NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 508
  • 504
Tällä hetkellä muutama asia pelissä kyllä kyrsii ja kovaa. Ensinnäkin, jäähyt menevät aina minun "hyväksi" about 5/6 - 1/2. Eli saan jopa viisinkertaisen jäähyjä, suurin osa näistä tulee siitä, kun yritän "pokecheckaamalla" saada kiekkoa pois vastustajalta, joka ilman tätä toimenpidettä on mahdotonta minulle, joskaan ei koneelle. Loput jäähyt tulee kiekottoman pelaajan estämisestä. Noh ei siinä mitään, mutta kun kone ei saa käytännössä koskaan jäähyjä, vaikka ajelee surutta kiekottomia pelaajia, joille on tarkoitus hetken kuluttua syöttää. Lisäksi kun maalivahtini päästää todella helppoja maaleja alivoimalla, niin on turha yrittää edes voittaa, kun muutenkin tuskaiseen maalintekoon lisätään se, että vastustaja tekee useassa pelissä vähintään yhden helpon yv-maalin. Tällä hetkellä asia on ajankohtainen siitä syystä, että juuri äsken tipuin NHL-playoffseissa näihin helvetin ärsyttäviin pikku yksityiskohtiin: Playoffsien toisella kierroksella menen otteluvoitoissa 3-2 johtoon, seuraava ottelu ratkeaa toisessa erässä kahteen peräkkäiseen jäähyyn, kun yritän ottaa kiekkoa vastustajalta, vastustaja rankaisee jäähyistä armottomasti ja peli päättyy 3-1. Otteluvoitot 3-3, ratkaiseva ottelu, ottelu venyy jatkoajalle, kiekoton Crosbyni ajellaan, jonka jälkeen Ruutuni ajelee vastustajan kiekottoman miehen, Ruudulle jäähy, Fleury imaisee jälleen todella helpon maalin ja hyvää kesälomaa. Kylläpäs tekee jälleen mieli aloittaa uusi kausi! Voi vittu!

Edit: Onneksi on apulaismanageri sentään hereillä: Runkkarissa sisäisen pistepörssin toiseksi tullut pelaaja, koko liigan maalipörssin kakkonen, playoffseissa sisäisen pistepörssin ykkönen piste/pelitahdilla ja apu GM:n viesti on seuraava: En ole tyytyväinen pelaajan otteisiin, en tiedä mitä pitäisi tehdä, lisätä peliaikaa, vähentää peliaikaa vai myydä hänet kokonaan toiseen joukkueeseen. Hienoa!
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Otteluvoitot 3-3, ratkaiseva ottelu, ottelu venyy jatkoajalle, kiekoton Crosbyni ajellaan, jonka jälkeen Ruutuni ajelee vastustajan kiekottoman miehen, Ruudulle jäähy, Fleury imaisee jälleen todella helpon maalin ja hyvää kesälomaa. Kylläpäs tekee jälleen mieli aloittaa uusi kausi! Voi vittu!

Niinhän se on oikeastiki jääkiekossa ettei tuomari näe ensimmäistä virhettä, mutta "koston" kylläkin. Itestä tuntuu monesti kun ihmistä vastaan pelaa että nämä estämisjäähyt menee välistä ihan arvalla. Tyyliin kumpikin estetään pelin aikana viis kertaa ihan samalla tavalla ja minä saan jokaisesta jäähyn ja kaveri ehkä yhdestä. Joskus toisinkinpäin.

Ja sikseen vielä tuntuu että joissain peleissä kolmannen erän lopussa tai jatkoajalla ei meinaa mistään saada jäähyä. Toinen juttu on se että siirretyn rangaistuksen aikana ei saa jäähyä edes huitomisesta. Ja kolmannekseen alivoimalla ei saa jäähyä mistään muusta kuin huitomisesta.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ja kolmannekseen alivoimalla ei saa jäähyä mistään muusta kuin huitomisesta.

Kyllä itselle ainakin on lukuisia kertoja tullut estämisestä sekä kampituksesta jäähyjä alivoimalla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Konetta vastaan pelatessa? Ainakaan kaveria vastaan pelatessa ei alivoimalla tunnu mistään saavan penalttia.

Kokeile huitomista, toimii aina.
Mutta siirretyn rangaistuksen aikana ei tule jäähyä, vaikka tekisi mitä. Vähän niinkuin oikeassa SM-liigassa.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En löytänyt ihan vastaavaa asiaa jota etsin kun selailin näitä sivuja joten..
Olen nyt jo 3-4 kertaa kohdannut seuraavaan vikaan X Box 360:sella --> Laitettua rosterit käsin kuntoon n. 2 jengistä katoaa kaikki pelaajat. Esim. viimeeksi Buffalon pelaajat katosivat ja Calgaryssa köllötti vain Eriksson. Eli ihmettelen että onko peli rikki tai onko tämä joku ominaisuus?
 
Kysytään nyt tässä ketjussa, kun tämä varmaan on sopivin ketju kysymykselleni. Eli onko kokemuksia NHL2K8 pelistä? Kannattaako tuhlata rahat tuohon? Onko merkittäviä eroja NHL08:iin verrattuna? Realistinen? Meneekö löysät rystyvedot maaliin? Vastauksia odotellaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kokeile huitomista, toimii aina.

Nyt on sitten yhtäkkiä alkanut alivoimallakin saamaan jäähyjä esim. kampitus, estäminen ja kiinnipitäminen. Ja olen tosin alusta asti pitänyt jäähyt täysillä. Ei sillä että tämä mitään haittaisi.

Saadaanko muuten jossain vaiheessa "täydelliset" tuomarit NHL-peleihin?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Forsbergia...

En jaksanu kaivella onko tässä ketjussa jo tää ollu esillä, mutta laitetaan nyt tännekin. Onkos täällä jo tämän oppineita?

http://youtube.com/watch?v=1GRBJlUY9vs
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Huomenna olen todennäköisesti menossa kyseistä konsolia ja peliä ostamaan, mutta mieleeni juolahti sellainen kysymys, että kun vihdoin on päässyt pudotuspelivaiheeseen ja pelien merkitys korostuu, niin huomaako sitä jostakin? Esim. Hallin pimeänä, isot seremoniat? yms?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
En jaksanu kaivella onko tässä ketjussa jo tää ollu esillä, mutta laitetaan nyt tännekin. Onkos täällä jo tämän oppineita?

http://youtube.com/watch?v=1GRBJlUY9vs

Nyt kun mainitsit niin yritin tuota muutaman kerran harjoitusmoodissa. En kyllä yhtään maalia saanut kun mokke oli niin hyvin mukana joka kerta. oishan tuo kyllä makea oppia niin vois joskus kaveria vastaan rankkareissa vetää tollasen.

Jatkoin taas pitkästä tuota Dynastyn pelaamista, ja kyllä saa aika makean haasteen jo tuolla tähtipelaaja tasolla (mikä on itselle ihan sopiva). Kuuden pelin vieraskiertue takana Nashvillellä ja ainoastaan yksi voitto. Yksi jatkoaikatappio ja yksi tiukka peli Chicagoa vastaan jossa vastustaja teki voittomaalin puoliminuuttia ennen loppua. Ja kukas muukaan kuin se Kane jota muuten ajelin koko pelin ajan mennen tullen!

Detroitia vastaan oli pirun tiukka peli mutta sitten kone arpo sille kolme samanlaista maalia: uskomattoman kovat rannarit vaikeasta asennosta ja suoraan kilpipuolen yläkulmaan. Etukulmasta vielä. Siinä vaiheessa sapetti kyllä aika ankarasti.. Muuten en ole kyllä huomannut että kone saisi niitä ilmaisia maaleja vaan yleensä ne tulee omista virheistä tai koneen loistavista kuvioista.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
mieleeni juolahti sellainen kysymys, että kun vihdoin on päässyt pudotuspelivaiheeseen ja pelien merkitys korostuu, niin huomaako sitä jostakin? Esim. Hallin pimeänä, isot seremoniat? yms?

Hieman yleisön chantit muuttuvat ja jotain pientä vaihtuvuutta normipelien katkovideoihin, mutta en mitään kovin erikoista ole huomannut pelaamissani kolmissa pudotuspeleissä. Ehkä ensi vuonna tuohonkin panostetaan enemmän nyt, kun perusasiat alkavat pelissä olla vähän paremmalla mallilla.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä koskee PC:tä, mutta koska ei näytä olevan erillista ketjua PC-versiolle niin mainitsempa asiasta täällä.

FHR08 on nyt julkaistu. Massiivinen grafiikkapäivitys SM-liigalle sisältää mm. joukkueiden peliasut, maalivahtien varusteet, jäät, ison kasan profiilikuvia ja virtuaalinaamoja ja paljon muuta. Ilman tätä pakettia ei voi SM-liigaa PC:llä pelata. ;)

Myös rosterit on ladattavissa. Niihin on SM-liiga päivitetty ajantasalle ja muut liigat olivatkin ainakin melkein ajantasalla pohjana käytetyissä BvH-rostereissa. Ennen kaikkea rosterit ovat yhteensopivat FHR08-päivityksen kanssa, jolloin mm. profiilikuvat, virtuaalinaamat ja maalivahtien varusteet toimivat.

Ladattavissa siis osoitteesta http://fhr.fi
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eilen sain 5 min majorin estämisestä ja tämä estänyt pelaaja hankki tämän jäähyn pitäessään koko ajan kiekkoa hallussaan. Tämä xboxilla siis. Aivan uusi saavutus meikäläiselle! :)
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Dynastya

Tänään tuli taas Dynastyssa pelattua yks matsi: NSH - CBJ, ite Nashvillellä. Vaihdoin jo joku aikaa sitten 10minsan eriin, kun viis minuuttia on ihan liian lyhyt aika jäkis pelille. Joku 7minuuttia olis just sopiva.

Peli päättyi 8-6 mikä on henkilökohtaisesti suurin lukema mitä olen änärissä saanut tähtipelaaja tasolla. Foppa teki vaatimattomat 5+1, vaikka selostajat uskoivat vasta neljännen maalin kohdalla että kaveri teki hattutempun.

Fopasta sen verran että vitutti oikeastaan miten helppo se oli signata tälläseen paskajoukkueeseen joka ei ole menossa pleijareihin, jouduin tosin 7miltsiä tarjoamaan loppukaudesta. Mutta eihän sitä kiusausta voinut vastustaa..
 

Rocco

Jäsen
Kysytään nyt tässä ketjussa, kun tämä varmaan on sopivin ketju kysymykselleni. Eli onko kokemuksia NHL2K8 pelistä? Kannattaako tuhlata rahat tuohon? Onko merkittäviä eroja NHL08:iin verrattuna? Realistinen? Meneekö löysät rystyvedot maaliin? Vastauksia odotellaan.
Itse ostin kyseisen pelin tänään. Alkuun on aika mennyt ohjaimen nappien uudelleenmuokkaamiseen, sillä tehdasasetuksilla pelaaminen on aivan mahdotonta. Ja toki pitäisi noita säätöjäkin ehtiä laittaa kohdilleen ennenkuin voi suoraan antaa vastausta. Ainakin ennen säädöillä on saanut pelistä aika hyvin sellaisen kuin haluaa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Taas on ruvettu kautta pelaamaan ja toisinaan vitutuskäyrä on melko korkealla, kuten nyt.

En tiedä johtuuko omista puusilmistä vai mistä mutta tuntuu, että tietokone ei saa jäähyjä samoista asioista kuin minä. Jos kiekko menee kulmaan ja tavoittelen sitä yhdessä tietokoneen kanssa ja hieman työnnän vastustajaa niin minä saa estämisjäähyn, tietokone kun niin tekee saa se kiekon. Aivan sama ilmiö toistuu, jos lanaa kiekottoman miehen joka on saamassa syötön mulle jäähy koneelle kiekko.

Tuntuu myös, että tietokoneen pelaajat osaavat puolustaa paremmin kuin omat pelaajani jotka ovat tietokoneen ohjauksessa. Kyllä mut lanataa 80% todennäköisyydellä kun harhautan, tietokone taas menee samalla todennäköisyydellä mun pakeista ohi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
En tiedä johtuuko omista puusilmistä vai mistä mutta tuntuu, että tietokone ei saa jäähyjä samoista asioista kuin minä. Jos kiekko menee kulmaan ja tavoittelen sitä yhdessä tietokoneen kanssa ja hieman työnnän vastustajaa niin minä saa estämisjäähyn, tietokone kun niin tekee saa se kiekon. Aivan sama ilmiö toistuu, jos lanaa kiekottoman miehen joka on saamassa syötön mulle jäähy koneelle kiekko.

Tuntuu myös, että tietokoneen pelaajat osaavat puolustaa paremmin kuin omat pelaajani jotka ovat tietokoneen ohjauksessa. Kyllä mut lanataa 80% todennäköisyydellä kun harhautan, tietokone taas menee samalla todennäköisyydellä mun pakeista ohi.

Kyllä ite oon huomannut sen etteivät nämä tuomarit mitään täydellisiä ole, välillä menee läpi ihan selvä estämisjäähy ja välissä pienessä tönäisystä kiekontavoittelu tilanteessa saa sen jäähyn. Joskus on myös niin että kun ajelee vastustajan pelaajan välittömästi kun se on syöttänyt kiekon pois niin joskus saa jäähyn, joskus ei.

Mutta en kyllä ole huomannut että tuomarit suosisivat järjestelmällisesti tietokonetta ottelusta toiseen.

Ehkä tietokoneen pelaajat osaavat puolustaa paremmin tai ehkä sinä osaat hyökätä huonommin?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ehkä tietokoneen pelaajat osaavat puolustaa paremmin tai ehkä sinä osaat hyökätä huonommin?

Tämä on lähes varmasti totuus, mutta haluaisin kuitenkin elää omassa pienessä ja turvallisessa fantasiamaailmassani, että tämä kaikki on EA:n syytä. Pitää varmaan illlalla juoda EA mukavaksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tämä on lähes varmasti totuus, mutta haluaisin kuitenkin elää omassa pienessä ja turvallisessa fantasiamaailmassani, että tämä kaikki on EA:n syytä. Pitää varmaan illlalla juoda EA mukavaksi.

Millä tasolla muuten pelaat? Ite pelaan tähtipelaajalla ja tietokoneen oppimiskyky täysillä, niin aika armottomasti tuo rankaisee kyllä virheistä. Ja sitten ku se saa kuvion pyörimään alueelleni niin se on KLAP->KLAP->KLAP->KLAP->KLAP->ONE-TIMER->YLÄ PESÄ.

Ehkä enemmän kaipaisin vastustajalta myös yksilösuorituksia kun kuitenkin Dynastyssa pelaan 82peliä 10minuutin erillä niin vois useammin jotku huipputähdet veivata meikäläistä ja pistää hienoja sooloja. Tyyliin Ovechkin , Kovalchuk, Crosby, Datsyuk. No okei kyllähän ne joskus vetää niitä 1vs1 harhautuksia mutta harvemmin loppuun asti.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Äärimmäinen vitutusviesti

Jumalauta että sapettaa yksi asia tässä pelissä: nimittäin se että vastustaja kun ajelee meikäläisen kiekottoman pelaajan perstaklauksella sairaalakuntoon niin ei ikinä tule jäähyä!

Nyt pelaan Milwaukeella pleijareita ja eka kierros menossa Iowa Starsia vastaan. Stars on nyt ajanut meikältä Pihlströmin ja Santorellin tuolla edellä kuvaamallani tavalla. Kyseessä siis kaksi TOP4 laituria joukkueessani. Pihlström on sivussa toukokuun loppuun asti ja Santorellistä ei ole vielä tietoa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
EA:n päivitykset?

Onko teillä immeisillä tietoa kuinka uus on EAn uusin päivitys? Ite latasin joskus syyskuussa päivitykset ja tuossa marras/joulukuussa loppui Live Gold joten en ole uudempia päivityksiä saanutkaan. Ja onko niitä edes ilmestynyt?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös