Nhl 2006

  • 126 718
  • 726

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mitäs tuo apuvalmentajan tuki muuten tarkoittaa? Itselläni oli "kyllä", mutta kun vaihdoin ketjuja se vaihtui "vähäiseksi".
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
stiflat kirjoitti:
Mitäs tuo apuvalmentajan tuki muuten tarkoittaa? Itselläni oli "kyllä", mutta kun vaihdoin ketjuja se vaihtui "vähäiseksi".

No se ilmeisesti vaikuttaa noihin ketjuihin ainakin, eli jos joku loukkaantuu, niin apuvalmentaja pistää automaattisesti farmista sopivan miehen siihen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ei kukaan ole sattunut näkemään Jay Bouwmeesteria?

Tänään ennen kuin aloitin ottelua Minnesotaa vastaan, puolustajien pistepörssin kärjesä komeili J-Bon nimi. Ottelun jälkeen, miestä ei löytynyt enää mistään pörssistä, vaikka ketjusta löytyy. Kokeilin myös pelata seuraavaa ottelua ja siellä hän luuti normaalisti Kleslan parina, mutta pistepörssistä ei löydy mistään. Siinäkö meni Norris Trophy?

Onko kenellekään sattunut vastaavaa?

EDIT: Kiitokset mikille, nyt löytyi kadonnut lammas.
 
Viimeksi muokattu:

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Grainger kirjoitti:
Ei kukaan ole sattunut näkemään Jay Bouwmeesteria?

Tänään ennen kuin aloitin ottelua Minnesotaa vastaan, puolustajien pistepörssin kärjesä komeili J-Bon nimi. Ottelun jälkeen, miestä ei löytynyt enää mistään pörssistä, vaikka ketjusta löytyy. Kokeilin myös pelata seuraavaa ottelua ja siellä hän luuti normaalisti Kleslan parina, mutta pistepörssistä ei löydy mistään. Siinäkö meni Norris Trophy?

Onko kenellekään sattunut vastaavaa?

Joo, muutamaan otteeseen oon törmänny vastaavaan. Mulla ongelma on korjaantunut aina siten, että olen simuloinut yhden ottelun. Sen jälkeen "kadonneet" pelaajat ovat taas näkyneet pistepörssissä...
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jouduin yllättäen asentamaan windowsin uudelleen ja siinä menivät sitten myös kaikki nhl-jutut. Nyt kun tuota editoria koitan asentaa, tulee tämmöistä erroria: "Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid" Mielestäni teen kaikki samanlain kuin aikaisemminkin ja siksi en ymmärrä mikä nyt on pielessä. Eihän tuossa asennuskohdassa pitäisi olla mitään erikoista, kun vain extractataan nuo kaksi tiedostoa jonnekin (itse asennin NHL06-kansioon) ja sitten vain se asennus pitäisi suorittaa. Tuo errori tulee kun asennus on suoritettu ja yrittää avata sitä itse ohjelmaa.
 

Fat Mark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Boston Bruins, Nott'm Forest
Olihan Bluesilla mielenkiintoinen länsirannikon kiertue Anaheimia ja Kingsiä vastaan. Ensin Anaheimia vastaan voitin laukaukset noin 50-20 mutta sisään meni vain kaksi. Anaheim puolestaan rankaisi viidellä joista neljä oli av-maalia, joiden jokaisen takana oli joku Ducksin hmv pelaaja.

No seuraavaksi Kingsiä vastaan upposi suurinpiirtein joka neljäs laukaus ja tilanne oli kahden erän jälkeen jo 11-0 ja tyydyin viimeisen erän varmistelemaan Sanfordin nollapeliä. Pelin viimeisellä minuutilla tapahtui suhteellisen hupaisa tilanne kun Kings sai mylläkän aikaiseksi ja Robitaille oli odottelemassa etutolpalla laittamassa kiekkoa tyhjiin. No kiekko tulikin, mutta samalla paikalle tuli myös Eric Brewer, joka tarjosi poikittaista ja "Lucky Luc" joutui pariksi kuukaudeksi lasarettiin. Brewer vapautti tämän tilanteen jälkeen vielä Weightin läpiajoon ja 12-0 kirjattiin ajassa 59.59.

Tuossa samassa ottelussa tuli mieleen myös se että EA Sports voisi muuttaa äänimaailmaan hieman pelin kulkua mukailevaksi, sillä en usko fanien 11-0 tilanteessa kovin paljon jaksavan pitää "Let´s Go Kings" mekkalaa.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Kertokaas muut jotka olette paljon pelannu että miten hemmetissä pystytte pelaamaan veskarillanne nollapelejä. Pelaan pleikkarilla ihan tavallisilla asetuksilla ja oon 06:sta pelannu nyt jo varmaan n.200 peliä eikä yhtään nollapeliä vaikka on dynastyssa Kipper ja Legace veskareina. Oon pelannu näitä EA:n lätkäpelejä jo alusta asti joten en usko taidosta jäävän kiinni, matsit kun voitan kuitenkin lähes aina. Joka kerta ku nollapeli on lähellä ja muutenkin joka matsissa joku vastustajan liimalapa pyöräyttää maalin takaa eteen niin mun veskat hyppii kaaressa takatolpalle ja kiekko maaliin. Melkein joka kerta saan sen pyöräyttäjän torpattua pakilla mut sit ku en saa niin kiekko on maalissa. Kysymys siis kuuluu, mitä asetuksille pitäis tehdä pleikkarilla pelatessa että toi maalivahtien pomppiminen loppuisi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
KIME 44 kirjoitti:
Kertokaas muut jotka olette paljon pelannu että miten hemmetissä pystytte pelaamaan veskarillanne nollapelejä.

Ensimmäisellä dynastiakaudellani Roberto Luongo pelasi 21 nollapeliä. Eli vähän jäätiin vielä yhden kauden ennätyksestä. Helvetin vaikeaa on, mutta ei niitä kiekkoja paljoa lopulta mene omiin, kun keskittyy siihen pelaamiseen omassakin päädyssä. Puolustuksenikaan ei ole kovin kova, vaan koostuu lähinnä nousevista kyvyistä ja Adam Footesta. Torjuntaprosentti Luongolla oli 94.01 ja GAA 1.21. 82 ottelussa minulle tehtiin 99 maalia ja itse tein 301. Eli keskity hyökkäämisen sijasta välillä puolustamaankin. Se on oikeasti aika haastavaa.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Grainger kirjoitti:
Ensimmäisellä dynastiakaudellani Roberto Luongo pelasi 21 nollapeliä. Eli vähän jäätiin vielä yhden kauden ennätyksestä. Helvetin vaikeaa on, mutta ei niitä kiekkoja paljoa lopulta mene omiin, kun keskittyy siihen pelaamiseen omassakin päädyssä. Puolustuksenikaan ei ole kovin kova, vaan koostuu lähinnä nousevista kyvyistä ja Adam Footesta. Torjuntaprosentti Luongolla oli 94.01 ja GAA 1.21. 82 ottelussa minulle tehtiin 99 maalia ja itse tein 301. Eli keskity hyökkäämisen sijasta välillä puolustamaankin. Se on oikeasti aika haastavaa.


En edelleenkään usko että se on kiinni (puolustus) taidosta, on sen verran tullu tahkottu peliä ja vaikka vaan pelkästään puolustaa niin ei onnistu. Ja voitko vielä yrittää vastata tohon mun kysymykseen tosta maalintakaa pyörähdyksestä ja maalivahdin pomppimisesta tekeekö se sulla samaa?? Millä vehkeellä pelaat peliä? Onko mahdollisesti vaan pleikkariversion ongelma?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
KIME 44 kirjoitti:
Ja voitko vielä yrittää vastata tohon mun kysymykseen tosta maalintakaa pyörähdyksestä ja maalivahdin pomppimisesta tekeekö se sulla samaa?? Millä vehkeellä pelaat peliä? Onko mahdollisesti vaan pleikkariversion ongelma?

Juu, molari pomppii mihin sattuu. Ei siinä kuin joku kovempi jätkä maalille ja telomaan kaikki sinne yrittävät. Ei ne sieltä pääse, kun maalin edessä on Foote ja Cairns.

Suurimman osan maaleistaan kone tekee viivalaukauksella ja joku ohjaa. Ei siinäkään muuta kuin ohjaajat kenttään, niin ei omissa soi.


Niin joo, pelaan PC:llä. Samat viat kuin pleikkaversiossa.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko kellään kokemuksia tuosta IAM editor 1.2:sta? Ajattelin että jos koittaisin sitä mikäli en tätä alkuperäistä 1.0:aa saa toimimaan. Ihmeelliseltä se kyllä näytti, onko siinä siis vain nuo IAMin tekemät asetukset eikä itse pysty muokkailemaan mitään vai miten se oikein toimii?

Ennen kuin kuitenkaan luovun toivosta, yritän vielä saada tuota 1.0:aa toimimaan... Sen verran hyvältä se vaikutti. Jos joku vain jaksais, niin voisiko kertoa kohdasta kohtaan mihin ja miten asennatte sen editorin, ja tekisin sitten aivan samalla lailla, kun en ymmärrä mistä tuo oma ongelmani voi johtua. Eikai se voi niinkään olla, että ensin pidä säätää tai pelata dynastiaa tuossa itse pelissä, ennen kuin IAM modia pääsee käyttämään? Tai tarvisikohan siihen jonkun ohjelman, jota ei ole valmiina windowsissa, kun sen uudelleenasentaa. Itseltäni puuttuu vielä Word, Excel ja muut tälläiset.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saakos muuten valittua minkä mittaisen kauden pelaa kausi/Dynasty -modessa?
Itse en ainakaan löytänyt kyseistä valikkoa. Olisi kiva kun tulisi pleijarit useammin...
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
KIME 44 kirjoitti:
Kysymys siis kuuluu, mitä asetuksille pitäis tehdä pleikkarilla pelatessa että toi maalivahtien pomppiminen loppuisi.
Pleikkari versioon tuskin pystyt mitään muuttamaan tietokoneella kun on tuo IAM:in ohjelma jolla pystyy piilotettuja asetuksia säätämään.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Markus91 kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia tuosta IAM editor 1.2:sta? Ajattelin että jos koittaisin sitä mikäli en tätä alkuperäistä 1.0:aa saa toimimaan. Ihmeelliseltä se kyllä näytti, onko siinä siis vain nuo IAMin tekemät asetukset eikä itse pysty muokkailemaan mitään vai miten se oikein toimii?

Ennen kuin kuitenkaan luovun toivosta, yritän vielä saada tuota 1.0:aa toimimaan... Sen verran hyvältä se vaikutti. Jos joku vain jaksais, niin voisiko kertoa kohdasta kohtaan mihin ja miten asennatte sen editorin, ja tekisin sitten aivan samalla lailla, kun en ymmärrä mistä tuo oma ongelmani voi johtua. Eikai se voi niinkään olla, että ensin pidä säätää tai pelata dynastiaa tuossa itse pelissä, ennen kuin IAM modia pääsee käyttämään? Tai tarvisikohan siihen jonkun ohjelman, jota ei ole valmiina windowsissa, kun sen uudelleenasentaa. Itseltäni puuttuu vielä Word, Excel ja muut tälläiset.

Mulla on 1.2 ja hyvin se toimii. Kait se on samanlainen kuin 1.0, mutta muutama liukusäädin lisää? Voi säätää kaikkia mahdollista myös itse. Vielä kun saisi säädettyä niin, että maalejakin tulisi edes joskus. En saa enää millään yli 3 maalia ottelussa. Ja läpiajoista en ole modin asentamisen jälkeen saanut kuin yhden sisään. Ennen modia lähes kaikki. Mukavempihan se on pelata, kun ei voi enää viedä vastustajaa miten tahtoo, mutta olisi se kiva silti tehä maalejakin. Laukomaan kyllä pääsee n.30 kertaa ottelussa ja myös hyvistä paikoista. Millä asetuksilla niitä maaleja voi saada? Nyt on vähän muokatut mikin asetukset käytössä.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
KoJu kirjoitti:
Mulla on 1.2 ja hyvin se toimii. Kait se on samanlainen kuin 1.0, mutta muutama liukusäädin lisää? Voi säätää kaikkia mahdollista myös itse.

No sitten mä en kyllä taida vaan oikein osata käyttää sitä. En löydä sitä liukusäätimien kohtaa mistään. Kun avaa sen itse IAM modin, se tiedosto jossa on sen ukon kuva, siitä tulee vain joku josta voi aktivoida sen modin ja jotkut rosterit ottaa käyttöön.

Mutta samapa tuo, kun nyt sain tuon 1.0 version toimimaan ja sitä osaan kuitenkin käyttää. Puuttuvasta ActiveX-komponentista tuo error johtui.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Red Wingsillä lähti alusta taas dynastia käyntiin. Mikin asetukset on käytössä minullakin. Jonkin verran olen myös tuota NHLviewiä käyttänyt pelaijien muokkaamiseen. Useiden isokokoisten tähtipelaajien luistelunopeutta olen yrittänyt saada paremmaksi, mikä ihan kohtalaisesti onnistuukin. Kylmänviileästi vain laittaa niiden Bertuzzejen ja muiden luistelunopeuden sinne aivan maksimiin tai ainakin lähelle, niin niistä saa kentällä oikeasti vaarallisen tuntuisia ja vaikeita pysäyttää. Vastaavasti olen myös ylinopeiden pienten pelaajien luisteluarvoa huonontanut.

Humoristinen juttu on muuten pelaajien kokoeroissa. Pitkät ja painavat pelaajat ovat ehkä jonkin verran liian "leveitä" ja isoja pienempiin verrattuna. Myös isolta pelaajalta tuntuu löytyvän automaattisesti semmoinen tuplakokoinen pää pieneen äijään verrattuna...

Lisäksi mikin ohjeiden mukaan maalivahtien ominaisuuksista olen kestävyyden ja fiveholen laittanut 50, rebound-arvo 99. Nyt kiekot toisinaan uppoavat jalkojenvälistä sisään, mikä on hyvä juttu.

Kausi on vasta alullaan, 14 pelattua ottelua, joista 9 voittoa, 2 jatkoaikatappiota ja 3 häviötä. Hyvin on siis lähtenyt käyntiin. Tiukkoja matsit ovat kuitenkin olleet, useimmiten yhden tai kahden maalin voitto. Suurimaalisin ottelu on ollut St. Louisia vastaan 8-6. Nollapelejä ei ole Legacelle tullut. Usein kyllä itsellä käy niin, että ottelu lähtee käyntiin rauhallisesti ja puolustamalla, mutta kun onnistun pari maalia tekemään, niitä sitten tulee toiseen päähänkin lisää ja silloin tahtoo välillä soida omissakin eli omasta pelityylistäkin tuo johtuu.

Syöttötarkkuus pelitilanteessa on toisinaan turhan tarkka, harmi ettei tätä voi enempää säätää. Poikittaissyötöstä maalinkulmalle hyvä laukoja hyvän pelaajan syötöstä tekee aika usein helposti maalin. Siksi olen tuolla editorilla pudottanut onetimer tarkkuuden muistaakseni jopa jonnekin 10% kohdalle.

Ketjujensäädössä pelaajien välisestä kemiasta tietokone ei kauheasti älyä. Muutamissa tapauksissa kone ei mielellään sijoittaisi oikeasti hyviä tutkapareja esim. Draperia ja Maltbya samaan ketjuun. Parempia kaksikoita tältä apuvalmentajalta tuntuisi löytyisi alivoimallekin. Sama juttu Zetterberg-Datsyukin kohdalla, vain sen takia, että ne kummatkin sattuvat olemaan pelinrakentajia (PR) siellä ketjuissa.

Kuitenkin todella mukavalta peli tuntuu editorilla muokkailun jälkeen. Eipä ole näin hienoa ja realisitista kiekkoa tietokoneella tullut aikaisemmin eteen, eikä selviä huonoja puolia pelistä mielestäni löydy, paitsi nyt ehkä tuo maalivahtien liioiteltu loikkiminen, jota kyllä tahtoo tapahtuvan. Läpiajossa ja muutenkin on tärkeää yrittää saada maalivahti nurin, jonka se lähes aina tekeekin kun vaan tarpeeksi lähelle tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Sylwester

Jäsen
No nyt tuli sit 06 hankittua vielä pc:lle, kun ei tota 2k6:sta tuu näkymään pitkään aikaan. No jo ennen kun aloin pelaamaan niin hain netistä rosteri-päivitykset ja IAM's total control editor 1.0v. Mukavaahan sitä on pelata vähästä aikaa realistista kiekkoa, mutta ilmentyi myös ongelma.

Aloitin Dynastyn ja aloin pelaamaan ottelua ja ihmettelin kun tuntui hieman oudolta, kun peli meni päästä päähän ja maaleja tuli kuin liukuhihnalta. No menin sitten katsomaan asetuksia ja kappas, Oletus-asetuksethan ne siinä.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten nuo samat säädöt saa tuohon Dynasty-peliin?
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sylwester kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten nuo samat säädöt saa tuohon Dynasty-peliin?


Mambon vinkki toimi myös minulla:

Aloita dynasty - säännöt - valitse perusasetukset - ja vastaa kyllä, kun peli kysyy vahvistusta perusasetusten käyttöönottoon. Minulla ainakin tuo temppu toimi...
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oletteko muuten yrittäneet muokata tuolla NHLviewillä valmentajia, onko mahdollista? Niitä ei mahda olla päivitetty noissa netistä ladattavissa rostereissa. Detroitin vaihtoaitiossa häärää joku ihan muu äijä, ilmeisesti sitten Dawe Lewisiä esittää. Anaheimia vastaan pelattavissa matseissa tavallaan typerän näköistä kun se oikea Detroitin koutsi Mike Babcock on valittamassa siellä Anaheimin aitiossa Ducksille vihelletystä jäähystä.
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Itseäni on ihmetyttäny yks juttu tosi paljon, kun lauon ja vastustajan pakit heittäytyessään ovat saaneet kiekot käsivarteensa ja loukkaantuneet. Niin heidät tietenkin talutetaan kentältä pois, mutta mun äijäni tuomari aina ohjaa jäähyaitioon istunnolle. Ja missään ei lue että pelaisin alivoimalla 2min, ja sit se sama äijä joka ohjattiin boksiin. Jatkaakin peliä kentällä!!! mulla on tää Nhl06 Xbox versio, hieman outo vika pelissä!.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
taskuraketti kirjoitti:
Itseäni on ihmetyttäny yks juttu tosi paljon, kun lauon ja vastustajan pakit heittäytyessään ovat saaneet kiekot käsivarteensa ja loukkaantuneet. Niin heidät tietenkin talutetaan kentältä pois, mutta mun äijäni tuomari aina ohjaa jäähyaitioon istunnolle. Ja missään ei lue että pelaisin alivoimalla 2min, ja sit se sama äijä joka ohjattiin boksiin. Jatkaakin peliä kentällä!!! mulla on tää Nhl06 Xbox versio, hieman outo vika pelissä!.

En ole huomannut katsoa mihin mun pelaajia roudataan kun tulee loukkaantuminen. Mutta semmonen asia tapahtuu aika usein että kun mun pelaaja loukkaantuu niin se palaa jäälle seuraavassa erässä mutta kuitenkin pelin jälkeen ilmoitetaan vakavasta vammasta ja äijä on yli kuukauden sivussa.
 

Sylwester

Jäsen
Markus91 kirjoitti:
Mambon vinkki toimi myös minulla:

Mulla ei toi homma oikein ottanu onnistuakseen. Aloitin Dynastyn, niin pitääkö se jo siinä päävalikossa vaiko kun on jo siinä dynastyn ''sisällä'' niin ne sääntö-asetukset? Ei tuntunu meikäläisellä kumpikaan onnistuvan.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sylwester kirjoitti:
Mulla ei toi homma oikein ottanu onnistuakseen. Aloitin Dynastyn, niin pitääkö se jo siinä päävalikossa vaiko kun on jo siinä dynastyn ''sisällä'' niin ne sääntö-asetukset? Ei tuntunu meikäläisellä kumpikaan onnistuvan.

Jos nyt vain oikein muistan, niin kun menet sinne omaan dynastiaasi ja olet sitten siellä "sisällä", sieltä ne säännöt. Oikeassa alalaidassa on sitten semmoinen boksi jossa suomenkielisessä versiossa lukee "palauta perusasetukset", sen teet. (Itse tein saman palautuksen myös peliasetuksiin, sinne jossa niillä liukusäätimillä säädetään pelinopeudet yms, en tiedä tarvitseeko.) Nyt modin asetukset pitäisi olla päällä. Sitten laitat ne säännöt ja asetukset taas sillain, kun haluat ne matsissa olevan. Nopea tapa testata, onko modi päällä, on laittaa vastustajien luistelunopeus (mikäs base mod speed se nyt olikaan) editorilla aivan minimiin, niin huomaa kyllä millä asetuksilla pelataan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Mitäs nämä patchit, joita EA Sports julkaisee sivuillaan muuttavat. Onko hyötyä niiden asennuksesta vai meneekö peli sekaisin?
Pelailen dynasty kautta Nashvillellä ja ihmettelen näitä jäähyjä. Itse olen saanut vain pelkkiä 2 minuutin jäähyjä, mutta esim 2+2 tai 5 minuutin jäähyjä en ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös