"Oletko" Facebookissa?

  • 20 760
  • 123

Onko sinulla profiili Facebookissa?

  • Kyllä on

    Ääniä: 336 72,9%
  • Eipä ole

    Ääniä: 95 20,6%
  • Oli, mutta läksin pois

    Ääniä: 30 6,5%
  • Ei ole, mutta aion liittyä

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    461
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
No joo. Itse en oo facebookissa enkä tuu koskaan olemaan. Ei kai sitten kiinnosta muitten tekemiset niin paljoa. Mut olkaa te muut vaa siä...

Tämähän on juuri yksi aikamme ilmiöitä, eli tirkistelyn suosion kasvu ja hyväksytyksi tekeminen. On vitun BB:tä ja facebookia, joiden välityksellä voi keskittyä kyttäämään muiden touhuja tai ainakin sitä, että mitä ovat imagonsa vuoksi tekevinään. Ollakseen "joku" täytyy asettaa itsensä avoimesti esille tai luoda edes fasadi, jota muut voivat silmäillä halutessaan 24/7. Ei sinänsä ihme, että tähän aikaan syntyvät ensio-oliverit ja vaapukka-jessicat ilmoittavat ihanneammatikseen olla "julkkis". Jos mua ei nähdä, niin mä kuolen. Onneksi synnyin 1980-luvulla.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Eipä ole minullakaan "feissarin" -tunnuksia vaikka monet koko ajan painostaa liittymään. Ei ole kyllä minun vaimokaan siellä ja hyvin ollaan pärjätty. :) Suosin mielummin ihan oikeita kavereita ja tapaamisia eikä mitään virtuaalileikkejä.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
En ole enää. Ei vain kiinnosta toisten ryyppäämiset ym. jutut. Twitter on paljon mielenkiintoisempi, kun siellä käydään oikeasti tasokasta mutta myös viihdyttävää keskustelua asioista ja siellä on mielenkiintoisia persoonia.

Luen kyllä paria avointa Facebook-sivua, joita varten ei tarvitse olla omaa Facebook-tiliä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole enkä todellakaan ole aikeissa liittyäkään. Toisessa ketjussa jo ihmettelinkin lehtijuttua, jonka mukaan työnhakutilanteessa työnantaja voi pitää sua epäilyttävänä ja epäsosiaalisena tyyppinä, jollet omista Facebook-profiilia. Noin friikin työnantajan olleessa kyseessä en kyllä haluaiskaan mennä duuniin tollaselle nuijalle.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
En ole enkä todellakaan ole aikeissa liittyäkään. Toisessa ketjussa jo ihmettelinkin lehtijuttua, jonka mukaan työnhakutilanteessa työnantaja voi pitää sua epäilyttävänä ja epäsosiaalisena tyyppinä, jollet omista Facebook-profiilia. Noin friikin työnantajan olleessa kyseessä en kyllä haluaiskaan mennä duuniin tollaselle nuijalle.

Samaa mieltä. Jos pomolle on facebook joku suuri kysymys, niin se kertoo vähintäänkin siitä, että kyseessä on melkoinen kyttääjäluonne. Kuka sellaiselle todellakaan haluaisikaan työskennellä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eipä ole minullakaan "feissarin" -tunnuksia vaikka monet koko ajan painostaa liittymään. Ei ole kyllä minun vaimokaan siellä ja hyvin ollaan pärjätty. :) Suosin mielummin ihan oikeita kavereita ja tapaamisia eikä mitään virtuaalileikkejä.
Joo. Oikeita ihmisiä ei saa enää missään nimessä tavata sen jälkeen, kun on liittynyt sosiaaliseen mediaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kyllähän aika monien ihmisten kanssa on sellainen yhteydenpito siirtynyt facebookiin joka olisi aiemmin hoitunut soittelemalla/tekstailemalla/s-postittamalla. Toisaalta on myös kavereita jotka käyvät siellä harvemmin ja heidän kanssa sellainen ei onnistu. FB:ssä on kätevä toiminto se vihreä pallo, joka ilmaisee henkilön olevan paikalla jolloin siellä voi hänen kanssaan chätätä jos on asioita (eivätkä muut näe sitä). Sitä en ymmärrä että jotkut käyvät kahdenkeskisiä keskusteluja omalla seinällään. Itse poistin koko seinän itseltäni sen jälkeen kun yksi tyyppi alkoi siellä kysellä jotakin työhöni liittyviä asioita.

Bluesin fanitoiminnasta ilmoittelu (esim. vieraspelimatkoista tiedottaminen ja niille ilmoittautuminen) on pitkälti siirtynyt facebookiin ja toimistokin on ruvennut entistä aktiivisemmin tiedottamaan asioista siellä. Facebookin ärsyttävämpi puoli tuossa on se, että nuo seurojen fanisivut ovat myös provoilevien pikkupoikien temmellyskenttiä.

Aikamoinen aikavarashan se on, kuten tämä Jatkoaikakin. Minä joudun välillä määräilemään itseäni olemaan avaamatta niitä tiettyinä aikoina kun työt tuppaavat häiriintyä. Töihinpä pitää nytkin taas palata.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Joo. Oikeita ihmisiä ei saa enää missään nimessä tavata sen jälkeen, kun on liittynyt sosiaaliseen mediaan.

Ongelma on nähdäkseni enemmän siinä, että facebookin pseudososiaalisuus vähentää ihmisten tarvetta tavata livenä toisiaan. Ennen mentiin vaikka kahveelle vaihtamaan kuulumisia jne, mutta nykyään ne näkee suoraan tai voi kysyä tietokonetta mulkoillen(Tai kännykkää, argh).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ongelma on nähdäkseni enemmän siinä, että facebookin pseudososiaalisuus vähentää ihmisten tarvetta tavata livenä toisiaan. Ennen mentiin vaikka kahveelle vaihtamaan kuulumisia jne, mutta nykyään ne näkee suoraan tai voi kysyä tietokonetta mulkoillen(Tai kännykkää, argh).
En ole samaa mieltä. Tapaamisen tarve on edelleen sama, mutta sen sijaan soittelun ja tekstailun tarve putoaa huomattavasti. Itse asiassa tapaaminen on nyt jopa helpompaa, kun voi netistä vaklata, olisiko joku muu menossa samaan häppeningiin, mihin on itse suunnitellut menevänsä. Siinähän voi tavata sellaisiakin ystäviä, joille ei olisi muuten ehkä ehdottanutkaan näkemistä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itse asiassa tapaaminen on nyt jopa helpompaa, kun voi netistä vaklata, olisiko joku muu menossa samaan häppeningiin, mihin on itse suunnitellut menevänsä. Siinähän voi tavata sellaisiakin ystäviä, joille ei olisi muuten ehkä ehdottanutkaan näkemistä.

Ite laitoin juuri naamakirjaan tiedustelun, kiinnostaisko ketään lähteä ens viikon Blues - Amur -matsiin kun tuli tieto että kausarillani pääsee kaverikin. Ilman naamakirjaa alkaisin tuskin soittelemaan ihmisille erikseen, että "olisiko silloin aikaa ja kiinnostaisko?"
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
En ole samaa mieltä. Tapaamisen tarve on edelleen sama, mutta sen sijaan soittelun ja tekstailun tarve putoaa huomattavasti. Itse asiassa tapaaminen on nyt jopa helpompaa, kun voi netistä vaklata, olisiko joku muu menossa samaan häppeningiin, mihin on itse suunnitellut menevänsä. Siinähän voi tavata sellaisiakin ystäviä, joille ei olisi muuten ehkä ehdottanutkaan näkemistä.

Se voi mennä hyvällä säkällä noinkin, en kiistä, mutta puhuinkin vain omien kokemuksieni pohjalta. Tekstailu nyt ei sinänsä eroa chattailusta muulla, kuin maksullisuudellaan, mutta pidän silti puhumista sekä toisen äänen kuulemista huomattavasti netissä "keskustelua" arvokkaampana, intiimimpänä jne. Tämäkin on tietysti makuasia muiden joukossa, mutta koen silti muutaman minuutinkin puhelun antoisampana sosiaalisen kanssakäynnin muotona, kuin kirjoittelun ja hymiöiden heittelyn.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se voi mennä hyvällä säkällä noinkin, en kiistä, mutta puhuinkin vain omien kokemuksieni pohjalta. Tekstailu nyt ei sinänsä eroa chattailusta muulla, kuin maksullisuudellaan, mutta pidän silti puhumista sekä toisen äänen kuulemista huomattavasti netissä "keskustelua" arvokkaampana, intiimimpänä jne. Tämäkin on tietysti makuasia muiden joukossa, mutta koen silti muutaman minuutinkin puhelun antoisampana sosiaalisen kanssakäynnin muotona, kuin kirjoittelun ja hymiöiden heittelyn.
Edelleen, nuo eivät ole toisensa poissulkevia kommunikaation muotoja. Kaikki vanhat menetelmät ovat edelleen käytössä, vaikka sen FB-tilin kävisikin avaamassa. En ymmärrä tätä vastakkainasettelua.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edelleen, nuo eivät ole toisensa poissulkevia kommunikaation muotoja. Kaikki vanhat menetelmät ovat edelleen käytössä, vaikka sen FB-tilin kävisikin avaamassa. En ymmärrä tätä vastakkainasettelua.

Täällä myös yksi pakana joka ei kuulu Facebookkiin. Kirjoittelinkin joskus aikoja sitten tähän ketjuun. En tiedä onko kyse varsinaisesti vastakkainasettelusta mutta itse olen puntaroinut niin että koska en ole netissä kuin satunnaisesti täällä Jatkoajassa arkisin + luen nettiuutisia aika nopeasti silloin tällöin(himassa kone ei ole päällä juuri ollenkaan, enkä omista älypuhelinta) niin en todennäköisesti jaksaisi päivittää mitään FB:hen ja silloin jäisi jäljelle vain muiden tekemisien tiirailu mitä en koe kovin mielenkiintoiseksi. Juttelen kyllä hyvien frendien kanssa ihan viikottain ja voidaan vaihtaa kuulumiset.

Ainoa selvä etu minkä allekirjoitan on mitä olen FB:läisiltä kuullut on vanhojen frendien löytyminen helpommalla.

Jäänkö sitten jostain tapahtumasta paisti ilman FB:tä, enpä usko.
Tämä on mun puntaroinnin tulos.

Ja uskon että FB:läisiä on monenlaisia mutta tiedän myös useita ikäisiäni yli kolmekymppisiä aikuisia jotka ovat omasta mielestäni naurettavan koukussa tuohon ja pakko selata parin tunnin välein mitä kukin on tehnyt, sekä postailla sinne hassunhauskoja juttuja mihin ihmiset voivat sitten kommentoida. Ei ole mun juttu.
Ja ne frendit jotka ovat ehkä eniten samalla aaltopituudella itseni kanssa ja jotka omistavat FB-tilin lähinnä toteavat lakonisesti että siellä se tili lojuu ja kirjautuu tilille ehkä kerran viikossa, ehkä vain kerran kuussa muttei jaksa kirjoitella sinne mitään. Tämänkö vuoksi sitten annetaan omat tiedot Facebookin käyttöön.

_
 

Ameno

Jäsen
Kyllä olen. Kovasti nuo eräät yrittivät minua painostaa jonkun aikaa liittymään sinne, mutta en liittynyt. Sitten eräänä kohtalokkaana iltana, minulta kysymättä tai minulle ilmoittamatta, eräät henkilöt rekisteröivät nimilläni tunnuksen sinne ja jälkeenpäin antoivat vain minulle tunnukset ja salasanan. Perusteluina oli ainakin se, että nyt minut on helpompi kutsua bileisiin ja tapahtumiin ja sellaisiin. Olisi varmaankin ollut aivan ylivoimaista ilmoittaa muulla tavalla noista kaksista bileistä viimeisen vuoden aikana.

Enpä sitten kuitenkaan ole itseäni jaksanut poistaakaan sieltä. Silloin tällöin tulee käytyä katsomassa, että onko siellä jotain minua koskevia uutisia ja samalla vilkaistua, mitä siitä etusivulta löytyy. Eihän siellä koskaan mitään uutisia ole, kun ei paljon kavereitakaan löydy. Ja niihin vähiinkin olen yhteydessä tarvittaessa muuta kautta. Enpä siis ole kovin paljoa materiaalia itse sinne tuottanut tai muutenkaa siellä kovin aktiivisena ollut. Yksi ja sama kuvakin siellä on ollut alusta asti. Kai sitten minuakin stalkkeriksi voi kutsua, mutta mitäpähän lähtivät.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tuo Facebookin käyttö puhelimella vähän ihmetyttää. Springsteen-keikan yhteydessä laitoin kaverini vaimolle Facebookin kautta kännykkään viestin junan lähtöajasta keikkaa seuraavana päivänä kun oltiin tapaamisesta sovittu. Ei ollut mennyt perille, joten tapaaminen sitten jäi tekemättä. Sovimme sitten kaverini kanssa, että jatkossa laitan hänelle kännykkään tekstarin, kun ei vaimonsa puhelin Facebook-viestejä vastaanota.

Siksi en itse käytä puhelimella Facebookia.

Jotkut puolestaan ovat sellaisia, että ne vain keräilevät kavereita listalleen. Jos yrität kuulumisia kysellä, voit olla varma ettei sieltä koskaan mitään kuulu. Tämäkin menee yli ymmärryksen. Tietysti sellaiset henkilöt voi kaverilistalta sitten heivata helvettiin. En minä ainakaan tuollaisia tyyppeja halua pitää listoillani, jotka eivät koskaan vaivaudu vastaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Voittaja

Jäsen
En ole facebookissa enkä tule varmaan koskaan olemaankaan, tai ainakin hankalahko kuvitella miksi tulisin liittymään. En ole kuullut yhtään tarpeeksi hyvää syytä liittyä, sähköposti ja puhelimella suoritettavat yhteydenpidot on riittänyt tähän mennessä ja eiköhän ne tule riittämään tulevaisuudessakin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Vaikea nähdä mitään iloa tai hyötyä naamakirjaan liittymisestä. En ymmärrä sen suosiota ollenkaan. Itseäni ei kiinnosta muiden tekemiset, ja yhteydet ystäviin hoituvat muilla keinoin ja muilla ei ole väliä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole toistaiseksi kuullut yhtään edes etäisesti hyvää syytä, miksi sinne pitäisi luoda profiili, joten en ole liittynyt tai juuri muutenkaan käynyt sivustolla. En sano, ettenkö tulisi koskaan liittymään sinne, mutta joku järisyttävän hyvä syy pitäisi ensin saada.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vaikea nähdä mitään iloa tai hyötyä naamakirjaan liittymisestä. En ymmärrä sen suosiota ollenkaan. Itseäni ei kiinnosta muiden tekemiset, ja yhteydet ystäviin hoituvat muilla keinoin ja muilla ei ole väliä.

Tässä olet oikeassa, mutta kuten olem jo muistaakseni aiemminkin tähän ketjuun kirjoittanut, niin Facebookin paras puoli on siinä, että näkee vaikkapa suosikkibändinsä keikat ja uutiset ilman, että pitää joka bändin sivuilla käydä erikseen. Sama pätee vaikkapa suosikkiurheilijoihin ja -urheiluseuroihin.

Facebookissa saa siis kerättyä kaikki suosikkinsa yhdelle sivulle. Se on mielestäni sen vahvuus. Kavereitteni ja varsinkin minun päivitykset ovat taas sen heikkous.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ongelma on nähdäkseni enemmän siinä, että facebookin pseudososiaalisuus vähentää ihmisten tarvetta tavata livenä toisiaan. Ennen mentiin vaikka kahveelle vaihtamaan kuulumisia jne, mutta nykyään ne näkee suoraan tai voi kysyä tietokonetta mulkoillen(Tai kännykkää, argh).
Ei tämä pidä paikkaansa ainakaan omalla kohdallani. Yksikään kaveritapaaminen ei ole mennyt ohitse Fb:n vuoksi, siis sellaisten kanssa, joita ylipäätään voin tai haluan nähdä erityisesti jossain tilanteessa. Lisäksi pystyn pitämään yhteyttä tyyppeihin, joita harvemmin tulee nähtyä etäisyyksien vuoksi. Olen todella huono soittamaan ilman mitään oikeaa syytä, joten johonkin reissusuunnitelmaan tai olympialaisten tulospäivitykseen on paljon luontevampaa vastata ja ihmetellä siinä sitten jotain muuta samalla. Esimerkiksi pari vanhaa opiskelukaveria olisi päässyt vaipumaan täysin unholaan, kun numerotkin ovat hukkuneet kännystä, mutta Fb:n kautta on pysynyt jonkinlainen yhteys, ja jos lähistöllä joskus bongaan, niin oluelle tai kahville on helppo pyytää.

Minä olin aika pitkään Fb:a vastaan, kun ajattelin juuri siten, että tarpeelliset kaverit saan kontaktoitua muutenkin. Täytyy kuitenkin myöntää, että juuri minun puhelinkäyttäytymiselläni Fb on mitä parhain korvike pitää yhteyksiä yllä. Puhelin on mun mielestäni niin intiimi väline, että jostain syystä muutun yliasialliseksi ja kaikenmoinen läppä on hyvin vaikeaa heittää. En oikein osaa sitä "on säitä pidellyt"-juttua heittää edes sen vertaa, mitä kasvokkain. Fb:ssa taas on helppo heittää perusteettomampaakin juttua ja lisäksi tietysti saa viestin perille samalla kertaa isolle massalle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On se nyt kuitenkin lievästi huvittavaa keskustella facebookista ja sen tarpeellisuudesta palstalla, joka vaatii ihan samalla tavalla profiilin luonnin ja rekisteröitymisen. Ja sitten sanotaan, ettei keksi mitään syytä luoda profiilia ja rekisteröityä toiseen palveluun, jossa voi höpöttää joutavia. Vai onko se iso kynnys siinä, että toisessa pitää esittäytyä omalla nimellä?

Eilen muuten vaihdoin kuulumisia erään britin kanssa, johon tutustuin patikkareissulla. Huikea tyyppi, johon ei 100 % varmasti tulisi pidettyä mitään yhteyttä ilman facebookia. Pidän mahdollisena jopa sitä, että käymme heidän luonaan vierailulla, kun matkustamme parin vuoden päästä Englantiin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On se nyt kuitenkin lievästi huvittavaa keskustella facebookista ja sen tarpeellisuudesta palstalla, joka vaatii ihan samalla tavalla profiilin luonnin ja rekisteröitymisen. Ja sitten sanotaan, ettei keksi mitään syytä luoda profiilia ja rekisteröityä toiseen palveluun, jossa voi höpöttää joutavia. Vai onko se iso kynnys siinä, että toisessa pitää esittäytyä omalla nimellä?

Sinulle on varmaan yllättävää että esimerkiksi allekirjoittanut on kirjautunut tänne 2001 syksyllä keskustelemaan LÄTKÄSTÄ ja HIFK:sta. Se että vuosien saatossa tämä on jäänyt ainoaksi foorumiksi missä on tunnukset ja foorumiksi jonka puheenaiheet suunnileen tiedän niin on aika luontevaa että heitän "perusfoorumihöpinät" tänne, en usko että olen ainoa jolla vastaava historia täällä LÄTKÄPALSTALLA.

Noh, turhaa vänkäämistä tämäkin. Sulla mielipide ja mulla, jokainen viesti vaan korostaa sitä omaa mielipidettään. Ja en mene FB:hen vaikka siellä olisi HIFK-uutisia jne. Luotan kotiorganisaatioon sen verran että saan infot ja muut HIFK-höpinät kotisivuilta, youtubesta tai vaikkapa TÄÄLTÄ aktiivisilta faneilta.

_
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sinulle on varmaan yllättävää että esimerkiksi allekirjoittanut on kirjautunut tänne 2001 syksyllä keskustelemaan LÄTKÄSTÄ ja HIFK:sta. Se että vuosien saatossa tämä on jäänyt ainoaksi foorumiksi missä on tunnukset ja foorumiksi jonka puheenaiheet suunnileen tiedän niin on aika luontevaa että heitän "perusfoorumihöpinät" tänne, en usko että olen ainoa jolla vastaava historia täällä LÄTKÄPALSTALLA.

Noh, turhaa vänkäämistä tämäkin. Sulla mielipide ja mulla, jokainen viesti vaan korostaa sitä omaa mielipidettään. Ja en mene FB:hen vaikka siellä olisi HIFK-uutisia jne. Luotan kotiorganisaatioon sen verran että saan infot ja muut HIFK-höpinät kotisivuilta, youtubesta tai vaikkapa TÄÄLTÄ aktiivisilta faneilta.
En minä mitään vänkää. En ole käännyttämässä ketään facebookiin. Näen vain hiukan ironiaa siinä, mistä facebookia syytetään. Eivät nämä sosiaaliset mediat nyt niin kaukana toisistaan ole. Vähän kuin kiisteltäsiin siitä, ovatko tekstiviestit tarpeellinen ominaisuus kännyköissä. "En todellakaan aio lähettää mitään tekstareita! Ostin puhelimen puhumista varten. En keksi yhtään syytä, miksi pitäisi lähettää tekstareita."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös