sen $20 kun otat nokkaan.



Antamalla respektiä kaverin lyönneille ja maksuille? Jos lyöt reilusti haista vittu -floppiin ja kaveri maksaa, niin siellähän saattaa olla jotain kädessä? Setin kippaaminen voi olla aika hankalaa, mutta kyllä kärkipari pitäisi saada tilanteen tullen pakkaan, jos pöytä on tiukka.

Just äsken olin samanlaisessa tilanteessa, kädessä AKs. Floppi KT2 (rainbow), Kaveri löi flopilla potillisen, meikä reissas samanverran. Tyyppi callas. Turni toi 4. Löin 8 taalaa ja tuli vaan maksu. Riverillä kuutonen pöytään. Checkasin ja kaveri löi 10 taalaa, en maksanu. Kaveri vilautti TTeet. Eli turpaan ois tullut ja kovaa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
ApZu kirjoitti:
Just äsken olin samanlaisessa tilanteessa, kädessä AKs. Floppi KT2 (rainbow), Kaveri löi flopilla potillisen, meikä reissas samanverran. Tyyppi callas. Turni toi 4. Löin 8 taalaa ja tuli vaan maksu. Riverillä kuutonen pöytään. Checkasin ja kaveri löi 10 taalaa, en maksanu. Kaveri vilautti TTeet. Eli turpaan ois tullut ja kovaa.
Todennäköisyydet, että molemmilla on kolmoset holeparien kautta on n. 1/100 * todennäköisyys omille pocket pair kolmosille. Ihan näin sivuhuomautuksena "vastustajalle".
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Niin tälläistä tilannettako tarkoitat????


Game # 237058832 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Cadiz"
Game ended 2006-02-02 16:40:59 GMT+01:00

Players:
fuknaces (EUR 410,20 in seat 1)
VenoTox (EUR 97,50 in seat 2)
King_Urban (EUR 89,10 in seat 3)
Dionyzo (EUR 165,25 in seat 4)
MINÄ (EUR 89,98 in seat 5)
von_martin (EUR 21,00 in seat 6)
Peder33 (EUR 37,30 in seat 7)
borr444 (EUR 48,95 in seat 8)

Dealer: Peder33
Small Blind: borr444 (0,50)
Big Blind: fuknaces (1,00)

MINÄ was dealt: 9s - 9c

VenoTox Call (1,00)
King_Urban Fold
Dionyzo Fold
MINÄ Call (1,00)
von_martin Call (1,00)
Peder33 Fold
borr444 Fold
fuknaces Check

Flop 6s - Tc - 9d

fuknaces Check
VenoTox Bet (5,00)
MINÄ Raise (10,00)
von_martin Call (10,00)
fuknaces Fold
VenoTox Call (5,00)

Turn 6s - Tc - 9d - 3s

VenoTox Check
MINÄ Bet (14,00)
von_martin All-In (10,00)
VenoTox Fold
MINÄ Payback (4,00)

River 6s - Tc - 9d - 3s - 2h

MINÄ shows: 9s - 9c (three of a kind, nines)
von_martin shows: 6c - 6h (three of a kind, sixes)

MINÄ wins: EUR 51,80 (with three of a kind, nines)
Rake: EUR 2,70
 

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
Paljos on muuten todennäköisyydet sille että, kolme pelaajaa saa kolmoset?
Näin tässä pokerihuoneen freerollissa sellaisen että kolme meni all-inniin, pelimies1 näytti parin seiskoja, kakkonen jätkä parin ja kolmas ässäparin.
Flop:2 J 7, turni A ja riveriltä roska, eli kolmet kolmoset pöytään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Priman verkossa Jatkoaika-nimisessä privaattipöydässä (Private Games - Cash Games) odotellaan muutamaa paistia kynimään minut noin klo 19.40 alkaen. Sitting out siihen asti (tai jos porukkaa pöytään eksyy ja huomaan sen, voin aloittaa aiemminkin).

Eli siis käteispeliä pikkupanoksilla haluavat voivat tulla testaamaan, kuinka paska pelaaja E oikeasti on.

Salasana jatkis
 

Boldin

Jäsen
NordicBet

Pahoittelen hieman asiaankuulumatonta kysymystä, mutta mikähän mahtaa olla pankkitilin swift-koodi, joka vaaditaan kotiutuksen yhteydessä?
Kiitosta jo etukäteen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Boldin kirjoitti:
Pahoittelen hieman asiaankuulumatonta kysymystä, mutta mikähän mahtaa olla pankkitilin swift-koodi, joka vaaditaan kotiutuksen yhteydessä?
Kiitosta jo etukäteen.

Kansainvälinen pankkitunnus kotipankillesi. En tiedä, mikä pankkisi on, mutta oman pankkisi swift löytynee pankkisi kotisivuilta kohtuullisen helposti (ainakin Sampo pankin sivuilta löytyy).

Googlella varmaan löytyy hakusanoilla pankkisi nimi ja swift.
 

MacTavish

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ManU
Innostuin eilen pelaamaan ekaa kertaa Holdemia rahalla PAFin sivuilla. Menin 10+1 sit&go turnaukseen ja pelasin itseäni neljän parhaan joukkoon ja tavoite oli kolmas sija, silloin minulla oli vähän yli 3000$. Seuraava jako antoi mulle naulat (AA) ja vierelläni olelva kaveri reissasi 1000$ ja muut foldasi, eli laitoin all-in tietysti. Kaveri maksoi ja hänellä oli A6, eli hän tarvitsi voittoon kaksi kutosta. Floppi ei antanut mitään, mutta! sekä turnista että riveristä tuli kutonen! Vitutti...
Tietääkö joku jotain näistä ilmaisista turnauksista mistä voi voittaa oikeaa rahaa? Missä ja milloin niitä pelataan? Mikä on pääpalkinto? jne..
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
-danzku- kirjoitti:
Tietääkö joku jotain näistä ilmaisista turnauksista mistä voi voittaa oikeaa rahaa? Missä ja milloin niitä pelataan? Mikä on pääpalkinto? jne..

No esim. Nordicbetillä on 8.2 $50000 freerolli. Pelaajia 12000, joten melko paljon huonommat oddsit saada rahaa kuin sittareista. Tuolla on myös päivittäinen $200 ja $1000 freerollit, joissa ei ole mitään vaatimuksia osallistumiselle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
-danzku- kirjoitti:
Tietääkö joku jotain näistä ilmaisista turnauksista mistä voi voittaa oikeaa rahaa? Missä ja milloin niitä pelataan? Mikä on pääpalkinto? jne..

Google God auttaa tässäkin. Niitä on ihan pilvin pimein.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiintoinen ilmaisturnaus pelataan Ladbrokesilla 14.2. Tuo turnaus tosin vaatiin rekisteröitymisen tuonne pokerin keskustelupalstalle. Kaverit kertoivat, että viimeksi kun vastaava pelattiin joulukuussa pelaajia oli 125. Nyt tulee varmaan hieman enemmän. Lisätietoa alla olevasta linkistä:
http://www.pokeritieto.fi/Nettipokeriuutiset/p2_articleid/1387
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös