Oletko ollut julkisuudessa?

  • 47 827
  • 316

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan sitä julkisuudessa tultu oltua aikas paljonkin, niin televisiossa, radiossa ja lehdissä. Olen myös itse tehnyt juttuja. Viimeeksi olin radiossa reilu kuukausi sitten. Olin Kiss Fm:n Aamutiimin vieraana voitettuani Roxette-tapaamisen. Ennen tapaamista minua haastateltiin puhelimitse pariin otteeseen ja sitten tapaamisen jälkeen olin vieraana studiossa (no wau). Rupattelutuokio Tuomas Enbusken ja sen toisen juontajan kanssa kesti kymmenisen minuuttia, sisältäen minun tekemän pikkuhaastattelun Per Gesslestä.
Ai niin. Olenhan minä "näytellyt" parissa elokuvassakin, jotka molemmat tulivat telkkarista pari vuotta sitten. Toinen oli Matti Ijäksen Syrjähyppyjä, jossa minun pitä vain istua ja katsoa näytelmää. Toinen elokuva oli Kalliolle kukkalalle, jossa tein ihan roolisuorituksenkin, heh. Tehtävänäni oli kuunnella taistolaislauluja ja näyttää nyrpeää naamaa. Ei kovin vaikeata tällaiselta kapitalistilta :) Aikani kuunneltua sidoin kengännauhani ja poistuin salista. Ihan mukava kokemushan se oli maskeerauksineen kaikkineen. Tuollaisista pienistäkin elokuva-avustuksista saa aika kiitettävästi rahaa. Tosin tapauksessani rahat menivät futisseuralleni :(
 
Viimeksi muokattu:

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
TV: uutisissa (n. 2 s) v. 1983, olimme luokkaretkellä Turun linnassa ja linnasta tehtiin jotain uutispätkää. Eksyin kuvaan.
Urheiluruutu n. 96 lätkämatsissa eksyin kuvaan (n. 2 s).

Radio: joku Manselainen radio (957 ?) v. 98 teki juttua opiskelijoiden sitsiperinteestä ja minua haastateltiin suomenkieleisten opiskelijoiden edustajana. Juttu kesti n. 5 minuuttia.

Lehti: haastateltu Turun Sanomiin koskein turkulaista wappuperinnettä, Etelä-Suomen Sanomiin koskien ongelmajätteitä (huomaa yhteys näiden kahden asian välillä?), Turun Ylioppilaslehteen monestakin asiasta. Lisäksi nimi mainittu ainakin: Loimaan Lehti, Kunnallinen Viikkolehti (kuka tunnistaa nämä lehdet?)

Eli 15 minuutista käytetty n. kolmasosa, jos lehtiä ei lasketa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Moi
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun rupesin oikein muistilokeroitani kaivelemaan, niin saattaa minullakin olla pari elokuva/tv-roolia. Kerran Kluuvikatua kävellessäni siellä filmattiin jotain Vääpeli Körmy-elokuvaa, ilmeisesti sitä viimeisintä. Joka tapauksessa sitä kohtausta, missä Tom Pöysti ryntää etsimään jotain kirjaa Yliopiston kirjakaupasta. No siinä kadulla sitten kävelivät vastaan Pöysti, Vesa Vierikko ja joku kolmas (oliko itse Körmy eli Heikki Kinnunen, en nyt muista) ja hetken päästä kuului "Kamera käy!". Mikäli tuo otto käytettiin leffassa alle kirjoittanut näkyy ilmeisesti pois päin kävelemässä. Kun se meni joskus tv:stä yritin kovasti bongata itseäni, mutta väläys oli niin lyhyt, että en kerinnyt nähdä. Eipä sitä videollekaan tullut otettua, niin jää toistaiseksi arvoistukseksi.

Samaten kerran Siltavuoren rannassa filmattiin jotain, ei mitään hajua mitä, mutta siinä oli sellainen kohtaus meneillään, että Pizzataksi melkein törmäsi johonkin tyyppiin. Sangen mahdollista, että vilahdan myös siinä.

Ja onhan noita kun tarkemmin rupeaa ajattelemaan. Paikallisessa Vuosaarilehdessä oli nimeni, kun voitin lukioaikana yhden ainekirjoituskilpailun. (Mielestäni se aine oli järkyttävän huono, mutta opettaja halusi lähettää sen kilpailuun ja sehän meni voittamaan sen.) John Fogertyn kesän 97 keikan jälkeisen päivän Ilta-Sanomissa allekirjoittanut näkyy eturivissä yleisömeressä. Ja pari televisioesiintymistä, joita en itse ole päässyt todistamaan onehkä tullut. Kun jonoteltiin Rollareiden kesän 95 keikalle, siinä kävi MTV:n kameraryhmä tsuumailemassa ja viime keväänä ratkaisevassa Ilves-pelissä jouduin pahaa aavistamatta kameran eteen ennen ottelua, kun kävelin kymmenkunta metriä Ilveksen kovaäänistä faniryhmää edellä käytävällä ennen ottelua. Kameramies mokoma rupesi sitten tähtäämään hyvissä ajoin fanijoukkoa, enkä ehtinyt väistää.

Hei! Mähän oon melkein julkkis...
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä pääsin nelisen vuotta sitten ruotsinkieliseen radioon, kun kaverien kanssa koululla valitin miten ihmiset ei sinä vuonna antaneetkaan anteliaasti rahaa Nälkäpäivä-keräykseen. :)

Ai niin! Kesällä 1999 Jyrkissä pääsin ruutuun. Kyseessä oli Graham Coxonin haastattelu, jonka yhteydessä näytettiin pätkää Blurin Provinssin-keikasta. Siinä mä suu auki toljotin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Radion tietokilpailuissa olen joskus ollut.

Ja TPS-Ässät ottelussa 1992 Urheiluruudussa Ässäkannattajien valtaamassa katsomonosassa Jouni Rokaman takana.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuoden 99 vappuna taisin höpistä jotain vappumeiningeistä RadioCityn suorassa lähetyksessä. Kirkko ja Kaupunki lehdessä oli meidän ripari yhteiskuva. muuta en muista.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
KSML:ssä viime kaudella olin yksi 2709 katsojasta paikan päällä, jota urheilusivuilla surkuteltiin katsomokuvan kanssa. Seuraavalla viikolla etusivulla mainostettiin yleisönosastokirjoitusta, ja sama kuva oli etusivulla.

Ja joskus ala-asteella samainen lehti kävi kuvaamassa Saksan kielen opiskelijoita, ja räpsi kuvia. Tässä ne, jotka muistan.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Suomi-Saksa peli:
27:llä rivillä 9876:s stadionin tornilta vasemmalle.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- Paikallisradion haastattelussa. Kotikaupungissani järjestettiin ensimmäiset koululaisten varjovaalit, sittemminhän nuo yleistyivät aika nopeasti. Kyseessä olivat presidentinvaalit -94, josta sitten kommenttejani annoin.

- Välähdys iltauutisissa. Piipahdin tv-ruudun yläkulmassa, kun Tasavallan Presidentti Martti Ahtisaari teki ensimmäisen presidentillisen maakuntamatkansa kotikaupunkiini. Kävin tervehtimässäkin, mutta sitä ei näytetty tv:ssä.

- Urheilutapahtumissa. Ainakin jokunen pesispeli sekä Salpausselän hiihdot, kun kävelin Jari Isometsän selän takaa. Luultavasti PTV:llä mm-95:ssa, kun huomattiin kävelleemme mikkiin puhuneen Anssi Kukkosen selän takaa. Urkkaruudussa noin 3-4 kertaa.

- Teksti-tv:n urheilusivuilla oli kerran mun nimi. Faksasin all stars-joukkueeni koskien futiksen MM-kisoja -98. Palkintoja ei luvattu, tavoiteltu eikä saatu, mutta kunniamaininnan sain.

- 20.20 - ohjelmassa. Viime syksynä. Pääsin ääneen, kun ohjelmantekijät pyysivät minun esittävän inserttiinsä ohjelmassa käsiteltävästä aiheesta kysymyksen. Pätkä kesti kai noin 20 sekuntia, kasvot kuvassa ja ääni eetterissä.

- Ja paljon muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan sitä oltu, juu

- Etelä-Afrikan ja Hollannin televisioiden yhtesiproduktiossa Big World, joka meni ympäri maailmaa ja kuvasi ilmiöitä. Musiikkivideo, jossa lauloin levisi silloin 120 -maahan, eli yli miljardi katsojaa!!

- Jyrkissä Livekeikalla

- Lista-ohjelmassa festariextrassa lavalla.

- Radiossa Ilveksen pelin kommentaattorina

- Radio Mafiassa noin kymmenkunta haastattelua bändihommien takia

- Paikallisradioissa ympäri maata, Suomen tanssilistalla paras sijoitus 4, Suomen virallisella listalla sijalla 3. Lukematon määrä haasttatteluita.

- Lehdistössä yli sata juttua tai haastattelua.

- TV Tampereessa musiikkia ja haastatteluita yli kaksi tuntia.

- Erilaisia juontokeikkoja useita kymmeniä, noin tuhat soittokeikkaa.

Mutta uutisten päälähetykseen klo. 20.30 en ole päässyt, sen sijaan poikani teki sen jo kuusivuotiaana!

Kai näitä vielä olisi, mutta kaikkia ei millään muista...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
No pakko tää on sitten lisätä:

Ilta-Sanomissa liigapörssin tuloksissa.Paras sijoitus oli muistaakseni 5:s.Ja palkintona peräti kausikorttilaiselle lippu jääkiekko-otteluun! Ja senkin saanti oli lopulta monen puhelinsoiton takana.
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti EKI
No pakko tää on sitten lisätä:

Ilta-Sanomissa liigapörssin tuloksissa.Paras sijoitus oli muistaakseni 5:s.Ja palkintona peräti kausikorttilaiselle lippu jääkiekko-otteluun! Ja senkin saanti oli lopulta monen puhelinsoiton takana.

Minunkin nimeni oli Iltasanomissa Liigapörssin sijoitukseni ansiosta muutaman viikon ajan. Lopulta olin 100:n joukossa 12., tai 18. En muista ihan varmasti, mutta voitin joka tapauksessa suosikkijoukkueeni lippiksen. Eli se samainen voittamani Tappara-lippis on päässäni nytkin.... :)

No, ei nyt sentään. Ilveslippiksen valitsin tiätysti, eikä se edes päässä ole näin sisätiloissa, mutta kyllä siinä postittamisessa kyllä kesti ja meni kauan, ainakin muutama viikko, oisko mennyt jopa kuukausi.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pari - kolme kertaa televisioidulla keikalla soittamassa, myös muutamassa radiohaastattelussa olen päässyt ääneen. Kaikkia lehtijuttuja ei jaksa muistaa, on kai niitä muutaman kymmentä ollut.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Nyt tuli mieleen vielä hieman lisää.

Aikoinaan Tampere-TV:llä oli sen niminen ohjelma kuin Syke (en tiedä onko sitä enää, kun kyseistä kanavaa en juuri katsele). Juttua tehtiin jostain Kukkaisrokin ulkomaalaisesta "starasta". Nekru (tai siis tummaihoinen kaveri) kertoi kuinka kauheaa on katsella, kun alaikäiset juo alkoholipitoisia juomia ja ovat kännissä. Miten tämä sitten liittyy minuun? No siten, että olin kavereitteni kanssa juopottelemassa taka-alalla. Kyllä oli naurussa pitelemistä, kun tuon jutun näin.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaivoin tämän vanhan ketjun esille, kun huomasin perjantain Hesaria lukiessa mielenkiintoisen jutun; kotimaa-osaston sivulla A7 tekee valokuvassa ruumiintarkastusta Jatkoajastakin tuttu jääkäri Arnold :)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jatketaan

...sitten tätäkin topiccia. K-Espoon aikana montakin kertaa pomppimassa vierasjoukkueen maalin takana Espoon tehdessä maalin ja hok:n eräässä henkilökunnan lehdessä oikein keskiaukeamalla. Tosin siinä on kymmenkunta muutakin ihmistä samassa kuvassa mutta kuitenkin. Lehteä en kyllä kerro :)
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Lisätään vielä yksi

Nimittäin olin "kiipeämässä" aidan yli keskiviikon Aamulehden "Tampere" (kai se joku tollanen on) osiossa.

Edit: Niin ja olihan minä myös Ilveksen All Stars-Suomi All Stars pelissä siinä Ilveksen kannustusjoukoissa ensimmäisessä rivissä ja ainoa, jolla oli musta Ilveksen pelipaita päällä (selässä Pettinen :D)
 
Viimeksi muokattu:
Juupa juu...Eipä mua ole kansallisissa/kansainvälisissä tiedotusvälineissä hirveesti mainittu viimeisimmät mitä tulee mieleen:

Sekunnin murto-osa Urheiluruudussa ottelusta Tappara-Kärpät 3.1.2001 - En ole täysin varma olinko se minä, kun kuva siirtyi niin nopeasti pois, mutta ruudussa oli ainakin yhtä räikeänvihreä takki kuin mulla sillon oli päälläni :o

18.7.2001 - Aamulehden etusivu, iso kuva TamU-Ipswich-ottelusta. Tosin näyn kuvassa aika hyvin taka-alalla ja kädet sattui juuri silloin olemaan pään edessä, (:D) että kovin hyvin mua ei siitä tunnista, mutta tunnistin ainakin ite itteni ;)

Tiedä sitten olinko jossain Ajankohtasessa Kakkosessa sen tutun sekunnin murto-osan, kun viime keväänä lähdin koululta kuviksen tunnilla erästä näyttelyä kohti, niin siinä jotain sen koulun oppilaita missä olen haastateltiin. Voi olla että ne leikkas just sen otoksen pois :D

Ai niin juu...

Sitten vielä joskus kun olin ala-asteella, tultiin kouluun Yleltä kuvaan jotain kouluaiheista ohjelmaa. Ja kun kamera kuvas luokkaa pari/muutama oppilas kerrallaan, niin määhän se ilveilin kameralle pari sekuntia...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Heh

Viestin lähetti FourForty
Kaivoin tämän vanhan ketjun esille, kun huomasin perjantain Hesaria lukiessa mielenkiintoisen jutun; kotimaa-osaston sivulla A7 tekee valokuvassa ruumiintarkastusta Jatkoajastakin tuttu jääkäri Arnold :)




Terävä huomio, FourForty :). Tosin siinä on kuvatekstissä mennyt nimet vähän sekaisin. Siis en minä mitään tarkastusta tee, vaan minähän olen siinä "uhrina".

Kauhea munkki kävi, että mun kohdalla se Hesarin kuvaaja alkoi just niitä kuvia napsimaan. Sen jälkeen toimittaja otti nimen ylös ja siinä sitä sitten oltiin.

Oli muuten jännä huomata kuinka paljon median edustajia oli seuraamassa tuota valmiusjoukkojen toimintaa. Ja me kaikki kesällä inttiin astuneet nuoremmat jääkärit olimme sitten maaliosastona siinä touhussa. Ihan mukava viikko tuollainen.
 

Lape

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun sitä oikein miettii, niin onhan sitä julkisuudessa käyty: Intti aikana jossain paikallislehdessä oli juttu ja kuva meidän ryhmästä käskynanto muodossa. Keväällä olimme erään täälläkin kirjoittavan supersankarin kanssa puoli yhdeksän uutisissa, jossain korkeakouluja käsittelevässä jutussa, viivyn kuvassa ainakin niin kauan että koko suku tunnisti.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin jopa

Urheilutapahtumissa on tullut oltua vilaukselta ainakin jossain Hockey Nighteissa ja Saksan MM-kisoissa.

Kiss FM:n melkein sukua julkkikselle -ohjelmassa ja jossain Radio Suomen aamuskabassa.

Hesarissa ja paikallislehdissä muutamia kertoja. Hesari haastatteli Assemblyssä ja joskus kyseli jotain mielipiteitä. Paikallislehtien juttuja ei jaksa muistaa.
 

Brandon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Lehdessä olen ollut pari kertaa.
Ensimmäisen kerran olin 7-vuotiaana, kun roikuin ala-asteen pihalla pää alaspäin tangosta, niin Karjalaisen lehtikuvaaja kävi napsasemassa kuvan ja se oli lehdessä lehtijutun yhteydessä joka käsitteli lasten leikkipaikkoja. Se artikkeli+kuva on vieläkin tallessa :)

10-vuoden iässä minut mainittiin paikallislehdessä 2 kertaa junnujen futistuloksien yhteydessä. Ensimmäisessä minua kutsuttiin tulevaisuuden lupaukseksi, mutta ei musta mitään tullu ;)

Viime vuodet onkin ollu hieman hiljaisempia..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös