"Normaaleja" asioita, joita et voi käsittää?

  • 36 134
  • 133
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Päätinpä avata tällaisen ketjun kun olen jo vuosikaudet pohtinut että mikähän hemmetti sitä oikein itsessä on vikana kun hyvin suuri osa "normaali" ihmisten tavoista ja touhuista tuntuu itsestä täysin yhdentekeviltä tai turhilta "hömpötyksiltä".

Joitain esimerkkejä;

- Kotona esimerkiksi matot, verhot ja lakanat. Kaikki ovat hyödyllisiä, kyllä, mutta mitä hemmetin väliä sillä on minkä värisiä ne ovat tai mikä kuvio niissä on? Yleensäkin kaikki esteettisyys ja "muodikkuus" on mielestäni täysin yhdentekevää. Maistuuko se viljasika muka paremmalta tai ravitseeko se enemmän Iittalan 20€ lautaselta kuin samannäköiseltä ja kokoiselta Valintatalon 4,50€ bootleg kopiolta? Minkä takia kaikki astiat pitää olla samaa sarjaa tai edes samannäköisiä? Niiltä ..ttu syödään ruokaa, piste. Riittää että ovat puhtaat. Ei mun työkalujenkaan tarvitse olla samaa merkkiä, kele.

- (Juhla)pukeutuminen. Vaatteiden on käsittääkseni tarkoitus suojata ihmiseläjää säältä yms. ulkopuolisilta ilmiöiltä. Minkä takia esim. juhlissa kaikkien miesten pitää näyttää samannäköisiltä pingviineiltä, koomisen ja vekkulin näköinen eläjä muuten, ja naisten joulukuusilta, mutta ei missään tapauksessa samannäköiseltä joulukuuselta kuin joku toinen naispuolinen juhlahenkilö? Ja kun tähän vielä ynnätään että em. pukineet yleensä ahistavat ja puristavat kantaajansa niin ei voi taas kuin kysyä että WTF...?

- Uskonnot. Maailmassa on 6mrd. ihmistä joista suurin osa tunnustaa jonkinsortin jumaluutta. En pysty käsittämään miten esimerkiksi suomalainen normaali ihminen, Veijo vantaalta, naimisissa oleva kristitty insinööri jolla on kolme lasta, voi olla 100% varma että hän palvelee ainoaa oikeaa jumalaa ja pääsee siksi taivaaseen, toisin kuin vaikkapa hindut tai muslimit. Samoin ajattelevat myös perus muslimi-Mehmet, hindu-Habib sekä juutalais-Jaakob. Silti, yksikään näistä ei ole koskaan nähnyt (ainakaan ilman laittomia stimulantteja) jumalaa. Ei mene jakeluun.

...yms. yms. x n.1000, Mutta kirjoittelen lisää sitten myöhemmin kun aika sallii ja jos tähän ketjuun ylipäänsä kukaan vastaa...

Niin, ja mielestäni olen kyllä saanut suht. normaalin kasvatuksen, en tietääkseni kärsi aivovammasta ja huumeetkin olen jättänyt vähemmälle, että en sitten tiedä miten on ihan perusaineksista tämmöinen evoluution oikku päässyt sikiämään.

Jatkakkee.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitä että mikä tekee lämpimästä iltaruoasta perheen kanssa niin elintärkeän? Aina kun asia nousi ala- ja yläasteella esille niin oltiin jo tuomassa kuraattoria ja koulupsykologia mukaan. Vanhemmat kun erosivat ja piti psykologilla käydä niin sieltähän se syy tuli - ei oltu syöty lämmintä ruokaa joka päivä perheen kesken ja puhuttu tärkeistä asioista.

Aina välillä tulee esille taas tuo että ei tule iltaisin lämmintä ruokaa niin ainahan sitä paheksutaan ja ihmetellään miten kaikki tehdään väärin. Voin kyllä käsittää että se on ok ja mukavaa kun syödään mutta kyllä meidän perheessä asiat saadaan puhuttua ilman sitä "yhteistä hetkeä" iltaruoan aikana.

Tokihan näitä oli äsken mielessä muitakin mutta ei nyt tule mieleen. Joskus myöhemmin sitten taas.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Sitä että mikä tekee lämpimästä iltaruoasta perheen kanssa niin elintärkeän?

Ajatus taitaa perustua turvallisien rutiinien luomiseen. Ja kun perhe syö yhdessä (televisio/radio pois päältä jne.) he keskustelevat ja siten vahvistavat siteitään toisiinsa ja ratkovat ongelmiaan. Ei toimi kaikilla ja kaikkialla mutta perusajatus taitaa olla jotain tuohon suuntaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tuohon perheen yhteiseen ruokailuun tulee, niin siltä osin voin myöntää etten ole sen suhteen taustoiltani "normaali". Faija on ollut yrittäjänä jotain 30v eli pidempään kun minä olemassa. Broidit kävivät pääsääntöisesti eri kouluissa kuin minä ja kaikilla oli omia iltamenojaan. Viikonloppuna minä/faija/broidit oltiin vuoroillaan duunissa. Toisinsanoen, kun vielä budjasin vanhempien nurkissa niin emme ruokailleet jouluja lukuunottamatta montaa kertaa samaan aikaan.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kravatti. Typerän näköinen ja ahdistava hirttosilmukka kaulaan vain siksi, että joku sanoo että sellaista kuuluu tietyissä tilaisuuksissa käyttää. Juhlapukeutumisesta kokonaisuudessaan samoilla linjoilla ensimmäisen kirjoittajan kanssa.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itse tuon keskusteluun mukaan ikisuosikkini; jonottaminen.

Miksi helvetissä esimerkiksi lentokentillä/satamissa pitää tehdä kauhea ruuhka aina terminaaleissa, kun on tarkoitus päästä sisään siihen mobilisoituun vekottimeen? Varsinkin, kun on kyse paikkalipuista. Ei se helvetin lentokone siitä alta pois lähde, vaikka menisit viimeisenä koneeseen. Sen jonottamisen voi käyttää istumalla rauhassa penkillä juttelemalla kaverille tai nauttimalla vielä viimeisen oluen ennen matkaa. Tämä sama koskee laivoja; eihän siellä ole juurikaan mitkään liikkeet edes auki, kun jengi runttaa kyynärpäät ylhäällä ensimmäisen 10minuutin sisällä itsensä laivaan. Sitten istutaan hyteissä ja luetaan sitä saatanan katalogia, että koskas ne taxfreet aukee. Voi morjes.

Ja yleensäkin kaikki jonottaminen. Sitten sen ymmärrän, jos on tarkoitus saada esim. joku pääsylippu konserttiin ja kysyntä on suurta. Toki oma lukunsa on nämä "3 päivää makuupussissa" -jonottajat. Mutta jos menet vaikka leffaan, niin kannattaako sinne tunkea väkisin heti kun ovet aukeavat? Jääkö pari Xylitol-mainosta näkemättä? Lisäksi saat pompata 9 kertaa ylös omalta paikalta, kun loput jengistä raahautuu paikalle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suvivirren soittaminen koulun päättäjäisissä. Yksi eniten vihaamistani musiikillisista tuotoksista on aina tuottanut suuren masennuksen melodiallaan ja sanoillaan. Miksi juuri tämä biisi pitää soittaa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jouluhössötykset.

Miksi pitää syödä ruokaa, joka maistuu pahalta? Miksi pitää kuunnella musiikkia, joka ärsyttää? Miksi pitää nähdä vaivaa, sekä tuhlata aikaa ja rahaa koristeisiin, jotka näyttävät äärimmäisen typeriltä? Miksi pitää ostella jotain hölmöjä lahjoja ja lähetellä jotain ihmeen mummojen joulukortteja? Siksikö kun monet muut tekevät niin? Mä en ole uskovainen. Mä teen mielummin sellaisia asioita, joista mä tykkään. Mä teen mielummin viisaita ratkaisuja. Ihmetyttää kyllä hieman sellaiset ihmiset, jotka valittavat esimerkiksi siitä kun joululahjojen ostaminen stressaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suvivirren soittaminen koulun päättäjäisissä. Yksi eniten vihaamistani musiikillisista tuotoksista on aina tuottanut suuren masennuksen melodiallaan ja sanoillaan. Miksi juuri tämä biisi pitää soittaa?
Totta. Sen ainoa oikea aika on kyllä keväällä, mutta paikka ei ole suinkaan koulujen juhlasalit. Se on Rinkelinmäen jääpyhätössä, kun Kerho on jälleen kerran hassutellut jonkun vastustajansa aikaistetulle kesälomalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi pitää syödä ruokaa, joka maistuu pahalta? Mä teen mielummin sellaisia asioita, joista mä tykkään. Mä teen mielummin viisaita ratkaisuja.
Viisaita ratkaisuja? Niin no, Pete tykkääpi viinanjuonnista ja putoavista hampaista. Makuasioitahan nämä. Kuten myös ruoka. Minä syön miltei kaikkia jouluruokia ja kaikkia muitakin ruokia oikein hyvällä ruokahalulla.

Normaalista en tiedä, mutta schollin olemassaolo ihmetyttää. Luulin mätämunien putoavan rattailta ennen pitkää, mutta ehkä odotus on vaan pidempi kuin luulin. Tähän lopuksi sopivan leppoisaa musaa: scholl moderator, vai miten se biisi menikään...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lahjojen paketointi on sellaista, mitä en täysin voi käsittää. Ehkä joululahjojen tapauksessa sen vielä ymmärtää, etenkin, jos lahjat tuodaan vaikkapa joulupukin toimesta suuressa säkissä, tai asetetaan kuusen alle odottamaan aattoillan suurta hetkeä. Mutta sitten nämä lahjat, jotka annetaan kädestä käteen lahjan saajalle? Miksi nekin pitää paketoida? Lahjan saaja avaa kuitenkin paketin yleensä ihan heti, joten tuollainen visuaalinen puolikaan ei selitä asiaa. Eikä myöskään jännityselementti. Lahjan antaja tallustelee ovesta sisään ja ojentaa lahjan. Paketoimattoman lahjan sisältö selviää samalla, kun se ojennetaan. Paketin avaamisessa menee tavallisesti muutama sekunti. Eli lahjakääre tuo "jännittävää lisäaikaa" vain ihan pienen hetken.
 

ditrim

Jäsen
Tää on just niin nykyaikaa. Mitään ei ymmärretä, kaikki kyseenalaistetaan ja itsestä tehdään arvo. Toista se oli ennen vanhaan kun toteltiin, oltiin kiltisti ja hyväksyttiin kaikki osana meidän yhteistä kulttuuria. Ihmisestä on tullut sairas eläin, joka vierastaa tuttua ja turvallista laumaansa. Ei ennen mietitty, silloin toteltiin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lahjojen paketointi on sellaista, mitä en täysin voi käsittää.

Miksi nekin pitää paketoida? Lahjan saaja avaa kuitenkin paketin yleensä ihan heti, joten tuollainen visuaalinen puolikaan ei selitä asiaa.

Pätkin kahdesta lyhyemmiksi, mutta asia ei muuttunut. Tästä vain tuli mieleen eräs äijä, joka ihmetteli muille, että miksi saunaan mennessä pitää riisua vaatteet, kun ne pitää kuitenkin laittaa takas päälle=))Jotenkin sama fiilis tuli tuosta paketoinnistakin...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikenlainen uudenvuoden juhlinta. Erityisesti rahan ampuminen taivaan tuuliin. Mutta ei esimerkiksi tinaklöntin tuijottaminen kynttilänvalossa tunnu sekään juuri järkevämmältä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No tähän vuodenaikaan mahtuu sellaisia useitakin:

- Jouluna syötävät laatikkoruuat, hyi helvetti.
- Joulukuusen raahaaminen kotiin sisälle. Ja muovikuusi ei käy, ei ainakaan meidän rouvalle ja siksi noita neulasia sitten keräillään vielä kesälläkin asunnosta
- Yletön paukuttelu uutena vuotena. Ilotulotukset ovat toisinaan ihan siistin näköisiä, mutten ymmärrä ollenkaan sellaisia "pommeja" joiden tarkoituksena on vain saada aikaan kovaa ääntä. Mielummin katson sotaleffoja jos haluan kuulla paukuttelua.
- Ylettömien kännien vetäminen itsetarkoituksellisesti tiettyinä päivinä (vappu, uusivuosi, juhannus). Tykkään itsekin lipitellä ja jos hauskaa on ja mieli tekee voi mennä humalankin puolelle, mutta toisille se örveltäminen tuntuu olevan koko homman varsinainen tarkoitus - sivuseikka onko edes kivaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kaikenlaisten uskomushoitojen kohottaminen "normaaliuden" piiriin ihmetyttää. Ihan sama juttu kuin joku tekisi työviikon tai kesälomansa suunnitelmat sen perusteella, mitä horoskooppi kertoo taivaankappaleiden vaikutuksesta elämääsi. Jos yksi asia pitää nostaa esille, niin olkoon se homeopatia, koska tällä puoskaroinnilla tekevät monet kunnolla rahaakin.

Ajankohtaisena asiana tietysti ilotulitteet, uudenvuodentinat ja sen sellaiset. Snadisti voi aina pelehtiä tuollaisten kanssa, mutta kumman paljon laittavat ihan pienituloisetkin ihmiset rahaa kiinni tyhänpäiväisiin huveihin. Mielenkiintoista katsoa marketin myyntipisteellä, kun tyypit käyvät hakemassa satasilla räjähteitä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
- Ylettömien kännien vetäminen itsetarkoituksellisesti tiettyinä päivinä (vappu, uusivuosi, juhannus). Tykkään itsekin lipitellä ja jos hauskaa on ja mieli tekee voi mennä humalankin puolelle, mutta toisille se örveltäminen tuntuu olevan koko homman varsinainen tarkoitus - sivuseikka onko edes kivaa.

Tähän vahva sama. Tiedän monta sellaista joille onnistunut ryypyilta tarkoittaa yhtä kuin filmin katkeaminen. Sitten kun saa kuulla, että mitä kaikkea ääliömäistä on taas tehty, niin sitten vaan nauretaan ja ollaan kovinkin ylpeitä. Mä en kyllä tiedä mitä ylpeilemisen aihetta on siinä, että on täysi perseääliö. Sitten soitellaan kaikille "Voi että mikä morkkis päällä, tieks mitä olen kuulemma taas tehnyt..." ja ollaan niin vitun ylpeitä.

Nimim. Eräs joka on muutaman kerran -20 asteen pakkasesta hankeen sammuneen kaverinsa pelastanut ja saanut kuulla ylpeilyä asiasta tyyliin: "Höhöhö. Meni vähän lujaa".
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
No tähän vuodenaikaan mahtuu sellaisia useitakin:

- Jouluna syötävät laatikkoruuat, hyi helvetti.

Tähän ehdottomasti eri vastaus. Kyllä minä tykkään laatikoiden mausta, vaikka lapsena en tykännytkään. No okei, alkaahan se jo kohta puuduttamaan, kun olen jouluaatosta asti syönyt tähän päivään asti samaa ruokaa.

- Ylettömien kännien vetäminen itsetarkoituksellisesti tiettyinä päivinä (vappu, uusivuosi, juhannus). Tykkään itsekin lipitellä ja jos hauskaa on ja mieli tekee voi mennä humalankin puolelle, mutta toisille se örveltäminen tuntuu olevan koko homman varsinainen tarkoitus - sivuseikka onko edes kivaa.

Tähän taas ehdottomasti sama. Yleensäkin ylettömien kännien vetämistä en ymmärrä, oli päivä mikä tahansa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ehdottomasti pistää erityisen paljon ärsyttämään takkien pitäminen sisällä ja kaupoissa. Kun minä lähden ostoksille vaikkapa kauppakeskukseen, jätän ehdottomasti takin autoon, mikäli siihen on mahdollisuus, toki jos siwassa pistäytyy hakemassa maitopurnukan, niin asia erikseen. Vituttaa suunnattomasti kun jotkut turkistarkkiset muorit kattovat silmät pullollaan kun meikäläinen viillettää ilman takkia sisätiloissa, joissa kyllä tarkenee vaikka t-paidallaan. T-paitaahan myyjätkin yleensä pitävät vain yllään. Hikihän siellä kaupassa tulee takki päällä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ehdottomasti pistää erityisen paljon ärsyttämään takkien pitäminen sisällä ja kaupoissa.

Sekä kapakoissa. Joissakin alan mestoissahan kuuluu asiaan pitää takkia kiinni ja sen päälle vielä pipoakin päässä. Lieneekö sitten yhteydessä raskaan ryyppäämisen aiheuttamaan verenkierron hidastumiseen?
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi helvetissä esimerkiksi lentokentillä/satamissa pitää tehdä kauhea ruuhka aina terminaaleissa, kun on tarkoitus päästä sisään siihen mobilisoituun vekottimeen? Varsinkin, kun on kyse paikkalipuista. Ei se helvetin lentokone siitä alta pois lähde, vaikka menisit viimeisenä koneeseen.

Muuten samaa mieltä, mutta varsinkin talvisaikaan (takit) näennäisen täydelle reittilennolle änkeän kyllä ainakin jonon keskivaiheilla mukaan. Syy tähän on se, että saan käsimatkatavarani yläluukkuun ja en isona ihmisenä joudu sitä tunkemaan edellä istuvan penkin alle.

StevieY
 

scholl

Jäsen
Perheen perustaminen. Miksi sellainen muka pitää perustaa, kun siitä tulee vain vaivaa. Ja miksi ihmiset muka kyselevät toisilta, koska nämä aikovat perustaa perheen. Minulta tosin ei uskalleta kysyä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös