"Oletko" Facebookissa?

  • 20 761
  • 123

Onko sinulla profiili Facebookissa?

  • Kyllä on

    Ääniä: 336 72,9%
  • Eipä ole

    Ääniä: 95 20,6%
  • Oli, mutta läksin pois

    Ääniä: 30 6,5%
  • Ei ole, mutta aion liittyä

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    461

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Poistuuko profiili nykyisin kokonaan? Aiemmin olen poistanut, mutta jälkeenpäin samalla sähköpostilla ja salasanalla on voinut taas kirjautua "poistettuun" tiliin. Kokeilin hetki sitten huvikseni kirjautua, mutta nyt FB ilmoitti ettei antamani sähköpostiosoite liity mihinkään tiliin. Tilini on lopullisesti mennyttä?

Mun mielestä profiilin voi poistaa kokonaan muutaman mutkan kautta. Tosin facebook muuttuu koko ajan, joten ei harmainta aavistusta, miten asiat on nykyään. Luulisin, että tilisi on kokonaan poistettu, jos ei kerran mitään yhteyksiä ole sähköpostiin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mun mielestä profiilin voi poistaa kokonaan muutaman mutkan kautta.

Tilin voi poistaa Account settings -> Security -> Deactivate your account. Sen jälkeen kysyvät syytä lähtöön ja muistaakseni salasanaa. Ainakin aikasemmin tili hävisi heti, mutta se oli "tallessa" muutaman kuukauden (olisiko ollut 6kk?) siltä varalta, että muutat mielesi. Eli jos päätät parin kuukauden päästä kirjautua sisään samalla sähköpostilla, niin näyttää siltä kuin et olisi ikinä tiliä poistanutkaan.

Mutta tosiaan, Fb muuttuu siihen tahtiin että tämäkin on voinut muuttua.
 

tirppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Ilves, HIFK
Tilin voi poistaa Account settings -> Security -> Deactivate your account. Sen jälkeen kysyvät syytä lähtöön ja muistaakseni salasanaa. Ainakin aikasemmin tili hävisi heti, mutta se oli "tallessa" muutaman kuukauden (olisiko ollut 6kk?) siltä varalta, että muutat mielesi. Eli jos päätät parin kuukauden päästä kirjautua sisään samalla sähköpostilla, niin näyttää siltä kuin et olisi ikinä tiliä poistanutkaan.

Mutta tosiaan, Fb muuttuu siihen tahtiin että tämäkin on voinut muuttua.

Ja onkin, Help Centerin mukaan nykyään on vaihtoehtona joko tuo Deactivate your accoun, tai Delete your account. Jos valitsee ensimmäisen vaihtoehdon, pitäisi profiilin pysyä tietokannassa kunnes joskus haluat palata takaisin, ilman mitään aikarajoituksia. Jälkimmäinen vaihtoehto puolestaan poistaa profiilin kokonaan ja lopullisesti. Profiilin poistaakseen pitää ilmeisesti täyttää joku lomake, ja odotella profiilin poistumista kokonaan (muutama päivä on vielä aikaa muuttaa mielensä ja palauttaa profiili), eikä sitä tämän poistuttua ole enää mahdollista palauttaa.

Sitä en sitten tiedä, mitä noille vanhemmille, aiemmin poistetuille profiileille on käynyt. Mielestäni Deactivation oli enemmin ainoa mahdollisuus, ja tuntuisi hassulta ettei tunnusta enää olisi mahdollista palauttaa kun ei siinä mistään lopullisesta poistosta silloinkaan ollut kysymys. Voipi tosin olla, että niitä ovat koskeneet aiemmin nuo aikarajoitukset (6kk tjsp.), vaikka enää niin ei olekaan.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen facebookissa. Tämä on uusinta uutta informaatio-tekniikan alalla. Täällä voi ihan käytännössä muutaman sekunnin sisällä olla yhteydessä ihmiseen toisella puolella maapalloa. Esimerkiksi pääsiäisen aikoihin kestää viisi pankkipäivää, että raha siirtyy suomalaiselta pankkitililtä toiselle.

Facebookissa viesti henkilöltä toiselle siirtyy hetkessä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ja onkin, Help Centerin mukaan nykyään on vaihtoehtona joko tuo Deactivate your accoun, tai Delete your account.

No voi video, ei ole kovin montaa kuukautta kun jotain autoin tuon tekemään mutta niin ne tiedot vanhenee Fb:n kanssa. Tosiaan deaktivointi oli silloin vielä ainoa vaihtoehto.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tilannekatsauksen aika eli onko sinulla profiili facebookissa? Tällaisen voisi väsätä tänne instagramista eli moniko jatkoaikalainen on ko. kuvapalvelussa. Ei sillä, itse en tuolla vaikuta ja nykymenolla en pitkään facebookissakaan.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole ja ei ole tulossakaan. Sen verran nähnyt tätä sakkia ketkä roikkuvat siellä päivästä useita tunteja. Eipä ole kyllä mitään profiilia tai tiliä mihinkään muuhunkaan esim. Twitter, Instagram yms.
Jossain määrin aktiivisesti roikun vain kolmella keskustelupalstalla.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisi joo joku tehdä Instagramista ja Twitteristä kyselyn. Ja otsikkoon vastatakseni, niin kyllä olen.
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
En ole Facebookissa. Poistin profiilini viime keväänä, kun koin että en tarvitse sitä oikeastaan mihinkään. Äärimmäisen harvoin sinne mitään päivittelin ja kavereihinkin pystyy pitämään WhatsAppilla yhteyttä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tai ihan soittamalla tai sitten ihan kasvotustenkin onnistuu.

Kasvotusten voi olla selvinpäin kavereiden kanssa, kunhan tapaaminen ei kestä liian pitkään. Mutta soittaisi kaverille selvinpäin? Ja sitten niin kuin juteltaisiin mistä?

Olen fasessa, koska nykyään sen tsätti toimii hyvin toisin kuin joskus ei niin kauan aikaa sitten. Laitan sinne myös urheiluun liittyviä päivityksiä ja joitain ne kiinnostaa. WhatsAppia käytän myös jonkun verran, mutta ei luurilla jaksa nakuttaa koko aikaa, onneksi ei tarvitse paljon sitä käyttää.

Lähettääköhän Tampereen mies myös tekstiviestejä nykyään? Maailma muuttuu, kuomaseni. Ne ajat ovat, luojan kiitos, takana päin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Facebook on tehnyt itsensä mainiosti tarpeettomaksi julkaisemalla sovelluksen jolla voi käyttää sitä ainoaa hyödyllistä ominaisuutta. Eli Messenger käytössä tasaisesti, FB:ssa käyn satunnaisesti.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän sitä tulee päivittäin kyseistä sivustoa silmäiltyä. Mikäli jonkun kaverin päivitysten määrä ja/tai sisältö ylittää ärsytyskynnyksen, poistan tämän kavereista tai vähintäänkin piilotan päivitykset.

On tullut tässä vuosien mittaan huomattua, että fb:n ryhmächatti tai ryhmän/tapahtuman perustaminen on yksinkertaisesti toimivin keino pitää yhteyttä niin isomman kuin pienemmänkin porukan kanssa. Oli se sitten jonkun kyynikon mielestä kuinka kamalaa tahansa. Mielestäni uhmakas kieltäytyminen on vähintäänkin yhtä noloa ja tarpeetonta kuin aiemmin mainittu liikakäyttö.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kasvotusten voi olla selvinpäin kavereiden kanssa, kunhan tapaaminen ei kestä liian pitkään. Mutta soittaisi kaverille selvinpäin? Ja sitten niin kuin juteltaisiin mistä?

Olen fasessa, koska nykyään sen tsätti toimii hyvin toisin kuin joskus ei niin kauan aikaa sitten. Laitan sinne myös urheiluun liittyviä päivityksiä ja joitain ne kiinnostaa. WhatsAppia käytän myös jonkun verran, mutta ei luurilla jaksa nakuttaa koko aikaa, onneksi ei tarvitse paljon sitä käyttää.

Lähettääköhän Tampereen mies myös tekstiviestejä nykyään? Maailma muuttuu, kuomaseni. Ne ajat ovat, luojan kiitos, takana päin.
Kyllä lähetän tekstiviestejä tarvittaessa ja hyvin toimii edelleen. On minulla tuo WhatsApp sovellus, mutta erittäin harvoin sitä käytän.
Kavereiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia puhelimessa, vaikka viikon tapahtumista/mitä perheelle kuuluu/miten työt/harrastukset yms.

Maailma saa puolestani muuttua, mutta ei minun tarvitse välttämättä muuttua sen mukana kaikissa asioissa. Ihmiset saavat puolestani puuhailla sosiaalisessa mediassa niin paljon kuin sielu sietää. Itse vain tykkään enemmän olla ihmisten kanssa tekemissä kasvotusten tahi äänen kera. Eikä minulla ole ollut tarvetta päivittää puolitutuille, että olen nyt tehnyt tällaista ja huomenna teen tuollaista.

Jokainen tyylillään.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olen ollut mutta olen poistunut, tilin lopettamisen jälkeen siitä sai parhaat huvit kun niitä Facebookin lähettämiä palaa takaisin -aneluja luki.

Muutoin olen Oijennuksen linjoilla, sillä erolla ettei WhatsApp ole tuttu. Tarvetta ei ole kun ei ole kavereita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuleehan tuolla roikuttua, olkoonkin että Facebook on tehnyt itse itsestään melkoisen karmaisevan nykyään. Siellä kun on nykyään kaikenlaista mainospaskaa koko paikka täynnä, että meinaa pää hajota. Tokihan tuo on liiketoiminnan kannalta ihan ymmärrettävää.

Tosin, mainosten ja muun turhan paskan suodattamiseen löytyy kätevä lisäosa, eli F.B Purity. Löytyy ihan googlaamalla, ja tekee kyllä omalla koneella Facebookin käytöstä huomattavasti mukavampaa, kun saa muokata ulkoasuaan aikalailla täysin ja suodattaa hyvin paljon kaikkea paskaa pois sieltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On tullut tässä vuosien mittaan huomattua, että fb:n ryhmächatti tai ryhmän/tapahtuman perustaminen on yksinkertaisesti toimivin keino pitää yhteyttä niin isomman kuin pienemmänkin porukan kanssa. Oli se sitten jonkun kyynikon mielestä kuinka kamalaa tahansa. Mielestäni uhmakas kieltäytyminen on vähintäänkin yhtä noloa ja tarpeetonta kuin aiemmin mainittu liikakäyttö.

Vaikka on helppo naureskella markkinajohtajalle ja minähän en tätä käytä, niin totuus on kuitenkin se, että nämä ryhmät toimivat. Sitten tulevaisuudessa, kun kehitetään aina vain parempia keinoja käytetään mahdollisesti niitä.

Ryhmistä on turha ottaa stressiä ja niistä saapuvat ilmoitukset saa pois ja voi sitten omalla ajalla käydä katsomassa onko siellä jotain mitä tarvitsisi nähdä. En kuulu yhteenkään koko kansan ryhmään vaan ne muutamat liittyvät omiin harrastuksiin.

Kutsuttiin kyllä tähän sinänsä hauskaan "Alkon ikkunat on peitettävä ja Alkon nimi muutettava" -ryhmään, mutta noita en käytä. En tuomitse liittyviä ja olen itsekin ehdottomasti tuota mieltä.

Kyllä lähetän tekstiviestejä tarvittaessa ja hyvin toimii edelleen. On minulla tuo WhatsApp sovellus, mutta erittäin harvoin sitä käytän. Kavereiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia puhelimessa, vaikka viikon tapahtumista/mitä perheelle kuuluu/miten työt/harrastukset yms..

Sinulla lienee omia lapsia ja enemmän tarvetta vaihtaa kuulumisia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lapseton sinkkumies ei samalla tavalla tunne tarvetta kuulla mitä muiden perhe-elämään kuuluu tänään tiistaina.

Tosin, mainosten ja muun turhan paskan suodattamiseen löytyy kätevä lisäosa, eli F.B Purity. Löytyy ihan googlaamalla, ja tekee kyllä omalla koneella Facebookin käytöstä huomattavasti mukavampaa, kun saa muokata ulkoasuaan aikalailla täysin ja suodattaa hyvin paljon kaikkea paskaa pois sieltä.

Juuri näin. On hyvin vaikea ymmärtää miksi esimerkiksi alkoholin mainonta kielletään lähes kaikkialta, mutta sitten internetissä saa kuka tahansa mellastaa miten haluaa. F.B Purity pitäisi tehdä pakolliseksi kaikille fasen käyttäjille, onneksi vaalit on juuri kulman takana, niin saadaan ehkä tämäkin epäkohta hoidettua.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sinulla lienee omia lapsia ja enemmän tarvetta vaihtaa kuulumisia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lapseton sinkkumies ei samalla tavalla tunne tarvetta kuulla mitä muiden perhe-elämään kuuluu tänään tiistaina.
Ei ole lapsia, mutta silti voin/voidaan tuttavien kanssa soitella kuulumisia. On sitten tiistai tai lauantai.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No sillä hoituisi tuo näkeminen ja kuuleminen samaan aikaan, vaikka kotona. Ajattelin vain
Ei se silti poista kasvotusten näkemisen ja olemisen iloa. Etsi ihan rauhassa syitä miksi minä muuttaisin tapojani.

Ai niin, voin myös kutsua tuttujani kotiini. Ja usko pois, saan myös kutsuja kylään.

Somea kovasti puolustellaan ihmiselle joka ei siitä välitä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tuolla kyselyssä pitäisi olla kohta "Olen, mutta harkitsen tilin poistamista". Ruksaisin sen heti. Nyt laitoin vain että olen.

Onhan tuo Facebook aika nätisti lässähtänyt viimeisen kahden vuoden aikana. Kaikki siirtyneet päivittämään Instaa ja Facebookissa lähinnä tykkäillään mainoslinkeistä. Itsellä adblock ja sillä estän kaiken mainoksen mitä block ei tunnista itse. Vituttaa kun oma feed on täynnä Iltasanomien linkkejä, kavereiden kavereiden statuspäivityksiä, jotain meemi-kuvia jne mistä kaverini tykkäävät. Hyviä päivityksiä tulee todella harvoin, pelkkää mainosshaibaa. Toisessa fb-ketjussa joskus laskin 20 ylintä päivitystäni feedissä, ja niistä yli puolet olivat juuri jotain linkkejä Iltasanomiin.

Olen melko kateellinen heille jotka eivät ole näihin some-touhuihin erehtyneet. Helpolla ovat päässeet. Ainoa syy tällä hetkellä miksi olen facebookissa, on että koululuokkani tiedoituskanava on oikeasti aktiivinen. Aina ei muista päivitellä koulun sähköpostia, eikä sinne edes tule aina tarvittavaa infoa, mutta facebookissa jutut leviävät nopeasti kulovalkean tavoin. Lisäksi fb on kätevä keino pitää yhteyttä vähän vanhempiin kavereihin joista ei muuten kuule mitään.

Uskallan kuitenkin väittää että kun kouluni tästä joskus loppuu, niin fb-tunnukset lähtevät poistoon. Ja ei, en aio siirtyä mihinkään Instaan, Twitteriin, Snappchatiin, Kik-messengeriin jne. WhatsApp minulla on, ja se on oikeasti kätevä! Periaatteessa ilmaisia tekstiviestejä loputtomasti jossa helppoa ja nopeaa lähettää kuvia, äänitteitä jne.Yksi whatsapp-ryhmä meillä on, missä on kaikki parhaat kaverini ja pidämme sitä kautta yhteyttä toisiimme. Ryhmään tulee päivässä parhaimmillaan satoja viestejä, yleensä känni- ja pieruhuumoria. Toimii minulle. Toivotaan että facebook ei tee whatsappista tulevaisuudessa mitään mainospesäkettä.

Jos fb-tunnukset poistan, niin veikkaan että ikävä ei tule vaan eräänlainen kivi putoaa sydämeltä. Nyt on raastavaa kun kaikki keskustelut alkavat aina "luiks facebookista muuten". Käsittämätöntä kyllä mutta jotkut oikeasti seuraavat myös ketkä tykkäävät heidän tilapäivityksistään ja jos et huomaa päivitystä ja käy peukuttamassa sitä, niin toisen päivä menee pilalle. Pari kaveria on jotka vihjailevat chatissa aina jos päivittävät jotain ja en ole siitä käynyt tykkäämässä tai kommentoimassa. "Luiks tuon mun päivityksen?"

Jos ihmiset käyttäisivät edes puolet somessa vietetystä ajasta johonkin kehittävään, niin mitä meillä olisikaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös