"Normaaleja" asioita, joita et voi käsittää?

  • 36 139
  • 133

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt on niin kylmä, että tankkia ei voi oikeasti tankata täyteen. Siinä seisoskellessa jäätyy pystyyn.

Näistäkö on Saksan armeijan huippusotilaat tehty...hytisevistä ja pystyyn jäätyvistä hahmoista? Sentään normi-ilmasto. Voitto on meidän!

Tulis sota ja tappais jälleen sakemannit.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Nyt on niin kylmä, että tankkia ei voi oikeasti tankata täyteen. Siinä seisoskellessa jäätyy pystyyn.

Kannattaa luottaa Jatkoajassakin julkaistuun kikkaan, ja lukita pistooli bensatankin korkilla. Kiitokset Twitelle, jonka kiitokset jollekin muulle tästä vinkistä huomasin.
 

scholl

Jäsen
Itselläni ei olisi sodassa muutenkaan tarkoitus ryhtyä rivimieheksi ulkotöihin. Sisällähän minä olisin ja katsoisin "telkkarista", kun kehitysmaista värväämäni tyypit hoitaisivat varsinaisen tappamisen/likaisen työn.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämän ketjun perusteella suomalainen sotilas ei vastaavalla tavalla hytise, sillä hän on sodan syttyessä jo aurinkorannalla.

Eikös hyö ole karkureita...? scholl ei ole karkuri vaan tarvittaessa Saksan armeijan käytössä.

edit. scholl on sittenkin tavallaan karkuri eli metsään meni.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miksi et käske autonkuljettajasi käydä tankkaamassa Rolls Roycesi?

Ja täältä Jatkoajastakin löytyisi varmasti vapaaehtoisia schollin auton tankkaajia. Kunhan vaan kysyy.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en voi käsittää kuinka joku menee kauppaan ostamaan 4 rullaa vessapaperia. Mitä järkeä siinä on?

Minä taas en voi käsittäää sitä että miksi vessapaperit myydään aina helvetinmoisissa mega-XXXL-pakkauksissa.

Asun yksin, eikä mulla ole autoa. Millä vitulla kannan ne himaan? Ostaisin heti 4-rullaisia paketteja jos niitä olisi lähellä. Yhden kuuden rullan päkin kun heittää muovikassiin, niin sinne ei juuri muuta mahdu.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Asun yksin, eikä mulla ole autoa. Millä vitulla kannan ne himaan? Ostaisin heti 4-rullaisia paketteja jos niitä olisi lähellä. Yhden kuuden rullan päkin kun heittää muovikassiin, niin sinne ei juuri muuta mahdu.

Eikös noissa vessa- ja talouspaperirullapakkauksissa ole jo vuosikaupalla ollut ihan hyvin toimivat kantokahvat päädyssä? Hyvin kulkee muovikassin ulkopuolella paperirullat kotiin. 4 rullan paketti vessapaperia on kyllä turha, kun se 6 rullaa ei juuri sen isompi paketti ole, ei siinä mitään.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös noissa vessa- ja talouspaperirullapakkauksissa ole jo vuosikaupalla ollut ihan hyvin toimivat kantokahvat päädyssä? Hyvin kulkee muovikassin ulkopuolella paperirullat kotiin. 4 rullan paketti vessapaperia on kyllä turha, kun se 6 rullaa ei juuri sen isompi paketti ole, ei siinä mitään.

Kun fillarilla kulkee niin yhdenkin kassin kanssa saa taistella jos mukana on pari purkkia maitoa ja tuoremehua ynnä muuta painavaa. Eikä tämä koske pelkästään vessapaperia, vaan muutenkin on ärsyttävää kun mikään kauppa ei tarjoa juuri mitään yksinasuville
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Ja täältä Jatkoajastakin löytyisi varmasti vapaaehtoisia schollin auton tankkaajia. Kunhan vaan kysyy.

Minä voisin ainakin ruveta, duunari kun olen. Mutta ahneitten isäntien kannattaa aina muistaa että orjatkin saattavat silloin tällöin maailmanhistorian melskeissä painaa työläisen karvaisellä kädellä naganin riistoporvarillisen sekä ahneen ja itsekkään isännän niskaan ja vapauttaa pääomia tulevien sukupolvien käyttöön.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Minne painuisit? Ihanko Espanjaan vai uiden Ruotsiin? Jos tiukat paikat tulee joskus, niin veikkaisin, ettei täältä siinä vaiheessa kovin helpolla painuta mihinkään.

Aika moni sanoo, että puolustaisi vain läheisiään. Miksei myös muita yhtä viattomia?

Jos on kriisin merkkejä ilmassa, pitää tehdä ratkaisut ajoissa. Lähtisin jo nyt, jos se olisi vähän helpompaa järjestää.

Olen niin vittumainen ihminen, että pidän "muita ihmisiä" lähinnä uhkana/vihamiehenä, ennen kuin toisin todistetaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Veeti.

Tavanomainen lapselle annettu nimi nykyään, suorastaan "normaali". Itse asiassa taitaa olla parina viime vuonna peräti suosituin pojalle annettu nimi.

Mikä kumma lienee tehnyt Veetistä tuollaisen muotioikun?

Samaa voisi kysyä Leevistä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Eikä tämä koske pelkästään vessapaperia, vaan muutenkin on ärsyttävää kun mikään kauppa ei tarjoa juuri mitään yksinasuville

Se on kyllä totta. Huomattavan monia ruoka-aineita myydään aivan älyttömissä pakkauskooissa (ei hitto, taipuuko se tosiaan noin?) ja samaa ruokaa saa ihan poikkeuksetta tehdä useammaksi päiväksi.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Eikä tämä koske pelkästään vessapaperia, vaan muutenkin on ärsyttävää kun mikään kauppa ei tarjoa juuri mitään yksinasuville

Ruoan suhteen olen asiasta samaa mieltä, mutta jos pelkkää pakkauskokoa ajatellaan niin eikö ole ihan sama ostaa kahdeksan rullaa vessapaperia neljän sijaan, koska tuleehan se kuitenkin käytettyä ajan kanssa koska se ei vanhene tai "menetä arvoaan"? Tämä siis kommenttina pelkästään pakkauskokojen osalta, ottamatta mitenkään kantaa logistisiin seikkoihin tavaran kuljetuksessa kaupasta kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä taas en voi käsittäää sitä että miksi vessapaperit myydään aina helvetinmoisissa mega-XXXL-pakkauksissa.

Asun yksin, eikä mulla ole autoa. Millä vitulla kannan ne himaan? Ostaisin heti 4-rullaisia paketteja jos niitä olisi lähellä. Yhden kuuden rullan päkin kun heittää muovikassiin, niin sinne ei juuri muuta mahdu.
Kyllä pikkupakkauksia on yleensä tarjolla, ainakin niissä paikoissa on joista itse ostan paperit. Kuuden rullan settejä on ainakin, mikäli sellainen täyttää pikkupakkauksen määritelmän. Nelirullaisiakin näen tämän tästä, mutta niitä ei välttämättä ole kaikissa automarketeissa. Jos menet johonkin pellon laitaan rakennettun Prismaan, jonka asiakkaista lähes 100% on autolla liikkeellä, niin totta munassa siellä myydään jättipakkauksia useammassakin tuotekategoriassa.

Asia riippuu paljolti siis asiakaskunnasta. Jos asiakkaissa on paljon esim. yksin tai kaksin asuvia ikäihmisiä, niin marketissa on suurella todennäköisyydellä esillä 4-6 rullan pakkauksia. Kannattaa kokeilla jotakin pikkupuotia, jos sellainen löytyy lähietäisyydeltä.

Itse asun viiden peräaukon ja kahden auton taloudessa, ja ostamme paljolti siksi näitä jättipakkauksia. Yhtä lailla vittumaista on ostaa joka ostosreissulla paskapaperia, joten mieluiten ostan kerralla niin paljon että paperia riittää mahdollisimman pitkään. Ja vielä vittumaisempaa on huomata, että 5-henkisessä taloudessa paskapaperi on taas kerran loppu jonakin aamuna, kun pitäisi helvetinmoisella kiireellä lähteä töihin, kouluun, tarhaan ja kuka mihinkin. Siksi tervehdin ilolla, että meille perhepaskantajille on tarjolla kunnon paaleja.

Itänaapurisssa asustaessani huomasin, että ainakin halvinta wc-paperia oli siellä usein myynnissä ihan rulla kerrallaan. Tässä tuotteessa hinta ja laatu kohtasivat mitä mainioimmin, itsekin ostin välillä. Karkeaa mutta käytännöllistä, eikä taatusti mennyt sormi läpi tositoimissa.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kun fillarilla kulkee niin yhdenkin kassin kanssa saa taistella jos mukana on pari purkkia maitoa ja tuoremehua ynnä muuta painavaa. Eikä tämä koske pelkästään vessapaperia, vaan muutenkin on ärsyttävää kun mikään kauppa ei tarjoa juuri mitään yksinasuville

Mikäli kauppareissuja voi tehdä vaikkapa joka toinen päivä, niin kyllä semmoinen semikokoinen reppu riittää varsin mainiosti. Sinne kun latoo kaikki painavat kamat, niin tangon varressa heiluva paskapaperipaketti ei niin paljoa massastabiliteettia riko, että turvalleen päätyisi.

Voisin myös kertoa vyölaukun kätevyydestä, mutta jätetään se uskottavuussyistä toiseen kertaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Täysin tämän ketjun aiheeseen liittyen.

Olen etsinyt asuntoa Lahdesta. Eilen kävin kahta katsomassa ja toiseen tärppäsikin. MUTTA... Vuokranantajan mukaan pyydetään täysin "normaalikäytännön" mukainen normaalin kahden kk vuokratakuun päälle vielä toisen kahden kuukauden kirjallinen takaus ulkopuolisilta!

Minusta on käsittämätöntä, että tämä ylimääräinen takaus pyydetään ilman häiriötä luottotiedoissa. Eikä takuuvarmasti ole normaalikäytäntö.

Nyt olen miettinyt, että pitäisikö periaatteesta kieltäytyä. Veljelläni on vuokra-asuntoja Lahdessa ja hänenkin mielestään todella harvinaista kyseinen menettely.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Täysin tämän ketjun aiheeseen liittyen.

Olen etsinyt asuntoa Lahdesta. Eilen kävin kahta katsomassa ja toiseen tärppäsikin. MUTTA... Vuokranantajan mukaan pyydetään täysin "normaalikäytännön" mukainen normaalin kahden kk vuokratakuun päälle vielä toisen kahden kuukauden kirjallinen takaus ulkopuolisilta!

Minusta on käsittämätöntä, että tämä ylimääräinen takaus pyydetään ilman häiriötä luottotiedoissa. Eikä takuuvarmasti ole normaalikäytäntö.

Nyt olen miettinyt, että pitäisikö periaatteesta kieltäytyä. Veljelläni on vuokra-asuntoja Lahdessa ja hänenkin mielestään todella harvinaista kyseinen menettely.

Pitäisi kieltäytyä ehdottomasti. Näin lonkkatuntumalta sanoisin, että tuo on huoneenvuokralain vastaista, joku tarkemmin asiaan perehtynyt voisi valaista paremmin.

Näin off-topicina voisin kertoa Ruotsin meiningistä. Koskapa minulla ei ole uutena Ruotsissa asujana credit historya olemassa, vuokranantaja pyysi 3 kk vuokravakuutta ja tendenssi on siihen suuntaan, että vuokravakuus uusilta vuokralaisilta saattaisi jossakin kohti tulevaisuudessa muuttua 6 kk vuokravakuudeksi, joka on kuulemma myös käytäntönä joissakin osissa Tanskaa.

Joka tapauksessa, tuo kuvailemasi esimerkki kuulostaa melkoisen kummalliselta. Ovatkohan edelleenkin kyseessä vuokranantajan markkinat kun ostokämpätkin maksavat niin älyttömästi?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähkön siirtäminen /kWh maksaa enemmän kuin sähkö. Tästä on tullut jo normaali juttu, mutta silti en sitä käsitä. Taitaa vain olla keino ottaa rahat pois.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Juuri noin:

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta, 8§:

Ehto, jonka mukaan sopijapuolen on annettava suurempi kuin kolmen kuukauden vuokran määrää vastaava vakuus, on mitätön.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pikku tinkaamisella sai ilman kirjallista ulkopuolisten takausta. Ja lisäksi vähän lisäehtoja + vuokranalennuksen julkisivuremontin ajaksi.. Aina kannattaa neuvotella..

Nyt on ihan hyvä fiilis..
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ainakin työpaikalla tuntuu olevan normaalia pitää Marja Tyrniä ja Munamiestä hirveän hauskoina tapauksina. Mulle ei ole vielä auennut mikä niissä on hauskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös