"Normaaleja" asioita, joita et voi käsittää?

  • 36 142
  • 133

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Perheen perustaminen. Miksi sellainen muka pitää perustaa, kun siitä tulee vain vaivaa. Ja miksi ihmiset muka kyselevät toisilta, koska nämä aikovat perustaa perheen. Minulta tosin ei uskalleta kysyä mitään.
Varmaankin uskaltaisi, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.

Ehkä lähipiirisi on ymmärtänyt, ettei vanhempiesi tekemää rikosta ihmiskuntaa kohtaan kannata enää jatkaa. Onneksi olet tunnut älyävän sen itsekin. Kaikkea paskaa ei kannata monistaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
- Kotona esimerkiksi matot, verhot ja lakanat. Kaikki ovat hyödyllisiä, kyllä, mutta mitä hemmetin väliä sillä on minkä värisiä ne ovat tai mikä kuvio niissä on? Yleensäkin kaikki esteettisyys ja "muodikkuus" on mielestäni täysin yhdentekevää. Maistuuko se viljasika muka paremmalta tai ravitseeko se enemmän Iittalan 20€ lautaselta kuin samannäköiseltä ja kokoiselta Valintatalon 4,50€ bootleg kopiolta? Minkä takia kaikki astiat pitää olla samaa sarjaa tai edes samannäköisiä? Niiltä ..ttu syödään ruokaa, piste. Riittää että ovat puhtaat. Ei mun työkalujenkaan tarvitse olla samaa merkkiä, kele.
Tästä täytyy olla eri mieltä. itse olen visuaalinen ihminen, niin haluan kyllä että verhot ja matot ovat kivoja (siksi olen ollut n. 4 vuotta ilman mattoa, kun en ole löytänyt mieleistäni joka maksaisi tarpeeksi vähän). Viihdyn paljon paremmin kotona jos siellä on värejä joista itse pidän - en siis mitään muotijuttuja ajattele.

Astioistakin olen kylle eri mieltä, ja useat "halpisastiat" tuntuu vain erilaisilta. materiaali on aivan erilaista ja ne kestävät lyhemmän aikaa. Onneksi sain Arabian astoita ylioppilaslahjaksi. Osaltaan tämäkin milipide tosin perustuu siihen, että mun ajatus ekologisuudesta tarkoittaa, että ostan kestäviä tuottaita. Eli kun ostan ne hyvät verhoja ja lakanat, niin ne kestää viisi kertaa pidempään kuin "halpisverhot", ja voivat pitkällä aikavälillä tulla jopa halvemmiksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä täytyy olla eri mieltä. itse olen visuaalinen ihminen, niin haluan kyllä että verhot ja matot ovat kivoja (siksi olen ollut n. 4 vuotta ilman mattoa, kun en ole löytänyt mieleistäni joka maksaisi tarpeeksi vähän). Viihdyn paljon paremmin kotona jos siellä on värejä joista itse pidän - en siis mitään muotijuttuja ajattele.

Sama juttu. Ei minulle jotkut verhot tai matot tarvitse olla "muodikkaita" tai mitään kalliita merkkituotteita mutta minulla vaan alkaa sattumaan silmään jos kaikki ei ole kotona mietittyä ja väreiltään yhteensopivia. Kaikki pintamateriaalit, verhot, matot, liinat ym. pitää sointua väreiltään ja tyyliltään keskenään, alkaa nimittäin ahdistamaan katsella päivästä toiseen sellaista sekamelskaa jossa mikään ei sovi väreiltään toisen kanssa.

Eikä minulla edes ole mitään verhoja tai mattoja kovin paljoa ja vaihdan niitä todella harvoin, mutta ne vähän mitä on niin ostan mielellään suht' laadukkaita ja sellaisia mitkä miellyttävät omaa silmää. Kotona tulee kuitenkin vietettyä sen verran paljon aikaa että kaiken siellä pitää miellyttää silmää.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
mutta mitä hemmetin väliä sillä on minkä värisiä ne ovat tai mikä kuvio niissä on? Yleensäkin kaikki esteettisyys ja "muodikkuus" on mielestäni täysin yhdentekevää.

Sitä kutsutaan estetiikaksi. Se on asia josta voi nauttia ihan kuten musiikista, kuvataiteesta, kirjallisuudesta, leffoista jne.

Jos niistä ei osaa nauttia, voi opetella. Lukemalla ja tutustumalla aiheeseen,.. miksikö? No onhan se elämä sitä mielenkiintoisempaa mitä enemmän on olemassa asioita joista voi nauttia.
Kuuntelemalla vain yhden genren musaa menettää 95% hienosta musiikista.
Kykenemällä nauttimaan vain elokuvista, menettää mahdollisuuden nauttia teatterista.

Sen sijaan, että toteaisi asian olevan itselleen yhdentekevä, miksi ei hankkisikin yhtä nautinnonkohdetta lisää estetiikasta…

Kravatti. Typerän näköinen ja ahdistava hirttosilmukka kaulaan vain siksi, että joku sanoo että sellaista kuuluu tietyissä tilaisuuksissa käyttää.

Pukukodit ovat osa yhteisöjen kirjoittamatonta koodistoa. Koodi vaihtelee sykleissä voisista ja vuosisadoista toiseen. Pukuoodilla on merkityksensä, sillä voi osoittaa arvonantoa toiselle, kuten pukeutumalla pukuoodin mukaisesti vaikkapa hautajaisiin, osoitat, että kunnioitat vainajan omaisia. Sama koskee useimpia juhlatilaisuuksia.
 

scholl

Jäsen
Kannattaa ostaa sopivat vaatteet niin ei ahdista.

Tai oppia tekemään solmu oikealla tavalla.

Gagsille pitää vastata, että en ole ajatellut asiaa, koska se perhevässyköinti ei kiinnosta. Pidän sitä vähän vähä-älyisten puuhana. Naisista en sano mitään, koska eivät ilmeisesti kykene olemaan itsensä kanssa, mutta miehet, jotka ovat perustaneet perheen, ovat usein ihan luuserinoloisia. Niitä juttuja ei jaksa kukaan kuunnella. Mutta siis oikeasti: miksi joidenkin sukulaiset tuollaisia henkilökohtaisuuksia mukamas kyselevät?
 

scholl

Jäsen
Astioistakin olen kylle eri mieltä, ja useat "halpisastiat" tuntuu vain erilaisilta. materiaali on aivan erilaista ja ne kestävät lyhemmän aikaa. Onneksi sain Arabian astoita ylioppilaslahjaksi.

Minulla on aina ollut sellainen käsitys, että nimenomaan Arabia on niitä halpisastioita. En ymmärrä kuka niitä enää tänä päivänä ostaa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naisista en sano mitään, koska eivät ilmeisesti kykene olemaan itsensä kanssa, mutta miehet, jotka ovat perustaneet perheen, ovat usein ihan luuserinoloisia. Niitä juttuja ei jaksa kukaan kuunnella.

Sääli, että sinunkin isäsi oli tuollainen luuserinoloinen. Jos ei olisi ollut, niin noita typeriä viestejäkään ei tarvitsisi lukea.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Naisista en sano mitään, koska eivät ilmeisesti kykene olemaan itsensä kanssa, mutta miehet, jotka ovat perustaneet perheen, ovat usein ihan luuserinoloisia.

Älä huoli ja heitä kirvestä kaivoon, uskon sinunkin löytävän jonkun ei-luuseriinoloisen miehen tässä jonain päivänä!
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ymmärrä jatkuvaa tekstiviestin näpyttämistä. Kyseiset asiat voisi hoitaa nopeasti puhumalla eikä sen jälkeen tarvisi tuhlata aikaa turhuuksiin. Se on ihan normaalia, että laitetaan yksi viesti jos ei ole tarpeen soittaa/ se ei ole mahdollista.

Kyllä ja varsinkin viestien laittoa silloin, kun asian selvitys vaatii suht pikaista vastausta. Sitten odotellaan, että "no ei se vielä ole vastannut". SOITA ja kysy!
 

J.Petke

Jäsen
Perheen perustaminen. Miksi sellainen muka pitää perustaa, kun siitä tulee vain vaivaa. Ja miksi ihmiset muka kyselevät toisilta, koska nämä aikovat perustaa perheen. Minulta tosin ei uskalleta kysyä mitään.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Nyt kun tässä parin vuoden sisällä pääsee uralla eteenpäin ja voi oikeasti ruveta nauttimana elämästä niin silloinko pitäisi kotiin hommata se huutava kakara johon olet sidottuna 24/7 etkä pääse oikeastaan tekemään yhtään mitään. Yllätykselliset matkat ulkomaille tai muut extemporeehommat täytyy unohtaa kun "joo en mä pääse, Liinulla on ollut vähän yskää ja vaimo olis sit yksin kotona, mut katotaan 18 vuoden kuluttua).

En vaan ymmärrä miten jotkut haluavat nimenomaan tuota. En tuomitse heitä mutta en vaan ymmärrä.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä ja varsinkin viestien laittoa silloin, kun asian selvitys vaatii suht pikaista vastausta. Sitten odotellaan, että "no ei se vielä ole vastannut". SOITA ja kysy!
Täysin samaa mieltä. Tekstiviestit on muutenkin yliarvostettuja ja melko turhia.

Huvittava tapaus oli kun vaimon työpaikalta eräällä uudella työntekijällä oli jotain tärkeää kysyttävää töihin liittyen, kun vaimo oli vapaalla. Tämä henkilö lähettää kysymyksen tekstiviestillä ja kun ei vastausta ei heti saman tien lähetetty, niin tämä neropatti lähettää kahden minuutin päästä uuden tekstiviestin "saitko mun viestin?". Olisi idiootti soittanut, jos nyt muka niin kiireinen asia on..
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ymmärrä jatkuvaa tekstiviestin näpyttämistä. Kyseiset asiat voisi hoitaa nopeasti puhumalla eikä sen jälkeen tarvisi tuhlata aikaa turhuuksiin. Se on ihan normaalia, että laitetaan yksi viesti jos ei ole tarpeen soittaa/ se ei ole mahdollista.

Esimerkiksi työpäivän aikana ei ehtisi tehdä tuntiakaan töitä jos vastaisi jokaiseen puheluun. Vituttaa kun ihmiset soittelevat jotain pientä asiaa ja sitten niiden kanssa joutuu jauhamaan vartin jonninjoutavaa paskaa.

Samoin jos haluat viikonloppuna tietää missä baarissa kaverisi ovat että voisit liittyä seuraan... Ehehdyt soittamaan,puhelu kestää sen tunnin,et saa selville missä kaveri on ja vartin päästä ovikello soi ja kämppään tunkee sisälle 15 enemmän tai vähemmmän humalaista idioottia kun saivat tietää puhelusta että olet kotona. Selviää helpommalla kun lähettää: mikä baari?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ymmärrä jatkuvaa tekstiviestin näpyttämistä. Kyseiset asiat voisi hoitaa nopeasti puhumalla eikä sen jälkeen tarvisi tuhlata aikaa turhuuksiin. Se on ihan normaalia, että laitetaan yksi viesti jos ei ole tarpeen soittaa/ se ei ole mahdollista.
Olen vain onnellinen, ettei minun tarvitse kuulla niitä asioita, joita satunnaiset ihmiset tekstailevat toisilleen. Julkisissa varsinkin on äärettömän vaivaannuttavaa, jos sattuu olemaan kuuloetäisyydellä vittumarkoista ja pissiksisä, kun ne tilittävät huoliaan ja ilojaan ääneen. Heidän vanhemmista painoksista puhumattakaan.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Auton tankin tankkaaminen vain puolilleen/alle. Ei vaan kerta kaikkiaan voi käsittää niitä ihmisiä, jotka edellä mainitulla tavalla toimivat. Miksei voi tankata tankkia täyteen ja ajella sillä taas pitkän matkaa, vaan pitää jättää se puolilleen ja tulla taas heti huomenna uudestaan tankkaamaan. En minä ainakaan jaksa jonottaa niin usein.

Tietysti joskus voi olla rahat vähissä jne, mutta ei se tankkausväli täyteen tankkaamallakaan nyt yli kuukautta ole (palkanmaksuväli). Ja kun näitä ihmisiä oikeasti on todella paljon.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on tapana tehdä työaikana töitä, eikä puhua puhelimeen jonninjoutavaa paskaa tai naputtaa tekstiviestejä. Ja tällä tavalla ehtii myös tehdä töitä täyden työpäivän verran. Mutta tottahan se on, pienten ja ei niin akuuttien asioiden selvittäminen viestillä on ihan ok.
Vaikka sinä tai minä ei jauheta puhelimeen turhaa paskaa, niin joku meidän työkaveri niin saattaa tehdä kun hänen kanssaan eksyy puhelimessa keskustelemaan. Nykyisessä asemassa kun ei kehtaa puhelua lopettaakaan milloin vaan.
 

Hurjis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perinteet noin niinkuin yleensä. On olemassa ihan hienojakin perinteitä, joita itsekin noudatan, mutta siis yleensä ajatuksena mielestäni on typerää, että asioita tehdään ainoastaan sen takia, kun niin on aina tehty. Nykyään monia asioita voisi tehdä paljon helpomminkin, mutta kun asiaa kysyy joltain vanhemmalta niin vastaus on ei; täytyy tehdä niinkuin aina on tehty.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Auton tankin tankkaaminen vain puolilleen/alle. Ei vaan kerta kaikkiaan voi käsittää niitä ihmisiä, jotka edellä mainitulla tavalla toimivat. Miksei voi tankata tankkia täyteen ja ajella sillä taas pitkän matkaa, vaan pitää jättää se puolilleen ja tulla taas heti huomenna uudestaan tankkaamaan. En minä ainakaan jaksa jonottaa niin usein.

Tietysti joskus voi olla rahat vähissä jne, mutta ei se tankkausväli täyteen tankkaamallakaan nyt yli kuukautta ole (palkanmaksuväli). Ja kun näitä ihmisiä oikeasti on todella paljon.

Vituttaa huomattavasti enemmän pistää 80€ kerralla menemään kuin tipoittain kolmen viikon aikana. Lisäksi tulee helposti ajettua paljon ns. turhaa ajoa jos katsoo että kas vielä yli puolentankkia verrattuna siihen että tietää bensavalon syttyvän hetkellä minä hyvänsä.

Talvella on kaikenlisäksi äärettömän epämiellyttävää seisoa kylmässä kevyillä "kauppavaatteilla".

En minäkään ymmärrä sitä muutaman kaverini harrastamaa viitosella tankkaamista mutta 20-50€ on se yleisin millä itse tankkaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yksi sellainen asia on kyllä täydellinen tyylitajuttomuus/välinpitämättömyys esimerkiksi vaatteissa. En tarkoita että pitäisi muodin mukaan mennä tai laittaa ihan perkeleesti rahaa kiinni vaatteisiin jatkuvasti, vaan sitä, että aikamoisia vaatehirviöitä sitä usein näkee niin Helsingissä kun muuallakin. Pienemmilläkin rahasummilla saa hyvännäköisiä vaatteita, jos vaan osaa ja jaksaa etsiä.

Olen ylpeä suomalaisuudestani, mutta ei se "tuulipukukansa" ihan tuulesta temmattu lempinimi suomalaisille ole. Peili on keksitty, ja vaateliikkeissä voi vaikka kysyä neuvoa/mielipidettä, jos ei itseensä luota tossa asiassa. Tästä voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta jätetään nyt tähän lyhyeen kirjoitukseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Perinteet noin niinkuin yleensä. On olemassa ihan hienojakin perinteitä, joita itsekin noudatan, mutta siis yleensä ajatuksena mielestäni on typerää, että asioita tehdään ainoastaan sen takia, kun niin on aina tehty. Nykyään monia asioita voisi tehdä paljon helpomminkin, mutta kun asiaa kysyy joltain vanhemmalta niin vastaus on ei; täytyy tehdä niinkuin aina on tehty.
Tuo kuulostaa niin nuoruuden kapinalta. Minulla on sinulle huonoja uutisia: nuoret ovat aina kapinoineet perinteitä vastaan. Niin on siis aina tehty. Olet siis itse omaa kapinaasi vastaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Talvella on kaikenlisäksi äärettömän epämiellyttävää seisoa kylmässä kevyillä "kauppavaatteilla".

En minäkään ymmärrä sitä muutaman kaverini harrastamaa viitosella tankkaamista mutta 20-50€ on se yleisin millä itse tankkaan.
Eikö kannattaisi mahdollisimman harvoin tankata, jos se kerran on epämiellyttävää?
Jatkuva tankin tyhjyys ja menojen suunnittelu tankkaamisen mukaan on minusta huomattavasti ikävämpää kuin tankata kerralla täyteen. Ja sen mahdollisen turhan ajon välttämisen aiheuttaman säästön menettää hyvin äkkiä siihen, että bensan hinnalla on tendenssi kallistua.
En edes muista, koska olisin tankannut omia autojani jotenkin muuten kuin täyteen. Ehkä joskus opiskeluaikoina.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Naiset. Ei vain pysty, ei sitten millään.

Tänään kuultu naisen suusta seuraavanlainen käsittämättömyys (yllättäen liittyy autoiluun): Joku oli pysäköinyt oman ajoneuvonsa luvatta konttorin pihaan ja tietenkin aivan vituralleen. No, tämä meidän naisihminen oli töihin tullessaan onnistunut pujottelemaan oman koslansa tolppapaikalle, mutta ruokatunnille tms lähtiessään oli peruuttanut suoraan päin toista autoa, koska ei ollut muistanut, että se toinen auto on siinä takana.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuo kuulostaa niin nuoruuden kapinalta. Minulla on sinulle huonoja uutisia: nuoret ovat aina kapinoineet perinteitä vastaan. Niin on siis aina tehty. Olet siis itse omaa kapinaasi vastaan.

Kuulostaa Sinusta miltä kuulostaa, mutta allekirjoitan tuon Hurjiksen viestin täysin. Ja ikää on kyllä se 30+ että tuskin tässä mistään nuoruuden kapinasta enää on kyse. En todellakaan tajua mitä helvetin itua on suorittaa jotain maneereja joille ainoa peruste on "kun niin on tapana", "kun niin on aina tehty". Ja mitä helvetin kapinaa se on jos kyseenalaistaa asioita joille ei ole mitään järkiperäistä selitystä. "Se nyt vaan kuuluu tapoihin" tai "Kun niin on aina tehty" EIVÄT ole järjellisiä selityksiä.

Yksi asia mikä tuli erikseen mieleen ketjun aiheeseen liittyen, on tämä isänmaallisuus- asia. Minkä takia oletusarvoisesti Minun pitäisi pitää juuri tätä valtiota johon olen syntynyt, jotenkin parempana kuin niitä n.200 muuta joita tellus päällään kantaa? Ja minkä takia suurin osa ihmisistä niin tekee, oli se kotimaa sitten mikä hyvänsä? Minkä takia sodan syttyessä pitää puolustaa juuri sitä maata mikä passissa lukee? Miksi ei saa vapaasti valita kenenkä puolesta sotii tai sotiiko ollenkaan?

Niin ja konservatiivisille perinteidennoudattajille ynnä muille kilteille ei-kyseenalaistajille tiedoksi että edellä kirjoitettu ei sisällä kapinaa eikä provosointia vaan harmitonta mietiskelyä ja viatonta ihmettelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vituttaa huomattavasti enemmän pistää 80€ kerralla menemään kuin tipoittain kolmen viikon aikana. Lisäksi tulee helposti ajettua paljon ns. turhaa ajoa jos katsoo että kas vielä yli puolentankkia verrattuna siihen että tietää bensavalon syttyvän hetkellä minä hyvänsä.
Auton tankki kannattaa talviaikaan pitää mieluummin täytenä kuin enempi vähempi tyhjänä. Ainakin teoriassa vajaan bensatankin sisäpintaan kondensoituu pieniä määriä vettä, siis siihen osaan tankkia joka ei ole kosketuksissa bensiiniin. Tuskin tuosta paljoa kertyy vettä bensan joukkoon, mutta vesi ei luonnollisestikaan paranna polttoaineen toimivuutta varsinaiseen käyttötakoitukseensa.

Jos talvella on vittumaista seistä ulkona tankkaamassa autoa kuten sanoit, niin eikö silloin kannata täyttää tankki piripintaan joka kerta kun mittarille vaivautuu? Yhtä paljon autolla ajaminen sinulle maksaa, täytitpä tankin puolilleen tai korkkiin saakka. Tai ehkei sittenkään. Vajaita tankkauksia tekevä joutuu käymään useammin mittarilla, jolloin ylimääräiset koukkaukset maksavat sekä polttoainetta että aikaa.

Kaikkein tumpelointa on jäädä tienposkeen onnistuttuaan ajamaan autosta tankin tyhjäksi. Kirkkaimman dorkankruunun saa yltämällä tähän saavutukseen 35 asteen pakkasessa keskellä yötä jossain eteläisen Suomen rintamailla, jossa tankkauspisteitä on sentään aika tiheässä.

Jos auto on oma ja sitä ajetaan säännöllisesti, niin oikeastaan ainoa älyllinen vaihtoehto on tankata auto joka kerran täyteen. Tankkauksen korkeasta hinnasta johtuva vitutus on huono perustelu vajaaseen tankkaamiseen, joka noista motiiveista käsin on lähinnä itsepetosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös