PlayStation 5

  • 172 761
  • 823

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä saa kunnian olla ensimmäinen pelaamasi peli PS5:lla? Astro's Playroom on sisäänasennettuna konsolin mukana, sillä mm. demotaan esimerkiksi ohjaimen uusia ominaisuuksia. Se oli ensimmäinen peli omalla kohdalla.
Kyllä mä sukellan tuonne velhomaailmaan ja Hogwarts Legacyn pariin. Tuo oli oikeastaan se päällimmäinen syy miksi laitoin nyt ostohousut jalkaan, pelihän on tulossa toki myös PS4:lle mutta ajattelin tässä kohtaa järkevämmäksi päivittää tuon kautta konsolin kokonaan sitten uuteen.
 

KVANTAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa
Nojoo pointtinsa tässäkin, itsellä toki ollut sekä PS3 ja PS4, molemmat vuosikausia ja käytettyinä hommattuna ja ei ollut ongelmaa levyaseman kanssa. Tai no PS4 teki kerran sellaisen että olevinaan ei tunnistanut levyä siellä sisällä, mutta ihan koneen buuttaus auttoi.
Tätä Ragnarok bundlea oli juuri tullut paljon viallista levyasemallista mallia, Suomessakin päässyt uutisiin, mutta muuten en sen suuremmin ole huomannut vikaa erissä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Digitaalisessa konsolissa on se huono puoli, että kaikki pelit joutuu ostamaan storen kautta. Lähes aina saat fyysisen pelin halvemmalla, kuin storesta digitaalisen ostamalla.
Tässäpä se suurin syy omallakin kohdalla. Esimerkiksi uusin Call of Duty viime vuoden puolella. Storessa 80 euroa, Gigantissa fyysinen 65 €. Eipä tarvinnut paljon miettiä kumman valitsin.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kysymys PS5-käyttäjille - onko konsolissa jotain, joka tekee siitä korkeamman hinnan arvoisen verrattuna XBoxin Series S -konsoliin? Itselläni on muutama peli (Hogwarts Legacy ja keväällä ilmestyvä Space Marine 2) tähtäimessä ja molemmat olisivat saatavilla kummallekin konsolille. Olen ollut Sonyn kelkassa pitkään, mutta nyt mietin myös hintaa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysymys PS5-käyttäjille - onko konsolissa jotain, joka tekee siitä korkeamman hinnan arvoisen verrattuna XBoxin Series S -konsoliin? Itselläni on muutama peli (Hogwarts Legacy ja keväällä ilmestyvä Space Marine 2) tähtäimessä ja molemmat olisivat saatavilla kummallekin konsolille. Olen ollut Sonyn kelkassa pitkään, mutta nyt mietin myös hintaa.

No avataan tästä nyt analyysit toteamalla, että luultavasti ei. Itsellä on ollut PS5 nyt 1,5 vuotta ja tyytyväinen olen ollut, paljon on tullut laitteella pelejä hierottua. Toiminut moitteitta kaikinpuolin.

Mutta vaikka itsekin olen ollut Sonyn kelkassa PS3:sta asti, eikä kokemuksia XBox puolelta pahemmin ole, olen saanut vaikutelman, että se on enemmän makuasia kumpaan päätyy. Ja tietysti hivenen on sitten eri pelejä eksklusiivisesti tarjolla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kysymys PS5-käyttäjille - onko konsolissa jotain, joka tekee siitä korkeamman hinnan arvoisen verrattuna XBoxin Series S -konsoliin? Itselläni on muutama peli (Hogwarts Legacy ja keväällä ilmestyvä Space Marine 2) tähtäimessä ja molemmat olisivat saatavilla kummallekin konsolille. Olen ollut Sonyn kelkassa pitkään, mutta nyt mietin myös hintaa.
Varmaan se järkevämpi vertailukohta PS5:lle olisi tehokkaampi Xbox Series X. Ässä on huomattavasti tehottomampi ja riisutumpi kuin PS5 ja Xbox Series X. Eräänlainen kevytversio.

Yksi iso kysymys: pelaatko pelisi pelkästään digiversioina vai pitääkö konsolin tukea levyjä? Ässähän on tunnetusti levyasematon (tämän varmaan tiesitkin). PS5:sta saa sekä levyasemalla että ilman sitä.

Seuraavaksi itse peleihin: suurimman osan peleistä saa toki molemmille konsoleille. Sitten ovat tietenkin ne yksinoikeudet: Playstationilla mm. Gran Turismot, God of Warit ja The Last of Usit. Xboxillla puolestaan esim. Forzat ja Halot.

Myös peliohjainten "käteen istuvuutta" kannattaa miettiä. Playstationilla ohjainten perusmalli on ollut vuosikymmeniä samanlainen. Vasta nyt PS5:lle ohjain otti suuremman harppauksen entisestä. Xboxilla tilanne on samanlainen eli perusrakenne on 15+ vuotta ollut hyvin samanlainen. Tattien sijoitteluhan se suurin fyysinen eroavaisuus taitaa näiden kahden eri valmistajan ohjaimissa olla.

Nettipelipalvelut vielä eli Xbox Game Pass vs. PS Plus. Kaikenlaisia eri versioita löytyy ja hinnoissakin varmasti jotain eroa tulee, riippuen palveluiden versioista. Niitäkin on useita. Kuukaudessa rahaa saa kulumaan muutamasta eurosta muutamaan kymppiin saakka.

Tuossa vielä vertailua konsolien ominaisuuksien välillä:
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Digitaalisessa konsolissa on se huono puoli, että kaikki pelit joutuu ostamaan storen kautta. Lähes aina saat fyysisen pelin halvemmalla, kuin storesta digitaalisen ostamalla.
Toisaalta Storessa on lähes aina joku tarjouskamppis jossa saa laatupelejäkin polkuhintaan. Jos pelit pitää saada juuri jonain tiettynä ajankohtana, varmaan todennäköisenmmin levyversio löytyy keskimäärin halvemmalla. Mutta jos malttaa odottaa tarjouksia, lähes kaikki pelit ovat jossain vaiheessa Storessa tuntuvassa alennuksessa jossa ne saa halvemmalla kuin kaupasta.

Sitten pari henkilökohtaista seikkaa joiden takia käytän pelkkiä digiversioita.

Joskus vuosien jälkeen tulee usein tarve palata vanhoihin peleihin. Digiversioilla se ei ole mikään ongelma. Silloin joskus kun pelit tuli vielä ostettua levyllä, pelit tuli aina myytyä johonkin peliliikkeeseen läpipeluun jälkeen kun kun ei ole loputtomasti hyllymetrejä käytössä. Ne olisi sitten pitänyt ostaa uudelleen jos halusi niihin vielä palata.

Lisäksi se levyillä kikkailu alkoi tympiä kun oli useita pelejä tulilla samaan aikaan.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Toisaalta Storessa on lähes aina joku tarjouskamppis jossa saa laatupelejäkin polkuhintaan. Jos pelit pitää saada juuri jonain tiettynä ajankohtana, varmaan todennäköisenmmin levyversio löytyy keskimäärin halvemmalla. Mutta jos malttaa odottaa tarjouksia, lähes kaikki pelit ovat jossain vaiheessa Storessa tuntuvassa alennuksessa jossa ne saa halvemmalla kuin kaupasta.

Sitten pari henkilökohtaista seikkaa joiden takia käytän pelkkiä digiversioita.

Joskus vuosien jälkeen tulee usein tarve palata vanhoihin peleihin. Digiversioilla se ei ole mikään ongelma. Silloin joskus kun pelit tuli vielä ostettua levyllä, pelit tuli aina myytyä johonkin peliliikkeeseen läpipeluun jälkeen kun kun ei ole loputtomasti hyllymetrejä käytössä. Ne olisi sitten pitänyt ostaa uudelleen jos halusi niihin vielä palata.

Lisäksi se levyillä kikkailu alkoi tympiä kun oli useita pelejä tulilla samaan aikaan.
Puolensa ja puolensa, itse olen viimeisen vuoden aikana ostanut useamman "vanhemman" pelin levyversiona huomattavasti halvemmalla mitä olen Storesta löytänyt. Ei siis mitään tolkuttoman vanhoja mutta kuitenkin vähintään useita kuukausia tai jopa muutamia vuosia julkaisun jälkeen. Mainittakoon esimerkkeinä vaikka Gran Turismo 7 (30€ 4kk julkaisun jälkeen), Horizon Forbidden West (20€ 4kk julkaisun jälkeen) ja viimeisimpänä Last of Us 2, jonka poimin 7€ hintaan gigantista viime joulun tienoilla. Halvimmillaan tuota viimeistä on tainnut saada 10-15€ väliin storesta.

Kätevämpiähän noi digiversiot on, mutta kyllä ainakin isojen nimikkeiden pelit saa tosiaan helpommin halvalla levynä kuin diginä. Ja halutessaan ne voi sitten myös myydä eteenpäin, kuten mainitsitkin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Nyt kun on hieman enemmän pelitunteja PSVR2-välineillä takana, niin muutamia huomioita.

RE8 tuli pelattua läpi ja ei tuottanut taaskaan pettymytsä. Ei ehkä kokonaisuudessaan tunnelmaltaan niin painostava kuin RE7 mutta olihan tässä hetkensä jotka pistivät ihon kananlihalle. Isompi ero on sitten ohjausmekaniikoissa.

RE7 pelattiin normipädillä ja siinä ohjauskomennot eivät poikenneet pahemmin normiversiosta. Ainoastaan tähtäys erosi siten että VR-versiossa sitä ohjattiin päätä kääntämällä. RE8:ssa homma on pistetty kokonaan uusiksi. Siinä on pyritty hyödyntämään uutta ohjaintekniikkaa ja tehdä kaikesta mahdollisimman realistista. Tähtääminen tapahtuu kuten oikeastikin, aseella osoittamalla ja tähtäimen läpi katsomalla. Tai sitten vaikka ihan lonkalta ampumalla, mikä on ehkä paras tapa vaikka haulikolla. Tähtääminen on jonkin verran helpompaa kuin pädillä, mutta kaikki muu on sitten vaikeampaa.

Esimerkiksi aseen lataaminen ammusten loppuessa tapahtuu niin että laukusta kaivetaan toisella kädellä uusi lipas tai ammus ja työnnetään aseeseen oikeaa kautta sisään. Tämä aiheuttaa haasteita siinä vaiheessa kun saa uusia aseita eikä oikein tiedä että mihin se lipas tai ammus tungetaan. Tämän jälkeen ase pitää vielä ladata, ja tässäkin tulee ongelmia jos sattuu olemaan aseita joiden kanssa ei ole vielä sinut, kun lataamistapoja on sen verran monta erilaista. Näitä olisi kai saanut asetuksista automatisoitua mutta en halunnut sitä tehdä. Kunhan aseisiin pääsi tutustumaan niin tämä sähellys toi ihan mukavan lisän immersioon. Lisäksi peli sisältää "shooting range"-tilan, jossa aseisiin saa tutustua rauhassa.

Tämän lisäksi esim kartta, lääkepullo, fikkari tai veitsi pitää käsikopelolla kaivaa eri puolilta kehoa. Erityisesti kartan ja lääkepullon kanssa meinasi monesti hermo mennä kun ne eivät ole missään näkyvissä vaan niiden sijainti täytyy muistaa ulkoa, eivätkä ne meinanneet välillä tarttua kouraan vaikka miten haroi. Kartan sai aniharvoin kouraansa ensimmäisellä yrittämällä. Jotkut asiat, kuten fikkari ja pommit pitää kaivaa takin alta niin että toisella kädellä raottaa takkia ja toisella poimii tavaran. Tämä takin avaaminen etenkin kesken intensiivisen taistelun oli välillä tervanjuontia kun sekin vaatii takkiin tarttumisen juuri oikeasta kohtaa. Tämän kohdan kyllä oppi löytämään ajan mittaan.

Aseiden esiinkaivaminen onneksi on helpompaa. Kaksi asetta on näkyvillä vyöllä ja yksi selässä. Nämä kaikki sai kyllä aina nopeasti käteen kun niitä tarvitsi.

Kokonaisuutena voi sanoa että loistava kokemus, jossa muutama pikkujuttu välillä nostaa v-käyrää. Innolla odotan RE4:n remaken VR-versiota, jonka on kai luvattu ilmestyvän ilmaisena DLC-nä jossain vaiheessa.

Horizon Call Of The Mountain on kyllä sitten pahasti ylihintainen peli. 70€ hintalappu on todella kova näin simppelistä kokemuksesta. Onhan se ihan kaunis ja toisinaan viihdyttävä, mutta tuntuu silti ihan pilipalituotteelta vaikka neljänneksen siitä maksavan RE8:n rinnalla.

Hienoa että GT7:n saa myös VR-laseilla täysversiona, näitä täysimittaisia pelejä on jo nyt enemmän kuin aiemmille laseille missään vaiheessa. Silti, lisää saisi luvan tulla jotta PSVR2:sta voi todella sanoa että se haukkuu hintansa.

Edit: Vielä yksi merkittävä ero RE8:n VR-versiossa on se että veitsen voi heittää. Heiton jälkeen se palautuu aina takaisin, eli periaatteessa käytössä on loputon määrä heittoveitsiä. Tällä voi säästää ammuksia joissain kohdissa. Ei kuitenkaan niin usein kuin voisi kuvitella. Esim taisteluissa tämä on aivan liian epätarkka ja tehoton konsti.
 
Viimeksi muokattu:

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkos muilla ollut ongelmia ohjaimen kulumisen kanssa? Eilen tuli itsellä huomattua, että joystick/tatti (millä nimellä nyt kulkeekaan) piti ärsyttävää nitinää niin huomasin, että tuo runko mikä osuu reunaan niin on kulunut ja näkyy sellainen raja koko rungon ympäri. Sinällää tuo nyt ei ole iso, mutta vähän ärsyttää se pieni nitinä ja tuntuukin vähän häiritsevältä.

Ei ihan vielä kiinnostelisi ostaa uutta kun tuo on ehkä joku vajaa 2kk vanha. Pelattuna on lähinnä fifaa ja Hogwartsia joten ei mitään sellaisia pelejä missä noita tatteja nyt pitäisi rämpyttää kovaa edestakaisin.

Jossain netissä luki, että ohjain kestäisi 417h tiettyjen osien kulumisen takia. Ei ole kyllä hajua monta tuntia tässä on tullut pelailtua, mutta pitäisihän noiden ohjainten nyt kauemmin kestää normaalissa käytössä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Onkos muilla ollut ongelmia ohjaimen kulumisen kanssa? Eilen tuli itsellä huomattua, että joystick/tatti (millä nimellä nyt kulkeekaan) piti ärsyttävää nitinää niin huomasin, että tuo runko mikä osuu reunaan niin on kulunut ja näkyy sellainen raja koko rungon ympäri. Sinällää tuo nyt ei ole iso, mutta vähän ärsyttää se pieni nitinä ja tuntuukin vähän häiritsevältä.

Ei ihan vielä kiinnostelisi ostaa uutta kun tuo on ehkä joku vajaa 2kk vanha. Pelattuna on lähinnä fifaa ja Hogwartsia joten ei mitään sellaisia pelejä missä noita tatteja nyt pitäisi rämpyttää kovaa edestakaisin.

Jossain netissä luki, että ohjain kestäisi 417h tiettyjen osien kulumisen takia. Ei ole kyllä hajua monta tuntia tässä on tullut pelailtua, mutta pitäisihän noiden ohjainten nyt kauemmin kestää normaalissa käytössä.
Tuo on aika tyypillinen kuluma noissa ohjaimissa. Änäri on mulla se peli joka pahiten tuota aiheuttaa. Mitään natinoita ei mulla kyllä mielestäni kuulu.

Lisäksi ainakin omissa ohjaimissani on ollut lukuisia muita vikoja. Konsolin mukana tulleissa kahdessa ohjaimessa oli molemmissa jo vuoden jälkeen toimimattomia nappeja ja toinen ohjain alkoi driftaamaan, eli joysticki ohjaa koko ajan johonkin suuntaan vaikka ohjaimeen ei koske. Kavereiden kanssa kun olen jutellut niin minulla on ilmeisesti ollut poikkeuksellisen huono tuuri näiden kanssa. Mutta kovin hyvä laatuvaikutelma ei PS5:n ohjaimista ole tullut.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Onkos muilla ollut ongelmia ohjaimen kulumisen kanssa? Eilen tuli itsellä huomattua, että joystick/tatti (millä nimellä nyt kulkeekaan) piti ärsyttävää nitinää niin huomasin, että tuo runko mikä osuu reunaan niin on kulunut ja näkyy sellainen raja koko rungon ympäri. Sinällää tuo nyt ei ole iso, mutta vähän ärsyttää se pieni nitinä ja tuntuukin vähän häiritsevältä.

Ei ihan vielä kiinnostelisi ostaa uutta kun tuo on ehkä joku vajaa 2kk vanha. Pelattuna on lähinnä fifaa ja Hogwartsia joten ei mitään sellaisia pelejä missä noita tatteja nyt pitäisi rämpyttää kovaa edestakaisin.

Jossain netissä luki, että ohjain kestäisi 417h tiettyjen osien kulumisen takia. Ei ole kyllä hajua monta tuntia tässä on tullut pelailtua, mutta pitäisihän noiden ohjainten nyt kauemmin kestää normaalissa käytössä.
Mulla ensimmäinen ohjain meni vaihtoon reilun kuukauden jälkeen, kun siinä akku kesti max. 2-3 tuntia.

Tuon tilalle saamani ohjain meni vaihtoon kuuden viikon pelaamisen jälkeen, kun vasemman tatin kumi alkoi pyöriä.

Molemmat menivät tietysti takuuseen ja sain heti hyllystä uuden tilalle.

Viimeisin ohjain on kestänyt moitteettomana jo kohta 2,5 vuotta.

Eli takuuseen (=lue virhevastuuseen) vaan ja älä anna yhtään periksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Varmaan se järkevämpi vertailukohta PS5:lle olisi tehokkaampi Xbox Series X. Ässä on huomattavasti tehottomampi ja riisutumpi kuin PS5 ja Xbox Series X. Eräänlainen kevytversio.

Yksi iso kysymys: pelaatko pelisi pelkästään digiversioina vai pitääkö konsolin tukea levyjä? Ässähän on tunnetusti levyasematon (tämän varmaan tiesitkin). PS5:sta saa sekä levyasemalla että ilman sitä.

Seuraavaksi itse peleihin: suurimman osan peleistä saa toki molemmille konsoleille. Sitten ovat tietenkin ne yksinoikeudet: Playstationilla mm. Gran Turismot, God of Warit ja The Last of Usit. Xboxillla puolestaan esim. Forzat ja Halot.

Myös peliohjainten "käteen istuvuutta" kannattaa miettiä. Playstationilla ohjainten perusmalli on ollut vuosikymmeniä samanlainen. Vasta nyt PS5:lle ohjain otti suuremman harppauksen entisestä. Xboxilla tilanne on samanlainen eli perusrakenne on 15+ vuotta ollut hyvin samanlainen. Tattien sijoitteluhan se suurin fyysinen eroavaisuus taitaa näiden kahden eri valmistajan ohjaimissa olla.

Nettipelipalvelut vielä eli Xbox Game Pass vs. PS Plus. Kaikenlaisia eri versioita löytyy ja hinnoissakin varmasti jotain eroa tulee, riippuen palveluiden versioista. Niitäkin on useita. Kuukaudessa rahaa saa kulumaan muutamasta eurosta muutamaan kymppiin saakka.

Tuossa vielä vertailua konsolien ominaisuuksien välillä:

Kiitos hyvästä analyysista! Kyllähän mä PS-pelaajana pysyn näillä spekseillä. Tänään kävin Powerista poimimassa mukaan levyasemallisen version, ajattelin että 80€ on ihan hyvä hinta Blu-ray/DVD/CD-soittimesta, kun noita kaikkia vielä kaapista löytyy.

Ja muistinpas tässä heti ensimmäistä peliä asentaessani, miten rasittavia prosesseja nämä ovat. :D
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kiitos hyvästä analyysista! Kyllähän mä PS-pelaajana pysyn näillä spekseillä. Tänään kävin Powerista poimimassa mukaan levyasemallisen version, ajattelin että 80€ on ihan hyvä hinta Blu-ray/DVD/CD-soittimesta, kun noita kaikkia vielä kaapista löytyy.

Ja muistinpas tässä heti ensimmäistä peliä asentaessani, miten rasittavia prosesseja nämä ovat. :D
Boldattuun joudun ottamaan kantaa sen verran, että PS5 ei tue CD-levyjä. Todella typerä juttu, itseltäkin löytyy levyjä kotoa todella paljon. Omassa olohuoneessa ei pysty enää CD-levyjä millään laitteella soittamaan.

Blu-ray- ja 4K-levyt toki pyörivät.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Boldattuun joudun ottamaan kantaa sen verran, että PS5 ei tue CD-levyjä. Todella typerä juttu, itseltäkin löytyy levyjä kotoa todella paljon. Omassa olohuoneessa ei pysty enää CD-levyjä millään laitteella soittamaan.

Blu-ray- ja 4K-levyt toki pyörivät.
No tämä on harmi, koska mielestäni näin jostain luin ja myyjäkin minulle tätä kertoi. Mutta ei toki ollut iso asia päätöksessä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Boldattuun joudun ottamaan kantaa sen verran, että PS5 ei tue CD-levyjä. Todella typerä juttu

Harmi tosiaan kun CD-levyt eivät PS5:lla pyöri. Onneksi DVD-levyt Blue-ray:n lisäksi toimivat. Tässä yhtenä päivänä korkkasin PS5:lla DVD-levyjen katselun. Muuten PS5 on hyvä viihdekeskus koska voi katsella suoratoistoa ja pelata toki mutta toisaalta nämä samat ovat mahdollisia PS4:llakin.

Olen itse ollut tyytyväinen PS5:eeni jonka olen kohta vuodenpäivät omistanut. Nopeat latausajat ovat mielestäni paras ominaisuus verrattuna aiempaan PS4:lla pelaamiseen. Muuten niitä pelejä mitä olen pelannut eniten eli urheilupelejä ei mikään graafinen parannus ole niin radikaali - kokemusta myös high-tech TV:n kautta pelatessa muualla kuin omalla TV:llä jossa siinäkään ei Änärissä esim. ollut mitään huikeaa eroa aiempaan. Ehkä nuo erot korostuvat joissakin muissa peleissä joissa on tuohon puoleen enemmän panostettu.

Lähinnä se miksi hankin PS5:n oli kilpailullisuus koska esim. ECL siirtyi PS5:lle ja jatkossa varmasti myös NHL Worldchampionships vaikka tänä vuonna oli vielä vanha sukupolvi mukana mutta uskon että kilpailullinen skene siirtyy ajan mittaan pelkästään uudelle sukupolvelle. Nythän esim. Änärissä kilpaskenestä isolla osalla on jo PS5 käytössä. Omasta kaveripiiristäni joita on yli 100 jotka pelaavat Änäriä ECL:ä useimmat niin lähes kaikilla on jo PS5. Siksi en itse hankkinut ollenkaan PS4-versiota pelistä.

Miinuksena PS5:a on minusta sen iso koko. Ymmärtääkseni laitteen tuuletin tekee tuon miksi laite on niin iso mutta Xboxin uuden sukupolven laite näyttää huomattavasti pienemmältä. Ihmettelen siksi miksi PS5 ei ole samaa kokoluokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
R

Rightin Maila

Tuli hankittua PS5-konsoli. Lapsia löytyy perheestä, joten heitä ajatellen, mutta myös itseäni varten. Edellinen pelikonsoli itselläni taisi olla PS2.

Olisiko palstaveljillä suositella pelejä mistä aloitella pelaamista? Autopelit ja urheilupelit eivät nappaa. Seikkailu- ja roolipelit ehkäpä eniten!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tuli hankittua PS5-konsoli. Lapsia löytyy perheestä, joten heitä ajatellen, mutta myös itseäni varten. Edellinen pelikonsoli itselläni taisi olla PS2.

Olisiko palstaveljillä suositella pelejä mistä aloitella pelaamista? Autopelit ja urheilupelit eivät nappaa. Seikkailu- ja roolipelit ehkäpä eniten!
Kannattaa liittyä PS Plus-jäseneksi. Aluksi saa ilmaiskokeilujakson, jonka jälkeen voi päättää, haluaako palvelusta maksaa jatkossa. On olemassa eri hintaisia versioita tuosta palvelusta. Essential on se halvin (9 €/kk / 60 €/v). Oikeuttaa mm. pelaamaan eri peleissä netissä muita vastaan. Lisäksi jo tuossa halvimmassakin versiossa on kuukauden pelejä (yleensä 3 kpl/kk), joita pääsee siis pelaamaan ilmaiseksi. Käytännössä "omistat" kuukauden pelit niin pitkään kuin maksat kuukausittaisesta palvelusta.

Huhtikuun kuukauden peleissä on mm. lapsille hyvin sopiva Sackboy: A Big Adventure. Ainakin meidän muksut ovat pitäneet kovasti tästä.

PS5-omistajat pääsevät pelaamaan ilmaispelejä kirjastosta myös halvimmalla PS Plus-versiolla. Nämä ovat PS4-pelejä, mutta nehän pyörivät myös PS5:lla. Uskoisin, että pelikirjastoon pääsee käsiksi myös ilmaisen kokeilujakson aikana.
Koodi:
Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Detroit: Become Human
Days Gone
Fallout 4
Final Fantasy XV Royal Edition
God of War
Infamous Second Son
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Ratchet & Clank
Resident Evil 7: Biohazard
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn
Kalliimmissa Plus-versioissa (Deluxe 14€/kk / 100 €/v ja Premium: 17 €/kk / 120 €/v) pääsee mm. pelaamaan pelejä suoraan pilvestä. Lisäksi näissä on etuna suurempi ilmaispelikirjasto heti kättelyssä. Sisältää tietenkin myös PS5-pelejä.

Lisätietoa PS Plus-palvelusta:


E
Korjattu virhe tekstissä.
 
Viimeksi muokattu:
R

Rightin Maila

Kannattaa liittyä PS Plus-jäseneksi. Aluksi saa ilmaiskokeilujakson, jonka jälkeen voi päättää, haluaako palvelusta maksaa jatkossa. On olemassa eri hintaisia versioita tuosta palvelusta. Essential on se halvin (9 €/kk / 60 €/v). Oikeuttaa mm. pelaamaan eri peleissä netissä muita vastaan. Lisäksi jo tuossa halvimmassakin versiossa on kuukauden pelejä (yleensä 3 kpl/kk), joita pääsee siis pelaamaan ilmaiseksi. Käytännössä "omistat" kuukauden pelit niin pitkään kuin maksat kuukausittaisesta palvelusta.

Huhtikuun kuukauden peleissä on mm. lapsille hyvin sopiva Sackboy: A Big Adventure. Ainakin meidän muksut ovat pitäneet kovasti tästä.

PS5-omistajat pääsevät pelaamaan ilmaispelejä kirjastosta myös halvimmalla PS Plus-versiolla. Nämä ovat PS4-pelejä, mutta nehän pyörivät myös PS5:lla. Uskoisin, että pelikirjastoon pääsee käsiksi myös ilmaisen kokeilujakson aikana.
Koodi:
Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Detroit: Become Human
Days Gone
Fallout 4
Final Fantasy XV Royal Edition
God of War
Infamous Second Son
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Ratchet & Clank
Resident Evil 7: Biohazard
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn
Kalliimmissa Plus-versioissa (Deluxe 14€/kk / 100 €/kk ja Premium: 17 €/kk / 120 €/v) pääsee mm. pelaamaan pelejä suoraan pilvestä. Lisäksi näissä on etuna suurempi ilmaispelikirjasto heti kättelyssä. Sisältää tietenkin myös PS5-pelejä.

Lisätietoa PS Plus-palvelusta:

Tuli itse asiassa otettua tuo premium testiin. Kiitos vastauksesta!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tuli hankittua PS5-konsoli. Lapsia löytyy perheestä, joten heitä ajatellen, mutta myös itseäni varten. Edellinen pelikonsoli itselläni taisi olla PS2.

Olisiko palstaveljillä suositella pelejä mistä aloitella pelaamista? Autopelit ja urheilupelit eivät nappaa. Seikkailu- ja roolipelit ehkäpä eniten!
Aivan ensimmäisenä kehoittaisin tutustumaan mukanatulevaan peliin Astro's Playroom, joka samalla myös hyvin demonstroi ohjaimen ominaisuuksia.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tuli hankittua PS5-konsoli. Lapsia löytyy perheestä, joten heitä ajatellen, mutta myös itseäni varten. Edellinen pelikonsoli itselläni taisi olla PS2.

Olisiko palstaveljillä suositella pelejä mistä aloitella pelaamista? Autopelit ja urheilupelit eivät nappaa. Seikkailu- ja roolipelit ehkäpä eniten!
Ensimmäinen askel on tunnustaa että ostit sen vain itsellesi ja lapset saa ehkä pelata silloin kun et ole kotona :)

En tiedä mistä peleistä lähteä liikenteeseen mutta esim Pleikkarin yksinoikeuspelit eivät yleensä petä.
 
R

Rightin Maila

Ensimmäinen askel on tunnustaa että ostit sen vain itsellesi ja lapset saa ehkä pelata silloin kun et ole kotona :)

En tiedä mistä peleistä lähteä liikenteeseen mutta esim Pleikkarin yksinoikeuspelit eivät yleensä petä.

Haha. Näinhän se taitaa olla.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
En tiedä onko tämä ollut jo ketjussa (en jaksa lukea kokonaan läpi), mutta


Eli vielä muutama päivä aikaa "lunastaa" nuo pelit, sitten lähtevät pois. Mutta jos lisää nuo kirjastoon niin ladattavissa kunhan on joku PS+ -tilaus voimassa, ei siis tartte ladata konsoliin ennen 9. päivää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös