PlayStation 5

  • 171 641
  • 823

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Suosittelen tutustumaan Tetsuya Mizuguchin tuotantoon, eli
  • Rez Infinite - psykedeelinen ammuskelupeli, jossa pelaaminen vaikuttaa musiikkiin. 2000-luvun alun EDM:n ystäville ehdottomasti, mutta miksei muillekin. Yksi tähtäysvaihtoehto on pelkästään silmillä, mikä toimii oikein hyvin.
  • Tetris Effect - kaikkihan on jo Tetristä pelannut, joten miksi pelaisi uudestaan? Yhtälailla kuin Rez, peli nojaa vahvasti "synestesiaan", pelaaminen muuttaa äänimaailmaa ja myös visuaaleja. Ehdottomasti paras versio Tetriksestä ikinä, etenkin VR:llä.
  • Humanity - ilmestyi juuri, jos tilaat PS+ Extraa niin kuuluu kokoelmaan. Pikaisesti vilkaistuna vaikuttaa 3D-Lemmings -kloonilta, mutta ei tuo kuvaus tee pelille oikeutta. Sopuleita (tai tässä tapauksessa ihmisiä) toki johdetaan paikasta X paikkaan Y, mutta siihen yhtäläisyydet loppuukin. Ihmisiä riittää loputon virta ja niitä saa tappaa ihan niin paljon kuin lystää, tarkoituksena on saada muutama "erikoisihminen" virran mukana maaliin. Oikein mainio puzzle-peli, vaikka taustatarina onkin melkoista höttöä (tarinan suhteen tämä ei ole mikään "Talos Principle").
Tuo Humanity onkin ollut ostoslistalla julkaisusta lähtien. Lemmmingsiä tuli skidinä pelattua ja tykkäsin silloin, joten miksei tämän päivän standardeihin jalostettu versiokin toimisi. Tai no, grafiikoiltaan tuo on jostain vuosituhannen taitteesta, mutta ei tässä genressä liene iso miinus.

Tuo tosin vaikuttaa peliltä, jossa VR-lasit eivät tuo mitään kovin olennaista lisää.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tuo tosin vaikuttaa peliltä, jossa VR-lasit eivät tuo mitään kovin olennaista lisää.
Tämä totta kyllä, lähinnä VR-tuki löytyy (ja tietyllä tavalla pikkaisen lisäarvoa, tulee sellainen "jumala ohjaamassa viattomia seuraajia"-fiilis). Sen sijaan sekä Rez Infinite ja Tetris Effect ovat täysin eri kokemus.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä annan kyllä suosituksen myös No Mans Skyn VR-versiolle. Tai siis peli on pelattavissa lasien kanssa. Se kun ensimmäistä kertaa VR-lasit päässä meni oman avaruusaluksen ohjaimiin ja nousi planeetalta avaruuteen… hienoimpia kokemuksia pelaamisen saralla meikällä.
 

Spire

Jäsen
Kuvitellaan (todellinen) tilanne että olisin lainannut kirjastosta pelin, jota olen nyt pelannut pari viikkoa. Jos ostan saman pelin fyysisenä kaupasta, niin säilyykö kirjaston pelin tallennukset tällä uudelle pelille? Järki sanoo että täytyy säilyä, mutta pakko varmistaa vielä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kuvitellaan (todellinen) tilanne että olisin lainannut kirjastosta pelin, jota olen nyt pelannut pari viikkoa. Jos ostan saman pelin fyysisenä kaupasta, niin säilyykö kirjaston pelin tallennukset tällä uudelle pelille? Järki sanoo että täytyy säilyä, mutta pakko varmistaa vielä.
PS4:llä ainakin eri alueiden pelien tallennukset eivät toimineet ristiin, mutta kunhan ostat pelin Suomesta (tai todnäk Euroopasta), pitäisi toimia, olettaen että kirjaston kopio on suomalainen julkaisu.

Selkämyksen* alareunassa ja levyn lukupuolella on koodi, josta alueen tunnistaa. Jos pystyt varmistamaan että se täsmään ennen ostosta, tallennus toimii 100% varmasti.

EDIT: Tämä kaikki siis PS4:ään perustuen, vahva oletus että PS5 toimii samalla logiikalla.

(* Onko selkämys oikea sana? No kuitenkin se osa, joka näkyy, kun pelit on hyllyssä rivissä.)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Kuvitellaan (todellinen) tilanne että olisin lainannut kirjastosta pelin, jota olen nyt pelannut pari viikkoa. Jos ostan saman pelin fyysisenä kaupasta, niin säilyykö kirjaston pelin tallennukset tällä uudelle pelille? Järki sanoo että täytyy säilyä, mutta pakko varmistaa vielä.

Luulisi että säilyy koska jos pelissä pelataan oman accountin kautta niin sillähän ei pitäisi olla merkitystä missä fyysisesti peliä pelaa eli kotona omalla konsolilla vai muualla eikä myöskään sillä onko käytössä kokoajan sama levy tai digitaalinen versio jossakin.

Itse olen pelannut joskus oman accountini kautta Änäriä jossakin muualla toisen konsolin sekä siinä olleen levyversion kautta. Omat tallennukseni ovat olleet käytettävissä.

Kirjaston pelien lainaukseen itse ainakin suhtaudun varauksella. Syynä on että mahdolliset naarmut levyissä voivat käsittääkseni teoriassa rikkoa konsolin. Ainakin CD-levyjen/DVD-levyjen/Blue-Rayden kohdalla riski on olemassa. Kirjaston levyissä onkin maininta "mikäli levy rikkoo asiakkaan soittimen ei kirjasto ole korvausvelvollinen" tai jotakin tuonnepäin. Kyllähän tietenkin samasta syystä kaikki naarmuuntuneet levyt voivat rikkoa soittimen olivatpa ne kirjaston tai omia.

Joskus takavuosina lainasin levyjä kirjastosta mutta aikoihin en ole sitä tehnyt enää. Ei ole oikein ollut muutenkaan tarvetta. Nykyään saa samat biisit digitaalisena sekä leffoja voi katsoa diginä. Toki osassa levyissä on hienot kansilehdet joita toki voi lueskella vaikka ei levyä laittaisi soittimeen. PS5 ei tosin käsittämättömästi tue CD:ä joten sillä ei niitä voikaan kuunnella mutta DVD/Blue-Ray-leffoja voi katsella.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Luulisi että säilyy koska jos pelissä pelataan oman accountin kautta niin sillähän ei pitäisi olla merkitystä missä fyysisesti peliä pelaa eli kotona omalla konsolilla vai muualla eikä myöskään sillä onko käytössä kokoajan sama levy tai digitaalinen versio jossakin.

Itse olen pelannut joskus oman accountini kautta Änäriä jossakin muualla toisen konsolin sekä siinä olleen levyversion kautta. Omat tallennukseni ovat olleet käytettävissä.

Kirjaston pelien lainaukseen itse ainakin suhtaudun varauksella. Syynä on että mahdolliset naarmut levyissä voivat käsittääkseni teoriassa rikkoa konsolin. Ainakin CD-levyjen/DVD-levyjen/Blue-Rayden kohdalla riski on olemassa. Kirjaston levyissä onkin maininta "mikäli levy rikkoo asiakkaan soittimen ei kirjasto ole korvausvelvollinen" tai jotakin tuonnepäin. Kyllähän tietenkin samasta syystä kaikki naarmuuntuneet levyt voivat rikkoa soittimen olivatpa ne kirjaston tai omia.

Joskus takavuosina lainasin levyjä kirjastosta mutta aikoihin en ole sitä tehnyt enää. Ei ole oikein ollut muutenkaan tarvetta. Nykyään saa samat biisit digitaalisena sekä leffoja voi katsoa diginä. Toki osassa levyissä on hienot kansilehdet joita toki voi lueskella vaikka ei levyä laittaisi soittimeen. PS5 ei tosin käsittämättömästi tue CD:ä joten sillä ei niitä voikaan kuunnella mutta DVD/Blue-Ray-leffoja voi katsella.
Eikös tuossa tilanteessa vaadita plus-jäsenyys jos jatkat peliä muulla kuin omalla konsolilla? Nyt kun tuo jäsenyyskäytäntö uusittiin niin en ole enää hirveän perillä noista.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Eikös tuossa tilanteessa vaadita plus-jäsenyys jos jatkat peliä muulla kuin omalla konsolilla? Nyt kun tuo jäsenyyskäytäntö uusittiin niin en ole enää hirveän perillä noista.

Niin en ole aivan perillä minäkään mitä plus-jäsenyys tällaisiin vaikuttaa koska itselläni on ollut jäsenyys voimassa niin kauan kun Pleikalla olen pelannut eli vuodesta 2017 joten nuo että voi pelata muualla kuin omalla konsolilla ovat olleet itselleni kokoajan voimassa. Siis jos plus-jäsenyys tuohon vaaditaan.

Sen tiedän että plus-jäsenyys (se halvinkin) sisältää pilvitallennustilaa johon voi ne tallennukset laittaa. Mutta sitä en tiedä vaaditaanko tuota jos oman accountin kautta jatkaa peliä muualla eli meneekö ne pelin tallennukset pelin palvelimeen myös ja varmuuskopiot plus-jäsenien pilveen. Eli riittääkö se että jos oman accountin kautta pelaa että on se account ja sillä pelissä jolloin tallennus menisi pelin omaan palvelimeen.

Plus-jäsenyyttä olen pitänyt voimassa ensi sijassa onlinepelaamisen takia alusta lähtien ja kaikki muu on tullut kylkiäisenä bonuksena. Plus-peleissä on välillä ihan hyviä helmiä kuten kohta tuleva NBA ja sitten on ollut mm. Battlefield, Bloodborne, Detroit Become Human jne. sekä pilvitallennustila on hyödyllinen ominaisuus.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tilasin tänään Joensuun Gigantista digitaalisen version, kun niiden myymälässä ei ollut kyseistä mallia. Hintaa jäi 449,10€ (Joensuun kaupungin työntekijänä saan 10% alennuksen Gigantista) + postimaksut 4,90€. Pitäisi tulla postiin elokuun kahdeksantena päivänä.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Poika (17v) osti itselleen ps5. Hänelle on joskus vuosia sitten luotu ns. mun tilin alle lapsitili, saako tuon jotenkin poistettua/ muutettua ettei olisi enää sidoksissa mun tiliin? Ps:n sivujen mukaan ei saa poistettua lapsitiliä, muuttuuko tuo aikuistiliksi kun lapsi täyttää 18v? Saako syntymäajan muutettua jostain?

Lähinnä ongelma on se että kun on ps4:lle ostanut mun psn tilin kautta pelejä niin nyt on oltava minunkin tili tuolla hänen pleikkarillaan että ne pelit siirtyi. Ei näköjään edelleenkään pysty ostamaan kuin mun tilin lompakon kautta, jos ostaa omalla tunnuksellaan mun tilin lompakon kautta niin onko pelit hänen tilillään vai mun, eli jos poistan oman tilini hänen konsoliltaan niin jääkö ne pelit kuitenkin hänen käyttöönsä?

Kiitos jos joku osaa vastata.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Poika (17v) osti itselleen ps5. Hänelle on joskus vuosia sitten luotu ns. mun tilin alle lapsitili, saako tuon jotenkin poistettua/ muutettua ettei olisi enää sidoksissa mun tiliin? Ps:n sivujen mukaan ei saa poistettua lapsitiliä, muuttuuko tuo aikuistiliksi kun lapsi täyttää 18v? Saako syntymäajan muutettua jostain?

Lähinnä ongelma on se että kun on ps4:lle ostanut mun psn tilin kautta pelejä niin nyt on oltava minunkin tili tuolla hänen pleikkarillaan että ne pelit siirtyi. Ei näköjään edelleenkään pysty ostamaan kuin mun tilin lompakon kautta, jos ostaa omalla tunnuksellaan mun tilin lompakon kautta niin onko pelit hänen tilillään vai mun, eli jos poistan oman tilini hänen konsoliltaan niin jääkö ne pelit kuitenkin hänen käyttöönsä?

Kiitos jos joku osaa vastata.


Tuolta reddit ihmeellisessä maailmassa neuvottu miten iän voi vaihtaa ainakin
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Onpa skeidoja ohjaimia tai huono säkä. Todella pienellä käytöllä on ja yhdessä yksi nappi pimeänä ja toinen vaan vilkuttaa eikä yhdistä mihinkään. Kai pitää jotain tarvikekamaa seuraavaksi kokeilla.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Tuli perjantaina ostettua PS5. Kyllähän noita pelejä ennestään tietää jo, mut kysytään silti täältäkin suosituksia. Mitkä on parhaita pelejä, mitkä näyttää eron, et nyt on PS5 eikä PS4? Laajat ja avoimet maailmat kiinnostaa eniten, mut pelaan muutakin. Aloitin The Last of Us 2 just. Änäriin ehkä teen paluun vuosien tauon jälkeen ihan omalla pelillä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tuli perjantaina ostettua PS5. Kyllähän noita pelejä ennestään tietää jo, mut kysytään silti täältäkin suosituksia. Mitkä on parhaita pelejä, mitkä näyttää eron, et nyt on PS5 eikä PS4? Laajat ja avoimet maailmat kiinnostaa eniten, mut pelaan muutakin. Aloitin The Last of Us 2 just. Änäriin ehkä teen paluun vuosien tauon jälkeen ihan omalla pelillä.
Horizon: Forbidden West*) jos haluat laajan maailman jossa on silmäkarkkia vaikka muille jakaa. Mutta tuo on jatko-osa, suosittelen pelaamaan Horizon: Zero Dawn:in eka (jos et ole vielä pelannut), koska vaikka tarjolla on pieni synopsis että mitä tapahtunut tähän mennessä, niin se ei oikein riitä. Zero Dawn on saanut PS5-patchin, että pyörii 60fps (vaikkei muita parannuksia olekaan).

*) Juu, tuo on "cross-gen"-peli, eli ilmestyi myös PS4:lle. Mutta jos vertailee noita versioita, niin todellakin näyttää eron että on PS5 eikä PS4.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Horizon: Forbidden West*) jos haluat laajan maailman jossa on silmäkarkkia vaikka muille jakaa. Mutta tuo on jatko-osa, suosittelen pelaamaan Horizon: Zero Dawn:in eka (jos et ole vielä pelannut), koska vaikka tarjolla on pieni synopsis että mitä tapahtunut tähän mennessä, niin se ei oikein riitä. Zero Dawn on saanut PS5-patchin, että pyörii 60fps (vaikkei muita parannuksia olekaan).

*) Juu, tuo on "cross-gen"-peli, eli ilmestyi myös PS4:lle. Mutta jos vertailee noita versioita, niin todellakin näyttää eron että on PS5 eikä PS4.
Joo, no ton tiedän silleen ja on kyl varmasti hyvä. Kahta peliä en välttämättä "jaksa", et jos tulee ostettuu ni ehkäpä tuolla uudella vaan.

Omat lempipelit "modernina aikana" on Fallout 3 ja RDR2. Hyviä haahuilupelejä. Fallout 4 löytyy myös, mutta oli liikaa näpertelyä, haarniskoiden ja tavaroiden kanssa. Omaa pelimakua vaan vähän kuvailin noilla.

Harmi, että noille peleille ei ole hetkeen jos ollenkaan tulossa jatkoa PS5:lle. Toivottavasti edes GTA6 tulisi siedettävän ajan päästä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli perjantaina ostettua PS5. Kyllähän noita pelejä ennestään tietää jo, mut kysytään silti täältäkin suosituksia. Mitkä on parhaita pelejä, mitkä näyttää eron, et nyt on PS5 eikä PS4? Laajat ja avoimet maailmat kiinnostaa eniten, mut pelaan muutakin. Aloitin The Last of Us 2 just. Änäriin ehkä teen paluun vuosien tauon jälkeen ihan omalla pelillä.
Varoitus, että The Last Of Us 2 on kuningaspeli. Sen jälkeen kestää hetki, että minkään muun pelin taistelusysteemi ja tarinankuljetus tuntuu miltään.

Minulta varovainen suositus kotimaisen Remedyn Control -pelille. Maailma ei välttämättä ole niin laaja ja avoin mitä haet, mutta siinä seikkaillaan kuitenkin avoimessa massiivisen kokoisessa ja järjettömän yksityiskohtaisessa Federal Bureau Of Control -rakennuksessa. Se kätkee sisälleen vaikka mitä.

Peli käynnistyy kuin joku hyvä David Fincherin trilleri, eli imaisee saman tien otteeseen. Tarina on selkeästi hieman aikuisempaan makuun. Taistelu hajoavassa ympäristössä jossa voit viskoa mitä tahansa löytämiäsi esineitä vihollisia kohti on hyvinkin tyydyttävää.

Pelistä löytyy PS5:lle ehostettu Ultimate Edition versio joka näyttää omaan silmääni upealta.

Muutamia ärsyttäviä juttuja pelissä on (sekavahko kartta jonka myötä suuntavaisto joskus katoaa ja välillä tallennuspisteet ovat aika pitkällä toisistaan). Plussia kuitenkin huomattavasti enemmän kuin miinuksia. Pelailin pelin tuossa alkuvuodesta ja huomaan ajattelevani sitä vieläkin ja haluaisin palata sen maailmaan piakkoin uudelleen.

Jos jotakuta kiinnostaa rehti putkijuoksu, niin Dead Spacen remakea ei voi liikaa suositella. Saakeli kun on viihdyttävää ja sopivalla tavalla ahdistavaa pelattavaa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tuli perjantaina ostettua PS5. Kyllähän noita pelejä ennestään tietää jo, mut kysytään silti täältäkin suosituksia. Mitkä on parhaita pelejä, mitkä näyttää eron, et nyt on PS5 eikä PS4? Laajat ja avoimet maailmat kiinnostaa eniten, mut pelaan muutakin. Aloitin The Last of Us 2 just. Änäriin ehkä teen paluun vuosien tauon jälkeen ihan omalla pelillä.
Paras - Horizon Forbidden West
Kakkonen - Deathloop
Kakkonen - Elden Ring
Kolmonen - God of War Ragnarök

Vasta nähtynä huikea - Final Fantasy XVI
Kokeilunarvoinen - Ghost of Tsushima

Saiko joku muuten Horizon Forbidden Westissä 120 fps toimimaan? HDMI 2.1 löytyy, mutta epäilen, että en saanut sitä 120 fps päälle.
 

Naimunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Karhut, Chicago Blackhawks
En tiedä mihin ketjuun pitäisi tästä kirjoittaa, mutta on tämän Playstation 5 ohjainten tattien kestokyky kyllä naurettavan huonoa. 3 ohjainta ja kaikissa analogitatit ''paskana'' eli driftaa pelatessa pelejä itsestään. Mitään ei oikein ole tehtävissä, on tullut puhalleltua mahdollisia likapölyjä yms. paineilmalla, puhdistusaineilla ja jopa neulalla yrittänyt kaapia reunoilta. Lisäksi avannutkin yhden ohjaimen, mutta ei.. paskana on.

Huomenna tulossa taas uusi ohjain, jolla pääsee vaihteeksi kunnolla pelaamaan. Saas nähdä kauanko menee, että siinäkin tatit paskana. Ja niin noh.. voihan vika olla pelaajassakin osittain, kun peleinä NHL ja silloin tällöin erilaiset sotapelit kuten CoD, mutta ihan normaalia analogien pyörittelyä itselläni ollut, eikä mitään agressiivista ja mitä nyt erilaisia arvosteluja ohjaimista eri sivuilta lueskellut, niin samaa ongelmaa on ollut monilla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toi änärien ja just CODien paska ohjausskeemahan on syypää noiden tattien hajoamiseen. Ei se tattien rakenne kestä loputtomiin sitä painelua jota noissa peleissä joutuu jatkuvasti tekemään.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
En tiedä mihin ketjuun pitäisi tästä kirjoittaa, mutta on tämän Playstation 5 ohjainten tattien kestokyky kyllä naurettavan huonoa. 3 ohjainta ja kaikissa analogitatit ''paskana'' eli driftaa pelatessa pelejä itsestään. Mitään ei oikein ole tehtävissä, on tullut puhalleltua mahdollisia likapölyjä yms. paineilmalla, puhdistusaineilla ja jopa neulalla yrittänyt kaapia reunoilta. Lisäksi avannutkin yhden ohjaimen, mutta ei.. paskana on.

Huomenna tulossa taas uusi ohjain, jolla pääsee vaihteeksi kunnolla pelaamaan. Saas nähdä kauanko menee, että siinäkin tatit paskana. Ja niin noh.. voihan vika olla pelaajassakin osittain, kun peleinä NHL ja silloin tällöin erilaiset sotapelit kuten CoD, mutta ihan normaalia analogien pyörittelyä itselläni ollut, eikä mitään agressiivista ja mitä nyt erilaisia arvosteluja ohjaimista eri sivuilta lueskellut, niin samaa ongelmaa on ollut monilla.

Ohjaimen kestävyys on tosiaankin surkeaa. Luulisi, että analogitatteja osattaisiin jo tarpeeksi vahvaksi rakentaa kovaankin kulutukseen.
 

Buster

Jäsen
En tiedä mihin ketjuun pitäisi tästä kirjoittaa, mutta on tämän Playstation 5 ohjainten tattien kestokyky kyllä naurettavan huonoa. 3 ohjainta ja kaikissa analogitatit ''paskana'' eli driftaa pelatessa pelejä itsestään. Mitään ei oikein ole tehtävissä, on tullut puhalleltua mahdollisia likapölyjä yms. paineilmalla, puhdistusaineilla ja jopa neulalla yrittänyt kaapia reunoilta. Lisäksi avannutkin yhden ohjaimen, mutta ei.. paskana on.

Huomenna tulossa taas uusi ohjain, jolla pääsee vaihteeksi kunnolla pelaamaan. Saas nähdä kauanko menee, että siinäkin tatit paskana. Ja niin noh.. voihan vika olla pelaajassakin osittain, kun peleinä NHL ja silloin tällöin erilaiset sotapelit kuten CoD, mutta ihan normaalia analogien pyörittelyä itselläni ollut, eikä mitään agressiivista ja mitä nyt erilaisia arvosteluja ohjaimista eri sivuilta lueskellut, niin samaa ongelmaa on ollut monilla.
Itse taitaa joutua ilmoittautumaan samaan kastiin. Toisessa ohjaimessa oikea tatti driftaili yhtäkkiä tuossa kesällä, kun pitkästä aikaa pelailin tauon jälkeen. Jossain määrin sai tosin loppumaan, kun koitti sitä tattia painamalla pyöritellä, että tiedä nyt jos sille vielä jotain saisi jos viitsisi koittaa. Valtavasti innostaa, kun tosiaan nettiä lukiessa on selvästi tehty sekundaa.

Kaksi vuotta sitten ostettu. En pelaa änäriä, ei Fifaa, en fps-ammuntoja ja en ylipäänsä muista pelanneeni mitään peliä, missä oikeaa tattia pitäisi painella pohjaan - vielä vähemmän koko ajan. Football Managerin konsoliversiossakin taisi olla kuitenkin vasen tatti, millä sai kursorin vaihdettua vapaasti ohjattavaksi tai valikoita pitkin meneväksi. Ylipäänsä en ole millään aiemmalla konsolilla pelannut läheskään näin vähän ja nyt sitten ensimmäinen ohjain, mikä menee / on menossa jollain tapaa rikki. E: Eiku PS3:lla joku ohjain lähti takuuseen noin viikossa, kun takanappi jäi pohjaan.

Mutta pakkohan tuohon on uusi paska ohjain ostaa, jos ei tuo normaalisti toimi.
 
Viimeksi muokattu:

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä 4 ohjainta, joita olen yksin pelatessa kierrättänyt, kavereiden kanssa pelataan kaikilla yhtäaikaa aika harvakseltaan, mutta välillä. Konsoli vajaa 2-vuotta vanha. Alkuperäisohjain alkoi pikkuhiljaa dirftata ja viikko sitten kävin vähän kaverilla puhaltelemassa paineilmalla, mutta ei muutosta ellei huonontunut. Huvikseni vielä kilautin Sonyn tukeen, että onko vuoden takuu absoluuttinen - kuulemma on. No, noi on nyt alennuksessa varmaan ensimmäistä kertaa koskaan, niin sain verkkokupasta 45 € uuden, kun se valkoinen ihan käy.

Mutta loppupelissä taitaa olla ainoa tapa, millä tuossa voi päästä halvemmalla, että seuraa aika tarkkaan sen ekan vuoden ja jos yhtään driftaa, niin takuusta uusi sen vuoden sisällä. Onko kukaan avannut tuota PS5-ohjainta? Eli saako sitä driftausta sillä pois? Olen avannut PS4-ohjaimen kun tatti painui jumiin ihme asentoon. Sain sen avaamalla korjattua, mutta ei sitä perkele mielellään tee. Meni varmaan 3 tuntia saada se kasaan ja sen lisäksi se kuitenkin menetti vähän jämäkkyyttään. Ajattelin, että voisihan sen epäkuntoisen availla joku päivä, kun ei häviä mitään vaikka ei saisikaan siitä enää kalua. Mutta ajattelin kysyä ensin, jos joku on avannut, että onko se turha vaiva?
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä 4 ohjainta, joita olen yksin pelatessa kierrättänyt, kavereiden kanssa pelataan kaikilla yhtäaikaa aika harvakseltaan, mutta välillä. Konsoli vajaa 2-vuotta vanha. Alkuperäisohjain alkoi pikkuhiljaa dirftata ja viikko sitten kävin vähän kaverilla puhaltelemassa paineilmalla, mutta ei muutosta ellei huonontunut. Huvikseni vielä kilautin Sonyn tukeen, että onko vuoden takuu absoluuttinen - kuulemma on. No, noi on nyt alennuksessa varmaan ensimmäistä kertaa koskaan, niin sain verkkokupasta 45 € uuden, kun se valkoinen ihan käy.

Mutta loppupelissä taitaa olla ainoa tapa, millä tuossa voi päästä halvemmalla, että seuraa aika tarkkaan sen ekan vuoden ja jos yhtään driftaa, niin takuusta uusi sen vuoden sisällä. Onko kukaan avannut tuota PS5-ohjainta? Eli saako sitä driftausta sillä pois? Olen avannut PS4-ohjaimen kun tatti painui jumiin ihme asentoon. Sain sen avaamalla korjattua, mutta ei sitä perkele mielellään tee. Meni varmaan 3 tuntia saada se kasaan ja sen lisäksi se kuitenkin menetti vähän jämäkkyyttään. Ajattelin, että voisihan sen epäkuntoisen availla joku päivä, kun ei häviä mitään vaikka ei saisikaan siitä enää kalua. Mutta ajattelin kysyä ensin, jos joku on avannut, että onko se turha vaiva?
Mistä ohjain oli ostettu? Ainakin Gigantissa ohjaimen takuu on 2 vuotta. En ole katsonut miten muualla kun oma konsoli ja ohjaimet on tuolta.

Omista ohjaimista toisesta hajosi vasen tatti jollain tapaa ja oli jotain 1,5-2 vuotta vanha ja vein sen Giganttiin. Myyjä tai mikä lie työntekijä sitä kävi vähän tutkimassa ja antoi sitten uuden hyllystä tilalle. Olin kyllä tyytyväinen kun ajattelin ettei heti saisi uutta ohjainta mukaan.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Juuri lähti Telialta tilaukseen, näyttäisi useammalla firmalla olevan tuo 100 € alennus voimassa vielä sunnuntaihin asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös