Naisasiat

  • 7 487 066
  • 26 542

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kirjahyllyssä vain lakikirja, Cosmopolitan ja Mitä Missä Milloin vuodelta 2005. Missä leipomon tuoksut ja katosta roikkuvat tomaatit? Missä tarinat Robinson Crusoesta ja se kirja, joka yhä muuttaa kyyneleesi helmiksi? Missä untuvapeitot ja kolme kertaa korjattu keittiönpöytä?
Hanki parempaa seuraa. Nuo mustavalkoiset yleistyksesi kertovat vain, että liikut pääasiassa typerysten seurassa. Mikä ei toki minua yllätä.

Mulla on muuten Robinson Crusoe -romaani. Kirjakaupasta ostin. Älä silti tule tänne, sillä mulla on myös 16 Mitä Missä Milloin kirjaa! (Kaverini lahjoitti viime kesänä, terkkuja Sakarille)
 

sinikettu

Jäsen
Mutta onhan se nynnyä touhua miesoletetuilta. Siinä iässä pitää saada nuoria naisia, kun vielä saa. Vanhoja ehtii myöhemminkin.
Enpä tiiä. Jollekin kokemattomalle ja oman tunne-elämänsä sekä käyttäytymisensä suhteen vähän hukassa olevalle henkilölle vähän vanhemman naisen kanssa oleskelu saattaa tehdä ihan hyvää. Jos sellainen sattuu tämän nuoren ottamaan siipiensä suojaan. Pitkän ajan suhteisiin en kyllä suosittele.

Päätellen kirjoituksistasi, olet nuori. Josta päättelen, että nainen on tässä tapauksessa se valtaisasti vanhempi.
Kun klikkaa nimimerkkiä, niin siellä sanotaan, että henkilö on 24-vuotias. Toivottavasti ihastuksen kohde ei kuitenkaan ole a) alle 16-vuotias tai b)yli 40-vuotias. Things might get little awkward.

Tänä vuonna täytän 28 ja voisin ihan hyvin seurustella 18-19 vuotiaan naisen kanssa. Samoin kolmivitosesta alaspäin, jos on hyvin kypsynyt ja muuten miellyttävä henkilö-
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Enpä tiiä. Jollekin kokemattomalle ja oman tunne-elämänsä sekä käyttäytymisensä suhteen vähän hukassa olevalle henkilölle vähän vanhemman naisen kanssa oleskelu saattaa tehdä ihan hyvää. Jos sellainen sattuu tämän nuoren ottamaan siipiensä suojaan. Pitkän ajan suhteisiin en kyllä suosittele.
No minähän sanoin jo äsken: "Että ota nyt siitä vaan eukko itellesi. Se sopii nyt sinulle ja elämänpolullesi.".

Nynnyä se silti on. Mutta elämänpolulla on joku joskus nynny,

Olin 35-vuotias, kun aloin seurustella 20-vuotiaan kanssa. Oltiin 2,5 vuotta. Minä jätin, kun oli sitten lopulta maantieteellistä etäisyyttä. Eromme jälkeen hän meni muuten rintojenpienennysleikkaukseen. Kohdatessamme hän oli neitsytkin. En minä noilla mitään pisteitä hanki ulkopuolisille, tai itselleni, kuten moni nyt luuli jo. Ja luulee vieläkin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ilahduin lainauksestasi suuresti, sillä se on kuin veljellinen kädenpuristus. Ovellesi saatan tullakin, kädessäni pizza ja kymmenenkin kaverin kaljat! Vaan ollos polkusi kevyt, ja eikö elämä olekin kuin pulkalla mäkeä laskisi, sillä niin on matka huimaava ja vatsassa asuu nauru, vaikka välillä kasvoihin lunta ja jäätä iskeytyykin!
Venäläinen 1800-luvun kirjallisuus on jotenkin mälsää. Luin minä joskus Rikos ja rangaistus -kirjan, mutta ei se silleen säväyttänyt. Platonin Valtio säväytti paljon enemmän. Ja Theoren Fleuryn elämäkerta. Ja Andre Agassin varsinkin!
 

sinikettu

Jäsen
Nynnyä se silti on. Mutta elämänpolulla on joku joskus nynny,
Eips ole. Nynnyä on olla kehittämättä itseään. Jokainen kova panomies on aikanaan ollut häveliäs neitsytpoika, joka naisen vahvan seksuaalisen olemuksen edessä puoli-impotenttina tärisee. Nynnyt ovat niitä, jotka eivät uskalla kokeneempiin naisiin ottaa yhteyttä ja kehittyä nopeasti aivan eri tasoille kuin 18-vuotiaita neitsyitä vain havittelevat.
 

sinikettu

Jäsen
Venäläinen 1800-luvun kirjallisuus on jotenkin mälsää. Luin minä joskus Rikos ja rangaistus -kirjan, mutta ei se silleen säväyttänyt. Platonin Valtio säväytti paljon enemmän. Ja Theoren Fleuryn elämäkerta. Ja Andre Agassin varsinkin!
Kerran tunsin naisen, jonka suosikkikirja oli Karl Popperin Open society and its enemies. Fiksu ja miellyttävä nainen, mutta varsin ruma, maskuliininen ja ei-pantava. Nainen, joka tykkää laadukkaasta filosofisesta kirjallisuudesta on joko täydellinen nainen ikinä tai sellainen tapaus, johon ei oikeen viitsi koskea kuin pitkän tikun kera. Yleensä jälkimmäinen.

Julia Galef on esimerkiksi jo sellainen filosofis-orientoitunut mature, joka saa sydämen sykkimään jo varsin kovalla tahdilla. Tässä toinen klippi, jossa tämä hekumallinen nainen selittää kvanttimekaniikasta. Uuh, eteenhän tässä meinaa ottaa.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Venäläinen 1800-luvun kirjallisuus on jotenkin mälsää. Luin minä joskus Rikos ja rangaistus -kirjan, mutta ei se silleen säväyttänyt. Platonin Valtio säväytti paljon enemmän. Ja Theoren Fleuryn elämäkerta. Ja Andre Agassin varsinkin!

Kokeilepa Lermontovin Aikamme sankaria. Saattaisi sopia Sinun kaltaiselle kaikilla mantereilla arvostetulle naistenmiehelle!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eips ole. Nynnyä on olla kehittämättä itseään. Jokainen kova panomies on aikanaan ollut häveliäs neitsytpoika, joka naisen vahvan seksuaalisen olemuksen edessä puoli-impotenttina tärisee. Nynnyt ovat niitä, jotka eivät uskalla kokeneempiin naisiin ottaa yhteyttä ja kehittyä nopeasti aivan eri tasoille kuin 18-vuotiaita neitsyitä vain havittelevat.
No en minä ainakaan ole ollut tuota. Se, että sinä olet ollut, ei tarkoita, että kaikki olisivat olleet.

Olin 14-19-vuotiaana saman neitokaisen kanssa. Se oli hyvä koulu. Opittiin ja opeteltiin.

Kerran hairahduin 22-vuotiaana yhdeksi yöksi baarista 37-vuotiaan naisen luo panemaan. Sattumoisin serkkuni oli kuskina sillä kertaa, varmaan ainoa kerta ikinä, kun oli. Seuraavana päivänä veikkasi, että kai se nainen sitten oli vanhempi mitä arveli, kun kysyin, että arvaapa minkä ikäinen se nainen oli. Veikkasi 29-vuotiaaksi.

No sen jälkeen sai nuo vanhemmat naiset jäädä. Kerran jätin yhden naisen tutustumisvaiheessa, koska hän oli minua päivän vanhempi. No ok, ei hän silleen täysillä kolahtanut ehkä muutenkaan, mutta lopetin ajatteluni tuohon yhden päivän ikäeroon, ja käytin sitä parodisena syynä. Ja osin oikeanakin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kokeilepa Lermontovin Aikamme sankaria. Saattaisi sopia Sinun kaltaiselle kaikilla mantereilla arvostetulle naistenmiehelle!
En ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, mutta kyllähän arvostusta voi saada muutenkin!

Ehkäpä luen. Kiitos vinkistä!

Immanuel Kant tykkää tästä. ("Kant oli aikanaan pidetty seuramies. Hän piti myös suosittuja maantiedon luentoja, vaikkei koskaan itse poistunut Königsbergistä")
 

sinikettu

Jäsen
No en minä ainakaan ole ollut tuota. Se, että sinä olet ollut, ei tarkoita, että kaikki olisivat olleet.

Olin 14-19-vuotiaana saman neitokaisen kanssa. Se oli hyvä koulu. Opittiin ja opeteltiin.
Itsepetoksen leima näkyy syvästi otsassanne, hyvä Käyttäjänimetön. Lukioaikaisen kultani jälkeen tuntui, että olin maailman kovin panomies. Kokemuksieni mukaan tämä kattaa noin puolet nuorista miehistä. Aika ja nousu isojen poikien saappaisiin monelta tämän leiman poistaa, toisilla se jää sitkeästi ihoon elämään.

No sen jälkeen sai nuo vanhemmat naiset jäädä. Kerran jätin yhden naisen tutustumisvaiheessa, koska hän oli minua päivän vanhempi. No ok, ei hän silleen täysillä kolahtanut ehkä muutenkaan, mutta lopetin ajatteluni tuohon yhden päivän ikäeroon, ja käytin sitä parodisena syynä. Ja osin oikeanakin.
Laadukkaan maturen nappaaminen on hankala ja jalo taiteenlaji. Tämä koska naiset yleensä haluavat itseään vanhemman tai kokeneemman miehen.

Paneminen vanhemman naisen kanssa ei edes ole kaiken alfa ja omega. Se on eleganttiuden, tunne-elämän vakauden ja syvien elämänviisauksien omaksumisen häneltä. On olemassa mitäänsanomattomia vanhoja naisia ja on olemassa alfatason matureita. Jälkimmäisiä kannattaa tavoitella, edellisempiä ei.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kerran tunsin naisen, jonka suosikkikirja oli Karl Popperin Open society and its enemies. Fiksu ja miellyttävä nainen, mutta varsin ruma, maskuliininen ja ei-pantava. Nainen, joka tykkää laadukkaasta filosofisesta kirjallisuudesta on joko täydellinen nainen ikinä tai sellainen tapaus, johon ei oikeen viitsi koskea kuin pitkän tikun kera. Yleensä jälkimmäinen.
Muistan kun sinun iässäsi minäkin tiesin kutakuinkin kaikesta kaiken.

Me erään naisen kanssa tutustuimme vuonna 1999. Olemme tavanneet 2000, 2007 ja 2014. Varmaan 2021 sitten seuraavan kerran. Koskaan ei olla keskenämme pantu. Kyllä meillä oli aikoinaan varmoja mielipiteitä toistemme seurustelusuhteista. Nyttemmin ei ole. Kannattaa matkata tämänlaiseen suuntaan. Helposti hyvä koulutus ja luettu psykologia sokaisee. Vaikka arvostan kyllä suuresti monia kirjoituksiasi näihin seikkoihin liittyen.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Muistan kun sinun iässäsi minäkin tiesin kutakuinkin kaikesta kaiken.

Me erään naisen kanssa tutstuimme vuonna 1999. Olemme tavanneet 2000, 2007 ja 2014. Varmaan 2021 sitten seuraavan kerran. Koskaan ei olla keskenämme pantu. Kyllä meillä oli aikoinaan varmoja mielipiteitä toistemme seurustelusihteista. Nyttemmin ei ole. Kannattaa matkata tämänlaiseen suuntaan. Helposti hyvä koulutus ja luettu psykologia sokaisee. Vaikka arvostan kyllä suuresti monia kirjoituksiasi näihin seikkoihin liittyen.
Arroganttiutta minusta tarpeen tullen löytyy, mutta tiedostan varsin hyvin, että olen vielä hyvin kokematon keltanokka ja raakile elämisen suhteen. Aikuisena ja vastuusta omista valinnoistani alle kymmenen vuotta. Tosin tässä lyhyessä ajassa voin sanoa kolunneeni elämän eri osa-alueita varsin hyvin ja tehokkaasti. On helppo tavata 50-vuotiaita ukonreppanoita, jotka ovat elämästä vielä enemmän pihalla kuin minä. Aika ei sinänsä mitään viisautta tuo, vaan se, miten ajan käyttää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itsepetoksen leima näkyy syvästi otsassanne, hyvä Käyttäjänimetön. Lukioaikaisen kultani jälkeen tuntui, että olin maailman kovin panomies. Kokemuksieni mukaan tämä kattaa noin puolet nuorista miehistä. Aika ja nousu isojen poikien saappaisiin monelta tämän leiman poistaa, toisilla se jää sitkeästi ihoon elämään..
En ole koskaan ajatellut, että olen maailman kovin panomies. Toisaalta, saamani palaute on ollut 1990-luvulta lähtien sitä luokkaa, etten siitä kehtaa kertoa, koska omahyväisenä kusipäänä jo muutenkin pidetään. Taso on varmaan sitten aika paska monilla muilla. Niin olen asian itselleni selittänyt. Olisi varmaan aika ikävää ja itsekeskeistä ajatella pannessa, että tässä nyt kova panomies panee.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, mutta kyllähän arvostusta voi saada muutenkin!

Ehkäpä luen. Kiitos vinkistä!

Immanuel Kant tykkää tästä. ("Kant oli aikanaan pidetty seuramies. Hän piti myös suosittuja maantiedon luentoja, vaikkei koskaan itse poistunut Königsbergistä")

Ole hyvä!

Löysinpä itsestänikin vähän Kantia: pidän ystävilleni usein (epäsuosittuja) ex-tempore-luentoja maantieteen ilmiöistä. Joskus tuntemattomillekin.

Kerran yksi vanhempi ukkeli pyäri tua Arboretumissa. Pidin hänellekin luennon, mutta ei siitä sen enempää.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Päätellen kirjoituksistasi, olet nuori. Josta päättelen, että nainen on tässä tapauksessa se valtaisasti vanhempi.
Ensimmäinen päätelmä oikein, jälkimmäinen väärin. Mä olen tässä nimenomaa se vanhempi ja elämää nähneempi yksilö. Tämä nuori naisen alku on elämästä vielä minuunkin verrattuna melkosen kokematon, että se tässä eniten mietityttää. Toisaalta mulla on aina ollut syystä tai toisesta taipumus kiintyä nimenomaan itseäni nuorempiin ihmisiin. Ehkä sillä on etäisesti jotain tekemistä mun fyysisen kokoni (lyhyt) suhteen?

Tässä kohtaa ei kuitenkaan puhuta enää muutaman vuoden ikäerosta vaan se ikäero on yli tuplaten isompi, joten tämän tiedostaen en todellakaan ala ottamaan mitään harkitsemattomia askelia hänen kanssaan vaan kuuntelen ja tunnustelen tätä naista päivä kerrallaan, siten se luottamus syntyy jos on syntyäkseen. Edellisen muijan kanssa oli nimenomaan se ylitsepääsemätön dilemma että olin itsestäni (etenkin seksuaalisesta viehättävyydestäni) ja muista ihmisistä niin epävarma että kuuntelin vain sisäistä pelon ja epävarmuuden ääntäni ja annoin sen tukahduttaa voimakkaimmat rakkauden tuntemukset.

Kirjoitustesi perusteella olet ihan nynny. Eikä tämä ole moite!

Nooh kaikki tietysti lähestyy rakkautta eri keinoin. Toisille sopii paremmin hypätä saman tien toisen syliin ja siitä petipuuhiin kun alkaa vähänkin tuntemaan jotain, itse tunnustelen ja tutkiskelen ihmisiä aistieni avulla ja niiden avulla yritän selvittää syntyykö kahdenkeskistä luottamussidettä.

Oon tämmönen kaveri jol ei oo ollu ikinä elämässään kiire mihinkään. Tykkään ottaa asiat rennosti (joskus kyllä liiankin kanssa) ja edetä tunne-elämäni suhteen päivä kerrallaan. Joten mun naiseni ei saa olla liian äkkipikainen tai takertuva, inhoon pakonomaista läheisyyden tunnetta, koska minusta se ei tunnu aidolta rakkaudelta vaan enemmän omistushaluisuudelta. Kaipaan omaa tilaa ja läheisyyden tunteelle on sitten omat aikansa sekä hetkensä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko tällä palstalla jotain perverssejä? Kai niitä tähän yli viidentoistatuhannen klaaniin mahtuu. Silti sitä ihmettelee, kun paikalle osuu.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tässä kohtaa ei kuitenkaan puhuta enää muutaman vuoden ikäerosta vaan se ikäero on yli tuplaten isompi

Siis hetkinen, minkä ikäisestä henkilöstä tässä on nyt kyse? Minusta tuo vaikuttaa nyt siltä että tässä puhutaan lapsesta, eikä suinkaan ”naisesta”.
 

sinikettu

Jäsen
Tässä kohtaa ei kuitenkaan puhuta enää muutaman vuoden ikäerosta vaan se ikäero on yli tuplaten isompi, joten tämän tiedostaen en todellakaan ala ottamaan mitään harkitsemattomia askelia hänen kanssaan vaan kuuntelen ja tunnustelen tätä naista päivä kerrallaan, siten se luottamus syntyy jos on syntyäkseen.

Siis hetkinen, minkä ikäisestä henkilöstä tässä on nyt kyse? Minusta tuo vaikuttaa nyt siltä että tässä puhutaan lapsesta, eikä suinkaan ”naisesta”.
Todellakin. Mitähän kettua. Toivottavasti tässä ei rakenneta vuosisadan rakkaustarinoita 13- ja 25-vuotiaan kanssa. Ne kun yleensä loppuvat poliisisedän hellään huomaan. Usein jopa ihan aiheesta.

edit: ikäero olikin yli tuplasti suurempi. Huhheijaa.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Siis hetkinen, minkä ikäisestä henkilöstä tässä on nyt kyse? Minusta tuo vaikuttaa nyt siltä että tässä puhutaan lapsesta, eikä suinkaan ”naisesta”.
En voi valehdellakaan että tilanne olisi toisin. Juuri tää on se mun isoin epäilys koko homman suhteen. Pian täysi-ikäinen tyyppi kyseessä mutta yli 7 vuoden ikäero varmasti herättää ihmisissä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Tosin jos tuulet lähtee puhaltaa oikeeseen suuntaan niin mulla ei kyllä ole mikään kiire mihinkään. Itellänikin on oikeasta rakkaudesta vielä kovin paljon opittavaa joten ainakin siinä aspektissa ollaan samalla viivalla.

Tällainen kuulostaa varmaan hassulta sellaisten korviin jotka ovat kasvaneet ulos "lapsuudestaan" jo teininä mutta näin se vain kohdallani menee. Mun vanhemmat ei oo ikinä liiaksi hoputtanut tai pakottanut mua oppii mitään vaan oottanut että oon itse valmis. Ehkä tää on vain se oikea tie mulle, mene ja tiedä.

Pillun perässä en ole henk.koht ikinä juossut ja siihen on henkilökohtainen syynsä josta en ala täällä avautumaan mutta oppikoon kukin rakastamaan itelleen sopivimmalla tavalla eiks?

Edit. Tarkennetaan että ei ole suinkaan mua yli puolet nuorempi vaan ikäero on yli puolet isompi kuin muutama vuosi.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
n voi valehdellakaan että tilanne olisi toisin. Juuri tää on se mun isoin epäilys koko homman suhteen. Pian täysi-ikäinen tyyppi kyseessä mutta yli 7 vuoden ikäero varmasti herättää ihmisissä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Tosin jos tuulet lähtee puhaltaa oikeeseen suuntaan niin mulla ei kyllä ole mikään kiire mihinkään. Itellänikin on oikeasta rakkaudesta vielä kovin paljon opittavaa joten ainakin siinä aspektissa ollaan samalla viivalla.
Seitsemän vuoden ikäero nyt mitään ole, jos olet jossain 25v paikkeilla. Täällä jo luultin, että riimittelet rakkausrunoja 12-vuotiaalle tytölle :-D
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Seitsemän vuoden ikäero nyt mitään ole, jos olet jossain 25v paikkeilla. Täällä jo luultin, että riimittelet rakkausrunoja 12-vuotiaalle tytölle :-D
Herranjestas ei nyt sentään :D En mä mikään pedari sentään ole vaikka ikäeroa jonkin verran onkin. Ehkä vertailen vaan turhaan vanhempiini, he kun ovat keskenään lähes samaa ikäluokkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös