NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 512
  • 504

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jos nyt unohdetaan nää rannarit siniviivalta yläkulmaan joista reilusti yli puolet menee maaliin vaikka ei maskista olisi tietoakaan. Ja vielä kun pääsee vähän lähemmäksi vetämään, esim p-pisteiden välistä, niin voidaan puhua jo että noin yhdeksän kymmenestä menee maaliin.
Ei pidä paikkaansa. Koeta pelata Japanilla pienessä kaukalossa - ei enää uppoa sisään, ei sitten millään, jos ei tee yhtään töitä maalien eteen.

One timerit menevät vieläkin 90% varmuudella 2 vs 1 tilanteessa riippumatta joukkueesta, kun heittää kolme syöttöä edes taas ja levittää tarpeeksi, niin kiekko löytyy melkein poikkeuksetta tyhjästä maalista. Ja tämä siis tähtipelaaja vaikeustasolla. Tosin Japanin pojat eivät kovin helposti onnistu edes näissä syötöissä mikä on sangen positiivista.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ei pidä paikkaansa. Koeta pelata Japanilla pienessä kaukalossa - ei enää uppoa sisään, ei sitten millään, jos ei tee yhtään töitä maalien eteen.

One timerit menevät vieläkin 90% varmuudella 2 vs 1 tilanteessa riippumatta joukkueesta, kun heittää kolme syöttöä edes taas ja levittää tarpeeksi, niin kiekko löytyy melkein poikkeuksetta tyhjästä maalista. Ja tämä siis tähtipelaaja vaikeustasolla. Tosin Japanin pojat eivät kovin helposti onnistu edes näissä syötöissä mikä on sangen positiivista.

Jos tarkoitat Japanilla tietokonetta vastaan niin en siitä osaa sitten sanoa. Ite tarkoitin lähinnä ihmisten välisiä pelejä, esim. Livessä tulee monesti vastaan näitä "one-timer" tai sitten "rannari" tyyppejä. Paras tais olla vastustaja joka sai 7vetoa maalia kohti ja niistä neljä meni maaliin ja olivat kaikki samanlaisia rannareita kilpipuolen yläkulmaan.

Ja toinen on nämä one-timer pelaajat jotka voivat olla vaikka yksin läpi pelaajalla mutta menevät silti maalin taakse ja syöttävät siitä maalin eteen ja one-timerilla maaliin. Toki nää on sit naurettavan helppo estää..
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Miksi kaikkia pelaajia ei dynastyssa pysty nostamaan farmista NHL:ään? Pelaajat eivät siis näy siinä kokoonpanosiirtolistassa ollenkaan, tällaisia ainakin Dubinsky ja D.Helminen joten hiukan harmittaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miksi kaikkia pelaajia ei dynastyssa pysty nostamaan farmista NHL:ään? Pelaajat eivät siis näy siinä kokoonpanosiirtolistassa ollenkaan, tällaisia ainakin Dubinsky ja D.Helminen joten hiukan harmittaa.

Ainakaan sellasia pelaajia ei pysty nostamaan joilla ei ole sopimusta sinun (NHL) joukkueen kanssa. Kannattee tarkistaa contracts kohdasta kenen kanssa on soppari ja kenen ei. Jos taas sinulla on sopimukset Helmisen ja Dubinskyn kanssa niin en osaa kyllä auttaa.

Dwight on muuten ihan kova pelimies, iteki nappasin free agenttina ja peluutin ekan kauden AHL:ssä. Nyt on kokonaisarvo 77 ja nopeus 93.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Ainakaan sellasia pelaajia ei pysty nostamaan joilla ei ole sopimusta sinun (NHL) joukkueen kanssa. Kannattee tarkistaa contracts kohdasta kenen kanssa on soppari ja kenen ei. Jos taas sinulla on sopimukset Helmisen ja Dubinskyn kanssa niin en osaa kyllä auttaa.

Dwight on muuten ihan kova pelimies, iteki nappasin free agenttina ja peluutin ekan kauden AHL:ssä. Nyt on kokonaisarvo 77 ja nopeus 93.
Selvä ja kiitos, miten muuten omassa farmijoukkueessa pelaavan pelaajan kanssa tehdään NHL-sopimus? Helmisellä ei ollut sopimusta, mutta Dubinskyllä oli ja sen sainkin sitten nostettua.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Selvä ja kiitos, miten muuten omassa farmijoukkueessa pelaavan pelaajan kanssa tehdään NHL-sopimus? Helmisellä ei ollut sopimusta, mutta Dubinskyllä oli ja sen sainkin sitten nostettua.

Etsit Dwaipe Helmisen vapaiden pelaajien listalta ja isket sopimustarjouksen vetämään. Jos siis ymmärsin oikein, eli Dubinskyllä oli sopimus kanssasi ja Helmisellä ei. Eli siis vapaiden pelaajien kautta etsimään kaveri ja sopparia kouraan.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Etsit Dwaipe Helmisen vapaiden pelaajien listalta ja isket sopimustarjouksen vetämään. Jos siis ymmärsin oikein, eli Dubinskyllä oli sopimus kanssasi ja Helmisellä ei. Eli siis vapaiden pelaajien kautta etsimään kaveri ja sopparia kouraan.
Kiitti. En tajunnut, että oman organisaation pelaaja pyörii vapaissa, mutta noinhan se tietenkin oli.
 
Kyllähän tuosta pelistä huonojakin puolia löytyy, kunhan hakemalla hakee vaan.

Yksi sellainen on omat maalit. Niitä tulee ihan liikaa kyllä. Nostaa vitutusta kun oma pelaaja pitää maalin takana kiekkoa ja sitten ryntää täysin järjettömästi maalivahdin alueelle ja yrittää kai antaa kiekon maalivahdille, mutta hups kiekko menikin omiin.. Onko se niin vaikeaa lyödä vaikka keskialueelle tai pitkäksi? Parempi ratkaisu se on kuin oman maalin teko.

Toinen sellainen on yleisö. Tämä ei ole nyt niin tärkeä, mutta mielestäni tätäkin olisi voinut vähän parantaa. Eli kun oma joukkue tekee maalin, niin välillä yleisö vaan tapittaa paikallaan, eikä edes hurraa omalle joukkueelle! Toki välillä sitten kaikki nostaa perseensä ylös penkistä ja taputtaa, mutta ehkä harvemmin näin. Yleisö voisi myös pitää meteliä enemmän, mielestäni ei riitä jos huutaa omaa joukkuetta pari-kolme kertaa erän aikana.

Kolmas sellainen on pakkien perseily siniviivalla. Eikö pakkien tehtävä yleensä ole laukoa siniviivalta tulisia lämäreitä maalia päin? No nythän pakit syöttelee toisilleen eikä kumpikaan uskalla(!) laukoa. Todella ärsyttävää. Toki tämä sama ongelma on ollut varmaan kaikissa aikaisemmissakin NHL-versioissa.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tuosta pelistä huonojakin puolia löytyy, kunhan hakemalla etsii vaan. Yksi sellainen on omat maalit. Niitä tulee ihan liikaa kyllä. Nostaa vitutusta kun oma pelaaja pitää maalin takana kiekkoa ja sitten ryntää täysin järjettömästi maalivahdin alueelle ja yrittää kai antaa kiekon maalivahdille, mutta hups kiekko menikin omiin.. Onko se niin vaikeaa lyödä vaikka keskialueelle tai pitkäksi? Parempi ratkaisu se on kuin oman maalin teko.

Toinen sellainen on yleisö. Tämä ei ole nyt niin tärkeä, mutta mielestäni tätäkin olisi voinut vähän parantaa. Eli välillä kun oma joukkue tekee maalin, niin yleisö vaan tapittaa paikallaan, eikä edes hurraa omalle joukkueelle! Toki välillä sitten kaikki nostaa perseensä ylös penkistä ja taputtaa, mutta ehkä harvemmin näin. Yleisö voisi myös pitää meteliä enemmän, mielestäni ei riitä jos huutaa omaa joukkuetta pari-kolme kertaa erän aikana.

Aika lailla eri mieltä. Olen ehkä tehnyt pari omaa maalia, ja kuitenkin aika paljon jo pelannut. Ja nekin on ollut eri tavalla tehtyjä, kuin edellä kuvasit. Ja kyllä Flyersin yleisö ainakin mylvii joka kerta kun maalin kotijoukkue tekee :) Mutta jos pelaat PS3:lla, niin sitten en tiedä. Itse väännään Xboxilla.
 
Aika lailla eri mieltä. Olen ehkä tehnyt pari omaa maalia, ja kuitenkin aika paljon jo pelannut. Ja nekin on ollut eri tavalla tehtyjä, kuin edellä kuvasit. Ja kyllä Flyersin yleisö ainakin mylvii joka kerta kun maalin kotijoukkue tekee :) Mutta jos pelaat PS3:lla, niin sitten en tiedä. Itse väännään Xboxilla.

Itse asiassa hommasin tämän pelin PC-versiona. Onko todellakin näissä näin kovat tasoerot? Onko se sitten boksilla ihan erilaista? Ja pelaan paikkalukituksella tätä peliä, ja se on yleensä kone joka sen perseilee omiin. Itse en siihen ole toistaiseksi sortunut.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse asiassa hommasin tämän pelin PC-versiona. Onko todellakin näissä näin kovat tasoerot? Onko se sitten boksilla ihan erilaista? Ja pelaan paikkalukituksella tätä peliä, ja se on yleensä kone joka sen perseilee omiin. Itse en siihen ole toistaiseksi sortunut.

Kyllä näissä boxi-änärissä ja pc-änärissä on sellanen valovuosi väliä. Turha kait sanoa kumpi on edellä?

PC-änärille taitaa muuten olla omakin ketju..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse asiassa hommasin tämän pelin PC-versiona. Onko se sitten boksilla ihan erilaista?
Voi elämä, nehän on (ilmeisesti) kaksi eri peliä PC:lle ja nextgen. konsoleille.

Mutta juu, kiitoksia paljon nim. Kipe:lle, nyt on rosteripäivitys koneella.

Pikku huomio kun varmistelin että kokoonpanot ovat varmasti päivittyneet, niin huomasin että Sharksilla on Roenick vallannut sekä kolmosen, että nelosen oikean laidan ja Jody Shelley on poissa kokonaan vaikka ei ole scratchattu.

Pienempänä huomiona Rangersin puolelta kolmosen laidassa pelasi Prucha Callahanin tilalla, vaikka Prucha on ollut ennen tätä päivää (nyt loukkaantumisia) poissa kokoonpanosta pysyvästi. Callahanin sai hakea Hartfordista asti pelaamaan.

edit: Niin piti vielä sen verran sanoa kun joku noita manuaalisiirtoja ehdotti, niin tuossa ladattaessa saa myös ketjut suht oikeiksi samantien. Helpottaa/aidontaa huomattavasti myös hommaa.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä näissä boxi-änärissä ja pc-änärissä on sellanen valovuosi väliä. Turha kait sanoa kumpi on edellä?

PC-änärille taitaa muuten olla omakin ketju..

No ei ole turha sanoa. Asia ei ole ainakaan minulle mitenkään selvä tänä päivänä. Aiemmin oli ainakin niin, että PC pelit olivat aina teknisesti parempia kun konsolit, mutta onko sama tilanne edelleen voimassa.
 

Teloch

Jäsen
No ei ole turha sanoa. Asia ei ole ainakaan minulle mitenkään selvä tänä päivänä. Aiemmin oli ainakin niin, että PC pelit olivat aina teknisesti parempia kun konsolit, mutta onko sama tilanne edelleen voimassa.

Jos näin aamupalaa valmistettaessa ruoka-vertaukset sallitaan...
Kuvittele paras mahdollinen ateria mitä ikinä voit eteesi saada. Siinä on next-gen -konsolien NHL. Syöt tuon aterian ja tästä kotvasen kuluttua luonto tekee tehtävänsä ja tuot maailmaan PC:n NHL:n. 'nuff said.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No ei ole turha sanoa. Asia ei ole ainakaan minulle mitenkään selvä tänä päivänä. Aiemmin oli ainakin niin, että PC pelit olivat aina teknisesti parempia kun konsolit, mutta onko sama tilanne edelleen voimassa.
Tässä EA:n sarjassa konsolit ovat repäisseet selvän eron 07-versiosta alkaen, jolloin koko peli muuttui realistisempaan suuntaan ja analogitatit vedoissa tulivat mukaan kuvioihin uusiin konsoliversioihin. Voi myös sanoa että tekoäly tehtiin aika pitkälti uusiksi. Siis peli otettiin kunnolla käsittelyyn ja haluttiin tehdä siitä realistisempi (jota fanit olivat odottaneet monta vuotta).

Taasen PC-version kehitys jatkaa siltä vanhalta pohjalta johon ne NHL:t olivat jääneet (sitä en tiedä miksi). Ennen NHL07:aa pelit olivat suht samat joka pelialustalle.

Nykyään siis on uusi-NHL joka on tämä konsoliversio (PS3 ja X360, ei PS2) ja vanha-NHL (PS2 ja PC). Eli pelit ovat totaalisen erilaisia pelattavuudeltaan, vaikka nimi paketissa on kuitenkin sama.

Nämä siis selvennyksenä jos joku nyt on missannut pointin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
NHL vittuilee..

Onko muilla NHL:n levy temppuillut?!?

Itsellä tänään ei lukenut levyä (Disc is unreadable.), muutaman kerran DIU-tiltit ja lopussa tuli valkoisella pohjalla teksti jossa kehotettiin pistämään levy XBOX360-konsoliin.

Levyssä ei mitään suurempia jälkiä/naarmuja ole, eikä tuolla ikääkään ole kuin puolisen vuotta.

Muut pelit toimii, PESsiä pyörittää ihan mallikkaasti.

Muistelisin että tuo levy oli vähän B-laatua, mistä johtui myös nuo DIU- ongelmat. Eli minne kannattaa ottaa yhteyttä jos peli ei enää meinaa startata, kun seuraavan kerran kokeilen? Maahantuojalle?!?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Nämä siis selvennyksenä jos joku nyt on missannut pointin.

Tänks, ei ollut mitään käsitystä tästä asiasta. Silti vähän ihmettelen, sillä eivät kai näiden konsolien näytönohjaimet ynnä muut tehot ole mitenkään erikoisia tehokkaisiin PC koneisiin verrattuna.

Wii taitaa myös jäädä jälkeen tehoillaan noista kahdesta tykistä, joten olisiko siinä syy ettei kiekkopeliä löydy.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onko muilla NHL:n levy temppuillut?!?

Itsellä tänään ei lukenut levyä (Disc is unreadable.), muutaman kerran DIU-tiltit ja lopussa tuli valkoisella pohjalla teksti jossa kehotettiin pistämään levy XBOX360-konsoliin.

Levyssä ei mitään suurempia jälkiä/naarmuja ole, eikä tuolla ikääkään ole kuin puolisen vuotta.

Muut pelit toimii, PESsiä pyörittää ihan mallikkaasti.

Muistelisin että tuo levy oli vähän B-laatua, mistä johtui myös nuo DIU- ongelmat. Eli minne kannattaa ottaa yhteyttä jos peli ei enää meinaa startata, kun seuraavan kerran kokeilen? Maahantuojalle?!?

Juu, eipä pelitä tänäänkään.. Pitää varmaan pistää EA:lle sähköpostia ja kysellä tilannetta.

Levyyn on ilmestynyt omituinen kolmio. Missä menee DVD:n reikä keskellä levyä on ilmestynyt pieni (n. sentti paksummasta päästä) kolmion muotoinen jälki. Ei ole naarmu, vaan näyttää että levystä on "hävinnyt" pintaa pois, tai siis sitä ns. "poltettua pintaa". En tiedä ymmärsikö kukaan mitä meinasin..

Mutta tosissaan ei naarmuja, tuo on ainot näkyvä jälki tuossa levyssä. Harmi juttu jos peli on lopullisesti kaput, ei hirveästi naurata maksaa yli 60 euroa pelistä mikä hajoaa ilman järkevää syytä alle puolessa vuodessa..
 

Teloch

Jäsen
J...pelistä mikä hajoaa ilman järkevää syytä alle puolessa vuodessa..

Lienee samalta suunnittelupöydältä kuin itse konekin. Heh heh.
Itsellenikin osui, tottakai, tuollainen maanantaikappale. Jotenkun kummasti ainakin omat read errorit tuntuisivat olevan kovin joukkuekohtaisia. Penguinsin kautta pelatessa ei aina pääse edes ensimmäistä yrittämäänsä peliä loppuun kun käämit palaa siinä 3-4 errorin jälkeen. Eri joukkueella kaverin kanssa pelatessa on kohta toisen kauden runkosarja pelattu ja tasan yksi read error kärsitty. Että mene ja tiedä...
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
Mikäs mahtaa olla kun peli tilttailee nyt välillä ja pelaajat katoilee joukkueista, en ole hakenut kokoonpanopäivityksiä. Osaisiko joku kertoa missä on vika?
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tekee kyllä tän dynastiamoodin ihan saatanan rasittavaksi se, ettei pelaajia voi vaihtaa päittäin änärin ja farmin välillä, vaan se on tehtävä yksi pelaaja kerrallaan. Nytkin mulla on yksi kovapalkkainen tähtipelaaja farmissa, eikä ylhäällä ole tarpeeksi cap spacea ilman, että tiputan sieltä jonkun muun pelurin. Ja kun jonkun koitan tiputtaa, niin peli alkaa valittaa, että silloin mul on ylhäällä pelaajia alle minimimäärän. Aika typerä pikku yksityiskohta, mutta turhauttaa silti tälläinen temppuileminen todella yksinkertaisen asian kanssa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tekee kyllä tän dynastiamoodin ihan saatanan rasittavaksi se, ettei pelaajia voi vaihtaa päittäin änärin ja farmin välillä, vaan se on tehtävä yksi pelaaja kerrallaan. Nytkin mulla on yksi kovapalkkainen tähtipelaaja farmissa, eikä ylhäällä ole tarpeeksi cap spacea ilman, että tiputan sieltä jonkun muun pelurin. Ja kun jonkun koitan tiputtaa, niin peli alkaa valittaa, että silloin mul on ylhäällä pelaajia alle minimimäärän. Aika typerä pikku yksityiskohta, mutta turhauttaa silti tälläinen temppuileminen todella yksinkertaisen asian kanssa.

Onhan tässä aika paljonkin näitä huonoja puolia, Dynastyssa siis. Jos esim. haluaa pistepörssiä selata niin pitää mennä oman joukkueen tilastoja ja nykiä sitä liipasinta joku 10+ kertaa että pääsee koko NHL:n tilastoja kattomaan. Miksei vois vain olla joku valikko, esim. "pistepörssi"? Kait se olis jo liian vaikiaa.

Toinen juttu mitä tässä Dynastyssä vieroksun on miten helppoa on treidata ukkoja. Esim. vaihdoin Tootoon Jussi Jokiseen. Jordinista kyllä tykkään oikeassa NHL:ssä mutta tässä maalintekokilpailussa JJ on paljon kovempaa valuttaa.

Ylipäätään tuntuu että riittää että pelaajilla on about samat Overalit ja palkka mahtuu vielä cappiin niin kaupat tulee..
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Pelaajasta valittaminen?

Pistetään nyt tähän ketjuun kysymykseni kun se sattui NHL08:a Livessä pelatessa. Elikä tuossa kavereiden kanssa pelattiin samalla puolella jotain kanukkia (Thunder Bay) vastaan. Voitettiin peli 2-1 Ducks vs. Flyers. Ja pelin jälkeen kyseinen tyyppi jätti suurinpiirtein seuraavan sisältöisen ääniviestin minulle:

"You´re a fucking joke man...I...shoot you in the chest. Don´t know where you´re from but you´re lucky you aint near me."

En ihan kaikesta saanu selvää ko oli sen verta mumisevaa tyyppiä. Pistin toki jo negatiivisen palautteen kielenkäytöstä mutta mitä kautta tämä kannattis edelleen ilmoittaa eteenpäin? Microsoftille, EA Sportsille?

Niin ja se vielä että kun blokkasin sitten kaverin kommunikoinnit minua kohtaan niin se voice mailiki katos siinä samalla. Et saako sitä mitenkään ongittua enää esille?

tyypin nicki muuten J DeLorey
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Pistetään nyt tähän ketjuun kysymykseni kun se sattui NHL08:a Livessä pelatessa. Elikä tuossa kavereiden kanssa pelattiin samalla puolella jotain kanukkia (Thunder Bay) vastaan. Voitettiin peli 2-1 Ducks vs. Flyers. Ja pelin jälkeen kyseinen tyyppi jätti suurinpiirtein seuraavan sisältöisen ääniviestin minulle:

"You´re a fucking joke man...I...shoot you in the chest. Don´t know where you´re from but you´re lucky you aint near me."

En ihan kaikesta saanu selvää ko oli sen verta mumisevaa tyyppiä. Pistin toki jo negatiivisen palautteen kielenkäytöstä mutta mitä kautta tämä kannattis edelleen ilmoittaa eteenpäin? Microsoftille, EA Sportsille?

Niin ja se vielä että kun blokkasin sitten kaverin kommunikoinnit minua kohtaan niin se voice mailiki katos siinä samalla. Et saako sitä mitenkään ongittua enää esille?

tyypin nicki muuten J DeLorey

Mä oon kai törmänny samaan heppuun. Voitin kaverin jatkoaika maalilla ja sen jälkeen ihan vaan tavoilleni uskollisena avasin mikin ja kiitin hyvästä vastuksesta. Sen jälkeen tuli aivan älytön purkaus ja just se huuto että mä oon aivan susi ja uhkaili tapolla ja sen sellasilla mut en ottanu asiaa hirveen vakavasti kun en minäkään hävitä osaa mut en mä sitä kuitenkaan vastustajan tappamiseen asti vie. Pahaa pelkään että et löydä voice mailia mistään enää ja jos asiaa haluat eteenpäin viedä niin Microsoftin asiakaspalvelun kautta sitten vaan, ne ohjaa oikeeseen paikkaan kyllä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
....Sen jälkeen tuli aivan älytön purkaus ja just se huuto että mä oon aivan susi ja uhkaili tapolla ja sen sellasilla...

Joo.. Kyllähän se tässä ko mietti asiaa vähän tarkemmin, niin ei tuota kovin tosissaan voinu ottaa ja toisekseen mitä asialle vois alkaa näin Suomen kautta tekemään, kuinka suuri homma se olisi ja saavuttaisiko sillä mitään konkreettista. Ehkä tyyppi korkeintaan bannattais Livestä.

Lähinnä vain mietin ehkä jotain nuorempia ihmisiä/lapsia ja miten ne ottaisivat tuollaisten kavereiden purkauksia. Lisättäköön vielä etten helvetti voi ymmärtää miten tosissaan voi ottaa videopelissä häviäimisen - tai sitten ko. tyypillä on vain "hiukan" kieroutunut huumonrintaju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös