PlayStation 5

  • 171 671
  • 823

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos ohjainta on vailla niin näyttäisi useammassa paikassa olevan siinä 49 euron kieppeillä. Täytyy itse iskeä ainakin kiinni.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Meille on uusi kone tulossa jouluksi. Samalla ajattelin, että voisin eriyttää pelaamisen omille profiileille, tähän saakka poika siis pelannut samalla profiililla minun kanssani. Pojalla on kyllä oma profiili olemassa, mutta Fortnite aiheuttaa tässä sen ongelman, että joutuisi aloittamaan alusta uudella profiililla. Saako näitä tietoja mitenkään siirrettyä profiilista toiseen, vai onko helpoin tapa nimetä nykyinen oma profiilini uudelleen pojalle ja luoda itselleni kokonaan uusi johon sitten siirtää laskutus- ym. tiedot?
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Jos ohjainta on vailla niin näyttäisi useammassa paikassa olevan siinä 49 euron kieppeillä. Täytyy itse iskeä ainakin kiinni.
Mistä löysit tämän?
VPD:ssa tällainen tarjous vilahti ohjaimista, mutta nyt nostaneet takaisin tuonne 65 euroon. Gigantissa 55€.
Toistaiseksi itsellä harkinnassa tuo Gigantin ohjain + FC24 89€.

Verkkokauppa.comilla on mielestäni toistaiseksi paras tarjous konsoli + ohjain paketista eli 400€.
En itse uskonut ostaessani pari kk sitten 499€ hintaan, että satasen alas tulee. Melkein kaduttaa aiempi ostopäätös, mutta onneksi vaan melkein.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Mistä löysit tämän?
VPD:ssa tällainen tarjous vilahti ohjaimista, mutta nyt nostaneet takaisin tuonne 65 euroon. Gigantissa 55€.
Toistaiseksi itsellä harkinnassa tuo Gigantin ohjain + FC24 89€.

Verkkokauppa.comilla on mielestäni toistaiseksi paras tarjous konsoli + ohjain paketista eli 400€.
En itse uskonut ostaessani pari kk sitten 499€ hintaan, että satasen alas tulee. Melkein kaduttaa aiempi ostopäätös, mutta onneksi vaan melkein.
Taisi olla Citymarketissa plussa-kortilla tuohon 49€ hintaan.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Mistä löysit tämän?
VPD:ssa tällainen tarjous vilahti ohjaimista, mutta nyt nostaneet takaisin tuonne 65 euroon. Gigantissa 55€.
Toistaiseksi itsellä harkinnassa tuo Gigantin ohjain + FC24 89€.

Verkkokauppa.comilla on mielestäni toistaiseksi paras tarjous konsoli + ohjain paketista eli 400€.
En itse uskonut ostaessani pari kk sitten 499€ hintaan, että satasen alas tulee. Melkein kaduttaa aiempi ostopäätös, mutta onneksi vaan melkein.
Ainakin Telialla näkyy olevan.


Edit. Vielä parempi:

 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Prisman asiakasomistajapäiviltä (-15 %) löytyy esimerkiksi viikko sitten ilmestynyt Call of Duty: Modern Warfare III hintaan 50,96 €. Lähtöhintakin oli edullinen (59,95 €), joten nyt lähtee uusi peli halvalla. Hinta diginä PS Storessa edelleen 79,95 €.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko porukalla kokemuksia kovalevyistä PS5:lle? Vakavasti mietin sellaisen hankkimista, koska onhan tuo konsolin oma tallennustila melko pieni. Olisi nopeampi siirtää pelejä kovalevyltä konsolille verrattuna siihen että aina poistaa ja lataa uudelleen.

Ilmeisesti on jotain SSD-kovalevyjä joka ruuvataan sinne konsolin sisälle, mutta vissiin myös vähän isompia ulkoisiakin. Sanotaanko että omat kädentaidot on sellaiset että joku mahdollisimman simppeli ratkaisu kiinnostaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko porukalla kokemuksia kovalevyistä PS5:lle? Vakavasti mietin sellaisen hankkimista, koska onhan tuo konsolin oma tallennustila melko pieni. Olisi nopeampi siirtää pelejä kovalevyltä konsolille verrattuna siihen että aina poistaa ja lataa uudelleen.

Ilmeisesti on jotain SSD-kovalevyjä joka ruuvataan sinne konsolin sisälle, mutta vissiin myös vähän isompia ulkoisiakin. Sanotaanko että omat kädentaidot on sellaiset että joku mahdollisimman simppeli ratkaisu kiinnostaa.

Sisäinen lisämuistipaikka on M.2-versiota, jota ehdottomasti suosittelen, koska vertautuu konsolin omaan muistiin nopeuksissa. Helppo asentaa (mukana olevien) yhden ruuvin ja korokepalan kanssa kuoren alle. Teranen noin satkun hinnoissa. Muistaa vaan ostaa versio, jossa on jäähdytyselementti valmiina. Esim. vaikka Verkkokauppassa suoraan ilmoitetaan PS5-yhteensopivuus.

esim:
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onkos nuo PS5 ohjainet miten pitkäikäisiä? Onko joku saanut ihan käytössä rikki? Mietin ostaisiko varastoon yhden kun kerrankin saa alta viidenkympin, vai onko ihan rahanhukkaa.

Kauhupelien ystävänä olen pitkään miettinyt kunnon pelikuulokkeita ja Sonylta olisi tulossa joulukuussa Pulse Explore korvanapit. Hinta on aivan hävytön 200€, mutta äänenlaadun luvataan myös olevan hävytön. Headsettiä tai korvan yli vedettäviä kuulokkeita ei oikein pitkiä sessioita jaksa, niin nämä napit herätti uteliaisuuden. Jään odottelemaan vielä lisää arvosteluja.


Ihan hirveästi ei Sonyn store ei oman wantlistini perusteella Black fridayn kunniaksi revitellyt. Olisi toivonut useampaa julkaisua sinne 30-40€ hujakoille. The Last Of Us Part 1 (49€) tai Resident Evil 4 (39€) on pienessä pohdinnassa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onko porukalla kokemuksia kovalevyistä PS5:lle? Vakavasti mietin sellaisen hankkimista, koska onhan tuo konsolin oma tallennustila melko pieni. Olisi nopeampi siirtää pelejä kovalevyltä konsolille verrattuna siihen että aina poistaa ja lataa uudelleen.

Ilmeisesti on jotain SSD-kovalevyjä joka ruuvataan sinne konsolin sisälle, mutta vissiin myös vähän isompia ulkoisiakin. Sanotaanko että omat kädentaidot on sellaiset että joku mahdollisimman simppeli ratkaisu kiinnostaa.
Laitetaan tämä oma kokemus lainaukseen. Suhteellisen helppo operaatio. Ulkoiset kovalevyt eivät toistaiseksi tue PS5-pelejä, mutta PS4-pelejä sinne voi toki tallentaa. Ainoa vaihtoehtosi PS5-peleille on siis tällä hetkellä sisäinen palikka.
Laitoin konsoliini viime talvena Corsairin teran kokoisen muistipalikan, jonka tilasin Elisalta. Tällä hetkellä tuolla samaisella palikalla näyttäisi olevan hintaa n. sata euroa. 2-terainen irtoaa 180 eurolla ja 4-terainen kustantaakin sitten jo konsolin hinnan verran (500 €).

Omalla kohdalla tuo terainen lisämuisti on riittänyt vallan mainiosti. En tosin ole mikään HC-pelaaja ja kesällä pelaaminen on muutenkin aika vähäistä. Noita pelejähän voi siirrellä konsolin ja lisäpalikan muistien välillä todella nopeasti. Lisäksi Storesta ostettuja pelejä voi poistaa ja latailla uudelleen tarpeen mukaan. Kymmeniä pelejä siis on aika turhaa pitää samaan aikaan tilaa viemässä.

Alla vielä ohjeet muistipalikan asentamiseen. Minulta operaatio vei aikaa kymmenisen minuuttia.




E
Täsmennetään nyt sen verran, että toki PS5-pelejä voi säilöä ulkoiselle kovalevylle. Niiden pelaaminen ei vain onnistu sieltä käsin.
 
Viimeksi muokattu:

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Onko tuo Dualsense-ohjain hyvän tuntuinen kädessä? Tällä hetkellä käytän pc:llä pelatessa ohjainta kaipaavissa peleissä Xbox One-ohjainta, mutta tuon yhteys koneeseen katkeilee sekä bluetoothilla että tuolla erillisellä pc-mokkulalla. Noita saisi tosiaan tällä hetkellä kohtuulliseen hintaan niin ohjaimen hankinta harkinnassa.

Muoks: Ja jos joltain löytyy kokemuksia ohjaimen käytöstä pc:llä niin kokemuksia jakoon.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Muoks: Ja jos joltain löytyy kokemuksia ohjaimen käytöstä pc:llä niin kokemuksia jakoon.

Hyvä ohjain on ja ihan vaan blutoothilla kiinni koneeseen ja pelaa. Steam mm. tunnistaa automaattisesti Dualsenseksi.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onkos nuo PS5 ohjainet miten pitkäikäisiä? Onko joku saanut ihan käytössä rikki? Mietin ostaisiko varastoon yhden kun kerrankin saa alta viidenkympin, vai onko ihan rahanhukkaa.
Tatit taitaa olla tehdasasetuksena ainakin kaikissa rikki. Itsellä 5 kapulaa ja kaikki alkanut driftaamaan vasemmalle ihan normikäytön jälkeen. Toki näitä voisi Sonyn takuuseen lykkiä, jos jaksaisi, mutta vaikutti sekin aika raskaalta prosessilta ja jonkun tattivikaisen sieltäkin saisi tilalle.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tatit taitaa olla tehdasasetuksena ainakin kaikissa rikki. Itsellä 5 kapulaa ja kaikki alkanut driftaamaan vasemmalle ihan normikäytön jälkeen. Toki näitä voisi Sonyn takuuseen lykkiä, jos jaksaisi, mutta vaikutti sekin aika raskaalta prosessilta ja jonkun tattivikaisen sieltäkin saisi tilalle.
En tiedä mistä olet PS5 konsolisi ostanut, mutta itse olen ainakin vienyt hajonneet ohjaimet suoraan ostopaikkaan ja olen saanut joka kerta saman tien uuden ohjaimen takuun piikkiin.

Viimeisin ohjain on laatukamaa verrattuna aiempiin, kun siinä ei ole mitään ongelmia ja se on kestänyt jo vajaat pari vuotta.

Tosin verrattuna PS4:n alkuperäisen ohjaimen kestävyyteen matka on vielä pitkä, sillä kyseinen ohjain kesti kuusi vuotta täysin ehjänä ja on edelleenkin erinomaisessa kunnossa. Jälkeenpäin ostamiani ohjaimia neloselle taisi mennä 3-4 kpl rikki jollain tavalla. Yleisin vika niissä oli vasemman tatin kumin pyöriminen huonon liimauksen takia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mulla on kyllä vitosen ohjaimet kestäneet kovaakin käyttöä ja jokainen joka on pelannut esim. satoja tunteja Elden Ringiä, tietää että runtua tulee.

Tilasin tumman lilan ohjaimen toissapäivänä Telialta kun lähti suopeaan 49e hintaan.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä mistä olet PS5 konsolisi ostanut, mutta itse olen ainakin vienyt hajonneet ohjaimet suoraan ostopaikkaan ja olen saanut joka kerta saman tien uuden ohjaimen takuun piikkiin.
Jostain syystä olin käsityksessä, että ohjaisivat tuonne Sonyn puoleen olemaan yhteydessä näissä, niin enpä sitten ole käynyt edes kokeilemassa. Olinko jopa tältä palstalta lukenut tälläisestä käytännöstä jonkun kohdalla.
Noh, jos se näin onnistuu, niin ainakin 3 noista vielä pitäisi mennä takuun piikkiin. Täytyypä sitten käydä ihan itse paikan päällä ihmettelemässä.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Mulla rupes L2 namiska pitämään muutaman kuukauden käytön jälkeen sellasta ihmeellistä nitinää/narinaa joka painalluksella mutta puhaltamalla sinne se loppui aina hetkeksi kunnes palasi jälleen mutta nyt en ole enää edes juurikaan kiinnittänyt huomiota. Muuten ohjaimessa ei ole ollut mitään moitittavaa vaan toiminut hyvin tähän asti.

Ja kaverilla taasen yksi nuolinäppäimistä lopetti toiminnan vissiin alta puolen vuoden jälkeen ostosta ja luulen että molempien kohdalla on jotain paskaa päässyt sinne väleihin mitä ei sinne kuulu tai jotain muuta vastaavaa.

Ja noin muuten ohjaimesta on sanottava että omaan käteen istuu oikeinkin mukavasti ja tuntuu jämäkältä vaikka aluksi tietty oli vähän omituisen tuntuinen nelosen ohjaimen jälkeen mutta siihen tottui todella nopeasti.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päivitystä ps5 kapula asiaan, niin suosittelen välttämään puhelinoperaattoreiden kautta ostamaan ohjaimia, tai ainakin Elisan. Elisan kautta ei antanut uutta ohjainta hyllystä ja lähettävät Sonylle kapulan ja puhui n. 3kk kestosta tässä prosessissa. Suosittelivat ensisijaiseksi vaihtoehdoksi itse lähtemään Sonylle tekemään samaa prosessia joka olisi kuulemma nopeampi, mutta itse en jaksa erikseen enää mitään postituksia alkaa hoitamaan ja Sonyn raskaille sivuille mitään sarjanumeroita tihrustella, niin laitoin sitten tuota kautta menemään.
Powerista taas sain 2 uutta kapulaa heti mukaan.

Edit. Elisaltakin sitten kuitenkin tuli nyt viestiä, että lähettävät uuden ohjaimen, niin sujuu näköjään ne takuu asiat tuotakin kautta, mutta ei silti yhtä sujuvaa kuin tuolta Powerista. Vähän haiskahtaa nyt toisaalta hämärälle tuo, että suosittelevat itse menemään Sonyn sivuilta hoitamaan ohjainta huoltoon asiaa nopeuttaakseen, vaikka nyt sitten kuitenkin lähettävät uuden ohjaimen saman tien.
 
Viimeksi muokattu:

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun nyt menin ohjaimet ottamaan puheeksi, niin Tokmannilla on DualSense 49,99 € hintaan ja lataustelakka 18,99 € hintaan. Kun tilaa etusivulta uutiskirjeen, niin saa hinnasta 10 euroa pois, jolloin ohjaimen + telakan yhteishinnaksi jää 58,98 €. Ei ole vielä tämän halvempaa tullut vastaan, joten ehkäpä tässä sortuu ostoksille. Pleikkarin pitäminen valmiustilassa ohjaimen lataamisen vuoksi on tuntunut hieman epäkätevältä, niin pääsisi siinäkin tavasta eroon.

Edit: Alla olevien viisaiden miesten neuvoilla skippasin telakan ja päädyin pelkkään uuteen ohjaimeen, alennuskoodin kanssa 39.99e. Ei paha!
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Pleikkarin pitäminen valmiustilassa ohjaimen lataamisen vuoksi on tuntunut hieman epäkätevältä, niin pääsisi siinäkin tavasta eroon.
Lataustelakka on toki ihan kätevä, mutta ei ohjainta tartte ladata konsolin kautta, mikä hyvänsä USB-portti toimii oikealla piuhalla (eli perus-USB-C toisessa päässä, ei mitään sen fiininpää). Itse yleensä lykkään läppärin kylkeen kiinni jos ei jaksa nousta sohvalta telakalle asti.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
DualSense-ohjaimien analogitatit tuntuvat alkavan driftailemaan jossain vaiheessa. Syy taitaa olla juuri siinä liassa mikä sinne alle menee ja laite on sille todella herkkä. Paras (hetkellinen) korjaus on ollut se, että painaa tatteja ja sitten pyörittelee niitä myötä- ja vastapäivään. Ehkä toimii, ehkä ei.
 

Buster

Jäsen
Syy taitaa olla juuri siinä liassa mikä sinne alle menee ja laite on sille todella herkkä. Paras (hetkellinen) korjaus on ollut se, että painaa tatteja ja sitten pyörittelee niitä myötä- ja vastapäivään. Ehkä toimii, ehkä ei.
Itsellä ainakin katosi toistaiseksi juuri noin. Painoi tattia kämmenellä ja siitä sitten jatkoi edelleen painaen tattia kämmenellä tatin pyörittämistä reunoja pitkin myötä- ja vastapäivään. Tosin useaan eri otteeseen niitä piti pyöritellä, mutta nyt on tovin jo pelittänyt taas normaalisti. Tai ei ainakaan pelaamissani peleissä ole näkynyt.

PS3:lla tuli vuosittain ostettua uusi ohjain tattien löystyessä makaroniksi, kun pelasi änäriä tosissaan. Mutta nelosen aika mentiin samalla kahdella ohjaimella ja toivottavasti mennään vitonenkin. Tartte yhtään enemmän romua. Paremmat tatinpäälliset/suojat tosin voisi ehkä ostaa jostain. Kun nelosella oli jo thumbgripit, niin ei PS5 ohjaimen tateillakaan osaa ilman pelata.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Systeri kysyy:

PS5 storessa näkyy PS3 pelejä. Jos PS3 pelin ostaa, niin pystyykö sitä pelaamaan myös PS5?

Itse olen Xbox-miehiä niin en osannut suoraan vastata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös